Wát heeft Pim Fortuin nu werkelijk te bieden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 01:30 schreef bitbyter_ het volgende:
zijn dit nou de ideeen, die jullie als extreem rechts interpreteren?
Nee hoor! Niemand kan volhouden dat LN een extreem-rechtse partij zou zijn. Maar dhr. Fortuyn persoonlijk heeft wel degelijk bijzondere denkbeelden.... Vandaar dus dat je LN en PF gescheiden moet kunnen zien.

Leefbaar Nederland is (net als Leefbaar Utrecht destijds) de ultieme tegenpartij. Ze hebben nooit de intentie gehad om een coalitie- of regeringspartij te worden maar om eeuwig in de oppositie te blijven. En hier gaat dhr. Fortuyn scheef: hij zegt dat hij "de eerste homoseksuele premier ter wereld" zal worden. Kennelijk streeft hij dus een kamermeerderheid na. En DAT kan LN niet hebben. Ze roepen (net als de SP) alleen maar hoe het niet moet en komen niet met alternatieven. In de oppositie is dat geweldig, zonder meer, maar als regeringspartij is dat niet verstandig.

Nee, Leefbaar 'Olland krijgt nu een hoop stemmen, maakt vier jaar stennis in de kamer en wordt dan weer "zo'n partijtje", net als de PSP, CD, SP, CP en SAP/REBEL. De achterban van zo een partij stapt in no time over.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Hij kan gek uit de bocht komen, hij zegt dingen die mensen willen horen, hij zegt ook dingen die totaal de plank missen. Maar hij is niet dom.

en weet je wat. 4 jaar even de politiek in kan helemaal niet zo erg zijn. Even een frisse wind door de zaal.
Wordt er niet meer zo gebullshit.

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 09:33 schreef spider het volgende:
Hij kan gek uit de bocht komen, hij zegt dingen die mensen willen horen, hij zegt ook dingen die totaal de plank missen. Maar hij is niet dom.

en weet je wat. 4 jaar even de politiek in kan helemaal niet zo erg zijn. Even een frisse wind door de zaal.
Wordt er niet meer zo gebullshit.
Dat is misschien wel waar. Ik denk dat dat de enige toegevoegde waarde van dhr. Fortuyn is, dat hij flink gata lopen schudden aan de ivoren toren waar de nederlandse politici zich de afgelopen jaren in heeft verschanst. Hoe dan ook zal hij de regeringspartijen (wie dat dan ook mogen worden) wakker schudden en dwingen weer wat feeling met "het volk" te krijgen.

Maar dit hele verhaal geldt in minder mate ook voor mensen als Joop Glimmerveen, Constant Kusters en natuurlijk Hans Janmaat. :(

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op woensdag 06 februari 2002 09:09 schreef SAPman het volgende:

Nee hoor! Niemand kan volhouden dat LN een extreem-rechtse partij zou zijn. Maar dhr. Fortuyn persoonlijk heeft wel degelijk bijzondere denkbeelden.... Vandaar dus dat je LN en PF gescheiden moet kunnen zien.
Ok daar kan ik je in volgen.
Leefbaar Nederland is (net als Leefbaar Utrecht destijds) de ultieme tegenpartij. Ze hebben nooit de intentie gehad om een coalitie- of regeringspartij te worden maar om eeuwig in de oppositie te blijven. En hier gaat dhr. Fortuyn scheef: hij zegt dat hij "de eerste homoseksuele premier ter wereld" zal worden. Kennelijk streeft hij dus een kamermeerderheid na. En DAT kan LN niet hebben. Ze roepen (net als de SP) alleen maar hoe het niet moet en komen niet met alternatieven. In de oppositie is dat geweldig, zonder meer, maar als regeringspartij is dat niet verstandig.
Hoezo komt de SP niet met alternatieven? Die geven ze zeker te weten wel. En nog verdomd goed onderbouwd ook. Je zei al eerder dat je SP stemt, dus ik ging er van uit dat je het verkiezingsprogramma wel kende.
* LangTall was op het partijcongres btw, en dat als niet-lid ;)
Nee, Leefbaar 'Olland krijgt nu een hoop stemmen, maakt vier jaar stennis in de kamer en wordt dan weer "zo'n partijtje", net als de PSP, CD, SP, CP en SAP/REBEL. De achterban van zo een partij stapt in no time over.
Nou heeft de SP uit dit rijtje een vrij grote achterban, en die groeit nog steeds...

Maarreh stem voor hé!

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:44 schreef LangTall het volgende:

[..]

Ok daar kan ik je in volgen.
[..]

Hoezo komt de SP niet met alternatieven? Die geven ze zeker te weten wel. En nog verdomd goed onderbouwd ook. Je zei al eerder dat je SP stemt, dus ik ging er van uit dat je het verkiezingsprogramma wel kende.
[..]
Dat is waar ja, maar ik sprak even over de SP van een aantal jaar terug.. :)
Nou heeft de SP uit dit rijtje een vrij grote achterban, en die groeit nog steeds...

Maarreh stem voor hé!
Ik stem al jaren SP.... :)

Verwijderd

Mensen.....

Wat zijn de tweakers toch negatief over professor Pim Fortuyn. Er zijn hier enkele simpele figuren die zelfs durfen te zeggen dat Pim dom is. Belachelijk! Waar baseren jullie dat op? Heeft een van jullie ooit een boek van Fortuyn gelezen? Ik denk het niet. Dit raad ik jullie wel aan. Pim Fortuyn schrijft namelijk over moeilijke maatschappelijke problemen en weet zich erg mooi te verwoorden. Natuurlijk hoef je het niet met al zijn standpunten en meningen en visies eens te zijn, dat ben ik ook niet, maar na het lezen van zon boek kun je toch duidelijk zien dat die man erg slim is. Hoewel ik betwijfel of jullie mensen-zonder-niveau de boeken wel zullen begrijpen. Ga nu niet zeggen dat ik ook dom ben omdat jullie dom noem. Natuurlijk ken ik jullie niet persoonlijk en ik heb ik geen flauw idee hoe het met jullie hersenen gesteld is. Reden van mijn uitlating jegens jullie is de ergernis. Ik erger mij aan domme opmerkingen, en Pim Fortuyn dom noemen is wel een erg domme opmerking.

Verwijderd

LN kan alleen maar in de oppositie wordt hier gezegd.

Op welke feiten wordt dat gebaseerd? Op een paar tv optredens van dhr Fortuyn? Lijkt mij niet erg objectief. Bij het winnen van kiezers moet je een andere taal gebruiken dan bij het debatteren in de kamer. De kiezer wil geen compromisjes taal. Hij wil zaken zien gebeuren/veranderen. Op die toon moet je het ook spelen.

Niemand hier heeft LN in de kamer bezig gezien. Toch heeft iedereen zijn of haar oordeel al klaar. We weten niet eens wie er voor LN de kamer ingaan. Alleen de groslijst is bekend waarop enkele bekende namen staan maar het merendeel is onbekend. Hoe kunnen wij dan nu al vaststellen dat die mensen er niks van kunnen? Het antwoord is heel simpel: dat kunnen wij helemaal niet.

Ik geef ze wel een kans. Onder paars is de tolerantie "wat" uit de hand gelopen. Laat LN het maar eens proberen. Over 4 jaar zien we wel wie gelijk heeft.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
IK weet wat ie te bieden heeft. Zijn kale knikker ! :P

What ? what's wrong with that uitspraak ?

Maar ff serieus,.......nix hij heeft nix te bieden. Maar wie wel tegnwoordig ?

Ja de slager die korting geeft als je meer dan 20 kg vlees bij hem koopt ! :)

dikzak

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 19:41 schreef illem het volgende:
Mensen.....

Wat zijn de tweakers toch negatief over professor Pim Fortuyn. Er zijn hier enkele simpele figuren die zelfs durfen te zeggen dat Pim dom is. Belachelijk! Waar baseren jullie dat op? Heeft een van jullie ooit een boek van Fortuyn gelezen? Ik denk het niet. Dit raad ik jullie wel aan.
Bravo!

Hier alvast een titel voor jullie :

" DE ISLAMISERING VAN ONZE CULTUUR "
nederlandse identiteit als fundament
ISBN 90 6 112 871 7
euro ; 9.75

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 22:18 schreef Penia het volgende:

[..]

Bravo!

Hier alvast een titel voor jullie :

" DE ISLAMISERING VAN ONZE CULTUUR "
nederlandse identiteit als fundament
ISBN 90 6 112 871 7
euro ; 9.75
Ik geloof niet dat er nog een echte nederlandse cultuur bestaat.
De nederlandse cultuur is allang ingeruild voor een model dat lijkt op het amerikaanse model.
Een soort van multiculturele samenleving.

Dus er bestaat geen ver-islamisering.
Alleen zijn we nu een open samenleving.
Dat hebben de kiezers zelf zo gewild ook nog.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Verwijderd

Maar heeft hij eigenlijk ook nog grotere zaken op zijn programma staan?
Hoe heeft hij zich ingezet voor de euro, of wat heeft hij andere minderheids groeperingen te bieden?

Houd hij zich eigenlijk ook bezig met de euthanasie wetgeving?
Of denkt hij ook mee aan het oplossen van de verschillende milleu problemen?

Daar hoor ik hier helemaal niemand over praten...
Leefbaar nederland pakt het juist heel slim en goed aan, zoals andere partijen doen zetten ze onmgeveer alle punten die er maar bestaan in hun plan en gooien die op tafel, na 4 jaar blijkt dat alle punten voor nog geen 10% zijn nagekomen (dat heeft ons toch wel de afgelopen jaren mogen leren lijkt mij). Leefbaar nederland zegt, we kunnen toch niet alle problemen in 4 jaar oplossen, en we beginnen gewoon op punt x. Daarom hoor je hun ook niet over elk wissewasje praten.

Dit is al 1 ding wat mij enorm trekt in ln, geen eindeloos gezeik, maar een paar hoofdpunten waar aan gewerkt moet worden, je kunt helaas niet 100 dingen tegelijk oplossen, neen, stuk voor stuk.

Verder wil ik ook nog ff kwijt over het zogenaamde racisme wat je telkens over pim en ln hoort, dit is een mooie quote:
Wist u dat
- het tégen zijn op de ongeremde immigratie naar Nederland
- het tégen zijn op een opgedrongen multiculturele samenleving
- het kritisch beoordelen van allochtonen

totaal niks met racisme, discriminatie, stigmatisering, extreem-rechts etc. te maken heeft ?

U denkt van wel ?

Dan bent ook U waarschijnlijk een slachtoffer van politici in dit land die geruime tijd geleden deze begrippen zodanig gemanipuleerd hebben dat ze iedere kritiek op hun immigratie-beleid (of beter: wan-beleid) de kop in kunnen drukken.
bron: http://www.democrates.nl/

dit is zo waar, dit is echt zo enorm waar, iedereen is bang om voor racist uitgemaakt te worden als hij ook maar 1 slecht woordje over een buitenlander zegt.

En waar maken we ons druk om? ln heeft echt geen vrij spel hoor als ze 20 zetels ofzo hebben, laat ze lekker flink die uitgezakte partijen wakker schudden zodat er eindelijk is verandering komt in die neerwaardse spiraal.

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 12:44 schreef LangTall het volgende:
Leuk wordt het hier... :)
Jammer dat ik niet goed heb opgelet... :'(

Was ook op het congres (bestuurslid afdeling Enschede) maar zal in het vervolg beter op 'lange mannen' letten... ;)

SAPman was me al eerder opgevallen als 'verstandige tweaker'... ;) en die worden uiteindelijk allemaal lid van de SP.... >:)

Plotseling weet je het...: "Ik meld me aan als lid van de SP!!!" :? ;)

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Op donderdag 07 februari 2002 01:28 schreef Kertje het volgende:

text...
In mijn ogen is het emigranten verhaal nog maar een wissewasje, vergeleken met de taak die ons land nu te wachten staat, na de invoering van de euro.

Dat hele verhaal gaat landelijk gezien over de hele bevolking toch maar om over een minderheids groep.
Anders zouden het ook geen minderheden genoemd worden.
Alleen noemen we die minderheden nu al een tijd lang allochtonen.
Maar het blijft een minderheids groep in onze maatschappij.

Welliswaar vallen ze erg op doordat een gedeelte van die minderheid nogal wat overlast veroorzaakt.
Maar desalnietemin blijft het een minderheid.

En voor zover ik weet wordt er altijd het eerst rekening gehouden met de grootste groep met de meeste belangen.
Nou en zo gaat het nu dan toch?
Daar kiezen we zelf voor.

En dan komt iemand ineens met allerlei kleine doch dringende zaken, en dan zouden die ineens voorrang moeten krijgen op de agenda?

Dat vind ik niet erg democratisch overkomen als je het mij vraagt.

edit:

PS Ik vond die Herr Flick, in "Allo Allo", ook altijd wel grappig.
En hij had ook wel wat menselijks.
Maar het is en blijft een nazi.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 01:47 schreef koekoeksjong het volgende:

[..]

Leuk wordt het hier... :)
Jammer dat ik niet goed heb opgelet... :'(

Was ook op het congres (bestuurslid afdeling Enschede) maar zal in het vervolg beter op 'lange mannen' letten... ;)

SAPman was me al eerder opgevallen als 'verstandige tweaker'... ;) en die worden uiteindelijk allemaal lid van de SP.... >:)

Plotseling weet je het...: "Ik meld me aan als lid van de SP!!!" :? ;)
HAHAHAHAHA! Da's ook voor het eerst dat ik "verstandig" wordt genoemd.... Ruik ik sarcasme?! >:)

Maar serieus; ik ben persoonlijk erg positief over de SP. Ik vind (net als de meeste mensen hier) dat de gangbare politieke partijen er een zooi van hebben gemaakt de afgelopen jaren, maar LN is naar mijn smaak (ja, MIJN smaak) toch te rechts.

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 06:21 schreef Phaerion het volgende:

[..]

In mijn ogen is het emigranten verhaal nog maar een wissewasje, vergeleken met de taak die ons land nu te wachten staat, na de invoering van de euro.

Dat hele verhaal gaat landelijk gezien over de hele bevolking toch maar om over een minderheids groep.
Anders zouden het ook geen minderheden genoemd worden.
Alleen noemen we die minderheden nu al een tijd lang allochtonen.
Maar het blijft een minderheids groep in onze maatschappij.

Welliswaar vallen ze erg op doordat een gedeelte van die minderheid nogal wat overlast veroorzaakt.
Maar desalnietemin blijft het een minderheid.

En voor zover ik weet wordt er altijd het eerst rekening gehouden met de grootste groep met de meeste belangen.
Nou en zo gaat het nu dan toch?
Daar kiezen we zelf voor.

En dan komt iemand ineens met allerlei kleine doch dringende zaken, en dan zouden die ineens voorrang moeten krijgen op de agenda?

Dat vind ik niet erg democratisch overkomen als je het mij vraagt.

edit:

PS Ik vond die Herr Flick, in "Allo Allo", ook altijd wel grappig.
En hij had ook wel wat menselijks.
Maar het is en blijft een nazi.
dat zie je in mijn ogen echt verkeerd, ik zie het zo dat als er geen drastische verandering komt, problemen alleen maar groter worden en blijven groeien. Deze problemen kosten de nederlandse staat miljarden guldens, kan ik nou niet echt een klein wissewasje noemen, dan nog niet te spreken over dat mensen zich niet meer veilig voelen op straat enzo...

en ook dit is niet het enige waar ln aan wil werken, maar ook een van de punten

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Ja ik begrijp je verhaal volkomen.
Ik beweer ook niet dat die dingen zomaar uit de lucht komen vallen om niets.

Er is zelfs een verschil met vroeger.
De media erkend het probleem zelfs óók al.
En noemt de antiliaanse en marrokaanse gemeenschap een probleem.
Dat welliswaar aangepakt moet worden.
En de veiligheid van de burgers op straat, staat nu eenmaal hoog in het vaandel bij veel mensen.

Maar dat neemt niet weg dat deze situatie wel op de nominatie lijst staat van zaken die een regelrechte hetze kunnen worden of kunnen uitlopen tot een onbedoelde heksenjacht.

Ik bedoel, de mensen zijn aardig bezig elkaar op te zwepen.
En veel mensen beginnen er ook echt zin in te krijgen.
Vooral na de recentelijke aanslagen op amerika vorig jaar.

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 05 februari 2002 01:24 schreef Phaerion het volgende:
Als ik ergens de naam Pim Fortuin zie, dan wordt ie gelijk geasosieerd met de problematiek rond de allochtone nederlanders.

Mijns menens is Pim nu juist de man die het proletariaat weet te kietelen. Iets wat de "normale politicie" nog enkel in de campagnetijd durven/kunnen >:)

• LangTall

LangTall

Op donderdag 07 februari 2002 08:15 schreef SAPman het volgende:

en Koekoeksjong schreef:
--------------------------------------------------------
Leuk wordt het hier...
Jammer dat ik niet goed heb opgelet...
Was ook op het congres (bestuurslid afdeling Enschede) maar zal in het vervolg beter op 'lange mannen' letten...

SAPman was me al eerder opgevallen als 'verstandige tweaker'... en die worden uiteindelijk allemaal lid van de SP....

Plotseling weet je het...: "Ik meld me aan als lid van de SP!!!"
--------------------------------------------------------

HAHAHAHAHA! Da's ook voor het eerst dat ik "verstandig" wordt genoemd.... Ruik ik sarcasme?! >:)

Maar serieus; ik ben persoonlijk erg positief over de SP. Ik vind (net als de meeste mensen hier) dat de gangbare politieke partijen er een zooi van hebben gemaakt de afgelopen jaren, maar LN is naar mijn smaak (ja, MIJN smaak) toch te rechts.
Dat zal eerder zijn dan je denkt Koekoeksjong! Was met afdeling DH op pad, Je weet wel die malloten die met een motie over vissen kwamen... >:)

Ben zelf nooit echt politiek bewust en actief geweest (heb bij de vorige verkiezingen zelfs nog VVD gestemd, OK SHOOT ME!!), maar sinds ik m'n huidige vriendin ken ben ik me er wat meer mee bezig gaan houden... En het SP-straatje past toch beter bij me dan ik ooit had gedacht. Gisteravond nog kou staan lijden met flyers en sponsjes, dus de lasten heb ik al, nu de lusten nog. ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• LangTall

LangTall

Op donderdag 07 februari 2002 01:28 schreef Kertje het volgende:

Leefbaar nederland pakt het juist heel slim en goed aan, zoals andere partijen doen zetten ze onmgeveer alle punten die er maar bestaan in hun plan en gooien die op tafel, na 4 jaar blijkt dat alle punten voor nog geen 10% zijn nagekomen (dat heeft ons toch wel de afgelopen jaren mogen leren lijkt mij). Leefbaar nederland zegt, we kunnen toch niet alle problemen in 4 jaar oplossen, en we beginnen gewoon op punt x. Daarom hoor je hun ook niet over elk wissewasje praten.

Dit is al 1 ding wat mij enorm trekt in ln, geen eindeloos gezeik, maar een paar hoofdpunten waar aan gewerkt moet worden, je kunt helaas niet 100 dingen tegelijk oplossen, neen, stuk voor stuk.

En waar maken we ons druk om? ln heeft echt geen vrij spel hoor als ze 20 zetels ofzo hebben, laat ze lekker flink die uitgezakte partijen wakker schudden zodat er eindelijk is verandering komt in die neerwaardse spiraal.
Ja ok, ben met je eens dat alle partijen dat doen. Maar de meeste partijen roepen niet alleen wat ze willen doen, maar weten het ook nog te onderbouwen HOE ze het willen doen. En daar zie ik nog steeds nix van bij LN. Of komt dat idd na het volgende partijcongres? Dat zal ook interessant worden wat er dan overbijft van alle punten die ze noemen. Ben alleen bang dat de meeste mensen die nu lyrisch zijn over LN en hun mening al klaar hebben, maar niet meer gaan kijken wat het definitieve programma van LN is. Dat kon ze nog wel eens tegen gaan vallen nl. Alles wat LN nu roept is het voorlopige programma. Wat blijft daarvan in het definitieve over?

edit:

typo

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 10:23 schreef LangTall het volgende:

[..]

Ja ok, ben met je eens dat alle partijen dat doen. Maar de meeste partijen roepen niet alleen wat ze willen doen, maar weten het ook nog te onderbouwen HOE ze het willen doen. En daar zie ik nog steeds nix van bij LN. Of komt dat idd na het volgende partijcongres? Dat zal ook interessant worden wat er dan overbijft van alle punten die ze noemen. Ben alleen bang dat de meeste mensen die nu lyrisch zijn over LN en hun mening al klaar hebben, maar niet meer gaan kijken wat het definitieve programma van LN is. Dat kon ze nog wel eens tegen gaan vallen nl. Alles wat LN nu roept is het voorlopige programma. Wat blijft daarvan in het definitieve over?

edit:

typo
ik moet toegeven dat het allemaal wat idealistisch is, maar zeg nou zelf, de andere partijen kunnen wel zeggen hoe ze het allemaal doen, maar uiteindelijk komt er toch ook niks van? ln veroorzaakt iig een hele andere gedachtengang bij ook de andere partijen, wellicht dat er door hun grootste opkomst ook andere partijen gaan nadenken.

Het is trouwens niet helemaal zo dat ze niks onderbouwen, vind ik wat kort door de bocht, maar idealistisch is het wel ja. Ik geef ze een kans, blijkt hetn a 4 jaar niks te zijn stem ik zo weer op een ander...

• LangTall

LangTall

Op vrijdag 08 februari 2002 11:16 schreef Kertje het volgende:

ik moet toegeven dat het allemaal wat idealistisch is, maar zeg nou zelf, de andere partijen kunnen wel zeggen hoe ze het allemaal doen, maar uiteindelijk komt er toch ook niks van? ln veroorzaakt iig een hele andere gedachtengang bij ook de andere partijen, wellicht dat er door hun grootste opkomst ook andere partijen gaan nadenken.

Het is trouwens niet helemaal zo dat ze niks onderbouwen, vind ik wat kort door de bocht, maar idealistisch is het wel ja. Ik geef ze een kans, blijkt hetn a 4 jaar niks te zijn stem ik zo weer op een ander...
Ok, jij gaat voor mij dan nu onderbouwen hoe ze de stopzetting van de Betuwelijn gaan bekostigen, en hoe de sanering van de zorg betaald gaat worden. En dit alles inclusief afkoopsommen van contracten en afvloeiingsregelingen. Of je vertelt me waar ik deze info kan vinden. Dan zal ik toegeven dat het onderbouwd is, anders niet.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 11:36 schreef LangTall het volgende:

[..]

Ok, jij gaat voor mij dan nu onderbouwen hoe ze de stopzetting van de Betuwelijn gaan bekostigen, en hoe de sanering van de zorg betaald gaat worden. En dit alles inclusief afkoopsommen van contracten en afvloeiingsregelingen. Of je vertelt me waar ik deze info kan vinden. Dan zal ik toegeven dat het onderbouwd is, anders niet.
check www.leefbaar.nl

als ik ff vluchtig kijk kom ik al gelijk dit tegen:
Einde van het generaalsregime

Nederland heeft een peperdure legertop. Verhoudingsgewijs zijn er meer generaals dan in welk Europees land dan ook. Nederland heeft verhoudingsgewijs drie keer zoveel generaals als het militair toch niet kinderachtig denkend Duitsland. Bovendien is de pensioengerechtigde leeftijd nog steeds 55 jaar.

Het aantal generaals en kolonels wordt gehalveerd en de pensioengerechtigde leeftijd gaat naar zestig jaar.

Deelname aan buitenlandse vredesmissies of bestrijding van conflicten zijn overeenkomstig het Nederlandse politieke en militaire gewicht in de wereld.
das natuurlijk ook niet genoeg voor al het benodigde geld, maar dit is ook maar 1 van de vele punten

• LangTall

LangTall

Op vrijdag 08 februari 2002 11:49 schreef Kertje het volgende:

check www.leefbaar.nl

als ik ff vluchtig kijk kom ik al gelijk dit tegen:

-----------------------------------------------------------
Einde van het generaalsregime
Nederland heeft een peperdure legertop. Verhoudingsgewijs zijn er meer generaals dan in welk Europees land dan ook. Nederland heeft verhoudingsgewijs drie keer zoveel generaals als het militair toch niet kinderachtig denkend Duitsland. Bovendien is de pensioengerechtigde leeftijd nog steeds 55 jaar.

Het aantal generaals en kolonels wordt gehalveerd en de pensioengerechtigde leeftijd gaat naar zestig jaar.

Deelname aan buitenlandse vredesmissies of bestrijding van conflicten zijn overeenkomstig het Nederlandse politieke en militaire gewicht in de wereld.
-----------------------------------------------------------
das natuurlijk ook niet genoeg voor al het benodigde geld, maar dit is ook maar 1 van de vele punten
Die pagina ken ik beter dan je denkt. Alles wat daar staat zal in eerste instantie veel geld kosten, ook het voorbeeld wat je aanhaalt. Die mensen er uit wieberen kan je alleen via een afvloeiingsregeling kunnen doen, en wat kost dat: juist, geld. Is op de lange termijn wel kostenbesparend, maar het zal toch eerst gefinancieerd moeten worden. En dat redden ze ook niet met een rijk gevulde partijkas iig.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 12:15 schreef LangTall het volgende:

[..]

Die pagina ken ik beter dan je denkt. Alles wat daar staat zal in eerste instantie veel geld kosten, ook het voorbeeld wat je aanhaalt. Die mensen er uit wieberen kan je alleen via een afvloeiingsregeling kunnen doen, en wat kost dat: juist, geld. Is op de lange termijn wel kostenbesparend, maar het zal toch eerst gefinancieerd moeten worden. En dat redden ze ook niet met een rijk gevulde partijkas iig.
ok, maar je moet wel doelen stellen, als je bv een bedrifj begint en je hebt maar 5000 piek, dan kun je ook niet zeggen van dus kan ik maar 5000 piek betalen... investeren heet dat....

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 07 februari 2002 21:19 schreef GFX41 het volgende:
Op dinsdag 05 februari 2002 01:24 schreef Phaerion het volgende:
Als ik ergens de naam Pim Fortuin zie, dan wordt ie gelijk geasosieerd met de problematiek rond de allochtone nederlanders.

Mijns menens is Pim nu juist de man die het proletariaat weet te kietelen. Iets wat de "normale politicie" nog enkel in de campagnetijd durven/kunnen >:)
Mee eens!!!

En uit de reacties van de andere partijen blijkt maar al te goed dat ze hem aardig knijpen voor de persoon in kwestie.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
En terecht...

Pim begeeft zich op een vlak waar de regering zich meetsal buiten houd.

Pim praat met de bevolking.
Maar dat hebben meer mensen gedaan in het verleden.
En er onstond gelijk een hetze rond de jodenvervolging enzoo.

Geef vooral het volk niet overal hun zin in.
Want ze zijn bevooroordeeld, en niet iedereen is zo'n geweldig denker.

Het lijkt soms alsof de regering de mensen onderling gewoon laat aanrommelen.
Wat misschien in zekere zin ook wel zo is.

Want wie is het volk om zich zo actief met zware politiek bezig te houden?
Want zo simpel zit de politiek allang niet meer in elkaar.

En nu denkt een Pim Fortun dat hij ons wel even volledig bij die politiek kan betrekknen en ons uitspelen tegen onze eigen regering.

Ik vind dat gewoon een beetje dubieus.
Het is maar een gevoel, maar dat gevoel krijg ik denk ik ook iet helemaal voor niets.
Dat komt toch wel ergens vandaan.

En elke keer als ik hem zie, dan vind ik hem zo gelikt en gladjes overkomen, dat het er veel te gespeeld uitziet.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Zoek de overeenkomsten:
"Ik zweer: ik zal mijn kracht voor het welzijn van het Duitse volk inzetten, de grondwet en de wetten van het Duitse volk verdedigen, de mij opgedragen plichten gewetensvol verdedigen en mijn taken onpartijdig en rechtvaardig tegenover iedereen uitvoeren." - De eed die Adolf Hitler op 30 januari 1933 aflegde.
"At your service." - Pim Fortuyn
Ik vind Pimmetje eng, dat meen ik echt. Artikel 1 van de grondwet opschorten? Om discriminatie toe te staan? Dat kan toch gewoon niet?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik had wel verwacht dat hij zichzelf op zou blazen, maar zo snel. Nee, ik dacht toch dat hij slimmer was en zijn werkelijke aard beter zou kunnen verbergen. Schijnbaar niet.

Artikel 1 gaat trouwens verder. Dit is de basis dat je tussen mensen geen verschil mag maken, niet alleen over het uitspreken van discriminatie!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 19:42 schreef Cyberpope het volgende:
Ik had wel verwacht dat hij zichzelf op zou blazen, maar zo snel. Nee, ik dacht toch dat hij slimmer was en zijn werkelijke aard beter zou kunnen verbergen. Schijnbaar niet.

Artikel 1 gaat trouwens verder. Dit is de basis dat je tussen mensen geen verschil mag maken, niet alleen over het uitspreken van discriminatie!
Wat is die kerel dom zeg!! Ik had gedacht dat hij genuanceerde uitspraken zou gaan doen om een beetje populistiesch te kunnen gaan doen in de 2e kamer, maar nu lijkt het erop dat Pim zijn politieke testament heeft geschreven. Hoogmoed?

Verwijderd

Tsja...beetje dom lijkt het wel.

Maar zag je hoe politiek den haag opkeek tegen het mega tsunami effect wat pim teweeg bracht in de peilingen!!! hahahahahaha 777 kleuren stront scheten ze, en dan nog maar volhouden dat er niets leeft onder de bevolking.

Zelf als l.n zich opblaast is het in het geheel niet voor niets geweest.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 13:08 schreef MIster X het volgende:
Zoek de overeenkomsten:
[..]

[..]

Ik vind Pimmetje eng, dat meen ik echt. Artikel 1 van de grondwet opschorten? Om discriminatie toe te staan? Dat kan toch gewoon niet?
Discriminatie wordt allang toegestaan.

Als jij een gekleurde buitenlander een zwartbek noemt, dan is dit discriminatie.
Maar als die zwartbek jouw een bleekscheet noemt... :?

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 22:41 schreef TheBird het volgende:

[..]

Discriminatie wordt allang toegestaan.

Als jij een gekleurde buitenlander een zwartbek noemt, dan is dit discriminatie.
Maar als die zwartbek jouw een bleekscheet noemt... :?
Dan heet hij voortaan scheve zwartbek... >:)

Edit:

Ik ben blij dat ik vandaag op tv hoorde at pimmetje waarschijnlijk uit LN wordt gekickt :).

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 21:46 schreef loekos het volgende:
Tsja...beetje dom lijkt het wel.

Maar zag je hoe politiek den haag opkeek tegen het mega tsunami effect wat pim teweeg bracht in de peilingen!!! hahahahahaha 777 kleuren stront scheten ze, en dan nog maar volhouden dat er niets leeft onder de bevolking.

Zelf als l.n zich opblaast is het in het geheel niet voor niets geweest.
Ik hoop idd ook dat we niet weer een periode van 4 jaar lekker verder slapen tegemoet gaan.
Maar ja, je weet hoe ze zijn daar in Den Haag; veel beloven en zeer weinig nakomen.
Wat dat betreft zijn ze daar geen van alle een haar beter dan onze fortuynlijke vriend Pim. ;)

Verwijderd

Leefbaar Nederland neemt afstand van Fortuyn
09 februari 2002, 23:33:54

DEN HAAG/HILVERSUM (ANP) - Het bestuur van Leefbaar Nederland neemt afstand van de omstreden uitlatingen van lijsttrekker Fortuyn. Dat zei partijvoorzitter Jan Nagel zaterdagavond tijdens een onderbreking van de bijeenkomst van het bestuur en de lijsttrekker in Hilversum.

Leefbaar Nederland kwam bijeen na uitlatingen van lijsttrekker Fortuyn zaterdag in de Volkskrant. Hij pleitte voor het schrappen van het verbod op discriminatie uit de grondwet. Fortuyn vindt dat mensen moeten kunnen zeggen wat ze willen.

,,Nederland is niet vol, artikel 1 van de grondwet moet worden gehandhaafd en het asielbeleid mag er niet op zijn gericht om niemand toe te laten,'' aldus Nagel, die ,,duidelijkheid wilde verschaffen''. Hij zei dat het hele bestuur deze standpunten deelt. Het ziet er niet naar uit dat het bestuur zaterdagavond al een besluit neemt over het al dan niet aanblijven van Fortuyn als lijsttrekker.

Uitlatingen

Fortuyn zei verder in het interview met de Volkskrant dat het aanzetten tot fysiek geweld wel strafbaar moet blijven. ,,Dat kan een rechtstaat zich niet permitteren.'' Imams moeten volgens hem het recht hebben om zich negatief uit te laten over homoseksuelen. Fortuyn pleit verder voor opzegging van het Vluchtelingenverdrag en het Akkoord van Schengen. Hij wil de grens sluiten voor islamieten die zich nieuw in Nederland willen vestigen. ,,Ik vind 16 miljoen Nederlanders wel genoeg. Het is een vol land.''

Fortuyn beloofde partijvoorzitter Nagel van Leefbaar Nederland vorig jaar geen uitspraken te doen over beperking van de immigrantie. Fortuyn in het interview: ,,Daar moest ik me maar eens niet zoveel meer van aantrekken.'' Fortuyn negeert met zijn uitspraken ook beslissingen van het congres van Leefbaar Nederland. Dat, immers tegen een voorstel stemde om asielzoekers per quotum tot Nederland toe te laten. Fortuyn zegt in het interview de islam een ,,achterlijke cultuur'' te vinden.

Fortuyn zei na de bijeenkomst met het bestuur van zijn partij bij zijn uitlatingen te blijven en wil graag aanblijven als lijsttrekker
Iedereen lees dit en je weet al gauw wat voor kl..., ach jah laat ik dit maar niet zeggen. Ik kan hem zoveel verrotschelden als ik wil maar niemand die zich er wat van aantrekt. Iig, ik wil geen flame uitlokken :(

Verwijderd

Hoorde op het late nieuws dat zuiderbuur meneer de Winter (Vlaams Blok) Fortuyn feliciteerde voor zijn moedige opstelling :?

Betere reclame kan Fortuyn en LN zich niet wensen toch?

Ik hoop erop dat LN toch conclusies trekt uit uitlatingen als *daar trek ik me maar niet meer zoveel van aan*

Einde Pim wat mij betreft en liefst zo snel mogelijk!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 14:03 schreef Phaerion het volgende:
En terecht...

Pim begeeft zich op een vlak waar de regering zich meetsal buiten houd.

Pim praat met de bevolking.
Maar dat hebben meer mensen gedaan in het verleden.
En er onstond gelijk een hetze rond de jodenvervolging enzoo.

Geef vooral het volk niet overal hun zin in.
Want ze zijn bevooroordeeld, en niet iedereen is zo'n geweldig denker.

Het lijkt soms alsof de regering de mensen onderling gewoon laat aanrommelen.
Wat misschien in zekere zin ook wel zo is.

Want wie is het volk om zich zo actief met zware politiek bezig te houden?
Want zo simpel zit de politiek allang niet meer in elkaar.

En nu denkt een Pim Fortun dat hij ons wel even volledig bij die politiek kan betrekknen en ons uitspelen tegen onze eigen regering.

Ik vind dat gewoon een beetje dubieus.
Het is maar een gevoel, maar dat gevoel krijg ik denk ik ook iet helemaal voor niets.
Dat komt toch wel ergens vandaan.

En elke keer als ik hem zie, dan vind ik hem zo gelikt en gladjes overkomen, dat het er veel te gespeeld uitziet.
Toch ben ik van mening dat een groot gedeelte van de bevolking het beleid wat we nu voeren aardig beu is.

Maar wat hebben we voor alternatief als het gaat om b.v. het asielbeleid, of de bestrijding van de criminaliteit?
Dat er onder de bevolking behoefte is aan een partij die hier iets aan doet, blijkt duidelijk uit de populariteit van LN in de opinie peilingen.

Pim is idd een gladjanus, maar als ik de laatste jaren naar sommige ministers van justitie kijk dan denk ik ook bij mezelf; "Jezus, moeten die watjes het nu opnemen tegen het boeventuig in ons land?"

Ik ben het met je eens dat de huidige partijen zich niet veel van het volk aantrekken (althans, zodra de verkiezingen voorbij zijn, want voor die tijd beloven ze van alles om de nodige aantal stemmen te krijgen).

Onze staatsvorm mag dan wel met een mooi woord democratie heten, maar is dat dus in feite niet.
Partijen die er anders over denken zoals in het verleden de CP worden simpelweg de kop in gedrukt, zoiets strookt natuurlijk niet in een "echte" democratische staatsvorm.

T'is daarom ook helemaal niet zo vreemd dat er steeds minder mensen zijn die bij de verkiezingen hun stem uitbrengen, dat is in ons land duidelijk verspilde moeite...

Verwijderd

Een hoop tekst van een ieder, maar toch lees ik vrij veel de zelfde stelling: alle partijen hebben zich niet laten zien! (lees dus : niet hetgene gedaan/verkondigd wat nederland leefbaarder zou kunnen maken.)
Dus, als sommigen sich niet met de verkiezingsprogramma's van een bepaalde party kunnen verenigen, rest dus alleen het oprichten van een nieuwe partij. lijkt me.
Ik heb mijn keuze al gemaakt.

Verwijderd

Wat heeft PF te bieden?

C H A N G E

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.dijstelbloem/campagne.jpg

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op zondag 10 februari 2002 11:47 schreef loona35 het volgende:
[afbeelding]
>:)
Een afbeelding die duizend woorden spreekt...

edit:
Het mag hier dan misschien geen HK zijn, maar deze prent vat de mening van velen samen.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 11:47 schreef loona35 het volgende:
[afbeelding]
leuk maar misschien is het je opgevallen dat dit geen hk is ?

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Ach die afbeelding vertolkt mijn mening, het is ook weer niet zomaar een duf plaatje zonder inhoudelijke bedoelingen...

Verwijderd

offtopic:
Hoort deze thread überhaupt wel in W&L thuis?

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 14:51 schreef loona35 het volgende:
Ach die afbeelding vertolkt mijn mening, het is ook weer niet zomaar een duf plaatje zonder inhoudelijke bedoelingen...
Volgens de hoogleraar (Pim dus) is de islam onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. In de Fortuyn Omnibus spreekt hij over 'mijn kruistocht tegen de islam'. Met de islam is geen compromis mogelijk, vindt Fortuyn. 'De verschillen zijn niet alleen scherp en pijnlijk, maar ook onoverbrugbaar.' De islam erkent de scheiding van kerk en staat niet, kent een ongelijkwaardige verhouding tussen mannen en vrouwen en discrimineert homoseksuelen, en kan daarom niet samengaan met de 'traditionele joods-christelijke humanistische cultuur' van Nederland, aldus Fortuyn. Het fundamentalisme baart hem de meeste zorgen, maar ook liberalere varianten zorgen voor problemen.

Struikelblok

'Met name de islam is dikwijls een cultureel struikelblok voor de economische en maatschappelijke integratie in Nederland van Turken en Marokkanen,' schrijft hij in Tegen de islamisering van onze cultuur

p.s. Waarschijnlijk ben jij net zo dom als je "plaatje"...

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:00 schreef Penia het volgende:
' De islam erkent de scheiding van kerk en staat niet, kent een ongelijkwaardige verhouding tussen mannen en vrouwen en discrimineert homoseksuelen, en kan daarom niet samengaan met de 'traditionele joods-christelijke humanistische cultuur' van Nederland, aldus Fortuyn.
Daarbij vergeet de hoogleraar even dat het christendom vroeger ook onverenigbaar was met het humanisme, vrouwen en homosexuelen discrimineerde, en de kerk als hoogste wereldlijke macht propageerde. In het verleden is dit opgelost door enkele honderden jaren lang de meest vreselijke oorlogen te voeren, en de hoogleraar lijkt er op uit te zijn het verleden te herhalen door de islam dmv. confrontatie en het daaruit resulterende geweld te seculariseren.

Dat is over het algemeen het probleem met Fortuyn, hij is voor "vrije meningsuiting", maar gaat er volledig aan voorbij dat je mening onverbloemd op een ongelegen moment en/of tegen de verkeerde persoon/bevolkingsgroep uiten je wel eens duur te staan kan komen. (Oftewel: als je wilt volksmennen moet je de kar niet tegen een muur aanrijden.)

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:19 schreef mietje het volgende:

[..]

Daarbij vergeet de hoogleraar even dat het christendom vroeger ook onverenigbaar was met het humanisme, vrouwen en homosexuelen discrimineerde, en de kerk als hoogste wereldlijke macht propageerde. In het verleden is dit opgelost door enkele honderden jaren lang de meest vreselijke oorlogen te voeren, en de hoogleraar lijkt er op uit te zijn het verleden te herhalen door de islam dmv. confrontatie en het daaruit resulterende geweld te seculariseren.
Het is de Islam die ons confronteert met geweld.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:27 schreef Penia het volgende:
Het is de Islam die ons confronteert met geweld.
Tja, dat deed het christendom in het verleden ook. Als we nu de islam als het "evil empire" gaan afschilderen (zoals dat vroeger met de katholieke kerk gebeurde) dan is een grootschalig conflict tegen dat "evil empire" bijna voorgeprogrammeerd. Als dit net zo escaleert als dat bij de de secularisatie van het christendom het geval was gaat dat conflict eeuwen duren, en gaan er miljoenen slachtoffers vallen.

Persoonlijk zou ik van een hoogleraar verwachten dat hij niet willens en wetens probeerde de lont in dit kruitvat te gooien, maar naar een constructieve oplossing zou zoeken.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:37 schreef mietje het volgende:

[..]

Tja, dat deed het christendom in het verleden ook. Als we nu de islam als het "evil empire" gaan afschilderen (zoals dat vroeger met de katholieke kerk gebeurde) dan is een grootschalig conflict tegen dat "evil empire" bijna voorgeprogrammeerd. Als dit net zo escaleert als dat bij de de secularisatie van het christendom het geval was gaat dat conflict eeuwen duren, en gaan er miljoenen slachtoffers vallen.

Persoonlijk zou ik van een hoogleraar verwachten dat hij niet willens en wetens probeerde de lont in dit kruitvat te gooien, maar naar een constructieve oplossing zou zoeken.
Jij verwacht dus van de hoogleraar dat hij zijn kop in het zand steekt net als "politiek correct" Den Haag die bereid is omwille van deze "correctheid" deze intolerante groep te blijven binnen halen?
En wat betreft de constructieve oplossing : geen onoverkomelijke problemen in huis halen.

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 22:37 schreef mietje het volgende:

[..]

Zucht ...het verleden dit probleem is NU!

lont in het kruitvat...tsja misschien wel maar ons als willoze zombies een geloof/cultuur op de mouw laten spelden
nee dank u... dan zit er waarschijnlijk toch niet veel anders op dan de boel eens flink te laten escaleren.

Ik snap heel goed dat dit niet de schuld is van de buitenlanders die hier een betere toekomst komen zoeken, maar van dat stelletje kloot hommels die ze indertijd hier heen gehaald heeft, maar daar hebben wij als hollandse burgers natuurlijk geen reet aan want dit probleem is nu!

Wie kan mij de zekerheid geven dat als de islamieten in holland in de meerderheid geraken dat ze zich niet gaan bemoeien met de tradities en gewoontes van de hollandse cultuur? Als ik dat zo eens hoor is een echte islamiet niet zo gek op ons en onze gewoontes...... lastige materie dit.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Wie kan mij de zekerheid geven dat als de islamieten in holland in de meerderheid geraken dat ze zich niet gaan bemoeien met de tradities en gewoontes van de hollandse cultuur? Als ik dat zo eens hoor is een echte islamiet niet zo gek op ons en onze gewoontes...... lastige materie dit.
Wat is dan een echte hollandse cultuur?
Ik denk niet dat veel mensen die hier nog kennen.
Onze hollandse cultuur is al lang verdwenen.

De kerstman verdringt sinterklaas.
We kregen halloween en valentinesday erbij.
Rad van fortuin en de kabelzenders kregen we erbij.

Wat nou nederlandse cultuur :?

Onze voorvaderen hebben dat nederland allang ingeruild voor een multiculturele samenleving. :P

Dat kwam ons beter uit, omdat we dan beter onze handel konden vertegenwoordigen aan de rest van de wereld.
Onze cultuur bestaat alleen nog maar uit economie.

De rest is zo algemeen dat je niet meer van nederlands kunt spreken.

En degenen die het hardste schreeuwen, hebben nog nooit een echte kolenboer gezien :P
of de scharensliep :P :P

Op kolen stoken? was da? :P

s'zaterdags gewassen worden in een zinken tijl op de koude keukenvloer, hartje winter met een kolenfornuis dat in de hoek van het souterain staat te loeien? :P :P

mwa de schillenboer kennen sommigen vast nog wel :o

Als je de nederlandse cultuur wilt behouden, dan zul je toch écht een paar jaar terug in de tijd moeten.
Terug naar de tijd dat er nog geen homecomputers waren en geen internet. :P :P

Verwijderd

lont in het kruitvat...tsja misschien wel maar ons als willoze zombies een geloof/cultuur op de mouw laten spelden
nee dank u... dan zit er waarschijnlijk toch niet veel anders op dan de boel eens flink te laten escaleren.
Jij denkt zeker dat er bij een echte escalatie alleen slachtoffers aan de andere zijde vallen?
Dan is dat de meerderheid, en aangezien we in onze onvolprezen democratie leven, heb je je dan maar te schikken naar de mening van de meerderheid. Pech voor je.

Maar dit zal nooit gebeuren: Ook onder islamieten zal de invloed van de moskee afnemen, net zoals de invloed van de kerk afgenomen is. Bovendien duurt het nog zo'n 550 jaar voordat er een islamitische meerderheid is, uitgaande van de huidige cijfers.

• LangTall

LangTall

Op zondag 10 februari 2002 01:38 schreef TheBird het volgende:

Toch ben ik van mening dat een groot gedeelte van de bevolking het beleid wat we nu voeren aardig beu is.

Maar wat hebben we voor alternatief als het gaat om b.v. het asielbeleid, of de bestrijding van de criminaliteit?
Dat er onder de bevolking behoefte is aan een partij die hier iets aan doet, blijkt duidelijk uit de populariteit van LN in de opinie peilingen.

Pim is idd een gladjanus, maar als ik de laatste jaren naar sommige ministers van justitie kijk dan denk ik ook bij mezelf; "Jezus, moeten die watjes het nu opnemen tegen het boeventuig in ons land?"

Ik ben het met je eens dat de huidige partijen zich niet veel van het volk aantrekken (althans, zodra de verkiezingen voorbij zijn, want voor die tijd beloven ze van alles om de nodige aantal stemmen te krijgen).

Onze staatsvorm mag dan wel met een mooi woord democratie heten, maar is dat dus in feite niet.
Partijen die er anders over denken zoals in het verleden de CP worden simpelweg de kop in gedrukt, zoiets strookt natuurlijk niet in een "echte" democratische staatsvorm.

T'is daarom ook helemaal niet zo vreemd dat er steeds minder mensen zijn die bij de verkiezingen hun stem uitbrengen, dat is in ons land duidelijk verspilde moeite...
Er is een partij die momenteel in kamer zit, en die ook veranderingen wil..... Stem voor.....

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 10 februari 2002 23:40 schreef loekos het volgende:

Hoe was die uitspraak ook al weer, graaf, graaf, spit, spit

Oh ja...ik weet het al weer

A) Zij die niets leren van de geschiedenis zijn gedoemd die te herhalen.

En waar ik vooral erg moe van wordt is de volgende uitspraak:

B) Zij die wel wat leren van de geschiedenis zijn gedoemd uitspraak A) te herhalen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 12:42 schreef Ortep het volgende:

[..]

Hoe was die uitspraak ook al weer, graaf, graaf, spit, spit

Oh ja...ik weet het al weer

A) Zij die niets leren van de geschiedenis zijn gedoemd die te herhalen.

En waar ik vooral erg moe van wordt is de volgende uitspraak:

B) Zij die wel wat leren van de geschiedenis zijn gedoemd uitspraak A) te herhalen.
Niets leren van de geschiedenis ? is een stille invasie van de islam al eens eerder voorgevallen in nederland dan :?

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Nou...ik geloof dat mijn vraag al beantwoord is.
Ik hoor net op het nieuws dat Pim en LN nu definitief uit elkaar liggen.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 00:13 schreef Captain Proton het volgende:

[..]

Jij denkt zeker dat er bij een echte escalatie alleen slachtoffers aan de andere zijde vallen?
[..]

Nee.

Dan is dat de meerderheid, en aangezien we in onze onvolprezen democratie leven, heb je je dan maar te schikken naar de mening van de meerderheid. Pech voor je.

Maar dit zal nooit gebeuren: Ook onder islamieten zal de invloed van de moskee afnemen, net zoals de invloed van de kerk afgenomen is. Bovendien duurt het nog zo'n 550 jaar voordat er een islamitische meerderheid is, uitgaande van de huidige cijfers.
Ik help het je hopen.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:28 schreef Phaerion het volgende:
Mooi zo... ik vond de rest van l.n toch al een stel angst hazen die geen idee hadden wat ze eigenlijk op hun hals haalde met pim aan het roer... de spanning werd hen overduidelijk net iets te veel.

Ik ben echt niet bang dat pim het hierbij laat zitten hoor... want er moet gewoon iemand in die kamer komen te zitten die om te beginnen eerst de strot afbijt van lulletje rozenmuller >:)

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 00:03 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Wat is dan een echte hollandse cultuur?
Ik denk niet dat veel mensen die hier nog kennen.
Onze hollandse cultuur is al lang verdwenen.

De kerstman verdringt sinterklaas.
We kregen halloween en valentinesday erbij.
Rad van fortuin en de kabelzenders kregen we erbij.

Wat nou nederlandse cultuur :?

Onze voorvaderen hebben dat nederland allang ingeruild voor een multiculturele samenleving. :P

Dat kwam ons beter uit, omdat we dan beter onze handel konden vertegenwoordigen aan de rest van de wereld.
Onze cultuur bestaat alleen nog maar uit economie.

De rest is zo algemeen dat je niet meer van nederlands kunt spreken.

En degenen die het hardste schreeuwen, hebben nog nooit een echte kolenboer gezien :P
of de scharensliep :P :P

Op kolen stoken? was da? :P

s'zaterdags gewassen worden in een zinken tijl op de koude keukenvloer, hartje winter met een kolenfornuis dat in de hoek van het souterain staat te loeien? :P :P

mwa de schillenboer kennen sommigen vast nog wel :o

Als je de nederlandse cultuur wilt behouden, dan zul je toch écht een paar jaar terug in de tijd moeten.
Terug naar de tijd dat er nog geen homecomputers waren en geen internet. :P :P
Ik doelde eigenlijk meer op gewoontes dan cultuur.

• Xangel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2022

Xangel

Live your life.

Op maandag 11 februari 2002 18:28 schreef Phaerion het volgende:
Hiep Hiep Hoera

AMD Duron 800 MHZ / 256 MB sdram / Gforce-2 MX400 32MB + Psion MX5 en een hele leuke vriendin. Nou wat wil je nog meer.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:20 schreef loekos het volgende:

[..]

Niets leren van de geschiedenis ? is een stille invasie van de islam al eens eerder voorgevallen in nederland dan :?
Net of jij eelt op je wittebroodknietjes hebt van het bidden in de Urker kerk!

Stille invasie van de islam... het klinkt als iets heel ergs geloof ik. En wat houdt het eigenlijk in? Dat de islam aanhang wint in NL. Nou en! Als christelijken langs de deuren gaan met hun wanen en proberen mensen te winnen voor hun hersenspinsels of erger: hele voetbalstadions vol voorhouden hoe geweldig die ene god is en dat de rest niks is... dan is dat goed?

Wat iedereen geloof moet men nl. zelf weten, we hebben hier een scheiding van kerk en staat. Het zal je wellicht verbazen maar in Turkije hebben ze dat ook, die scheiding. Moet ook wel, 30% van de turken is christelijk.

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:53 schreef loekos het volgende:
Mooi zo... ik vond de rest van l.n toch al een stel angst hazen die geen idee hadden wat ze eigenlijk op hun hals haalde met pim aan het roer... de spanning werd hen overduidelijk net iets te veel.
Besef je dat die "angsthazen" niet anders konden? Meneer Pim had zich aan LN (en daarmee de kiezers van LN) verplicht geen discriminerende uitlatingen meer te doen, maar doet het gewoon bij de eerste de beste gelegenheid toch. Dit is dus een prachtig voorbeeld voor de betrouwbaarheid van Pim.

Daarnaast kun je dit soort uitlatingen natuurlijk niet doen als je eenmaal in de kamer zit, dan is het snel afgelopen met je politieke carriere; een risico dat LN uiteraard niet kan nemen.
Ik ben echt niet bang dat pim het hierbij laat zitten hoor... want er moet gewoon iemand in die kamer komen te zitten die om te beginnen eerst de strot afbijt van lulletje rozenmuller >:)
Neem van mij aan dat Fortuyn geen enkele kans heeft tegen een politiek beest als "lulletje" Rozenmuller. De eerste ronde heeft hij al smadelijk verloren, want het was vooral Rozenmuller die aan de bel trok na de uitlatingen van Fortuyn in de Volkskrant.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Stille invasie? Die paar procent moslims? Natuurlijk zijn ze de snelst groeiende godsdienst. Als je om te beginnen maar 0.1 % bent den je groeit naar 1% ben je met 1000% gegroeid. Als je al 80% van de bevolking bent zoals de christenen kan je hooguit nog krimpen. Je kan in ieder geval niet met 30% groeien. Het duurt nog honderden jaren voor ze echt een meerderheid zouden zijn en tegen die tijd zijn het geen fanaten meer. Dat zijn ze in Ankara ook niet.

Als je ergens iets van leert dan wil dat zeggen dat je het ook begrijpt. De geschiedenis herhaalt zich natuurlijk niet tot op de letter. Maar als je een wat groter blikveld hebt dan zie je dat er door de eeuwen heen al strijd is geweest over geloven. En dat er door de eeuwen heen altijd al met vingertjes naar vreemdelingen is gewezen en dat er door de eeuwen heen steeds maar weer mensen zijn opgenomen in landen. Er gebeurd op dit moment niets wat niet al minstens 100 keer in een aantal vormen over de hele wereld is gebeurd in de afgelopen 3500 jaar. En als er een ding is waravan het wel duidelijk is dat het NIET werkt is het stigmatiseren van mensen. Dan worden ze nl fanatieker en gaan ze zich terugtrekken op hun eigen cultuur. En nog feller dan dat ze in het land van herkomst zouden hebben gedaan. Dat is wat je leren kan van geschiedenis.

Persoonlijk merk ik dat ook. Ik ben officieel een allochtoon. Niemand ziet het aan me (blauwe ogen) en niemand hoort het aan me. Ik woon in een 'doorzon' woning en heb een goede baan. Ik was me eigenlijk niet eens bewust van het feit dat mijn moeder uit het buitenland kwam. Totdat er een soort hetze kwam van 'al die allochtonen zijn moslims en crimineel' Ik voel me daardoor aangesproken en vals beschuldigd. Ik profileer me nu dus ook als allochtoon zodra iemand er wat van zegt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 12 februari 2002 15:00 schreef Otis het volgende:
Wat iedereen geloof moet men nl. zelf weten, we hebben hier een scheiding van kerk en staat. Het zal je wellicht verbazen maar in Turkije hebben ze dat ook, die scheiding. Moet ook wel, 30% van de turken is christelijk.
Indonesie is het allergrootste moslim land ter wereld en daar hebben ze ook scheiding tussen staat en geloof. En ja ik weet dat er heibel is in Ambon. Maar dat zijn twee volken tegen elkaar die door oa. het 'transmigrasie' project op één eiland zijn gedumpt. En ze zijn ook van verschillend geloof. Dat is vragen om moeilijkheden. Op Java, Sumatra en Bali zijn geen problemen en daar wonen de verschillende geloven ook gewoon door elkaar.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 22:33
Om maar even heel kort te zijn. Pimmetje gaat (hoop ik) duz heeft ie helemaal niks meer te bieden

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Hmmm zo te zien delen jullie niet echt mijn mening ;(

Ik vind dat overigens geen enkel probleem hoor.. ik weet dat het verspilde moeite is om jullie op andere gedachten te brengen, daarom probeer ik het ook niet.

ik zie dat ook in het geheel niet als mijn taak :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:50 schreef loekos het volgende:
Hmmm zo te zien delen jullie niet echt mijn mening ;(
Ik vind dat overigens geen enkel probleem hoor.. ik weet dat het verspilde moeite is om jullie op andere gedachten te brengen, daarom probeer ik het ook niet.
ik zie dat ook in het geheel niet als mijn taak :)
Nou, LN heeft een vacature openstaan ... :D

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 18:57 schreef loekos het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk meer op gewoontes dan cultuur.
Maar denk je dan echt, dat de omgang met andere culturen, slecht voor ons land zou zijn?

Het lijkt me juist dat de nederlanders, met hun waanzinnige aanpassingsvermogen, er een heleboel voordeel me zouden kunnen doen.

Juist het feit dat wij ons sneller verdiepen in andere culturen, heeft er toe geleid dat we het zover geschopt hebben in deze wereld.

En het feit dat nederland niet echt cultuurvast is, geeft ons de ruimte om sneller met de rest van de wereld mee te groeien dan andere landen.

Okee, dat er een handvol burgers zijn, die wat minder vlug met die hele stroom meegaan, is begrijpelijk.
En het enige wat ze daaraan kunnen doen , is tóch meegroeien.
Men moet er gewoon nog een beetje aan wennen denk ik.

Ik hoor tenslotte niemand over indo's, chinezen, vietnamezen, of surinamers roepen.
En die worden wél al meer geäccepteerd.

Het gaat steeds over een vaste groep die eigenlijk nog relatief kort in nederland is, waaar men over loopt te klagen, vergeleken met die eerstgenoemden.

Ik denk dat het ook met het in en aanpassen in de nederlandse cultuur heeft te maken.
Over twintig jaar he je geen last meer van marokanen of antilianen.
Dan hebben ze zich waarschijnlijk allang aangepast.
Of vindt je me dan té positief ?

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Dat je straks weer legaal mag pootenrammen. Heerlijk even uitleven op een homo met een Kale kop genaamd Pim Fortuin.

Wat de rest van de Homo's mag ja niet discrimineren

http://www.hroling.nl

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025

[..]

Nou, mischien niet door de Islam, maar zo'n 60-70 jaar geleden werd de bevolking in west-Europa, beginnend in Duitsland, ook wijs en bang gemaakt middels een zogenaamde 'invasie, c.q. overheersing' van het Jodendom. Is die associatie dan zo moeilijk te zien? Toen werd er ook door een mediageniek, van grootheidswaan bezeten figuur met een gefrustreerde jeugd, geprobeerd handig gebruik te maken van een bepaald gevoel van onvrede onder de bevolking en een groep als zondebokken aan te wijzen. Niet dat ik verwacht dat P.F. zoiets op dergelijke schaal wil of kan herhalen anno 2002, maar zijn ambities en optreden hebben gelijke kenmerken. Trap er niet in. Hij heeft nu al laten zien afspraken niet na te komen en zijn grenzen telkens te verleggen. Het is één grote ego-trip en een en al opportunisme.
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/planet/news/display_jpg_images/0,2059,97403,00.jpg
Dat een groot deel van de mensen achter die kop aanloopt, zegt helemaal niets over de juistheid van zijn plannen. Het gros van de Nederlanders kijkt ook naar ranzige RTL4/SBS6 troep en zuipt in de zomer bier in Llorett de Mar. Gelukkig zitten die niet en masse in de Tweede Kamer.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 14:44 schreef Xangel het volgende:

[..]

Hiep Hiep Hoera
Ik zou maar niet te vroeg juichen als ik jouw was!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 16:53 schreef Phaerion het volgende:

[..]

Maar denk je dan echt, dat de omgang met andere culturen, slecht voor ons land zou zijn?

Het lijkt me juist dat de nederlanders, met hun waanzinnige aanpassingsvermogen, er een heleboel voordeel me zouden kunnen doen.

Juist het feit dat wij ons sneller verdiepen in andere culturen, heeft er toe geleid dat we het zover geschopt hebben in deze wereld.

En het feit dat nederland niet echt cultuurvast is, geeft ons de ruimte om sneller met de rest van de wereld mee te groeien dan andere landen.

Okee, dat er een handvol burgers zijn, die wat minder vlug met die hele stroom meegaan, is begrijpelijk.
En het enige wat ze daaraan kunnen doen , is tóch meegroeien.
Men moet er gewoon nog een beetje aan wennen denk ik.

Ik hoor tenslotte niemand over indo's, chinezen, vietnamezen, of surinamers roepen.
En die worden wél al meer geäccepteerd.

Het gaat steeds over een vaste groep die eigenlijk nog relatief kort in nederland is, waaar men over loopt te klagen, vergeleken met die eerstgenoemden.

Ik denk dat het ook met het in en aanpassen in de nederlandse cultuur heeft te maken.
Over twintig jaar he je geen last meer van marokanen of antilianen.
Dan hebben ze zich waarschijnlijk allang aangepast.
Of vindt je me dan té positief ?
Een mens kan nooit te positief zijn, de manier hoe jij het op dit moment ziet is inderdaad vrij positief :)

Ik zie ook duidelijk aan jouw visie op deze kwestie dat dit de goede kant is van jouw persoon die hier spreekt,en er op hoopt dat alles goed komt, maar toch bespeur ik een twijfelende ondertoon in je verhaal...je zegt: Dan hebben ze zich waarschijnlijk allang aangepast.

daar geef je toch ook mee aan dat je er zelf toch ook op hoopt dat ze zich aan zullen passen, maar daar toch ook niet 100% zeker van bent.

Je als gast ergens aan passen geeft nu eenmaal de minste problemen :)

Verwijderd

Stille invasie van de islam... het klinkt als iets heel ergs geloof ik. En wat houdt het eigenlijk in? Dat de islam aanhang wint in NL. Nou en! Als christelijken langs de deuren gaan met hun wanen en proberen mensen te winnen voor hun hersenspinsels of erger: hele voetbalstadions vol voorhouden hoe geweldig die ene god is en dat de rest niks is... dan is dat goed?

Heerlijk dit!
Moet je nagaan: 30% van Turkije.. komen wij aan met ons lullige 5-10%. Toch een beetje te bang dat we na al die jaren Chr. verspreiding en overheersing van anderen een koekje van eigen deeg gepresenteerd krijgen?

Geschiedenis: 40 jaar geleden zijn er veel 'overtollige' buitenlanders hierheen gesleept om onze vuile klusjes op te knappen. Zij vormen onze laagste klasse. De kinderen hiervan, zelf ook niet bepaald geschoold, zijn onze (lees: Nederlands') probleemkinderen.

Logica: hoe goed kun je het doen, als je ouders, samen met het straatvuil dat zij opruimden, als uitschot werden behandeld? En hoe fout is de spiegel van de gedegen nederlander die wij hen voorhouden (wij lekker wel..)?

Fortuyn had het weer eens goed door; een economische malaise; een bijna oncontroleerbare volksverhuizing op wereldschaal; een extremistische Islamiet die buiten zijn boekje is gegaan; En een Amerika dat nog steeds trots naar buiten treedt als de 'redder van de wereld'.

Welke wereld?
Hun wereld?
Of ook die van het gemiddelde 3e wereldland?
Die landen die wij nog steeds leegzuigen omwille van het spekken van ons economisch besef?
Een economisch besef dat op dit moment, door de grote invloed ervan, grotendeels door de USA wordt gecultiveerd; de domste van de klas staat voor de deur, opgenomen door de slimste.. Pim Fortuyn. :r

Ik vertrouw die man voor geen centimeter. Hij mag m'n portemonnaie hebben; ik weet zeker dat ik hem heel/vol terug krijg. Hooguit een bijdrage voor de Jehova-getuigen eruit.

Zodra het echter gaat om de indeling, de verdeling van de staat, heb ik ergens een klein probleem met die man; hij kijkt zo onwijs geniepig uit zijn ogen!
En laat ik nu net een bloedhekel hebben aan de hypocrisie die de politiek zo overheerst.. (dit is van alle tijden volgens mij)

Dat handje van 'm ..

Eigenhandig zal hij de vinger in de dijk weten te stoppen waardoor op dit moment de islamieten, aziaten en afrikanen met hordes binnenstromen..

Zou hij ook de discussie durven aangaan met Marokko, sterker nog, Marokko tot actie weten te bewegen om mee te werken de fraude te stoppen, of krijgen we hetzelfde gezeik als in België, waar je tegenwoordig zo nu en dan ineens een heel braaf initiatief de kop op ziet steken, vanuit het politiek correcte wezen dat daar is opgeroepen door de Winter & 't Vlaamse Blokker?

Ik zie het niet zitten met die vent.
HIj is voor mij een uit de mand gevallen columnschrijver die te intelligent is om niet serieus genomen te worden.
Gevaarlijk, zijn nieuwe partij zal uitwijzen warop hij zich richt. Ik weet zeker dat hij ineens een heel politiek correct programma tevoorschijn tovert, nu hij de aandacht van iedereen heeft. En dat zal hem nog heel wat stemmen opleveren ook! Hij neemt immers de geldschieters van LN met zich mee.. Dat zijn heel wat miljoenen, dus heel wat media-aandacht.

Daarvoor zijn wij te Amerikaans geworden; de strijd wordt beslist door diegene met de beste media-uitstraling. Daar doet het partijprogramma er zelfs al niet meer toe. Die zitten met 2 partijen; of linksom naar het midden of rechtsom. Whatever.

Ik hoop dat hij niet verder komt dan nivo Rosemuller, zodat die 2 (koeien!) elkaar mogen gaan slachten.. En ik weer rustig verder kan slapen.

En ps.:
Bolke, van mijn God mag je.. Gezegend en wel, met honkbalknuppel en wierookstaafje. Nood breekt wet!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Deze had ik al in de huiskamer gepost maar ik denk dat hij hier toepasselijker is. De thread begon namelijk te serieus te worden volgen LuNaTiC >:)

Hebben jullie dan niks geleerd? Extreem rechts speelt met de gevoelens van sociale zekerheid, veiligheid en nationalisme maar draagt niks bij tot een duurbare oplossing. Criminaliteit en drugsgebruik zijn veelal van sociale oorsprong. Meer politie kan het probleem tijdelijk aanpakken maar zolang er niks aan de bron van het probleem wordt gedaan, zal het probleem alleen maar erger worden.
Uit de statistieken over criminaliteit die door de poltie worden bijgehouden blijkt dat voor een bepaalde sociale groep het echt niet uit maakt van welk ras of huidskleur ze zijn. Sommige sociale groepen, lees arme, zijn gewoon gevoeliger. Het is wel een feit dat er veel meer arme alochtonen in Nederland zijn dan autochtone Nederlanders. Een teken dat we dus nog meer ons best moeten doen om hun in onze samenleving te integreren. Doen we dat niet, dan werkt dat averrechts en wordt het probleem alleen maar erger.

Kijk naar Israel, was er bijna vrede, wordt de minister-president Yitzhak Rabin vermoord door een extreem rechtse jood waarop er snel nieuwe verkiezingen volgde met de rechtse president Binyamin Netanyahu die snel een einde maakte aan de onderhandelingen met Arafat en begon met het hercoloniseren van Palesteins gebied. Door de val van het kabinet in 1999 kwamen er nieuwe verkiezingen en sommige onderhandelingen werden door de nieuwe linkse minister-president Ehud Barak heropend. Maar dat mocht niet duren en twee jaar later kwam Ariel Sharon aan de macht. En wat hij doet kunnen we nog iedere dag op de TV zien tijdens het journaal van acht uur. Arafat alle macht afnemen en dan zeggen dat hij moet optreden tegen de Palesteinse aanslagen is een hele slimme methode om van Arafat af te komen. En als Arafat er niet meer is, dan is er nog maar weinig hoop voor de Palesteinen. De haat van de Arabische buurlanden jegens Israel wordt dan alleen nog maar groter en daar Israel door het westen (VS) wordt gesteund zal de haat jegens het westen groeien en de kloof tussen westen en midden-oosten alleen maar groeien.

Een ander voorbeeld van deze tijd is wat er gebeurt is in Joegoslavie hoewel ik jullie dat verhaal zal besparen

Mij zul je dus nooit op extreem rechts zien stemmen daar ze geen oplossing voor het probleem aandragen. Het is net als een auto die een lek heeft in de radiateur en dan in plaats van het lek te repareren er iedere dag maar een extra litertje gedestileerd water in gooit.... Om daarna op een dag er achter te komen dat het je ondertussen veel meer geld heeft gekost aan gedestileerd water dan wat het je had gekost om de radiator te laten repareren.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
Pfff. Ik ben het er mee eens. Ik heb nu net het hele topic gelezen en de meningen zijn verdeeld. En ja veel mensen die niet nadenken voordat ze wat posten.

Waar ben ik het nu mee eens? Ik ben het er mee eens dat dit niet de juiste persoon is om in de Nederlandse Politiek te komen.

Venice heeft een heel duidelijk verhaal en daar ben ik het grotendeels mee eens. Vooral het stuk over Amerika. Ik baal ervan dat zogenaamd in de Nederlandse media de hele wereld over de kop gaat als er eens een keer 3100 volgevreten goed verzorgde Amerikanen doodgaan. Terwijl Westerlingen nog steeds 3e wereldlanden leegzuigen en daar miljoenen mensen kapot laten gaan aan aids maar vooral door HONGER. En dat komt alleen naar voren in reclames van Unicef o.i.d. die bedelen bij de rijken om andere mensen te helpen. Ziek word ik ervan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt wel erg wat er in de VS is gebeurd maar ze melken het te ver uit en vragen teveel sympathie. Misschien om nog meer macht te krijgen.

Nee, Pimmie heeft een tijd sociologie gegeven op mijn school (RuG en Hanze Hogeschool Groningen) en ik heb sterk de indruk dat ie daar ook niet altijd even objectief is geweest. Ik baal ervan dat ie veel goeie dingen zegt maar dat niet weet te combineren met de dingen waar het eigenlijk allemaal om gaat. Hij schuift alles over 1 kam en zoekt een zondebok. Zoals iemand al eerder zei in dit topic; hij weet mensen te bespelen. En dat doet ie nu met de kiezers.

In de VS draait het met verkiezingen om geld en een media hoofd. Nederlanders zijn zuinig, om geld gaat het niet zozeer, maar o wat is dat media hoofd toch belangrijk.

Ik hoor hem niet over de bouw van de HSL. Of over die lekkere doofpot affaire; de schipholtunnelfraude. Of over onze ouderen die hun uitkering steeds sneller zien zakken.

Ja dat komt door de allochtonen zegt Pimmie. En iedereen koopt het. Tuurlijk is het een deel. Maar er speelt wel meer mee. Dit valt alleen het meeste op.

Het is al laat en krijg er niet helemaal uit wat ik nou echt wou zeggen. Maar ik denk dat mijn mening wel duidelijk is.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 19:06 schreef loekos het volgende:

Je als gast ergens aan passen geeft nu eenmaal de minste problemen :)
En dát is denk ik nu net het kernpunt van de zaak.
Mensen blijven zich hier te gast voelen.
En dat terwijl ze er hun tweede thuis van zouden moeten maken.
En proberen het leven op te vatten op een manier waarop dat hier het makkelijkst gaat.

Maar dan moet de andere kant dat ook wel toelaten.
Als je altijd als een vreemdeling wordt bekeken, dan kun je je toch nooit ergens thuisvoelen?
En heb je dan nog wel de wil om er bij te horen, en je aan te passen?

Voor halfbloedjes is dat nog moeilijker, die horen dan gewoon helemaal nergens meer thuis.

Verwijderd

Dit vind ik ervan: Pim Fortuyn is geen stomme vent. Oké het is misschien dom geweest dat hij die opmerking heeft gemaakt in dat interview, maar misschien omdat hij zijn eigen agenda heeft en niet binnen LN past. Het is misschien een voorzetje geweest om de politiek wat meer te enteren. Zijn programma vind ik persoonlijk goed. Paars is dood en er wordt niets meer gedaan. Allemaal zijn ze soft en neutraal. Echt typisch Nederlands dus... Ik zal niet zeggen dat hij ideaal is en dat hij realistische ideeen er op nahoudt, maar het is eens tijd dat mensen wakker worden geschud voordat het te laat is.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 02:36 schreef Phaerion het volgende:

[..]

En dát is denk ik nu net het kernpunt van de zaak.
Mensen blijven zich hier te gast voelen.
En dat terwijl ze er hun tweede thuis van zouden moeten maken.
En proberen het leven op te vatten op een manier waarop dat hier het makkelijkst gaat.

Maar dan moet de andere kant dat ook wel toelaten.
Als je altijd als een vreemdeling wordt bekeken, dan kun je je toch nooit ergens thuisvoelen?
En heb je dan nog wel de wil om er bij te horen, en je aan te passen?

Voor halfbloedjes is dat nog moeilijker, die horen dan gewoon helemaal nergens meer thuis.
Ach... als je kijkt naar de gedragingen van de Nederlandse Shell in bv Nigeria, waar ze te gast zijn, dan vind ik dat iedereen hier die loopt te kermen over dat men zich moet gedragen, zich toch wel heel erg stil moet houden. Ik zie nl. die mensen niet protesteren tegen wat Shell bv doet in 3e wereldlanden.

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 09:15 schreef Otis het volgende:

[..]

Ach... als je kijkt naar de gedragingen van de Nederlandse Shell in bv Nigeria, waar ze te gast zijn, dan vind ik dat iedereen hier die loopt te kermen over dat men zich moet gedragen, zich toch wel heel erg stil moet houden. Ik zie nl. die mensen niet protesteren tegen wat Shell bv doet in 3e wereldlanden.
Idd nederland zelf heeft óók wel het één en ander op zijn kerfstok.
Maar daar mag je niet over praten hoor, dat is niet de doelstelling van extreem rechtse politiek. :o
Je kijkt alleen naar de ander en zelf ben je perfect. :? :O

Verwijderd

Wat Pim werkelijk te bieden heeft is mij een raadsel.
http://www.grapes.nu/grapes/39/movie.swf

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 14:15 schreef Quenda® het volgende:
LOL :D

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Jammer dat er geen tranenlachende smiley beschikbaar is :D

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Topicstarter
:o

Verwijderd

[..]

PFFFFF!!!!!!!!!!??? Niet te geloven....!!

Dat is een heel andere situatie!
Vanaf Attaturk is de scheiding tussen kerk en staat een feit en deze wordt door militaire bewaakt.
Deze scheiding tussen kerk en staat is dus puur politiek-economisch en niet door Christenen bewerkstelligd.

En wat betreft die stille invasie...

Elke Moslim moet volgens de Koran leven in een Moslim staat, uitzonderingen zijn mogelijk maar dan moet men wel werken aan de stichting van een Moslim staat. (KORAN)
Dit is precies het gevaar voor onze democratie. Wij halen hier dus mensen binnen die uit geloofsovertuiging moeten werken aan de omverwerping van deze democratie ten gunste van een door imams geleidde Moslim staat.
Dit wordt hier aan vele jonge moslims met de paplepel ingegoten vandaar de tegenstand tot integratie en het leren van de taal.

ECHTE vluchtelingen zijn voor Pim welkom (ongeacht kleur) als ze onze democratie maar accepteren en integreren.

( "tussen haakjes"

Overigens vind ik de vergelijking die hier door velen steeds gemaakt wordt tussen de Jodenvervolging en de moslims van nu ronduit belachelijk daar de Joden geen gevaar vormden voor het politieke stelsel. Als de Islam een verlichting meemaakt zoals het Christendom dan zal dat geloof ook geen gevaar meer vormen voor onze maatschappij. )

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 17:07 schreef Penia het volgende:

[..]

PFFFFF!!!!!!!!!!??? Niet te geloven....!!
Penia, penia... sounds familiar... ooo wacht, dat is die muts die mij een EIKEL noemde in een andere thread. Maar goed, er staat nu meer tekst, eens kijken.
Dat is een heel andere situatie!
Vanaf Attaturk is de scheiding tussen kerk en staat een feit en deze wordt door militaire bewaakt.
Deze scheiding tussen kerk en staat is dus puur politiek-economisch en niet door Christenen bewerkstelligd.
Dat zeg ik ook niet, of wel? Een samenvoeging van kerk en staat, te weten de islamitische staat zoals in Iran bv, KAN niet in Turkije ivm de grote hoeveelheid christenen in dat land. Wie ervoor heeft gezorgt doet niet terzake. Overigens is Turkije gewoon een democratie dus wat die militairen erbij moeten snap ik niet.
En wat betreft die stille invasie...
Elke Moslim moet volgens de Koran leven in een Moslim staat, uitzonderingen zijn mogelijk maar dan moet men wel werken aan de stichting van een Moslim staat. (KORAN)
Dit is precies het gevaar voor onze democratie. Wij halen hier dus mensen binnen die uit geloofsovertuiging moeten werken aan de omverwerping van deze democratie ten gunste van een door imams geleidde Moslim staat.
Dit wordt hier aan vele jonge moslims met de paplepel ingegoten vandaar de tegenstand tot integratie en het leren van de taal.
blablabla. Dat jij nog slaapt 's nachts. Ooit de bijbel gelezen? staan teksten in die niet veel anders zijn dan de holle frazen die je hierboven aanhaalt.
ECHTE vluchtelingen zijn voor Pim welkom (ongeacht kleur) als ze onze democratie maar accepteren en integreren.
Mja, welke democratie is dat, die 'Onze' ? Want Pim's democratie is anders dan de huidige.
( "tussen haakjes"
Overigens vind ik de vergelijking die hier door velen steeds gemaakt wordt tussen de Jodenvervolging en de moslims van nu ronduit belachelijk daar de Joden geen gevaar vormden voor het politieke stelsel. Als de Islam een verlichting meemaakt zoals het Christendom dan zal dat geloof ook geen gevaar meer vormen voor onze maatschappij. )
Een geloof is sowieso geen gevaar voor de maatschappij. Extremici wel. En die heb je in alle soorten en maten. 1 van de kenmerken van EEN groep extremici is het hebben van een kaal hoofd.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
Op woensdag 13 februari 2002 18:07 schreef Otis het volgende:

[..]

Een geloof is sowieso geen gevaar voor de maatschappij. Extremici wel. En die heb je in alle soorten en maten. 1 van de kenmerken van EEN groep extremici is het hebben van een kaal hoofd.
Nee inderdaad je hebt volkomen gelijk zullen we dan maar de gezellige geestelijke leiders van de Taliban binnenhalen deze brengen volgens jou geen gevaar voor onze democratische samenleving.
PS ik weet ook wel dat deze lieden een geperverteerde visie van geloof aanhangen maar het blijft een geloof. Taliban stond geloof ik voor student (van de koran)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:07 schreef Otis het volgende:

[..]

Penia, penia... sounds familiar... ooo wacht, dat is die muts die mij een EIKEL noemde in een andere thread. Maar goed, er staat nu meer tekst, eens kijken.
[..]

Muts?? Mag dat???? Whahahahaha!

Dat zeg ik ook niet, of wel? Een samenvoeging van kerk en staat, te weten de islamitische staat zoals in Iran bv, KAN niet in Turkije ivm de grote hoeveelheid christenen in dat land. Wie ervoor heeft gezorgt doet niet terzake. Overigens is Turkije gewoon een democratie dus wat die militairen erbij moeten snap ik niet.
[..]
In Turkije kan de democratie niet bestaan zonder de militaire druk. Anders wordt het een Moslim staat.
(of snap je het echt niet??)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:24 schreef nadd het volgende:
[..]
Nee inderdaad je hebt volkomen gelijk zullen we dan maar de gezellige geestelijke leiders van de Taliban binnenhalen deze brengen volgens jou geen gevaar voor onze democratische samenleving.
PS ik weet ook wel dat deze lieden een geperverteerde visie van geloof aanhangen maar het blijft een geloof. Taliban stond geloof ik voor student (van de koran)
Wat staat er: EXTREMICI. Verder niets. De invulling van wat extremici inhoudt laat ik over aan de lezer. Kennelijk vind jij de taliban extremici (ik ook overigens). Zijn we het toch eens?

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:46 schreef Penia het volgende:
[..]
In Turkije kan de democratie niet bestaan zonder de militaire druk. Anders wordt het een Moslim staat.
(of snap je het echt niet??)
Oprechte humor dit. Ooit geweest, in Turkije? Kennelijk.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-01 23:12
Op woensdag 13 februari 2002 18:51 schreef Otis het volgende:

[..]

Wat staat er: EXTREMICI. Verder niets. De invulling van wat extremici inhoudt laat ik over aan de lezer. Kennelijk vind jij de taliban extremici (ik ook overigens). Zijn we het toch eens?
Nee je hebt gelijk het was ook meer een knipoog opmerking maar wat als er nu een geloof is wat alleen door extremici kan worden beleden.

Verwijderd

Nee je hebt gelijk het was ook meer een knipoog opmerking maar wat als er nu een geloof is wat alleen door extremici kan worden beleden.
Dan zien we dan wel weer wat we daaraan doen. Nu moeten we ervoor zorgen dat de vlam niet in de pan slaat. Want laten we niet vergeten dat we in de eerste plaats last hebben van de jongeren. Dat die jongeren moslim zijn is een tweede.
1 probleem tegelijk bitte!

Waar Pim trouwens aan voorbij gaat is de simpele vraag: als Marokaanse jongeren in Marokko geen problemen maken, waarom doen ze dat hier wel. Ze hebben in Marokko bewezen dat ze het kunnen, dus waarom hier niet.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:29 schreef Jywansa het volgende:

[..]

Dan zien we dan wel weer wat we daaraan doen. Nu moeten we ervoor zorgen dat de vlam niet in de pan slaat. Want laten we niet vergeten dat we in de eerste plaats last hebben van de jongeren. Dat die jongeren moslim zijn is een tweede.
1 probleem tegelijk bitte!

Waar Pim trouwens aan voorbij gaat is de simpele vraag: als Marokaanse jongeren in Marokko geen problemen maken, waarom doen ze dat hier wel. Ze hebben in Marokko bewezen dat ze het kunnen, dus waarom hier niet.
Heb jij enig idee hoe de straffen in Marokko liggen t.o.v. Nederland?

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gehehe wel geinig :P
Alleen zo erg issie nou ook weer niet :)

• MacDokie
  • Laatst online: 23-12-2025
Op donderdag 14 februari 2002 23:00 schreef TheBird het volgende:

[..]

Heb jij enig idee hoe de straffen in Marokko liggen t.o.v. Nederland?
ongeveer 50% zwaarder

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 23:02 schreef dodemaa het volgende:

[..]

ongeveer 50% zwaarder
Dat bedoel ik, eneuh... doe mijn ook zo'n kouwe. ;)

Verwijderd

In reactie op de topictitel: GEEN ZAK

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 22:11 schreef rubenski het volgende:
In reactie op de topictitel: GEEN ZAK
Toch wel!!!

Een lekker homo partijtje!? :+

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 22:20 schreef Traxis het volgende:

[..]

Toch wel!!!

Een lekker homo partijtje!? :+
Voor de homo's onder ons, dan (exclusief mij dus)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-01 15:21

Shunt

Boe

dit draatje kan gesloten worden HIJ IS DOOD

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 19:21 schreef Shunt het volgende:
dit draatje kan gesloten worden HIJ IS DOOD
Jezen man wat ben jij wel goed bij je hoofd ? :(

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

Elvhenk

Madam Mikmak

Waarschuwing voor Shunt om hier mee op te houden.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.