Ff wat info. Ik heb even met Tim over de XCard gesproken en ik heb het volgende begrepen.
Support voor DivX 3.11 Als het goed is wordt er een patch uitgebracht zodat ook 3.11 ondersteund wordt.
Nagui Stephanos Sigma Designs:
Yes, I confirm that the solution we might adopt (date is not confirmed yet) is the Xcard will intercept by software the decoded data and pass it to the TV set. When this solution is adopted, all other formats such as WMT, ASF, ... could be displayed on the TV thru the Xcard.
I'm confirming here the mode of operation but I'm not confirming yet the availability and date of this software solution (my answer also implies that there will be the normal CPU load caused by these software decoders (no hardware decoding)..
Dit houd ook in support, voor DivX 3.11. Aangezien alleen DiVX 4.x en hoger gebaseerd is op de (officiele) MPEG4 standaard, worden op de Xcard (nu nog) alleen films die met DiVX 4 of 5 zijn geëncodeerd weergegeven.
Ik las (ook in andere berichten) dat sommige problemen hebben met de afstandsbediening. Het kan te maken hebben met het volgende. De XCard wordt geleverd met een cd waar drivers op staan en een aparte diskette met remote drivers. Deze diskette NIET INSTALLEREN. De meegeleverde Xmedia software heeft de remote control drivers al ingebouwd.
De driver op de diskette is bedoeld om de remote aan te sturen in third party software (MS MediaPlayer, PowerDVD of wat dan ook).
Misschien is dit wat voor sommige het probleem veroorzaakt.
Dan nog het volgende. De kwaliteit. Ik moet zeggen, ik heb hem zelf nog niet aan het werk gezien maar.....
Uit ervaring weet ik dat er nogal wat waardeloze DivX kwaliteit op het net staan. Natuurlijk, als de bron (de geripte film) van slechte kwaliteit is dan zal de output (via de XCard) ook brak zijn.
Ik denk dat de meeste oordelen over de kwaliteit dan ook niet helemaal betrouwbaar zijn. Zorg er voor dat de DivX kwaliteit van goede kwaliteit is. Als je een DVD of CD koopt van waardeloze kwaliteit dan zal die net zo slecht zijn op een apparaat van 2000 euro als op een apparaat van 50 euro. Het is de bron waar het normaal om draait zeker met dingen zoals MP3 of in dit geval DivX.
Trouwens op
www.xcard.nl staat een forum waar jullie met vragen terecht kunnen.
Ik hoop dat deze info een beetje helpt