-= Radeon Topic - Deel 38 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zo ik heb net bij mijn broer de radeon 8500 erin geplant
sweet dat ding
best wel mooi beeld :9~
en truform in wolfenstein en serious sam is wel beter
(op die medkit en shotgun na :*)

OPROTTEN MET DE GEFORCE :9

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Op zondag 17 februari 2002 16:01 schreef Johnny E het volgende:
Kijk dat vind ik een goed idee, ik will m'n webruimte bij chello daar best beschikbaar voor stellen. Kan er voor zorgen dat ie dan beschikbaar komt onder www.superprutser.com. Stel wel voor dat er dan een Engelse en Nederlandse versie komt.

Alleen doen zal niet gaan, ik heb er de tijd niet voor, maar samen met nog iemand wil ik er moeite voor doen.

Wie o Wie helpt???
Wel ik wil wel helpen, alleen deze week weinig tijd t/m de woensdagavond
(beetje druk met een project voor school).
Contact me ff per meel of ICQ ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou perfect zijn, niet onduidelijke grafische uber site maar gewoon een luid en duidelijk Radeon tweak/overclock site met links naar oplossingen voor alle problemen en vragen...en voor de info, ik doe aan lichte web-art..logo's enzo.
voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://eclips-media.no-ip.com/image/SWlogo400x100.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een week een radeon 8500 retail. Ik heb de spanningen opgemeten. Volgens mij zijn een beetje aan de lage kant:

Vmem: 3.49 V
Vcore: 1.61 V

Volgens http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29
moeten dit 3.65V en 1.75 V zijn.

Is het normaal dat ze zo afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Op zondag 17 februari 2002 18:06 schreef Wekkel het volgende:
Betekent dat "LE" nog iets bijzonders? Ik kan er op de site van ATi niet wijs uit worden.
LE = Light Edition (de mindere dus)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Door avicenna - zondag 17 februari 2002 23:40

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb al een week een radeon 8500 retail. Ik heb de spanningen opgemeten. Volgens mij zijn een beetje aan de lage kant:

Unquote:

Je genmeten spanningen kloppen inderdaad. De spanningen op xcl-clan zijn referentie waardenm om een redelijke basis te hebben om over te klokken.

PS. Is er iemand die mij een link kan geven voor die patch voor UT om smoothvision in te schakelen?!

Kan ik die patch ook gebruiken bij Undying etc, gebaseerd op de Unreal code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Wie weet waar ik de driver/tweak kan vinden waarmee ik overscan op de TV-out van de Radeon 8500 kan enablen ?
Ik heb dit ooit gehad, maar nu (na mn HD crash) kan ik de driver die dit ondersteunde niet meer vinden (en www.rage3d.com is ook al down:( ) Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, maar geen van allen ondersteunen overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Overscan? Dat is dat ie zelf het beeld kan uitvullen toch (ook wel pan-scan genoemd dacht ik)? Ik gebruik het niet maar heb gezien dat ik gewoon kan gebruiken met BS-player (divx-playertje). Deze functie zit dan gewoon in de player. Ik gebruik nu nog de 6018 drivers voor w2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 09:17 schreef John_Hoek het volgende:
Quote:

Door avicenna - zondag 17 februari 2002 23:40

--------------------------------------------------------------------------------

Unquote:

Je genmeten spanningen kloppen inderdaad. De spanningen op xcl-clan zijn referentie waardenm om een redelijke basis te hebben om over te klokken.

PS. Is er iemand die mij een link kan geven voor die patch voor UT om smoothvision in te schakelen?!

Kan ik die patch ook gebruiken bij Undying etc, gebaseerd op de Unreal code?
Die patch is voor software trueform. Ik heb hem hier voor je neergezet:

http://members1.chello.nl/rf.brinkhuis/Unreal Tournament Trueform/UTTruForm.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

Nieuw performance blok gevonden.

Ik had dus in mohaa en ut zware problemen op hoge resoluties zoals 1600x1280x32bit. De framerates waren bezonder laag UT=30-60 mohaa=10-15. Het leek mij niet te kloppen. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat al me apparaten op irq 11 zaten, dit ligt dus aan acpi. Die koppeld aan een irq een aantal virtueele irq's maar kwa hardware wordt er natuurlijk maar een irq gebruikt. Ik heb dus mijn pc van acpi PC naar normal PC geinstaleerd. En wat denk je! mohaa is van 10-15 naar 50-90 gestegen en UT is nu rond de 120. Dit is dus met dezelfde drivers gedaan en dezelfde windows xp. 3dmark ging 700 punten omhoog. Dus dit kan 2 dingen betekenen of acpi is brak of de drivers ondersteunen acpi niet goed.

Ik ben in ieder geval blij.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Mensen, doet de Kreed techdemo het op de Radeon8500?! (zie gamers.nl)

Hier kijk ik zo lang al naar uit.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
/me kan niet wachten tot z'n radeontje (8500) bezorgt wordt, z'n oude GeForce kan het allemaal niet meer bijbenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 14:35 schreef edward2 het volgende:
Mensen, doet de Kreed techdemo het op de Radeon8500?! (zie gamers.nl)

Hier kijk ik zo lang al naar uit.
Wat ik van de replies op gamers.nl begrepen heb niet... maar omdat je het zo aardig vraagt zal ik um toch eens ff downen :)
Quote van reapher:

Nieuw performance blok gevonden.

ACPI Verhaal

Ik ben in ieder geval blij.
Dat is misschien iets om bij een volgende install te proberen, maar ik kan niet zeggen dat ik ontevreden ben met de UT snelheid... die van MOH:AA kan wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Vraagje: Ik heb een ATI RADEON 7500 (club3d) en W2k. Ik wil graag dual monitor maar dan niet met dezelfde resolutie als een soort panned-super-stretched desktop. Een maximised window die streched ook naar allebij de monitoren |:( (GoT dus ergens in het midden! :( ). Ik heb ook maar 1 monitor in mijn 'display properties' schermpje dus ik moet verplicht de ATI opties gebruiken. Kan dit niet via de w2k display's properties gebeuren??? Ik heb overal al gezocht naar een goede oplossing, maar iedereen lijkt er vrede mee te hebben. Nou ik vind het knap vervelend en niet werkbaar! Help! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 18 februari 2002 15:47 schreef speed24 het volgende:

[..]

Wat ik van de replies op gamers.nl begrepen heb niet... maar omdat je het zo aardig vraagt zal ik um toch eens ff downen :)
[..]
Zo aardig was dat ook toch weer niet om 170 mb te gaan downen ;)

Ik zit voorlopig nog wel op m'n werk ;( dus ik ben erg benieuwd!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 20:42
Op maandag 18 februari 2002 15:57 schreef Jochem het volgende:
Vraagje: Ik heb een ATI RADEON 7500 (club3d) en W2k. Ik wil graag dual monitor maar dan niet met dezelfde resolutie als een soort panned-super-stretched desktop. Een maximised window die streched ook naar allebij de monitoren |:( (GoT dus ergens in het midden! :( ). Ik heb ook maar 1 monitor in mijn 'display properties' schermpje dus ik moet verplicht de ATI opties gebruiken. Kan dit niet via de w2k display's properties gebeuren??? Ik heb overal al gezocht naar een goede oplossing, maar iedereen lijkt er vrede mee te hebben. Nou ik vind het knap vervelend en niet werkbaar! Help! :(
hm, 'iedereen lijkt er vrede mee te hebben' ? Geen van jouw problemen komt me bekend voor. Ik kan 2 monitoren aansluiten met verschillende resoluties op verschillende refresh freqs(en zonder panning), window maximize doet ie alleen op de actieve monitor (is als ik me goed herinner een configuratieinstelling in Hydravision) en zie ook 2 monitoren onder 'display properties'.
Gebruik je wel de meest recente drivers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dit vond ik op voodooextreme:

Well..I got the demo to work on the ol' 8500. Pretty game once you change the config to 1024x768 instead of 800x600. Kept dragging on the floor though. Also had problems with falling throught the map. And yes..the actual demo is in english.

(Was that "mirror, mirror, mirror" texture in the bathroom just a placeholder for an actual mirror???)

Anyway...very unstable (I contribute this as to why they say only GeForce 3 works)

Pfff, ik zou gek worden als hij het niet deed op de R8500 ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik heb al 2 maanden problemen met mijn club 3d radeon 7500
ik mag hem opsturen en dan krijg ik een nieuwe zei mijn verkoper. zouden jullie dan meteen voor de 8500 gaan ? (300nederlandse piekjes verschil) ??of gewoon een nieuwe 7500 afwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
Ik vindt het behoorlijk bagger van ATi dat zelfs met de 'certified' 6015 driver de bold lettertypen op sites (zoals GoT) er zo verneukt uit zien in WinXP. In Win2K nergens last van :? . Ik bedoel komop ATi, kunnen jullie zoiets basics niet eens goed krijgen (sorry ben nog steeds ATi 'fan' maar wordt hier een beetje niet goed van). Dalijk eens proberen of 6032 of 6025 er ook last van hebben ... anders is het terug naar 3086 of Win2K.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
daar krijgik nieteens de kans voor om daar last van te hebben ik krijg na 10, 20 sec soms 4-5min. freeze screen en dan als ik gereboot heb de error ati2dvag.dll was caught running in an infinite loop :| :| dus wat zou je doen, als je deze specs had :

AMD Athlon XP1800+
512 Samsung DDR geheugen
SBLive! 5.1 player
10 en 20 gig HD respectivelijk 5400 en 7200 RPM
writer, dvd-speler
en dan dus nog een Club3D Radeon 7500 die ik inlever

zou je gewoon een 7500 terug vragen of nog 135 euro bijleggen voor een 8500 ? ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 17:27 schreef Toulinash het volgende:
daar krijgik nieteens de kans voor om daar last van te hebben ik krijg na 10, 20 sec soms 4-5min. freeze screen en dan als ik gereboot heb de error ati2dvag.dll was caught running in an infinite loop :| :| dus wat zou je doen, als je deze specs had :

AMD Athlon XP1800+
512 Samsung DDR geheugen
SBLive! 5.1 player
10 en 20 gig HD respectivelijk 5400 en 7200 RPM
writer, dvd-speler
en dan dus nog een Club3D Radeon 7500 die ik inlever

zou je gewoon een 7500 terug vragen of nog 135 euro bijleggen voor een 8500 ? ? ?
Met een XP1800+ zou ik dan zeker voor een 8500 gaan, mits je het geld er voor (over) hebt :)
Die 8500 is zeker een stuk sneller dan de 7500...

Wel vaag dat je zo'n problemen hebt, hopelijk heb je die niet met de 8500 (of andere NVidia kaarten of zo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toulinash
300 piekjes :\ maar jah, wel vet op zich . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 12:23 schreef Harry_Hammer het volgende:

[..]

Die patch is voor software trueform. Ik heb hem hier voor je neergezet:

http://members1.chello.nl/rf.brinkhuis/Unreal Tournament Trueform/UTTruForm.zip
Ja dat heb ik dus geinstalleerd. Als ik UT opstart (dus dat intro) kan ik niet meer op Esc. drukken, dan reageert hij niet. Wel op spatiebalk maar dan klapt hij er meteen uit. Zodra de camera dan vanuit die kelder naar buiten gaat kanpt het hele spel ermee en krijg ik een lijstje met wat er allemaal wel niet fout is gegaan met openGL renderen. Vond het al vreemd dat ik een openGL driver bestand van 100kb moest vervangen voor dat trueform ding van 23kb. Iemand een idee wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:58

Ridge

From the Bold & the Beauti

Die site: www.rage3d.com is wel erg lang down :(

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kreed werkt met de R8500 :) en hoe, wel wat clipping errors, maar dat valt te verwachten met zo'n vroege build.

http://hfd.gamesmania.de/dlmanager/download.php?id=547

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 18:36 schreef Ridge het volgende:
Die site: www.rage3d.com is wel erg lang down :(
AtiNews Duitsland
Daar staat ook wel wat...

anders gewoon ff googlen naar de tools van rage3d en het nieuws valt ook wel op meer plaatsen te vinden.
Zelfs rage3d is niet onmisbaar (itt t.net ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 18:57 schreef edward2 het volgende:
Kreed werkt met de R8500 :) en hoe, wel wat clipping errors, maar dat valt te verwachten met zo'n vroege build.

http://hfd.gamesmania.de/dlmanager/download.php?id=547
Ah, je bent al thuis :)
Ik heb um ook geprobeerd ja, en dat "wat clipping error" is het understatement van de dag :)
Voor de rest ziet het er wel leuk uit... ook het springen voelt wel realistisch aan (gaat een beetje door de knieën of zo... niet zo dom als bij MOH:AA, wel beter :) ).

Foutjes zitten er nog genoeg in... kijk die log bestanden allemaal maar eens na (door.cpp bevat wat foutjes :) ).
Ook hebben ze voor een of ander doel een linked list aangemaakt met nodes, want in de console komt wel eens vaker iets van AddNode(bla) voor :)

Maar het draait dus gewoon op een Radeon 8500... na een tijdje hangt het spel wel, maar dat zal denk ik aan het spel en niet aan de Radeon liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja er gaat wel het e.e.a. fout nog ja, maar ik vind het wel leuk dat ze ons zo vroeg een kijkje gunnen, dat zou 3drealms niet doen ;)

In de readme staat dat de GF3/2, R8500, 7500 ect. gewoon ondersteund worden, dus wat ze bij gamers.nl nou weer vertellen over gf3-only is dus niet waar.

Kan haast niet wachten tot dit soort gfx de monitor vullen, hoewel ik niet écht onderste boven ben van de gfx, maar toch wel weer een stuk beter dan we gewend zijn, maar Doom3 benadert het niet voorlopig, ook al heb ik die nooit gezien, ik durf blindelings te wedden dat die onze ogen zal uitsteken als het zover is

Ook de Unreal2E3demo vind ik ietsjes mooier, door een fractie gedetaileerdere textures, maar Kreed mag er zeker zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik heb trouwens een probleem met Nascar Racing 4 ...

Als ik um run, dan krijg ik de intro en het beginscherm (met Papyrus logo en versienummer e.d.) te zien, daarna gaat het scherm op zwart.
Na enige tijd komt dan de mouse pointer weer in beeld, maar voor de rest gebeurd er niks schokkends.

Wat heb ik al geprobeerd om dit op te lossen?
- Resoluties e.d. wisselen, van 800x600 tot 1600x1200 geprobeerd, 16 en 32 bit ... altijd zwart beeld
- Af en toe een rebootje tussendoor
- Compatibility mode van Windows XP aanzetten: NT / 98 / 2k
- Andere drivers, WHQL6015 en 6025 doen het beiden niet :(

Edit: Nou ja, voor iedereen die dit probleem ook heeft: Zet de eventuele refresh-rate fix ff uit... ik had GameUtil gekilled en meteen deed Nascar 2002 4 het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie hoe dat zit met de 128mb versie van de 8500, is dat automatisch de versie die op 300/300 draait?
Heb hem besteld nl (is leverbaar vanaf 27 febr) maar vroeg me af of dat de TX (300/300 ) versie was of de standaard ( 275/275 ) maar dan met 128mb DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

ff een vraagje die gigabyte r8500, wordt dat een beetje een lekker kaartje? En is die wél leverbaar in Europa? Want de normale van ati (retail versie) zelf is toch niet echt leverbaar?

nog ff een plaatje erbij 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k2-02/0217/g1.jpg

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Weet iemand of er voor die Kreed demo ook een mirror is?
Op de volgende ftp site, krijg ik steeds de melding dat het te druk is:
ftp://files.gamesmania.de/pub/gamesmania/spinne/demos/kreed.zip

En waar kan je die Unreal2E3demo downen?
Een zoek actie met Google leverde weinig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:34
Op maandag 18 februari 2002 23:34 schreef Trebel het volgende:
weten jullie hoe dat zit met de 128mb versie van de 8500, is dat automatisch de versie die op 300/300 draait?
Heb hem besteld nl (is leverbaar vanaf 27 febr) maar vroeg me af of dat de TX (300/300 ) versie was of de standaard ( 275/275 ) maar dan met 128mb DDR
standaard versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

Welke drivers gebruiken jullie onder welk OS en waarom juist die drivers ??? (ja kep net mijn radeon dus moet ff in die wereld van de radeon verdiepen !!)

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

ik gebruik de 6025 drivers
lopen perfect

ik heb wel een profiel onder unituner gemaakt

anders liepen sommige opengl games nie echt lekker
en enkele D3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA vet he die kaart he, ik krijg hem als het goed is donderdag.
De 8500 Retail dat loopt dus op 275/275 he!!
nou denk dat ik hem wel ff op 300/300 ga zetten.
Maar het is wel een relax kaartje???
Ja heb hem gewoon genomen dacht wel dat het goed zo zijn.
Maar ja mijn geforce2 Ti Is weg!!!!!!!!!!! >:) :)
Ben kei blij had echt zo hekel aan die kaart.
Kon een paar dingen niet draaien met 3dmark2001 :(
Dat vond ik zo erg,maar gelukkig kon ik de kaart verkopen met winst :Y)
Dus ja heb ik deze kaart genomen neem wel aan dat ik er op vooruit ga. Zal nu wel meer dingen kunnen afspelen en meer dan 4000 punten halen.
Ben nu vooral blij dat ik nu kan zeggen dat ik geen geforce heb :) maar een ati radeon 8500 klinkt veel stoerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
Op dinsdag 19 februari 2002 16:14 schreef bopitje het volgende:
een heel verhaal ;)
moet je wel ff je sig aanpassen he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 19 februari 2002 16:14 schreef bopitje het volgende:
JA vet he die kaart he, ik krijg hem als het goed is donderdag.
De 8500 Retail dat loopt dus op 275/275 he!!
nou denk dat ik hem wel ff op 300/300 ga zetten.
Maar het is wel een relax kaartje???
Ja heb hem gewoon genomen dacht wel dat het goed zo zijn.
Maar ja mijn geforce2 Ti Is weg!!!!!!!!!!! >:) :)
Ben kei blij had echt zo hekel aan die kaart.
Kon een paar dingen niet draaien met 3dmark2001 :(
Dat vond ik zo erg,maar gelukkig kon ik de kaart verkopen met winst :Y)
Dus ja heb ik deze kaart genomen neem wel aan dat ik er op vooruit ga. Zal nu wel meer dingen kunnen afspelen en meer dan 4000 punten halen.
Ben nu vooral blij dat ik nu kan zeggen dat ik geen geforce heb :) maar een ati radeon 8500 klinkt veel stoerder :P
Gaat dit over die gigabyte?? zo ja waar heb je hem gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

* The PyroPath vind het vervelend dat rage3d zo lang down is...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier hoe dat zit met die UT Trueform patch? Ik had hem via een link die iemand hier had neergezet gedownload en het was een .dll-tje van 23Kb. Die heb ik in het systeemmapje van UT gezet en daar vroeg hij of ik het originele bestand van 100kb wilde vervangen voor de trueform ding van 23kb. Dat heb ik maar gedaan maar nu werkt UT dus niet meer. Iemand een oplossing?
En dan nog, hoe meet ik de fps in UT of kan dat alleen met die timedemo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
download deze maar, die komt ook van rage3d, maar deze is wel 100KB

http://bakkers.rob.tripod.com/UTTruForm.zip

edit:
aaahrg, stom tripod. Nou gewoon de link copy pasten in je adres balk en als het goed is moet ie dan wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

????
is dat opengl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb nu ook lekker een ATI Radeon 8500 Besteld, en hopelijk komt hij donderdag of vrijdag....

Nu kan ik eindelijk ook eens gaan genieten van "Performance"

Een G-Force 2 MX is niet echt alles meer.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Op dinsdag 19 februari 2002 18:28 schreef star-saber het volgende:
????
is dat opengl ?
ja dat is opengl, gewoon in je unrealtournamen/system dir kopieren. Ik weet niet of het de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja dat Truform werkt niet perfect hoor voor UT, het is ook maar gewoon door een huis tuin en keuken programeur in elkaar gezet om te laten zien wat het ongeveer doet, het is softwarematig geloof ik dus niet expliciet gebonden aan de Radeon 8500, en dus waarschijnlijk niet rete snel

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is bij mij geen probleem..draait even langzaam op de oude OpenGL :) maar het zit wel vol
GFX fouten.
Inderdaad een huis-tuin-en-keuken-programmeur...wel leuk bedacht btw.
ik hoop dat iemand zo slim is om die openGL drivers te optimaliseren zodat je geen bugs krijgt zoals dit:

Check het bolle magazijn :)
Afbeeldingslocatie: http://eclips-media.no-ip.com/docs/screenshots/ut/Ut-trueform10.jpg

en deze..een bolle flakcannon + vage model fouten:
Afbeeldingslocatie: http://eclips-media.no-ip.com/docs/screenshots/ut/Ut-trueform30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja dat komt doordat hij geen block in de modellen kan zetten omdat hij de broncode niet heeft, helaas

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
De modellen dienen iets anders gemodeleerd te worden, rekening houdend met spanning van de vertices. Anders kun je hele rare resultaten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

JA die bollingen heb ik ook in HALFLIFE TFC :(

is daar een verklaring voor ??

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<<<<<<< Hoopt dat dit door een genie opgelost word...
Trueform roelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 18 februari 2002 23:47 schreef McFlipp het volgende:
ff een vraagje die gigabyte r8500, wordt dat een beetje een lekker kaartje? En is die wél leverbaar in Europa? Want de normale van ati (retail versie) zelf is toch niet echt leverbaar?

nog ff een plaatje erbij 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.gzeasy.com/newsphoto/y2k2-02/0217/g1.jpg
Hmmmz niemand heeft erop gereageerd :'(
(btw das al de 2e keer dat ik iets in dit topic post en er niemand op reageerd :'( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

hij zal wel lekker te oc zijn

de orginele is er wel alleen zeer beperkt leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik meen dat ik er gister een heb besteld en ik neem ook aan dat hij te krijgen is.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

kom dat door trueform?

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 19 februari 2002 21:43 schreef Pindkaas het volgende:
ik meen dat ik er gister een heb besteld en ik neem ook aan dat hij te krijgen is.
En waar? heb je hem dan besteld? En hoeveel kosste ie?? Want daar gaat het natuurlijk om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja en ik neem de echte ati kaart en niet een ander merk.
Maar ik leef helemaal naar donderdag kan ik eindelijk weer unreal 2 spelen heb hem nou maar ik heb een 8mb kaartje tijdelijk :'(
Maar ja het is maar dat ik op internet kan om op tweakers te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
Op dinsdag 19 februari 2002 23:25 schreef bopitje het volgende:
Ow ja en ik neem de echte ati kaart en niet een ander merk.
Maar ik leef helemaal naar donderdag kan ik eindelijk weer unreal 2 spelen heb hem nou maar ik heb een 8mb kaartje tijdelijk :'(
Maar ja het is maar dat ik op internet kan om op tweakers te kijken.
haha zeker de beta van Unreal 2?
die ruleert jah... NOT!
goodluck met je unreal 2 >:)

btw hoe kan het dat ik met me ati radeon 8500 285/285
maar iets van 50/60fps in C&C RENEGADe krijg @ 1280x1024x32
is er iets verkeerds of is dit goed,

btw met heftig vuur gevecht in Flame Tank heb ik zelfs maar
15 tot 20 FPS :'( |:( |:(

( C&C RENEGADE DEMO jah dus niks illegaals hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De retailversie is nog steeds voldoende op voorraad bij SWW ben er net geweest voor mijn mooie antec cassie liggen er wel 20 of meer in hun magazijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even verder niet gerelateerd aan het voorgaande, maar ik heb een probleempje, mijn radeon 32 ddr is naar den rot. Beeld is volledig corrupted, vooral in vesa mode, lage res spul en 3d geknoei. De bios is ok, heb ik gechecked, rest van de kaart ziet er ook prima uit, dus dat wordt een garantie plan. Nou is het probleem dat ik mijn fannetje niet meer heb, ooit es vervangen, kwijtgeraakt. Weet iemand hoe ik op korte termijn een nieuw fannetje kan bemachtigen? Of woont iemand in Enschede die zijn/haar fannetje voor een leuke vergoeding wil afstaan? Bij voorbaat dank,

Rouke de Jong.

PS. Als iemand trouwens nog een goed idee heeft om mijn readeon te redden, graag! maar de opties zijn wel erg uitgeput naar mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

He mensen ik zit ook met een probleem.
Het gaat om me tv-out....
Ik heb dus een langere s-vhs kabel gekocht (10 meter) en die aan me tv en Radeon 8500 gehookt.
Maar hij doet het niet echt optimaal op me Wega, ten eerste is het zwart-wit (staat wel op het goede kanaal), ten tweede kan je scrollen op je tv (niet full screen, screen fill).
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of heeft iemand een goede tooltje hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
"
Door The_PyroPath - dinsdag 19 februari 2002 18:55

Naja dat Truform werkt niet perfect hoor voor UT, het is ook maar gewoon door een huis tuin en keuken programeur in elkaar gezet om te laten zien wat het ongeveer doet, het is softwarematig geloof ik dus niet expliciet gebonden aan de Radeon 8500, en dus waarschijnlijk niet rete snel

Unquote:

Sterker nog, de patch is speciaal voor de RADEON 8500!!! Alleen met deze kaart werkt het en het gebruikt wel degelijk hardwaretransform ipv softwaremode! :)

Wat er alleen mankeert aan deze versie is dat je niet de N-patches kan instellen naar je behoefte, maar staat fixed ingesteld. Dus niet alle spellen gaan er beter van uit zien.

Helaas krijg ik hem niet aan de praat in UNDYING?! OpenGL mode wordt niet herkend met mijn Radeon 8500? Alleen DirectX. kan er iemand helepen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
Op woensdag 20 februari 2002 07:18 schreef John_Hoek het volgende:
quote:
"
Door The_PyroPath - dinsdag 19 februari 2002 18:55

doe mij een link naar die software

de bovenstaande link doet het niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ow dan zijn er meerdere versies van die UT patch want de eerste versies waren geschreven in de tijd dat er nog geen Radeon 8500 te koop was en die draaide gewoon op de oude Radeon, alleen niet denderend snel

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kunnen jullie me vast helpen:

Ik wil een nieuwe vga kaart omdat in MoH:AA mn fps laag is :'( Kheb een GeForce2 TI 64DDR en tb 1333

Nu zag ik de Hercules 8500 staan, is deze sneller dan een Ti500?? zonee wel sneller dan de ti200?

Het is BTW een radeon8500LE..

Of kan ik beter voor 230,- een GeForce3 ti 200 halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge

Ridge

maar ff over die bollingen in textures?? kan iemand daar een verklaring geven??. Ik het best wel irri eigenlijk

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

MartNL

&nbsp;

Op woensdag 20 februari 2002 09:42 schreef Thund3rKn0L het volgende:
Hier kunnen jullie me vast helpen:

Ik wil een nieuwe vga kaart omdat in MoH:AA mn fps laag is :'( Kheb een GeForce2 TI 64DDR en tb 1333

Nu zag ik de Hercules 8500 staan, is deze sneller dan een Ti500?? zonee wel sneller dan de ti200?

Het is BTW een radeon8500LE..

Of kan ik beter voor 230,- een GeForce3 ti 200 halen???
Hij is sneller dan geforce3 ti200.
En net zo of iets sneller dan de geforce3ti500.

Nee je kunt niet beter een geforce3ti200 halen.
Join de aticlub. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Op woensdag 20 februari 2002 10:09 schreef Ridge het volgende:
maar ff over die bollingen in textures?? kan iemand daar een verklaring geven??. Ik het best wel irri eigenlijk
Je bedoelt de bollingen in de meshes, niet de textures. Je moet het zo zien door de Truform, zal er geprobeerd worden een vloeiende vorm te maken. Zo zal een kubus een rondere vorm krijgen. Men neemt dus gemiddelden van de gebruikte punten, en zet op de gemiddelde lijn nieuwe punten.

Wanneer men de modellen anders modeleert, dus met correcte vertex normals, zal dit effect veel minder erg zijn. Echter toen UT uitkwam waren ze nog helemaal niet zo ver met deze technologien (voor game card, 3d studio max kan het al heel lang (mesh smooth)), daarom hebben ze de modellen nog op de oude manier gemaakt.

Kijk anders even op: http://www.ati.com/na/pages/technology/hardware/truform/truform_white_paper.html voor de complete uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

MOHAA loopt prima op een radeon 8500
1600x1200 alles max is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Maar beware voor de Highpoly bug, die er nu nog inzit, hierdoor kunnen RTCW, MOHAA en Serious Sam2 erg slecht lopen, deze bug is verholpen in de drivers die er aan komen (ICD is gegeven aan bepaalde mensen die hebben enkele tests gedraait waaruit blijkt dat het verholpen is)

Dus koop De radeon8500 hij is nu iets langzamer of sneller dan de Ti500, maar in de toekomst kan dat verschil wel eens snel op gaan lopen, trouwens als je anisotropic filtering gezien en gespeeld hebt op de ATi dan wil je niet anders, het geeft namelijk een veel te zware hit op andere kaarten.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:55 schreef star-saber het volgende:
MOHAA loopt prima op een radeon 8500
1600x1200 alles max is geen probleem
Tja bij mij ook op Lan en Singleplayer maar via internet gaat het net (40fps) @ 1024x768 alles medium...

dat komt door mn trage verbinding (isdn :Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:23 schreef MartNL het volgende:

[..]

Hij is sneller dan geforce3 ti200.
En net zo of iets sneller dan de geforce3ti500.

Nee je kunt niet beter een geforce3ti200 halen.
Join de aticlub. >:)
Tja maar dan de drivers... zijn die nou goed/langzaam/slecht/onstabiel onder windows xp?

Iemand ff een goed en duidelijk antwoord hierover???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 20 februari 2002 12:59 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

Tja maar dan de drivers... zijn die nou goed/langzaam/slecht/onstabiel onder windows xp?

Iemand ff een goed en duidelijk antwoord hierover???
Dat wil ik eigenlijk ook weten, maar iedere keer als ik de vraag hier post geeft niemand antwoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
Op dinsdag 19 februari 2002 21:41 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Hmmmz niemand heeft erop gereageerd :'(
(btw das al de 2e keer dat ik iets in dit topic post en er niemand op reageerd :'( ;) )
Nah, bij deze een reactie.
Hercules heeft van Ati het exclusieve recht gekregen om in Europa retail versies te leveren.
Voor Azië is dit Gigabyte.
Misschien dat je ze uit Azië kunt importeren??

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 20 februari 2002 13:04 schreef Nefiorim het volgende:

[..]

Nah, bij deze een reactie.
Hercules heeft van Ati het exclusieve recht gekregen om in Europa retail versies te leveren.
Voor Azië is dit Gigabyte.
Misschien dat je ze uit Azië kunt importeren??
Hmmmz ik hoop het, want ik vind hem wel brute koeling hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Laatst online: 30-08 00:17

reapher

Z POWER

De drivers zijn voor mij onder xp super stabiel, ik kan elk spel spelen en heb nog geen gekke dingen gezien.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 13:23 schreef reapher het volgende:
De drivers zijn voor mij onder xp super stabiel, ik kan elk spel spelen en heb nog geen gekke dingen gezien.
mag ik dan ff je specs en 3dmarkscore aub?
dan kan ik ff vergelijken mischien met iemand met win98 want daar zijn de drivers toch wel voor in orde (100% dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

effe met een teak proggie rommelen en alles loopt super

same here

rare beeld problemen in games?
hierarchicalZ uitzetten in tweaker
evenals Z Compression

bedraagt weinig in performance en ziet er beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

De radeon 8500LE heeft ie nou wel of geen 128MB DDR en wel of geen tv-out? Ja ik de search al geused!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

alleen de XT heeft 128MB
lees de front paginas eropna op tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

en tv-out?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bijna verkocht.... ik wil die hercules 8500 halen...

deze loopt geloof ik op 250/250 hoewel ik ook heb gehoord dat hercules de retail mag gaan verkopen in europa...

weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Op woensdag 20 februari 2002 14:02 schreef star-saber het volgende:
alleen de XT heeft 128MB
lees de front paginas eropna op tweakers.net
ik heb op ati.com gekeken en daar stond dat de 8500LE 128MB DDR heeft en een video-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze is vol, gaarne hier : [topic=417306/1/50] verder gaan. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.