Inkoopactie REALmagic Xcard?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Naar aanleiding van dit bericht op T.net het volgende:

Zoals hier te lezen is is de Xcard vanaf maart te koop voor $99. Als we met genoeg mensen zijn kunnen we misschien wel een leuke korting krijgen en hebben we dat ding nog snel in huis ook.

Wie heeft interesse in zo'n inkoopactie? Ik zou dit op zich wel willen regelen nl. Ik zal vandaag aan de slag gaan met een lijstje waar mensen zich in kunnen schrijven, daarna zal ik contact opnemen met REALmagic om een eventuele korting te bespreken, daarna moeten we bepalen of het inderdaad interessant is.

Voorlopig kunnen jullie me in deze thread laten weten wat je ervan vindt.

Meer info over de Xcard vind je hier.

Een bericht van 'nospam' op de FP:
Sigma Designs heeft aangegeven zelf voor Linux drivers te zorgen in de toekomst. Bij de release zal echter alleen Windows 98/ME/XP worden ondersteund (hoewel ik me afvraag of Windows 2000 ook niet gewoon wordt ondersteund...). In de nabije toekomst zal Linux ook aan dat rijtje worden toegevoegd.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:53
Sorry heb de Real Magic Hollywood plus card.
In windows 2000 was het met andere drivers mogelijk om divxen af te spelen. Voor windows XP zijn die drivers er nog niet.
ik wacht dus even op deze kaart en gebruik dan gewoon deze drivers.
Thanks anyway

Verwijderd

Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n kaart Triple. Ziet er ongelooflijk vet uit die kaart :9~

Verwijderd

Count me in!

• TripleM
tis nu wat drukker dus ik schop em even omhoog.. er moeten toch meer geinteresseerden zijn voor het mooiste staaltje tv-out tot nu toe..

Verwijderd

als je er een leuk prijsje voor kan krijgen ben ik zeker wel geinterreseerd. Hij is niet eens zoveel duurder dan de huidige H+ kaart. :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 11:23

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 08 februari 2002 10:15 schreef peterzwet het volgende:
In windows 2000 was het met andere drivers mogelijk om divxen af te spelen. Voor windows XP zijn die drivers er nog niet.
Als ik het goed begrijp wil je de X-Card drivers op je H+ gaan gebruiken. Dat zal dus niet gaan werken... de X-Card is een geheel andere kaart en die drivers zullen dus alleen maar op de X-Card werken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 15:10
Op zondag 10 februari 2002 14:22 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp wil je de X-Card drivers op je H+ gaan gebruiken. Dat zal dus niet gaan werken... de X-Card is een geheel andere kaart en die drivers zullen dus alleen maar op de X-Card werken...
dat bedoelt ie niet. je kan idd met gehackte drivers f zo divx'en afspelen. vraag niet hoe....

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
He loopt dit nog ? ik heb ook wel interese :9

Verwijderd

wil ook wel.
Alleen de prijs?

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ja, ik doe ook wel mee. Ik weliswaar 2 matroxen maar ik heb ooit een hollywoodkaartje gehad en was errug te spreken over de kwaliteit.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ik heb er al 1 :)

• maartenst
maar er staat wel op de web pagina !
* U.S. Addresses only
* Free shipping ends March 28 and applies only to purchases made through www.buyREALmagic.com
* Not applicable to REALmagic Xcard accessories
Maar ik denk dan het voor de Free shipping is anders word het wat lastig :?

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik heb er al 1
i want pics!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• maartenst
Op zondag 17 februari 2002 10:08 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik heb er al 1 :)
Ja maar deze speelt ook divx af (8>

Verwijderd

dat is nog beter :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 10:15 schreef peterzwet het volgende:
Thanks anyway
welke drivers, heb je dan voor win2k , want dan wil ik ook wel divx afspelen....

• Loebas
  • Laatst online: 13-02 13:25
Count me in as well!!! Echt goed initiatief. Wat gaat een en ander kosten?

AMD Tbird 1200, Epox 8kta3+, Dane-Elec 256 cas2, WD400BB, Gforce II GTS Pro 64DDR

Verwijderd

Mij mag je erbij schrijven.
Als je me wilt mailen mail dan ff naar e.vegt@chello.nl, niet naar het adres uit m'n profile

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb ook belangstelling, nog steeds van toepassing topicstarter?

• TripleM
Okee, ik zie dat er toch wel enige belangstelling, is, maar om het overzichtelijk te houden vraag ik jullie allemaal je handle, naam en e-mail adres in te vullen op:

http://www.dj-triplem.com/xcard/

Je kunt gewoon je e-mail adres invullen, het is niet zichtbaar voor andere bezoekers en bovendien zal er NOSPAM worden toegevoegd (naam@NOSPAMhost.bla) zodat het mail adres niet kan worden gebruikt voor andere rotzooi.

Aan het einde van deze week zal ik kijken hoeveel belangstellenden er zijn, ik heb nogmaals een mailtje gestuurd naar de heren van Sigma, ik heb namelijk nog niks gehoord. Desnoods informeer ik bij de Nederlandse importeur, niks aan t handje.. ;)

• TripleM
^^ *sgop* ^^

• smokey
mischien moet tie naar AVH forum, daar zitten immers ook alle andere divx/mpeg topics

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb me wel ingeschreven maar ik wil eerst even een volledige lijst met info hebben voor ik definitief beslis maar dat zal je wel begrijpen denk ik

Breek je nek voorzichtig

• TripleM
Tuurlijk, die lijst is om de eerste belangstelling te peilen, als ik daarna prijzen heb e.d. stuur ik iedereen die zich heeft ingeschreven een e-mail met alle info en dan kun je daarna beslissen wat je doet..

Verwijderd

gaat niet lukken bij mij denk ik want het kaartje heeft een 450 mhz cpu nodig :(

Verwijderd

Heb je een idee wat ze dan gaan kosten minder als 99 dollar maar hoeveeel.

• TripleM
Op dinsdag 26 februari 2002 09:03 schreef tm288712 het volgende:
Heb je een idee wat ze dan gaan kosten minder als 99 dollar maar hoeveel.
Over de prijs weet ik net zoveel als jij, ik heb mailtjes gestuurd naar de heren en dames van Sigma, tot nu toe zonder reactie.

Desnoods mail ik even naar de importeur in Nederland, maar die gooit er weer marge tussen en daar zitten we eigenlijk niet op te wachten..

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
Op zondag 17 februari 2002 10:12 schreef Metal-Kool4 het volgende:

[..]

welke drivers, heb je dan voor win2k , want dan wil ik ook wel divx afspelen....
Er is idd een proggie waarmee je divx afkan spelen met je H+ kaart. Dit progie maakt gebruik van de TV-out functie van de H+ kaart, maar het is niet zo dat die kaart hardwarematig divx kan decoderen dit gebeurt nog steeds softwarematig. Maar het is idd handig als je wel een H+ kaart hebt en geen tv-out (zoals ik).
http://home.planet.nl/~kruit342/divxplus.exe hier kan je dat proggie downen

• Xplosive
Op dinsdag 26 februari 2002 08:52 schreef Dymlos het volgende:
gaat niet lukken bij mij denk ik want het kaartje heeft een 450 mhz cpu nodig :(
Dat verbaasd mij, vanaf 450mhz is het meestal goed mogelijk om softwarematig divx te decoderen. Mensen die zo'n pc hebben, hebben dat kaartje niet echt nodig, zeker niet als je al een tv-out hebt.
Het leek mij juist handig voor mensen die nog wel ergens een oude pc hebben staan om deze een beetje te casemodden dan zo'n Xcard er bij en dan naast de TV neer zetten. Maarja als die kaart zulke systeem eisen heeft valt die mogelijkheid voor velen al af.

• TripleM
Op dinsdag 26 februari 2002 10:01 schreef Xplosive het volgende:
Dat verbaasd mij, vanaf 450mhz is het meestal goed mogelijk om softwarematig divx te decoderen. Mensen die zo'n pc hebben, hebben dat kaartje niet echt nodig, zeker niet als je al een tv-out hebt.
Het leek mij juist handig voor mensen die nog wel ergens een oude pc hebben staan om deze een beetje te casemodden dan zo'n Xcard er bij en dan naast de TV neer zetten. Maarja als die kaart zulke systeem eisen heeft valt die mogelijkheid voor velen al af.
Ik heb een 1333 Mhz pc met tv-out maar toch wil ik die kaart.. Waarom? Vanwege de perfecte kwaliteit tv-out die dat ding heeft.. Een tv-out op een Geforce of zelfs een ATI is niet te vergelijken met deze kaart, dit is DVD speler hardware tv-out kwaliteit!

Ik ben het wel met je eens dat ik niet helemaal begrijp waar die systeemeisen vandaan komen, dat kaartje doet het decoderen dus waar heb je dan die snelle processor voor nodig.. Zal ik eens navragen..

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:01 schreef Xplosive het volgende:

[..]

divx enz kan ik allemaal wel kijkenmaar ik wil een kaart met tv out ! of is dit dan geen goede koop ?

• Xplosive
Op dinsdag 26 februari 2002 10:34 schreef Dymlos het volgende:

[..]

divx enz kan ik allemaal wel kijkenmaar ik wil een kaart met tv out ! of is dit dan geen goede koop ?
Uit je reactie's begrijp ik dat je een pc hebt met een proc langzamer dan 450 mhz. volgens de specs van sigma designs heeft die kaart een pc nodig met een proc van minimaal 450 mhz. Maar dit lijkt mij erg sterk aangezien ik hier een H+ kaartje heb (waar ik errug tevreden mee ben, en waar van de kwaliteit idd super is) die ik op een PII 350 heb laten draaien. Ik denk zelf dat dat getal van 450 een beetje uit de lucht gegrepen is en dat dat kaartje ook best op een 350Mhz proc zal draaien.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 10:50 schreef Xplosive het volgende:

[..]

Uit je reactie's begrijp ik dat je een pc hebt met een proc langzamer dan 450 mhz. volgens de specs van sigma designs heeft die kaart een pc nodig met een proc van minimaal 450 mhz. Maar dit lijkt mij erg sterk aangezien ik hier een H+ kaartje heb (waar ik errug tevreden mee ben, en waar van de kwaliteit idd super is) die ik op een PII 350 heb laten draaien. Ik denk zelf dat dat getal van 450 een beetje uit de lucht gegrepen is en dat dat kaartje ook best op een 350Mhz proc zal draaien.
kijk dat hoor ik graag ! maar hoe werkt dat ding eigenlijk ? want er hangt een vga out aan dus lijkt me eerder een aparte videokaart ! (ik wil mijn voodoo 5 niet kwijt ;) )

• TripleM
Op dinsdag 26 februari 2002 11:00 schreef Dymlos het volgende:
kijk dat hoor ik graag ! maar hoe werkt dat ding eigenlijk ? want er hangt een vga out aan dus lijkt me eerder een aparte videokaart ! (ik wil mijn voodoo 5 niet kwijt ;) )
Aan het begin van dit topic staan een paar links waar je meer informatie kunt vinden, lees dat eens door.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:11 schreef TripleM het volgende:

[..]

Aan het begin van dit topic staan een paar links waar je meer informatie kunt vinden, lees dat eens door.. :)
heb ik al gedaan maar moet je dat ding doorlussen met een svhs kabel ?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 15:04
Ik heb juist mijn kaart eruit gehaald, omdat met die doorluskabel de beeldkwaliteit achteruit gaat. Tevens speelt mijn computer perfect dvd's af. Ik had er 1 gekocht voor dolby digital en mijn geforce speelde een beetje brak dvd's af. Maar ja dat is nu niet meer nodig.

Verwijderd

Ik vraag me heel erg af of de kwaliteit die de kaart bij Divx produceert een stuk beter is dan een reguliere videokaart.
Dat de DVD-kwaliteit perfect is weet ik, ik heb zelf een Hollywood+. Maar ik vraag me af of het de investering waard is om deze kaart aan te schaffen mbt Divx.

Heeft iemand concrete getallen of voorbeelden waar je kan zien wat voorn verbeteringen het oplevert ?

Verwijderd

Zeker belangstelling! :)
BTW: Kan Divx Plus (voor Hollywood +) al de 4.x codecs afspelen? (kon eerst namelijk alleen 3.11)

• smokey
had gehoort dat dat divxplus maar op 1/4 van de hollywood+ kaarten liep, eerste revisie denk ik dan. ent schijnt nogal buggy prog te zijn, is beta of course maar wordt geloof ik niet meer verder ontwikkeld, laatste versie is van nov als ik me niet vergis

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:40 schreef smokey het volgende:
had gehoort dat dat divxplus maar op 1/4 van de hollywood+ kaarten liep, eerste revisie denk ik dan. ent schijnt nogal buggy prog te zijn, is beta of course maar wordt geloof ik niet meer verder ontwikkeld, laatste versie is van nov als ik me niet vergis
Inderdaad. Ik krijg geen een divxje over mijn H+ kaart op mijn TV. :(

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
[quote]Op maandag 25 februari 2002 00:02 schreef TripleM het volgende:
Okee, ik zie dat er toch wel enige belangstelling, is, maar om het overzichtelijk te houden vraag ik jullie allemaal je handle, naam en e-mail adres in te vullen op:

http://www.dj-triplem.com/xcard/

omdat ik wel interesse hep :)
hep nu zon hollywood+ voor me dvdtjes zekers goeie tv uit op die dinge
en er handig als je geen videokaart hep met tv uit dus :p

iRacing Profiel

• TripleM
Op woensdag 27 februari 2002 19:44 schreef ap0stah het volgende:
omdat ik wel interesse hep :)
Klopt, het gaat in eerste instantie om interesse, het is niet zo dat je nu verplicht zo'n ding moet afnemen. Zo'n lijstje is alleen een stuk makkelijker dan overal de e-mail adressen uitvissen en zo gaan mailen.

Zodra ik prijs- en leveringsinfo heb krijgt iedereen in het lijstje gewoon een e-mail, ik zal dan een nieuw lijstje aanmaken om je definitieve bestelling aan te geven.

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
Volgens mij komt er binnenkort een kaart uit die wel hardwarematig divx aankan, ze hebben namelijk de chip als, dus is dit zo interessant?

Check: http://www.tweakers.net/nieuws/17880

• Xplosive
Op donderdag 28 februari 2002 16:43 schreef arjandijk het volgende:
Volgens mij komt er binnenkort een kaart uit die wel hardwarematig divx aankan, ze hebben namelijk de chip als, dus is dit zo interessant?

Check: http://www.tweakers.net/nieuws/17880
En volgens mij gaat dit topic over die kaart >:)
De Realmagic Xcard kan namelijk hardwarematig Divx afspelen, voortaan wel de draad helemaal lezen AUB >:)

• TripleM
Op donderdag 28 februari 2002 17:12 schreef Xplosive het volgende:
En volgens mij gaat dit topic over die kaart >:)
De Realmagic Xcard kan namelijk hardwarematig Divx afspelen, voortaan wel de draad helemaal lezen AUB >:)
Ja dus, aanmelden mag je doen op www.dj-triplem.com/xcard :D

• TripleM
Ik kreeg vanmorgen de volgende e-mail:

Michel,
Sorry, we didn't respond to your earlier email.

Our sales force is working with our international distribution channels
concerning distribution of the Xcard. Because no decisions have made or
contracts signed, because it is in negotiations, I cannot offer you any type
of discount for a volume purchase.

You can pre order the Xcard through our website, www.sigmadesigns.com.
Click on the Xcard pop-up window, click on the first line of the Xcard
description and you will be transported to our Yahoo sponsored and secured
REALmagic store. It's easy.

Please let me know if we can be of further assistance.

Regards,
Jere

Ofwel, (nog) geen korting. Volgende stap, de Nederlandse distributeur en een mailtje terug dat ze me op de hoogte houden van nieuwe distributiekanalen, desnoods start ik zelf een groothandeltje.. :)
Ik hou jullie op de hoogte..

• TripleM
En meteen ook een mailtje gehad van de Nederlandse distributeur, netjes hoor!

Geachte heer Hendriks,

Over wanneer en tegen welke prijs de Xcard in nederland beschikbaar komt is
nog niet bekend.
U kunt het beste onze website in de gaten houden. Zodra wij meer weten
zullen we het daarop vermelden.

Met vriendelijke groet,

Tim van Donkersgoed

Nog even afwachten dus.. Bijvoorbeeld op het nieuwe antwoord van Sigma Designs.. ;)

Verwijderd

wow da's snel. Nu maar weer afwachten dan.

• TripleM
Nog een reply van de Nederlandse distributeur :D

Goed morgen,

De X card wordt officieel op 28 maart op de markt gebracht. Het is op dit
moment nog niet bekend hoe de verkoop zal plaats vinden . In Amerika zal dit
via een webshop gaan maar in Europa wordt hier nog over gedacht. Bespreken
daarover worden de aankomende weken gevoerd en wij denken dat we dit op
korte termijn dan ook weten. Ons advies is om onze website en die van Sigma
in de gaten te houden.

Met vriendelijke groeten ,

Ruud Schothorst

Verwijderd

2 mails op 1 dag lol, Da's snel werk van die gast. Goeie mail service :) of hij heeft gewoon geen fuck te doen *D.

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Als je er echt alle divx-jes mee kunt afspelen wordt het zeer interessant :)

Specs

• smokey
ja, op de website staat divx 4.02 codec of hoger. neem aan dat divx movies gecodeerd met 3.11 ook gewoon werken, immers je hebt bij installatie van divx 4 codec ook optie om 3.11 films met 4.0 te decoderen.

die korting maakt mij nie zoveel uit, of ik nu 110 of 100 euro betaal lig ik niet wakker van, ik wil em wel zo snel mogelijk hebben :)

• D-FENCE
  • Niet online
Ik doe ook wel mee, mail me maar mocht het zover zijn!!!) *D

• TripleM
Op vrijdag 01 maart 2002 14:17 schreef D-FENCE het volgende:
Ik doe ook wel mee, mail me maar mocht het zover zijn!!!) *D
Nee, alleen de mensen die zich hier hebben aangemeld ga ik mailen.. Dus zet je maar op het lijstje zou ik zeggen.. :)

• TripleM
Ik laat de lijst overigens staan tot volgende week denk ik, of iig tot ik een definitief antwoord van ofwel Sigma, of van de NL distributeur heb.. Dus jullie kunnen nog even inschrijven.. :)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mischien wat handiger om hem ook ff in het Audio, Video & HiFi Forum te zetten, ik kom hier niet zo vaak en had em dus kunnen missen.

Heb me meteen maar ingeschreven *D

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-03 16:44
Lees ff mijn reply in die nieuwsposting...
http://www.tweakers.net/nieuws/20473
Uh... wordt nu niet iedereen te snel blij????

Ik vraag me af of deze kaart DiVX kan afspelen zoals WIJ divx kennen.

"Onze" DivX (de releases die we allemaal downloaden > ) is eigenlijk gewoon M$ Video nogwattes, en MP3 audio (soms WMA, en sinds kort OGG)

De DivX die hier genoemd word is zoals ik kan zien divx van divxnetworks.

Als je die site bekijkt, wordt hier over DivX 4 gesproken. Dit is dus een legale divx, terwijl "onze" divx gebaseerd is op een gehackte MS codec. (icm Fraunhofer MP3 compressie)

Punt 1: M$ zal wel een vette rechtzaak aanspannen als hun codec hardwarematig door een of ander Sigma gebruikt zal worden.

Punt 2:
DivX zoals wij het kennen zijn er in VEEL varianten, deels gewoon door de "experts" uitgevonden. (lees: releasegroepen)

VCDVault was bv degene die VKI-MM4 invoerde.
ViTE is begonnen met OGG audio...

Hoe worden die ontwikkelingen bijgehouden??
In volgorde van verschijnen:
Divx, VKI, MM4, VKI-MM4, SBC....

ook geluid wisselt, hadden we tot voorkort gewoon MP3, er is ook WMA. Verder zie je nu bv ook VBR MP3 in divxjes, en bij de nieuwere rips ook OGG audio.

In de toekomst zelfs 5.1 OGG audio.......

nuh, eerst zien, dan oordelen

......

Dat zeg ik

oude versie, nl DivX . Die wordt bijna niet meer gebruikt

Sow, welke groep released dan DivX 4 films??? u tell me

LEGAAL gezien wordt ie idd niet gebruikt, maar ik denk dat ze op die manier (nog) niet een groot martkaandeel halen. Iedereen heeft/kent de divx als in de dumps en de releasegroepen.. En da's dus de oude divx.. (ok, vernieuwd dan, maar gebaseerd op de gehackte shit)

Die nieuwe is heel anders ja, en daarom vraag ik me dus ook af of niet iedereen zich te snel blij maakt.. Zie reply hierboven
Zoek dit eerst eens uit, anders krijg je straks een hoop misverstanden :)

Als dat ding straks ALLEEN divx4 wil afspelen, zullen een hoop mensen balen... "ik dacht dat hij divx kon"
Nou, je halve collectie kun je dan wegpleuren, want die is dus mooi divx3.zoveel (= totaal anders)

Verwijderd

ik doe mischien ook wel mee (hangt van de prijs af)

• TripleM
Op zondag 03 maart 2002 15:18 schreef DJSmiley het volgende:
Zoek dit eerst eens uit, anders krijg je straks een hoop misverstanden :)

Als dat ding straks ALLEEN divx4 wil afspelen, zullen een hoop mensen balen... "ik dacht dat hij divx kon"
Nou, je halve collectie kun je dan wegpleuren, want die is dus mooi divx3.zoveel (= totaal anders)
Da's inderdaad iets om na te vragen, maar je moet goed begrijpen dat ik zo'n kaart gewoon wil en kijk of er bij meer mensen interesse is.. Ik ben geen officiele verkoper en het is ook mijn taak niet om mensen te informeren over wat ze precies kopen..

Tis een simpel 'ja lijkt me tof' of 'nee dankjewel'.. De 'nee dankjewel' mensen moeten niet reageren, de 'ja lijkt me tof' mensen zetten zich in het lijstje en krijgen van mij straks een mail over hoe duur het kreng gaat kosten, wanneer ze et kunnen hebben enz. Als ze tegen die tijd zorgen genoeg geinformeerd te zijn over wat het apparaat wel/niet kan (aldanniet met mijn hulp), kunnen ze een definitief ja/nee geven en kan er besteld worden..

edit:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Sigma Designs over dat 3.x en 4.x DivX verhaal, es kijken wat we als antwoord krijgen..

• smokey
volgens mij moet et geen probleem zijn, je kan immers met de installatie van de divx4 codec ook instellen dat je divx 3.xx content ook met divx4 codec laat decoderen

• TripleM
Net antwoord gekregen:

Hello,
The Xcard supports rev 4.02 and later of the DivX streams. It'll support all newer revisions since we work with DivX Networks on that. There is no flash'ing for the Xcard but you update the software, if needs arise in the future, by installing newer drivers from our web site. No support for older DivX standards prior to 4.02, sorry.

• AK47
  • Laatst online: 04-05-2024
Mooi, ik heb me ook ff ingeschreven. De inschrijving is nog niet gesloten? Verder lijkt het me wel een mooi kaartje. En nu nog ff hopen op korting van de Nederlandse importeurs.

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-03 16:44
Op woensdag 06 maart 2002 08:17 schreef TripleM het volgende:
Net antwoord gekregen:

Hello,
The Xcard supports rev 4.02 and later of the DivX streams. It'll support all newer revisions since we work with DivX Networks on that. There is no flash'ing for the Xcard but you update the software, if needs arise in the future, by installing newer drivers from our web site. No support for older DivX standards prior to 4.02, sorry.
Dat dacht ik dus al.. helaas dus niets voor mij. Ik heb een goeie TVout hier (Matrox) en de meerwaarde van hardwarematig decoden valt dus ook af, meeste divxjes die ik heb (en de meesten van ons) zijn 3.11 o.i.d.

• TripleM
Op woensdag 06 maart 2002 22:31 schreef DJSmiley het volgende:
Dat dacht ik dus al.. helaas dus niets voor mij. Ik heb een goeie TVout hier (Matrox) en de meerwaarde van hardwarematig decoden valt dus ook af, meeste divxjes die ik heb (en de meesten van ons) zijn 3.11 o.i.d.
Je bent uiteraard vrij om je niet op te geven, wil alleen wel even benadrukken dat zelfs jouw tv out niet te vergelijken is met dit ding.. Dit is dezelfde kwaliteit alsof je gewoon een losse DVD speler hebt..

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nooit een Matrox tv out heb gezien, maar wel ATI en Geforce, de ATI was beter maar ook die is lang niet perfect..

edit:
effe iets netter gezegd

• Hyperbird
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 22:42 schreef TripleM het volgende:

[..]

Je bent uiteraard vrij om je niet op te geven, wil alleen wel even benadrukken dat zelfs jouw tv out niet kan tippen aan dit ding.. Dit is dezelfde kwaliteit alsof je gewoon een losse DVD speler hebt..

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nooit een Matrox tv out heb gezien, maar wel ATI en Geforce, de ATI was beter maar ook die is lang niet perfect..
Ik heb hier een hollywood+ kaartje en een matrox g400, de matrox kan dus echt niet tippen aan de hollywood+ :7

• TripleM
Nog een antwoord over dat DivX 3/4/5 verhaal (grondige lui bij Sigma:

Hello,

Our drivers will be supporting DivX 5.00 (in fact any DivX codec after
4.02). We don't upgrade firmware but we update drivers that take care of
the firmware.

• Hyperbird
  • Niet online
De 4.02 en hoger codecs kunnen wel 3.11 afspelen, wil je die lui ff mailen of ze zeker weten of het niet lukt?

Ik moet er nog wel over nadenken of ik hem wel wil als hij geen 3.11 af kan spelen en ik denk dat dat voor veel meer mensen geld ;(

Verwijderd

Je kan je 3.11 divxjes ook ff omvormen naar DivX 5.0, zo gebeurd met VirtualDub, scheelt nog ruimte ook.
En trouwens, zoveel 3.11 divxjes ga ik toch niet meer kijken. Het zijn vaak de oudere films (die ik toch al gezien heb).

• TripleM
Op woensdag 06 maart 2002 23:39 schreef Hyperbird het volgende:
De 4.02 en hoger codecs kunnen wel 3.11 afspelen, wil je die lui ff mailen of ze zeker weten of het niet lukt?

Ik moet er nog wel over nadenken of ik hem wel wil als hij geen 3.11 af kan spelen en ik denk dat dat voor veel meer mensen geld ;(
Dat is niet nodig.. Ik had in mijn mailtje al gevraagd hoe het nou zat, juist omdat je met 4.x codecs ook 3.x media af kunt spelen.. Hun antwoord is 'geen support voor 3.x' dus dan is het dat ook..

Inderdaad, omzetten naar DivX 5 is een goede optie, kost je even wat werk maar dan heb je ook wat.. :P

• arjandijk162
  • Laatst online: 03-03 07:56
[quote]

Check: [quote]Op donderdag 28 februari 2002 17:12 schreef Xplosive als reactie op het bericht van arjandijkhet volgende: [..] En volgens mij gaat dit topic over die kaart >:) De Realmagic Xcard kan namelijk hardwarematig Divx afspelen, voortaan wel de draad helemaal lezen AUB >:) [/quote] http://www.tweakers.net/nieuws/17880[/quote]

Wrong, het chippie dat in het nieuwsbericht staat beschreven is bedoelt om bijvoorbeeld standalone dvdspelers divx af te laten spelen

Dit kaartje is puur een kleine verandering om ervoor te zorgen dat iets als de huidige hack om divx op een H+kaart af te spelen wat soepeler gaat en er geen gekke dingen onstaan als omgedraait beeld enzo

Waar je duidelijk aan kunt zien dat het geen hardwarematige divxdecoder is zijn de systeemeisen. Met een PII-450 zijn die evenhoog als de systeemeisen voor hardwarematig Divx decoden. Als er hardwarematige divxsupport op had gezeten waren de eisen voor divx een pentium 60 geweest, omdat divx maar een hele lage datastream heeft

Dus dit is geen hardwarematige divx!!!

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Op donderdag 07 maart 2002 20:34 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Waar je duidelijk aan kunt zien dat het geen hardwarematige divxdecoder is zijn de systeemeisen. Met een PII-450 zijn die evenhoog als de systeemeisen voor hardwarematig Divx decoden. Als er hardwarematige divxsupport op had gezeten waren de eisen voor divx een pentium 60 geweest, omdat divx maar een hele lage datastream heeft

Dus dit is geen hardwarematige divx!!!
Waarom vind ik dan op de site van Realmagic (sigma designs) het volgende:
Minimum System Requirements:
------------------------------------------------------------
Intel® or AMD-based PC with 200 MHz or higher CPU
Microsoft® Windows® 98SE, Me, 2000 or XP operating system
PCI 2.1 compliant expansion slot
...

• AK47
Op zondag 10 maart 2002 14:37 schreef moefit het volgende:

[..]

Waarom vind ik dan op de site van Realmagic (sigma designs) het volgende:
[..]
Ja, probeer maar eens op je P200 DivX af te spelen, het wil wel maar het loopt dus die net echt heel erg soepel.
Zo te zien is het dus WEL hardware matige DivX. Klinkt heel erg leuk, zo wordt een standalone DivX bak betaalbaar :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik ben zeker geïnterreseerd in deze kaart !

Ik vul meteen mijn email adres in op http://www.dj-triplem.com/xcard/ Want da's toch geen geld voor een complete digitale video en audio decoder :7

Deze MOET ik hebben >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

PS,zit de afstandsbediening er standaard al bij of is dat een accessoire want bij de H+ was het dacht ik een accessoire toch ?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
PS,zit de afstandsbediening er standaard al bij of is dat een accessoire want bij de H+ was het dacht ik een accessoire toch ?
De AB zit er standaard bij, net als bij de Hollywood+ op dit moment.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 10 maart 2002 19:29 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Mooi :9~

• AK47
Op zondag 10 maart 2002 19:29 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Welke functies zitten allemaal op die AB?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heej jongens effe reclame maken en zet dit in je sig:
code:
1
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/405519][b]INKOOPACTIE SIGMA XCARD!!!!! DIVX OP TV!!![/b][/url]

evt. met
code:
1
[br] of |

ervoor :Y)

Zie mijn sig :9

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

*Kick*

Onschuldig :{

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een vraagje, nou kan deze kaart divx afspelen.
Maar kan hij dat ook met toekomstige DIVX codecs? ik bedoel, is hij ook compatible met divx 5.0 etc?
Aangezien er straks veel meer op 5.0 gezet wordt ipv de huidige 4.0
Of zit ik verkeerd te denken?

39

Verwijderd

De XCard is compatible met Divx 4 of later, dus ook DivX 5.

Ondersteuning hiervoor zit em in een driver-update

• AK47
Op zondag 10 maart 2002 19:46 schreef FerryHeibrink het volgende:
code:
1
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/405519][b]INKOOPACTIE SIGMA XCARD!!!!! DIVX OP TV!!![/b][/url]

evt. met
code:
1
[br] of |

YEAH! Ik doe mee :P
(zie sig) :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 11 maart 2002 15:08 schreef AK47 het volgende:

[..]

YEAH! Ik doe mee :P
(zie sig) :)
Thanx m8 *D :* O+

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15
Je kunt zeker niet gewone (windows) codec gebruiken om hem te updaten :?

Dat zou wel makkelijk zijn..want ik kan me voorstellen dat ie nu NIET alle codecs kan spelen die er te krijgen zijn...(smr, divx5, etc etc)

En als je moet wachtenop een driver update van de fabrikant, kan dat denk ik wel vrij lang duren....

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op maandag 11 maart 2002 20:53 schreef Cutebritney het volgende:
Je kunt zeker niet gewone (windows) codec gebruiken om hem te updaten :?

Dat zou wel makkelijk zijn..want ik kan me voorstellen dat ie nu NIET alle codecs kan spelen die er te krijgen zijn...(smr, divx5, etc etc)

En als je moet wachtenop een driver update van de fabrikant, kan dat denk ik wel vrij lang duren....
Ze werken samen met divxnetworks, dus ze zijn meteen op de hoogte dus opdaten lijkt me geen probleem, en kan vrij vlot.

[offtopic]Cute waarom ben je niet op ICQ !!!!!!!!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Geïnteresseerden kunnen zich melden op http://www.dj-triplem.com/xcard/

Ik hoop dat er veel mensen interesse hebben :)

• TripleM
Koel om te zien dat er zoveel interesse is.. Ik heb vandaag nog maar es gemaild naar Sigma, dat de lijst met geinteresseerden groeit en dat ik gewoon korting wil, klaar.. En dat ik steeds maar niks hoor over de distributie..

Desnoods haal ik ze bij een dealer in de VS als die lui uit Nederland te duur zijn.. Lang leve de grijze import >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op dinsdag 12 maart 2002 20:02 schreef TripleM het volgende:
Koel om te zien dat er zoveel interesse is.. Ik heb vandaag nog maar es gemaild naar Sigma, dat de lijst met geinteresseerden groeit en dat ik gewoon korting wil, klaar.. En dat ik steeds maar niks hoor over de distributie..

Desnoods haal ik ze bij een dealer in de VS als die lui uit Nederland te duur zijn.. Lang leve de grijze import >:)
:* Thanx m8 :)

• Loebas
  • Laatst online: 13-02 13:25
Ik denk dat ik dit kaartje wel ga nemen: support voor Windows XP geeft de doorslag. Op het moment heb ik de Hollywood, maar kan ik niet upgraden naar XP vanwege dat buggy DivX plus proggie.

Nu is hier al aan de orde geweest dat er geen 3.11 codec support is (laten we maar aannemen dat dit een feit is). Mijn collectie staat al op cd en ik heb geen zin die weg te gooien.

Wat raden jullie aan:
1) hollywood nu verkopen en xcard erin en de oude films
omvormen met virtualdub (is dat trouwens veel werk?)

of

2) beide kaarten naast elkaar?

AMD Tbird 1200, Epox 8kta3+, Dane-Elec 256 cas2, WD400BB, Gforce II GTS Pro 64DDR

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 13 maart 2002 11:33 schreef ChristianL het volgende:
Ik denk dat ik dit kaartje wel ga nemen: support voor Windows XP geeft de doorslag. Op het moment heb ik de Hollywood, maar kan ik niet upgraden naar XP vanwege dat buggy DivX plus proggie.

Nu is hier al aan de orde geweest dat er geen 3.11 codec support is (laten we maar aannemen dat dit een feit is). Mijn collectie staat al op cd en ik heb geen zin die weg te gooien.

Wat raden jullie aan:
1) hollywood nu verkopen en xcard erin en de oude films
omvormen met virtualdub (is dat trouwens veel werk?)

of

2) beide kaarten naast elkaar?
Met 2 kaarten en een videomixer kun je VJ speler 8-)

Nu nog effe een zender om het signaal de kabel in te pompen :)

• DutchPlayer
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik wil er ook wel eentje hebben!

Maar wanneer gaat het dan echt gebeuren?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op woensdag 13 maart 2002 15:12 schreef DutchPlayer het volgende:
Ik wil er ook wel eentje hebben!

Meld je aan! als er genoeg mensen zijn dan kunnen we misschien met korting bestellen :)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 19:46 schreef FerryHeibrink het volgende:
[code]...[code]
evt. met
code:
1
[br] of |

Ok, done...
Wow, best wel veel animo! :)

• TripleM
Op woensdag 13 maart 2002 15:12 schreef DutchPlayer het volgende:
Dat is de grote vraag.. De kaart wordt officieel op 28 maart gereleased.. Vanaf dan is ie ook pas officieel te koop.. Ik heb contact met de heren van Sigma Designs gehad en ze zouden me op de hoogte houden, ik ga er maar even van uit dat ik dus meer hoor zodra dat bekend is..

Over waar de kaarten vandaan gaan komen heb ik ook even nagedacht.. Ik wacht even af wat de kaarten gaan kosten bij de NL importeur maar ik gok dat die te duur is.. Dus ik hou ook Sigma zelf en natuurlijk Amerikaanse distributeurs in de gaten..

Meer info zodra het er is.. :)

• BartNL
  • Laatst online: 01-03 11:57
naar mijn idee ondersteund de Xcard Divx5 niet volledig.
Er staat dat de kaart alléén 'simple profile level 5*'ondersteund. Bij de voetnoot staat dat dit inhoud 'without 1/4 pixel and global motion compensation'. Dat dit te updaten is met nieuwe drivers lijkt mij sterk aangezien de beperking in de hardwarematige decodering zit. En dus zit je al direct met een kaart die op moment van uitkomen al niet eens alle divx-en zal kunnen afspelen :r

Ik zelf zou zo'n kaart alleen kopen wanneer de firmware upgradable is en daar lees ik helaas nergens wat over :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op dinsdag 26 februari 2002 08:35 schreef TripleM het volgende:
Tuurlijk, die lijst is om de eerste belangstelling te peilen, als ik daarna prijzen heb e.d. stuur ik iedereen die zich heeft ingeschreven een e-mail met alle info en dan kun je daarna beslissen wat je doet..
Me koopt het ding :) maak niet uit wat het kost :)

Al is het ook 350 piek :)

Geld zat :D

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

wat heb je eraan als je al TV-OUt hebt icm een redelijke proc? niets toch:?

"People should know when they're conquered..."

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 15 maart 2002 13:35 schreef Malebolgia het volgende:
wat heb je eraan als je al TV-OUt hebt icm een redelijke proc? niets toch:?
Omdat de kwaliteit van deze kaart veel beter is omdat je divx dan niet van bijv 768*576 geresized word naar 1600*1200 en dan weer terug naar 720*540.

Scheelt enorm!

Als je een dvd schijfje hebt kijk je em toch ook liever op je dvd speler of dvdrom met tvout dan via je videokaart tvout :?
Pagina: 1 2 Laatste