Planescape: Torment vs Baldur's Gate 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 13:38 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ja nu ik het herlees >:)
Dat laatste heeft betrekking op mijn eerste zin ;)
Argument van veel mensen om P:T niet Goed te vinden is dat het niet voldoet aan de standaard regels. Ik meen dat AC negatiever beter is en in P:T is positiever AC beter.

...
In de eindlijsten van dat jaar stond P:T overal hoger aangeschreven dan BG door de reviewers. De gamers zelf vonden BG beter en dat vond ik wel jammer :P
Ik meen dat gamer.nl P:T zelfs een 93% gaf >:)
Vind het een beetje een loos argument om te zeggend at P:T die voldoet aan de standaard regels. Ik begrijp niet wat daar het probleem van is. Daar word het spel toch niet minder door? :?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-11 11:33
Op woensdag 27 februari 2002 13:38 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Argument van veel mensen om P:T niet Goed te vinden is dat het niet voldoet aan de standaard regels. Ik meen dat AC negatiever beter is en in P:T is positiever AC beter.
Wat bedoel je daarmee? Als je bedoeld dat je bij P:T juist een hoge (dus 7 beter dan 5) AC moet hebben, dan heb je het mis hoor. Zo laag mogelijk moet ie zijn, net als bij AD&D.

There is no magic.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, naar aanleiding van dit topic ben ik ook maar eens begonnen met PT. Als complete RPG-newbie las ik hier dat PT voor beginners de voorkeur geniet.
Al lerende heb ik onderhand ruzie gekregen met zo'n dustmen in het mortuarium. Ik kon kiezen uit de opties 'run away' (of zoiets) en 'go ahead, call the guards, i will wait for them'. Blijkbaar overschatte ik mijn blufkracht, want iedereen werd nogal hostile. Ai, verkeerde keuze :P. Wat eraan te doen? Toch maar terug naar een eerder gesavede positie?

• The Will
Dat kun je doen ja, of simpelweg iedereen in de Mort afslachten ;)

Waarschijnlijk heb je gekozen voor: "Snap his neck before he can call out", en was je dex niet hoog genoeg om dat te doen ;)

Edit: Ik bedenk me net dat je dus zeker een save moet reloaden omdat je anders ontzettend veel experience mist.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 09:53 schreef Bar_en_boos het volgende:
Nou, naar aanleiding van dit topic ben ik ook maar eens begonnen met PT. Als complete RPG-newbie las ik hier dat PT voor beginners de voorkeur geniet.
Al lerende heb ik onderhand ruzie gekregen met zo'n dustmen in het mortuarium. Ik kon kiezen uit de opties 'run away' (of zoiets) en 'go ahead, call the guards, i will wait for them'. Blijkbaar overschatte ik mijn blufkracht, want iedereen werd nogal hostile. Ai, verkeerde keuze :P. Wat eraan te doen? Toch maar terug naar een eerder gesavede positie?
Ik heb ook gevochten met die gast (en de rest van dat mortuarium. Ik heb wel gewonnen overigens :)
Ik speel het nu ff een tijdje niet, gaat niet goed in combinatie met mijn examens/tentamens heb ik gemerkt :(
Dus in mei weer spelen :D :9~

-->LOZE EDIT<--
Mijn eerste topic met meer dan 100 reply's :D

• The Will
Had je beter niet kunnen doen dat vechten, dan zijn namelijk ook alle grote skellies tegen je, en daar kun je anders iets veel relexters mee doen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 12:08 schreef The Will het volgende:
Had je beter niet kunnen doen dat vechten, dan zijn namelijk ook alle grote skellies tegen je, en daar kun je anders iets veel relexters mee doen.
Ik moet toch overnieuw beginnen na mijn examens :)
Misschien een goede tip, thnx :D

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 01 maart 2002 12:12 schreef urf het volgende:

[..]

Ik moet toch overnieuw beginnen na mijn examens :)
Misschien een goede tip, thnx :D
Volgens mij een kleine fout... met PlaneScape: Torment beginnen terwijl de examens voor de deur staan :+

zou er ooit een PlaneScape: Torment 2 uit komen :{

• The Will
Ik vrees dat ze dan teveel aan de graphics gaan denken en minder aan het verhaal. Maar ik zal altijd blijven hopen.

There is no magic.

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Ok, nou heb ik er genoeg van. Ik heb nou al in tig topics gehoord dat PT het beste verhaal ooit heeft, nou houdt ik erg van verhalen, maar PT wist me echt niet te raken door de gigantisch lange dialogen. Serious, de 1ste 50 min van het spel was ik al 20 min ervan aan het lezen ofzo :P . Heeft niemand een link waar het verhaal uit de doeken wordt gedaan, en dan bedoel ik geen kleine samenvatting, hij mag best groot zijn ;) , ik bedoel, ik vondt het bg verhaal al super, als PT dan blijkbaar beter is toon ik hier groot respect voor, en aangezien ik het spel toch niet meer ga spelen, gun me dat linkie :D . En begin alsjeblieft niet te zwetsen dat ik het spel maar moet gaan spelen.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op vrijdag 01 maart 2002 20:21 schreef Holy_Paladin het volgende:
Ok, nou heb ik er genoeg van. Ik heb nou al in tig topics gehoord dat PT het beste verhaal ooit heeft, nou houdt ik erg van verhalen, maar PT wist me echt niet te raken door de gigantisch lange dialogen. Serious, de 1ste 50 min van het spel was ik al 20 min ervan aan het lezen ofzo :P . Heeft niemand een link waar het verhaal uit de doeken wordt gedaan, en dan bedoel ik geen kleine samenvatting, hij mag best groot zijn ;) , ik bedoel, ik vondt het bg verhaal al super, als PT dan blijkbaar beter is toon ik hier groot respect voor, en aangezien ik het spel toch niet meer ga spelen, gun me dat linkie :D . En begin alsjeblieft niet te zwetsen dat ik het spel maar moet gaan spelen.
*psst* zonder goede dialogen kun je geen goed verhaal crieeren ;) en PlaneScape: Torment heeft de beste dialogen ooit in een spel gebruikt :) ik zelf vond het verhaal van BG een stuk minder, een stuk "gewoner"

/edit/
en daar komt bij, als je het niet erg vind om een groot verhaal te lezen zal je het ook niet erg vinden om wat met anderen te praten :)

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35
Op vrijdag 01 maart 2002 20:33 schreef White Dust het volgende:

/edit/
en daar komt bij, als je het niet erg vind om een groot verhaal te lezen zal je het ook niet erg vinden om wat met anderen te praten :)
Das gewoon gelul. Een boek lezen kun je niet vergelijken met de dialogen volgen in een pc game. Ik lees zelf best veel boeken, maar de dialogen van PT waren gewoon zo eindeloos lang, dan begin je het lezen een beetje moe te worden en wil je weer eens wat actie. Daarom vindt ik bg2 beter, maar ik snap best dat jullie PT beter!
Pagina: 1 2 Laatste