wat zijn nu de snelste instellingen voor 3dmark 2001 ?
Anoniem: 39866
Heb echt een kutprobleem. Steeds wanneer ik drivers wil installeren maakt hij de installatie niet af, winXP zegt dat er een fout is en dat ik de kaart maar als standaart vga moet instellen en het dan nog eens moet proberen. Maar wat ik ook doe, welke driver ik ook probeer steeds krijg ik die fout. Nu gebruik ik hem dus zonder drivers wat heel irritant is bij het normalen werk (beel word langzaam opgebouwd) en spelletjes draaien sowieso niet meer. Drivers de-installeren werkt ook niet wat als ik bij configuratiescherm naar software ga en daar 'ATI Dislpay Driver' wil verwijderen geeft hij een fout dat verouderde of niet geinstalleerde drivers niet kunnen worden verwijderd.
Ben ten einde raad, wil alles doen om formatteren te voorkomen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ben ten einde raad, wil alles doen om formatteren te voorkomen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Wat zou je ervan vinden om hem eerst als standaard te installeren daarna te rebooten en dan pas de juiste drivers te proberen?!?Op dinsdag 12 februari 2002 18:23 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Heb echt een kutprobleem. Steeds wanneer ik drivers wil installeren maakt hij de installatie niet af, winXP zegt dat er een fout is en dat ik de kaart maar als standaart vga moet instellen en het dan nog eens moet proberen. Maar wat ik ook doe, welke driver ik ook probeer steeds krijg ik die fout. Nu gebruik ik hem dus zonder drivers wat heel irritant is bij het normalen werk (beel word langzaam opgebouwd) en spelletjes draaien sowieso niet meer. Drivers de-installeren werkt ook niet wat als ik bij configuratiescherm naar software ga en daar 'ATI Dislpay Driver' wil verwijderen geeft hij een fout dat verouderde of niet geinstalleerde drivers niet kunnen worden verwijderd.
En daar gaan we nog een keer:
ATI DRIVERS INSTALLEER JE NOOIT MET DE INSTALLER, WANT 9 VAN DE 10 KEER DOET DIE HET NIET (GOED)
dus nog maar een keertje:
-rechtermuisklikje op het bureaublad
-klik op eigenschappen
-ga naar geavanceerd(onder tabblad instellingen)
-klik jezelf naar het tabblad adapter
-ook hier weer op eigenschappen klikken
-tabblad stuurprogramma
-klik op stuurprogramma bijwerken
-kies zelf kiezen
-geef het pad aan waar je de drivers hebt staan
klik OK, herstart het zaakje als hij klaar is en gooi de tweakers er tegenaan
klaar is koos
een keer zien, en je weet het voor altijd
ATI DRIVERS INSTALLEER JE NOOIT MET DE INSTALLER, WANT 9 VAN DE 10 KEER DOET DIE HET NIET (GOED)
-klik op eigenschappen
-tabblad stuurprogramma
-kies zelf kiezen
klaar is koos
Breek je nek voorzichtig
Anoniem: 25458
wat tweak jij eraan dan als ik vragen mag de core speed en de mem speed of bedoel jij iets anders ?[b]Op dinsdag 12 februari 2002 19:32 schreef
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:01
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
ik ga voor mijn broer deze week ook een radeon inbouwen
zal mijn bevindingen dan wel ff poste
zal mijn bevindingen dan wel ff poste
probleem tribes gevonden
op de een of andere manier stond AA aan
draaide voor geen meter op 1152x864
nu veeel beter
op de een of andere manier stond AA aan

draaide voor geen meter op 1152x864
nu veeel beter
Oja?, ik doe het altijd met de installer, nog nooit op problemen gestuit, wat niet wil zeggen dat dat voor iedereen opgaat, maar ik wist zo ie zo niet dat dat fout kon gaan, die installer doet als het goed is niks meer dan bestanden naar win/sys copieren en reg. extensies aanmaken?.Op dinsdag 12 februari 2002 19:32 schreef The_PyroPath het volgende:
En daar gaan we nog een keer:
-klik op eigenschappen
-tabblad stuurprogramma
-kies zelf kiezen
klaar is koos
Wat ook belangerijk is, dat je oude drivers ook goed uninstalled, dus na uninstall, nog een keer restbestanden in win\sys moven en reg. "schoonmaken" localmach\software\atixx
Niet op voorraad.
Naja er zijn een hele hoop mensen die problemen hebben met de installer, hij schreeuwt dat je de videokaart op standaart VGA moet zetten, maar de andere keer werkt het weer wel. Er zijn manieren om het te fixen, maar wat ik bedoelde was, als je het eenmaal tegenkomt bij een driver ga dat dan niet proberen, maar doe het op de goede oude manier, die werkt altijd, en ga niet kutten in het reg en weet ik wat allemaal om het goed te krijgen.
Met tweaken bedoel ik het spel zo mooi mogelijk maken zonder dat het onspeelbaar wordt.
In de meeste tweakers kan je namelijk dingen veranderen die de gewone instellingen van ATi niet toelaten.
Zoals het instellen van 128 taps anisotropic filtering (alleen nuttig bij SVAA, anders is 32 genoeg)
Je kan de LOD op 8 zetten ipv 6 normaal. En zo zijn er nog wat dingen. ALs je een tweaker download met een programmaatje genaamd gameutil erin, ztel dan de dingen in zoals jij het hebben wilt en set de autoruns uit (op de groenvlakjes klikken met rechtermuis in het profiles gedeelte bij Rage3d tweaker. want de meeste autoruns voor games staan ingesteld op snelheid. Zo staat voor Q3.exe 16bit zooi aan en anisotropic filtering uit. maak daar alles van zoals jij het hebben wilt, klik toepassen en klik nogmaals op de groene vlakjes met de rechtermuisknop en selecteer "set" hiermee stel je die instellingen in voor dat spel.
Ik heb 32bit Z buffer aangezet, anisotropic filtering, 8bit LOD, de stencil aangezet. nog wat kleine dingetjes, want zo wil ik Q3 hebben, vervolgens op toepassen gedrukt. naar de profiles gegaan en daar bij het quake3 profile deze instellingen ge"set" ipv de oude die puur voor snelheid gaan. DRUK EERST OP TOEPASSEN EN GA DAN PAS "SETTEN" anders onhoud hij de settings niet.
maar download het maar dan zal je wel zien wat ik bedoel
Met tweaken bedoel ik het spel zo mooi mogelijk maken zonder dat het onspeelbaar wordt.
In de meeste tweakers kan je namelijk dingen veranderen die de gewone instellingen van ATi niet toelaten.
Zoals het instellen van 128 taps anisotropic filtering (alleen nuttig bij SVAA, anders is 32 genoeg)
Je kan de LOD op 8 zetten ipv 6 normaal. En zo zijn er nog wat dingen. ALs je een tweaker download met een programmaatje genaamd gameutil erin, ztel dan de dingen in zoals jij het hebben wilt en set de autoruns uit (op de groenvlakjes klikken met rechtermuis in het profiles gedeelte bij Rage3d tweaker. want de meeste autoruns voor games staan ingesteld op snelheid. Zo staat voor Q3.exe 16bit zooi aan en anisotropic filtering uit. maak daar alles van zoals jij het hebben wilt, klik toepassen en klik nogmaals op de groene vlakjes met de rechtermuisknop en selecteer "set" hiermee stel je die instellingen in voor dat spel.
Ik heb 32bit Z buffer aangezet, anisotropic filtering, 8bit LOD, de stencil aangezet. nog wat kleine dingetjes, want zo wil ik Q3 hebben, vervolgens op toepassen gedrukt. naar de profiles gegaan en daar bij het quake3 profile deze instellingen ge"set" ipv de oude die puur voor snelheid gaan. DRUK EERST OP TOEPASSEN EN GA DAN PAS "SETTEN" anders onhoud hij de settings niet.
maar download het maar dan zal je wel zien wat ik bedoel
Breek je nek voorzichtig
Ik gebruik die tweakers al zo ie zo niet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat die dingen ongevraagd instellingen ging lopen wijzigen, het resultaat: een minder beeld met lagere framerate, maar ik heb tot nu toe nog niet tijd genomen om het eea nader te onderzoeken, maar dat komt nog wel, dus misschien blijken ze wel handig te zijn 
3DMark2001 SE is uit,
ftp://ftp.edome.net/apuohjelmat/benchmarkit/3DMark2001SE.exe
het pixelshader1.4 gedeelte waar ik het om deed werkt niet, krijg deze foutmelding:
"Could not create render target depth-stencil surface - D3DERR_INVALIDCALL"
Dat heeft zeker met die verdwenen stencilbitstab te maken?
3DMark2001 SE is uit,
ftp://ftp.edome.net/apuohjelmat/benchmarkit/3DMark2001SE.exe
het pixelshader1.4 gedeelte waar ik het om deed werkt niet, krijg deze foutmelding:
"Could not create render target depth-stencil surface - D3DERR_INVALIDCALL"
Dat heeft zeker met die verdwenen stencilbitstab te maken?
Niet op voorraad.
Anoniem: 26375
ff in je registry zoeken naar "ZFormats" en deze op 7 (16,24, 8bit stencil) of 15 (16,24,32, 8bit stencil) zetten.
Bij mij werkt hij wel iig
, vind het niet echt bijzonder, de demo van ATI zelf is stukken mooier. Wat ook teleurstellend is, is dat de 1.4 shadertest niet telt voor de score
... Madonion NVIDIA lovers
Bij mij werkt hij wel iig
Ja thanx, daar kwam ik al achter via rag3d, de demo is idd wel erg kort en ja madonion wordt zeker gesponserd door nV?Op dinsdag 12 februari 2002 22:29 schreef KaoZ het volgende:
ff in je registry zoeken naar "ZFormats" en deze op 7 (16,24, 8bit stencil) of 15 (16,24,32, 8bit stencil) zetten.
Bij mij werkt hij wel iig, vind het niet echt bijzonder, de demo van ATI zelf is stukken mooier. Wat ook teleurstellend is, is dat de 1.4 shadertest niet telt voor de score
... Madonion NVIDIA lovers
Met ps. 1.4 valt zoveel moois te laten zien, diverse lagen over elkaar, transparant plus reflectie, ATI moet dit nog meer promoten desnoods via diverse softwareontwikkelaars, zodat iedereen een Radeon wil na het zien van die demo's.
Niet op voorraad.
Ik voel me zwaar genaaid door madonion, ze hebben de PS 1.4 test backwardscompatible gemaakt, en niet geoptimaliseerd, "we wilden alleen laten zien, en niet voor vde benchmark"
lekker gelul allemaal
lekker gelul allemaal
Breek je nek voorzichtig
Kan jou het schelen joh, gelukkig zijn er steeds meer gamedevelopers die wel de mogelijkheden van de Radeon zien, en dan heb ik het over Renegade en NWO waarvan we binnenkort 2 leuke demo's kunnen verwachten
Niet op voorraad.
Klopt ja, vrijdag komt de demo van Renegade uit.Op woensdag 13 februari 2002 09:49 schreef edward2 het volgende:
Kan jou het schelen joh, gelukkig zijn er steeds meer gamedevelopers die wel de mogelijkheden van de Radeon zien, en dan heb ik het over Renegade en NWO waarvan we binnenkort 2 leuke demo's kunnen verwachten
Wat bedoel je eigenlijk met NWO?
w00t
NWO= New World Order, een CS-achtige shooters met betere gfx en misschien nog veel meer :

Niet op voorraad.
iemand nog wat tips om tribes 2 nog beter te laten lopen ?
loopt nu op 30 fps.
op 1024x768.
driver 6025 winxp
loopt nu op 30 fps.
op 1024x768.
driver 6025 winxp
Starsaber, er zit iets niet goed met je config, ik adviseer je om een fresh install te doen, ik haal meer dan het dubbele aan fps in 1280x1024x32, buiten, max kwal, wel TC.
Niet op voorraad.
mmm volgens mij is die High-Poly bug waar iedereen het over heeft een OpenGl driver probleem.
Ik heb net scores vergeleken met de 3d mark 2001 SE en mijn Radeon8500 haalt 2x zo hoge scores in het High-Polygon gedeelte als een Geforce 3 Ti500.
Maar bij GLexcess is de radeon weer half zo langzaam.
Dus met DirectX 2x zo snel
met OpenGl 1/2X zo snel.
Dit wijst dus volgens mij op een driver probleem. En niet zoals JC zei (met hem veel mensen op Rage3d) op een hardware bug.
Ik heb net scores vergeleken met de 3d mark 2001 SE en mijn Radeon8500 haalt 2x zo hoge scores in het High-Polygon gedeelte als een Geforce 3 Ti500.
Maar bij GLexcess is de radeon weer half zo langzaam.
Dus met DirectX 2x zo snel
met OpenGl 1/2X zo snel.
Dit wijst dus volgens mij op een driver probleem. En niet zoals JC zei (met hem veel mensen op Rage3d) op een hardware bug.
Ja, wat het me kan schelen? weinig maar er gaan meteen weer GF4 mensen blaaten, zie je wel de GF4 heeft ook PS 1.4 en dan willen ze weer niet geloven dat dat niet zo is. En dan zeggen ze maar wat heeft het dan voor nut als het niet mooier van wordt? Madonion heeft wat mij betreft PRUTS werk afgeleverd, waarschijnlijk eerst gemaakt met PS 1.3 en daarna vrolijk naar 1.4 gecodeerd, vandaar dat het niet mooier is. wnat PS 1.4 bieden ZO VEEL MEER functionaliteit en je kan er echt veel mooiere dingen mee doen. maar Madonion verzuimd dat en dat vind ik een schande voor zo'n bedrijf
Breek je nek voorzichtig
bedoel je xp of tribes 2?Op woensdag 13 februari 2002 12:32 schreef edward2 het volgende:
Starsaber, er zit iets niet goed met je config, ik adviseer je om een fresh install te doen, ik haal meer dan het dubbele aan fps in 1280x1024x32, buiten, max kwal, wel TC.
Kan van alles zijn, dit soort problemen laten zich soms moeilijk vinden, je moet dan het probleem gaan 'isoleren', dus begin maar eens te kijken of je andere openGL games wel goed draaien,?
Zo nee dan weet je al dat het iig niet aan tribes alleen ligt.
En misschien heb jij idd wel veel last van de polybug.
Niet op voorraad.
Anoniem: 25458
Hallo
ik zit hier met een klein probleempje wat waarschijnlijk wel is op te lossen met een klein beetje hulp
ik speel namelijk wel is Alone In The Dark The New Nightmare
en deze wordt enkelt goed weergegeven met de 4.13.7189 driver van win98 ik heb geen Xp er meer opstaan dus die drivers kan ik niet testen maar weet misschien iemand een oplossing hiervoor
bij wie doet dit spel het wel en welke driver gebruikte je daarvoor
het is alleen te testen als je in het spel zelf zit
hopelijk zien jullie een verhouding ivm de 4.13.7189 en de nieuwe drivers
ik zit hier met een klein probleempje wat waarschijnlijk wel is op te lossen met een klein beetje hulp
ik speel namelijk wel is Alone In The Dark The New Nightmare
en deze wordt enkelt goed weergegeven met de 4.13.7189 driver van win98 ik heb geen Xp er meer opstaan dus die drivers kan ik niet testen maar weet misschien iemand een oplossing hiervoor
bij wie doet dit spel het wel en welke driver gebruikte je daarvoor
het is alleen te testen als je in het spel zelf zit
hopelijk zien jullie een verhouding ivm de 4.13.7189 en de nieuwe drivers
Wanneer schatten jullie de final release van XP drivers in?
Kan de Radeon2 nog een beetje concureren vs. Geforce4, wanneer de drivers final zijn?
Kan de Radeon2 nog een beetje concureren vs. Geforce4, wanneer de drivers final zijn?
w00t
eerste vraag: zullen er nooit zijn, voor geen enkel stuk hardware omdat er constant verbeterd word.Op woensdag 13 februari 2002 18:07 schreef Robbie007 het volgende:
Wanneer schatten jullie de final release van XP drivers in?
tweede vraag: De radeon kan concuren met de gf4, de Radeon 2 (DX9) zal buiten bereik van de gf4 zijn.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
return to castle wolfenstein doet het wel aardigOp woensdag 13 februari 2002 16:23 schreef edward2 het volgende:
Kan van alles zijn, dit soort problemen laten zich soms moeilijk vinden, je moet dan het probleem gaan 'isoleren', dus begin maar eens te kijken of je andere openGL games wel goed draaien,?
maar stottert ook regelmatig.
hmm dan ligt het niet aan tribes 2
nu ik erover nadenk gister deed maxpayne het ook niet helemaal lekker.
damm wat zal er mis zijn
1 is opengl ander d3d
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=fc4b1e21e28740dd1d4111cbf7162d54&threadid=33604465
High Poly Bug is no more!!

in de volgende driver beta release van ati zit een vernieuwde opengl ICD die dit probleem zou moeten oplossen.
ik wacht met smart!!!!
Dit is goed nieuws voor ons radeon 8500 eigenaren
de bron is betrouwbaar van de User NitroGL die daar zeer gerespecteerd is op dat board hij is degene die Truform voor quake en UT gerealiseerd heeft

in de volgende driver beta release van ati zit een vernieuwde opengl ICD die dit probleem zou moeten oplossen.
ik wacht met smart!!!!
de bron is betrouwbaar van de User NitroGL die daar zeer gerespecteerd is op dat board hij is degene die Truform voor quake en UT gerealiseerd heeft
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
hee
misschien dat tribes 2 ook beter gaat lopen dan
misschien dat tribes 2 ook beter gaat lopen dan
UT loopt hier als een speer nu
op 1152x864
op 1152x864
w8 jij maar af op de nieuwe drivers met die bovenstaande "FIX" erin,Op woensdag 13 februari 2002 22:12 schreef star-saber het volgende:
UT loopt hier als een speer nu
op 1152x864
Ha ik geloof echt wel dat dit waar is. Ik heb het eerder deze dag nog gezegd.
ik heb wat aanloop problemen gehad maar alles loopt super nu
tribes 2 doet het aardig goed
rtcw ook
effe met tweaker rommelen en voila
tribes 2 doet het aardig goed
rtcw ook
effe met tweaker rommelen en voila
en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem :\
en wat voor probleem heb je dan ?
TruForm voor UT???? Is daar een patch voor ofzo? DAT WILLIK OOK!!Op woensdag 13 februari 2002 20:32 schreef Turismo het volgende:
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=fc4b1e21e28740dd1d4111cbf7162d54&threadid=33604465
[afbeelding]
ik wacht met smart!!!!
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
nah, ik heb hem gevonden, en geinstalleerd... De tegenstanders zien er idd erg gelikt uit.. Maar in OpenGL heb ik last van een flinke frameratedrop (soms 130fps maar soms ook 30 fps..) terwijl ik in direct3d stabiel op 75fps zit. Ik draai alles op 32bit high detail etc op een resolutie van 1152x864... Soms komen er ook rare artifact voorbij.Op donderdag 14 februari 2002 09:31 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
TruForm voor UT???? Is daar een patch voor ofzo? DAT WILLIK OOK!!
Iemand met hetzelfde probleem? zit het in de drivers (ik draai 6025 (XP dus)) of heb ik een verkeerde OpenGL renderer uitgezocht...
ik weet het niet.. ALs er maar TruForm in zit vind ik het best
Radeon --> vergelijkbaar met GF2Op woensdag 13 februari 2002 18:48 schreef Breepee het volgende:
[..]
tweede vraag: De radeon kan concuren met de gf4, de Radeon 2 (DX9) zal buiten bereik van de gf4 zijn.
Radeon 2 (R200, oftewel Radeon8500) --> vergelijkbaar met GF3/4
Radeon 3 (R300, Radeon9500? --> DX9 dus vergelijkbaar met GF5
Eigenlijk een rare zet van Nvidia.... over een half jaar de GeForce5. Klanten weten dadelijk helemaal niet meer waar ze aan toe zijn.
w00t
Heeft iemand hier een kt7(a) of kr7a die zijn Radeon heeft uitgerust met memory sinks? Ik ben namelijk erg benieuwd naar de oplossing.
Anoniem: 15218
Wat voor tweaking progjes gebruiken jullie voor de 8500? Ik kan maar niks vinden voor mn radeonnetje......
En welke driver gebruiken jullie? Ik heb momenteel 6011 en heb maar 6700 3dmarks?
Moet toch hoger kunnen (P4 1810Mhz, 512MB SDRAM)
En welke driver gebruiken jullie? Ik heb momenteel 6011 en heb maar 6700 3dmarks?
Moet toch hoger kunnen (P4 1810Mhz, 512MB SDRAM)
Je hebt het nieuwe Radeonator welke erg populair is, die vind je op de voorpagina van rage3Dwant daar is net een nieuwe versie van uit. verder heb je nog Unituner, ff zoeken met google. en je hebt Rage3d tweaker, welke geintegreert wordt in je tab bladen van videoinstellingen, en die kan je ook bij Rage3d vinden.
Kijk zelf maar wat je het lekkerste vind werken
Kijk zelf maar wat je het lekkerste vind werken
Breek je nek voorzichtig
Hij schijnt het met die nieuwe icd in RTCW,MOHAA etc ook veel beter te doen dus het is waarschijnlijk het einde van die vervelende bugOp dinsdag 12 februari 2002 01:57 schreef The_PyroPath het volgende:
naja ze weten het niet zeker of het highpolygon bug is of iets met texture upload, maar de kaart stort ineen keer in elkaar. van 70 fps naar 20 of erger, vooral in GLexces scene 6 schijnt het een drama te wezen...
Anoniem: 8392
Hoezo Laszlo ??
Zou het niet bij ieder mobo hetzelfde zijn ??
Ja ik heb de KR7a,en waarschijnlijk doel je
op de ruimte die het in neemt.
Je kan waarchijnlijk je PCI 1 slot niet meer
gebruiken als je de ram sinks te groot hebt.
Tja dus niet te groot maken dan, of niet 6 PCI
kaarten nodig hebben :-)
Bovendien kan je dat PCI slot naast de AGP beter
niet gebruiken al shet niet nodig is, deze shared
IRQ's met de AGP sleuf.
IRQ's met de AGP sleuf.
Nou.. Nee, Ik ben gewoon benieuwd hoe je het probleem van het plaatsen van de ramsink bij de geheugenmodules hebt opgelost (dus de ramchip die het dichtst op bij de geheugenbanken zit).. Het enige waar ik op kon komen is het verminken van mijn ramsink en dat zie ik liever andersOp donderdag 14 februari 2002 13:50 schreef Klaas_Baas het volgende:
Hoezo Laszlo ??
IRQ's met de AGP sleuf.
Anoniem: 8392
Ah ik snap het.
Tja ik heb geen sinks op me ram chips.
Ze lopen op ongeveer 297 Mhz @ 3.62 volt dacht ik.
Dus ik wil het hierbij laten, dit lijkt me wel
max. als je geen sinks gebruikt.
En om nu de laatste mhz'en eruit te slepen met
sinks....
Tja wie weet later, wie weet als het zomer wordt of het
niet een noodzaak wordt.
Wie weet.
Ze lopen op ongeveer 297 Mhz @ 3.62 volt dacht ik.
Dus ik wil het hierbij laten, dit lijkt me wel
max. als je geen sinks gebruikt.
En om nu de laatste mhz'en eruit te slepen met
sinks....
Tja wie weet later, wie weet als het zomer wordt of het
niet een noodzaak wordt.
Wie weet.
He, balen...Op donderdag 14 februari 2002 16:58 schreef Klaas_Baas het volgende:
Ah ik snap het.
hoe zet je die sinks eigenlijk vast ZONDER peperdure Artic Silver Thermal Adhesive??
de nieuwe 8500 drivers zijn online. De 6015 voor windows XP en dan wel de officiele release.
gewoon bij support.ati.com
gewoon bij support.ati.com
en fixen deze de high poly of zoiets?
heb hem net getest en deze heeft nog steeds een lage score bij scene 6 van glexcess. Maar volgens mij zijn dit gewoon de oude beta drivers die ze lang getest hebben en ze vonden waarschijnlijk dat ze stabiel waren. Toen een test van microsoft om zo de WHQL te krijgen en er een officiele driver van te maken.
Volgens de geruchten zouden morgen nieuwe beta drivers released worden. Met de High-poly bug eruit.
Volgens de geruchten zouden morgen nieuwe beta drivers released worden. Met de High-poly bug eruit.
ik draai op:
CPU: Athlon XP1800+
MOBO: Jetway 866AS KT266
chipset VIA : VT8366/VT8233
MEM : 2x 256DDRRAMM
VIDEO : Club 3D Radeon 7500
Soundblaster Live! 5.1
ik haal +-4000 punten in 3DMark2001
ik denk zelf dat dit absurd weinig is.
weet er iemand welke drivers in allemaal nodig heb om hem optimaal te laten draaien ?
(via, ati, weetikveelmeer ?!)
plz help me out.
CPU: Athlon XP1800+
MOBO: Jetway 866AS KT266
chipset VIA : VT8366/VT8233
MEM : 2x 256DDRRAMM
VIDEO : Club 3D Radeon 7500
Soundblaster Live! 5.1
ik haal +-4000 punten in 3DMark2001
ik denk zelf dat dit absurd weinig is.
weet er iemand welke drivers in allemaal nodig heb om hem optimaal te laten draaien ?
(via, ati, weetikveelmeer ?!)
plz help me out.
die score klopt wel denk ik hoor
ik heb een radeon 64mb vivo gehad en die is nagenoeg hetzlefde en haalde rond de 3400.
ik heb een radeon 64mb vivo gehad en die is nagenoeg hetzlefde en haalde rond de 3400.
Ik gebruik nu de 6018 drivers nog maar ik wil weten wat er gewijzigd is met de 6025 en 6032. Met de 6018's moet je met de hand de aniso instellen, is dat nog verholpen?
En wat moet je eigenlijk als bijv de 6032's installeer nog met de hand aanpassen als je hogere kwaliteit wilt. Ik las ergens iets over LOD bijv.
Kun je dat het beste allemaal met radeonator doen? Die heb ik ooit weleens geprobeerd maar die wilde toen niet lekker installeren. De helft van de tabbladen kreeg ik niet ofzo. DUs heb ik gewoon powerstrip gebruikt voor mijn overclock maar die heeft niet zoveel instel mogelijkheden qua drivershit.
En wat moet je eigenlijk als bijv de 6032's installeer nog met de hand aanpassen als je hogere kwaliteit wilt. Ik las ergens iets over LOD bijv.
Kun je dat het beste allemaal met radeonator doen? Die heb ik ooit weleens geprobeerd maar die wilde toen niet lekker installeren. De helft van de tabbladen kreeg ik niet ofzo. DUs heb ik gewoon powerstrip gebruikt voor mijn overclock maar die heeft niet zoveel instel mogelijkheden qua drivershit.
Anoniem: 48536
Hey, wat is nou het verschil tussen radion en GF2?
Zijn dit bijde chips OP een video kaart? want achter asus en b.v. powercolor staat wel GeForce.
Is er hier een topic voor?
Is er een topic welke beter (prijs/kwalitijd) is?
Mijn vraag is namelijk wat ik het beste kan kopen. Ik wil nl een niewe pc (amd-xp 1700+). Ik heb het er namelijk wel voor over om wat extra euros te betalen als ik over een jaartje nog steeds de nieuwste games kan spelen.
Welke kaart heeft nou de "extra's" die echt nodig zijn?
Ze hebben nl. ook eigen denkkracht ofzo?... dat ze niet meer bereken wat er achter muren komt te staan, maar alleen wat ervoor komt (en nog veel meer!!)
Want ik denk dat je over een jaar nog steeds de GF4 niet ECHT nodig hebt.
Ik vraag expres om topics... anders krijg ik weer boze opmerkingen :-s
Zijn dit bijde chips OP een video kaart? want achter asus en b.v. powercolor staat wel GeForce.
Is er hier een topic voor?
Is er een topic welke beter (prijs/kwalitijd) is?
Mijn vraag is namelijk wat ik het beste kan kopen. Ik wil nl een niewe pc (amd-xp 1700+). Ik heb het er namelijk wel voor over om wat extra euros te betalen als ik over een jaartje nog steeds de nieuwste games kan spelen.
Ze hebben nl. ook eigen denkkracht ofzo?... dat ze niet meer bereken wat er achter muren komt te staan, maar alleen wat ervoor komt (en nog veel meer!!)
Want ik denk dat je over een jaar nog steeds de GF4 niet ECHT nodig hebt.
Ik vraag expres om topics... anders krijg ik weer boze opmerkingen :-s
Anoniem: 41187
Ja nu kan ik mijn vraag hier ook stellen want ik heb al een topic gemaakt maar er word niet geantwoord:'(
Mijn vraag is dat is het verschil tussen een radeon 7500 td / tv ik weet wel de prijs maar inhoudelijk wat is daar het verschil aan???
Zou aub iemand hier antwoord op willen geven, ik moet het vanavond nog doorgeven en anders uitterlijk morgen.
Omdat ik me geforce 2 ti verkocht heb en nu moet ik ff een nieuwe kaart kopen.
Heb trouwens de geforce 2 ti voor meer geld verkocht dan ik hem had gekocht.
Mijn vraag is dat is het verschil tussen een radeon 7500 td / tv ik weet wel de prijs maar inhoudelijk wat is daar het verschil aan???
Zou aub iemand hier antwoord op willen geven, ik moet het vanavond nog doorgeven en anders uitterlijk morgen.
Omdat ik me geforce 2 ti verkocht heb en nu moet ik ff een nieuwe kaart kopen.
Heb trouwens de geforce 2 ti voor meer geld verkocht dan ik hem had gekocht.
Driver vraag blijft staan maar ik heb de nieuwe versie radeonator erop gezet en werkt super nu. Ik hou powerstrip er wel bij om de refreshrates te fixen want dat kan radeonator niet zo te zien.Op donderdag 14 februari 2002 20:31 schreef TheGuardian het volgende:
Ik gebruik nu de 6018 drivers nog maar ik wil weten wat er gewijzigd is met de 6025 en 6032. Met de 6018's moet je met de hand de aniso instellen, is dat nog verholpen?
Kun je dat het beste allemaal met radeonator doen? Die heb ik ooit weleens geprobeerd maar die wilde toen niet lekker installeren. De helft van de tabbladen kreeg ik niet ofzo. Dus heb ik gewoon powerstrip gebruikt voor mijn overclock maar die heeft niet zoveel instel mogelijkheden qua drivershit.
En die optie 'Clear driver from registry' haalt die nu alles uit de registry weg of alleen de instellingen die je hebt gemaakt zoals de tooltip zegt als op die optie gaat staan?
DIe nieuwe drivers zijn dus oude drivers die EINDELIJK geodgekeurd zijn door mickeysoft.
Breek je nek voorzichtig
Frag Tape, een soort dubbelzijdige plakband wat niet smelt als het warm wordt.Op donderdag 14 februari 2002 18:00 schreef bluppy2 het volgende:
hoe zet je die sinks eigenlijk vast ZONDER peperdure Artic Silver Thermal Adhesive??
Uiteraard had ik zowel de sink als de chip vetvrij gemaakt.
Ehm, De Radeon 8500 is gebaseerd op de R200 van Ati en de GeForce 2 op de NV??? (Ben ik even kwijt, hangt ook af van of het gaat om een MX, GTS...Op donderdag 14 februari 2002 21:57 schreef kippetjuh het volgende:
Hey, wat is nou het verschil tussen radion en GF2?
Ja, het -= Radeon Topic - Deel 38 =-, dit topic dus.Is er hier een topic voor?
Niet in het bijzonder. Je kan ook hier je vraag stellen, maar iedereen zal zeggen dat de Radeon veeeel beter is. Ik had hiervoor een GeForce 2 GTS en ik vind namelijk de Radeon ook veel beter (echt).Is er een topic welke beter (prijs/kwalitijd) is?
Mijn redenen: sneller (4302 3DMark2001 t.o.v. 8135). scherper 2D, veel beter tv-out (contrast, helderheid, kleuren, scherper, hogere resolutie 1024x768), meer features (DirectX 8.1), weer es wat anders dan alleen nVidia, 2 uitgangen voor monitoren (dvi/analoog).
Tja, het hangt er een beetje vanaf waar je je goed bij voelt. Als je moet kiezen tussen alles wat minder is dan een GeForce3 Ti500 en de Radeon 8500 is de keuze wat mij betreft duidelijk. De Radeon is dan de beste. Vanaf de GeForce 3 Ti500 is er ruimte voor discussie, vind ik. Op papier blijft dan in ieder geval de Radeon 8500 beter.Mijn vraag is namelijk wat ik het beste kan kopen. Ik wil nl een niewe pc (amd-xp 1700+). Ik heb het er namelijk wel voor over om wat extra euros te betalen als ik over een jaartje nog steeds de nieuwste games kan spelen.
Let wel een beetje op dat als je een Radeon 8500 Retail te pakken krijgt. Deze zijn een stuk sneller. De oems/3rdparties zijn wel net zo snel te krijgen met wat modden, maar dan moet je wel wat weerstanden vervangen/krassen/potloden. Daar is een ander topic voor.
Zelf hoop ik nog een jaartje uit te zingen met deze kaart. Maar daar zou ik niet te zeker van zijn; dit is mijn derde al binnen 12 maanden.
Mmm... Ikkuh niet snappuh...Ze hebben nl. ook eigen denkkracht ofzo?... dat ze niet meer bereken wat er achter muren komt te staan, maar alleen wat ervoor komt (en nog veel meer!!)
Heeft iemand de nieuwe WHQL drivers al getest?
* Zijn ze stabiel?
* Hebben ze het stotterende beeld probleem opgelost wat zich bij sommige D3D spellen en applicaties voordeed?
* Krijgen we er nog een paar 3DMark's bij?
* Zijn ze stabiel?
* Hebben ze het stotterende beeld probleem opgelost wat zich bij sommige D3D spellen en applicaties voordeed?
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Mmm.. Het gaat hier toch om de 6014 en 6015... Dit zijn toch relatief oude drivers? Je kan ook 6032 al leechen bij rage3d.Op donderdag 14 februari 2002 22:13 schreef r.waslander het volgende:
Nieuw drivers op www.ATI.com!!!
of kijk ff op http://www.rage3d.com/
voor meer info
Waarom zou je oude drivers willen installeren alleen omdat ze dan gecertificeerd zijn?
Is gecertificeerd zijn dan geen goede reden om voor een driver te kiezen?Op vrijdag 15 februari 2002 08:37 schreef Laszlo het volgende:
[..]
Mmm.. Het gaat hier toch om de 6014 en 6015... Dit zijn toch relatief oude drivers? Je kan ook 6032 al leechen bij rage3d.
Waarom zou je oude drivers willen installeren alleen omdat ze dan gecertificeerd zijn?
Het lijkt mij belangrijk dat een driver getest is en goed is bevonden.
Specs
Heb je al gekeken of je AGP Fast write uit hebt staan in je bios. Dit is namelijk wel aan te raden.Op vrijdag 15 februari 2002 08:29 schreef Tyrian het volgende:
Heeft iemand de nieuwe WHQL drivers al getest?
* Zijn ze stabiel?
Als je het hebt over de High-Poly bug, nee deze is er nog niet uit. Volgende week (of heel misschien vandaag) zouden daar nieuwe beta drivers voor komen.
Anoniem: 48536
Huh? ze zijn sneller maar je moet ze NOG sneller maken door er met poltloden op te krassen om ze "net zo snel" te krijgen.Op vrijdag 15 februari 2002 08:28 schreef Laszlo het volgende:
Let wel een beetje op dat als je een Radeon 8500 Retail te pakken krijgt. Deze zijn een stuk sneller. De oems/3rdparties zijn wel net zo snel te krijgen met wat modden, maar dan moet je wel wat weerstanden vervangen/krassen/potloden. Daar is een ander topic voor.
3rd parties en oems draaien op 250/250 (mem/gpu). Retail op 275/275. Met de mod is kan de oem ook op de retail snelheid draaien (of hoger), maar lees dan dit: [topic=354122/1/25] maar eens.Op vrijdag 15 februari 2002 11:43 schreef kippetjuh het volgende:
[..]
Huh? ze zijn sneller maar je moet ze NOG sneller maken door er met poltloden op te krassen om ze "net zo snel" te krijgen.
Tja....Ik vind van niet, maar jij blijkbaar welOp vrijdag 15 februari 2002 08:58 schreef Tyrian het volgende:
[..]
Is gecertificeerd zijn dan geen goede reden om voor een driver te kiezen?
Het lijkt mij belangrijk dat een driver getest is en goed is bevonden.
lol ik install leaked drivers (6032 ofzo ?)
en loopt nu niet meer vast, maar bij
<start> > <run> > <dxdiag> kan ik alleen direct draw testen ?!
en als ik 3dmark2001 opstart zegt ie dat ik een oudere versie moet proberen omdat ik voor 2001 een 3d accelerator card moet hebben ? !
beetje vaag
('k heb de 7500)
en als ik 3dmark2001 opstart zegt ie dat ik een oudere versie moet proberen omdat ik voor 2001 een 3d accelerator card moet hebben ? !
beetje vaag
('k heb de 7500)
Anoniem: 2592
Heb ik ook gehad. De driver die je denkt geinstalleerd te hebben wordt dan niet gebruikt. Oplossing: zet de boel gewoon op Standard VGA en installeer de driver opnieuw. Dan doet de boel het wel. Overigens bevalt mij de 6025 veel beter dan de 6032...Op vrijdag 15 februari 2002 14:04 schreef Toulinash het volgende:
lol ik install leaked drivers (6032 ofzo ?)
Ik heb de nieuwe drivers inmiddels zelf getest:
3DMark 2001: Van 3517 naar 2892 3DMark's.
ATI Rage Dawning wil niet starten.
3DMark 99 MAX wil niet starten.
Unreal geeft stotterend beeld in D3D.
DXDIAG: AGP oppervlakteversnelling is niet beschikbaar.
Conclusie:
Drivers zijn voor mijn configuratie BAGGER.
Snel terug naar w2k_radeon_5_13_01_6025.
3DMark 2001: Van 3517 naar 2892 3DMark's.
ATI Rage Dawning wil niet starten.
3DMark 99 MAX wil niet starten.
Unreal geeft stotterend beeld in D3D.
DXDIAG: AGP oppervlakteversnelling is niet beschikbaar.
Conclusie:
Drivers zijn voor mijn configuratie BAGGER.
Snel terug naar w2k_radeon_5_13_01_6025.
Specs
De Fast Writes optie staat idd. uit.Op vrijdag 15 februari 2002 09:53 schreef hiostu het volgende:
[..]
Heb je al gekeken of je AGP Fast write uit hebt staan in je bios. Dit is namelijk wel aan te raden.
Als je het hebt over de High-Poly bug, nee deze is er nog niet uit. Volgende week (of heel misschien vandaag) zouden daar nieuwe beta drivers voor komen.
Specs
zozo, wat ziet mijn oog.
Bij informatique.nl
Hercules Ati Radeon 8500 LE, 64Mb DDR, TV-Out, Ret 232 EURO
wat vinden jullie hiervan? lijkt me toch een ZEER aantrekkelijke kaart voor die prijs! Aantrekkelijker dan de geforce3 200 toch? of mis ik wat???
Graag een mening, anders komt deze in nieuwe pc
Bij informatique.nl
wat vinden jullie hiervan? lijkt me toch een ZEER aantrekkelijke kaart voor die prijs! Aantrekkelijker dan de geforce3 200 toch? of mis ik wat???
Anoniem: 11034
Ook toevaliig...heb net daar mijn Radeon 8500 Retail gehaald waar ik al sinds november op wachtte 
Hij draait wel gruwelijk
Hij draait wel gruwelijk
Hoe heb je de drivers geinstalleerd, want dat agp texturing niet werkt knlopt natuurlijk niet, en die andere programma's horen het ook gewoon te doen, althans hier gaan problemen ermee.
Breek je nek voorzichtig
Ik heb het op 3 manieren geprobeerd:Op vrijdag 15 februari 2002 18:41 schreef The_PyroPath het volgende:
Hoe heb je de drivers geinstalleerd, want dat agp texturing niet werkt knlopt natuurlijk niet, en die andere programma's horen het ook gewoon te doen, althans hier gaan problemen ermee.
1: Setup.exe en de vorige drivers overschrijvan
2: Eerst de vorige drivers un-installeren en vervolgens setup.exe
3: Via apparaatbeheer de driver handmatig installeren
Allemaal hebben ze hetzelfde effect.
Specs
heb je wel de oude drivers GOED verwijderd, dus ook uit het register enzo?
En probeer eens DX opnieuw te installeren, hier werken ze namelijk perfect
Breek je nek voorzichtig
Zelfs wanneer ik deze drivers in een nieuwe installatie van Windows installeer heb ik deze problemen.Op zaterdag 16 februari 2002 00:04 schreef The_PyroPath het volgende:
heb je wel de oude drivers GOED verwijderd, dus ook uit het register enzo?
Maar welke Radeon heb jij dan? Misschien werken ze wel goed op de 8500 namelijk.
Specs
goede keusOp vrijdag 15 februari 2002 18:05 schreef xxxMaverick het volgende:
zozo, wat ziet mijn oog.
Bij informatique.nl
ok, nu zat ik te denken. Dat hercules ding loopt op 250/250. Nu heb ik totaal geen ervaring met overclocken enz (schande ik weet hetOp zaterdag 16 februari 2002 12:04 schreef hjs het volgende:
[..]
goede keus
Anoniem: 42323
Dit kaartje heb ik besteld, kan elk moment binnen komen.Op vrijdag 15 februari 2002 18:05 schreef xxxMaverick het volgende:
zozo, wat ziet mijn oog.
Bij informatique.nl
Lijkt me een heel lekker kaartje voor de prijs
Ik heb er ook over zitten te denken om een voltage mod te doen, maar daar twijfel ik nog over, want ik ben niet zo handig
Maar hij schijnt in ieder geval even snel te zijn als de build by Ati Radeon 8500LE versie, dus waarschijnlijk sneller als de R8500 van Club3D.
Ik laat nog wel weten, wat ik ervan vind als ik em binnen heb, en uitgebreid getest heb
Hebben jullie ook last van schokken in de nieuwe demo van Westwood; C&C Renegade?
w00t
iemand een idee hoe ik een tft het beste kan instellen
qua contrast en brightness ?
qua contrast en brightness ?
Ja maar dat kwam door de nog niet geweldige netwerkcode, buiten dat, silky smooth 1280x1024x32 max. qual.Op zaterdag 16 februari 2002 15:34 schreef Robbie007 het volgende:
Hebben jullie ook last van schokken in de nieuwe demo van Westwood; C&C Renegade?
Niet op voorraad.
ontopic misschien
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Hoi Ati dudes and dudettes.
Ik ben eindelijke overstag gegaan en heb een Ati Radeon 8500 Retail (275/275) gekocht dus ik kan nu mee tokkelen over Radeons
.
cya !
Ik ben eindelijke overstag gegaan en heb een Ati Radeon 8500 Retail (275/275) gekocht dus ik kan nu mee tokkelen over Radeons
cya !
www.tradealliance.nl
Heb ik weer iets gemist? Waar haal je die demo vandaan?Op zaterdag 16 februari 2002 15:34 schreef Robbie007 het volgende:
zelfs ik hebbem gevoltmod.. terwijl ik zo onhandig ben dat ik al een XP naar de tering heb geholpenOp zaterdag 16 februari 2002 15:01 schreef Mito het volgende:
[..]
Dit kaartje heb ik besteld, kan elk moment binnen komen.
Lijkt me een heel lekker kaartje voor de prijs
Ik heb er ook over zitten te denken om een voltage mod te doen, maar daar twijfel ik nog over, want ik ben niet zo handig
Maar hij schijnt in ieder geval even snel te zijn als de build by Ati Radeon 8500LE versie, dus waarschijnlijk sneller als de R8500 van Club3D.
Ik laat nog wel weten, wat ik ervan vind als ik em binnen heb, en uitgebreid getest heb
Het AGP texturing probleem heb ik inmiddels kunnen verhelpen door de AGP Aparture size in het BIOS van 64 MB naar 128 MB te zetten. Hier zijn ook de performance problemen mee opgelost.
Specs
Kheb sinds kort ook een Radeon, de 8500 OEM versie dan, en ik vroeg me af of t niet handig is als d'r een tweaker es een webpage maakt met daarin alle nuttige info/links mbt refresh rate probs in nt5, anisotropic filtering, OCen van radeon etc etc. Gewoon dat kort en krachtig de meste/handigste manier waarop je dit kunt doen en linkje naar bep. prog. Tis namelijk zo'n gedoe om de laatst 5 Radeon topics te lezen.
Ik zou t wel willen doen maar ben zelf nog wel ff tijdje bezig met uitzoeken welke prog en instellingen ik t fijnst vind.
Verder doel ik niet op sites als Rage3d wantdi bieden zeer gebrekkige en onnodig ingewikkelde fixes, en ze geven alleen een mirror voor bep. tweak progjes zonder duidelijk te zeggen wat de voor -en nadelen van deze progjes zijn.
Duzz, iemand enthousiast?
Ik zou t wel willen doen maar ben zelf nog wel ff tijdje bezig met uitzoeken welke prog en instellingen ik t fijnst vind.
Verder doel ik niet op sites als Rage3d wantdi bieden zeer gebrekkige en onnodig ingewikkelde fixes, en ze geven alleen een mirror voor bep. tweak progjes zonder duidelijk te zeggen wat de voor -en nadelen van deze progjes zijn.
Duzz, iemand enthousiast?
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Kijk dat vind ik een goed idee, ik will m'n webruimte bij chello daar best beschikbaar voor stellen. Kan er voor zorgen dat ie dan beschikbaar komt onder www.superprutser.com. Stel wel voor dat er dan een Engelse en Nederlandse versie komt.
Alleen doen zal niet gaan, ik heb er de tijd niet voor, maar samen met nog iemand wil ik er moeite voor doen.
Wie o Wie helpt???
Alleen doen zal niet gaan, ik heb er de tijd niet voor, maar samen met nog iemand wil ik er moeite voor doen.
Wie o Wie helpt???

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Betekent dat "LE" nog iets bijzonders? Ik kan er op de site van ATi niet wijs uit worden.
Anoniem: 7260
Kan iemand mij iets zinnigs (liefst uit ervaring) vertellen over de 2d kwaliteit van de radeon 8500? Ik ben nu een matrox g450 gewend, en twijfel een 8500 te kopen, maar als de 2d-kwaliteit niet zo goed is (zoals ik hier en daar heb kunnen lezen) als de g450 hoeveel slechter is dat dan? en is dat merkbaar?
Le staat voor 250 core en 250 geheugen snelheid, retail heeft 275/275Op zondag 17 februari 2002 18:06 schreef Wekkel het volgende:
Betekent dat "LE" nog iets bijzonders? Ik kan er op de site van ATi niet wijs uit worden.
Anoniem: 11557
Ik heb zelf de Matrox 450 gehad, en de 2D kwaliteit van de Radeon is gelijk zoniet beter dan die van de Matrox.Op zondag 17 februari 2002 18:13 schreef 5731N het volgende:
Kan iemand mij iets zinnigs (liefst uit ervaring) vertellen over de 2d kwaliteit van de radeon 8500? Ik ben nu een matrox g450 gewend, en twijfel een 8500 te kopen, maar als de 2d-kwaliteit niet zo goed is (zoals ik hier en daar heb kunnen lezen) als de g450 hoeveel slechter is dat dan? en is dat merkbaar?
Dit was ook al zo met de oude Radeon 64 VIVO.
Dit topic is gesloten.