Inkoopactie REALmagic Xcard?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ik neem aan dat je beiden getest hebt op kwaliteit?

ik had me ook eerst ingeschreven op de lijst al tijd geleden, ik heb al een tv-out, ik dacht die kwaliteit is vast crappy toch nog maar even geprobeert, kwaliteit is zeer goed met men tv-out (chrontel 7007). ook het geluid. de kwaliteit is zichtbaar beter dan het normale tv-signaal.

geloof me als je al een tv-out hebt is het het echt niet waard.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
is er echt zo dramatisch veel verschil tussen de kwaliteit die deze kaart leverd en de matrox G450 (welke ik best wel vette kwal vindt leveren)

Die remote is natuurlijk wel lachen, dan moet er zeker een infrarood kastje in je compu geplugged worden?

Als er echt veel verbetering is wil ik er waarschijnlijk 3 van, ook mooi cadeautje voor men ouders, of verkopen met winst :P
Ook al meer bekend intussen over leveringen en prijzen ed???

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 15 maart 2002 22:57 schreef cuora het volgende:
is er echt zo dramatisch veel verschil tussen de kwaliteit die deze kaart leverd en de matrox G450 (welke ik best wel vette kwal vindt leveren)

Die remote is natuurlijk wel lachen, dan moet er zeker een infrarood kastje in je compu geplugged worden?

Als er echt veel verbetering is wil ik er waarschijnlijk 3 van, ook mooi cadeautje voor men ouders, of verkopen met winst :P
Ook al meer bekend intussen over leveringen en prijzen ed???
Vooral de nieuwe divxen met interlaced video draaien heel goed op die nieuwe kaart omdat de resolutie niet omgezet hoeft te worden.

Op een tvout zou dat nooit kunnen omdat er dan óf ge-deinterlaced word of de interlace lijnen worden vergroot en vervaagt. als je dat op een tv draait ziet dat er echt niet uit.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Op woensdag 13 maart 2002 11:33 schreef ChristianL het volgende:
de oude films
omvormen met virtualdub (is dat trouwens veel werk?)
Valt wel mee, als je een beetje snelle CPU hebt denk ik dat je voor 700 MB zo 2 uur bezig bent, das dan wel een 2-pass.

Verwijderd

Ik zou deze kaart ook graag willen hebben ... maar waarom eigenlijk? ... want ik zie er niet echt veel voordeel in:

Ik heb nu een pentium 2 333 @ 417 mhz met een asus v8200 ti500 deluxe ... met tv-out dus.
De tv-out op die kaart is perfect ... wij hebben de tv-out ook op onze breedbeeld televisie aangesloten. Ook vind ik het beeld perfect.

Maar waarom zou ik dan dus eigenlijk zo'n REALmagic Xcard moeten aanschaffen ... want eigenlijk werkt alles al perfect.

Dus zou het een goed idee zijn om zo'n kaart aan te schaffen? .... wordt de beeldkwaliteit dan ook echt beter ... of?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 16 maart 2002 10:23 schreef korn het volgende:
Ik zou deze kaart ook graag willen hebben ... maar waarom eigenlijk? ... want ik zie er niet echt veel voordeel in:

Ik heb nu een pentium 2 333 @ 417 mhz met een asus v8200 ti500 deluxe ... met tv-out dus.
De tv-out op die kaart is perfect ... wij hebben de tv-out ook op onze breedbeeld televisie aangesloten. Ook vind ik het beeld perfect.

Maar waarom zou ik dan dus eigenlijk zo'n REALmagic Xcard moeten aanschaffen ... want eigenlijk werkt alles al perfect.

Dus zou het een goed idee zijn om zo'n kaart aan te schaffen? .... wordt de beeldkwaliteit dan ook echt beter ... of?
Ja, de kwaliteit wordt zeker beter. Straks in de toekomst met interlaced divx helemaal :9~

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
zou niet weten waarom zo'n divx kaart beter omgaat met interlaced beeld als een normale videokaart met TV out?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 16 maart 2002 20:59 schreef BartNL het volgende:
zou niet weten waarom zo'n divx kaart beter omgaat met interlaced beeld als een normale videokaart met TV out?
Omdat de interlaced op een videokaart in de pc nooit precies 50 hertz is en het beeld word bij fullscreen opgerekt, de interlace lijnen ook, deze worden in het tv out gedeelte weer verkleind en zo krijg je hele wazige zooi.

Snappie :? :Y)

• smokey
leuk theoretisch verhaaltje maar in de praktijk krijg je met een tv-out bij films betere kwaliteit dan het gewone tv-signaal, zie niet in waarom je 250 piek voor zo'n ding extra moet neertellen, je kan er trouwens ook niet bij internetten of gamen als iemand dat zou willen. film materiaal only met die kaart.

• cûora
Op zaterdag 16 maart 2002 23:55 schreef smokey het volgende:
je kan er trouwens ook niet bij internetten of gamen als iemand dat zou willen. film materiaal only met die kaart.
Is dat zo? Bij mijn G450 kan er makkelijk zat iemand terwijl ik een film kijk internetten en met office werken, totaal geen last van.....
Als dat met deze kaart niet kan schiet dat dus niet op, lijkt me sterk dat het zo is, waar haal je die info vandaan ???

• cûora
Kan ik trouwens niet de divx 3.11 films via de tvout van de matrox G450 kijken en de nieuwere versies via de hollywood? (ervan uitgaande dat ik dus 2 svhs kabels naar men tv leg en op 2 verschillende scarts aansluit)
Iemand enig idee of dit mogelijk is ??

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met mijn Realmagic hollywood+ kaart (voorloper van de xcard) kan ik prima internetten ondertussen, dus lijkt me dat dat met deze ook perfect gaat :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 17:28 schreef cuora het volgende:
Kan ik trouwens niet de divx 3.11 films via de tvout van de matrox G450 kijken en de nieuwere versies via de hollywood? (ervan uitgaande dat ik dus 2 svhs kabels naar men tv leg en op 2 verschillende scarts aansluit)
Iemand enig idee of dit mogelijk is ??
Tuurlijk is dit mogelijk, de 3.11 films speel je dan gewoon met een andere player dan die van sigma af, dan vangt dvdmax hem op en poept em op de tv-out van je matrox.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

maybe beetej dom van em..maar waarom heb je nou zon mpeg decoder kaart nodig tegenwoordig??
mpge4 kan doorje pc tog gedecode worden (softwarematig)
bedoel.. iedere pc is snel zat om die dingen af te draaien, en je gaat toch ook geen andere dingen doen ernaast dan een mpeg 4 dingetje kijken..

je zit een ivxje te kijken, dat wil je tog op full screen zien?? dan kanje er moeilijk veel dignen naast doen.. maar dat denk ik..correct me if i am wrong..

waarvoor heb je dus zon ding nodig??

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• cûora
Op zondag 17 maart 2002 18:05 schreef gitaarwerk het volgende:
je zit een ivxje te kijken, dat wil je tog op full screen zien?? dan kanje er moeilijk veel dignen naast doen.. maar dat denk ik..correct me if i am wrong..

waarvoor heb je dus zon ding nodig??
Het idee van deze kaart is juist dat je em via tvout op je tv kijkt en dus niet fullscreen op je vga scherm........ Doh

+dat er een remote bijzit zodat je vanaf de bank je divxje op pauze kan zetten die op je tv speelt..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik snap em :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zaterdag 16 maart 2002 23:55 schreef smokey het volgende:
leuk theoretisch verhaaltje maar in de praktijk krijg je met een tv-out bij films betere kwaliteit dan het gewone tv-signaal, zie niet in waarom je 250 piek voor zo'n ding extra moet neertellen, je kan er trouwens ook niet bij internetten of gamen als iemand dat zou willen. film materiaal only met die kaart.
Zoals ik het heb begrepen van de site van Sigma, gebruik je de meegeleverde media player om de film/clip in kwestie af te spelen. Die stuurt het beeldsignaal naar de tv-out van de XCard en daar sluit je dus je tv op aan. Als jij daarnaast zou willen internetten kan dat volgens mij prima.

Als je niet inziet waarom je geld zou moeten betalen voor de XCard, dan kan dat. Als ik straks weet wat de kaart kost en op welke termijn ik em kan bestellen, stuur ik iedereen op de lijst een e-mail met nog 1 keer alle informatie. Dan is het aan iedereen om wel of niet te bestellen.

De reden waarom ik de kaart wil is omdat een tv-out op een videokaart gewoon een stuk mindere kwaliteit is, wat mensen ook zeggen. Met nieuwe drivers verandert mijn beeldkwaliteit constant, ik heb of underscan of overscan, kortom ik heb geen goede beeldkwaliteit. Daarom neem ik de XCard, waarom andere mensen dat doen weet ik niet.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nog maar een keer:

http://www.dj-triplem.com/xcard/

Voor de geïnterreseerden :) (48 al *D )

[b]Kan die url niet vast op elke pagina vast worden gezet :? [/b]

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Paar vraagjes:

-Hoe hoog is deze kaart? (moeten wel ff rekening houden met Casemods :D)
-Wat voor een accesoires moet je nog kopen naast de kaart zelf? Ik wil natuurlijk niet tot de ontdekking komen dat als ik dat ding inplug dat ik dan 3 kabels mis...
-Is het waarschijnlijk dat er LCD support is voor de sigma software? (anders zijn er natuurlijk zat LCD plu-ins te vinden voor andere DivX software, maar is het verschil tussen de sigma player en andere software duidelijk merkbaar?

* SEFje ziet opeens allemaal (relatief :P) kleine computers naast zijn TV staan sinds hij dit topic heeft gelezen... :7

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
ik zie trouwens op de sigma site dat ze de systeemeisen hebben verlaagt van pII-450 naar een amd 200 mhz, ik kan nergens meer de andere eisen vinden, terwijl ik net bezig was iemand in een ander topic te overtuigen dat je echt een pII-450 nodig hebt

Verwijderd

Ja maar deze speelt ook divx af (8>
Dat doet mijn Hollywood+ ook onder Win98SE...

De vraag is of hij ALLE DivX draait door hem op de kaart hardwarematig te decoderen, of dat hij voor sommige bestanden alleen de renderinoutput gebruikt terwijl decoding door de CPU gebeurt (zoals nu op mijn Hollywood+)

http://www.realmagic.com/products/xcard_features_specifications.htm
Video Decoding:
-MPEG-4 advanced simple profile level 5*
-MPEG-2 MP@ML
-MPEG-1
-720x576 maximum source resolution
* without 1/4 pixel and global motion compensation

• cûora
Op dinsdag 19 maart 2002 12:24 schreef arjandijk het volgende:
ik zie trouwens op de sigma site dat ze de systeemeisen hebben verlaagt van pII-450 naar een amd 200 mhz,
MAW je kan met deze kaart al op een 200 mhz pentium/AMD divx films draaien die 4.0 of hoger zijn? Interessant dus :9~

• arjandijk162
Op dinsdag 19 maart 2002 19:51 schreef cuora het volgende:

[..]

MAW je kan met deze kaart al op een 200 mhz pentium/AMD divx films draaien die 4.0 of hoger zijn? Interessant dus :9~
wel een beetje wazig dat je ineens niets meer terugziet van die 450 mhz, maar met hardwarematige divx wordt het wel heel interessant idd

• maartenst
  • Laatst online: 03-04-2023
Nog 8 dagen dan weeten we het 8-) Hmm nauw ja denk wel ff langer maar goed kan ik dus een oude pc onder mij tv zetten.
een mooie case mod en we hebben een stille Divx box :9

• smokey
zal wel een dom vraagje zijn maar waar moet ik die remote op richten op de tv of op de pc waar die kaart inzit, ik neem aan op de pc, das niet echt handig heb men pc nl 15m van de tv vandaan staan.

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
De IR ontvanger wordt natuurlijk op de PC aangesloten (RS-232). Je kunt hier wel een verlengkabel tussen zetten, dat zal ook wel tot een behoorlijke lengte gaan omdat het toch wel een lage baudrate zal zijn.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 20 maart 2002 15:26 schreef moefit het volgende:
De IR ontvanger wordt natuurlijk op de PC aangesloten (RS-232). Je kunt hier wel een verlengkabel tussen zetten, dat zal ook wel tot een behoorlijke lengte gaan omdat het toch wel een lage baudrate zal zijn.
50 meter is echt geen probleem.

met com hebben we op m'n werk printers via kabels van >50 meter en dat gaat perfect :)

• OMX2000
  • Laatst online: 02:19

OMX2000

By any means necessary...

Count me in!!!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• arjandijk162
Op zondag 17 maart 2002 17:30 schreef Hyperbird het volgende:
Met mijn Realmagic hollywood+ kaart (voorloper van de xcard) kan ik prima internetten ondertussen, dus lijkt me dat dat met deze ook perfect gaat :)
hoe doe je dat dan, met welke programma's, ik heb wel van mensen gehoord die het wilden proberen, maar nog van niemand die het is gelukt

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 maart 2002 15:35 schreef arjandijk het volgende:

[..]

hoe doe je dat dan, met welke programma's, ik heb wel van mensen gehoord die het wilden proberen, maar nog van niemand die het is gelukt
De software bij de hollywood+ is ongelovelijk brak, maar het is hier in windows 98 wel mogelijk.
De kaart doet alles hardwarematig :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 23 maart 2002 19:13 schreef OMX2000 het volgende:
Count me in!!!
http://www.dj-triplem.com/xcard/ *D

57 mensen waren u al voor :Y)

• Hyperbird
  • Niet online
Voordat ik em koop wil ik wel eerst een uitgebreide review van de software zien.

Die van de hollywood+ is ongelovelijk brak (loopt vast in win 2000/xp), ziet er niet uit, onthoud de instellingen niet, werkt niet met mn cube en natural born killers dvd's en laat na een tijdje afspelen het geluid achterlopen bij the abbys, dan moet je de speler afsluiten, dan opniew opstarten en door het hele menu worstelen om verder te kijken :(

De software voor de Xcard ziet er al wel een stuk mooier uit, maar dat dat zecht natuurlijk nog niks over hoe die werkt.

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 22:20

compubink

...====...

Stuurt deze kaart eigenlijk nog een macrovision signaal mee?

En is deze er dan eventueel weer uit te halen met andere software?

• arjandijk162
Op zondag 24 maart 2002 16:02 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

De software bij de hollywood+ is ongelovelijk brak, maar het is hier in windows 98 wel mogelijk.
De kaart doet alles hardwarematig :)
het is normaal niet mogelijk om desktopbeeld naar je hollywood+ te sturen. Heb je hier extra programma's voor gebruikt? en zo ja, welke?

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 25 maart 2002 23:55 schreef arjandijk het volgende:

[..]

het is normaal niet mogelijk om desktopbeeld naar je hollywood+ te sturen. Heb je hier extra programma's voor gebruikt? en zo ja, welke?
Ik bedoelde dat je tijdens het film kijken gewoon de pc kan gebruiken om te internetten of office te gebruiken.

Desktop beeld kan idd niet op een tv, dit wil je ook niet omdat het er niet mooi uit ziet en de letters op een tv toch niet te lezen zijn.

• cûora
Morgen komen die dingen eindelijk op de markt in de USA, het je inmiddels al wat meer gehoord van de leverancier????

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:17 schreef cuora het volgende:
Morgen komen die dingen eindelijk op de markt in de USA, het je inmiddels al wat meer gehoord van de leverancier????
Welke leverancier is dat eigenlijk? Als ik op de site van Realmagic kijk bij distributers & resellers zie ik Inside Technology BV.

Die gasten zijn behoorlijk duur. De H+ kost daar al € 121,50 terwijl die in pricewatch voor ongeveer € 93 staat. De Hollywood X kaart gaat daar € 159 kosten. :( Niet echt goedkoop dus. :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tis 28 maart :9~ kom op!

Verwijderd

Ik heb er een in bestelling staan via SIGMA :

deze mail kreeg ik gisteren :

Dear Valued REALmagic Xcard Customer,

Thank you for your recent pre-order of REALmagic Xcard. We are excited
about the product and share your enthusiasm. Unfortunately, we have to
delay the shipment of REALmagic Xcard one(1) to three(3) weeks for maximum
software compatibility. We apologize for any inconvenience this may cause.
Your satisfaction is highly valued and our goal is to deliver a quality
product.

Thank you for your patience.

Sigma Designs

• Rennic
  • Laatst online: 03-04-2018
Zo gaat het helaas altijd.
Maar goed laten we maar eens kijken of het het wachten waard is. Ik zal hem in ieder geval zeker kopen.

• TripleM
Ik kreeg net e-mail van Tim van Inside, de Nederlandse distributeur van Sigma artikelen. De prijs in euro's voor de XCard is € 159 inclusief BTW.

De prijs in dollars in Amerika is $ 99, omgerekend € 112,55. Met invoerrechten, transport e.d. erbij kom je al gauw aan de € 145-150, scheelt een dikke 10 euro en je hebt er een hoop gedoe mee. Voorlopig lijkt het in Amerika bestellen me niet echt een optie..

Wat ik daarom heb gedaan is een mail naar Tim van Inside gestuurd met de vraag wat voor korting er te regelen is. Het gaat tenslotte om een lijst van 63 mensen, stel dat 50 mensen daarvan bestellen praat je nog over een flink bedrag. Mocht de korting tegenvallen dan ga ik alsnog in buitenland informeren uiteraard.

Ik laat het hier zo snel mogelijk weten wanneer ik antwoord heb, daarna wordt de inschrijflijst gesloten en ga ik verder per e-mail voor de laatste eindjes.

Tot nu toe loopt het allemaal netjes, als dat zo blijft ben ik niet ontevreden voor een eerste inkoopactie.. :)

• TripleM
En alweer antwoord, ze kunnen wel iets met de prijs doen omdat we over een leuk aantal praten. Hij had nog wat vragen dus ik heb hem het volgende gezegd.

- Ik doe de bestelling in 1 keer
- Ik betaal vooruit (logisch gevolg is dat jullie dit ook moeten doen :P )
- Verzending gebeurt in 1 keer naar mijn adres, waarna ik alles naar jullie doorstuur (ik vraag even na wat het gewicht/afmetingen zijn i.v.m. verzendkosten), maar heb wel gevraagd wat zij eventueel kunnen aanbieden op het gebied van afzonderlijk verzenden. Ik denk wel dat ze dan meer moeite moeten doen en de prijs niks scheelt. Die moeite doe ik dan wel. :)

Dit lijken mij de voorwaarden voor het minste gezeur en de meeste korting, ik hoor straks waarschijnlijk van Tim de prijs. Zodra ik de prijs heb zet ik die hier neer, die avond (wellicht dus vanavond al) sluit de lijst en gaat er een mailtje naar jullie allemaal de deur uit met nog 1 maal alle informatie, waarna je ofwel kunt bestellen of niet.

Jullie horen het wel weer..

• TripleM
Okee, nu gaat het opschieten. Het aanbod van Inside:

In plaats van € 159 + € 11,90 verzendkosten (= € 170,90) betalen we € 145 en geen verzendkosten naar mijn adres indien de bestelling in 1 keer wordt verzonden. Dat is een korting van € 25,90 per kaart, wat neerkomt op een dikke 15% korting.

Verzenden door Inside kost € 6, een AVP pakketzegel voor zendingen tot 5 kilo kost me € 4,88 dus dat lijkt me beter, ik wil verder wel de moeite doen om alles te verpakken en te verzenden.

Als je de verzendkosten ook even in het plaatje meerekent, kost een Realmagic XCard je dus in totaal € 145 + € 4,88 = € 149,88 in plaats van € 170,90, een korting van € 21,02 of dik 12%.

Vanavond ben ik niet thuis, morgenvroeg sluit ik dus de lijst voor inschrijvingen en wordt een mailtje naar iedereen verstuurd waar dit alles nogmaals instaat inclusief alle productinformatie. Ik wil je dan vragen om nogmaals in te tekenen op een lijst, waar je iets meer informatie moet opgeven. Dit is voor mij een stuk makkelijker dan van dik 50 man mailtjes verzamelen en de info daarin opslaan.

De termijn voor reageren zal 1 week zijn, daarna kan er niet meer besteld worden en wordt het time to SHOW ME THE MONEEEY enzo :P

Ofwel, jullie krijgen bericht dit weekend..

Verwijderd

Mij kun je schrappen, als je em online bestelt bij Sigma Designs betaal je met verzendkosten omgerekend 131,-

• TripleM
Op vrijdag 29 maart 2002 20:02 schreef TweakGuy het volgende:
Mij kun je schrappen, als je em online bestelt bij Sigma Designs betaal je met verzendkosten omgerekend 131,-
Dikke kans dat je er (net als ik pasgeleden toen ik iets bij Amazon bestelde) nog 19% bij mag optellen, dus dan is het ineens € 156.. Maar goed, ik schrap je niet van de lijst, het mailtje wordt naar iedereen gestuurd op de lijst, je hoeft dan gewoon niet te reageren..

Nog even over de hardware decoding en compatibiliteit:
The Xcard will be decoding the DivX files as well as MPEG 2 and DVDs. It uses obviously the hardware acceleration of the chip and that is why it does not need more than a 200 MHz CPU. It supports MPEG 4 and the ISO MPEG 4 compliant DivX. The DivX versions that are compliant start with version 4.02 upto 5. The Xcard supports the version 5 but without the QPEL and GMC.
It cannot decode these files.

• Loebas
  • Laatst online: 13-02 13:25
Hebben we al een mailtje gehad? Ik vertrouw mijn
hotmail namelijk niet de laatste tijd.

AMD Tbird 1200, Epox 8kta3+, Dane-Elec 256 cas2, WD400BB, Gforce II GTS Pro 64DDR

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mijn ook maar schrappen, heb een radeon 8500 gekocht :9~

• TripleM
Op zaterdag 30 maart 2002 14:00 schreef ChristianL het volgende:
Hebben we al een mailtje gehad? Ik vertrouw mijn
hotmail namelijk niet de laatste tijd.
Nog niet, en dat gaat niet lukken vanavond ben ik bang.. Ik moet nu meteen weer weg, morgenmiddag dan maar..

• AK47
Zijn er al mailtjes verstuurd? Ik heb nog nix ontvangen.
Maar over de prijs: We hebben op deze manier wel redelijk wat korting, maar ik had meer verwacht. Maar ok, mij hoef je niet te schrappen

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Op zaterdag 30 maart 2002 13:22 schreef TripleM het volgende:

[..]

Dikke kans dat je er (net als ik pasgeleden toen ik iets bij Amazon bestelde) nog 19% bij mag optellen, dus dan is het ineens € 156.. Maar goed, ik schrap je niet van de lijst, het mailtje wordt naar iedereen gestuurd op de lijst, je hoeft dan gewoon niet te reageren..

Nog even over de hardware decoding en compatibiliteit:
[..]

Lekker dus voor de mensen die al 101 3.11 DivX'en hebben.

* d-motion doet dus niet mee!

WWW.RC5.NL

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Op maandag 01 april 2002 10:24 schreef Prang het volgende:

[..]
Lekker dus voor de mensen die al 101 3.11 DivX'en hebben.

* Prang doet dus niet mee!
Lol, dat riep ik dus al in een van de 1e reply's hier, en ook al op de frontpage... zou te mooi zijn om waar te zijn

• TripleM
Op maandag 01 april 2002 10:24 schreef Prang het volgende:
*zucht* Weer zo een die niet weet wat lezen is.. Reageer dan gewoon niet..

Mailtjes komen er zo aan..

• TripleM
Mailtjes zijn verzonden..

Verwijderd

Hmm, dit is wel errug interessant :) Zou ie t ook onder Linux doen? Dan kan ik mijn server nl. mooi als movie-server laten draaien *D

Verwijderd

Als ik http://www.dj-triplem.com/xcard/koop.php invul krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
Warning: fopen("list.txt", "a-") - Permission denied in /home/dj-tripl/public_html/xcard/koop.php on line 60

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/dj-tripl/public_html/xcard/koop.php on line 65

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /home/dj-tripl/public_html/xcard/koop.php on line 66

Foutje met coden? :z

• AK47
OK, mooi, ik wacht nog ff tot het einde van deze week met aanmelden :+
Maar op deze manier wordt een DivX-bak veel goedkoper :)

• TripleM
Op dinsdag 02 april 2002 08:55 schreef ---X2--- het volgende:
Foutje met coden? :z
Je hebt niet veel verstand van coden zie ik, zelfs ik kan zien dat het hier niet gaat om een foutje in de code..

T werkt weer..

• simonts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 13:47
Count me in....

s.terschegget@inter.nl.net

Simon tS

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 15:40
count me in .. a4so@xs4all.nl

iOS N3rd

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 10:15 schreef peterzwet het volgende:
Sorry heb de Real Magic Hollywood plus card.
In windows 2000 was het met andere drivers mogelijk om divxen af te spelen. Voor windows XP zijn die drivers er nog niet.
ik wacht dus even op deze kaart en gebruik dan gewoon deze drivers.
Thanks anyway
Weet iemand of er ook zoiets is voor de DXR3 van Creative???

• Loebas
Even over dat omzetten van DivX 3.11 naar Divx 4.12: Hoe werkt dat precies in Virtual Dub? Gewoon audio streaming copy zetten en video op full compression en dan de juiste codec selecteren.... Is er nothing more to it?
Klopt het dat een en ander 2 uur duurt op een AMD 1333? Wordt het bestand kleiner of juist groter?
Als je nog niet al te veel hebt gebrand, dan is dit omzetten zeker een optie....

AMD Tbird 1200, Epox 8kta3+, Dane-Elec 256 cas2, WD400BB, Gforce II GTS Pro 64DDR

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53

Adonias

Oe! Buttons :9

Als de inkoop nog geldt, schrijf mij maar in!

adonias19@hotmail.com

• arjandijk162
Op dinsdag 02 april 2002 15:39 schreef Juustem het volgende:

[..]

Weet iemand of er ook zoiets is voor de DXR3 van Creative???
ja, dat kan, zoek op dit forum, is al zo vaak voorbij gekomen

• zAo
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik wil pics zien, maar schrijf me er eigenlijk ook maar bij ;)

• TripleM
Op dinsdag 02 april 2002 22:38 schreef zAo het volgende:
Ik wil pics zien, maar schrijf me er eigenlijk ook maar bij ;)
Je hebt duidelijk niet gelezen.. En voor mensen die zelf geen moeite doen doe ik ook geen moeite..

• Hyperbird
  • Niet online
Heeft iemand al ergens een review gezien???

Ik wil toch graag wel weten of ie echt goed werkt en of de software niet superbrak is.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:24

rammes

koekebakker 1e klas

[quote]
Op woensdag 27 februari 2002 19:44 schreef ap0stah het volgende:
Op maandag 25 februari 2002 00:02 schreef TripleM het volgende:
Okee, ik zie dat er toch wel enige belangstelling, is, maar om het overzichtelijk te houden vraag ik jullie allemaal je handle, naam en e-mail adres in te vullen op:

http://www.dj-triplem.com/xcard/

omdat ik wel interesse hep :)
hep nu zon hollywood+ voor me dvdtjes zekers goeie tv uit op die dinge
en er handig als je geen videokaart hep met tv uit dus :p
jemig je schrijft als mijn nichtje van 8 pfff

maargoed ik heb een oude drx2 kaart kan ik dat ene tooltje daar ook voor gebruiken?

Ik zou het doen!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57
Tssssk. Een hele hoop mensen die zich initieel inschreven. Maar voor de echte definitieve inschrijving staan er nog slecht 12 genoteerd.

Mensen, waar blijven jullie nu? Ga snel naar :

http://www.dj-triplem.com/xcard/koop.php

om je aankoop te bevestigen!

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• TripleM
Op donderdag 04 april 2002 14:15 schreef The Lord het volgende:
Tssssk. Een hele hoop mensen die zich initieel inschreven. Maar voor de echte definitieve inschrijving staan er nog slecht 12 genoteerd.
Ik stuur nog wel een herinneringsmail, als er niet veel belangstellenden zijn zal de korting misschien ook niet doorgaan en moeten we de inkoopactie misschien zelfs helemaal afblazen.. Dat zou erg jammer zijn..

Dus mensen, snel reageren!

Verwijderd

ik heb nu geen zin om die 9 hele paginas door te lezen....
Maar wat is de prijs?

• TricTrac
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Nog even terug komen op dat 3.11 verhaal eh?

Je hebt best kans dat die lui geen problemen willen hebben met microsoft... en ik heb zo'n gevoel dat ze daarom geen support bieden dat dat ding 3.11 DivX afspeelt... Ze zeggen namelijk nergens dat ie het niet KAN ... Er is alleen geen support voor...
En aangezien je met de DivX 4 codec zoals eerder is gezegt gewoon 3.11 kan afspelen... :Y)

Misschien is er hoop? :7

* TricTrac denkt dat het verstandig is dat diegene die omdat ie geen support heeft voor 3.11 afhaken.. even afwachten totdat iemand 't daadwerkelijk kan testen.

Is er btw al iemand die DEZE kaart in zo'n kast heeft gebouwt?

Je hebt trouwens ook nog kans dat het wel kan via een kleine tweak oid... zie bv. dvd spelers die regio vrij gemaakt moeten worden...

• TripleM
Op zaterdag 06 april 2002 12:47 schreef trictrac het volgende:
Nog even terug komen op dat 3.11 verhaal eh?

Je hebt best kans dat die lui geen problemen willen hebben met microsoft... en ik heb zo'n gevoel dat ze daarom geen support bieden dat dat ding 3.11 DivX afspeelt... Ze zeggen namelijk nergens dat ie het niet KAN ... Er is alleen geen support voor...
En aangezien je met de DivX 4 codec zoals eerder is gezegt gewoon 3.11 kan afspelen... :Y)

Misschien is er hoop? :7

* TricTrac denkt dat het verstandig is dat diegene die omdat ie geen support heeft voor 3.11 afhaken.. even afwachten totdat iemand 't daadwerkelijk kan testen.

Is er btw al iemand die DEZE kaart in zo'n kast heeft gebouwt?

Je hebt trouwens ook nog kans dat het wel kan via een kleine tweak oid... zie bv. dvd spelers die regio vrij gemaakt moeten worden...
Dat zou inderdaad goed kunnen, maar ik weet niemand die zo'n ding al heeft en bovendien is het product er net dus zullen de eerste tweaks pas over een tijdje komen..

Helaas, nog even afwachten dus..

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 22:56 schreef TripleM het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad goed kunnen, maar ik weet niemand die zo'n ding al heeft en bovendien is het product er net dus zullen de eerste tweaks pas over een tijdje komen..

Helaas, nog even afwachten dus..
Daarom wacht ik het liefst ook op een revieuw voor we bestellen, dan weet je precies hoe het ding werkt en wat ie wel en niet doet.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:17
Ik heb me net ingescheven nog, maar het aantal inschrijvingen bleef op 16 (laag) staan, ik zie wel of m'n inschrijving er nog doorgekomen is.

Verwijderd

RIP inkoopaktie? Zou jammer zijn, heb me wel ingeschreven maar ik hoor of zie er verder niets meer van.

• TripleM
Niks RIP inkoopactie.. Alleen het aantal belangstellenden is erg laag.. Ik zal Tim van Inside eens e-mailen en hem vragen wat er nu met de prijs gebeurt.. Ik vrees echter dat het de moeite van een inkoopactie niet waard is, maar dat horen jullie later vandaag..

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:17
Was mijn aanmelding nou nog doorgekomen? want ik had me tegen 12 uur 's avonds aangemeld maar die teller veranderde niet meer...

• Loebas
Het ziet ernaar uit dat de kaart tegenvalt: dit kwam ik tegen op een forum

http://www.digitmag.co.uk/discuss/index.cfm/action/viewThread/ThreadID/303/ForumID/1

Ben benieuwd wanneer de reviews komen....

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46
Even over die gasten die 3.11 divx-en willen "omzetten" naar 5.0 codec..

jullie zetten hem niet om,maar recompressen hem. das dus kwaliteitsverlies... dom dus.

je gaat een al ge-encode source nog eens encoden..

mijn vraag zou meer zijn.. als je met driver updates divx versies kan "updaten"(in de toekomst voorbereid op nieuwere divx versies of zoiets schreef die vent van sigma toch?) kun je waarschijnlijk ook de driver "hacken"voor 3.11 af te spelen..

ps. interlaced divx??? what the hell.. je moet bij het omzetten naar divx juist de-interlacen, omdat een monitor niet met interlaced source overweg kan.. vandaar de zogenaamde weaves als een dvd --> divx niet goed is ge de-interlaced. gelul dus.

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Hey peoples... ik zag net vanmorgen dat ik de Xcard al in huis heb ;)

Als er belangstelling voor is dan kan ik vanavond wel wat foto's maken en mijn bevindingen hier even neergooien!

SysSpec

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Doe dat ben wel benieuwd naar de kwaliteit ed nl.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• BaRF
  • Laatst online: 06-03 16:00

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 24 april 2002 08:17 schreef lak2k het volgende:
Hey peoples... ik zag net vanmorgen dat ik de Xcard al in huis heb ;)

[...]
zo ineens :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• lak

lak

Op woensdag 24 april 2002 08:22 schreef BaRF het volgende:

[..]

zo ineens :?
Haha.. nee had hem allang besteld natuurlijk.. :)

Maar pleur ze hier vanavond wel effe neer ofso...

SysSpec

• lak

lak

nou getest hur... geen echte aanrader..

[topic=477544/1/25]

SysSpec

• Animal
  • Laatst online: 06-03 00:29
Nou maar niet doen dus.......

• Hyperbird
  • Niet online
Hier was ik dus al heel bang voor ;(

Maar ff een paar maanden wachten, kijken of er patches enzo voor uitkomen.

• lak

lak

Tjaa.. valt mij ook tegen, maar volgens mij moet het gewoon wel mogelijk zijn om 3.11 shit hier op af te draaien... heb zo'n idee dat het alleen maar de software is die het tegen houdt omdat ze met die hele legal shit zitten.. We shall see, zo gauw als ik iets van cracks/patches whatever vind post ik ze natuurlijk.. ;) >:)

SysSpec

Verwijderd

Ff wat info. Ik heb even met Tim over de XCard gesproken en ik heb het volgende begrepen.

Support voor DivX 3.11 Als het goed is wordt er een patch uitgebracht zodat ook 3.11 ondersteund wordt.
Nagui Stephanos Sigma Designs:

Yes, I confirm that the solution we might adopt (date is not confirmed yet) is the Xcard will intercept by software the decoded data and pass it to the TV set. When this solution is adopted, all other formats such as WMT, ASF, ... could be displayed on the TV thru the Xcard.

I'm confirming here the mode of operation but I'm not confirming yet the availability and date of this software solution (my answer also implies that there will be the normal CPU load caused by these software decoders (no hardware decoding)..
Dit houd ook in support, voor DivX 3.11. Aangezien alleen DiVX 4.x en hoger gebaseerd is op de (officiele) MPEG4 standaard, worden op de Xcard (nu nog) alleen films die met DiVX 4 of 5 zijn geëncodeerd weergegeven.

Ik las (ook in andere berichten) dat sommige problemen hebben met de afstandsbediening. Het kan te maken hebben met het volgende. De XCard wordt geleverd met een cd waar drivers op staan en een aparte diskette met remote drivers. Deze diskette NIET INSTALLEREN. De meegeleverde Xmedia software heeft de remote control drivers al ingebouwd.
De driver op de diskette is bedoeld om de remote aan te sturen in third party software (MS MediaPlayer, PowerDVD of wat dan ook).
Misschien is dit wat voor sommige het probleem veroorzaakt.

Dan nog het volgende. De kwaliteit. Ik moet zeggen, ik heb hem zelf nog niet aan het werk gezien maar.....
Uit ervaring weet ik dat er nogal wat waardeloze DivX kwaliteit op het net staan. Natuurlijk, als de bron (de geripte film) van slechte kwaliteit is dan zal de output (via de XCard) ook brak zijn.
Ik denk dat de meeste oordelen over de kwaliteit dan ook niet helemaal betrouwbaar zijn. Zorg er voor dat de DivX kwaliteit van goede kwaliteit is. Als je een DVD of CD koopt van waardeloze kwaliteit dan zal die net zo slecht zijn op een apparaat van 2000 euro als op een apparaat van 50 euro. Het is de bron waar het normaal om draait zeker met dingen zoals MP3 of in dit geval DivX.

Trouwens op www.xcard.nl staat een forum waar jullie met vragen terecht kunnen.

Ik hoop dat deze info een beetje helpt :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 14:09 schreef TheLightwaver het volgende:
Ff wat info. Ik heb even met Tim over de XCard gesproken en ik heb het volgende begrepen.

Support voor DivX 3.11 Als het goed is wordt er een patch uitgebracht zodat ook 3.11 ondersteund wordt.
[..]

Dit houd ook in support, voor DivX 3.11. Aangezien alleen DiVX 4.x en hoger gebaseerd is op de (officiele) MPEG4 standaard, worden op de Xcard (nu nog) alleen films die met DiVX 4 of 5 zijn geëncodeerd weergegeven.

Ik las (ook in andere berichten) dat sommige problemen hebben met de afstandsbediening. Het kan te maken hebben met het volgende. De XCard wordt geleverd met een cd waar drivers op staan en een aparte diskette met remote drivers. Deze diskette NIET INSTALLEREN. De meegeleverde Xmedia software heeft de remote control drivers al ingebouwd.
De driver op de diskette is bedoeld om de remote aan te sturen in third party software (MS MediaPlayer, PowerDVD of wat dan ook).
Misschien is dit wat voor sommige het probleem veroorzaakt.

Dan nog het volgende. De kwaliteit. Ik moet zeggen, ik heb hem zelf nog niet aan het werk gezien maar.....
Uit ervaring weet ik dat er nogal wat waardeloze DivX kwaliteit op het net staan. Natuurlijk, als de bron (de geripte film) van slechte kwaliteit is dan zal de output (via de XCard) ook brak zijn.
Ik denk dat de meeste oordelen over de kwaliteit dan ook niet helemaal betrouwbaar zijn. Zorg er voor dat de DivX kwaliteit van goede kwaliteit is. Als je een DVD of CD koopt van waardeloze kwaliteit dan zal die net zo slecht zijn op een apparaat van 2000 euro als op een apparaat van 50 euro. Het is de bron waar het normaal om draait zeker met dingen zoals MP3 of in dit geval DivX.

Trouwens op www.xcard.nl staat een forum waar jullie met vragen terecht kunnen.

Ik hoop dat deze info een beetje helpt :)
Thnx, dit maakt het kaartje wel heel leuk :7

Als ze dit uitbrengen en er nog een patch komt om em regiovrij te maken ren ik naar de winkel :9~

Verwijderd

Graag gedaan, maar zoals ik al zei, "als het goed is" komt die support voor DivX 3.11 er. Het is natuurlijk even afwachten of Sigma Designs inderdaad met de patch komt, maar ik heb er wel vertrouwen in :)

Trouwens, we kunnen snel reviews in magazines verwachten. Er zijn kaarten verstuurd naar magazines dus nu wachten op de tests.

• arjandijk162
maar er zal volgens mij geen hardwarematige divx 3.11 ondersteuning, displayed on the TV thru the Xcard dat betekent waarschijnlijk dat de kaart alleen als tv-out wordt gebruikt

Verwijderd

Klopt, dat geven ze ook aan in die quote die ik gegeven heb. "No hardware decoding"
Ze komen wel tegemoet. De hardware is gemaakt voor 4.x of hoger (kon iedereen weten als ze de specs eerst eens door hadden gelezen). Met deze oplossing kunnen ze welliswaar geen hardware decoding doen maar toch, je kunt er oude DivX films mee bekijken.

Maar och, iedereen weet voor zichzelf of ie deze kaart interessant vind of niet ;)

Verwijderd

zijn er ondertussen mensen die de Xcard aan het werk hebben? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit, lijkt me namelijk een mooie toevoeging voor m'n ouwe pctje, kan mooi divx modje worden

Verwijderd

Beeld kwaliteit is echt heel mooi van een Xcard, alleen de drivers/ software is redelijk brak. Afstandbediening werkt oke. Dit heb ik van horen zeggen :). (2 vrienden hebben zo'n ding rechtstreeks uit U.S. gehaald)

Verwijderd

misschien nog wat meer ervaringen?
Pagina: 1 2 Laatste