[GF4] Ti 4200 - hoe lang nog?

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 1.916 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 23:50 schreef Palmboom het volgende:

[..]

Met alle andere Geforce4 kaarten maakt het amper uit welk merkt je koopt. Pas als je gaat overclocken willen sommige merken je nog weleens tegemoet komen met beter geheugen e.d. Of dat aantrekkelijkker is dan een 'b-merk' is in combinatie met de meestal wat hogere prijs zul je voor jezelf moeten uitmaken.

Qua driver support boeit het bar weinig, je gebruikt over het algemeen toch de reference Detonator Drivers.
flauw hoor, kon je niet twee minuutjes wachten :)???

Verwijderd

flauw hoor, kon je niet twee minuutjes wachten :)???
Nou wat de ti4200 betreft NEE :). Damn wat ben ik benieuwd..
Wat mij opvalt is dat ie een stukkie korter is dan de 4400 en 4600, vind ik wel beter.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 00:02 schreef SirWilliam het volgende:

[..]

Nou wat de ti4200 betreft NEE :). Damn wat ben ik benieuwd..
Wat mij opvalt is dat ie een stukkie korter is dan de 4400 en 4600, vind ik wel beter.
idd (lekker lam, zo'n post >:))

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
wel n00b, het verschil zit hem in
1e. de gebruikte componenten (brakke 2d vooral op de el cheapo kaartjes)
2e. de software
3e. extra's, dus tv-out, dvi, koele rode pcb :7
-------
duurder kunnen ze ook zijn door;
1e. naamsbekendheid en de reklame die een fabrinkant maakt over zijn kaartjes (bekende merken kosten vaak ook meer dan vergelijkbaar product van concurrent zonder de "naam", en dat terwijl de kaartjes exact zelfde zijn qua kwaliteit op 2d enz), meer reclame is sowieso duurdere kaart.
2e. ontwikkeling van de pcb; meeste gebruiken reference design, maar een fabrikant kan het desing ook zelf herontwerpen waardoor de kaart sneller/trager :D wordt, meestal doen ze dat dan op een ander type ram te gebruiken, bvb SGram ipv SDram
3e. koeling, een prutijzetje met plastic-hoge-toon ventilatortje is natuurlijk cheaper dan een mooie grote coldplate die de gpu/memblokjes bedekt (build by ati cooling vergeleken met gigabyte maya koeling bijv.)
4e als laatste uiteraard de winstmarge die een fabrikant heeft op zijn kaartjes, is eigenlijk hetzelfde als bij 1e),dus marketingkosten die doorgerekend worden naar de klant.
Hoop dat dit helpt >:)
/edit/
deze post was dus reactie op de 6e post boven die van mij,
lolz wat ben ik traag :+

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 00:10 schreef corpseflayer het volgende:
wel n00b, het verschil zit hem in
1e. de gebruikte componenten (brakke 2d vooral op de el cheapo kaartjes)
2e. de software
3e. extra's, dus tv-out, dvi, koele rode pcb :7
-------
duurder kunnen ze ook zijn door;
1e. naamsbekendheid en de reklame die een fabrinkant maakt over zijn kaartjes (bekende merken kosten vaak ook meer dan vergelijkbaar product van concurrent zonder de "naam", en dat terwijl de kaartjes exact zelfde zijn qua kwaliteit op 2d enz), meer reclame is sowieso duurdere kaart.
2e. ontwikkeling van de pcb; meeste gebruiken reference design, maar een fabrikant kan het desing ook zelf herontwerpen waardoor de kaart sneller/trager :D wordt, meestal doen ze dat dan op een ander type ram te gebruiken, bvb SGram ipv SDram
3e. koeling, een prutijzetje met plastic-hoge-toon ventilatortje is natuurlijk cheaper dan een mooie grote coldplate die de gpu/memblokjes bedekt (build by ati cooling vergeleken met gigabyte maya koeling bijv.)
4e als laatste uiteraard de winstmarge die een fabrikant heeft op zijn kaartjes, is eigenlijk hetzelfde als bij 1e),dus marketingkosten die doorgerekend worden naar de klant.
Hoop dat dit helpt >:)
/edit/
deze post was dus reactie op de 6e post boven die van mij,
lolz wat ben ik traag :+
Ik was een minuutje te laat, maar je post wordt alsnog meegenomen en door mij als nuttig verklaard :+

Verwijderd

Wat is dit?? Typefoutje???

http://www.tweakers.net/pricewatch/28985

Lijkt me geen geforce 4 TI 4200 vanwege de prijs........Maar je weet het niet

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op maandag 06 mei 2002 11:56 schreef ThaBunny het volgende:
Wat is dit?? Typefoutje???

http://www.tweakers.net/pricewatch/28985

Lijkt me geen geforce 4 TI 4200 vanwege de prijs........Maar je weet het niet
ASUS 8440 is de ti 4400 , tik foutje

...

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 11:58 schreef AwesomE het volgende:

[..]

ASUS 8440 is de ti 4400 , tik foutje
Dacht ik al, stond ook niet op hun site de TI 4200. Maar ik denk trouwens wel dat ie binnenkort op de Nederlandse markt gaat verschijnen :)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

gheghegh ik verschoot ook al:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 zoeken naar 4200->kets :)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Nadenkend over het grote 64/128 MB dilemma, kwam ik nog wel op een puntje van aandacht. De GF4Ti kaarten, anders dan de GF2DDR/GF3 kaarten, zijn echte Dual-Head kaarten, met twee RamDac's. Als je dus een 2e monitor aansluit zoals ik van plan ben, krijgt elke RamDac/monitor maar de helft van het aanwezige geheugen. Als dus 64MB genoeg is, heb je mooi wel 128 MB nodig voor het werken met twee schermen.
*Kuch* :D

Overigens vind ik die prijs bij die Duitse site wel interessant. Zij hebben dezelfde prizen als hier zo'n beetje. Met een klein beetje geluk is op de HCC 'straks' best wel wel een GF4Ti4200/128MB voor 200 Euro of iets minder te vinden. :9!

Nu nog alleen even wachten tot TV-Tool werkt met GF4Ti'tjes... ;)

/edit Gelik, Geluk.. Wat maakt het ook eigenlijk uit.. :+

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

PIXEL VIEW, GeForce4 Ti 4200- Chip, DDR-RAM, TV-out, retail 259,90 EUR >:) (128mb)

Gespot op een Duitse prijsenlijst, echter nog niet leverbaar. Dit is echter een kwestie van nog een week of twee. http://www.snogard.de

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

pixlview :?

klinkt erg el cheapo

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 12:23 schreef Hooi het volgende:
Nadenkend over het grote 64/128 MB dilemma, kwam ik nog wel op een puntje van aandacht. De GF4Ti kaarten, anders dan de GF2DDR/GF3 kaarten, zijn echte Dual-Head kaarten, met twee RamDac's. Als je dus een 2e monitor aansluit zoals ik van plan ben, krijgt elke RamDac/monitor maar de helft van het aanwezige geheugen. Als dus 64MB genoeg is, heb je mooi wel 128 MB nodig voor het werken met twee schermen.
*Kuch* :D

Overigens vind ik die prijs bij die Duitse site wel interessant. Zij hebben dezelfde prizen als hier zo'n beetje. Met een klein beetje geluk is op de HCC 'straks' best wel wel een GF4Ti4200/128MB voor 200 Euro of iets minder te vinden. :9!

Nu nog alleen even wachten tot TV-Tool werkt met GF4Ti'tjes... ;)

/edit Gelik, Geluk.. Wat maakt het ook eigenlijk uit.. :+
HCC :?, wou je nog zo lang wachten?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dumphuiz's Signature:

G-Force betekent niet zwaartekracht maar eerder versnellingskracht. En dan ook nog de versnellingskracht van de aarde, te weten 9.81 m/s^2

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:03 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

HCC :?, wou je nog zo lang wachten?
Precies, kan je niet beter naar de dumpdag in de RAI van 29 juni of een van de andere beursen in het land (de provincie:-D)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:07 schreef Jaaap het volgende:
Dumphuiz's Signature:

G-Force betekent niet zwaartekracht maar eerder versnellingskracht. En dan ook nog de versnellingskracht van de aarde, te weten 9.81 m/s^2
Wat een nerd opmerking :). Je hoort te weten dat G, de gravitatieconstante, niet hetzelfde als g, oftwel de valversnelling, is. De gravitatieconstante is 6,67 x 10 e-11 Newton per vierkante meter per kg.
Dus het is Gravitatie-kracht (gezien de hoofdletter G), wat IMHO precies hetzelfde is als zwaartekracht...

(correct me if I'm wrong)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Op maandag 06 mei 2002 14:22 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Wat een nerd opmerking :). Je hoort te weten dat G, de gravitatieconstante, niet hetzelfde als g, oftwel de valversnelling, is. De gravitatieconstante is 6,67 x 10 e-11 Newton per vierkante meter per kg.
Dus het is Gravitatie-kracht (gezien de hoofdletter G), wat IMHO precies hetzelfde is als zwaartekracht...

(correct me if I'm wrong)
I agree. :P

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 12:27 schreef RAID-0 het volgende:
PIXEL VIEW, GeForce4 Ti 4200- Chip, DDR-RAM, TV-out, retail 259,90 EUR >:) (128mb)

Gespot op een Duitse prijsenlijst, echter nog niet leverbaar. Dit is echter een kwestie van nog een week of twee. http://www.snogard.de
Volgens mij is ie WEL leverbaar hoor. Als je op http://www.world-of-pc.de/product_info.php/products_id/870 kijkt, zie je dat ie gewoon te bestellen is. Alleen leveren zij volgens mij niet aan Nederland! |:(

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:39 schreef Ventje23 het volgende:

[..]

Volgens mij is ie WEL leverbaar hoor. Als je op http://www.world-of-pc.de/product_info.php/products_id/870 kijkt, zie je dat ie gewoon te bestellen is. Alleen leveren zij volgens mij niet aan Nederland! |:(
Waarschijnlijk leveren ze wel, maar voor een EXTRA dure prijs of niet :?

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Mijn vraag aan Gistron en hun (zeer snelle) antwoord:

vraag:
> Ik ben op zoek naar de Geforce 4 Ti4200 met 64 MB
> geheugen. Hebben jullie al enig idee vanaf wanneer
> jullie die videokaart kunnen leveren?

antwoord:
> Geachte heer,
>
> Dat is moeilijk te zeggen het ligt er een beetje aan
> wanneer de prijs intressant genoeg is om deze kaarten
> in te kopen.
>
> Mvg,
> Gistron

Tja, wat moet je nu met zo'n antwoord??? Kopen ze alleen spulletjes in als er een dikke marge op ligt?

Simon

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:29
Op maandag 06 mei 2002 15:06 schreef salgera het volgende:

vraag:

antwoord:
> Geachte heer,
>
> in te kopen.
>
> Mvg,
> Gistron

Tja, wat moet je nu met zo'n antwoord??? Kopen ze alleen spulletjes in als er een dikke marge op ligt?

Simon
Wie heeft die mail getikt? Man, wat een spelfouten zeg |:(

• salgera
Op maandag 06 mei 2002 15:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wie heeft die mail getikt? Man, wat een spelfouten zeg |:(
De vraag heb ik getypt en het antwoord komt van de heer of mevrouw G. Ingeveldt. Ach, die type-fouten maken niet zoveel uit en hij/zij reageerde ook mooi snel. Ik snap alleen het antwoord niet. (Ik vind het echter een beejte flauw om dat weer aan hem/haar te vragen).

• Saekerhett
Op maandag 06 mei 2002 15:31 schreef salgera het volgende:

[..]

De vraag heb ik getypt en het antwoord komt van de heer of mevrouw G. Ingeveldt. Ach, die type-fouten maken niet zoveel uit en hij/zij reageerde ook mooi snel. Ik snap alleen het antwoord niet. (Ik vind het echter een beejte flauw om dat weer aan hem/haar te vragen).
Gewoon doen! Als zij vage mailtjes terugsturen, mag jij om verduidelijking vragen!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 15:06 schreef salgera het volgende:

vraag:

antwoord:
> Geachte heer,
>
> in te kopen.
>
> Mvg,
> Gistron

Simon
Beetje een simpel oordeel denk ik, als die kaart te duur is voor hun, kunnen ze naks verkopen. Vergeet niet dat de kracht van Gistron nu juist die lage prijzen en goede spullen+service is. Vraag anders maar hetzlfde aan Informatique of zo lijkt mij.

En nee, als je een Ti4200 wilt kopen, is de volgende Dumpdag te vroeg. Juni is ook nog wat vroeg, juli en augustus is er geen Dumpdag. Dan wordt het september of oktober. Misschien zijn de prijzen dan interessant. Persoonlijk denk ik namelijk dat de prijs pas 3 maanden het uitkomen van die kaart zal zakken.

En de HCC is dan flink goedkoper altijd dan de Dumpdag in November. Vergeet niet dat rond die tijd de druk op NVidia flink hoger komt te liggen met de introduktie van de Matrox 'Parhelia' G1000 kaart. :9
http://www.tweakers.net/nieuws/21692

Als je een goede prijs zoekt, kun je beter kijken inderdaad wat Gistron doet zo rond Juni/Juli.

Ik ga dus echt geen 100 Euro extra betalen om een kwartaal eerder die kaart te hebben, dan zou ik toch gewoon een Ti4400 kopen, waar of niet waar..? ;)

Daarbij komt nog dat ik echt geen GF4 ga kopen voordat TV-Tool er mee werkt. Als dat niet gebeurt, wordt het alsnog een Radeon 8500 Pro 128 MB 275/275. Aangezien het er op begint rte lijken dat ze die Ti4200 net goedkoper willen uitbrengen dan die kaart, zal de reactie van ATI wel weer een prijsverlaging zijn.... :D

• salgera
Hmm, ik heb net Informatique gebeld en zij hebben geen flauw idee wanneer ie binnenkomt. Ik kreeg het advies om hun website en die van Leadtek in de gaten te houden. Al!

Bij de weg, ik heb Gistron om opheldering gevraagd over dat meeltje... ik ben benieuwd.

• salgera
Op maandag 06 mei 2002 15:36 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Gewoon doen! Als zij vage mailtjes terugsturen, mag jij om verduidelijking vragen!
Die lui van Gistron zijn echt snel met antwoorden:

Geachte heer,

Wij proberen onze prijzen zo laag mogelijk te houden door
goedkoop en veel in 1 keer in te kopen, ook is het geval dat
het aanbod van videokaarten op het moment zo groot is dat
het onmogelijk is alle produkten te verkopen. Zodra het voor
ons ook interessant is om dit te verkopen zullen we het ook
zeker gaan doen.

Mvg,
Gistron

Verwijderd

Tja, ik denk eerlijk gezegd dat de 200 euro dure TI-4200 over 3 maanden niet 100 euro goedkoper zal zijn... Ik wacht nu al eeuwen op deze kaart, zoals vele, en ben niet van plan nog 3 maanden te gaan wachten. Het kan me eerlijk gezegd niet zoveel bommen of ik er nu 200 of 250 euro neer voor moet tellen...

BTW weet iemand hoe veel kouder het memory van de TI'4s wordt in vergelijking tot de geforce 3 TI's :? (de geforce 4 TI gebruikte toch de nieuwe BGA packaging, die ook op sommige 8500's te vinden is :P). Er wordt nu ook minder gebruik gemaakt van MEM-sinks...

Verwijderd

Heheh ;)
Je kunt ook proberen de importeur van Leadtek te bellen.
ww.leadtek.nl .
Heb je de inkoop afdeling van Informatique aan de lijn gehad ? Die zijn meestal aardig op de hoogte van wat er speelt. De verkopers ..umhh.. da's ander volk.. :+

Ik denk niet dat Gistron zo snel weet wat ze met jouw reactie aan moeten. Hun motto is echt "De laagste prijzen voor de beste spullen."

Ik kan hun houding wel begrijpen. Hun directe concurrent is Alternate (Nederland en Duitsland. Gistron zit eigenlijk in Duitsland..) , en ze kunnen gewoon niet iets aanbieden voor een prijs die hoger is. Denk ik dan maar.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:08 schreef DumphuiZ het volgende:
Tja, ik denk eerlijk gezegd dat de 200 euro dure TI-4200 over 3 maanden niet 100 euro goedkoper zal zijn...
;)
100 Was ook misschien een beetje overdreven, maar vaak is de eerste leverancier met een 'nieuw' produkt zowiezo veel te duur, en de rpijs zakt idd pas na een paar maanden. En ik heb wat meer geduld waarschijnlijk, die kaart moet als het effe kan een paar jaar mee gaan hier.

Verwijderd

Heej mensen, ik volg deze thread al vanaf het begin - erg interessant allemaal. Na 22 pagina's toch een vraag:

Als ik een of ander afgaans merk koop (fun intended), ben ik dan aangewezen op taliban-drivers als het gaat om de TV-out aansturing, of is dat ook gecovered in de detonator driver?

En while on the subject, wat denken we van een soft-Quadro-mod? Check hier: http://www.guru3d.com/rivatuner/softquadro/ ...Zou je een GF4 ook onder 't mes kunnen leggen?

Verwijderd

Mhh,
aan de andere kant is de Leadtek A250 TD Ultra Ti4600 al van 580 Euro naar 475 gezakt in twee maanden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/pricetracker/25438.png

En de 250 TD 128 Mb Ti4400 van 460 naar 350 in drie maanden ...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/pricetracker/26162.png

Verwijderd

Tja, maar ik kan me niet voorstellen dat een 200 euro dure kaart naar het prijsniveau van een geforce 4 mx 400 zal zakken :). Het kan wel zo zijn dat ie uiteindelijk zo'n 150 wordt ofzo.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:23 schreef drax het volgende:
Als ik een of ander afgaans merk koop (fun intended), ben ik dan aangewezen op taliban-drivers als het gaat om de TV-out aansturing, of is dat ook gecovered in de detonator driver?
Alleen als je met een Perzisch toetsenbord met een layout in Urdu en een Tadjikistaanse Windows werkt.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:37 schreef DumphuiZ het volgende:
Tja, maar ik kan me niet voorstellen dat een 200 euro dure kaart naar het prijsniveau van een geforce 4 mx 400 zal zakken :). Het kan wel zo zijn dat ie uiteindelijk zo'n 150 wordt ofzo.
Effe koffiedik kijken :
(Slaat waarschijnlijk nergens op...)

Prijs Prognose van Hooi voor de Ti4200 64 MB, komt op 240 Euro en zakt met Kerst naar de 195. Ti4200 128 Mb komt op 270 en zakt met Kerst naar de 225 .. :+

• Hahn
  • Laatst online: 22:45
Is de Ti4200 er nou al? En zo ja voor hoeveel is ie er? :P

The devil is in the details.

• Saekerhett
Op maandag 06 mei 2002 16:51 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Lees nou eens man |:(

Verwijderd

Idee: Lees het topic eens door... :)

Verwijderd

Ja,
hij kost 20.000 Euro en de leverancier is een snoepverkoper in Siberie.....

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op maandag 06 mei 2002 17:25 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ja,
hij kost 20.000 Euro en de leverancier is een snoepverkoper in Siberie.....
Doe mij er maar 2..
:)

Verwijderd

Wat wil je met 2 snoepverkopers in één PC doen, Dex ??
:+

Verwijderd

Is eindelijk te bestellen via de Gainward website voor 250 en 350 euro.

http://www.gainward.de/

kijk maar eens bij shopping en dan go-shopping.

Hij wordt in de winkels wel wat goedkoper, das altijd zo...

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 16:08 schreef DumphuiZ het volgende:
BTW weet iemand hoe veel kouder het memory van de TI'4s wordt in vergelijking tot de geforce 3 TI's :? (de geforce 4 TI gebruikte toch de nieuwe BGA packaging, die ook op sommige 8500's te vinden is :P). Er wordt nu ook minder gebruik gemaakt van MEM-sinks...
Die BGA packaging heeft een GF4 Ti 4200 nou juist niet. Het 'reference design' van nVidia iig niet, fabrikanten zijn vrij om te kiezen wat ze willen.

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou mensen, jullie hoeven niet meer naar China want het moment is daar ******tromgeroffelllll******:

Geforce4 Ti4200 128 MB has arrived in Nederland!!

Afgelopen zondag zien liggen bij Boerboon in Beverwijk, te weten de Pixel View Geforce4 Ti4200 128 MB. Hij staat in de prijslijst voor EUR 267, weet niet wat andere winkels gaan doen?

Anyway, helaas had de meneer voor mij meer geluk en had hij de laatste van de voorraad :( Heb hem wel even in mijn handen mogen houden (wheeeeeeeeeeeeeeeeweee ;)), belachelijk grote doos trouwens. Mooi koelertje, en met video in en de hele rattaplan. Iemand hier die een revieuw van het apparaat heeft liggen? Heb gevraagd, aanstaande zaterdag zouden ze weer binnenkomen, en er wordt er alvast eentje voor mij apart gehouden :)
van TNT2 M64 naar GF4, zal je het merken :9?

-- edit-- BTW:Net gekeken, hij staat nog niet eens op Prolink website!! Vond een plaatje eerder in deze thread, van WimB, [topic=405834/18/25]

Nog maar 5 daagjes wachten..... :)

--edit-- was beetje stom geweest, was de 128 MB versie uiteraard

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 18:43 schreef Doogie het volgende:
Nou mensen, jullie hoeven niet meer naar China want het moment is daar ******tromgeroffelllll******:

Geforce4 Ti4200 64 MB has arrived in Nederland!!

Afgelopen zondag zien liggen bij Boerboon in Beverwijk, te weten de Pixel View Geforce4 Ti4200 64 MB. Hij staat in de prijslijst voor EUR 267, weet niet wat andere winkels gaan doen?

Anyway, helaas had de meneer voor mij meer geluk en had hij de laatste van de voorraad :( Heb hem wel even in mijn handen mogen houden (wheeeeeeeeeeeeeeeeweee ;)), belachelijk grote doos trouwens. Mooi koelertje, en met video in en de hele rattaplan. Iemand hier die een revieuw van het apparaat heeft liggen? Heb gevraagd, aanstaande zaterdag zouden ze weer binnenkomen, en er wordt er alvast eentje voor mij apart gehouden :)
van TNT2 M64 naar GF4, zal je het merken :9?

-- edit-- BTW:Net gekeken, hij staat nog niet eens op Prolink website!! Vond een plaatje eerder in deze thread, van WimB, [topic=405834/18/25]

Nog maar 5 daagjes wachten..... :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/29313

Fftjes linkje voor de duidelijkheid :7 :)

Edit: het is trouwens de 128 MB versie. Foutje in de pricewatch. Kijk maar in hun prijzenlijst die je kan downloaden op hun site. Het leek me al een hoge prijs.......

Ik voel me BTW erg KUT vanwege Fortuyn, ik vond hem geen aardige man, maar dit verdiend NIEMAND :( :(

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 18:55 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

http://www.tweakers.net/pricewatch/29313

Fftjes linkje voor de duidelijkheid :7 :)

Edit: het is trouwens de 128 MB versie. Foutje in de pricewatch. Kijk maar in hun prijzenlijst die je kan downloaden op hun site. Het leek me al een hoge prijs.......

Ik voel me BTW erg KUT vanwege Fortuyn, ik vond hem geen aardige man, maar dit verdiend NIEMAND :( :(
I have to agree :(

• Doogie
  • Niet online
idd, dat dit kan gebeuren in Nederland zeg. Al iets bekend over de dader?

BTW: heb post aangepast, was uiteraard de 128 MB versie, beetje dom geweest :+

Verwijderd

Ik voel me BTW erg KUT vanwege Fortuyn, ik vond hem geen aardige man, maar dit verdiend NIEMAND
Helemaal mee eens ben het absoluut NIET eens met zijn ideeen maar overhoop schieten??!! :r

ik zie btw op de prijslijst geen prijzen staan van de ti-4200!! :(
woon zelf in castricum dus ga dit weekend maar eens kijken op de computermarkt :)

• Doogie
  • Niet online
niet in de prijslijst? Zet je font eens even +7 :D

uit de prijslijst op boerboon.nl:

VGA cards
GF-4 Ti4200 128mb ddr tv out dvi EUR 267

Denk dat het zaterdag beetje druk wordt in Beverwijk :)

Verwijderd

Nou nog maar een weekje wachten dan, ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de 64mb versie.
Maare zit op de 128 nu hetzelfde geheugen als op de 64? (4ns)
Dan is de 128 namelijk evenhoog te clocken toch?
Hopelijk wordt het prijsverschil niet al te hoog

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op maandag 06 mei 2002 19:19 schreef Kloeloos het volgende:
Nou nog maar een weekje wachten dan, ik ben eigenlijk meer geinteresseerd in de 64mb versie.
Maare zit op de 128 nu hetzelfde geheugen als op de 64? (4ns)
Dan is de 128 namelijk evenhoog te clocken toch?
Hopelijk wordt het prijsverschil niet al te hoog
Denk dat ze het geheugen van de 128mb versie niet voor niets lager klokken, ik denk dat ie ook wel minder ver te oc'en zal zijn zonder instabiel te worden.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

In dat geval wordt het dan de 64mb, over een jaar komt er toch een andere en dan is 128 mb misschien nuttig

Verwijderd

Dan heb ik al misschien weer een nieuwe kaart...

Ik ben zwaar tegen lijst Pim Fortuyn, maar ik kan hier zo ontzettend boos om worden. Neergeschoten om zijn ideeen, belachelijk... :(

• Doogie
  • Niet online
aan de andere kant, misschien zit 64 MB al dichter tegen zijn max aan, en kan je 128 MB dus in procenten verder overclocken (voor wt dat uitmaakt)

128 MB in je VIDEO kaart blijft natuurlijk wel heel erg stoer, en voorlopig overclock ik toch nog niet. Inpakken dus die hap! :9~

Ik zo even een topic openen met [GF4] Ti4200 waar/prijs/versie? om het overzicht een beetje te bewaren. (deze thread heeft nou al 23 pagina's)

• Jake
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 19:54 schreef Doogie het volgende:
Ik zo even een topic openen met [GF4] Ti4200 waar/prijs/versie? om het overzicht een beetje te bewaren. (deze thread heeft nou al 23 pagina's)
Dat vind ik nou niet echt nodig; als je die kaart wilt, dan lees je dit topic maar.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Heeft de Geforce 4 Ti4200 eigenlijk Trueform?

Verwijderd

>:). Eh dat is technologie van ATI, nee dus! :P

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 21:12 schreef DumphuiZ het volgende:
>:). Eh dat is technologie van ATI, nee dus! :P
Hehehehe de nieuwe geforce 5! Met technologie van ATI en van Nvidia!! :P :P :P

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 21:35 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Hehehehe de nieuwe geforce 5! Met technologie van ATI en van Nvidia!! :P :P :P
EN 3dfx

• Doogie
  • Niet online
Gooi dan meteen Matrox en 3Dlabs ook even in de strijd, daaaaaag met de concurrentie :)

• Saekerhett
Ehhmm ik heb nu 230 Watt voeding, alles draait perfect, maar is dat ook het geval als ik een GeForce4 Ti4200 erin zet? Nu zit er een GeForce2 MX in... :?

Verwijderd

yup, die 4200 is speciaal aangepast, staat een aantal pagina's terug ook...

• DeX

DeX

De eerste zijn er:
http://www.tweakers.net/pricewatch/29313 Prolink Pixel View
http://www.tweakers.net/pricewatch/29274 Gainward GeForce4

• basset
  • Laatst online: 20-08 14:33
en zoals verwacht lijkt de prijs in de verste verte niet op de prijzen die aangegeven waren voor een 64MB kaart.170$ of zo?

Lekkere low cost :(

Op de site van Gainward: € 200 in de pricewatch 250 €

Hop,hop,hop!

• Malebolgia
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

[quote]
Dumphuiz, jij d8 toch dat GW geen Golden Sample van de 64MB zou uitbrengen?
WEL duS! :D
[/quote]

Hier stond geblaat...

"People should know when they're conquered..."

• salgera
Op dinsdag 07 mei 2002 09:29 schreef basset het volgende:
en zoals verwacht lijkt de prijs in de verste verte niet op de prijzen die aangegeven waren voor een 64MB kaart.170$ of zo?

Lekkere low cost :(

Op de site van Gainward: € 200 in de pricewatch 250 €
Die van Gainward is de 128 MB versie...

• basset
  • Laatst online: 20-08 14:33
128MB versie???.....nee hoor !!!:

NEU !!!
Gainward GeForce4 PowerPack ! Ultra / 650 TV/DVI
64 MB super-fast DDR, DVI, nView, Video-out
GPU GeForce4 Ti4200 249,00 in de online shop!!!

Vreemd genoeg bij info over beide kaarten op de main page staat 200 :?
Gainward GeForce4 PowerPack!

Model

Ultra/650 XP
Golden Sample
Model

Ultra/650 TV/DVI
GPU GeForce4 Ti-4200 GeForce4 Ti-4200
Memory 128MB of 4.0 ns DDR 64MB of 4.0ns DDR
Enhanced Clock Settings Yes
Video Video-in & -out Video-out
DVI Yes Yes
Nview Yes Yes
ESP incl. VAT
350 200

Het staat een beetje rot in deze tekst, maar kijk maar op de site. Ze spreken zichzelf tegen.

Hop,hop,hop!

• Malebolgia
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Best een verschil ja:

Gainward 64MB DVI video-out:€250 ($231)
Gainward 128MB DVI Vivo GS: €350 ($324)

En rectificatie op mijn vorige post:
64MB idd GEEN GS, ik keek naar de verkeerde kaart (4MX440) |:( |:(

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 09:55 schreef basset het volgende:
128MB versie???.....nee hoor !!!:

NEU !!!
Gainward GeForce4 PowerPack ! Ultra / 650 TV/DVI
64 MB super-fast DDR, DVI, nView, Video-out
GPU GeForce4 Ti4200 249,00 in de online shop!!!

Vreemd genoeg bij info over beide kaarten op de main page staat 200 :?
Gainward GeForce4 PowerPack!

Model

Ultra/650 XP
Golden Sample
Model

Ultra/650 TV/DVI
GPU GeForce4 Ti-4200 GeForce4 Ti-4200
Memory 128MB of 4.0 ns DDR 64MB of 4.0ns DDR
Enhanced Clock Settings Yes
Video Video-in & -out Video-out
DVI Yes Yes
Nview Yes Yes
ESP incl. VAT
350 200

Het staat een beetje rot in deze tekst, maar kijk maar op de site. Ze spreken zichzelf tegen.
Wat zou dat nou inhouden die enhanced settings? dat heeft de 64MB versie niet...kunnen we dan niet klokken? :(

Verwijderd

dat overklokken dat boeit dus echt helemaal niet...
die paar frames wat maakt het uit

En op de vraag van Saekerhett of zijn 230 wat voeding nog genoeg leverd... Ik zou maar minimaal een 300 wat erin hangen waarom? Ik werk hier nu met een a-open 235 wat voeding laatst heb ik een GF4mx 460 erin gelegt en ik kreeg al problemen... ik heb dan wel een amd athlon 1400 + raid systeem.. maar toch die ti4200 zal nog meer vragen als een mx460... duss...

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 10:36 schreef hansaat het volgende:
dat overklokken dat boeit dus echt helemaal niet...
die paar frames wat maakt het uit

En op de vraag van Saekerhett of zijn 230 wat voeding nog genoeg leverd... Ik zou maar minimaal een 300 wat erin hangen waarom? Ik werk hier nu met een a-open 235 wat voeding laatst heb ik een GF4mx 460 erin gelegt en ik kreeg al problemen... ik heb dan wel een amd athlon 1400 + raid systeem.. maar toch die ti4200 zal nog meer vragen als een mx460... duss...
Hmm, en hoe duur gaat zo'n voeding kosten, als je een beetje goeie kwaliteit wil?

• DeX

DeX

Op dinsdag 07 mei 2002 10:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hmm, en hoe duur gaat zo'n voeding kosten, als je een beetje goeie kwaliteit wil?
300 watt, Low-noise:
http://www.tweakers.net/pricewatch/16284
25 euro...

Ik zal er ook een moeten bestellen...

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 07 mei 2002 10:56 schreef DeX het volgende:

[..]

300 watt, Low-noise:
http://www.tweakers.net/pricewatch/16284
25 euro...

Ik zal er ook een moeten bestellen...
maar of dat nou goede kwaliteit is...
zou dan toch eerder kijken naar een chieftech (is wat goed koper) of een enermax (wat duurder maar ook weer beter).

Verwijderd

Ja neem een enermax voeding!

Dit type... :)

EG301AX-VE(G) (FMA)

• DeX

DeX

Op dinsdag 07 mei 2002 11:00 schreef lange het volgende:

[..]

maar of dat nou goede kwaliteit is...
zou dan toch eerder kijken naar een chieftech (is wat goed koper) of een enermax (wat duurder maar ook weer beter).
Thanks for the tip.
Ik ben compleet niet bekend in de (electronische)voedingwereld..
>:)

Verwijderd

ja dat is een echt heel vet type... met handmatige fan control

Verwijderd

Om het voedingen verhaal HIER te beeindigen (het is namelijk een GF4-4200Ti topic!)

Kun je kiezen uit deze merken:

ChiefTec
Enermax
Flower Power
Zalman

en een goeie voeding kost je nu eenmaal iets meer ;)

On with the show!

Iemand anders nog eens met de stelling, klokken heeft geen zin, dus we hebben niets aan de "enhanced Clock settings"?

Ik ben vanmening dat je die ook kunt gebruiken om je snelheid te behouden en toch je koeler RPM kun levellen, die VGA koeler maken vaak enorme fluitsounds.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 07 mei 2002 11:39 schreef Mad_Cookie het volgende:
Om het voedingen verhaal HIER te beeindigen (het is namelijk een GF4-4200Ti topic!)

Kun je kiezen uit deze merken:

ChiefTec
Enermax
Flower Power
Zalman

en een goeie voeding kost je nu eenmaal iets meer ;)

On with the show!

Iemand anders nog eens met de stelling, klokken heeft geen zin, dus we hebben niets aan de "enhanced Clock settings"?

Ik ben vanmening dat je die ook kunt gebruiken om je snelheid te behouden en toch je koeler RPM kun levellen, die VGA koeler maken vaak enorme fluitsounds.
waarom zou je de 64mb versie niet kunnen oc'en..?
die "enhanced clock setting" slaat mischien op een programmatje wat gainward erbij leverd ofzo? maar naar mijn mening kan je altijd (iig nvidia kaarten) overclocken, al is het maar met de ingebouwde oc functie in de drivers >:) ,ik ben zelf van plan voor de 64mb versie te gaan, die te water coolen en dan eens kijken hoever 'ie gaat :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 11:54 schreef lange het volgende:

[..]

waarom zou je de 64mb versie niet kunnen oc'en..?
die "enhanced clock setting" slaat mischien op een programmatje wat gainward erbij leverd ofzo? maar naar mijn mening kan je altijd (iig nvidia kaarten) overclocken, al is het maar met de ingebouwde oc functie in de drivers >:) ,ik ben zelf van plan voor de 64mb versie te gaan, die te water coolen en dan eens kijken hoever 'ie gaat :Y)
Same here.. nVmax (officially bought :? )
Watercooled by Swiftech design
Maar ik wil eigenlijk wel een VDI en een TVin/uit, maar die laatste zit er niet op :( :'(

had nl. mijn upgrade een reservering toebedeeld van 800 euro eind van deze maand. voor een Moederkaart, centrale eenheid, denkvermogen en een games2screen ding *D

Watercooling equipment already owned and activated on my GF2-mx400 32MBtje...Mad Union meassured 4128 B-)

• Saekerhett
Ik heb in PM&G even een nieuw topic geopend, specifiek over de vraag of er een nieuwe voeding nodig is. Gelieve daar de discussie voort te zetten, om het hier een beetje on-topic te houden :)

Verwijderd

Enhanced settings: Deze worden met de drivers meegeinstalleerd. Tis een soort ingebouwde flash die ervoor zorgt dat je kaart op hogere clocksnelheden draait. Niets minder dan een doodnormale overclock dus. Het ging mij niet specifiek om de enhanced settings, maar meer om de oc'baarheid. De kaarten met enhanced settings zijn meestal ook verder over te clocken, dan de standaard kaarten, vandaar...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:00 schreef Mad_Cookie het volgende:
Watercooling equipment already owned and activated on my GF2-mx400 32MBtje...Mad Union meassured 4128 B-)
Netjes, maaruh...

3DMark 2000 of 2K1 ????

Ennuh,
Volgens mij is dat Gainward Golden Sample verhaal een beetje bull.

Volgens de Nvidia reference specs zou een 128 Mb TI4200 een geheugenclock van 444 MHz hebben terwijl de 64 Mb een geheugenclock van 500 MHz zou hebben.

Maar..

Beide reference kaartjes hadden 4 ns geheugen. Dus die 128 Mb versie zou sowieso al gewoon relaksed op 500 MHz lopen.

Ik denk dus dat het "speciale" aan die Gainward Golden Sample 128 Mb is dat je hem op 500 MHz kan laten lopen.

Als iedere fabrikant zich aan het reference design zou houden dan kan je elke 128 Mb dus lekker op 500 MHz laten lopen.

Dus zo speciaal is die Golden Sample helemaal niet :(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
voor bijna het dubbele in prijs niet nee

...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:34 schreef (roh)violator het volgende:

[..]

Netjes, maaruh...

3DMark 2000 of 2K1 ????
2001SE B-) (tis wel warm in de omgeving videokaart ;( )

• Hahn
  • Laatst online: 22:45
Op maandag 06 mei 2002 16:54 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lees nou eens man |:(
Ik heb geen zin om dit topic van 20 bladzijdes te lezen dus daarom vraag ik het ff. Ja of nee was genoeg geweest hoor...

The devil is in the details.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:34 schreef (roh)violator het volgende:

[..]
Volgens de Nvidia reference specs zou een 128 Mb TI4200 een geheugenclock van 444 MHz hebben terwijl de 64 Mb een geheugenclock van 500 MHz zou hebben.

Maar..

Beide reference kaartjes hadden 4 ns geheugen. Dus die 128 Mb versie zou sowieso al gewoon relaksed op 500 MHz lopen.

Ik denk dus dat het "speciale" aan die Gainward Golden Sample 128 Mb is dat je hem op 500 MHz kan laten lopen.

Als iedere fabrikant zich aan het reference design zou houden dan kan je elke 128 Mb dus lekker op 500 MHz laten lopen.

Dus zo speciaal is die Golden Sample helemaal niet :(
De Gainward kaarten hebben over het algemeen geheugen met een zeer goede yield, bij andere merken is de yield meestal wat minder goed. Zo is 4.0 ns van verschillende merken nog steeds verschillend, het 4.0 ns geheugen van een B-merk is niet evenver over te clocken dan dat van een A-merk (waarvan de yield meestal dus beter is).
En golden sample zegt niet alleen iets over de oc'baarheid van de kaart, maar ook van de features...
Daar komt nog eens bij dat Gainward kaarten over het algemeen het best zijn over te clocken, ook al scheelt het niet altijd veel, maar het gaat om het principe...

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 07 mei 2002 13:42 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

De Gainward kaarten hebben over het algemeen geheugen met een zeer goede yield, bij andere merken is de yield meestal wat minder goed. Zo is 4.0 ns van verschillende merken nog steeds verschillend, het 4.0 ns geheugen van een B-merk is niet evenver over te clocken dan dat van een A-merk (waarvan de yield meestal dus beter is).
En golden sample zegt niet alleen iets over de oc'baarheid van de kaart, maar ook van de features...
Daar komt nog eens bij dat Gainward kaarten over het algemeen het best zijn over te clocken, ook al scheelt het niet altijd veel, maar het gaat om het principe...
Maar als je zelf geen extra koeling wilt zetten, is de leadtek wel een stukje interessanter denk ik :9

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Tha_TE
  • Laatst online: 26-06 15:43
Wanneer komt de leadtek GF4 Ti4200 uit ?
Ik zie alleen pixelview ?!?!

• DeX

DeX

Op dinsdag 07 mei 2002 13:46 schreef Tha_TE het volgende:
Wanneer komt de leadtek GF4 Ti4200 uit ?
Ik zie alleen pixelview ?!?!
Pixelview en gainward ja..
We wachten in spanning op leadtek..

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

Maar..

Is er al wat bekend over welke fabrikant zich wel en niet aan deze geheugenspecs houd? Bijvoorbeeld die Prolink 128MB, heeft die ook 4NS geheugen? Dat zou heel erg mooi zijn, dan hoef ik niet zo meer na te denken over de keus, en kan ik ook m'n gf4 4400 plannen definitief de deur uit doen.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Tha_TE
Denk je dat ze de kaarten nog een keer gaan benchmarken nadat ze officieel uit zijn ?

• DeX

DeX

Op dinsdag 07 mei 2002 13:50 schreef Tha_TE het volgende:
Denk je dat ze de kaarten nog een keer gaan benchmarken nadat ze officieel uit zijn ?
Uiteraard..
Ik ga ehm testen tegen de geforce256..

• Tha_TE
Ik ga hem benchmarken tegen de SiS305 ..... waarschijnlijk zo'n 600% tot 700% beter :)......

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 13:44 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Maar als je zelf geen extra koeling wilt zetten, is de leadtek wel een stukje interessanter denk ik :9
Crorb, voor mij valt leadtek dan af...

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 13:51 schreef DeX het volgende:

[..]

Uiteraard..
Ik ga ehm testen tegen de geforce256..
hahaha lol wie zou dat nou gaan winnen? :P

• Jake
  • Niet online
Even reageren op het steeds terugkerende 4ns geheugen. Dat er 4ns op een chippie staat hoeft niet te betekenen dat ie ook op 250(DDR) geklokt is. Al denk ik dat het bij de GW GS wel zo is.

Het is ook niet zo dat het garanties geeft voor overklokken, maar meer garantie dan 4.4ns natuurlijk.

• Saekerhett
Op dinsdag 07 mei 2002 13:24 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om dit topic van 20 bladzijdes te lezen dus daarom vraag ik het ff. Ja of nee was genoeg geweest hoor...
Wat denk je als iedereen gaat vragen of die al uit is....??

Besides, het stond 1 of 2 pagina's terug.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 13:57 schreef Jake het volgende:
Even reageren op het steeds terugkerende 4ns geheugen. Dat er 4ns op een chippie staat hoeft niet te betekenen dat ie ook op 250(DDR) geklokt is. Al denk ik dat het bij de GW GS wel zo is.

Het is ook niet zo dat het garanties geeft voor overklokken, maar meer garantie dan 4.4ns natuurlijk.
Gainward rond het aantal ns meestal naar boven af. Het klopt inderdaad dat bij b.v. msi (ti-200) 4.0 ns geheugen niet altijd 500 MHZ trekt, maar bij Gainward gaat men er altijd overheen (bij Leadtek en asus trouwens ook)...

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Even reageren op het steeds terugkerende 4ns geheugen. Dat er 4ns op een chippie staat hoeft niet te betekenen dat ie ook op 250(DDR) geklokt is.
Nee, dat is namelijk ook vrij irrelevant. Als er 4ns op staat zegt de fabrikant dat ie 250Mhz kàn, en dat is interessant!
Er is natuurlijk nooit garantie qua overklokken, maar de kans dat je met 4NS geheugen boven 250Mhz uitkomt is wel een stukje hoger dan met 4.4 NS

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op dinsdag 07 mei 2002 14:02 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Gainward rond het aantal ns meestal naar boven af. Het klopt inderdaad dat bij b.v. msi 4.0 ns geheugen niet altijd 500 MHZ trekt, maar bij Gainward gaat men er altijd overheen (bij Leadtek en asus trouwens ook)...
MSI en Gainward gebruiken geen eigen geheugen, ze kopen 't allebei. Met de ATi kaarten van verschillende merken had bijna iedereen Hynix.

edit: goed verbeterd na gesprek op MSN :)

Specs

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 14:04 schreef Milo het volgende:

[..]
Er is natuurlijk nooit garantie qua overklokken, maar de kans dat je met 4NS geheugen boven 250Mhz uitkomt is wel een stukje hoger dan met 4.4 NS
Vandaar dat de yield zo ontzettend belangrijk is...
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.