[nohtml]
W3ird_N3rd schreef op 27 oktober 2002 @ 02:24:
[...]
Maar met een lens zou je ook een groot beeld krijgen.. Desnoods een 22" buis met 17" elektronica. Het lijkt me weinig uit te maken aangezien een goede 17" 1280*x ook goed draait.
Ja en met een lens haal je allemaal vervormingen binnen, naast het feit dat het niet bestaat, naast het feit dat het waarschijnlijk nog duurder is ook
Toch haal je niet het uiterste eruit. Ik bedoel, je kunt een P4 2Ghz ook op 100 Mhz laten draaien en zeggen "maar hij kan heerlijk stil zonder fan gekoelt worden!", dat is wel heel mooi, maar er zit meer in. Alleen vind je het dan niet prettig dat te gebruiken (dan kan je het niet meer goed zien/krijg je last van die fan). Ik heb bij jouw res op jouw monitor toch een "underclocked" idee, hoewel ik wel begrijp dat het prettig kan zijn op 3 meter afstand je beeldscherm nog te kunnen lezen.
Wat een vergelijking

. Als jij op 1600x1200 draait, zeg ik toch ook niet dat je hem ondermaats gebruikt en je het op 2048x1536 moet draaien?
offtopic:
Daarnaast vind ik een stille PC belangrijker dan een (niet nodig) snellere. Ik heb liever een 1,3Ghz tualitin met een passieve koeling dan een P4 2,4Ghz met een geluidsproducerende koeler. En dan kan jij zo'n koeler wel acceptabel vinden, jij kan NIET voor mij bepalen of ik dat ook moet vinden.
Net zoals een passief gekoelde P4 2Ghz@100Mhz heel prettig stil kan zijn...
Een P4 op 100Mhz is natuurlijk een non-vergelijking. Als ik 320x200 draaide op dit scherm, had je het kunnen proberen, maar vergelijk het eens met een p4-1.6Ghz die ik niet overclock naar 2,4Ghz omdat ik dan een veel zwaardere koeler moet gebruiken die ik niet fijn vind, terwijl die processor het wel makkelijk aankan en stabiel draait. Dat kan toch? Ik vind 1,6ghz genoeg voor word, excel, sporadisch photoshopje en internet. Je gaat toch ook niet tegen zulke mensen zeggen dat ze het ondermaats gebruiken, als je eigenlijk niet echt voordelen hebt aan 2,4ghz en eigenlijk alleen maar nadelen.
Sta ook eens open voor andere ideeen. En nee dat heeft geen reet met op 3 meter op het scherm letters kunnen lezen, want dat kan namelijk niet. Ik lees op ongeveer 50-60cm van mijn scherm, will comfortabel veel ruimte voor mijn toetsenbord en wil het forum ook makkelijk kunnen lezen als ik achterovergehangen in mijn stoel zit. Helaas dat het binnen jou besef alleen maar "meer, hoger, sneller" is ofzo, maar ik kies voor ontspannen en ergonomie. Dat houdt in dat ik mijn letters makkelijk kan lezen, dat mijn PC stil is en dat het allemaal erg werkbaar is en dat ik geen ruimtegebrek (op de desktop) heb. Dat is optimaal verdeeld bij de resolutie 1280x960. Sja als je DTP'er of designet bent (of gewoon uit principe zoveel mogelijk pixels wil hebben) is dat niet acceptabel, dat mag maar is niet aan mij besteed.
Probeer eens te begrijpen dat andere mensen ook weleens andere eisen kunnen stellen. Je komt heel erg "zoals ik het vind is het goed en de anderen maken allemaal maar eigenlijk oneigenljjk gebruik van hun spullen" op me over. Een beetje beperkt dus.