Het topic is wel degelijk Artikel 1 vs Artikel 7. Begrijp de commotie niet.
Fortuyn vond dat artikel 1 moest worden gewijzigd omdat het nu niet goed wordt ingezet. In een adem gaat hij dan over een ander onderwerp verder, namelijk dat iemand met een islamitische achtergrond zich niet meer in NL mag vestigen. Dat andere onderwerp kan niet door de beugel zonder artikel 1 te wijzigen.
Als jij zo naief bent om niet door te hebben wat Fortuyn hier probeert, is dat toch wel schrijnend, met het oog op bovenstaande quote van jou. Ik neem het je niet kwalijk hoor, een paar jaar bedrijfsleven leert je een hoop en die ervaring heb je, correct me if I'm wrong, niet, dus je er op aanspreken zou wreed zijn.
Ik zou je wel willen vragen wat meer na te denken over het 'Waarom' achter de opmerkingen van mensen zoals Fortuyn. Ieder mens heeft wel ergens een verborgen agenda en afgelopen zaterdag liet Fortuyn toevallig zijn tas vallen viel die agenda op de grond, open. Hou dan niet je ogen dicht, maar neem een kijkje. Voor je het weet is die agenda weer dicht en blijft het giswerk
Je gaat zelf ook niet echt inhoudelijk in op vragen hier die direct aan jou zijn gesteld. Pot/Ketel ? 
. Zodra je liegt, overtreed je een wet en ben je strafbaar (althans, wanneer het door jou geformuleerde voorstel niet wordt aangenomen
) maar door niet de gehele waarheid te vertellen overtreed je die wet niet, maar bereik je hetzelfde.
Het geeft IMHO aan dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn met het openstellen van (of beter: het afschaffen van beperkingen op) vrijheden mbt het ventileren van meningen.
Word is zonder 't'.Op woensdag 13 februari 2002 00:20 schreef Diadem het volgende:
Ben je nu expres gewoon dom bezig of weet je echt niet beter? Dat heeft hij dus namelijk niet gezegd. God man! Stel je nu eens een keer op de hoogte van de feiten voordat je blaat! Ik wordt zo moe van jou.
Fortuyn vond dat artikel 1 moest worden gewijzigd omdat het nu niet goed wordt ingezet. In een adem gaat hij dan over een ander onderwerp verder, namelijk dat iemand met een islamitische achtergrond zich niet meer in NL mag vestigen. Dat andere onderwerp kan niet door de beugel zonder artikel 1 te wijzigen.
Als jij zo naief bent om niet door te hebben wat Fortuyn hier probeert, is dat toch wel schrijnend, met het oog op bovenstaande quote van jou. Ik neem het je niet kwalijk hoor, een paar jaar bedrijfsleven leert je een hoop en die ervaring heb je, correct me if I'm wrong, niet, dus je er op aanspreken zou wreed zijn.
Ik zou je wel willen vragen wat meer na te denken over het 'Waarom' achter de opmerkingen van mensen zoals Fortuyn. Ieder mens heeft wel ergens een verborgen agenda en afgelopen zaterdag liet Fortuyn toevallig zijn tas vallen viel die agenda op de grond, open. Hou dan niet je ogen dicht, maar neem een kijkje. Voor je het weet is die agenda weer dicht en blijft het giswerk
als er gezeken moet worden, dan geef je maar een gil hoor[..]
Dat komt omdat het ook vreemd is.
Maar misschien dat je eens een keer inhoudelijk zou kunnen reageren? In plaats van mij alleen maar afzeiken. Want dan ga ik terugzeiken, en daar ben ik toch beter in dan jij...
Je moet niet empirisch bewezen feiten gaan vergelijken met 'feiten' zoals ze worden verspreid door nieuwsmedia. Het voorbeeld wat wordt aangehaald mbt de '1 misdaad per allochtoon' vind ik een hele goede. Het geeft namelijk aan hoe je VOOROORDELEN (zoek eens op, je bent kennelijk niet doordrongen van het feit dat veel mensen overlopen van die dingen) moet voeden en in stand houden ZONDER TE LIEGEN! Want daar gaat het over[..]
Zoals je zelf al zegt in je vorige post is informatie altijd eenzijdig, omdat je nooit het volledige plaatje kunt weergeven in de lengte van bv. een kranteartikel.
Dus hiermee maak je alle informatieverspreiding onwettig?
Of gaat het je alleen om verkeerde informatie? Informatie als bv. het feit dat 2 + 2 = 4 enzo?
Het geeft IMHO aan dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn met het openstellen van (of beter: het afschaffen van beperkingen op) vrijheden mbt het ventileren van meningen.