Morgen ga ik ff me char naar lvl 25 kicken hoop ik, alhoewel ik vind dat me merc ook ff op moet schieten. En de site moet ook nog komen. En ik heb rep week.
Jezus ik krijg het nog druk. Maar ik wil het nu nog even over de site hebben. Wat moet er op komen? Wat voor ideetjes voor de lay-out? M@NIC lukt het nog met logo? (ben benieuwd

) uhmm.... Kan iemand mij helpen met PHP? (toch niet zo snel geleerd als ik d8

)
En verder over de Merchant.
Het vervelende is dat hij veeeel skills moet hebben voordat hij de skill "vending" kan, dus een shop opzetten.
Allereerst moet je voor de skill Vending de skill Pushcart op level 3 hebben. Voor de skill Pushcart moet je weer Enlarge weight limit op lvl 5 hebben. En verder moeten we daar nog 300z voor hebben om een Push-cart te kopen (geen probleem regel ik) Dan pas kunnen we eindelijk venden. (waar het bij deze merc dus om draait) Vending lijkt me dat lvl 1 voldoende is, je kan dan 1-3 items in een keer verkopen, als je meer wil verkopen heb je pech
Vervolgens wil ik Discount zo hoog mogelijk krijgen, maar dit is _geen_ prioriteit. (je koopt je reds eerst maar voor 16z

)
Ik heb hiervoor het volgende skill plan opgezet:
T/m Job level 10 Novice: Basic skill op 9 en Merchant worden.
Daarna, Merchant:
Level 2 t/m 6 (voor lvl 1 krijg je geen skill point): Enlarge Weight Limit naar level 5 schoppen
Level 7 t/m 9: Pushcart naar level 3 schoppen.
Level 10: Punt in Vending rammen.
Level 10+: Discount op 10 zetten.
Het lijkt mij dat dit zo goed is, graag ff een verbetering hier posten, of mij ICQ'en. Ik post dit plan omdat deze merc dus voor algemeen gebruik gaat zijn, en ik dus niet de enige ben die er wat aan doet.
Voorlopig heeft hij als equipment:
Een Lapier (van mij gekregen) en een Wooden Mail (thanks to virNocte), verder hebben virNocte en ik de prijs om merchant te worden (3k) met elkaar gedeeld door elk 1,5k te betalen.
Ik denk niet dat we hierna nog de merc verder willen levellen, dus een verder plan ga ik niet maken, maar ik denk dat we dan iets in Overcharge ofzo moeten doen.
Graag commentaar hier op.
Verder is wat Preddie doet dus echt wat we in deze clan willen, je team members helpen. Way to go Preddie!
Edit: Verder verwacht ik van jullie dat wanneer jullie met de merchant spelen, en met name bij het verkopen dat je de volgende regels in acht neemt:
Ff leuk geript van Merchantguild.net
The Merchant Guild Creed
I am
Kind;
Only to help
and never to spite;
I am
Fair;
Working for the people
and not just my own ends;
I am
Honest;
Never a scam
or a swindle;
These three things
I am,
Which builds
the ultimate trait;
I am
Trustworthy.
Met andere woorden: gedraag je met deze merc, wat je met je eigen chars doet kan me geen reet schelen (behalve in team-verband) maar voor deze merc hebben mensen zich de pleures gewerkt, en veel geinvesteerd, dus zorg dat hij niet op de Black Lists beland!
There is no magic.