Planescape: Torment vs Baldur's Gate 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit te twijfelen welk van deze spellen ik zal kopen. Nu wil ik vragen of jullie de verschillen tussen deze 2 spellen mij kunnen vertellen en eventueel zeggen wat je zelf het leukst vind (en waarom!).

Screens zijn ook welkom als je denkt dat je daarmee de verschillen duidelijk kan maken of om je mening te versterken.

bvd :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:26
Nou wat denk je dat ik hier ga antwoorden? ;)

Juist, Torment.

Ik zou voor Torment gaan als je van veel praten en veel nadenken houdt voordaat je wat zegt. Bij Torment is het vecht gebeuren wat minder dan het praten.

Als je liever een super mooi spel wil, met veel vechten enzo. Dan moet je Baldur's Gate nemen. Dit spel is grafisch veel mooier dan Torment. Verder denk ik dat je langer bezig bent met Baldur's Gate.

Ik vind zelf Torment het leukst, en waarom kun je denk wel uit alle andere Torment topics halen ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:14 schreef The Will het volgende:
Nou wat denk je dat ik hier ga antwoorden? ;)

Juist, Torment.

Ik zou voor Torment gaan als je van veel praten en veel nadenken houdt voordaat je wat zegt. Bij Torment is het vecht gebeuren wat minder dan het praten.

Als je liever een super mooi spel wil, met veel vechten enzo. Dan moet je Baldur's Gate nemen. Dit spel is grafisch veel mooier dan Torment. Verder denk ik dat je langer bezig bent met Baldur's Gate.

Ik vind zelf Torment het leukst, en waarom kun je denk wel uit alle andere Torment topics halen ;)
Heb ik het recht hieruit te concluderen dan BG2 meer vechten is en Planescape meer een 'echte' RPG?

Verwijderd

Torment!

BG2 is meer vechten ja. P:T komen ook dialogen in voor om extra te kunnen levelen.

Ander argument: P:T is voor 10 euro te koop en BG2 nog niet :)

• The Will
Dat BG2 geen _echte_ RPG is wou ik nou ook weer niet zeggen. BG2 is net zo zeer een RPG als Torment. Maar... BG 2 is veel meer combat focussed. Terwijl Torment veel meer gefocussed is op het werkelijke RolePlayen

Damn iets zegt mij dat ik nu aan het bewijzen ben dat Torment een betere RPG is dan BG2 ;)

Dus eigenlijk heb je wel gelijk met Torment dat een _echte_ RPG is, maar de term RPG bij pc's, is sowieso anders dan RPG IRL. Dit komt omdat een _echte_ RPG (ala D&D) niet na te bootsen is met de huidige technologie. Omdat je bij D&D alles zo'n beetje kan doen wat in je opkomt en je dat absoluut niet kan doen op de PC.

Verder heb je bij D&D veel te maken met reacties van anderen, en zulk soort dingen die het _echt_ RolePlayen maken. Dingen als een hele geschiedenis achter een character, die verklaard waarom hij is hoe hij is, is niet te doen op de computer.

Maar nu wordt het een beetje heel erg off-topic ;)

Ff samenvattend: BG2 is wat het Role Playen zelf betreft net zo goed als Torment, maar de ene (BG2) is gefocussed op combat en de andere (Torment) op veel praten.

There is no magic.

Verwijderd

Alleen volgt P:T toch niet de echte regels van AD&D?? Ik meende dat ze een beetje een vrije hadden hebben gehouden in de telling van XP ed.?

Het zijn gewoon DE 2 spellen en waarom niet ALLEBEI spelen? Kunt de characters zelfs van de een naar de ander importeren als je wilt :)

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

importeren? wist ik niet kan dat tussen alles ??!
ik bedoel PS:T / BG /IWD ?

items verdwijnen dan ofzo?

• The Will
Alleen volgt P:T toch niet de echte regels van AD&D?? Ik meende dat ze een beetje een vrije hadden hebben gehouden in de telling van XP ed.?
Dat weet ik niet, volgens mij valt dat ook nog wel mee. Maar het is idd niet _precies_ AD&D, maar het zou idd best eens kunnen dat ze wat aan de XP hebben veranderd. En verder is het zo dat als je bij AD&D begint met een Constitution van 19, en je krijgt daardoor elk lvl een bonus, en daarna gaat je con achteruit door bv raisen uit de dood. Dan hou je gewoon ook die bonus hit-points die je in je tijd van 19 con had.

Dat is bij Torment niet zo. Als daar je Con later veranderd, veranderen je hit-points gewoon mee.
Het zijn gewoon DE 2 spellen en waarom niet ALLEBEI spelen? Kunt de characters zelfs van de een naar de ander importeren als je wilt :)
Kan dat?! Cool dan ga ik met Morte spelen in BG2 ;)

There is no magic.

Verwijderd

Torment was te veel babbels.
En Boldersgate heb ik niet echt de moeite genomen.

Maar volgens mij was Fallout ook zo'n soort game,
of vergis ik me nou??

• The Will
Duidelijk geen RPG'er jij! ;)

En ja Fallout is een RPG.

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 15:54 schreef The Will het volgende:
Duidelijk geen RPG'er jij! ;)

En ja Fallout is een RPG.
Wat betekent RPG eigenlijk??
Dat zijn trouwens de enige 2 games "(RPG)" die ik ooit gespeeld heb.

• The Will
Role Playing Game

There is no magic.

Verwijderd

Role Playing Game.
Zoiets als Kruip In De Huid Van :)

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

RPG: role playing game (of rocket propelled grenade, maar dat is minder relevant) :)

Je speelt dus een bepaalde rol zegmaar :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• The Will
Ik was lekker eerder :P

Maar een RPG is niet alleen iemand anders spelen, want dan zou eigenlijk elk spel een RPG zijn. Er komt ook nog bij, dat je te maken hebt met character advancement. Dus dingen doen waar je experience voor krijgt, waar je character beter van wordt, etc.

There is no magic.

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, er zijn zoveel variaties in rpg, in irl rpg's nog meer dan crpgs. Role playing vind ik toch wel cruciaal, want hoewel veel spellen een bepaald karakter hebben, heb je weinig mogelijkheden om dat karakter uit te spelen, het is gewoon een naam achter je gun zegmaar :)

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 15:37 schreef ItSnows het volgende:

Denk dat ik dat maar doe. Dan begin ik denk ik eerst maar met BG2. Lijkt me iets makkelijker aangezien het minder gefocussed is op gesprekken.

Of zeg ik nu iets doms? :)

• DarkX

DarkX

Ik?

Nouja. PS:T is juist makkelijker omdat het focust op gesprekken :)

DWZ: je hebt minder moeilijke combats ofzo waar je moeilijk verder komt :)

• The Will
Ja, de ervaring leert toch dat mensen Torment makkelijker vinden.

Ten eerste omdat je dan meteen weet of je RPG's wel _echt_ leuk vindt. En verder zijn de gesprekken niet zo heel erg moeilijk, en krijg je geen ontzettend moeilijke gevechten, als die je soms bij BG2 krijgt.

(tip: ga bij Torment niet te snel de Modron Cube in)

There is no magic.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Planescape: Torment is wat mij betreft het beste spel ooit, dus je kan wel raden wat ik ga zeggen. :) MAAR, en nu komt een dikke vette maar, als je niet houdt van lange dialogen, ingewikkelde plots, etcetera, dan is Torment gaan spel voor jou. Als je liever een beetje action-oriented speelt is BG2 leuker, ook al is het roleplay aspect erin minder.

Om even op een rijtje te zetten wat de voordelen van elk zijn: Baldur's gate 2 is groter, mooier, heeft meer items en tegenstanders, meer spells, meer characters die je kan spelen, meer special abilities - etcetera. Voor wie van combat houdt en/of wie erg graag drie honderd verschillende spells kan casten en 10 verschillende +5 weapons kan gebruiken is dit te prefereren, maar er zit gelukkig nog steeds best veel verhaal, morele beslissingen en character interaction in. Planescpae: Torment heeft het beste verhaal ooit (echt veruit - het is zeer subtiel, origineel en ingewikkeld - inclusief het beste einde ooit), de beste NPCs ooit (tegen Morte, Fall-from-Grace, etc. kan geen BG2 character op), de beste dialogen ooit (er zitten er echt bij die ik met open mond heb gelezen), zeer veel roleplaying decisions en de meest humoristische spells ooit ;) Dus nogmaals, als je echt zin hebt om helemaal op te gaan in een verhaal en zeer veel te praten ed. zou ik zeker Torment nemen, anders BG2.

Of eigenlijk beide, want ze zijn gewoon allebei hartstikke goed. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

urf: P:T is korter ;) Want na BG2 komt ook nog ToB :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 12 februari 2002 16:02 schreef DarkX het volgende:
Nouja. PS:T is juist makkelijker omdat het focust op gesprekken :)

DWZ: je hebt minder moeilijke combats ofzo waar je moeilijk verder komt :)
TIP: neem een zo hoog mogelijke Consitution, en zet die zo snel mogelijk op 25 - dat speelt ultiem relaxed. :)

• The Will
Jep dat is zeker relext, dan wordt je geraakt en 2 seconde later ben je weer helemaal gheald ;)

Alleen moet je niet denken dat het te snel gaat. (ik spreek uit ervaring) Want dan ga je dood :(

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:04 schreef Lord Daemon het volgende:
Planescape: Torment is wat mij betreft het beste spel ooit, dus je kan wel raden wat ik ga zeggen. :) MAAR, en nu komt een dikke vette maar, als je niet houdt van lange dialogen, ingewikkelde plots, etcetera, dan is Torment gaan spel voor jou. Als je liever een beetje action-oriented speelt is BG2 leuker, ook al is het roleplay aspect erin minder.

Om even op een rijtje te zetten wat de voordelen van elk zijn: Baldur's gate 2 is groter, mooier, heeft meer items en tegenstanders, meer spells, meer characters die je kan spelen, meer special abilities - etcetera. Voor wie van combat houdt en/of wie erg graag drie honderd verschillende spells kan casten en 10 verschillende +5 weapons kan gebruiken is dit te prefereren, maar er zit gelukkig nog steeds best veel verhaal, morele beslissingen en character interaction in. Planescpae: Torment heeft het beste verhaal ooit (echt veruit - het is zeer subtiel, origineel en ingewikkeld - inclusief het beste einde ooit), de beste NPCs ooit (tegen Morte, Fall-from-Grace, etc. kan geen BG2 character op), de beste dialogen ooit (er zitten er echt bij die ik met open mond heb gelezen), zeer veel roleplaying decisions en de meest humoristische spells ooit ;) Dus nogmaals, als je echt zin hebt om helemaal op te gaan in een verhaal en zeer veel te praten ed. zou ik zeker Torment nemen, anders BG2.

Dan begin ik toch maar met P:T Heeft volgens mij ook wat minder speeluren. Kan ik nog wel uitspelen hopelijk voor NWN komt. En misschien lukt BG2 daarna ook nog wel :D

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:05 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

TIP: neem een zo hoog mogelijke Consitution, en zet die zo snel mogelijk op 25 - dat speelt ultiem relaxed. :)
En wat is dat?

(speel nauwelijks rpg's maar lijkt me wel vet, daarom ook mijn vraag :) )

• The Will
Dan moet je veel spelen hoor, wil je BG 2 helemaal uit spelen. Daar zitten toch wel paar honder uurtjes in denk ik zo. (althans op mijn speel tempo ;))

Edit: Constitution is de stat die je hit-points bepaald, en die je regeneration regelt, w8 maar tot ik me guide af heb, daar staat alles in ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:04 schreef Lord Daemon het volgende:

Lord Daemon!
Deze post is zo goed dat ie een keer herhaald moet worden :)

urf: Constitution is 1 van de onderdelen waarop je kunt groeien :)

• The Will
Zet hem in je sig ;)

Edit: ItSnows herhaal me eens niet joh ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:08 schreef The Will het volgende:
Dan moet je veel spelen hoor, wil je BG 2 helemaal uit spelen. Daar zitten toch wel paar honder uurtjes in denk ik zo. (althans op mijn speel tempo ;))

Edit: Constitution is de stat die je hit-points bepaald, en die je regeneration regelt, w8 maar tot ik me guide af heb, daar staat alles in ;)
Is goed. Enig idee wanneer? Mag van mij nog wel een week langer duren als ie dan een stuk completer is hoor :D

• The Will
Ik hoop vanavond. Ben nu bezig met Combat gedeelte, en daarna is ie denk ik wel zo'n beetje klaar. Dan ga ik later nog wel wat guides maken die overal wat dieper op in gaan, maar dan heb je alvast de echte basics.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:12 schreef The Will het volgende:
Ik hoop vanavond. Ben nu bezig met Combat gedeelte, en daarna is ie denk ik wel zo'n beetje klaar. Dan ga ik later nog wel wat guides maken die overal wat dieper op in gaan, maar dan heb je alvast de echte basics.
Thnx. Misschien een idee voor een website?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Met 25 Contitution regenereer je een kleine 3 hitpoints per seconde - de RPGers onder ons weten genoeg. :+ En nu komt het koele: als je in BG2 zoiets had, was dat helemaal niet tof. Ik zou het niet eens willen hebben - combat is een belangrijk onderdeel van BG2, en als je daarin bijna onsterfelijk bent is er niets meer aan. (Tenzij je op je eigen goedheid kickt - een syndroom dat bekend staat als 'munchkin'. :) ) Maar in Torment gaat het eigenlijk helemaal niet om de combat, dus daar is het alleen maar relaxed. Althans, zo ervoer ik het.

• The Will
Als je er een website bij wil dan hoef je niet meer op vanavond te rekenen ;)

/me Will is beetje n00b met sites maken enzo. Het lukt me wel maar duurt wat langer.

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:12 schreef The Will het volgende:
Laat je hem eerst door Lord Daemon controleren? Ik vertrouw jou niet >:)

mij katten?

urf: gewoon Torment nemen :) is een hele mooie start.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:15 schreef The Will het volgende:

/me Will is beetje n00b met sites maken enzo. Het lukt me wel maar duurt wat langer.
Het hoeft ook niet vanavond af. Maar ik d8 dat het misschien makkelijk zou zijn om zoiets online te zetten. Is misschien wel makkelijk voor meer mensen die evt RPG's willen gaan spelen.

• The Will
Naja vertrouw je mij niet? Tss.... waardeloos. ;)

Als Lord Daemon er tijd voor heeft wil ik graag dat hij hem controleerd ja, altijd handig als er meerdere mensen ff naar kijken. Ik noem mezelf ook geen D&D master ofzo, maar ik denk wel dat ik er aardig wat vanaf weet.

En als ik iets niet meer zeker weet, dan kijk ik altijd ff in me PHB hoe het ook alweer zat ;)

Edit: Zal nog wel ff kijken naar dat site gebeuren. Is idd wel makkelijk.

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 12 februari 2002 16:15 schreef The Will het volgende:

Ik weet niet precies wat voor guide het wordt - alleen AD&D of RPG-algemeen?

[Edit] Ah, zo te zien alleen AD&D. Let wel, ik weet weinig van 3rd edition! (En dat wil ik ook zo houden. ;) )

• The Will
Guide voor beginners over Dungeons and Dragons (3e editie). In navolging van dat topic waar urf de basics vroeg.

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Tja, dan kan je hem wel door mij laten nakijken, maar dat schiet niet op. :o

Als je webspace nodig hebt kan ik 'm wel hosten, maar waar heb je een site voor nodig?

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:18 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor guide het wordt - alleen AD&D of RPG-algemeen?

[Edit] Ah, zo te zien alleen AD&D. Let wel, ik weet weinig van 3rd edition! (En dat wil ik ook zo houden. ;) )
Zit er veel verschil in tussen 2nd en 3rd edition?

edit:

En hoe zit het met de 1st edition?

• The Will
Tja, beginners kunnen toch echt beter met 3e editie beginnen omdat dat allemaal logischer (lees: makkelijker te begrijpen) in elkaar zit. Dus daarom die ik 3e editie, en verder weet ik niet zoveel meer van de tweede, en daar hebbik geen PHB van. Moet ik ooit nog eens gaan kopen.

En webspace hebbik nog wel, heb binnenkort (als het goed is) weer m'n eigen server draaien. En verder hebbik nog 20 Mb bij wanadoo liggen. En waarom, tja het is wel makkelijk als je gewoon kan klikken op het onderdeel wat je wil weten en daar dan beland. Maar noodzakelijk is het niet. Zie het als een handige extra

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:23 schreef The Will het volgende:
Tja, beginners kunnen toch echt beter met 3e editie beginnen omdat dat allemaal logischer (lees: makkelijker te begrijpen) in elkaar zit. Dus daarom die ik 3e editie, en verder weet ik niet zoveel meer van de tweede, en daar hebbik geen PHB van. Moet ik ooit nog eens gaan kopen.

En webspace hebbik nog wel, heb binnenkort (als het goed is) weer m'n eigen server draaien. En verder hebbik nog 20 Mb bij wanadoo liggen. En waarom, tja het is wel makkelijk als je gewoon kan klikken op het onderdeel wat je wil weten en daar dan beland. Maar noodzakelijk is het niet. Zie het als een handige extra
Is wel goede omschrijvin: handige extra. Kan je misschien ook wel de begrippen die je gebruikt als link erin zetten naar een pagina waar je uitlegt wat die begrippen betekenen.
Zoals constitution ed :) Is voor de n00bs (zoals ook ik :) ) wel handig.

• The Will
Staat er toch gewoon in:
Constitution (Con): Constitution staat voor je characters health en stamina. Constitution verhoogt het aantal hit-points van een character, wat het belangrijk maakt voor iedereen.
Of moet het nog uitgebreider?

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:28 schreef The Will het volgende:
Staat er toch gewoon in:
[..]

Of moet het nog uitgebreider?
Lijkt me wel goed zo. Maar moet er ook niet bij dat je er sneeler door healt?

• The Will
Daar heb ik dus naar gekeken in m'n PHB maar daar staat niks over het regeneraten. Dus ik denk dat je DM dat zelf moet bepalen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:32 schreef The Will het volgende:
Daar heb ik dus naar gekeken in m'n PHB maar daar staat niks over het regeneraten. Dus ik denk dat je DM dat zelf moet bepalen.
Dan hoeft dan er dus ook niet bij :)
Foutje van LD? Of is het alleen in de 2nd edition zo? Of misschien wel alleen bij P:T

Verwijderd

Wel ontopic blijven ;)

• The Will
Lord Daemon maakt geen fouten over AD&D ;)

Ik weet verder niet hoe het werkt met regeneraten. Misschien dat het idd bij tweede editie wel zo is.

Edit: Sorry ItSnows ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:34 schreef ItSnows het volgende:
Wel ontopic blijven ;)
Sorry :)

edit:

Wijzig anders ff de topictitel in "van alles over RPG's" :)
Dan pas ik mijn eerste post wel ff aan :)

Verwijderd

urf: nee >:) dank moet iemand maar een nieuw topic maken MAAR volgens mij is er al een Groot Rpg topic >:)

• The Will
Ja klopt, is idd een Groot RPG topic, als je daarin replied maak je Soccubus weer blij, is zijn eerste topic met zoveel posts zonder slotje ;)

Maar genoeg off-topic gebrabbel van mij.

Ontopic: Torment ruled ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:37 schreef ItSnows het volgende:
urf: nee >:) dank moet iemand maar een nieuw topic maken MAAR volgens mij is er al een Groot Rpg topic >:)
:'(

Verwijderd

Torment
Bioware

Ter info ;)

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:39 schreef The Will het volgende:
Ja klopt, is idd een Groot RPG topic, als je daarin replied maak je Soccubus weer blij, is zijn eerste topic met zoveel posts zonder slotje ;)

Heb je ook een link naar dat topic? Ga ik ff kijken of er misschien nog wat nuttigs tussen staat. :)

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:44 schreef ItSnows het volgende:
Torment
Bioware

Ter info ;)
Ik had ze al maar toch bedankt :)
Ik vind die site van P:T wel erg onduidelijk :(

• The Will
Dit is het grote RPG topic: [topic=378582/1/250]

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 16:46 schreef The Will het volgende:
Dit is het grote RPG topic: [topic=378582/1/250]
Oke thnx. Dan denk ik dat ik die maar is ga lezen en dat ik morgen ga beginnen aan P:T

Als er nog mensen zijn die denken het beter te weten dan LD en The Will zijn reacties nog altijd welkom.

Wel met argumenten! (en evt screens :) )

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 12 februari 2002 16:32 schreef urf het volgende:

[..]

Dan hoeft dan er dus ook niet bij :)
Foutje van LD? Of is het alleen in de 2nd edition zo? Of misschien wel alleen bij P:T
Het laatste - regeneraten is geen standaard AD&D iets, zit alleen in Torment, en dan ook alleen bij de main character.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 23:39 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Het laatste - regeneraten is geen standaard AD&D iets, zit alleen in Torment, en dan ook alleen bij de main character.
Oke. weer wat geleerd :)

Verwijderd

Torment is leuk, maar ik vond het niet echt een uitdaging...

nu ik erop terugkijk denk ik vaak dat ik er niet zoveel voor heb moeten doen, zo moeilijk was het niet...
wel veel praten en de goede dingen zeggen...

Baldur's Gate was wel veel pittiger imho... Maar Torment toch leuker...

• The Will
Maar dat hebben wij toch ook steeds weer gezegd in dit topic, dat Torment veel praten was en veel minder combat was dan BG.

Het is idd zo dat Torment daardoor makkelijker is, maar er zitten zeker nog wel de nodige moeilijk stukjes in. Bijvoorbeeld de Modron Cube.

There is no magic.

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 21:25
Op woensdag 13 februari 2002 01:56 schreef The Will het volgende:
Maar dat hebben wij toch ook steeds weer gezegd in dit topic, dat Torment veel praten was en veel minder combat was dan BG.

Het is idd zo dat Torment daardoor makkelijker is, maar er zitten zeker nog wel de nodige moeilijk stukjes in. Bijvoorbeeld de Modron Cube.
De modron Maze bedoel je?
Die is gaaf. Hoewel ie op het moelijkste niveua (dus waarin je een Modron moet halen uit het doolhoof) erg lastig is ja.

Ach, hoeveel topics er ook over geopend worden, en hoevaak het ook gezegd wordt. Het blijf een geweldig spel. En ook zo anders dan std. ad&d pc games. Zo veel originele stukjes en queests.
Ik weet serieus niet zeker of Cranium Rats bestaan in de ADnD Monsters Manua, maar dat vond ik echt een goed stuk. De undeath zetten je aan, om de Ratten te vermoorden, en omgekeerd.
Wat je ook kiest, het verhaal blijft goed.

Verwijderd

Kunt de characters zelfs van de een naar de ander importeren als je wilt :)
importeren? wist ik niet kan dat tussen alles ??!
ik bedoel PS:T / BG /IWD ?
items verdwijnen dan ofzo?
Ik wist ook niet dat dat kan. *Als* het kan, dan zou het denk ik alleen van torment->bgII zijn. Dan zit er maar een ding op: vanavond eens uitproberen :) Ik heb pas BGII (+exp) uitgespeelt en ben met torment bezig. Beetje donkere levels alleen, maar verder echt een leuk verhaal (het begint in ieder geval anders dan: je bent de held en je moet de wereld redden).

Trouwens, ik denk ook niet echt dat het leuk is op die manier. Als NWN uitkomt ga ik m'n bgII karakter ook niet importeren. Als ik hetzelfde karakter wil, dan begin ik wel een nieuwe met dezelfde naam, (eventueel ras) en alignment, etc. Maar verder gaan met al een bestaande lijkt me het spel ook te makkelijk maken (als je met een high level karakter begint).

Maar of Morte nu een leuker karakter is dan Minsc&Boo...
hum wel, als ik straks wat verder bij torment bent, dan waarschijnlijk de eerste. Ik vraag me af wie die gestoorde gast is die de karakters bedenkt ;) (overigens als compliment bedoeld :P ).

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 13 februari 2002 04:04 schreef PsyFlash het volgende:

[..]

De modron Maze bedoel je?
Die is gaaf. Hoewel ie op het moelijkste niveua (dus waarin je een Modron moet halen uit het doolhoof) erg lastig is ja.
Niet met 25 Constitution. :+
Ik weet serieus niet zeker of Cranium Rats bestaan in de ADnD Monsters Manual
Nee, staan er niet in. Hoeft natuurlijk ook niet, sterker nog: ik ben ook toen ik AD&D speelde slechts zeer zelden een monster uit de MM tegen gekomen.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 12:07 schreef lnfinitive het volgende:
Maar of Morte nu een leuker karakter is dan Minsc&Boo...
hum wel, als ik straks wat verder bij torment bent, dan waarschijnlijk de eerste. Ik vraag me af wie die gestoorde gast is die de karakters bedenkt ;) (overigens als compliment bedoeld :P ).
My word.... :)
Inderdaad, Minsc is een geweldige creatie..
"Jump on my sword while you can, evil... I won't be that gentle!"
Moet je hem dat zwaard geven wat de oren van je kop af lult... kan je je lol op :P

Verwijderd

Sorcerer's Place Niet lijken als je geen -spoilers- wilt tegenkomen!

Ik meen dat je hiermee ook kunt importeren:
Script Compiler Final 350kb Download
A tool for creating your own scripts for the party characters (like the ones included with the game, i.e. defensive fighter etc.). This is the final version of the AICompile program

Staan nog meer leuke dingen op >:)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 12:15 schreef ItSnows het volgende:
Sorcerer's Place Niet lijken als je geen -spoilers- wilt tegenkomen!

Ik meen dat je hiermee ook kunt importeren:
Script Compiler Final 350kb Download
A tool for creating your own scripts for the party characters (like the ones included with the game, i.e. defensive fighter etc.). This is the final version of the AICompile program

Staan nog meer leuke dingen op >:)
Ja idd daar staat ook die walkthrough van Dann Simpson op voor BG 2 maar die moet je alleen de 2e keer dat je het speelt gebruiken, zodat je echt alles doet wat je kan doen, sjees wat is die uitgebreid :9~

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Op woensdag 13 februari 2002 12:07 schreef lnfinitive het volgende:
[..]
Trouwens, ik denk ook niet echt dat het leuk is op die manier. Als NWN uitkomt ga ik m'n bgII karakter ook niet importeren. Als ik hetzelfde karakter wil, dan begin ik wel een nieuwe met dezelfde naam, (eventueel ras) en alignment, etc. Maar verder gaan met al een bestaande lijkt me het spel ook te makkelijk maken (als je met een high level karakter begint).
Het lijkt me sterk dat je in NWN je character kan importen.. je bent immers al godlike.
Ik ben nu ook bijna klaar met nog een keer door BG2 en ToB heen te gaan. Ik ben vlak voor het laatste gevecht, en heb bijna 7M exp per partymember :D
Zelf een Kensai(13)/Mage(25), en bijv Korgan is level 34 (met 13 greater whirlwinds >:)).
Echt bruut sterk.

• The Will
[..]

Niet met 25 Constitution. :+
[..]
Hmmm dat ben ik niet helemaal met je eens, toen ik met mijn mage (lvl 11) 25 con had, toen werd ik echt ingemaakt door die laatste mage. Vooral omdat de andere geen 25 con hadden, en die 10 monsters in het begin bij die mage te veel voor me waren.

Dus met 25 con alleen kom je er niet.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
ff een vraag over pt.
Ik heb het net geinstaleerd maar hoe je kan die key gebruiken om dat hek open te maken? Kan dat via het menu dat onder rectermuisknop zit? Ik kan het wel selecteren ofzo maar niet openen. Hij zegt telkens --> you need a key ofzo. :?

• The Will
Dan moet je een andere key nemen, er zijn er meerdere ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 16:33 schreef The Will het volgende:
Dan moet je een andere key nemen, er zijn er meerdere ;)
Oke dacht ik al. Dus gewoon meer zombies vermoorden en keys jatten? En dan opent die het hek vanzelf als je er op klikt en je de goede key hebt?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:34 schreef urf het volgende:

[..]

Oke dacht ik al. Dus gewoon meer zombies vermoorden en keys jatten? En dan opent die het hek vanzelf als je er op klikt en je de goede key hebt?
Ey NOU al een walkhrough nodig? >:)

• The Will
Jeugd van tegenwoordig hè ;)

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 12 februari 2002 16:39 schreef The Will het volgende:

O+ m'n kindje, dat topic :P

Maar goed :) zoals al 3062 1/2 keer hierboven is gezecht, PlaneScape: Torment ;)

• White Dust

White Dust

Op woensdag 13 februari 2002 13:44 schreef QuarK het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat je in NWN je character kan importen.. je bent immers al godlike.
Ik ben nu ook bijna klaar met nog een keer door BG2 en ToB heen te gaan. Ik ben vlak voor het laatste gevecht, en heb bijna 7M exp per partymember :D
Zelf een Kensai(13)/Mage(25), en bijv Korgan is level 34 (met 13 greater whirlwinds >:)).
Echt bruut sterk.
In NwN kun je wel je BG1 en 2 char importeren ;) alleen wordt je lvl weer naar standaard geschroeft en je hebt geen items :)

• The Will
Wtf heeft het dan voor zin om je char te importeren :?

Boeiend dat plaatje kun je opzich ook nog wel in de plaatjes dir gooien van NwN. Dus wat maakt het dan uit :?

Btw Soccubus, me server werkt nog steeds niet :'(

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Op woensdag 13 februari 2002 18:07 schreef The Will het volgende:
Wtf heeft het dan voor zin om je char te importeren :?

Boeiend dat plaatje kun je opzich ook nog wel in de plaatjes dir gooien van NwN. Dus wat maakt het dan uit :?

Btw Soccubus, me server werkt nog steeds niet :'(
tja, ik weet niet hoe het met de gewone stats van je char zit, als dat gelijk blijft heeft het wel degelijk zin :) (bv door de boeken die je stats omhoog gooien in BG1, altijd handig :P)

• The Will
Tja, maar om nou te beginnen met een char, die de helft van zijn stats al op 25 heeft staan, lijkt me nou ook niet echt leuk.

There is no magic.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb net even gecheckt: het is niet mogelijk om in bgII je torment karakter te importeren. Op zich nogal logisch, want in torment kan je in weze een soort van vierdubbele multiclass worden. Anyway, zelfs een poging door de bestandsnamen van m'n torment-savegame te renamen en vervolgens bij het load-karakter scherm in te voeren leverde niets op.

In torment zelf kan je geen karakters importeren. Just new&load game.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• urf
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 17:04 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Ey NOU al een walkhrough nodig? >:)
Is al gelukt hoor :)
Kga nu ff bg2 installeren en kijken wat ik leuker vind. Dan ga ik die eerst 'ff' uitspelen en daarna die andere :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Op woensdag 13 februari 2002 04:04 schreef PsyFlash het volgende:
Ik weet serieus niet zeker of Cranium Rats bestaan in de ADD Monsters Manual
Ze bestaan wel in de Planescape campaign setting. Zijn ongeveer de standaard Sigil monsters. Alle baatezu en Tanari (en ander lowerplane gespuis) zijn niet orgineel uit Sigil.

Alle monsters uit planescape komen voor in de compeniums van Planescape en sommige komen uit aparte boxsets...

* Yellow|A was vroeger die-hard ADD woensdag avond nerd :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 22:07 schreef Infinitive het volgende:
Ik heb net even gecheckt: het is niet mogelijk om in bgII je torment karakter te importeren. Op zich nogal logisch, want in torment kan je in weze een soort van vierdubbele multiclass worden. Anyway, zelfs een poging door de bestandsnamen van m'n torment-savegame te renamen en vervolgens bij het load-karakter scherm in te voeren leverde niets op.

In torment zelf kan je geen karakters importeren. Just new&load game.
Nee duh |:( Is nogal logisch he dat je je character uit BG 2 niet in Torment kan importeren. Torment is een jaar ouder als BG 2 :+

Lijkt me nogal knap als je uit een nieuwer spel een character kan importeren in een ouder spel ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Bovendien kan je in Torment alleen The Nameless One spelen, dus importen kan sowieso niet.

Verwijderd

ik zou sowieso met baldur's gate 1 en tales of the sword cast beginnen... kan je later kijken of je rpg's wel vet vindt... (aangezien je al niet weet wat constitution is ga ik ervan uit dat je een n00b bent op het gebied van rpg)

vindt je dat spel leuk... dan ga je verder met bg2-pt

• urf
  • Niet online
Ben nu begonnen met BG2. Vind het wel vet. De meeste regels begin ik nu wel te leren en ik weet inmiddels ook wat constitution is :)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:44 schreef urf het volgende:
Ben nu begonnen met BG2.
Ok, say goodbye to your social life :)

Misschien is het wel handiger om met BG1 te beginnen omdat je daar ok echt nog met een nieuw character begint, maar verder maakt het niet zoveel uit.

Nog even over P:T vs BG2.

Qua verhaal/npcs/sfeer vind ik P:T beter dan BG2.
Bg2 werkt toch nog een beetje teveel met de stereotype npcs, die op zich wel vermakelijk zijn maar P:T brengt op dit gebied denk ik wat meer diepte.
En wil je echt een goede 'hack 'n' slash', waarbij het verhaal toch nog wel redelijk in elkaar zit kan ik je Icewind dale aanraden, heeft wat meer gevechten tegen grote groepen vijanden, en dat is iets wat BG2 naar mijn idee wel een beetje mist, de muziek is ook erg goed, en de sneeuw omgevingen zitten ook mooi in elkaar.
Bg2 zit een beetje in het midden van die 2, maar is ook zeer de moeite waard.
Throne of bhaal vind ik wel een beetje een teleurstelling (tot nu toe dan, want ik ben nog niet klaar), het voelt allemaal wat gehaast aan en een beetje afgeraffelt, waarschijnlijk doordat ze ToB uit wilde brengen toen Bg2 nog echt 'hot' was.

Maar iig, je zult er veel plezier aan beleven :Y)

Verwijderd

Duidelijk dus: TORMENT!!
Daarna BG II
Daarna Icewind Dale (had hele mooie muziek... :) )

• The Will
Moeje het natuurlijk wel ff toelichten hè. Maar ik geloof dat ie al aan BG2 was begonnen, maar dat weet ik niet, zal hier vast wel ergens in het topic staan.

There is no magic.

Verwijderd

Ik heb respect voor Planescape: Torment. Zoals boven vernoemd is het: Goodbye to your social life. Ik werk nu en school en alles en uitgaan etc. etc., daarbij heb ik absoluut geen tijd meer om te gaan spelen met PT. Als je echt in dat spel wil komen dan moet je er veel tijd in steken. Daardoor blijf ik nu tot de 'korte termijn' spellen zoals FPS'en en alles waar weinig verhaal in zit en wat je zo kan oppakken en weer kan afsluiten.
Zit je ook in zo'n pakket. Moet je het niet doen.
De sfeer is echt goed, het hele ontwerp van de stad Sigil is fantastisch. De NPC's, als je fellowship zijn ronduit verbaal begaafd. Je(of ik) kan ontzettend veel plezier en lol beleven om met iedereen te praten. Dit maakt het spel zo mooi. Zo veel variabelen mee rekening te houden, veel beslissingen n.a.v. wat je zegt. Morte is supergrappig en heeft droge humor.. nou ja ik ga geen review maken #465. Geweldig spel. Als je tijd hebt(voor die 10 euro mag je het gewoon niet laten): kopen!!
Geld ook voor BG2. Meer actie georienteerd.
Allebei pracht spellen.

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 12:09 schreef Thanathos het volgende:
Ik heb respect voor Planescape: Torment. Zoals boven vernoemd is het: Goodbye to your social life. Ik werk nu en school en alles en uitgaan etc. etc., daarbij heb ik absoluut geen tijd meer om te gaan spelen met PT. Als je echt in dat spel wil komen dan moet je er veel tijd in steken. Daardoor blijf ik nu tot de 'korte termijn' spellen zoals FPS'en en alles waar weinig verhaal in zit en wat je zo kan oppakken en weer kan afsluiten.
Zit je ook in zo'n pakket. Moet je het niet doen.

De sfeer is echt goed, het hele ontwerp van de stad Sigil is fantastisch. De NPC's, als je fellowship zijn ronduit verbaal begaafd. Je(of ik) kan ontzettend veel plezier en lol beleven om met iedereen te praten. Dit maakt het spel zo mooi. Zo veel variabelen mee rekening te houden, veel beslissingen n.a.v. wat je zegt. Morte is supergrappig en heeft droge humor.. nou ja ik ga geen review maken #465. Geweldig spel. Als je tijd hebt(voor die 10 euro mag je het gewoon niet laten): kopen!!
Geld ook voor BG2. Meer actie georienteerd.
Allebei pracht spellen.
Ben ik ook achter gekomen tijdens mijn tentamens :(
Ben nu ff gestopt met BG2 en speel nu ff RTCW en MOHAA omdat je die gewoon ff een half uurtje kan spelen en BG2 niet. Na mijn examen ga ik wel weer verder met BG2 :) En misschien dan al wel met NWN :9~

Verwijderd

Thanathos :) Brilliante post.
Ik heb P:T aan 1 stuk uitgespeeld in mijn vakantie en viel daarna in een GAT dat houd je niet voor mogelijk :) Ik wist in de laatste week van mijn vakantie NIET wat ik moest doen.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 18:30
Op dinsdag 26 februari 2002 12:33 schreef ItSnows het volgende:
Thanathos :) Brilliante post.
Ik heb P:T aan 1 stuk uitgespeeld in mijn vakantie en viel daarna in een GAT dat houd je niet voor mogelijk :) Ik wist in de laatste week van mijn vakantie NIET wat ik moest doen.
BG 2 speelen :? :P ike heb ook alles gezien ;( Torment ( nooit uit gespeeld ) BG 1 + die XP ( 2x uit gespeeld ben nu weer bezig ) BG 2 2x ( nog niet de XP ) en icewind dale ( vondt het meer vechten dan RGP ;( ) en de XP :)

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Op dinsdag 12 februari 2002 15:17 schreef urf het volgende:

[..]

Heb ik het recht hieruit te concluderen dan BG2 meer vechten is en Planescape meer een 'echte' RPG?
BG2 dus... *D

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:50 schreef RS_003 het volgende:

[..]

BG 2 speelen :? :P ike heb ook alles gezien ;( Torment ( nooit uit gespeeld ) BG 1 + die XP ( 2x uit gespeeld ben nu weer bezig ) BG 2 2x ( nog niet de XP ) en icewind dale ( vondt het meer vechten dan RGP ;( ) en de XP :)
Die waren toen nog niet uit ;)
Anders had ik het ook wel geweten.

Qua RPG vind ik P:T het ultieme. Beter ken ik nu nog steeds niet. En ik vind de makers dom en stom dat ze niet meteen een deel 2 erachteraan hebben gegooid. Ongeacht dat het spel niet voldoet aan de standaard ad&d regels :)

De BG serie komt in de buurt maar mist toch iets. Ik denk dat het het 'donkere' is van P:T (insert Olie B Bommel kwoot).

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 13:54 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Die waren toen nog niet uit ;)
Anders had ik het ook wel geweten.

Qua RPG vind ik P:T het ultieme. Beter ken ik nu nog steeds niet. En ik vind de makers dom en stom dat ze niet meteen een deel 2 erachteraan hebben gegooid. Ongeacht dat het spel niet voldoet aan de standaard ad&d regels :)

De BG serie komt in de buurt maar mist toch iets. Ik denk dat het het 'donkere' is van P:T (insert Olie B Bommel kwoot).
Opzich is P:T wel een leuk spel maar ik vind het ERG jammer dat je geen eigen char kunt maken ;(

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 26 februari 2002 14:18 schreef urf het volgende:

[..]

Opzich is P:T wel een leuk spel maar ik vind het ERG jammer dat je geen eigen char kunt maken ;(
Hier ben ik het niet mee eens, De reden dat het verhaal zo verschrikkelijk goed is in PlaneScape: Torment komt doordat het karakter al een geschiedenis heeft, Ik heb bij Baldur's gate dat stukken minder doordat je je eigen char kunt maken... Wil je een RPG hebben met een goed verhaal dan moet je een bestaand karakter hebben die al een eigen geschiedenis heeft... Goed je char in BG heeft een heel erg kleine geschiedenis maar het stelt niets voor uiteindelijk.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op dinsdag 26 februari 2002 13:54 schreef ItSnows het volgende:
Ik ben bang dat dat niet zozeer aan domheid of stomheid van de makers lag als wel aan het niet al te grote commerciele succes. Black Isle had ook wel door dat hun andere games commercieel aantrekkelijker waren - waardoor er geen vervolg is gemaakt op Torment en wel op Icewind Dale. :(

Dat het niet voldoet aan de standaard AD&D regels lijkt me iets dat er niets mee te maken heeft?

• urf
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 20:05 schreef White Dust het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens, De reden dat het verhaal zo verschrikkelijk goed is in PlaneScape: Torment komt doordat het karakter al een geschiedenis heeft, Ik heb bij Baldur's gate dat stukken minder doordat je je eigen char kunt maken... Wil je een RPG hebben met een goed verhaal dan moet je een bestaand karakter hebben die al een eigen geschiedenis heeft... Goed je char in BG heeft een heel erg kleine geschiedenis maar het stelt niets voor uiteindelijk.
Maar als je zelf een Char maakt krijgt hij toch ook vanzelf een geschiedenis? En je hebt al een heel kleine geschiedenis want anders zou het spel wel ergens anders beginnen. En je kan dacht ik ook zelf je geschiedenis schrijven bij de eigenschappen van je Char of niet?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:31 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat dat niet zozeer aan domheid of stomheid van de makers lag als wel aan het niet al te grote commerciele succes. Black Isle had ook wel door dat hun andere games commercieel aantrekkelijker waren - waardoor er geen vervolg is gemaakt op Torment en wel op Icewind Dale. :(

Dat het niet voldoet aan de standaard AD&D regels lijkt me iets dat er niets mee te maken heeft?
Ja nu ik het herlees >:)
Dat laatste heeft betrekking op mijn eerste zin ;)
Argument van veel mensen om P:T niet Goed te vinden is dat het niet voldoet aan de standaard regels. Ik meen dat AC negatiever beter is en in P:T is positiever AC beter.

...
In de eindlijsten van dat jaar stond P:T overal hoger aangeschreven dan BG door de reviewers. De gamers zelf vonden BG beter en dat vond ik wel jammer :P
Ik meen dat gamer.nl P:T zelfs een 93% gaf >:)
Pagina: 1 2 Laatste