Op donderdag 07 februari 2002 13:26 schreef Mr.Durden het volgende:
[..]
Omdat er niet op ingegaan wordt.
[..]
Je kunt er donder op zeggen dat dit dan als voorbeeld wordt genomen, om onder NOW's uit proberen te komen...
Hoe gaan we hier mee om?
Laat me je een praktijkvoorbeeld geven (ook wel handig voor de overige deelnemers aan de dicssie).
Stel, mijn directe chef maakt een paar lelijke, beledigende opmerkingen aan mijn adres. Zijn manager komt daar achter en die besluit dat het niet goed te praten is.
Wat denk je dat er gebeurd?
A. mijn chef wordt finaal afgefikt waar zijn hele afdeling bij staat
B. de manager roept mijn chef bij hem op de kamer en bespreekt dit onder vier ogen, mijn chef maakt zijn excuses aan mij
Laat ik je voorspellen dat in de meeste gevallen voor optie B. gekozen zal worden, wanneer men nl. optie A. kiest, dan is de chef in kwestie in één keer alle vertrouwen kwijt.
Het lijkt her hier soms op als dat een aantal mensen bloed willen zien, dan moeten we die mensen teleurstellen, dat is niet gebeurd en dat zal niet gebeuren ook. Of willen jullie graag dat Diadem er per direct uitgegooid wordt?
Optie A. is in dit geval vrijwel letterlijk zo uitgevoerd.
Diadem heeft laten weten dat hij de fout begaan heeft, excuses zijn (meerdere keren) gemaakt, en er is uitgebreid over gesproken.
Waarom hebben mensen er nu zo'n moeite mee om dit te accepteren, als iemand een fout/vergissing/blunder/misstap/whatever maakt, dat dat op deze manier opgelost wordt en dat iedere vorm van uitleg wordt gezien als machtsmisbruik, vriendjespolitiek of een mogelijk excuus om onder een NOW uit te komen.
Buiten dat, niemand weet wat er met Diadem besproken is en of (en zo ja welke) sancties eraan verbonden zijn en dat blijft ook zo.
Maar goed, dat is mijn mening, ik vond dat ik deze wel met jullie kon delen.