• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 17:49
Op donderdag 04 april 2002 11:15 schreef slacksoff het volgende:
hmmmm interessant. ik heb net vorige week de AIWA versie gekocht. die was 366 euro bij de mediamarkt.

paar verschillen:
cd wisselaar output en bediening [wie neemt dat nou als je mp3 hebt, denk ik dan]
4x45w speaker uitgangen
kuwl draaiknopje voor het volume
kleurendisplay
afstandbedieninkje voor op het stuur [werkt wel lekker]

als je het net iets luxer wilt is dit ook een mooie radio denk ik. is wel wat prijziger. maar dat betaal je voor die afstandbediening en de wat uitgebreidere opties.

[afbeelding]
Ik heb precies dezelfde een jaar geleden gekocht bij MyCom in Eindhoven voor 850 gulden.
Hij doet het echt onwijs goed en inderdaad is de afstandsbediening erg makkelijk.
Het enigste kleine minpuntje vind ik : hij resumed niet op mp3's (dus als een mp3 aan het spelen is en de TA schiet aan en begint de mp3 weer van voren af aan).

Voor meer info : http://welcome.to/aiwa_cdc_mp3 (mijn eigen site)

speedme

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Verwijderd

Wat pics... sorry voor de enorm slechte kwaliteit
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image33.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image37.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image38.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image39.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image40.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image42.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image43.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image44.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/t.kostelijk/tweakers/Image45.jpg

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Heeft die Lenco een subwoofer lijnuitgang?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 22:13 schreef Vinamp het volgende:
Heeft die Lenco een subwoofer lijnuitgang?
Noop, alleen een front en een rear uitgang. Waar overigens precies hetzelfde uitkomt maar dat is logisch.

Je zou wel je rearuitgang wat meer bassen kunnen geven en daar je sub op aansluiten. Maar volgens mij hoort er nog een versterker tussen die dat prima kan regelen ;)

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 00:00

Vuvuzela

My spire is forming

wat voor auto is dat ??

I served in a company of heroes.

Verwijderd

LOL het is een opel corsa 1.2 swing uit '84
Voor 100 euro gekocht, ik rij er al dik 3 maanden in zonder problemen, 28 eurotjes wegenbelasting en hij rijd 1 op 15.

Wel een beetje offtopic maargoed :)

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 23:39
Begrijp ik het nou goed?
er zit een motortje op het display om het naar beney te doen ofzo?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:53 schreef jackel7007 het volgende:
Begrijp ik het nou goed?
er zit een motortje op het display om het naar beney te doen ofzo?
Jeps, hebben tegenwoordig een hoop radio's

• Jackbq
Jah maar niet voor die prijs :+

Een maat van me heeft net een pioneer (merk weetikfeel) gekocht voor 500 pleuro's die heeft ook een fold down display, druk je op een knopje, en dan TOING veertje systeem :P HAHA

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 00:16 schreef jackel7007 het volgende:
Jah maar niet voor die prijs :+

Een maat van me heeft net een pioneer (merk weetikfeel) gekocht voor 500 pleuro's die heeft ook een fold down display, druk je op een knopje, en dan TOING veertje systeem :P HAHA
LOL
Bij de lenco hoor je een goedkoop electromotortje (die veel herrie maakt >:) ) als je op het knopje druk.

TOING zou ik ook wel willen horen LOL 8-)

• Jackbq
dus jij hebt liever een veertje in je radio dan een (goedkoop) gaaf uitziend motortje ?
:7

lenco is mine soon :)
hey jij hebt em trouwens, ik lees af en toe wat over ruis in het geluid.
is dat waar of heb jij er geen last mee?
en waar heb jij em gekocht?

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Op zondag 26 mei 2002 15:02 schreef jackel7007 het volgende:
dus jij hebt liever een veertje in je radio dan een (goedkoop) gaaf uitziend motortje ?

Ik heb hem ook en heb echt nooit lst van ruis.
Niet via me speakers die rechtstreeks aangesloten zijn.
Niet via me versterker met speakers, en ook niet via me subwoofer..

En hij is nog steeds te koop bij de kijkshop (schijnt alleen 10 euro duurder geworden te zijn)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:02 schreef jackel7007 het volgende:

Jeps er is ruis te waarnemen. Dat is als je hem op volume 02 zet en je oren erg spitst. Ik heb er dus totaal geen last van want als ik hem iets harder zet hoor je het al niet meer.

Ik heb hem bij de halfords gekocht met een jaar garantie voor € 219,-

Alleen al voor de service NIET bij de kijkshop kopen...

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
hmm ik heb gehoord van een vriend van me die naar de mediamarkt ging om zo'n ding te kopen dat ie afgeraden werd door verkopers.

schenen nogal veel fouten mee te zijn en snel kapot te gaan? @ mediamarkt verkopen ze em niet meer iig...

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

(jarig!)
Ik zou de gok niet wagen... voor 320 euro's heb je de MP3 speler van Kenwood (die ik zelf ook heb)... een autoradio is nou niet 1 van de dingen waar je (imho) op moet gaan bezuinigen.. en dan al helemaal niet door zo'n vaag supertech merkje te gaan kopen...

EDIT: Foutje mijn kenwood MP6090R is 386 euro... dit is de kenwood M6021G, maar die zou ik echt nog 10x liever nemen dat zo'n :'( merk

SysSpec

Verwijderd

zelfs bij de halffords raden ze het ding af. Toch ben ik er al een paar maandjes blij mee, ik had gewoon op dat moment even niet meer geld :)

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik had hem ook gehaald, maar ik vond de ruis erdoorheen wel hinderlijk. Dus maar terug gebracht.

Ik ga waarschijnlijk de JVC KD-LH2000R halen 8-)

Duurder, maar ik heb het er wel voor over!!

Greetz MrBaaco

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Op dinsdag 09 april 2002 00:31 schreef Hoerejung het volgende:
Ben er erg blij mee alleen wordt dat ding echt loeiend heet na een uurtje mp3en. Die koelvinnen op den achterzijde zijn niet meer aan te raken (heet) en na een goed uur hard werken gaat hij met een error 2 op slot en doet dan niets meer (alleen de radio)
Hetzelfde probleem heb ik ook. In mijn auto past hij ook nauwelijks, gezien de enorme diepte. Het kan inderdaad zo zijn dat de error 2 door oververhitting komt, al heb ik nooit gecheckt hoe warm de koelvinnen worden. Ik zal dat eens checken als dat weer eens zo ver is. Een oplossing zou dan actieve koeling zijn (fans in de auto modden 8-) )

Verder heb ik mij door een niet nader te noemen verkoper van een niet nader te noemen winkel laten vertellen dat dit apparaatje uit de VDO Dayton fabriek komt, maar dat ze op geen enkele manier in verband willen worden gebracht met Lenco. Zal dus wel een matige kwaliteit VDO apparaat zijn.

Verder ben ik er erg tevreden over, al geeft het installeren van de radio in een auto met stugge vering (zoals de mijne) wel problemen op hobbelige wegen. Bij mij vooral met audio-CD's die overslaan, maar ook bij MP3's met de hiervoor genoemde blipjes en gloepjes :)

Al met al ben ik tevreden met de aankoop. Ik hoef niet zo'n dure autoradio, maar wil toch nog een redelijke geluidskwaliteit. Dat biedt de Lenco naar mijn idee dus wel, goede kwaliteit tegen een goede prijs.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op dinsdag 05 februari 2002 19:04 schreef B0MBACI het volgende:
En nu ff dat LENCO Logo weg halen en een Sony logo plakken >:)
Dat hebben Mart! en ik ook gedaan dit weekend. Dat logo is simpel weg te halen met wat wasbenzine, no probs :)

En over dat hitteprobleem, daar gaan we nog aan werken. Ik denk zelf aan een luchtslang vanaf de motorkap naar de achterkant van de radio te plaatsen, of anders gewoon wat koelertjes plaatsen. Maar als dat af is plaatsen we nog wel wat fotó's...

Het is echt een l33t radiotje... En met mijn grijsmetallic middenconsole past ie perfect in het interieur! :9

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 13:31 schreef Merely het volgende:

[..]

Dat hebben Mart! en ik ook gedaan dit weekend. Dat logo is simpel weg te halen met wat wasbenzine, no probs :)
CooL, dan moet ik dat ook maar eens gaan doen. Waar kun je sony logo's halen ?

Over dat hitte probleem, ik heb het totnu toe 1x gehad. De radio heeft toen 3 uur aangestaan in een stilstande auto, en dan constant doorspoelen enzo. Ik vind het opzich niet zo heel erg 8-)

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Op maandag 03 juni 2002 13:31 schreef Merely het volgende:
Het was terpentine :P

Maar zaterdag bijna hele dag aan het toeren geweest en geen last gehad van vage errors. Dit keer een MP3 CD gebruikt met alleen 128kB/s nummers erop. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met anders gesamplede CD's? Ik had laatst een CD op 160kB/s gebrand en heb het idee dattie daar toch meer foutmeldingen en storingen mee geeft, maar dat kan ook aan mij liggen ....

• Chillz
  • Laatst online: 17:03
* Chillz heeft gister 4 nieuwe boxen op de kop weten te tikken
voor in mijn auto'tje...

2x JBL 10 cd voor dashboard
2x JBL ovaal groot voor hoedenplank...
(misschien van de vrachtwagen ofzo, boeit me niet, kan het geheel straks na mn werk op gaan halen voor) € 50,-
mooi prijsje dacht ik zelf :)

Verder doet mijn autoradio het op het moment vaken niet als wel met een verhouding van van 5 tegen 1 ofzo... dat is dus niet relext rijden...
(t'is dan wel een Pioneer met 6-wisselaar, maar zowel radio als wisselaar werken maar half, en dan heb je nog steeds niets aan een oude Pioneer)

Maat van me heb gister de Kenwood MP3autoradio gehaald en in zn auto gezet... leuk dingetje... ook grijs/zilver...
maar ja, die is wel bijna 2x zo duur... (hij heeft er € 369,- voor betaald)
Dus heb ik toch maar besloten dat ik vrijdagavond even lekker ga winkelen en een Lenco meeneem ergens...
Kijkshop of Halfords... liever van de Halfords voor de garantie en service natuurlijk (alleen is de Kijkshop goedkoper op t moment)... kan denk ik wel wat regelen met mijn 'vrienden' van de Halfords, kom er vaak zat, werkte 2 deuren verder...
dan zullen we die er eens inzetten en samen met de JBL'etjes van het geluid gaan genieten... :)

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
Okay, * Chillz heeft de Marquant versie gehaald...
bij nader onderzoek waren ze dus precies hetzelfde qua functionaliteit... grote verschil is dat dat de Marquant 1) Goedkoper is (voor mij €135,-) wat in mijn huidige financiele situatie toch aangenaam is, en 2) Zwart is, wat eigenlijk gewoon veel beter staat in een zwart dashboard...

Wat gelijk duidelijk werd, zijn de vragen over het zoeken,
dat snap ik ook nog niet helemaal, maar met de tips die gegeven zijn ga ik er wel een heel eind uitkomen denk ik (hij zit er pas sinds gisteravond in, dus vanavond weer proberen)

Ik had wel gelijk een cd te pakken die hij niet helemaal wilde lezen geloof ik...
Had ik er een bij in de auto voor de test, leestie maar de helft... (cd= 700 MB TDK @ 12x) Het zou goed aan de cd kunnen liggen... heb nog niet de tijd gehad om anderen te testen. Maar hij begint gewoon de cd te lezen, tot een bepaald nr. (geloof dat het 86 was ofzo) en dan stopt hij ermee...

Had nog wel wat vraagjes aan de "kenners" ;) zij die m al langer hebben...
1 - Als je je sleutel uit t contact haalt, is er dan niet de mogelijkheid dat het front vanzelf naar beneden komt zodat je m eraf kan halen? Of dat hij piept-als waarschuwing dat je front er nog op zit. Want nu moet ik mn sleutel in assesoire stand laten staan en zelf het frontje eraf halen (ook niet erg, maar anders zou beter zijn)

2 - Hoe zet ik m uit, of hoe moet ik doen om als hij bijvoorbeeld met nummer 56 bezig is van de mp3cd, als ik stop (motor uit, sleutel om, front af), om de radio dan weer met nummer 56 door te laten gaan? (hoeft niet op t zelfde punt in t nummer, maar dat hij niet opnieuw bij 1 begint en ik weer naar 56 door moet zappen)

Zover voor nu, als er meer vragen reizen plaats ik die ook wel voor de deskundigen en voor het naslagwerk :)

Leeg - Sinds 20180907

• Chillz
euh *kick*
zie vorige post, 2 vragen

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Das inderdaad een verrekte mooi ding! Helaas hebben we al een prim cd speler anders was ik eens even flink na gaan denken

• Chillz
Ik ga het nog 1 keer met een kickje proberen...
anders dan ga ik het zelf allemaal wel uit proberen te vogelen ofzo... :)
Op maandag 10 juni 2002 11:19 schreef Chillz het volgende:
bij nader onderzoek waren ze dus precies hetzelfde qua functionaliteit... grote verschil is dat dat de Marquant 1) Goedkoper is (voor mij €135,-) wat in mijn huidige financiele situatie toch aangenaam is, en 2) Zwart is, wat eigenlijk gewoon veel beter staat in een zwart dashboard...

dat snap ik ook nog niet helemaal, maar met de tips die gegeven zijn ga ik er wel een heel eind uitkomen denk ik (hij zit er pas sinds gisteravond in, dus vanavond weer proberen)

Ik had wel gelijk een cd te pakken die hij niet helemaal wilde lezen geloof ik...
Had ik er een bij in de auto voor de test, leestie maar de helft... (cd= 700 MB TDK @ 12x) Het zou goed aan de cd kunnen liggen... heb nog niet de tijd gehad om anderen te testen. Maar hij begint gewoon de cd te lezen, tot een bepaald nr. (geloof dat het 86 was ofzo) en dan stopt hij ermee...

1 - Als je je sleutel uit t contact haalt, is er dan niet de mogelijkheid dat het front vanzelf naar beneden komt zodat je m eraf kan halen? Of dat hij piept-als waarschuwing dat je front er nog op zit. Want nu moet ik mn sleutel in assesoire stand laten staan en zelf het frontje eraf halen (ook niet erg, maar anders zou beter zijn)

2 - Hoe zet ik m uit, of hoe moet ik doen om als hij bijvoorbeeld met nummer 56 bezig is van de mp3cd, als ik stop (motor uit, sleutel om, front af), om de radio dan weer met nummer 56 door te laten gaan? (hoeft niet op t zelfde punt in t nummer, maar dat hij niet opnieuw bij 1 begint en ik weer naar 56 door moet zappen)

Zover voor nu, als er meer vragen reizen plaats ik die ook wel voor de deskundigen en voor het naslagwerk :)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Gedult is een schone zaak.
De antwoorden :
1) Het is niet mogelijk om vanaf je contact je frontje te laten zakken, wat wel mogelijk is je + met je geheugen backupdraadje door te lussen, dan blijft de speler aanstaan ook als je je contact uitschakeld. Dit heb ik gedaan en vind ik persoonlijk veel fijner

2) Standaart gaat hij verder met het nummer waarmee hij bezig was toen jij hem uitzetten. MITS je de boel verkeerd heb aangesloten. Wat jij niet heb aangesloten is de geheugenbackup (de rose draaid tussen de + en de aarde in). Daar moet namelijk continue spanning op staan om te onthouden op welk punt hij verder moet spelen nadat hij uit heeft gestaan.

Dus zoek een draad waar ook spanning op staat als je contact uit staat (makkelijk te meten met een voltmeter (- = aarde) en sluit die aan op je geheugen backup. Dan is je probleem van vraag 2 opgelost. Je kunt de geheugenbackup ook aansluiten of doorlussen naar je plus dan blijft hij spelen als je je contact uitzet en dwing je jezelf om het frontje eraf te halen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff vraagje aan de mensen die last van ruis hebben, is dit zowel op de speakers als op de line-out van dat ding?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 04:02 schreef GA!S het volgende:
ff vraagje aan de mensen die last van ruis hebben, is dit zowel op de speakers als op de line-out van dat ding?
Ik heb alleen maar een subwoofer op de lineout staan (daartussenin een versterker uiteraard).

Dus OF die versterker filterd de ruis eruit, OF de sub kan die ruis niet laten horen (buiten zijn frequency bereik oid) OF er komt geen ruis uit de line-out.
Binnenkort komen er nog hoedeplank-speakers op dan hoor je het nog wel even...

Ik vind die ruis trouwens totaaal niet storend, je moet echt je best doen om de ruis te horen.

• Chillz
Op maandag 17 juni 2002 04:02 schreef GA!S het volgende:
ik heb in de afgelopen week nog geen ruis gehoord...
wel de besproken Floepjes en Gloepjes, maar dat ligt zeker niet aan het apparaat alleen... ik weet zeker dat het ook door wegdek en mp3cd komt...
Op maandag 17 juni 2002 03:29 schreef specialist het volgende:
2) Standaart gaat hij verder met het nummer waarmee hij bezig was toen jij hem uitzetten. MITS je de boel verkeerd heb aangesloten. Wat jij niet heb aangesloten is de geheugenbackup (de rose draaid tussen de + en de aarde in). Daar moet namelijk continue spanning op staan om te onthouden op welk punt hij verder moet spelen nadat hij uit heeft gestaan.
Het verschil bij mij met jouw benadering is hier denk ik dat hij volgens jou (met roze draad) altijd moet onthouden waar ik gebleven was. Zonder roze draad zou dat betekenen dat hij het niet onthoud.
Bij mij, begint hij de ene keer wel met het nummer waar hij mee bezig was, de andere keer niet...
Ik heb nog te weinig op de omstandigheden kunnen letten om een duidelijk verschil aan te kunnen geven van wanneer wel en wanneer niet...

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Net een paar dagen de Lenco MP3 autoradio, maar na een paar uur MP3 spelen kreeg ik een "ERROR 2" en vile er alleen nog radio te luisteren.
(Achterkant was loeiheet, dus zal wel iets van een oververhitbeveiligig ?!? of zo zijn denk ik dan maar):?

Nu een dag later (radio is weer afgekoeld, krijg ik Žm niet meer aan de praat.
Als ik een cd wil beluisteren (zowel legaal als illegaal als MP3) gebeurt er nix!:(
Schijf erin, en het enige wat het display weergeeft is
"S--CDP -- -- --" waarbij de streepjes na de CDP knipperen.
Onderin het display staat in het klein "cdp".

Dit duurt ekele secoonden, en dan krijg ik "ERROR 2" in beeld.

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik mijn cdŽs weer aan het spelen?
BTW, de handleiding biedt ook al geen soelaas.

Iemand een idee?

Thanx.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[..]
Waar heb je die vandaan? En heeft die ook dat multicolor display dan?

• Chillz
Op maandag 17 juni 2002 15:35 schreef Bigs het volgende:
Waar heb je die vandaan? En heeft die ook dat multicolor display dan?
Heb m met fikse "uitprobeer" korting meegenomen bij de Megapool...
(daar werk/werkte ik dus die korting viel voor mij wel te regelen :) )

Normaal zou je'm al ergens voor tussen de 160 en 180 euro's moeten kunnen vinden (Kijkshop/Megapool)...
Echt Multicolor is het niet, maar er zitten wel verschillende kleuren in het display... (elk ledje op elke plek heeft maar 1 kleur, dus wel meerdere kleuren eigenlijk snappie?)

werkt goed tot nu toe...

Leeg - Sinds 20180907

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 17 juni 2002 17:16 schreef Chillz het volgende:

[..]

Echt Multicolor is het niet, maar er zitten wel verschillende kleuren in het display... (elk ledje op elke plek heeft maar 1 kleur, dus wel meerdere kleuren eigenlijk snappie?)
Nee dat bedoel ik ook, maar ik heb hem ook gezien zonder die gekleurde ledjes, dus gewoon met een grijs LCD net zoals dat van die Lenco, en dit is wel mooier.

• Chillz
Op dinsdag 18 juni 2002 14:42 schreef Bigs het volgende:
Nee dat bedoel ik ook, maar ik heb hem ook gezien zonder die gekleurde ledjes, dus gewoon met een grijs LCD net zoals dat van die Lenco, en dit is wel mooier.
-De letter/cijfer- tekens voor de spelende cd of radio zijn wit/geelachtig
-De woordjes onderop (bijv. MP3, Loudness enz) zijn groen
-Het rondje (dat aangeeft dat de cd draait zeg maar) is rood
-en de "equalizer" (streepjes die omhoog en omlaag gaan) zijn Rood, Groen, Wit, van onder naar boven...

(edit-bijgewerkt)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 15:21 schreef lenco_lover het volgende:
Net een paar dagen de Lenco MP3 autoradio, maar na een paar uur MP3 spelen kreeg ik een "ERROR 2" en vile er alleen nog radio te luisteren.
(Achterkant was loeiheet, dus zal wel iets van een oververhitbeveiligig ?!? of zo zijn denk ik dan maar):?

Nu een dag later (radio is weer afgekoeld, krijg ik Žm niet meer aan de praat.
Als ik een cd wil beluisteren (zowel legaal als illegaal als MP3) gebeurt er nix!:(
Schijf erin, en het enige wat het display weergeeft is
"S--CDP -- -- --" waarbij de streepjes na de CDP knipperen.
Onderin het display staat in het klein "cdp".

Dit duurt ekele secoonden, en dan krijg ik "ERROR 2" in beeld.

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik mijn cdŽs weer aan het spelen?
BTW, de handleiding biedt ook al geen soelaas.

Iemand een idee?

Thanx.
Je speler is STUK.
Ik heb het gister ook gehad, komt volgens mij idd door overhitting.

Heb je hem korter dan 14 dagen krijg je meteen een nieuwe, heb je hem langer (zoals ik) gaan ze hem opsturen en zul je 1 tot 4 weken moeten wachten. Ik ga er uiteraard vanuit dat je slim bent geweest en ivm de service bij HALFORDS heb gekocht.

Bij een vriend van mij kreeg hij na 2 dagen die error 2, even naar de halfords geweest en hij kreeg meteen een nieuwe, werd zelfs gratis voor hem ingebouwd, dat noem ik pas service.

Ik dus ook langs met mijn error 2, jammer joh hij is ouder dan 14 dagen.... we gaan hem voor je opsturen |:(

Een collega van mij heeft dit fenomeen 3x gehad, steeds na een maandje een error 2 in beeld, heeft toen haar geld teruggekregen en die jvc mp3 autradio gekocht.

Daar zit ik nu ook zwaar aan te denken. Het is trouwens al bekend bij lenco dat ze te heet worden en dat na een error 2 de cdspeler kaduuk is.

/me heeft gesproken (8>

Verwijderd

Thanx,

Had Žm gekocht bij de kijkshop omdat ie daar goedkoper was dan de halfords, en had Žm om mogen ruilen tegen een nieuwe, ware het niet dat ik de stekker eraf had geknipt (dom, dom ,dom).
wordt opgestuurd te reparatie, ben benieuwd.
Ook een mail gestuurd naar Lenco om te vragen wat de preciese oorzaak nu eigenlijk is van de ERRROR 2 en hoe dit te voorkomen is (aangezien meer mensen hier last van hebben)
(misschien een koelfan in mijn dash monteren
Zodra ik bericht heb zal ik hun antwoord hier posten.

Misschien had ik er toch beter aan gedaan een (veel duurdere) sony of zo te kopen.......

Cheers,

LL

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-11 17:37
Op donderdag 20 juni 2002 00:16 schreef specialist het volgende:

[..]

Je speler is STUK.
Ik heb het gister ook gehad, komt volgens mij idd door overhitting.

Heb je hem korter dan 14 dagen krijg je meteen een nieuwe, heb je hem langer (zoals ik) gaan ze hem opsturen en zul je 1 tot 4 weken moeten wachten. Ik ga er uiteraard vanuit dat je slim bent geweest en ivm de service bij HALFORDS heb gekocht.

Bij een vriend van mij kreeg hij na 2 dagen die error 2, even naar de halfords geweest en hij kreeg meteen een nieuwe, werd zelfs gratis voor hem ingebouwd, dat noem ik pas service.

Ik dus ook langs met mijn error 2, jammer joh hij is ouder dan 14 dagen.... we gaan hem voor je opsturen |:(

Een collega van mij heeft dit fenomeen 3x gehad, steeds na een maandje een error 2 in beeld, heeft toen haar geld teruggekregen en die jvc mp3 autradio gekocht.

Daar zit ik nu ook zwaar aan te denken. Het is trouwens al bekend bij lenco dat ze te heet worden en dat na een error 2 de cdspeler kaduuk is.

/me heeft gesproken (8>
en dat is nou o.a. de reden dat ik echt niet zo'n lenco in me auto wil.
ik heb nu het hele topic door gelezen. en ik zie vaak heel positieve reacties, terwijl er ook nogal negatieve reacties tussen zitten.
iemand die na 1uur al oververhitting heeft en dus niet meer cd kan luisteren!?!? hallo! waarom heb je dan een mp3 speler.
enne als je die error 2 krijgt is tie helemaal kaduut! pffffff

die bliepjes en gloepjes lijkt me ook echt helemaal nix.

ok hij is erg goedkoop, maar ik zou dan toch even doorsparen voor een kenwood ofzo.

ikzelf heb de kenwood mp6090r en ben er super tevreden mee! :)

• macmouse
Op maandag 24 juni 2002 19:40 schreef PuckStar het volgende:

[..]

iemand die na 1uur al oververhitting heeft en dus niet meer cd kan luisteren!?!? hallo! waarom heb je dan een mp3 speler.
Euhm, ik heb hem vorige week (tijdens de warmste dag) per ongeluk de hele dag aan laten staan, en was wel warm, maar deed het nog perfect. dus het zijn toch uitzonderingen denk ik hoor...

• PuckStar
Op maandag 24 juni 2002 23:00 schreef macmouse het volgende:

[..]

Euhm, ik heb hem vorige week (tijdens de warmste dag) per ongeluk de hele dag aan laten staan, en was wel warm, maar deed het nog perfect. dus het zijn toch uitzonderingen denk ik hoor...
of dat hij het bij jou nog doet is een uitzondering :P

maar je hebt gelijk. dat zou zo kunnen zijn.

Verwijderd

Zie hieronder mijn mailwisseling met Lenco

Mijn Mail aan Lenco:
======================
ik heb sinds kort een Lenco Mp3 autoradio aangeschaft (type CS-200), maar al vrij snel kreeg ik de foutcode
"ERROR 2" in het display.

Ik heb hem opgestuurd ter reparatie, (kreeg te horen dat de uitleesunit niet goed meer was),
maar ik heb van meerdere Lenco bezitters begrepen dat dit een probleem met oververhittting is.

In mijn geval was de autoradio na ± 2uur spelen al zo heet geworden dat hij bijna niet meer aan te raken was.

Mijn vraag is dan ook, weet Lenco van dit probleem en zo, ja wordt hier iets aan gedaan of wat kan
de bezitter van de Lenco autoradio er eventueel zelf aan doen ?

Antwoord van Lenco:
==========================
Nee, heeft niets met oververhitting te maken.
Een autoradio kan met de buiten temperaturen v.d. laatste dagen zeker 80 graden heet worden."

Thats all!!!??!!.
Meer antwoord geven ze niet!
Geen uitleg, geen oplossing.
Hoop dat als ik mijn radio uit reparatie terugkrijg het wat koeler is buiten, dan doet ie het tenminste.....
Sparen voor een Sony.

• PuckStar
verander gelijk je username dan :P

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb nu 2 van die Marquants ingebouwd en laten testen. Goeie spelers met een fijne antoschok. Ze worden ook heet, maar dat wordt de sony ook. Leuk display en overzichtelijke bediening (behalve de search)

Nog geen uitval gehad.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Verwijderd

ja dat zo ik ook zo gedaan hebben

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14

Magic666

No one's neighbour!

Op dinsdag 25 juni 2002 11:58 schreef lenco_lover het volgende:
Sparen voor een Sony.
heel goed! Mijn MP70 draait als een tierlier, als is het 38 °C buiten! ;)

Verwijderd

Ik werk zelf bij halfords (op zaterdag) en we hebben (dat pas ik tenminste altijd toe :) een soort van goedkoopste prijsgarantie. Je zou dus het kijkshop krantje kunnen meenemen en kijken wat je kan regelen.

Ik vind die Lenco verder wel een goed radiootje voor die prijs, alhoewel er wel een aantal van zijn teruggekomen. Pioneer is wat dat betreft toch een stuk beter. En de prijs moet toch ook ergens inzitten. Dus als ik het geld zou hebben zou ik toch wel voor een Pioneer gaan. (heeft natuurlijk ook met smaak te maken :))

• PuckStar
Op dinsdag 25 juni 2002 17:06 schreef theFFF het volgende:
Ik werk zelf bij halfords (op zaterdag) en we hebben (dat pas ik tenminste altijd toe :) een soort van goedkoopste prijsgarantie. Je zou dus het kijkshop krantje kunnen meenemen en kijken wat je kan regelen.

Ik vind die Lenco verder wel een goed radiootje voor die prijs, alhoewel er wel een aantal van zijn teruggekomen. Pioneer is wat dat betreft toch een stuk beter. En de prijs moet toch ook ergens inzitten. Dus als ik het geld zou hebben zou ik toch wel voor een Pioneer gaan. (heeft natuurlijk ook met smaak te maken :))
kwou net zeggen. want de kenwood lijkt mij dan een betere optie.

Verwijderd

Als ik mijn lenco terug heb ga ik 3 dikke coolers inbouwen. Dan heb ik toch mooi voor weinig geld een mp3cdspeler die nog gecoolt wordt ook :9

Maar natuurlijk hoort dat niet nodig te zijn :r

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb laatst ook de Lenco gekocht, zeer tevreden over het geluid op 1 ding na: zelfs op een rechte asfaltweg zijn af en toe de "bliepjes en gloepjes" te horen en als je op een normale manier door een woonwijk rijdt is het helemaal niet te harden. Audio CD's slaan ook soms over. Volgens mij hoort dit niet (als je nou als een idioot aan het scheuren bent en hij slaat over, OK). Volgens mij heeft dat ding van mij gewoon een productiefout ofzo, lijkt mij dat zo'n ding het bij normaal gebruik gewoon goed moet doen toch?

Roomba E5 te koop

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:24

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb dus ook deze speler.. Enige probleem is bij mij dat ji diep is.. en ik dus totaal geen diepe plek heb voor mijn radio.. dus steekt wat uit aan de voorkant.. Komt ook tevens door de zekering die er nog achterhangt met het zwarte doosje..

Geeft goed geluid.. en geen storingen (tot zover dan) over een weg met heel veel drempels ;) van de week maar even in de stad over een aantal kinderkop wegen rijden en kijken hoe het geluid dan is..

Maar lekkere bediening is het wel. Simpel en doeltreffend. Wel met geleende MP3 cd een aantal nummers waar hij een error opgaf.. "error sample frequency" maar dat waren er maar 7 van de 120.. dus dat viel mee ;) dus daar moet ik alleen nog goed naar kijken als ik een cd gaat branden (of meerdere natuurlijk) die vol zitten met mp3.

Alleen wel een achterlijk grote stekker hoor ;) gelijk er af geknipt en gewoon kleine kroon steentjes gebruikt.

van de week ook testen op lange rit.. dus continue muziek op een tochtje door nl :)

Maar voor het geld een prima dingetje.. en mooi frontje al vind ik zelf.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Ik ben sinds 2 maanden ook in het bezit van deze Autoradio en ben er zeer over te spreken, de prijs-kwaliteit verhouding is meer dan goed. Alleen een paar nadelen, de mp3's moeten minimaal 128 kbps zijn anders speelt ie ze niet af en je kunt geen mappenstructuur op de datacd aanmaken, dan leest ie hem niet meer. Verder is het frontje degelijk maar wel zwaar in je binnenzak. Ik ben er zeer over te spreken, maar een kennis van mij is nu al aan z'n derde radio toe in 1 maand, die heeft er niks als problemen mee! Hij krijgt wel steeds een nieuwe bij de kijkshop want ze geven geen geld terug, dus op zich wel een goede service. Terwijl hij op mijn aanraden die radio heeft gekocht... Anders is de Panasonic MP3 ook een mooi alternatief, ietsje duurder maar ja. ;) Over bliepjes etc. kan ik weinig zeggen, ligt volgens mij alleen aan de kwaliteit van de mp3's. Een ruis heb ik geen last van verder. En ik heb de error 2 nog niet gehad door oververhitting, alleen bij mp3's met een bitrate van <128 kbps. 128 en hoger gaat prima. Het enige wat er bij aan gemankeerd heeft was (en dat heeft zich overigens maar 1 keer voorgedaan, kan dus ook aan een tijdelijke stroomstroring van de auto hebben gelegen) was dat het klapsysteem van het frontje een beetje haperde met het naar beneden klappen en toen slikte ie de CD niet zo snel als normaal, maar nogmaals dat was eenmalig en heeft zich (gelukkig) niet meer voorgedaan! En ik heb de radio diagonaal (haast verticaal) gemonteerd en dat heeft dus ook vooralsnog geen problemen opgeleverd. Hij hoeft dus niet perse horizontaal gemonteerd te worden zoals eerder in deze review gezegd is geworden. Heb hem nu sinds eind April en ik kan niets anders zeggen dat het een puik radiootje is.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 12:20 schreef sig69 het volgende:
Ik heb laatst ook de Lenco gekocht, zeer tevreden over het geluid op 1 ding na: zelfs op een rechte asfaltweg zijn af en toe de "bliepjes en gloepjes" te horen en als je op een normale manier door een woonwijk rijdt is het helemaal niet te harden. Audio CD's slaan ook soms over. Volgens mij hoort dit niet (als je nou als een idioot aan het scheuren bent en hij slaat over, OK). Volgens mij heeft dat ding van mij gewoon een productiefout ofzo, lijkt mij dat zo'n ding het bij normaal gebruik gewoon goed moet doen toch?
Waarschijnlijk zit je radio er niet echt horizontaal in, als je hem horizontaal kunt inbouwen dan heb je dat niet hoor...
Op zondag 30 juni 2002 23:47 schreef RIKZ het volgende:
Ik heb dus ook deze speler.. Enige probleem is bij mij dat ji diep is.. en ik dus totaal geen diepe plek heb voor mijn radio.. dus steekt wat uit aan de voorkant.. Komt ook tevens door de zekering die er nog achterhangt met het zwarte doosje..
Dit probleem had ik ook, er zit achter de koelribben een dikke bout die kun je er uit draaien, bovendien moet je het zekeringskastje even proberen onder je radioschacht te verwerken. Hij zit nu bij mij perfect, onee hij is naar lenco toe omdat ik error 2 kreeg >:)
Heb inmiddels een leen jvctje, zo maar even inbouwen :)
Alleen wel een achterlijk grote stekker hoor ;) gelijk er af geknipt en gewoon kleine kroon steentjes gebruikt.
Slim van je, weg garantie :( >:)
Maar voor het geld een prima dingetje.. en mooi frontje al vind ik zelf.
Absoluut, helemaal mee eens.
Op maandag 01 juli 2002 11:59 schreef vmijoost het volgende:
Verder is het frontje degelijk maar wel zwaar in je binnenzak.
Heb je ook gelijk in, maar dan heb je tenminste wel het gevoel dat je kwaliteit in je binnenzak heb.
en je kunt geen mappenstructuur op de datacd aanmaken, dan leest ie hem niet meer.
Dit is onzin hoor, ik heb mp3cds met een volledige mapstructuur die tot 12 directorys diep gaat, dit werkt perfect, je kunt zelfs op map zoeken en door de maps heen scannen je moet alleen ff goed snappen hoe de knoppies werken want de handleiding laat daarmee even te wensen over.

[edit]
Einde van de superquote >:)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:24

Qwerty-273

Meukposter

Op maandag 01 juli 2002 12:40 schreef specialist het volgende:
Dit probleem had ik ook, er zit achter de koelribben een dikke bout die kun je er uit draaien, bovendien moet je het zekeringskastje even proberen onder je radioschacht te verwerken. Hij zit nu bij mij perfect, onee hij is naar lenco toe omdat ik error 2 kreeg >:)
Heb inmiddels een leen jvctje, zo maar even inbouwen :)

Slim van je, weg garantie :( >:)
Het moest wel.. anders klikte die niet vast :P en zat ie helemaal los.. dus stekker moest er wel af.. Zit geen ruimte meer boven of onder radio.. en links en recht zit geen echte ruimte voor zekering boxje.. dus moet nog wat bedenken daarvoor..

Die bout zit er niet.. di kan je gebruiken om je achter kant stabiel te monteren.. maar dat was dus bij niet nodig.. kan toch niet op of neer

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

koran ouwe dat ding is mannestoer :o

Ik heb dus een portable mp3-cd speler ding, en als ik dus een auto heb zet ik die er ook in.. dan lekker pimpen met m'n terabytes aan muziek :D

Verwijderd

[..]

Dit is onzin hoor, ik heb mp3cds met een volledige mapstructuur die tot 12 directorys diep gaat, dit werkt perfect, je kunt zelfs op map zoeken en door de maps heen scannen je moet alleen ff goed snappen hoe de knoppies werken want de handleiding laat daarmee even te wensen over.
------------------------------------------------------------

Okee, dan zal het daar wel aan liggen, die gebruiksaanwijzing is idd nog beknopter als die van een blikopener, dus daar was/ben ik nog helemaal uit, maar dat van die mappen werkt dus wel begrijp ik. Ga het maar eens proberen......... 8-)

• AlvaK
  • Niet online
Damn.. Ik heb er ook een, maar heb nu ook de "ERROR 2"-melding. Al heb ik 't idee dat het niet door oververhitting komt, maar doordat een CD-R van me (Lifetec) is gaan afbladderen. :(

Misschien toch maar eens even zo'n schoonmaak CD'tje ergens regelen.

Maarja, ook ik had geen geld, anders had ik wel een duurdere gekocht.

edit:
Typo

Verwijderd

Zo daar ben ik weer, halfords had mijn radio 2 weken terug opgestuurd en ik heb hem vandaag weer gehad. Ik heb geen nieuwe gekregen, ik krijg mijn eigen radio terug maar dan gerepareerd. Die error2 is dus te repareren :)
Op dinsdag 02 juli 2002 09:45 schreef vmijoost het volgende:
Okee, dan zal het daar wel aan liggen, die gebruiksaanwijzing is idd nog beknopter als die van een blikopener, dus daar was/ben ik nog helemaal uit, maar dat van die mappen werkt dus wel begrijp ik. Ga het maar eens proberen......... 8-)
Ik ga even uit van een mapstructuur die 2 dir's diep gaat.
-klik 3x op AMS
-ga met < en > naar je juiste dir.
-druk op BND om te bevestiggen.
-ga met < en > naar je juiste subdir.
-ga met < en > naar je nummer

Als het goed is gaat hij nu je opgezochte nummer afspelen.

• AlvaK
  • Niet online
Kun je die ERROR-2 ook zelf fixen? Ik heb namelijk weinig zin om m'n radio er weer uit te slopen (was een heel gedoe door die lengte van dat k*tding) en hem 4 weken kwijt te zijn ofzo.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 01:04 schreef Triple-D het volgende:

Ik heb de Lenco ook gekocht en weer ingeleverd. Ik was erg tevreden met de functionaliteit van het apparaat, maar ik kom hem niet horizontaal inbouwen. Renaults hebben daar nog wel eens problemen mee. Goed, wat er gebeurt is de cd slaat over, en heel erg. Alleen op asfalt kun je nog zo'n 50/50 horen. Op klinkers pakt ie de cd helemaal niet. En de Mp3's gaan gloepen. (again vakterm) De gloepjes waar je je dood van schrikt zijn dus bij jullie waarschijnlijk door het schokken van het apparaat.

Verder ziet ie er erg mooi uit en als je een horizontale inbouwmogelijkheid hebt zou ik hem ook zeker niet afraden.
Kijk dat is info waar ik iets aan heb. ;) Ik zat een tijdje te denken om 'm aan te schaffen, maar heb ooit gehoord dat je de meeste auto-cd-spelers niet onder een grotere hoek dan 30° kan inbouwen. In mijn auto (CX) moet de radio zelfs verticaal, dus helaas :'( geen Lenco MP3 speler voor mij. Wellicht heeft een ander (duurder) merk een betere/ander loopwerk van de lens. Iemand suggesties? Anders wordt het toch een "ouderwetse" cd-wisselaar.:?
Groeten!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:49 schreef Chipman het volgende:

[..]

Kijk dat is info waar ik iets aan heb. ;) Ik zat een tijdje te denken om 'm aan te schaffen, maar heb ooit gehoord dat je de meeste auto-cd-spelers niet onder een grotere hoek dan 30° kan inbouwen. In mijn auto (CX) moet de radio zelfs verticaal, dus helaas :'( geen Lenco MP3 speler voor mij. Wellicht heeft een ander (duurder) merk een betere/ander loopwerk van de lens. Iemand suggesties? Anders wordt het toch een "ouderwetse" cd-wisselaar.:?
Groeten!
Ik denk dat technisch gezien het onmogelijk is om een cd zonder over te slaan te horen in een verticale inbouw.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 23:56 schreef specialist het volgende:

[..]

Ik denk dat technisch gezien het onmogelijk is om een cd zonder over te slaan te horen in een verticale inbouw.
Het lijkt mij dat dit afhankelijk is van de wijze waarop het lensje opgehangen is en hoe de geleiding ervan loopt. (horizontaal, verticaal etc.) Het luistert in ieder geval heel nauw en is daardoor schokgevoelig..
Een andere optie is een minidiskspeler. Heeft iemand daar ervaring mee? :?

• Tweakod3x
  • Laatst online: 27-11 10:12
Ik heb deze radio vorige week donderdag gekocht. Ik had meteen al ruimteproblemen bij het inbouwen omdat zich een ENORME navelstreng aan kabels vormde aan de achterkant die ik moeilijk weg kon werken (Dashboard Volvo 440)

Voor de rest werd de radio loeiheet en sloeg ie snel over bij het afspelen van cd's. Jammer wat voor de rest is het een mooie radio.

Ik heb ervoor gekozen de radio weer terug te brengen. Ik heb een JVC met mp3 ondersteuning mee terug genomen.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 23:56 schreef specialist het volgende:

[..]

Voor wie er in is geïnteresseerd: ik heb even navraag gedaan bij alle grote merken autoradio's.
JVC en Sony moeten horizontaal worden ingebouwd. Bij Kenwood kreeg ik te horen dat het maximum 30° is en bij Clarion 45°.
Van Blaupunkt echter kreeg ik hetvolgende mailtje:
"Als enige constructeur op de markt, kunnen ALLE huidige CD-loopwerken van Blaupunkt geplaatst worden in een hoek van -10° tot +105° ! Verticaal is dus geen probleem, zeker gezien u ook de kijkhoek van het display kunt
aanpassen." Dus de MP3-speler van Grundig Los Angeles MP71 is het enige alternatief voor wie verticaal wil inbouwen.
Helaas is de kostprijs toch wel rond zo'n 459 euro, een schril contrast met de prijs 219 euro van Lenco. ;(
Doe je voordeel er mee....

O ja, en zo'n onbekend B-merk is Lenco niet. Ze waren al een gerenomeerd draaitafel-merk, toen de meeste van ons nog niet geboren waren of nog in de wieg lagen ;P

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 21:31 schreef Chipman het volgende:

[..]

O ja, en zo'n onbekend B-merk is Lenco niet. Ze waren al een gerenomeerd draaitafel-merk, toen de meeste van ons nog niet geboren waren of nog in de wieg lagen ;P
Klopt, maaru behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst >:)

Lenco zou best overgenomen kunnen zijn door iemand die niet zo om kwaliteit geeft.
Op maandag 15 juli 2002 15:32 schreef Tweakod3x het volgende:
Ik heb ervoor gekozen de radio weer terug te brengen. Ik heb een JVC met mp3 ondersteuning mee terug genomen.
Welk type en hoe duur ?

Verwijderd

[..]
Helaas is de kostprijs toch wel rond zo'n 459 euro, een schril contrast met de prijs 219 euro van Lenco. ;(
Ik heb even op de Duitse internetsites geneusd, daar zag ik de Blauwpunkt al voor 287 euro... *D

Verwijderd

url ? >:)

Verwijderd

[..]

Voor wie er in is geïnteresseerd: ik heb even navraag gedaan bij alle grote merken autoradio's.
JVC en Sony moeten horizontaal worden ingebouwd. Bij Kenwood kreeg ik te horen dat het maximum 30° is en bij Clarion 45°.
Van Blaupunkt echter kreeg ik hetvolgende mailtje:
"Als enige constructeur op de markt, kunnen ALLE huidige CD-loopwerken van Blaupunkt geplaatst worden in een hoek van -10° tot +105° ! Verticaal is dus geen probleem, zeker gezien u ook de kijkhoek van het display kunt
aanpassen." Dus de MP3-speler van Grundig Los Angeles MP71 is het enige alternatief voor wie verticaal wil inbouwen.

Heb je dit misschien ook bij Pioneer nagevraagd? Ik ken namelijk iemand die die pioneer mp3 radio iets schuin heeft ingebouwd maar ik ben toch wel benieuwd tot hoe schuin die maximaal kan. Ik vind namelijk pioneer toch wel de mooiste auto radio's hebben.

Verwijderd

theFFF: Pioneer wel gevraagd, maar (nog) geen antwoord op gekregen. Zodra ik wat hoor, plaats ik het wel even.

specialist: de URL ([url="http://www.electronica24.de"]www.electronica24.de[/url]) van de 287 euro was de aanbieding al van verlopen zag ik later. Ze hebben nu de Los Angels MP72 ([url="http://www.blaupunkt.de/7641804310_main.asp"]http://www.blaupunkt.de/7641804310_main.asp[/url]) opvolger(?) van MP71 ([url="http://www.blaupunkt.nl/7641880310_main.asp"]http://www.blaupunkt.nl/7641880310_main.asp[/url]) in de aanbieding (?) voor 365 euro.
Verdere aanbiedingen van MP71
- 310 euro: ([url="http://www.order.arbvshop.de/index.html?target=dept_20.html&lang=de"]http://www.order.arbvshop.de/index.html?target=dept_20.html&lang=de[/url])
- 319 euro: ([url="http://www.autoscout24.billige-auto-radios.de/mp3special/MP3_special.htm"]http://www.autoscout24.billige-auto-radios.de/mp3special/MP3_special.htm[/url])

Verwijderd

299 euro: [url="http://www.carstereocomponents.de/"]http://www.carstereocomponents.de/[/url] ;)

• Bor
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe zit dat met cd wisselaar support?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik moet zeggen dat hij er :9~ uitziet !!
Afbeeldingslocatie: http://www.blaupunkt.nl/images_einbau/7641880310_14613_LO.JPG

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb die Lenco ook gekocht. Alleen helaas hangt ie in blijkbaar net iets te grote hoek in mijn Toyota Starlet waardoor MP3's afspelen altijd gepaard gaat met gloepen en bliepjes wat zeer irritant te noemen is..

Audio-CD gaat net met afspelen. Slaat af en toe wel over maar verder is het wel te doen. Ik ga nog es proberen om die radio in het dashboard te bouwen. Nu hangt de radio er dus onder in een zelf-gemaakte-radio-vasthoud-mechanisme (door vorige eigenaar blijkbaar).

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 10:54 schreef theFFF het volgende:

[..]

Heb je dit misschien ook bij Pioneer nagevraagd? Ik ken namelijk iemand die die pioneer mp3 radio iets schuin heeft ingebouwd maar ik ben toch wel benieuwd tot hoe schuin die maximaal kan. Ik vind namelijk pioneer toch wel de mooiste auto radio's hebben.
Ik heb antwoord van Pioneer gekregen. En helaas de inbouwhoek kan maximaal tot 30 graden!

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 10:06 schreef specialist het volgende:
Ik moet zeggen dat hij er :9~ uitziet !!
Persoonlijk vind ik de MP72 mooier, bovendien heeft deze ook een MMC card reader ;)
[url="http://www.blaupunkt.de/images_einbau/7641804310_14883_LO.JPG"][afbeelding][/url]

Maar smaken verschillen gelukkig, anders zou de wereld bijzonder saai zijn. 8-)

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021

[..]

JVC en Sony moeten horizontaal worden ingebouwd.
Wie heeft er ervaringen met het inbouwen van een JVC onder een hoek van ongeveer 15-20 graden :? Kan ik hier problemen mee verwachten of gaat dit gewoon goed :?

Verwijderd

Hoe zit het ID3-Tag info?
Versie 1 of 2?
Automatisch scrollen?
Hoeveel karakters zijn mogelijk?

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 21:59 schreef Trancer het volgende:

[..]

Wie heeft er ervaringen met het inbouwen van een JVC onder een hoek van ongeveer 15-20 graden :? Kan ik hier problemen mee verwachten of gaat dit gewoon goed :?
Ik denk dat voor de meeste spelers 30 het maximum is.

Verwijderd

Weet een Lenco bezitter toevallig een oplossing voor het volgende probleempje. Als ik een dataCD maak met Roxio Easy CD Creater 5, en ik zet gewoon in de root van de CD (dus geen mappen structuur o.i.d.) ongeveer 100 tracks en ik plaats ze in een willekeurige volgorde, bv. bovenaan een liedje wat met een 'J' begint en als tweede een liedje wat met een 'P' begint enz, en ik doe de CD in de radio dan zet de Lenco ze toch op Alfabetische volgorde. Heel vervelend. Nu dacht ik slim te zijn en de liedjes op dezelfde manier te plaatsen in de root maar ze een tracknummer in de filename mee te geven, dus bv. 01 Sensation - The anthem 2002.mp3, 02 Imca Marina - Viva Espana.mp3 enz. Maar dan nog zet de Lenco ze in alfabetische volgorde op letters en dan komt er nog een probleem bij, de artiesten naam en songtitle scrollen niet meer over het display. |:(

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 21:58 schreef Chipman het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de MP72 mooier, bovendien heeft deze ook een MMC card reader ;)
[url="http://www.blaupunkt.de/images_einbau/7641804310_14883_LO.JPG"][afbeelding][/url]

Maar smaken verschillen gelukkig, anders zou de wereld bijzonder saai zijn. 8-)
Je heb gelijk die is nog mooier, ik had die niet eens gezien joh! Was even haastig op die site, maar de MP72 is zekers heel erg :9~ ;)

Verwijderd

En last but not least, antwoord van de importeur van Lenco(STL-groep NL):
"Het is helaas niet mogelijk de CS-200 vertikaal in te bouwen. Maximaal toegestane helling voor goed functioneren is 30 graden."

Verwijderd

Ik heb sinds april 2002 ook een Lenco en ben redelijk tevreden.
De bliepjes en gloepjes zijn bij mij te horen op een zeer slecht wegdek of hoge drempel.
Echter bij een 700 MB CD verneem ik zelfs op de autoweg vele bliepjes en gloepjes.
Ik gebruik nu een 650 MB CD en dit gaat prima (alleen wat minder MP3s beschikbaar)!
Bij MP3s <128 kbps krijg ik een error melding.
Mijn MP3s heb ik als volgt genummerd en worden ook op deze volgorde afgespeeld en weergegeven: 01 Juliane Werding Stimmen im wind; 02 BZN Summertime; enz.
De Lenco wordt inderdaad erg warm maar heeft het tot nu toe nog niet af laten weten.

• Tweakod3x
  • Laatst online: 27-11 10:12
Op zaterdag 20 juli 2002 00:03 schreef specialist het volgende:

Welk type en hoe duur ?
JVC KD-LH7R

Heb um voor 335 gekocht, maar ik zag hem bij Halfords voor ¤299,- Ben er tot nu toe zeer over te spreken! waar de Lenco de bekende bliepjes en gloepjes laat horen filtert de JVC deze er allemaal uit... Slecht wegdek of niet...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 23:35 schreef Tweakod3x het volgende:

[..]

JVC KD-LH7R

Heb um voor 335 gekocht, maar ik zag hem bij Halfords voor ¤299,- Ben er tot nu toe zeer over te spreken! waar de Lenco de bekende bliepjes en gloepjes laat horen filtert de JVC deze er allemaal uit... Slecht wegdek of niet...
Ik denk dat je daardoor dus beter uit ben qua prijs/kwaliteit verhouding.

Had ik dat geweten...

Maarja ik mag niet klagen hoor, zelfs jou jvc zal met mijn verlaagde bak gleopjes en bliepjes vertonen, dat kan gewoon niet anders 8-)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik heb die Lenco autoradio ook en ik ben er redelijk tevreden mee... waarom redelijk? Omdat ie bij mij vrij veel ruis/kraakgeluiden heeft.

Ik heb in deze auto (zie signature) nog geen andere radio gehad dus ik weet niet of het aan de boxen ligt of aan de radio.
Ik ben zelf bang dat het aan de radio ligt want als ik het geluid instel op 2 (laagste stand naast "uit") dan kraakt het ook.... iemand een idee hoe ik dit kan fixen? :{

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 15:00
marv,

Heb ik ook gehad, ruis, ook bij laag volume. Ik had hem teruggebracht en geruild voor een nieuwe omdat ook het frontje niet omhoog wilde komen af en toe. De nieuwe ruist absoluut niet, en ik heb het idee dat er nog meer verschillen zijn zoals het display ed ten opzichte van mijn 'oude'.

Enige probleem dat ik heb is dat hij geen enkele instelling onthoud van radio, of laatst gespeelde nummer voordat je hem uitzet

• Chillz
Prozaq schreef op 10 augustus 2002 @ 15:15:
Enige probleem dat ik heb is dat hij geen enkele instelling onthoud van radio, of laatst gespeelde nummer voordat je hem uitzet
Ik rijd dus al een tijdje rond met de Marquant-variant...
(jaja, is blijkelijk precies dezelfde, alleen van buiten niet)

Dat probleem met het onhouden van instellingen heb ik ook.
Hoe het met de radio zit, weet ik niet, heb de antenne van mn auto afgehaald, dus die is ook niet aangesloten.
Maar telkens als ik mijn auto start is het maar weer de vraag of hij de cd gaat laden en dan bij nummer 1 begint, of dat hij door gaat draaien met waar ik m heb uitgezet (meestal met Shuffle)...

da's toch wel een nadeeltje.
Verder merk ik heel soms, dat hij niet de moeite neemt om de cd 'goed' te laden, hij kan dan wel alles spelen, maar bijvoorbeeld de speciale tekens in een bestandsnaam of mijn directory-structuur worden dan heel anders weergegeven.
Maar wat ik al zeg, het komt maar heeeeel weinig voor (in de afgelopen 4 maanden nu 3x gebeurt) en hij speelt verder wel alles gewoon dan... dus echt een probleem heb ik er niet van.

Leeg - Sinds 20180907

• macmouse
Chillz schreef op 23 augustus 2002 @ 17:31:
[...]

Ik rijd dus al een tijdje rond met de Marquant-variant...
(jaja, is blijkelijk precies dezelfde, alleen van buiten niet)

Dat probleem met het onhouden van instellingen heb ik ook.
Hoe het met de radio zit, weet ik niet, heb de antenne van mn auto afgehaald, dus die is ook niet aangesloten.
Maar telkens als ik mijn auto start is het maar weer de vraag of hij de cd gaat laden en dan bij nummer 1 begint, of dat hij door gaat draaien met waar ik m heb uitgezet (meestal met Shuffle)...

da's toch wel een nadeeltje.
Verder merk ik heel soms, dat hij niet de moeite neemt om de cd 'goed' te laden, hij kan dan wel alles spelen, maar bijvoorbeeld de speciale tekens in een bestandsnaam of mijn directory-structuur worden dan heel anders weergegeven.
Maar wat ik al zeg, het komt maar heeeeel weinig voor (in de afgelopen 4 maanden nu 3x gebeurt) en hij speelt verder wel alles gewoon dan... dus echt een probleem heb ik er niet van.
Is eigenlijk een heel simpel probleem, dan zitten de konstante plus en de geschakelde plus verkeerd om, als je deze omdraaid onthoud hij wel de instellingen.
Ik had dat ook in me Peugeot Partner...

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

(jarig!)
macmouse schreef op 23 augustus 2002 @ 18:57:
[...]

Is eigenlijk een heel simpel probleem, dan zitten de konstante plus en de geschakelde plus verkeerd om, als je deze omdraaid onthoud hij wel de instellingen.
Ik had dat ook in me Peugeot Partner...
Klopt als een bus... Sommige auto's hebben continu en gewoon + idd omgedraaid.. probeer dat es ;)

SysSpec

Verwijderd

foutje

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2002 18:24 . Reden: foutje ]

Verwijderd

Heb nu inmiddels de radio 2x moeten omruilen. Nu heb ik een spiksplinternieuwe gekregen, die heeft heel wat verbeteringen. Frontje geeft geen problemen meer, minder ruis (wel nog steeds teveel maarja..), er zit nu ook een telefoonmute op. De kabels zijn iets korter waardoor je radio beter past.

Toch moet hij niet nog een keer stuk gaan want dan koop ik een JVC.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 12:02
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 16:51:
Heb nu inmiddels de radio 2x moeten omruilen. Nu heb ik een spiksplinternieuwe gekregen, die heeft heel wat verbeteringen. Frontje geeft geen problemen meer, minder ruis (wel nog steeds teveel maarja..), er zit nu ook een telefoonmute op. De kabels zijn iets korter waardoor je radio beter past.

Toch moet hij niet nog een keer stuk gaan want dan koop ik een JVC.
zelde model wel ???
Bij de kijkshop is hij op het moment voor 179 Euro te koop.... lijkt me een erg zachte prijs :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

yips

is dit nu een degelijk product of niet ? en hoe is de geluidskwaliteit nu ?

Verwijderd

ja zelfde model

Voor die prijs is het een leuk radiotje maar verwacht geen superkwaliteit. Ik ga hem denk toch voor een jvc ruilen want ik heb het idee dat hij toch niet echt zuiver is.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 12:02
geluidskwaliteit is zeker niet slechter dan een andere radio van die prijs
echter, Lenco blijft imho een B-merk en dat is te merken aan de schokbestendigheid en het kurk-flop-plop geluid tijdens mp3 afspelen.
Ik ga mijne die ik nu een week heb ruilen tegen de Sony L400X (X-Ploid) voor dezelfde prijs te koop bij Halfords en die heeft ook CD-R(W) en RDS enzo, je mist alleen mp3.
Ik raad hem je dus niet echt aan, maar je kunt het altijd een weekje proberen :)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

ik moet wel zeggen , sony raad ik niet aan, das echt wel dure rommel

tenzij ge rap grijs wilt worden natuurlijk

ja de jvc lh7r bij halfords komt op 339 €

en is ook mp3

is met afstandsbediening en al

lijkt me wel iets degelijk

de kenwood m6021 bij halfords ook is 369 € ik twijfel eigenlijk tussen die twee

als je echt iets heel goed zoekt dan ga je voor de alpine 7894RB , kost een 500 €

nu de lenco had ik eventueel nog willen overwegen , maar dan moet ik zeker zijn dat het een beetje degelijk is en dat de geluidskwaliteit ook nog liefst beter is dan hetgeen nu standaart in mijn renault laguna zit (nieuw) , das een serieus afgeslankte pioneer dat daar insteekt.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 21:18

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik heb slechte ervaringen met deze radio's! Het supertech gehalte is inderdaad erg groot (komt van STL: Supertech en Lenco)! Wij hebben de autoradio's een tijdje verkocht (autobedrijf) 6 stuks in het totaal, waarvan ik er vier heb teruggestuurd ivm met defect van de mp3 functie. In het begin is het super, maar na een week of drie speelt ie geen of bijna geen mp3 meer en neemt de ruis toe bij het afspelen van gewonen cd's! Hij kan overigens heel wat submappen aan en geeft de bestandsnamen weer in het display en niet de IDtag!

Conclusie: NIET KOPEN! GARANTIE IS WEL TWEE JAAR, MAAR DE AFHANDELING IS ZEER ZEER SLECHT en dat al voor een reseller. Doorsparen voor een blauwpunkt, aiwa of iets dergelijks! Is meer de moeite waard!

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 15:37:
de jvc lh7r bij halfords komt op 339 €
Daar kijk ik inderdaad ook al een tijdje naar...

Als je dan wat rondsurft op het web zie je hem bij andere winkels toch voor veeel goedkoper staan...
http://www.carmedia.nl/jvc.htm
http://www.rondevries.nl/...len&pid=153&hid=29&sid=33

Ik heb al om folders gevraagt bij rondevries want dan kun je misschien profijt nemen van "laagste prijs garantie" maar dat willen ze niet opsturen...

Voor de sony lovers (naar mijn mening maken ze slechte HeadUnits..) is er ook een goedkoper alternatief. namelijk de Sony CDX-MP30 ook bij halfords tekoop klik maar hier

Verwijderd

hmm, 289 is nie slecht, voor die prijs zou ik nie twijfelen

maarja de vraag is natuurlijk wel als ze ook in belgie leveren

Verwijderd

hmmm en 399 voor de lh2000r is ook nie mis.

• DynaMikeY
  • Laatst online: 27-11 00:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

http://www.halfords.nl/p_...epID=68&SubSubGroepID=120

Ik zit aan die te denken, aangezien mijn good old Philips CD player het waarschijnlijk begeven heeft. (waarschijnlijk microprocessor defect :()

Iemand ervaringen met dit ding? Tis toch bijna 700 piek...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1 2 3 Laatste