Toon posts:

server/hardware

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:19

Petuhr

FreeBSD

Houd er even rekening mee dat je weinig linux kennis heb, en toch minstens de volgende dingen moet snappen:

- DNS
- Webserver Software
- Mail, Qmail of PostFix
- Statistieken voor klanten
- quota's op diskspace/mailbox
- onderhouden van je server

En hoe ga je ondersteuning leveren? Zelf? of huur je daar mensen voor in?

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Op vrijdag 08 februari 2002 12:00 schreef alfamedia het volgende:

[..]

Daarom, en die VAT (BTW) hoef ik toch niet te betalen, vanwege de btw nummer die ik ga aanvragen
doe moet je wel betalen, maar kan je achteraf terugkrijgen :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:23 schreef alfamedia het volgende:
Hoi jongens,

Ik ga binnenkort een hosting bedrijf beginnen, daarvoor heb ik een server nodig.

Nu heb ik al gezocht naar verschillende mogelijkheden.

Ik had gedacht:

19" rackmount case, 2u hoog (300 / 350 watt), met bijhorende voeding
Dual PIII moederbord met onboard videokaart (8mb)
2 x PIII 1 ghz processor met bijhorende coolers
2 x 512MB SDRAM geheugen
1gbit netwerkkaart
2 x 100GB harde schijf

Ik plaats de server in een van de housing facilities van de AMS-IX en heb dan ook een eigen 1gbit verbinding.

Maar wat heb ik nog meer nodig?
Op zich speelt geld geen rol.

En zijn de bovenstaande hardware wel goed en weten jullie misschien welke merken het beste hiervoor zijn?

groeten,
Richard
op zich wel goed, maar ik zou dan wel scsi schijven nemen, en dat het liefst een raid config, is snel, en veilig

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op vrijdag 08 februari 2002 11:23 schreef alfamedia het volgende:
Hoi jongens,

Ik ga binnenkort een hosting bedrijf beginnen, daarvoor heb ik een server nodig.

Nu heb ik al gezocht naar verschillende mogelijkheden.

Ik had gedacht:

19" rackmount case, 2u hoog (300 / 350 watt), met bijhorende voeding
Dual PIII moederbord met onboard videokaart (8mb)
2 x PIII 1 ghz processor met bijhorende coolers
2 x 512MB SDRAM geheugen
1gbit netwerkkaart
2 x 100GB harde schijf

En zijn de bovenstaande hardware wel goed en weten jullie misschien welke merken het beste hiervoor zijn?

groeten,
Richard
Aangezien het dus een kritieke server is, denk eens aan:

- ECC geheugen om mogelijke geheugenproblemen te vangen
- dubbele redundant voeding met fail-over
- hardware raid-5 op je harddisks met on-line standby
- SCSI schijven natuurlijk
- 2x 3COM of Intel netwerkkaart met load balancing en fail-over
- noodstroomvoorziening
- backup apparatuur
- hot-swappable mogelijkheid voor o.a. voeding, netwerkkaart, harddisk.

Aan je specs te zien denk je alleen aan snelheid, maar niet aan veiligheid. Een hosting server moet natuurlijk 99.999% up zijn.
Kijk bijv. eens naar de Dell Poweredge 4400 ofzo, deze zijn helemaal redundant uit te voeren. Zo hebben wij hier een Poweredge 4400 met 3 voedingen, 1 UPS, RAID-5, ECC geheugen enz enz. In principe kan zo'n beetje alles kapot voordat ie echt de geest geeft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 12:01 schreef Petuhr het volgende:
Houd er even rekening mee dat je weinig linux kennis heb, en toch minstens de volgende dingen moet snappen:

- DNS
- Webserver Software
- Mail, Qmail of PostFix
- Statistieken voor klanten
- quota's op diskspace/mailbox
- onderhouden van je server

En hoe ga je ondersteuning leveren? Zelf? of huur je daar mensen voor in?
Zoals ik al zei, als ik vakantie heb ga ik errug blokken qua dat allemaal...

Enne ik ben eigenlijk een perl programmeur en ik was al bezig met statistieken zoals nedstat dus die kan ik m'n klanten tegen betaling aanbieden.

Of anders krijgen ze een webalyzer stat.

Verwijderd

denk even na :

een server gebaseert op ide ?

ide raid voor een database?

mirror als backup ?

7200 rpm disken voor meerdere websites/database

|:(

• axis
Tyan i860 Motherboard €1214 (onboard bijna alles, ook u160)
2x Xeon 2,2Ghz 512KB, 2x€1003
of 2x Xeon III 700Mhz met 2Mb cache a €2954

3x Fujitsu MAN 3735MP 73,5GB (10.000 rpm) a € 1083
in Raid 5 array ennuh, ga zo maar door...

zit je al op €5000..

wij hebben twee servertjes staan, simpele single pentium III's 600 en 800. 512Mb Ram, draait als een trein.

Op één server draaien 100 Asp sites, (en er kan nog meer op), op de andere draait www.chatten.nl en nog een stuk of zeven .NET sites..

Dus het hoeft allemaal niet zo zwaar. Zitten ook simpele 7200RPM IDE schijfjes in :)

edit: wat ik wil zeggen met die aantallen is dat we dit nu draaien, maar ook al verdubbeld het aantal sites, is dat nog geen probleem. Zeer scalable dus, terwijl we simpele hardware hebben...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Je kan altijd nog als je ECHT hard groeit een server erbij zetten waar je je mail, dns en database op zet, lijkt me betere oplossing dan deze overkill.. gewoon kapitaalvernietiging..

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar wat je gaat hosten..
zoveel bandbreedte met maar 1 server?

Verwijderd

Kijk eens even bij www.cobalt.com
Deze mensen bouwen dedicated webservers met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je begint met hosten en nog niet alle knelpunten kent zijn ze aan te bevelen. Je hebt ook verder weinig technische kennis nodig. Ze zijn volledig geconfigureerd te krijgen.

• axis
Op vrijdag 08 februari 2002 12:16 schreef GAWD het volgende:
Kijk eens even bij www.cobalt.com
Deze mensen bouwen dedicated webservers met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeker als je begint met hosten en nog niet alle knelpunten kent zijn ze aan te bevelen. Je hebt ook verder weinig technische kennis nodig. Ze zijn volledig geconfigureerd te krijgen.
true... concollega van ons gebruikt ze ook.. 1U, pret voor 4 :)

Verwijderd

kunnen die cobalts ook inet-sharing ?

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst wil ik de server zelf bouwen, bespaart me toch wel weer wat geld...

Maar inderdaad als je weinig kennis hebt dan lukt het niet zo snel, maar ik heb een vriend achter de hand die me de oren er bijna dagelijks af lult met techtalk dus dat zal wel lukken :)

Misschien kunnen jullie mij een compleet systeem/software aanraden die ik voor de volgende dingen kan gebruiken: (dus allerlei tech specs.)

- webserver
- ftp server
- mysql server
- voor ruim 10.000 website's (of domeinen)
- 1 gbit verbinding op ams-ix
- snel (errug snel :D)
- makkelijk onderhoudbaar
- uitgebreid zodat ik niet te vaak hoeft te upgraden
- extra's zijn altijd meegenomen

laten we nu uitgaan van zo'n 5000 euro ok?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Op vrijdag 08 februari 2002 12:29 schreef alfamedia het volgende:
Het liefst wil ik de server zelf bouwen, bespaart me toch wel weer wat geld...

Maar inderdaad als je weinig kennis hebt dan lukt het niet zo snel, maar ik heb een vriend achter de hand die me de oren er bijna dagelijks af lult met techtalk dus dat zal wel lukken :)

Misschien kunnen jullie mij een compleet systeem/software aanraden die ik voor de volgende dingen kan gebruiken: (dus allerlei tech specs.)

- webserver
- ftp server
- mysql server

Als je uitgaat van bovenstaande specs, en mijn adviezen opvolgt qua veiligheid (veel redundant dus), en je neemt die Poweredge 4400 als voorbeeld, dan is 5000 euro een beetje te weinig. Die server was namelijk 20.000 euro.... Kwaliteit en veiligheid hebben zo z'n prijs.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets had ik wel verwacht, mare misschien dat het toch goedkoper kan? Op zich speelt geld geen rol mare toch wil ik rond de max 10.000 euro zitten, dan maar wat mindere kwaliteit, maar dan zal het nog steeds een super server zijn of niet soms?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Aan de ene kant zeg je dat geld geen rol speelt (wat natuurlijk wel het geval is)...

Vervolgens wil je een server voor € 5000, die alles kan, overal tegen kan, en vooral erg snel is...

Jij wilt voor een dubbeltje/2.20371 op de eerste rij zitten, dat gaat niet...

Stap 1: maak een financieel plan, stippel alles uit, zorg dat je genoeg geld hebt om het eerste jaar door te komen, altijd handig zon aanloopperiode....

Ga vervolgens eens bellen met DELL/COMPAQ/Hp en laat je adviseren.. Als je het gemiddelde neemt van die drie kun je je zelf wat samenstellen... Maar als het veilig en snel enz. moet zijn, dan red je dat niet voor € 5000....

En nog iets: MS vatbaar voor virussen??? kom op man, dat slaat als een tang op een varken... Ieder OS is zo veilig als zijn beheerder.... Linux kan ook zo lek zijn als een mandje, dat heeft niets te maken met Linux op zich, maar met de kennis van de beheerder. Als je niet weet wat je doet of precies wil gaan doen, kun je er beter (voorlopig) niet aan beginnen....
Hosting provider wordt je niet zomaar...
Uit jouw verhaal lijkt het alleen alsof je als eerste die server wilt hebben draaien, en daarna wel weer zien... Dat gaat nooit lang goed...

Ik kan makkelijk een server voor je in elkaar knutselen (specs geven), maar dar heb je niets aan als je niet weet wat je vervolg acties zijn...

Den je dat mensen massaal hosting pakketten bij je komen halen als je 1 server hebt staan, geen naamsbekendheid etc??

Mah goed, maak een duidelijk en goed plan, en kijk dan verder....

:)

Tis maar een goedbedoeld adviesje ;)

edit:

K, tis nu dan € 10.000, maar dan nog :)

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Dell Poweredge 2550 rackmount:

2x Intel Pentium III 1Ghz
2x 512Mb ECC SDRAM
2x 330W voeding
4x 73GB 10000rpm SCSI harddisk
RAID controller 128Mb
RAID-5 + hot spare
2x100Mb ethernet
1x1000Mb ethernet
1400VA UPS

ong 10.000 EURO

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Kun je niet beter websites voor Geocities of zo gaan promoten. Dat lijkt me meer van jouw nivo. Met 'vriendje die dit kan' en 'vriendje die dat kan' kom je niet ver in een rechtbank, waar je waarschijnlijk wel zult belanden, aangeklaagd door diegenen waaraan je geen service kon leveren. Als je uberhaupt al doorgaat met je plannen, (wat ik betwijfel), en als er al bedrijven zijn die met zo'n bedrijf in zee willen gaan (die er ongetwijfeld wel zullen zijn). No flame intended (oke, het lijkt er wel op :) ), maar je doet alsof het zo simpel is als ff windows98 (of Me in jouw geval) installeren, en zelfs daar kom je zelf nog niet uit.

En Perl programmeur? Ik heb dat stukje ff bekeken dat je ook op GoT had geplaatst, maar dat is ook aan alle kanten brak >:)

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef je geen ongelijk hoor, maar daarom vraag ik het ook hier...

En ik begin pas aan hosting aanbieden als ik de server ken en de software (veel blokken :D:D:D)

En ik ben wel bezig met het maken van een plan maar dan moet ik toch informatie hebben ;)

Dus vandaar, jullie advies is uiteraard onmisbaar :r

Maar oke, de meesten van jullie raden een pentium server af, daarvoor in de plaats een kant en klare cobalt, sun of dell server.

Oke, dan ga ik daarmee akkoord...

Geheugen dat heb ik ookal aangehoord en heb besloten dat ik met 2x 512 MB ECC voorlopig genoeg heb.

HD, SCSI dus met een raider controller erop, ik neem dan dus 2 hardeschijven van elk 50GB

Verderrest qua hardware lukt het wel denk ik.

- geen windows graag ;)
- Redhat 7.3
- Andere OS's

Php, perl etc is wel bekend bij mij dus daar hoef ik geen uitleg meer over.

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 22:36
Heb je al een plan om klanten binnen te halen? waarom zouden ze bij jullie hosten? Goedkoop? daar zijn er wel meer van..
20k websites is nogal wat hoor.. en ff kleine rekensom..
10k eur + 1200 per maand = 24.4k eur voor het eerste jaar. 10k investering kun je vast nog wel het eea van terugkrijgen nadat je winst gaat maken. maar elk volgend jaar moet je 14.4k eur minimaal aan omzet draaien om winst te maken. Das een hele hoop websites.. leuke websitespace zeg 20 eur/maand = 240 eur per jaar dan heb je minimaal 60 klanten nodig om dat eruit te halen voor elk jaar na het 1e. Das best een hoop als je op 0 begint... en dan dus server nog die gaat ook niet oneindig mee..

Hehe je moet je toch maar ff beter inlezen want een dell server is gewoon een pentium server maar dan door dell inmekaar geschroeft, getest etc en met garantie.. :P

Zet ook alle feiten kwa financien op papier, aangezien het hier om flinke investeringen gaat (vind ik iig) zou het misschien wel een goed plan zijn om een business plan te schrijven (of iig iets wat erop lijkt. )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:06 schreef cherberos het volgende:
Kun je niet beter websites voor Geocities of zo gaan promoten. Dat lijkt me meer van jouw nivo. Met 'vriendje die dit kan' en 'vriendje die dat kan' kom je niet ver in een rechtbank, waar je waarschijnlijk wel zult belanden, aangeklaagd door diegenen waaraan je geen service kon leveren. Als je uberhaupt al doorgaat met je plannen, (wat ik betwijfel), en als er al bedrijven zijn die met zo'n bedrijf in zee willen gaan (die er ongetwijfeld wel zullen zijn). No flame intended (oke, het lijkt er wel op :) ), maar je doet alsof het zo simpel is als ff windows98 (of Me in jouw geval) installeren, en zelfs daar kom je zelf nog niet uit.

En Perl programmeur? Ik heb dat stukje ff bekeken dat je ook op GoT had geplaatst, maar dat is ook aan alle kanten brak >:)
Sorry hoor, maar ik heb al tig keer gezegd dat ik geen windows wil gebruiken!

En die vriend kan me erbij helpen en daar leer ik ook van, zo bedoelde ik het...
En als je (bijna) alles gelezen had, dan had je geweten dat ik m'n vakantie's opoffer om te blokken op systemen en os's enzovoort

niet lelijk bedoeld hoor ;)

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Op vrijdag 08 februari 2002 13:08 schreef alfamedia het volgende:

Geheugen dat heb ik ookal aangehoord en heb besloten dat ik met 2x 512 MB ECC voorlopig genoeg heb.

HD, SCSI dus met een raider controller erop, ik neem dan dus 2 hardeschijven van elk 50GB
He he, hij begint het te snappen wat geheugen betreft. Maar die disks snapt ie nog niet. Als je absoluten snelheid wilt MOET je raid-5 nemen. En denk je dat 50GB voldoende is?

• RupS
Ik zou een goede systeembeheerder/netwerkbeheerder vinden die ervaring heeft... Met allen blokken kom je er echt niet, ervaring is heel erg belangrijk...

Mah goed....

Suc6...

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 08:14
Op vrijdag 08 februari 2002 12:29 schreef alfamedia het volgende:

- webserver
- ftp server
- mysql server

Uhmm, alleen amx-is heb je niets aan hoor :)
Je hebt dus AMS-IX nodig en 1 of meerdere transits (denk aan Level3, Ebone, e.d.) voor de buitenlandse connecties. Ook heb je peerings nodig op de AMS-IX. Welke je als klein (erg klein) bedrijf niet krijgt. Dan moet je om een ams-ix connectie aan te kunnen vragen RIPE-LIR zijn (kost ook aardig wat). Dan omdat je én ams-ix hebt én transits moet je een router hebben (voor 1 Gbit toch wel minimaal 10K euro). Als ik jou was zou ik me nog eens erg goed inlezen in het hele verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:09 schreef Vuurvlieg het volgende:
Heb je al een plan om klanten binnen te halen? waarom zouden ze bij jullie hosten? Goedkoop? daar zijn er wel meer van..
20k websites is nogal wat hoor.. en ff kleine rekensom..
10k eur + 1200 per maand = 24.4k eur voor het eerste jaar. 10k investering kun je vast nog wel het eea van terugkrijgen nadat je winst gaat maken. maar elk volgend jaar moet je 14.4k eur minimaal aan omzet draaien om winst te maken. Das een hele hoop websites.. leuke websitespace zeg 20 eur/maand = 240 eur per jaar dan heb je minimaal 60 klanten nodig om dat eruit te halen voor elk jaar na het 1e. Das best een hoop als je op 0 begint... en dan dus server nog die gaat ook niet oneindig mee..

Hehe je moet je toch maar ff beter inlezen want een dell server is gewoon een pentium server maar dan door dell inmekaar geschroeft, getest etc en met garantie.. :P
Ik had al alles zo'n beetje op 25.000 euro geschat dus dat komt goed uit :D

En 20 euro per maand voor hosting??? Nee 5 euro voor 25 mb per maand met zo'n 2,5 gb dataverkeer (althans dit is een schatting hoe goedkoop mijn hosting wordt) Uiteraard moet de kwaliteit ook hoog zijn en de snelheid dat boeit dus niet omdat ik dan een 1gbit verbinding heb.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:11 schreef Microkid het volgende:

[..]

He he, hij begint het te snappen wat geheugen betreft. Maar die disks snapt ie nog niet. Als je absoluten snelheid wilt MOET je raid-5 nemen. En denk je dat 50GB voldoende is?
2x 50 gb, maar oke en voorlopig is het wel genoeg dan, ben al omlaag gegaan met de hd vanwege de kosten...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:13 schreef tiro het volgende:

[..]

Uhmm, alleen amx-is heb je niets aan hoor :)
Je hebt dus AMS-IX nodig en 1 of meerdere transits (denk aan Level3, Ebone, e.d.) voor de buitenlandse connecties. Ook heb je peerings nodig op de AMS-IX. Welke je als klein (erg klein) bedrijf niet krijgt. Dan moet je om een ams-ix connectie aan te kunnen vragen RIPE-LIR zijn (kost ook aardig wat). Dan omdat je én ams-ix hebt én transits moet je een router hebben (voor 1 Gbit toch wel minimaal 10K euro). Als ik jou was zou ik me nog eens erg goed inlezen in het hele verhaal.
Ja ik ben nog steeds aan het informeren bij AMS-IX, RIPE en ISP's, trouwens peerings zijn gratis, transits heb ik waarschijnlijk niet nodig, router ook niet denk ik, maar dat zoek ik wel allemaal uit, het gaat nu eerst om de server.

Als ik nou eenmaal een goeie server heb kijk ik naar inschrijving bij ams-ix enzo, en als het echt teveel gaat kosten dan huur ik een verbinding bij een ISP, schilt me veel werk alleen kost ook nog behoorlijk wat.

Verwijderd

Hahaha, sorry hoor, maar ik lig hier helemaal kapot van het lachen. De zoveelste n00b die een hostingbedrijfje wil beginnen, maar de ballen verstand er van heeft!

Zo te lezen heb jij echt geen benul wat er allemaal komt kijken bij hosting en het runnen van een bedrijf. Je loopt hier allemaal kreten te roepen, waarvan je zelf niks snapt. Ik denk dat je je beter tot de zandbak kunt beperken, en laat het hosten aan grote mensen over.

• tiro
Op vrijdag 08 februari 2002 13:19 schreef alfamedia het volgende:

[..]

Ja ik ben nog steeds aan het informeren bij AMS-IX, RIPE en ISP's, trouwens peerings zijn gratis, transits heb ik waarschijnlijk niet nodig, router ook niet denk ik, maar dat zoek ik wel allemaal uit, het gaat nu eerst om de server.

Als ik nou eenmaal een goeie server heb kijk ik naar inschrijving bij ams-ix enzo, en als het echt teveel gaat kosten dan huur ik een verbinding bij een ISP, schilt me veel werk alleen kost ook nog behoorlijk wat.
Peerings zijn wel gratis ja, alleen willen sommige grote isps niet met kleine bedrijfjes peeren. Transits heb je ALTIJD nodig. AMS-IX is alleen het verkeer wat dus naar je peering-contacten toe gaat. Wat dus zeg de helft van nederland is. Alles wat daarbuiten ligt moet dus via een transit. Of je wilt een .nl only isp worden natuurlijk ;)
Maar aangezien je dus meerdere lijnen nodig hebt heb je persé een router nodig (en overigens iemand die hem kan beheren :). Als je het eerste jaar minder dan 100k euro kwijt wilt zijn zal je toch echt gewoon bij een isp moeten gaan staan. Waarom denk je trouwens anders dat je bedrijven als 2Fast/Cavemen/Trueserver hebt als iedereen z'n eigen ams-ix lijntje zou nemen en daar genoeg aan zou hebben.
Je zal dus komen te staan bij een colo-provider, waar dataverkeer minimaal vaak 3 euro per GB kost. Dus je 5 euro voor 2,5 GB haal je al nooit :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja en als ik bij idomein een 10mbit verbinding huur voor 2500 euro p/m hoef ik geen dataverkeer te betalen :D:D:D

Nee ik zal wel ff informeren bij @home, zit adhosting ook dus..

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik begeef me hier ff op glad ijs hoor (heb de halve draad nog niet gelezen), maar hoe wil je met jouw ene server die 1Gbit verbinding voltrekken :? Denk dat je daar toch al een serieuzer serverpark voor nodig hebt :D

Maar nogmaals: weet er niet _zoveel_ van, alleen vrees ik voor jou dat ik er zelfs meer van weet dan jij :D

Als beginnend hosting bedrijf lijkt het mij veel te ambitieus om meteen met 1Gbit te beginnen... Denk niet dat je meteen erg grote klanten zult krijgen, dat vertrouwen moet je langzaam winnen.

* Grrrrrene leest en lacht verder...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• axis
de markt is al verzadigd... je kan beter een gat in de markt gaan zoeken....

Als ik geld had, zou ik webservices gaan bouwen en hosten, net als postcode.nl bijvoorbeeld, maar dan met minstens 25 verschillende interessante en lucratieve diensten..

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 08 februari 2002 11:37 schreef Petuhr het volgende:
SuSE op een productie server die zwaar belast gaat worden :?

Zou voor een wat volwassener versie van linux kiezen of FreeBSD nemen..

Hosting provider spelen is niet zo makkelijk als het lijkt hoor..
je haalt me de woorden uit de mond !!

en kijk uit met *nogwat proggies !!!* potentiele beveiligings lekken zijn het !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• tiro
Op vrijdag 08 februari 2002 13:29 schreef alfamedia het volgende:
Ja en als ik bij idomein een 10mbit verbinding huur voor 2500 euro p/m hoef ik geen dataverkeer te betalen :D:D:D

Voor je het nog niet wist. Idomein, evenals limit e.d. is failliet. Kon ook niet anders aangezien die prijzen niet uit kunnen :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 13:29 schreef alfamedia het volgende:

Je zakt nu al behoorlijk af, eerst 1Gbit, nu 10Mbit. Da's een faktor 100 minder. Zijn je vooruitzichten ineens zo somber?

Die 1Gbit had je met je 2 (!) harddisks ook nooit gehaald, wat wil je eigenlijk überhaupt hosten :?

Weet je wel zeker dat dit gaat lukken? 't Klinkt mij nogal amateuristisch in de oren, sorry dat ik het zeg...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:31 schreef axis het volgende:
de markt is al verzadigd... je kan beter een gat in de markt gaan zoeken....

Als ik geld had, zou ik webservices gaan bouwen en hosten, net als postcode.nl bijvoorbeeld, maar dan met minstens 25 verschillende interessante en lucratieve diensten..
Kijk Alfa Media wordt een bedrijf die webdesign en applicatie design gaat aanbieden. Daarnaast gaan we ook website's publiceren zoals zoekmachine's, stats, internetbeveiliging etc.

De hosting (nog geen naam voor) komt op zich apart te staan van het bedrijf dus we krijgen niet alleen inkomsten door hosting aan te bieden maar ook door andere dingen te doen.

Maar in ieder geval voor jullie reactie, ik ga nu ff flink blokken in os systemen, servers etc.

En ik ga waarschijnlijk NIET bij AMS-IX maar ben al aan het overleggen met @home over een 1gbit verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 13:43 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Je zakt nu al behoorlijk af, eerst 1Gbit, nu 10Mbit. Da's een faktor 100 minder. Zijn je vooruitzichten ineens zo somber?

Die 1Gbit had je met je 2 (!) harddisks ook nooit gehaald, wat wil je eigenlijk überhaupt hosten :?

Weet je wel zeker dat dit gaat lukken? 't Klinkt mij nogal amateuristisch in de oren, sorry dat ik het zeg...
hehe, nee joh zak niet af naar 10mbit, was een voorbeeld dat andere hostingproviders ook gewoon huurlijnen aanbied.

En wanneer is idomein dan falliet gegaan???
Kheb laatst nog zitten bellen met hun...
Kreeg wel Group One communications aan de lijn, misschien hebben zij idomein overgenomen...

• tiro
Group one, limit en idomein is allemaal hetzelfde bedrijf. Er is dacht ik deze week faillissement aangevraagd. Het schijnen ook nogal oplichters te zijn.

Verwijderd

microkid .. .

hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat raid5 obsolute snelheid is ???? |:(

raid5 van 3 disken presteerd in writes nog slechter dan een single disk. een update is namelijk 4 accesses .. 2 writes en 2 reads ...

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

scorpie

Supra Addict

Uhm... wie gaat die bak securen?

Kun jij bakken auditen?
Zowel local als remote?

Mjah, anders wordt het voor je gedaan, hopelijk voor jou dat dat dan hackers zijn en geen crackers 8-)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• axis
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor elke ondernemer die ballen heeft, maar ik denk dat dit niet werken..

En een servertje met wat websites, ok. Maar zo'n server waar je het nu over hebt, met Gb lijn, en RAID-5, etc, als je er ook nog zelf voor wil developen, dan heb je echt een aantal programmeurs in dienst nodig lijkt me.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Op vrijdag 08 februari 2002 13:08 schreef alfamedia het volgende:

[KNIP]

- geen windows graag ;)
- Redhat 7.3
- Andere OS's

[KNIP]
Ik heb uit inside information begrepen dat RedHat 7.3 niet uitkomt, maar gelijk 7.4, maar dat is pas over een maandje of wat. Ik meld het als ik em heb :9

BTW ook al gedacht aan OpenBSD als OS? 8-)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 08 februari 2002 14:03 schreef Scorperito het volgende:

[..]

Ik heb uit inside information begrepen dat RedHat 7.3 niet uitkomt, maar gelijk 7.4, maar dat is pas over een maandje of wat. Ik meld het als ik em heb :9

BTW ook al gedacht aan OpenBSD als OS? 8-)
openbsd / freebsd dacht ik ook maar dan MET een beheerder met kennis van zaken, anders is ook een linux/bsd bak zo lek als een mandje !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 14:01 schreef axis het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor elke ondernemer die ballen heeft, maar ik denk dat dit niet werken..

En een servertje met wat websites, ok. Maar zo'n server waar je het nu over hebt, met Gb lijn, en RAID-5, etc, als je er ook nog zelf voor wil developen, dan heb je echt een aantal programmeurs in dienst nodig lijkt me.
Nee geen proggies voor de server, met applicaties bedoel ik bijvoorbeeld perl en php scripten zoals zoekmachine's, forums, link/image beveiligingen enzovoort ;)

En nee ik heb nog niet aan OpenBSD gedacht, zal ff kijken

• axis

• axis
Op vrijdag 08 februari 2002 14:14 schreef alfamedia het volgende:

[..]

Nee geen proggies voor de server, met applicaties bedoel ik bijvoorbeeld perl en php scripten zoals zoekmachine's, forums, link/image beveiligingen enzovoort ;)

En nee ik heb nog niet aan OpenBSD gedacht, zal ff kijken
Dat begrijp ik ook, maar wij zijn met 10 programmeurs 40 uur per week bezig met het schrijven van webapplicaties in asp en .NET, en we zouden aan één pIII 800 met 512Mb RAM en één 7200RPM IDE schijfje genoeg hebben (maar we hebben er twee).

Daarom denk ik dat het zo'n overkill is..

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Op vrijdag 08 februari 2002 14:13 schreef xychix het volgende:

[..]

openbsd / freebsd dacht ik ook maar dan MET een beheerder met kennis van zaken, anders is ook een linux/bsd bak zo lek als een mandje !
Laat ik het anders zeggen:
_ieder_ OS is zo lek als dat de systeembeheerder is, laat dat ff duidelijk zijn.

• axis
Op vrijdag 08 februari 2002 14:21 schreef Scorperito het volgende:

[..]

Laat ik het anders zeggen:
_ieder_ OS is zo lek als dat de systeembeheerder is, laat dat ff duidelijk zijn.
100% true..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 14:14 schreef axis het volgende:
check: :9~ :9~

http://emea.cobalt.com/products/pdfs/family.guide.pdf
ff wat text dat op www.servernation.nl staat:

Waarom verkoopt SN geen Cobalt RAQ servers?
Bij andere providers staan in het dedicated server product portfolio vaak alleen Cobalt servers. Bij SN is dat echter niet het geval. Wij hebben gekozen voor hardware die u kent en vertrouwd. Maar graag geven we u onze overwegingen om niet voor Cobalts te kiezen mee.

Cobalts beschikken over hardware die niet standaard is. Hierdoor loopt het platform vaak achter met security- en andere updates. Er zit bijvoorbeeld geen videokaart in, wat het lastig maakt om problemen 'on the spot' op te lossen.
Cobalts zijn niet uit te breiden of op een gemakkelijke wijze te upgraden.
Cobalts zijn trager en beschikken over minder moderne hardware dan onze Intel servers.
De machines zijn geheel van plastic en daardoor gevoeliger voor warmteproblemen. Intel servers beschikken over ACPI warmte- en energie management, waarbij de temperatuur op 7 plekken van het moederboard continu wordt gemeten. Wordt de temperatuur te hoog door bijvoorbeeld kapotte fans dan zal de CPU snelheid dalen. Echter blijft de machine beschikbaar.
Beperkte remote management capaciteiten, geen remote power switch, geen remote monitoring van kritieke hardware. Deze zaken hebben onze intel servers wel.
De prijs is hoger.

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

GNU/Linux op zo'n server is wel zoooooooo ranzig snel :)
Zou ik maar al te graag willen :)

supersnelle SQL Queries :)

met papier mache kun je alles maken!!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
1 Gbit voor 1200 Euro per maand op ams-ix is alleen een poort op de switch.

Maandelijkse kosten voor rack-space en transit (Veel providers zullen niet willen peeren met een klein bedrijf, en lang niet al het verkeer kun je dmv peering kwijt) komen daar dan nog bij.

Wat er ook nog bijkomt is een dikke router om die 1Gbit van en naar ams-ix te routeren. Komt er bij de investeringen zomaar weer 10K eur bij...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 14:57 schreef little_soundman het volgende:
1 Gbit voor 1200 Euro per maand op ams-ix is alleen een poort op de switch.

Maandelijkse kosten voor rack-space en transit (Veel providers zullen niet willen peeren met een klein bedrijf, en lang niet al het verkeer kun je dmv peering kwijt) komen daar dan nog bij.

Wat er ook nog bijkomt is een dikke router om die 1Gbit van en naar ams-ix te routeren. Komt er bij de investeringen zomaar weer 10K eur bij...
Ik had dus bij de hosting faciliteit Sara geinformeerd en ze zeiden dat ik GEEN router nodig had. Daarnaast zijn de kosten voor de rack-space van een 2u server slechts 300 euro.

En dat met transits had ik nog niet gelezen ;)

Ik ben nu ook bezig met het overleggen met @home over een eventuele 1gbit verbinding daar

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Hmm een webhosting.. zou je dat nu wel doen? Er zijn al zoooo veel webhosters dat er heel erg veel concurrentie is..

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

Pogostokje

* twiet *

Ik vind het nog steeds maar een beetje eng overkomen wat je zegt.

Heb je wel enig idee waar je aan begonnen bent? :?

Het komt allemaal niet echt over alsof je weet wat je wil, wat je kan en hoe het moet.

No offence hoor, maar ik denk dat je beter eerst alles eens even moet gaan bekijken voor je je eerste euro uitgeeft hieraan.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

What about een:

Tyan S2462NG Thunder K7 (€555,-)
met 2x AMD MP1900+ (€428,-/stuk)
Adaptec RAID 5 controllertje (€800,-?)
2x Seagate Cheetah X15-36LP 36,7GB 15K RPM (€682,-/stuk)
2x 1024MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Dane-Elec) (€586,-/stuk)
En dan natuurlijk nog een leuk U?-rackje en een goede voeding, maar dan heb je wel een superbeest :)

webOS all the way!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waar denk je die 1Gbit als beginnende hoster voor nodig te hebben? Geef daar eerst 's antwoord op. Wat voor mega-wachtrij met klanten heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 15:09 schreef Pogostokje het volgende:
Ik vind het nog steeds maar een beetje eng overkomen wat je zegt.

Heb je wel enig idee waar je aan begonnen bent? :?

Het komt allemaal niet echt over alsof je weet wat je wil, wat je kan en hoe het moet.

No offence hoor, maar ik denk dat je beter eerst alles eens even moet gaan bekijken voor je je eerste euro uitgeeft hieraan.
Hoevaak moet ik het nog zeggen??? :D
Als je de topic helemaal had gelezen dan had je gelezen dat ik nu info aan het verzamelen ben.

Ik weet wat ik wil (in grote lijnen)
Nu nog in de details ;)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-04 23:11
Op vrijdag 08 februari 2002 15:04 schreef alfamedia het volgende:
Daarnaast zijn de kosten voor de rack-space van een 2u server slechts 300 euro.
300 euro per wat? Als dat per maand is, vinnik dat ranzig veel voor een 2u eenheid. Als je dan ook nog alle andere kosten erbij rekent, wordt dat een dure grap.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 15:18 schreef Hermanvh het volgende:
What about een:

Tyan S2462NG Thunder K7 (€555,-)
met 2x AMD MP1900+ (€428,-/stuk)
Adaptec RAID 5 controllertje (€800,-?)
2x Seagate Cheetah X15-36LP 36,7GB 15K RPM (€682,-/stuk)
2x 1024MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Dane-Elec) (€586,-/stuk)
En dan natuurlijk nog een leuk U?-rackje en een goede voeding, maar dan heb je wel een superbeest :)
Sorry, geen amd, dat ding brand errug snel door als je de cooler eraf haalt, kep dan nog liever een pI 166 mhz :D

Ik hoef geen U-rack omdat dat standaard staat in de datacenter en ik heb maar 1 server nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 15:23 schreef Marcel het volgende:

[..]

300 euro per wat? Als dat per maand is, vinnik dat ranzig veel voor een 2u eenheid. Als je dan ook nog alle andere kosten erbij rekent, wordt dat een dure grap.
hallo 300 euro per maand ja, met stroom etc...

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:24 schreef alfamedia het volgende:

[..]

Sorry, geen amd, dat ding brand errug snel door als je de cooler eraf haalt, kep dan nog liever een pI 166 mhz :D

Ik hoef geen U-rack omdat dat standaard staat in de datacenter en ik heb maar 1 server nodig.
Brand snel door ja, maar je moet de cooler er ook niet af halen natuurlijk! |:(

Het enige wat kan gebeuren is dat er teveel warmte vrij komt. Zoals bij de servers van GoT, Tweakers en Fok

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 15:29 schreef HPE het volgende:

[..]

Het enige wat kan gebeuren is dat er teveel warmte vrij komt. Zoals bij de servers van GoT, Tweakers en Fok
GoT en Tweakers zijn het zelfde |:( ;)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:29 schreef HPE het volgende:

[..]

en wat als je cooler nou stuk gaat, dat kan altijd nog gebeuren, als je er dan te laat bij bent is je cpu naar de klote, dan maar een pentium he

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
op processoren die in servers zitten zit ook meestal wel een knappe cooler, die het zeker een paar jaar uithoudt. en vaak worden die coolers tijdens algemeen onderhoud vervangen, om dat soort calamiteiten te voorkomen.

Verwijderd

[..]

Kom op, zo'n reactie is echt een beetje raar. Als je nog op die manier denkt, kan je beter echt een kant en klaar-server nemen. Ga niet zelf aan de slag, neem een goede server met een servicecontract erbij (4 uurs, zodat als er iets fout gaat er binnen 4 uur iemand op de stoep staat, kost wel wat maar scheelt een hoop ergernis).
De verbinding moet je ook niet te hoog nemen. Kijk maar eens naar een ISP, die heeft in een aantal gevallen ook een 1 gbit verbinding en die trekt 'm nog niet vol. 10 Mbit is voldoende, als je meer nodig denkt te hebben kan je gewoon bijnemen (scheelt een hoop kosten, hoef je niet vanaf het begin gelijk het volle pond te betalen en kan je ook in de praktijk zien hoeveel je eigenlijk maar aan dataverkeer genereerd). Je apparatuur voorbereiden voor een hogere snelheid is weer wel goed, zolang het maar kostentechnisch verantwoord is.

Als je echt wat meer power wilt hebben, zijn meerdere processoren altijd goed, 2, 4 of zelfs nog meer. Alleen, kijk wel in hoeverre het nodig is (ook hier is het interessant om een server te kopen met 2 CPU's, maar die uitbreidbaar is naar 4). Het beste kan je dan gaan voor een server van een bedrijf die daar ook support op geeft, in die zin dat je dus na een jaar nog steeds aan diezelfde processoren kan komen die al in je server zitten.

Voor een snelle schijfconfiguratie kan je denk ik het beste voor 4 schijven gaan in een RAID0+1 gaan. En neem niet gelijk de grootste schijven die er zijn, als je nu 4 maal 36GB koopt, dan heb je 72GB en dat is echt voldoende.
Hou er ook rekening mee dat, als je toch nog voor de 1Gbit verbinding gaat, je bottleneck waarschijnlijk je harde schijven gaan worden...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 16:17 schreef Yohanneman het volgende:

[..]

Kom op, zo'n reactie is echt een beetje raar. Als je nog op die manier denkt, kan je beter echt een kant en klaar-server nemen. Ga niet zelf aan de slag, neem een goede server met een servicecontract erbij (4 uurs, zodat als er iets fout gaat er binnen 4 uur iemand op de stoep staat, kost wel wat maar scheelt een hoop ergernis).
De verbinding moet je ook niet te hoog nemen. Kijk maar eens naar een ISP, die heeft in een aantal gevallen ook een 1 gbit verbinding en die trekt 'm nog niet vol. 10 Mbit is voldoende, als je meer nodig denkt te hebben kan je gewoon bijnemen (scheelt een hoop kosten, hoef je niet vanaf het begin gelijk het volle pond te betalen en kan je ook in de praktijk zien hoeveel je eigenlijk maar aan dataverkeer genereerd). Je apparatuur voorbereiden voor een hogere snelheid is weer wel goed, zolang het maar kostentechnisch verantwoord is.

Als je echt wat meer power wilt hebben, zijn meerdere processoren altijd goed, 2, 4 of zelfs nog meer. Alleen, kijk wel in hoeverre het nodig is (ook hier is het interessant om een server te kopen met 2 CPU's, maar die uitbreidbaar is naar 4). Het beste kan je dan gaan voor een server van een bedrijf die daar ook support op geeft, in die zin dat je dus na een jaar nog steeds aan diezelfde processoren kan komen die al in je server zitten.

Voor een snelle schijfconfiguratie kan je denk ik het beste voor 4 schijven gaan in een RAID0+1 gaan. En neem niet gelijk de grootste schijven die er zijn, als je nu 4 maal 36GB koopt, dan heb je 72GB en dat is echt voldoende.
Hou er ook rekening mee dat, als je toch nog voor de 1Gbit verbinding gaat, je bottleneck waarschijnlijk je harde schijven gaan worden...
wat is bottleneck nou weer?

• blaatenator

blaatenator

Ach, laat onze Alfa Media toch. Slaagt ie, good for him. Imho heeft die gozer een behoorlijke plaat voor zijn kop.

- Blijkbaar heeft ie een berichtje op de frontpage gelezen over die test zonder koeling van processoren, en daar als een kip zonder kop z'n conclusie getrokken over AMD. Zoals T.net bewijst kan (en is) AMD wel degelijk in staat een behoorlijk drukke site te bedienen.

- En dan komt ie ook nog met terechtwijzingen op anderen die totaal niet kloppen |:(
T.net, GoT en Fok draaien NIET op een server, zoals ie had kunnen weten, maar zitten in een farm (8 stuks als ik het goed heb(DB meuk meegerekend)).

- Hij denkt wel even een servertje op te zetten bij AIX en whatever meer, komt ie er niet uit, dan roept ie wel even zijn vriendjes. Alleen weet ie niet of hij nou scsi zal nemen, of toch maar IDE. En ach, reduntantie. Waarom :? Als het maar lekker snel is toch |:(

- Heeft nog geen enkele klant (of connecties, denk ik), maar wil een 10Gb lijn (jawel, op een machine).
Ook geld is geen probleem, later blijkt weer van wel.

- Wil een Unix os erop, heeft er alleen nog geen enkele ervaring mee, laat staan dat ie de voor- en nadelen van de verschillende distro's weet.

- Z'n enige netwerk ervaring is waarschijnlijk de Microsoft Family aanmelding, die hij in het fantastische WinMe gebruikt. Ja, dan kun je idd praten over een berg beheerders ervaring :Y)

Sorry, maar ik hou het er toch maar op dat je beter kunt blijven bij het proberen te slijten van Geocities sites.
Dit zal overkomen als een flame, maar naar mijn weten heb ik geen onwaarheden genoemd. Dus :7
...
(waarom heb ik het vermoeden dat ie de boel hier gewoon op de stang zit te jagen, en dubbel van het lachen ligt om al die serieuze reacties :D )
edit:
[quote]
wat is bottleneck nou weer?
[/quote]

Nou weet ik het zeker. Het kan gewoon niet dat die gozer serieus is

Verwijderd

echt te triest voor woorden ja ..

• Wacky
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

* Wacky lacht zich te barsten :D

* Wacky heeft zelf een dedicated webserver (P3 1Ghz / 512mb / 40Gb 7200 RPM, vette overkill want echt veel klanten hebben we niet.

Keep on dreamin` :z

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 18:23 schreef cherberos het volgende:
Ach, laat onze Alfa Media toch. Slaagt ie, good for him. Imho heeft die gozer een behoorlijke plaat voor zijn kop.

- Blijkbaar heeft ie een berichtje op de frontpage gelezen over die test zonder koeling van processoren, en daar als een kip zonder kop z'n conclusie getrokken over AMD. Zoals T.net bewijst kan (en is) AMD wel degelijk in staat een behoorlijk drukke site te bedienen.

- En dan komt ie ook nog met terechtwijzingen op anderen die totaal niet kloppen |:(
T.net, GoT en Fok draaien NIET op een server, zoals ie had kunnen weten, maar zitten in een farm (8 stuks als ik het goed heb(DB meuk meegerekend)).

- Hij denkt wel even een servertje op te zetten bij AIX en whatever meer, komt ie er niet uit, dan roept ie wel even zijn vriendjes. Alleen weet ie niet of hij nou scsi zal nemen, of toch maar IDE. En ach, reduntantie. Waarom :? Als het maar lekker snel is toch |:(

- Heeft nog geen enkele klant (of connecties, denk ik), maar wil een 10Gb lijn (jawel, op een machine).
Ook geld is geen probleem, later blijkt weer van wel.

- Wil een Unix os erop, heeft er alleen nog geen enkele ervaring mee, laat staan dat ie de voor- en nadelen van de verschillende distro's weet.

- Z'n enige netwerk ervaring is waarschijnlijk de Microsoft Family aanmelding, die hij in het fantastische WinMe gebruikt. Ja, dan kun je idd praten over een berg beheerders ervaring :Y)

Sorry, maar ik hou het er toch maar op dat je beter kunt blijven bij het proberen te slijten van Geocities sites.
Dit zal overkomen als een flame, maar naar mijn weten heb ik geen onwaarheden genoemd. Dus :7
...
(waarom heb ik het vermoeden dat ie de boel hier gewoon op de stang zit te jagen, en dubbel van het lachen ligt om al die serieuze reacties :D )
edit:

[..]

Nou weet ik het zeker. Het kan gewoon niet dat die gozer serieus is
Dank je dat je zo tegen mij reageerd! :(
Ik kom hier om info te vergaren, en iedereen raad mij verschillende dingen aan dus daar wordt ik niet echt wijzer van. Daarnaast ik neem gewoon een 1 gbit verbinding, wel duur maar snel en daardoor zal ik flink wat klanten trekken!

Nee ik heb nog geen klanten, omdat ik nog geen hosting aanbied en nog geen bedrijf ben :o
Ik heb wel al potentiele klanten en ik heb ook wel wat connecties!

Daarnaast dacht ik laat ik hier vragen wat goed is omdat ik het eigenlijk niet van een persoon wil horen maar ja als ik dan iets niet weet wordt ik uitgekafferd :(

Nee ik heb nog geen ervaring met Linux enzo, maar zoals zovaak gezegd in deze topic ga ik errug hard blokken op de systemen en OSen!!

Mijn netwerk ervaring is geen Microsoft Family Netwerk, alleen een normale netwerk :D en klein beetje lan

Nee ik neem een 1gbit lijn geen 10gb!

En nee ik zit niet te lachen hiero!
Ik ben trouwens FB+ op het e-programmeur forum en iedereen weet daar dat ik altijd serieus bezig ben!

Ik ben serieus, maar omdat ik toch blijkbaar weinig ervaring en kennis heb denk je dat ik zit te liegen en te lachen en dat niet serieus ben???

Kijk dan maar in de spiegel want volgens mij zit jij te lachen, enkel omdat je op zich een noob tegenkomt die wat hulp vraagt! Nah lekkere gasten zitten er hier dan!

Nah tot zo ver dan maar mijn mening.

Als jullie over een tijd horen over een snelle host enzo dan kan je er van uitgaan dat ik het waarschijnlijk ben anders zie je me wel als goedkope webdesigner/publisher!

Verwijderd

wat is het verschil tussen een "normaal netwerk" en een "lan"

/me voelt zich nu noob :+

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 15:27

jep

Ik denk persoonlijk niet dat je er met geld en een dikke server/verbinding komt. Of het gaat je _heel_ veel geld kosten.

Lijkt het je niet slim om Linux _eerst_ goed te leren kennen (iets wat je niet in 2 maanden hebt gedaan) en pas als je het echt goed kent live te gaan?

Een gigabit lijn is voor dit gebeuren denk ik bullshit, om 't maar even zo uit te drukken. Tegen de tijd dat jij 10MB per sec. (een kleine 100Mbit dus) trekt ben je denk ik wel een tijdje verder en heb je die gigabit lijn voor jan met de ferme achternaam lopen betalen.

Als je worldcom over gaat nemen kan ik je inderdaad aanraden om voor die gigabit lijn te gaan.. maar anders is het overkill. Ik zou persoonlijk niet met HELE extreme overkill beginnen. Tenzij je veel geld wil verliezen :)

Ik zou me er eerst een heel erg in verdiepen. :)

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Met normale netwerk bedoel ik de netwerk tussen de comp van m'n pa en mij (alleen voor Inet verbinding), met lan bedoel ik meer dan 4 comps of zoiets als een gamers lan...

Ik ben zelf ook webdesigner en webapplicatie ontwerper en ik wil ook website's maken die snelheid nodig hebben en die op een sterke server moeten draaien. Ken je download.com? zoiets wil ik nou ook beginnen, koste me toch geen reet qua dataverkeer!

Verwijderd

een soort download.com ... dan heb je aan 50gb niet genoeg .. zowieso meer memory , geen ide , geen 7200rpm disken , en waar schijnlijk meer dan een 1gbit nic ..

plus nog een zooi websites en database[s] ?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 19:43 schreef jep het volgende:
Een gigabit lijn is voor dit gebeuren denk ik bullshit, om 't maar even zo uit te drukken. Tegen de tijd dat jij 10MB per sec. (een kleine 100Mbit dus) trekt ben je denk ik wel een tijdje verder en heb je die gigabit lijn voor jan met de ferme achternaam lopen betalen.
Exact. Als hij bij een goede hoster gaat staan, dan is de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit zeer eenvoudig. Je moet trouwens wel een hele forse hoster zoeken die 1Gbit per server kan leveren. 1Gbit per host betekend extreem veel transit en exchange verkeer. De totale bandbreedte van die hoster moet dus enorm zijn.
Op vrijdag 08 februari 2002 19:50 schreef alfamedia het volgende:
Ken je download.com? zoiets wil ik nou ook beginnen, koste me toch geen reet qua dataverkeer
Oh welnee joh, dataverkeer kost niks |:(
Misschien eens wat meer informatie vergaren voordat je nog meer domme dingen gaat zeggen.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

_Arthur

blub

Op vrijdag 08 februari 2002 19:50 schreef alfamedia het volgende:
koste me toch geen reet qua dataverkeer!
Dataverkeer is het duurste in heel het hosting verhaal.

Ga je huiswerk nog eens doen.

• blaatenator

blaatenator

Jammer dat we hier geen 'onzin voor het leven' topic hebben, zoals op fok!forum. Daar zou dit wel enigzins in passen.
Oh, en misschien een tip voor als je later met klanten te maken krijgt :o Doe wat aan je communicatieve vaardigheden. Je komt over als een 13-jarige die z'n zin niet krijgt.
(nou komt ik wel erg dicht bij flamen (8> )
En waar is dat forum dan wel waar jij zo gerespecteerd bent :? Hier iig niet, je hebt hier maar 3 postings, en je bent maar een maandje geregistreerd.
En web designer he. En nog een met ervaring ook. Meestal hebben dat soort professionals (ach, zelfs de amateurs) wel een promotie website. Als ik naar die van jouw kijk staat daar: "Momenteel is deze website nog onder constructie" Nix geen teasers van je kunnen, of zelfs een contact adres.
En aan de meta tags te zien heb je zelfs voor dat simpele regeltje een WYSIWYG editor gebruikt :D
Ik weet niet wie je probeert te imponeren, maar de mensen hier prikken daar over het algemeen wel doorheen (zoals je wel hebt gemerkt).
Ook snap ik niet dat de moderators dit topic openlaten. Of onze almachtige goden willen dat dit een wijze les wordt voor al die andere 'onzin-topic' openeners, of ze zitten in het complot :)
Het kan er bij inmiddels eigenlijk al niet meer in dat dit topic serieus bedoeld was.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 19:58 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Exact. Als hij bij een goede hoster gaat staan, dan is de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit zeer eenvoudig. Je moet trouwens wel een hele forse hoster zoeken die 1Gbit per server kan leveren. 1Gbit per host betekend extreem veel transit en exchange verkeer. De totale bandbreedte van die hoster moet dus enorm zijn.
[..]

Oh welnee joh, dataverkeer kost niks |:(
Misschien eens wat meer informatie vergaren voordat je nog meer domme dingen gaat zeggen.
@home laat mij een server plaatsen met een 1gbit verbinding dus kom nou niet z*i*e* :D

En als je een eigen lijn hebt hoef je GEEN dataverkeer te betalen!!! Want je betaald al voor de verbinding!!

• blaatenator

blaatenator

@home laat mij een server plaatsen met een 1gbit verbinding dus kom nou niet z*i*e*
Ik begin dit waarachtig wel geinig te vinden. Mag ik ff:
Whaaaaahahahahahaahahaaahahaaaahahaaaa *D
sorry, moest er ff uit. Van een Gigabit verbinding naar 100 Mb, naar 10Mb, naar een @home aansluiting (want dat is dus waarschijnlijk wat je nu hebt, op pappie's kosten).
sorry hoor, nog maar ff:
Whaaaaahahahahahaahahaaahahaaaahahaaaa
:Y)

Verwijderd

mag ik vragen hoe oud je bent ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 20:13 schreef cherberos het volgende:
Jammer dat we hier geen 'onzin voor het leven' topic hebben, zoals op fok!forum. Daar zou dit wel enigzins in passen.
Oh, en misschien een tip voor als je later met klanten te maken krijgt :o Doe wat aan je communicatieve vaardigheden. Je komt over als een 13-jarige die z'n zin niet krijgt.
(nou komt ik wel erg dicht bij flamen (8> )
En waar is dat forum dan wel waar jij zo gerespecteerd bent :? Hier iig niet, je hebt hier maar 3 postings, en je bent maar een maandje geregistreerd.
En web designer he. En nog een met ervaring ook. Meestal hebben dat soort professionals (ach, zelfs de amateurs) wel een promotie website. Als ik naar die van jouw kijk staat daar: "Momenteel is deze website nog onder constructie" Nix geen teasers van je kunnen, of zelfs een contact adres.
En aan de meta tags te zien heb je zelfs voor dat simpele regeltje een WYSIWYG editor gebruikt :D
Ik weet niet wie je probeert te imponeren, maar de mensen hier prikken daar over het algemeen wel doorheen (zoals je wel hebt gemerkt).
Ook snap ik niet dat de moderators dit topic openlaten. Of onze almachtige goden willen dat dit een wijze les wordt voor al die andere 'onzin-topic' openeners, of ze zitten in het complot :)
Het kan er bij inmiddels eigenlijk al niet meer in dat dit topic serieus bedoeld was.
Jongen, ik had een promotie site maar die heb ik eraf gegooid omdat ik momenteel een andere website erop draai en ik heb geen zin om dataverkeer te betalen! (nog niet :D)

En ja ik heb die pagina met een WYSIWYG editor gemaakt omdat ik niet in kladblok ga maken wat ik ff simpel in een proggie kan doen!

Trouwens heb het gedaan met Dreamweaver en zoals je weet is dat een professionele programma (naar normale maatstaven dan :D)

Onzin topic???
Jullie maken er een onzin topic van!
Ik wil wat informatie hebben maar jullie zitten me alleen maar af te kraken omdat ik blijkbaar een "newbie" ben!!!
Jij was ook eens een newbie, vergeet dat niet!

Mij ging het erom in deze topic wat de beste hardware en software was om op een server te draaien die op een 1gbit verbinding komt te staan.

Het is irrelevant of jij denkt dat ik de kosten er niet uit haal of dat ik het niet kan betalen.

En wat je nog niet weet kan je altijd leren!

Ik vind de laatste opmerkingen gewoon Kut opmerkingen met de hoofdletter K!

Alleen Tharups, vuurvlieg en microkid konden tenminste fatsoenlijk reageren en mij helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 20:21 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
mag ik vragen hoe oud je bent ? :)
19 jaar oud en zit trouwens op een zakelijke opleiding dus kom niet zeiken dat ik geen verstand heb van zaken doen enzovoort!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 20:18 schreef cherberos het volgende:

[..]

Ik begin dit waarachtig wel geinig te vinden. Mag ik ff:
Whaaaaahahahahahaahahaaahahaaaahahaaaa *D
sorry, moest er ff uit. Van een Gigabit verbinding naar 100 Mb, naar 10Mb, naar een @home aansluiting (want dat is dus waarschijnlijk wat je nu hebt, op pappie's kosten).
sorry hoor, nog maar ff:
Whaaaaahahahahahaahahaaahahaaaahahaaaa
:Y)
Dan ben jij blind blijkbaar! Kep heb niet eens over een 100mbit verbinding gehad! Daarnaast waas die 10mbit verbinding een voorbeeld over dat ik niet per gb hoef te betalen als ik een eigen verbinding heb! EN ik blijf bij een 1 gbit verbinding, of die nou bij AMS-IX of @home staat boeit me op zich niet echt!

En nee m'n pa betaald het niet, is ook maar een ambtenaar dus... Waarschijnlijk wordt er geinvesteerd door een private investor, jammer he als je geen gelijk hebt en iemand afkraakt terwijl je die persoon niet eens kent?? :(

Verwijderd

trouwens, ik denk niet dat 1 Mbit 500 euro zou kosten als je voor die 1000 euro een 1 Gbit lijn kan krijgen :)

die 1 Mbit prijs quote ik trouwens van trueserver.

Verwijderd

Topicstarter
mag ik ff vragen hoe jij op die 1mbit komt die 500 euro kost?

• blaatenator

blaatenator

Dat zie je verkeerd. We zitten je niet af te kraken omdat je informatie vroeg.
Het gaat er meer om (bij mij iig) dat je met steeds wazigere ideeen komt, en blijkbaar niet open staat voor de adviezen die hier gegeven worden door mensen die er duidelijk verstand van hebben (ik niet btw).

Maar ik sta open om m'n mening over jou te wijzigen (sterker nog, ik heb helemaal geen mening over jou, ik ken je niet. Het is alleen dat al je antwoorden tot nu toe wijzen in de richting van een wannabee met geen talent voor bluffen. Je lult jezelf constant klem).
Als je nou de link van dat "e-programmeur forum ", waar je zo gerespecteerd wordt, geeft, kunnen we allemaal kennisnemen van jouw alomvertegenwoordigde wijsheid, en op onze knieen onze excuses aan je komen aanbieden, voor het over het hoofd zien van zo'n groots talent, die duidelijk de nieuwe Bill Gates, Scot McNeilly, of whoever wordt.

edit:

'k zie dat de persoonlijke aanpak begint te werken :Y)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

_Arthur

blub

http://www.trueserver.nl/prijzen.html

De goedkoopste aanbieder van bandbreedte op dit moment.

(1mbit 525euro ex btw)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 20:28 schreef alfamedia het volgende:
mag ik ff vragen hoe jij op die 1mbit komt die 500 euro kost?
www.trueserver.nl dus :)

• RupS
Beste Alfamedia.... ;)

Neem het volgende in godsnaam van me aan:

Ik doe zelf wat in hosting, heb goede contacten met een provider, weet een beetje hoe het één en ander elkaar zit dus...
Maar zelfs ik ben een nitwit op dat gebied, terwijl ik Unix/Linux/MS OS, wat databases en meer van dat soort dingen redelijk beheers....

Als jij jezelf zo gelukkig mag prijzen inderdaad een investor gevonden te hebben, ga dan in godsnaam niet zelf aan de slag. Je bent ongetwijfeld een aardige gozer, maar je hebt absoluut (nog) niet de kennis om een server van een hosting bedrijf te beheren. En het beheren daarvan leer je niet even door een paar maandjes te blokken. Besteedt dit dus uit....

Ik wil je graag serieus afvies geven, wat ik je ook al meerdere keren heb gegeven. Luister dan ook naar alle mensen die er meer verstand van hebben dan jij, en probeer niet in te gaan op persoonlijke opmerkingen, dan zit je topic binnen no-time op slot....

**zucht**

Kijk maar wat je doet :)

• blaatenator

blaatenator

Oh, en mag ik je er op wijzen dat ons aller T.net god Femme ook niet opeens een ingeving had, en daarop die 8 servers uit die lade onder z'n bed heeft getrokken en ergens neergepleurd.
Lees de geschiedenis van T.net (of willekeurig welke 'nieuwe' site dan ook) eens. En kom dan maar terug met je verhalen over 1Gb lijntjes.
(oh, en je moet me excuseren als ik niet helemaal correct weergeef wat je hebt gezegd. Je hebt zo'n uitgebreid en gedetailleerd business plan neergelegd, dat ik struikelde over al die moeilijke woorden, en helemaal verward werd)
En je hebt nog geen investors. Ah joh, dat is toch geen probleem, in deze periode van onbeperkte groei, waarin men staat te springen om te inversteren in een veelbelovende startup. Nee, bedrijven hebben behoefte aan een nieuwe naam op de markt, iets met verassingen. wat SLA, die heb je toch niet nodig
En bandbreedte, jaaa, dat is ook zeer gewild. Zo gewild zelfs dat de providers echt massaal staan te springen om bandbreedte in te kopen. Echt waar hoor, was laatst nog op het nieuws :Z
Oh, en dan dit: je maakt wel vreemde sprongen in je plannen, is het niet: van hostingprovider, naar content provider/portal site (dat wat jij omschreef als "iets als download.com, maar dan anders" :D )

ThaRups heeft eigenlijk ook wel weer gelijk. Ambitie is niet verkeerd, maar probeer de plannen reeel te houden.
En mijn excuses als ik je idd persoonlijk beledigd heb, maar ach, het vlees is zwak he, en de verleiding zo groot.
(Hoorde ik daar iemand weer van zijn stoel vallen en rollen over de vloer van het lachten :? :) )

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

[..]

|:( |:( |:( |:( |:(

Dit is echt het stomste topic wat ik ooit in ANS heb gezien :D

Een server hosten terwijl je niet eens weet hoe RAID werk, geen MS software willen draaien.
En je wilt ook geen AMD's gebruiken omdat ze doorbranden |:(

Volgens mij heb je je teveel onzin aan laten lullen en geloof je dat allemaal direct.

Alle proemn in n drek

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Resultaat voor alfamedia.nl

domein is vrij

http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?domein=alfamedia.nl&zoek.x=11&zoek.y=8

registratie maar meteen op de bus gedaan voor die paar euro is het wel leuk. Ik denk dat ik er een site ga beginnen zoals download.com ken je die? Nou zoiets dan dat wil ik en mijn zakenpartner.

:) hahahahaha.......... * intert0y heeft ook webserver maar absoluut niet de ambitie om hoster te worden. Host er wat sites op zodat de kosten eruit zijn maar vooral bedoeld om schaalbaar te zijn naar klanten waar ik andere diensten aan lever. Dus JA ik weet redelijk waar ik het over heb.

Maar wat ik hier allemaal in dit topic lees slaat echt alles. Grow up! Maar je doet tenminste wel een zakelijke opleiding. Knap hoor..(flame intended)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• blaatenator

blaatenator

http://www.alfa-media.nl/
die dus :) Stond in z'n profiel, en heeft het idd bevestigd. dus tsja

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op vrijdag 08 februari 2002 21:07 schreef cherberos het volgende:
http://www.alfa-media.nl/
die dus :) Stond in z'n profiel, en heeft het idd bevestigd. dus tsja
Je bent tenminste wel echt thuis in de webbizz want een domeinnaam met een minusteken? smart hoor...... hahaha... en dan niet ff voor de zekerheid die zonder streepje aanvragen? Typisch hoor. Geld speelt geen rol maar die domeinnaam...... achja... (wederom flame intended... i'm off.. alfamedia sucks en is nog niet eens begonnen)

tabee..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op vrijdag 08 februari 2002 13:24 schreef CiscoBitch het volgende:
Hahaha, sorry hoor, maar ik lig hier helemaal kapot van het lachen. De zoveelste n00b die een hostingbedrijfje wil beginnen, maar de ballen verstand er van heeft!

Zo te lezen heb jij echt geen benul wat er allemaal komt kijken bij hosting en het runnen van een bedrijf. Je loopt hier allemaal kreten te roepen, waarvan je zelf niks snapt. Ik denk dat je je beter tot de zandbak kunt beperken, en laat het hosten aan grote mensen over.
Niet zo een grootspraak aub!
Er zijn een aantal mensen B-) die het wel ver geschopt hebben met weinig kennis maar die dus door ervaring zo een grote kennis hebben verkregen dat ze nu gewoon elk maand toch een aardig salaris (winst-kosten) aanoverhouden.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• blaatenator

blaatenator

Toch wil ik je nog wel een serieuze tip geven (wat! alweer iemand die van z'n stoel flikkerd *D )
kijk hier eens wat deze prachtige site aandrijft, droom erover, raak geinspireerd, en doe wat met die inspiratie.
Begin bijvoorbeeld eens met de faq, die bovenaan dit forum staat. Daar had je al 99% van je vragen beantwoord kunnen zien, en dan had je dit ook kunnen vermijden.

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op vrijdag 08 februari 2002 14:01 schreef axis het volgende:

Hoe en wat voor systeem (systemen) hebben jullie dan ???

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 21:09 schreef intert0y het volgende:

[..]

Je bent tenminste wel echt thuis in de webbizz want een domeinnaam met een minusteken? smart hoor...... hahaha... en dan niet ff voor de zekerheid die zonder streepje aanvragen? Typisch hoor. Geld speelt geen rol maar die domeinnaam...... achja... (wederom flame intended... i'm off.. alfamedia sucks en is nog niet eens begonnen)

tabee..
boeiend :{

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mja, je kan blijkbaar ook op meerdere manieren behulpzaam zijn?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.