wat is bottleneck nou weer?Op vrijdag 08 februari 2002 16:17 schreef Yohanneman het volgende:
[..]
Kom op, zo'n reactie is echt een beetje raar. Als je nog op die manier denkt, kan je beter echt een kant en klaar-server nemen. Ga niet zelf aan de slag, neem een goede server met een servicecontract erbij (4 uurs, zodat als er iets fout gaat er binnen 4 uur iemand op de stoep staat, kost wel wat maar scheelt een hoop ergernis).
De verbinding moet je ook niet te hoog nemen. Kijk maar eens naar een ISP, die heeft in een aantal gevallen ook een 1 gbit verbinding en die trekt 'm nog niet vol. 10 Mbit is voldoende, als je meer nodig denkt te hebben kan je gewoon bijnemen (scheelt een hoop kosten, hoef je niet vanaf het begin gelijk het volle pond te betalen en kan je ook in de praktijk zien hoeveel je eigenlijk maar aan dataverkeer genereerd). Je apparatuur voorbereiden voor een hogere snelheid is weer wel goed, zolang het maar kostentechnisch verantwoord is.
Als je echt wat meer power wilt hebben, zijn meerdere processoren altijd goed, 2, 4 of zelfs nog meer. Alleen, kijk wel in hoeverre het nodig is (ook hier is het interessant om een server te kopen met 2 CPU's, maar die uitbreidbaar is naar 4). Het beste kan je dan gaan voor een server van een bedrijf die daar ook support op geeft, in die zin dat je dus na een jaar nog steeds aan diezelfde processoren kan komen die al in je server zitten.
Voor een snelle schijfconfiguratie kan je denk ik het beste voor 4 schijven gaan in een RAID0+1 gaan. En neem niet gelijk de grootste schijven die er zijn, als je nu 4 maal 36GB koopt, dan heb je 72GB en dat is echt voldoende.
Hou er ook rekening mee dat, als je toch nog voor de 1Gbit verbinding gaat, je bottleneck waarschijnlijk je harde schijven gaan worden...
Ach, laat onze Alfa Media toch. Slaagt ie, good for him. Imho heeft die gozer een behoorlijke plaat voor zijn kop.
- Blijkbaar heeft ie een berichtje op de frontpage gelezen over die test zonder koeling van processoren, en daar als een kip zonder kop z'n conclusie getrokken over AMD. Zoals T.net bewijst kan (en is) AMD wel degelijk in staat een behoorlijk drukke site te bedienen.
- En dan komt ie ook nog met terechtwijzingen op anderen die totaal niet kloppen
T.net, GoT en Fok draaien NIET op een server, zoals ie had kunnen weten, maar zitten in een farm (8 stuks als ik het goed heb(DB meuk meegerekend)).
- Hij denkt wel even een servertje op te zetten bij AIX en whatever meer, komt ie er niet uit, dan roept ie wel even zijn vriendjes. Alleen weet ie niet of hij nou scsi zal nemen, of toch maar IDE. En ach, reduntantie. Waarom
Als het maar lekker snel is toch 
- Heeft nog geen enkele klant (of connecties, denk ik), maar wil een 10Gb lijn (jawel, op een machine).
Ook geld is geen probleem, later blijkt weer van wel.
- Wil een Unix os erop, heeft er alleen nog geen enkele ervaring mee, laat staan dat ie de voor- en nadelen van de verschillende distro's weet.
- Z'n enige netwerk ervaring is waarschijnlijk de Microsoft Family aanmelding, die hij in het fantastische WinMe gebruikt. Ja, dan kun je idd praten over een berg beheerders ervaring
Sorry, maar ik hou het er toch maar op dat je beter kunt blijven bij het proberen te slijten van Geocities sites.
Dit zal overkomen als een flame, maar naar mijn weten heb ik geen onwaarheden genoemd. Dus
...
(waarom heb ik het vermoeden dat ie de boel hier gewoon op de stang zit te jagen, en dubbel van het lachen ligt om al die serieuze reacties
)
- Blijkbaar heeft ie een berichtje op de frontpage gelezen over die test zonder koeling van processoren, en daar als een kip zonder kop z'n conclusie getrokken over AMD. Zoals T.net bewijst kan (en is) AMD wel degelijk in staat een behoorlijk drukke site te bedienen.
- En dan komt ie ook nog met terechtwijzingen op anderen die totaal niet kloppen
T.net, GoT en Fok draaien NIET op een server, zoals ie had kunnen weten, maar zitten in een farm (8 stuks als ik het goed heb(DB meuk meegerekend)).
- Hij denkt wel even een servertje op te zetten bij AIX en whatever meer, komt ie er niet uit, dan roept ie wel even zijn vriendjes. Alleen weet ie niet of hij nou scsi zal nemen, of toch maar IDE. En ach, reduntantie. Waarom
- Heeft nog geen enkele klant (of connecties, denk ik), maar wil een 10Gb lijn (jawel, op een machine).
- Wil een Unix os erop, heeft er alleen nog geen enkele ervaring mee, laat staan dat ie de voor- en nadelen van de verschillende distro's weet.
- Z'n enige netwerk ervaring is waarschijnlijk de Microsoft Family aanmelding, die hij in het fantastische WinMe gebruikt. Ja, dan kun je idd praten over een berg beheerders ervaring
Sorry, maar ik hou het er toch maar op dat je beter kunt blijven bij het proberen te slijten van Geocities sites.
Dit zal overkomen als een flame, maar naar mijn weten heb ik geen onwaarheden genoemd. Dus
...
(waarom heb ik het vermoeden dat ie de boel hier gewoon op de stang zit te jagen, en dubbel van het lachen ligt om al die serieuze reacties
edit:
[quote]
wat is bottleneck nou weer?
[/quote]
Nou weet ik het zeker. Het kan gewoon niet dat die gozer serieus is
[quote]
wat is bottleneck nou weer?
[/quote]
Alaaf, waar zijn die smurfen!?!
* Wacky lacht zich te barsten 
* Wacky heeft zelf een dedicated webserver (P3 1Ghz / 512mb / 40Gb 7200 RPM, vette overkill want echt veel klanten hebben we niet.
Keep on dreamin`
* Wacky heeft zelf een dedicated webserver (P3 1Ghz / 512mb / 40Gb 7200 RPM, vette overkill want echt veel klanten hebben we niet.
Keep on dreamin`
Dank je dat je zo tegen mij reageerd!Op vrijdag 08 februari 2002 18:23 schreef cherberos het volgende:
Ach, laat onze Alfa Media toch. Slaagt ie, good for him. Imho heeft die gozer een behoorlijke plaat voor zijn kop.
- Hij denkt wel even een servertje op te zetten bij AIX en whatever meer, komt ie er niet uit, dan roept ie wel even zijn vriendjes. Alleen weet ie niet of hij nou scsi zal nemen, of toch maar IDE. En ach, reduntantie. WaaromAls het maar lekker snel is toch
...
(waarom heb ik het vermoeden dat ie de boel hier gewoon op de stang zit te jagen, en dubbel van het lachen ligt om al die serieuze reacties)
edit:
[..]
Ik kom hier om info te vergaren, en iedereen raad mij verschillende dingen aan dus daar wordt ik niet echt wijzer van. Daarnaast ik neem gewoon een 1 gbit verbinding, wel duur maar snel en daardoor zal ik flink wat klanten trekken!
Nee ik heb nog geen klanten, omdat ik nog geen hosting aanbied en nog geen bedrijf ben
Ik heb wel al potentiele klanten en ik heb ook wel wat connecties!
Daarnaast dacht ik laat ik hier vragen wat goed is omdat ik het eigenlijk niet van een persoon wil horen maar ja als ik dan iets niet weet wordt ik uitgekafferd
Nee ik heb nog geen ervaring met Linux enzo, maar zoals zovaak gezegd in deze topic ga ik errug hard blokken op de systemen en OSen!!
Mijn netwerk ervaring is geen Microsoft Family Netwerk, alleen een normale netwerk
Nee ik neem een 1gbit lijn geen 10gb!
En nee ik zit niet te lachen hiero!
Ik ben trouwens FB+ op het e-programmeur forum en iedereen weet daar dat ik altijd serieus bezig ben!
Ik ben serieus, maar omdat ik toch blijkbaar weinig ervaring en kennis heb denk je dat ik zit te liegen en te lachen en dat niet serieus ben???
Kijk dan maar in de spiegel want volgens mij zit jij te lachen, enkel omdat je op zich een noob tegenkomt die wat hulp vraagt! Nah lekkere gasten zitten er hier dan!
Nah tot zo ver dan maar mijn mening.
Als jullie over een tijd horen over een snelle host enzo dan kan je er van uitgaan dat ik het waarschijnlijk ben anders zie je me wel als goedkope webdesigner/publisher!
Ik denk persoonlijk niet dat je er met geld en een dikke server/verbinding komt. Of het gaat je _heel_ veel geld kosten.
Lijkt het je niet slim om Linux _eerst_ goed te leren kennen (iets wat je niet in 2 maanden hebt gedaan) en pas als je het echt goed kent live te gaan?
Een gigabit lijn is voor dit gebeuren denk ik bullshit, om 't maar even zo uit te drukken. Tegen de tijd dat jij 10MB per sec. (een kleine 100Mbit dus) trekt ben je denk ik wel een tijdje verder en heb je die gigabit lijn voor jan met de ferme achternaam lopen betalen.
Als je worldcom over gaat nemen kan ik je inderdaad aanraden om voor die gigabit lijn te gaan.. maar anders is het overkill. Ik zou persoonlijk niet met HELE extreme overkill beginnen. Tenzij je veel geld wil verliezen
Ik zou me er eerst een heel erg in verdiepen.
Succes ermee!
Lijkt het je niet slim om Linux _eerst_ goed te leren kennen (iets wat je niet in 2 maanden hebt gedaan) en pas als je het echt goed kent live te gaan?
Een gigabit lijn is voor dit gebeuren denk ik bullshit, om 't maar even zo uit te drukken. Tegen de tijd dat jij 10MB per sec. (een kleine 100Mbit dus) trekt ben je denk ik wel een tijdje verder en heb je die gigabit lijn voor jan met de ferme achternaam lopen betalen.
Als je worldcom over gaat nemen kan ik je inderdaad aanraden om voor die gigabit lijn te gaan.. maar anders is het overkill. Ik zou persoonlijk niet met HELE extreme overkill beginnen. Tenzij je veel geld wil verliezen
Ik zou me er eerst een heel erg in verdiepen.
Succes ermee!
Met normale netwerk bedoel ik de netwerk tussen de comp van m'n pa en mij (alleen voor Inet verbinding), met lan bedoel ik meer dan 4 comps of zoiets als een gamers lan...
Ik ben zelf ook webdesigner en webapplicatie ontwerper en ik wil ook website's maken die snelheid nodig hebben en die op een sterke server moeten draaien. Ken je download.com? zoiets wil ik nou ook beginnen, koste me toch geen reet qua dataverkeer!
Ik ben zelf ook webdesigner en webapplicatie ontwerper en ik wil ook website's maken die snelheid nodig hebben en die op een sterke server moeten draaien. Ken je download.com? zoiets wil ik nou ook beginnen, koste me toch geen reet qua dataverkeer!
Verwijderd
een soort download.com ... dan heb je aan 50gb niet genoeg .. zowieso meer memory , geen ide , geen 7200rpm disken , en waar schijnlijk meer dan een 1gbit nic ..
plus nog een zooi websites en database[s] ?
plus nog een zooi websites en database[s] ?
Exact. Als hij bij een goede hoster gaat staan, dan is de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit zeer eenvoudig. Je moet trouwens wel een hele forse hoster zoeken die 1Gbit per server kan leveren. 1Gbit per host betekend extreem veel transit en exchange verkeer. De totale bandbreedte van die hoster moet dus enorm zijn.Op vrijdag 08 februari 2002 19:43 schreef jep het volgende:
Oh welnee joh, dataverkeer kost niksOp vrijdag 08 februari 2002 19:50 schreef alfamedia het volgende:
Ken je download.com? zoiets wil ik nou ook beginnen, koste me toch geen reet qua dataverkeer
Misschien eens wat meer informatie vergaren voordat je nog meer domme dingen gaat zeggen.
Dataverkeer is het duurste in heel het hosting verhaal.Op vrijdag 08 februari 2002 19:50 schreef alfamedia het volgende:
koste me toch geen reet qua dataverkeer!
Ga je huiswerk nog eens doen.
Jammer dat we hier geen 'onzin voor het leven' topic hebben, zoals op fok!forum. Daar zou dit wel enigzins in passen.
Oh, en misschien een tip voor als je later met klanten te maken krijgt
Doe wat aan je communicatieve vaardigheden. Je komt over als een 13-jarige die z'n zin niet krijgt.
(nou komt ik wel erg dicht bij flamen
)
En waar is dat forum dan wel waar jij zo gerespecteerd bent
Hier iig niet, je hebt hier maar 3 postings, en je bent maar een maandje geregistreerd.
En web designer he. En nog een met ervaring ook. Meestal hebben dat soort professionals (ach, zelfs de amateurs) wel een promotie website. Als ik naar die van jouw kijk staat daar: "Momenteel is deze website nog onder constructie" Nix geen teasers van je kunnen, of zelfs een contact adres.
En aan de meta tags te zien heb je zelfs voor dat simpele regeltje een WYSIWYG editor gebruikt
Ik weet niet wie je probeert te imponeren, maar de mensen hier prikken daar over het algemeen wel doorheen (zoals je wel hebt gemerkt).
Ook snap ik niet dat de moderators dit topic openlaten. Of onze almachtige goden willen dat dit een wijze les wordt voor al die andere 'onzin-topic' openeners, of ze zitten in het complot
Het kan er bij inmiddels eigenlijk al niet meer in dat dit topic serieus bedoeld was.
Oh, en misschien een tip voor als je later met klanten te maken krijgt
(nou komt ik wel erg dicht bij flamen
En waar is dat forum dan wel waar jij zo gerespecteerd bent
En web designer he. En nog een met ervaring ook. Meestal hebben dat soort professionals (ach, zelfs de amateurs) wel een promotie website. Als ik naar die van jouw kijk staat daar: "Momenteel is deze website nog onder constructie" Nix geen teasers van je kunnen, of zelfs een contact adres.
En aan de meta tags te zien heb je zelfs voor dat simpele regeltje een WYSIWYG editor gebruikt
Ik weet niet wie je probeert te imponeren, maar de mensen hier prikken daar over het algemeen wel doorheen (zoals je wel hebt gemerkt).
Ook snap ik niet dat de moderators dit topic openlaten. Of onze almachtige goden willen dat dit een wijze les wordt voor al die andere 'onzin-topic' openeners, of ze zitten in het complot
Het kan er bij inmiddels eigenlijk al niet meer in dat dit topic serieus bedoeld was.
@home laat mij een server plaatsen met een 1gbit verbinding dus kom nou niet z*i*e*Op vrijdag 08 februari 2002 19:58 schreef little_soundman het volgende:
[..]
Exact. Als hij bij een goede hoster gaat staan, dan is de upgrade van 100Mbit naar 1Gbit zeer eenvoudig. Je moet trouwens wel een hele forse hoster zoeken die 1Gbit per server kan leveren. 1Gbit per host betekend extreem veel transit en exchange verkeer. De totale bandbreedte van die hoster moet dus enorm zijn.
[..]
Oh welnee joh, dataverkeer kost niks
Misschien eens wat meer informatie vergaren voordat je nog meer domme dingen gaat zeggen.
En als je een eigen lijn hebt hoef je GEEN dataverkeer te betalen!!! Want je betaald al voor de verbinding!!
Ik begin dit waarachtig wel geinig te vinden. Mag ik ff:@home laat mij een server plaatsen met een 1gbit verbinding dus kom nou niet z*i*e*
Whaaaaahahahahahaahahaaahahaaaahahaaaa
sorry, moest er ff uit. Van een Gigabit verbinding naar 100 Mb, naar 10Mb, naar een @home aansluiting (want dat is dus waarschijnlijk wat je nu hebt, op pappie's kosten).
sorry hoor, nog maar ff:
Jongen, ik had een promotie site maar die heb ik eraf gegooid omdat ik momenteel een andere website erop draai en ik heb geen zin om dataverkeer te betalen! (nog nietOp vrijdag 08 februari 2002 20:13 schreef cherberos het volgende:
Jammer dat we hier geen 'onzin voor het leven' topic hebben, zoals op fok!forum. Daar zou dit wel enigzins in passen.
Oh, en misschien een tip voor als je later met klanten te maken krijgtDoe wat aan je communicatieve vaardigheden. Je komt over als een 13-jarige die z'n zin niet krijgt.
(nou komt ik wel erg dicht bij flamen)
En waar is dat forum dan wel waar jij zo gerespecteerd bentHier iig niet, je hebt hier maar 3 postings, en je bent maar een maandje geregistreerd.
En ja ik heb die pagina met een WYSIWYG editor gemaakt omdat ik niet in kladblok ga maken wat ik ff simpel in een proggie kan doen!
Trouwens heb het gedaan met Dreamweaver en zoals je weet is dat een professionele programma (naar normale maatstaven dan
Onzin topic???
Jullie maken er een onzin topic van!
Ik wil wat informatie hebben maar jullie zitten me alleen maar af te kraken omdat ik blijkbaar een "newbie" ben!!!
Jij was ook eens een newbie, vergeet dat niet!
Mij ging het erom in deze topic wat de beste hardware en software was om op een server te draaien die op een 1gbit verbinding komt te staan.
Het is irrelevant of jij denkt dat ik de kosten er niet uit haal of dat ik het niet kan betalen.
En wat je nog niet weet kan je altijd leren!
Ik vind de laatste opmerkingen gewoon Kut opmerkingen met de hoofdletter K!
Alleen Tharups, vuurvlieg en microkid konden tenminste fatsoenlijk reageren en mij helpen!
19 jaar oud en zit trouwens op een zakelijke opleiding dus kom niet zeiken dat ik geen verstand heb van zaken doen enzovoort!Op vrijdag 08 februari 2002 20:21 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
mag ik vragen hoe oud je bent ?
Dan ben jij blind blijkbaar! Kep heb niet eens over een 100mbit verbinding gehad! Daarnaast waas die 10mbit verbinding een voorbeeld over dat ik niet per gb hoef te betalen als ik een eigen verbinding heb! EN ik blijf bij een 1 gbit verbinding, of die nou bij AMS-IX of @home staat boeit me op zich niet echt!Op vrijdag 08 februari 2002 20:18 schreef cherberos het volgende:
[..]
Ik begin dit waarachtig wel geinig te vinden. Mag ik ff:
sorry, moest er ff uit. Van een Gigabit verbinding naar 100 Mb, naar 10Mb, naar een @home aansluiting (want dat is dus waarschijnlijk wat je nu hebt, op pappie's kosten).
sorry hoor, nog maar ff:
En nee m'n pa betaald het niet, is ook maar een ambtenaar dus... Waarschijnlijk wordt er geinvesteerd door een private investor, jammer he als je geen gelijk hebt en iemand afkraakt terwijl je die persoon niet eens kent??
Verwijderd
trouwens, ik denk niet dat 1 Mbit 500 euro zou kosten als je voor die 1000 euro een 1 Gbit lijn kan krijgen 
die 1 Mbit prijs quote ik trouwens van trueserver.
die 1 Mbit prijs quote ik trouwens van trueserver.
Dat zie je verkeerd. We zitten je niet af te kraken omdat je informatie vroeg.
Het gaat er meer om (bij mij iig) dat je met steeds wazigere ideeen komt, en blijkbaar niet open staat voor de adviezen die hier gegeven worden door mensen die er duidelijk verstand van hebben (ik niet btw).
Maar ik sta open om m'n mening over jou te wijzigen (sterker nog, ik heb helemaal geen mening over jou, ik ken je niet. Het is alleen dat al je antwoorden tot nu toe wijzen in de richting van een wannabee met geen talent voor bluffen. Je lult jezelf constant klem).
Als je nou de link van dat "e-programmeur forum ", waar je zo gerespecteerd wordt, geeft, kunnen we allemaal kennisnemen van jouw alomvertegenwoordigde wijsheid, en op onze knieen onze excuses aan je komen aanbieden, voor het over het hoofd zien van zo'n groots talent, die duidelijk de nieuwe Bill Gates, Scot McNeilly, of whoever wordt.
Het gaat er meer om (bij mij iig) dat je met steeds wazigere ideeen komt, en blijkbaar niet open staat voor de adviezen die hier gegeven worden door mensen die er duidelijk verstand van hebben (ik niet btw).
Maar ik sta open om m'n mening over jou te wijzigen (sterker nog, ik heb helemaal geen mening over jou, ik ken je niet. Het is alleen dat al je antwoorden tot nu toe wijzen in de richting van een wannabee met geen talent voor bluffen. Je lult jezelf constant klem).
Als je nou de link van dat "e-programmeur forum ", waar je zo gerespecteerd wordt, geeft, kunnen we allemaal kennisnemen van jouw alomvertegenwoordigde wijsheid, en op onze knieen onze excuses aan je komen aanbieden, voor het over het hoofd zien van zo'n groots talent, die duidelijk de nieuwe Bill Gates, Scot McNeilly, of whoever wordt.
edit:
'k zie dat de persoonlijke aanpak begint te werken
'k zie dat de persoonlijke aanpak begint te werken
http://www.trueserver.nl/prijzen.html
De goedkoopste aanbieder van bandbreedte op dit moment.
(1mbit 525euro ex btw)
De goedkoopste aanbieder van bandbreedte op dit moment.
(1mbit 525euro ex btw)
Verwijderd
www.trueserver.nl dusOp vrijdag 08 februari 2002 20:28 schreef alfamedia het volgende:
mag ik ff vragen hoe jij op die 1mbit komt die 500 euro kost?
Beste Alfamedia.... 
Neem het volgende in godsnaam van me aan:
Ik doe zelf wat in hosting, heb goede contacten met een provider, weet een beetje hoe het één en ander elkaar zit dus...
Maar zelfs ik ben een nitwit op dat gebied, terwijl ik Unix/Linux/MS OS, wat databases en meer van dat soort dingen redelijk beheers....
Als jij jezelf zo gelukkig mag prijzen inderdaad een investor gevonden te hebben, ga dan in godsnaam niet zelf aan de slag. Je bent ongetwijfeld een aardige gozer, maar je hebt absoluut (nog) niet de kennis om een server van een hosting bedrijf te beheren. En het beheren daarvan leer je niet even door een paar maandjes te blokken. Besteedt dit dus uit....
Ik wil je graag serieus afvies geven, wat ik je ook al meerdere keren heb gegeven. Luister dan ook naar alle mensen die er meer verstand van hebben dan jij, en probeer niet in te gaan op persoonlijke opmerkingen, dan zit je topic binnen no-time op slot....
**zucht**
Kijk maar wat je doet
Neem het volgende in godsnaam van me aan:
Ik doe zelf wat in hosting, heb goede contacten met een provider, weet een beetje hoe het één en ander elkaar zit dus...
Maar zelfs ik ben een nitwit op dat gebied, terwijl ik Unix/Linux/MS OS, wat databases en meer van dat soort dingen redelijk beheers....
Als jij jezelf zo gelukkig mag prijzen inderdaad een investor gevonden te hebben, ga dan in godsnaam niet zelf aan de slag. Je bent ongetwijfeld een aardige gozer, maar je hebt absoluut (nog) niet de kennis om een server van een hosting bedrijf te beheren. En het beheren daarvan leer je niet even door een paar maandjes te blokken. Besteedt dit dus uit....
Ik wil je graag serieus afvies geven, wat ik je ook al meerdere keren heb gegeven. Luister dan ook naar alle mensen die er meer verstand van hebben dan jij, en probeer niet in te gaan op persoonlijke opmerkingen, dan zit je topic binnen no-time op slot....
**zucht**
Kijk maar wat je doet
Oh, en mag ik je er op wijzen dat ons aller T.net god Femme ook niet opeens een ingeving had, en daarop die 8 servers uit die lade onder z'n bed heeft getrokken en ergens neergepleurd.
Lees de geschiedenis van T.net (of willekeurig welke 'nieuwe' site dan ook) eens. En kom dan maar terug met je verhalen over 1Gb lijntjes.
(oh, en je moet me excuseren als ik niet helemaal correct weergeef wat je hebt gezegd. Je hebt zo'n uitgebreid en gedetailleerd business plan neergelegd, dat ik struikelde over al die moeilijke woorden, en helemaal verward werd)
En je hebt nog geen investors. Ah joh, dat is toch geen probleem, in deze periode van onbeperkte groei, waarin men staat te springen om te inversteren in een veelbelovende startup. Nee, bedrijven hebben behoefte aan een nieuwe naam op de markt, iets met verassingen. wat SLA, die heb je toch niet nodig
En bandbreedte, jaaa, dat is ook zeer gewild. Zo gewild zelfs dat de providers echt massaal staan te springen om bandbreedte in te kopen. Echt waar hoor, was laatst nog op het nieuws
Oh, en dan dit: je maakt wel vreemde sprongen in je plannen, is het niet: van hostingprovider, naar content provider/portal site (dat wat jij omschreef als "iets als download.com, maar dan anders"
)
ThaRups heeft eigenlijk ook wel weer gelijk. Ambitie is niet verkeerd, maar probeer de plannen reeel te houden.
En mijn excuses als ik je idd persoonlijk beledigd heb, maar ach, het vlees is zwak he, en de verleiding zo groot.
(Hoorde ik daar iemand weer van zijn stoel vallen en rollen over de vloer van het lachten
)
Lees de geschiedenis van T.net (of willekeurig welke 'nieuwe' site dan ook) eens. En kom dan maar terug met je verhalen over 1Gb lijntjes.
(oh, en je moet me excuseren als ik niet helemaal correct weergeef wat je hebt gezegd. Je hebt zo'n uitgebreid en gedetailleerd business plan neergelegd, dat ik struikelde over al die moeilijke woorden, en helemaal verward werd)
En je hebt nog geen investors. Ah joh, dat is toch geen probleem, in deze periode van onbeperkte groei, waarin men staat te springen om te inversteren in een veelbelovende startup. Nee, bedrijven hebben behoefte aan een nieuwe naam op de markt, iets met verassingen. wat SLA, die heb je toch niet nodig
En bandbreedte, jaaa, dat is ook zeer gewild. Zo gewild zelfs dat de providers echt massaal staan te springen om bandbreedte in te kopen. Echt waar hoor, was laatst nog op het nieuws
Oh, en dan dit: je maakt wel vreemde sprongen in je plannen, is het niet: van hostingprovider, naar content provider/portal site (dat wat jij omschreef als "iets als download.com, maar dan anders"
ThaRups heeft eigenlijk ook wel weer gelijk. Ambitie is niet verkeerd, maar probeer de plannen reeel te houden.
En mijn excuses als ik je idd persoonlijk beledigd heb, maar ach, het vlees is zwak he, en de verleiding zo groot.
(Hoorde ik daar iemand weer van zijn stoel vallen en rollen over de vloer van het lachten
Op vrijdag 08 februari 2002 15:24 schreef alfamedia het volgende:
[..]
Sorry, geen amd, dat ding brand errug snel door als je de cooler eraf haalt, kep dan nog liever een pI 166 mhz
Dit is echt het stomste topic wat ik ooit in ANS heb gezien
Een server hosten terwijl je niet eens weet hoe RAID werk, geen MS software willen draaien.
En je wilt ook geen AMD's gebruiken omdat ze doorbranden
Volgens mij heb je je teveel onzin aan laten lullen en geloof je dat allemaal direct.
Alle proemn in n drek
Resultaat voor alfamedia.nl
domein is vrij
http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?domein=alfamedia.nl&zoek.x=11&zoek.y=8
registratie maar meteen op de bus gedaan voor die paar euro is het wel leuk. Ik denk dat ik er een site ga beginnen zoals download.com ken je die? Nou zoiets dan dat wil ik en mijn zakenpartner.
hahahahaha.......... * intert0y heeft ook webserver maar absoluut niet de ambitie om hoster te worden. Host er wat sites op zodat de kosten eruit zijn maar vooral bedoeld om schaalbaar te zijn naar klanten waar ik andere diensten aan lever. Dus JA ik weet redelijk waar ik het over heb.
Maar wat ik hier allemaal in dit topic lees slaat echt alles. Grow up! Maar je doet tenminste wel een zakelijke opleiding. Knap hoor..(flame intended)
domein is vrij
http://www.nic.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Is_de_naam_nog_vrij_/index.shtml?domein=alfamedia.nl&zoek.x=11&zoek.y=8
registratie maar meteen op de bus gedaan voor die paar euro is het wel leuk. Ik denk dat ik er een site ga beginnen zoals download.com ken je die? Nou zoiets dan dat wil ik en mijn zakenpartner.
Maar wat ik hier allemaal in dit topic lees slaat echt alles. Grow up! Maar je doet tenminste wel een zakelijke opleiding. Knap hoor..(flame intended)
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Je bent tenminste wel echt thuis in de webbizz want een domeinnaam met een minusteken? smart hoor...... hahaha... en dan niet ff voor de zekerheid die zonder streepje aanvragen? Typisch hoor. Geld speelt geen rol maar die domeinnaam...... achja... (wederom flame intended... i'm off.. alfamedia sucks en is nog niet eens begonnen)Op vrijdag 08 februari 2002 21:07 schreef cherberos het volgende:
http://www.alfa-media.nl/
die dusStond in z'n profiel, en heeft het idd bevestigd. dus tsja
tabee..
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Niet zo een grootspraak aub!Op vrijdag 08 februari 2002 13:24 schreef CiscoBitch het volgende:
Hahaha, sorry hoor, maar ik lig hier helemaal kapot van het lachen. De zoveelste n00b die een hostingbedrijfje wil beginnen, maar de ballen verstand er van heeft!
Zo te lezen heb jij echt geen benul wat er allemaal komt kijken bij hosting en het runnen van een bedrijf. Je loopt hier allemaal kreten te roepen, waarvan je zelf niks snapt. Ik denk dat je je beter tot de zandbak kunt beperken, en laat het hosten aan grote mensen over.
Er zijn een aantal mensen
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
Toch wil ik je nog wel een serieuze tip geven (wat! alweer iemand die van z'n stoel flikkerd
)
kijk hier eens wat deze prachtige site aandrijft, droom erover, raak geinspireerd, en doe wat met die inspiratie.
Begin bijvoorbeeld eens met de faq, die bovenaan dit forum staat. Daar had je al 99% van je vragen beantwoord kunnen zien, en dan had je dit ook kunnen vermijden.
kijk hier eens wat deze prachtige site aandrijft, droom erover, raak geinspireerd, en doe wat met die inspiratie.
Begin bijvoorbeeld eens met de faq, die bovenaan dit forum staat. Daar had je al 99% van je vragen beantwoord kunnen zien, en dan had je dit ook kunnen vermijden.
Hoe en wat voor systeem (systemen) hebben jullie dan ???Op vrijdag 08 februari 2002 14:01 schreef axis het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor elke ondernemer die ballen heeft, maar ik denk dat dit niet werken..
En een servertje met wat websites, ok. Maar zo'n server waar je het nu over hebt, met Gb lijn, en RAID-5, etc, als je er ook nog zelf voor wil developen, dan heb je echt een aantal programmeurs in dienst nodig lijkt me.
Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said
boeiendOp vrijdag 08 februari 2002 21:09 schreef intert0y het volgende:
[..]
Je bent tenminste wel echt thuis in de webbizz want een domeinnaam met een minusteken? smart hoor...... hahaha... en dan niet ff voor de zekerheid die zonder streepje aanvragen? Typisch hoor. Geld speelt geen rol maar die domeinnaam...... achja... (wederom flame intended... i'm off.. alfamedia sucks en is nog niet eens begonnen)
tabee..
Mja, je kan blijkbaar ook op meerdere manieren behulpzaam zijn?
Dit topic is gesloten.
![]()