Wat is slim? (Geforce 4, ATi R300 en DX9)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Waarschijnlijk komt er geen GF4 Ultra, nV gaat volgens de geruchten direct een dx9.0 kaart uitbrengen, de beruchte NV30, een compleet nieuw design, vanwege dx9.

Maar features hebben zowel de GF3/4 en Radeon 8500 voorlopig genoeg, ik kan heel goed begrijpen dat nV voor de GF4 alleen voor meer speed (geen snuif) gekozen heeft, want om in dx 8 games zoals Unreal2 met alle features (evt, AA) te tonen is ook een min. hoeveelheid raw power nodig om de framerate hoog te houden, fillrate voor de textures en T&L voor geometrie.

Als je bedenkt wat de huidige topkaarten niet allemaal aan features in huis hebben en wat daarvan maar in huidige games zichtbaar is, schrik je je rot, de eeuwige antieke 256x256 textures voeren nog steeds de boventoon, bumpmapping (cube, dot en envoirement) is nog steeds geen algemeen goed, ect. DXTC wordt geleidelijk meer gebruikt.

Wat mij opviel aan de GF4 was de performance hit met anisotropische filtering, daar is hij op dit moment nauwelijks sneller dan de Gf3, zelfs op slechts 2x(=ca. 8 taps).

Ik speel zelf altijd met aniso aan, ik vind het meer impact hebben dan AA, nooit meer die blurrie brei.

Ik denk zelf dat het een driverbug is, nV kennende lossen ze dat wel op.

Niet op voorraad.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wordt tijd dat DXTC wordt gebruikt waar S3 het voor bedoelde, mooiere textures voor zelfde snelheid, net als in UT

Breek je nek voorzichtig

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

dus in juni komt de geforce 5?? die wel dx9 ondersteunt??hmmmm...voor ati word er belooft, we zullen zien

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Btw, de S3TC bug is eindelijk gefixt op de GF4!

Niet op voorraad.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 07 februari 2002 18:01 schreef warp het volgende:

[..]

Erhm, juist met de recente nVidia Detonator XP drivers regent het problemen; die zijn gewoon buggy en dat is toch echt wel algemeen bekend (de infinitive loop).

Doe voor de gein maar eens een search op GoT.
[..]

Tsja... dat kan ik ook niet helpen ;)
Je mag er een paar zoeken, want ik kan het niet vinden. En let erop, de beta versie's van drivers komen ook vaak voor in de search. Daarover kan je gewoon niet klagen. Voor de rest ben ik het niet met je eens dat de drivers bekent staan als "buggy". Dat er problemen mee zijn bij sommige mensen, wil ik best geloven. Maar algemeen bekend "buggy", nee :)

Verwijderd

Ik heb ergens een bericht gelezen dat de die nieuwe Ati de radeon8500 + de gf4 wegblaast.. maar ja, ik weet niet hoe betrouwbaar die bron was en aangezien het al een tijd geleden is weet ik de bron ook niet meer.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

LEES DIT!

Als je op de link hebt geklikt zul je zien dat de Geforce 4 nog geen DX9 ondersteund maar wel "al" DX 8.1

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 10 februari 2002 00:41 schreef funksngrooves het volgende:
Ik heb ergens een bericht gelezen dat de die nieuwe Ati de radeon8500 + de gf4 wegblaast.. maar ja, ik weet niet hoe betrouwbaar die bron was en aangezien het al een tijd geleden is weet ik de bron ook niet meer.
"De gf4" :? Zijn vele versies. Ik wil best geloven dat de Ati de mx versie verslaat, maar de ti4600 is tot nu toe het snelste :)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

waar kan je die prijzen vinden wat ze gaan kosten?

de gf4 etc

Verwijderd

ik weet het sinds een jaar of anderhalf dat het beter is met open GL om een ati kaart te hebben want de nvidea's hebben hier toch enige moeite mee

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Die SX 8.1 ondersteuning is dus nog niet volledig op de GF4, hij ondersteunt namelijk geen PS 1.4

Breek je nek voorzichtig

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Trouwens die 30% klopte.....tot de detXP en Ti500 werden gereleased
Toen ze die veronderstelling maakte was de ti500 al op de markt en zelfs sneller (dus niet 30% trager), ook de gf3 was toen niet 30% trager dan de retail 8500
want eerst kwam de Ti500, toen de 8500,
zoals je hier dus zegt
GF4 is een upgrade van3 en die was dat weer van 2 en die weer van 1
ja, naam technische wel, maar niet als je kijkt naar de chips die op die kaarten zitten (het feit dat nvidia unified drivers heeft wil niet zeggen dat alle chips gewoon hetzelfde zijn)

Ik hoop zelf dat de r300 iig al dat wachten waard is, helaas heb ik weinig keus aangezien ati linux gebruikers zoals mij negeert..en ik dus geen kaart ga kopen die niet eens gesupport wordt op dezelfde wijze als de directe concurrentie dat doet
maar om van DX9 volledig gebruik te gaan maken moet je dan wel bedenken dat je GF4 een "kort" leven beschoren is.
Dat valt wel mee, dx 8.1 is al weer ff uit en er zijn nog geen spellen die er echt gebruik van maken, en dat zal voor dx9 zeker nog minsten 1 jaar-2 jaar duren, ik vind het nutteloos om voor feutures te betalen die niet worden gebruikt (iets wat nvidia met de gf4 mooi heeft uitgealanceerd)
Wat slim is? inspringen op het juiste moment. Upgraden naar een GF3 of Radeon8500 maar als je persee het nieuwste van het nieuwste wilt hebben en geld zat hebt, ga je lekker de GF4 kopen,
gezien de prijzen van de geforce 4 is een radeon 8500 of een ti500 nu weggegooid geld, hoewel de 8500 niet veel meer kan zakken (die is al bijna gehalveerd sinds dat ie uit is gekomen), is bijvoorbeeld de ti4200 (sneller dan de ti500 en dus de 8500, behalve op sommige type anio) goedkoper dan de retail 8500 en nog maar net iets duurder dan de 8500 OEM, de 4400 zit op de huidige ti500 prijs (zon 850-900 piek), dan is de keuze niet moeilijk (en je hoeft er ook niet geld zat voor te hebben)

Ik ben nu dan ook erg benieuwd naar de r300, niet zozeer om zn dx9 (heb ik niets aan in linux, ik wil gewoon goede opengl support), maar om zn prijs/prestatie, die was bij de retail radeon 8500 redelijk goed (tov de gf3 ti500, niet de gf4) en ati zal nu wel beter en nog goedkoper moeten...al ben ik benieuwd hoe lang ze dit volhouden omdat zij op deze wijze hun r&d niet meer kunnen tergverdienen..
ik weet het sinds een jaar of anderhalf dat het beter is met open GL om een ati kaart te hebben want de nvidea's hebben hier toch enige moeite mee
Dat is juist de zwakke plek van ati, hun opengl support is juist altijd minder geweest (en die van nvidia zeer goed), maar nu ati ook mee gaat praten over opengl komt het misschien nog goed

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 20-08 07:33
Ok dan, een Geforce 4 wordt het dus niet.
Hier staat een artikel waarin verteld wordt dat NVidia als eerste een DX9 compatible 3D kaart zal uitbrengen.
En DX9 zou dit jaar nog uitgebracht worden.
Ze moeten bijblijven maar zullen hiermee meteen de GF4 een beetje onverkoopbaar maken.
Als DirectX 9 verschijnt kunnen we een opvolger voor de NV25 verwachten.nVidia-marketingman Steve Vivoli tijdens de voorstelling van de GeForce4: "Ik garandeer dat wij als eerste een kaart met DX 9-features op de markt zullen brengen." Dat sluit perfect aan bij de uitspraken die nVidia-baas Jen-Hsun Huang dinsdag maakte. Hij stelde toen dat het chipbedrijf van plan is om de zes maanden nieuwe grafische chips uit te brengen

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Lijkt me sterk dat ze de gf4 onverkoopbaar maken, alleen mensen die kicken op feautures zullen de gf4 overslaan, als je gewoon de nieuwste spellen wilt spelen op een accpetabele snelheid voor niet superveel geld dan kun je net zo goed voor de gf4 gaan, tegen de tijd dat je wat aan dx9 en een dx9 kaart hebt zijn we al weer 1,5 -2 jaar verder

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 00:29 schreef We Are Borg het volgende:
Je mag er een paar zoeken, want ik kan het niet vinden.
n00b :P
En let erop, de beta versie's van drivers komen ook vaak voor in de search. Daarover kan je gewoon niet klagen. Voor de rest ben ik het niet met je eens dat de drivers bekent staan als "buggy".
Type maar ff "nvidia 23.11" in het search boxje.

En FYI, 23.11 zijn de laatste officiele nVidia drivers, geen beta spul dus!!
Dat er problemen mee zijn bij sommige mensen, wil ik best geloven. Maar algemeen bekend "buggy", nee :)
Tsja, als jij met de GoT search al niets kan vinden... ;)

BTW, er zijn wel meer fora dan GoT hoor, zoek en gij zult vinden.
Het probleem is wel degelijk algemeen bekend bij zowel nVidia, VIA, Microsoft, etc. Dat jij toevallig geen problemen hebt wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja of de een nou een week eerder komt dan de ander, veel zal het niet schelen. We zullen het allemaal zien, want het is nog lang niet zo ver...

Breek je nek voorzichtig

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Kleine opmerking:

De GeForce 4 MX serie heeft GEEN vertex en pixel shader functies. Geen nfiniteFX engine dus... De GeForce 4 Ti serie heeft daarentegen 2 van deze engines...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
als je nu een nieuwe vgakaart wilt kopen
en je moet kiezen tussen
een geforce3 ti 200 en een geforce4mx 64mb..
wat kun je dan beter doen?
toch voor die gforce3 gaan ?

PVoutput

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 24 februari 2002 15:20 schreef knights16 het volgende:
als je nu een nieuwe vgakaart wilt kopen
en je moet kiezen tussen
een geforce3 ti 200 en een geforce4mx 64mb..
wat kun je dan beter doen?
toch voor die gforce3 gaan ?
De Gf3Ti200, de GF4 mx mist vertex en pixelshaders, en is dus geen volwaardige dx8 kaart.

Maar voor relatief weinig geld is de GF4 zeker geen bagger kaart, je hebt een kaart die gelijk of beter scoort dan een GF2 Ultra en dat voor nog geen 200.

Niet op voorraad.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:28
Huh? Deze opmerking verbaast mij! nVidia staat JUIST bekend om hun goede OpenGL implementatie, terwijl ATi juist erg goed is in Direct3D. Ik heb geen persoonlijke ervaring met de huidige top kaarten (GF3/GF4 en Radeon8500) maar in mijn ervaring was voor de TNT2Ultra OpenGL sneller dan 3D3, en bij mijn Radeon64Vivo is D3D sneller en stabieler.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik ben al tevreden als ik mijn huidige Radeon 32SDR inwissel voor een 64 MB DDR versie.
Want zoveel 3d-games speel ik ook weer niet

dikzak

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 09:32

l3p

www.^.nl

ik zit beetje met een probleem, ik heb zelf een hercules 2mx, en nu is mijn broertjes tnt2 kapot, dus wil ik nieuwe kopen en me broertje krijgt dan de mijne
probleem is ik heb maar €350, en daar moet ik ook nog een writer voor kopen
had dus in gedachten een plextor 24x10x40

en dan moet ik nog een video kaart, heb me toch zitten zoeken in pricewatch en naar revieuws etcetc

WELKE KAART IS HET BESTE VOOR ME plzz help me eruit

zelf had ik hercules redeon 8500 le in gedachten, of moet ik toch maar gf3 ti 200 nemen ?

ik ben hardcore gamer btw

L3p - MK - PV - WP

• knights16
ik zit nu ook echte twijfelen tussen een Ti200 en een radeon 8500..

PVoutput

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
L3PrAcHauN en knights16 ik zou voor de Ati Radeon gaan

hij is sneller dan de Geforce 3 TI200 en de nieuwe drivers die er voor zijn zijn erg goed !

geen vastlopers meer (die ik btw nog nooit hebt gehad) en de textures zijn ook helemaal 100% in orde

ldm ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 11 februari 2002 17:44 schreef warp het volgende:

[..]

n00b :P
[..]

Type maar ff "nvidia 23.11" in het search boxje.

En FYI, 23.11 zijn de laatste officiele nVidia drivers, geen beta spul dus!!
[..]

Tsja, als jij met de GoT search al niets kan vinden... ;)

BTW, er zijn wel meer fora dan GoT hoor, zoek en gij zult vinden.
Het probleem is wel degelijk algemeen bekend bij zowel nVidia, VIA, Microsoft, etc. Dat jij toevallig geen problemen hebt wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
Ik krijg enorm veel topics, ongeveer 8 :D Letterlijk:

nvidia 23.11

Das alles dus. En ja, er zijn problemen mee, maar vergeet niet dat een product wat veel verkocht wordt, ook vaker problemen mee kunnen zijn.... Dus, i'm not impressed :P

edit
Je zoekactie naar 'nvidia 23.11' leverde 6 resultaten op. Resultaten 1 - 6.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:11 schreef Sonic- het volgende:
L3PrAcHauN en knights16 ik zou voor de Ati Radeon gaan

hij is sneller dan de Geforce 3 TI200 en de nieuwe drivers die er voor zijn zijn erg goed !

geen vastlopers meer (die ik btw nog nooit hebt gehad) en de textures zijn ook helemaal 100% in orde

ldm ;)
Welke gebruik je dan? En welke windows?

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe groot het verschil tussen een Radeon 8500 275/275 en 250/250 ongeveer is? Ik zit tussen die twee te twijfelen. En is het waarschijnlijk dat de Radeon 8500 zeer binnenkort nog aanzienlijk in prijs zal dalen? Ivm die nieuwe ati r300 kaart die binnenkort met de geforce4 moet gaan concurreren...

Alvast bedankt. eerste post dus vergeef me voor eventuele netiquette-fouten :D

edit:
... en de Radeon 8500 LE? :?

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
Op dinsdag 05 maart 2002 12:19 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

Welke gebruik je dan? En welke windows?
ik heb die Ratail van ATI zelf
mijn os is Windows XP en mijn ati drivers zijn 6.13.10.6037

• l3p

l3p

www.^.nl

er zit echt wel haast bij mijn nieuwe kaart, en de ati 8500 is nergens te krijgen, is er nog een andere optie ?

wat is de beste gf3 ti 200 bijv ? hij mag €250 max zijn

iemand echte goeie ervaringen met een gf3 ti 200 ?

L3p - MK - PV - WP

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ueh bestel hem? ;)

• l3p

l3p

www.^.nl

bij 2 bedrijven de hercules 8500 LE besteld, en allebij konden ze hem nog lang niet leveren
en deze week moet ik een vervanger voor mijn gf2 mx hebben anders heb ik nix

dus welke gf3 ti 200 is de beste want dan bestel ik die vandaag nog

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 16:58 schreef suraashu het volgende:
Weet iemand toevallig hoe groot het verschil tussen een Radeon 8500 275/275 en 250/250 ongeveer is? Ik zit tussen die twee te twijfelen. En is het waarschijnlijk dat de Radeon 8500 zeer binnenkort nog aanzienlijk in prijs zal dalen? Ivm die nieuwe ati r300 kaart die binnenkort met de geforce4 moet gaan concurreren...

Alvast bedankt. eerste post dus vergeef me voor eventuele netiquette-fouten :D

edit:
... en de Radeon 8500 LE? :?
Het verschil tussen de radeon 8500 en de le (250/250) is zo'n 10%. Ze zijn beide dx8 compatibel en redelijk snel. Ik vind het wel jammer dat de le's zo mager zijn over te clocken. Van wat ik weet is dat deze kaarten met moeite of soms geeneens naar de retail versies zijn te clocken. De laatst gereleaste le van hercules heeft maar 4 ns |:(, deze zou dus theoretisch nog goed op 500 moeten draaien, maar komt niet zo veel hoger.

De geforce 4 mag dan wel alleen maar dx8 compatibel zijn, maar is fucking snel. Ik weet zowiezo wel zeker dat een radeon 8500 op 300/300 nog steeds langzamer is dan een geforce 4 ti 4600. Hoe het zit met de r300 weet ik niet zo goed, maar hij zal wel wat extra features hebben.

[Offtopic]

Voor diegenen die net als ik een nieuwe videokaart voor unreal2 willen kopen, kunnen nog wel ff w8'en. Unreal 2 's release date is weer eens verplaatst en dit keer naar KERST!! Unreal 2 warfare (ut2) komt als het goed is ergens in de zomer uit...

http://www.gamers.nl/nieuws/12114

http://www.gamers.nl/nieuws/12129

[/Oftopic]

Nu maar hopen dat de ti 4200 binnenkort uit komt :9~...

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:35 schreef L3PrAcHauN het volgende:
er zit echt wel haast bij mijn nieuwe kaart, en de ati 8500 is nergens te krijgen, is er nog een andere optie ?

Ja ik wou ook voor 308 euro de GF 3 ti200 128MB kopen voor mijn totaal niewe amd1800+ gamerz pc :). Of kan ik toch beter voor andere kaarten gaan? opties zijn:
radeon 8500 oem (290)
GF 3 ti200 64 MB 264 euro, (als die 64 mb dat geld niet waard is).
ASUS gf 3TI200, beter voor op mijn asus moederbord? 287 euro.

Ik krijg de oude (4 jaar) dell 17" (max res 1248 bij 1024), haalt deze de kwaliteit achteruit en zoja is het beter een nieuwe te kopen:(? Ik heb nu een 4mb kaartje, dus kan nouwelijks spellen spelen, maar ik zet zoiezo de resolutie nooit hoger dan 1024 bij nogwat.

OFFTOPIC:
En als jullie toch bezig zijn moet ik dan voor 133 euro 512 MB ddr van maken? heeft dit ook positieve invloed op beeld kwaliteit?
Ik d8 dat dit toch redelijke prijzen zijn:?

En dan te bedenken dat ik over een paar jaar weer zon moeilijke keuze moet maken :(

Verwijderd

topicstarter : GF4 heeft geen DX 9 dus zou ik ff w88 op de R300

• knights16
kippetjuh
je ram geheugen heeft geen invloed op de beeldkwaliteit
256 voldoet, wel is het zo in de toekomst als je
32 of 64 bits kleuren zou drraaien, wat meer ram zou kunnen helpen voor een vloeiendere gameplay

PVoutput

• peke
Ik zou w88 op die nieuwe matrox gpu, als die echt tile based is en 19,8GB/s BB heeft :9~ dan neem ik hem ongeacht of dx9 erin zit of niet.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
W8 en bestaat niet.
Nu kopen wat er is.
Als er iets nieuws is en het heeft enige vorm van verbetering en/of games gaan te sloom dan koop je op dat moment de beste kaart.

Nu wachten op iets wat binnenkort komt vind ik maar nix.

En dx9 support... Waar maak je je nu al druk om. Voordat dat allemaal compleet geimplenteerd is etc. ben je wel weer ff verder en mag je hopen dat je dan alweer een andere videokaart wilt hebben....

Verwijderd

ah ik vind die hele geforce 4 zielig alleen die duurdere versies die zijn leuk.
De goedkoopste geforce 4 met sdram das toch |:(.
Hahah die hele mx is gewoon zielig.
ik lach mensen ook helemaal uit als ze die gaan kopen.
het is net zo serie als de geforce 2 mx ook zo verkeerd.
Geforce is echt stom bezig hoor |:( |:(
Koop dan een geforce 3 of een goeie 4 die duurdere versies.
Snap ook niet waarom ze die hebben uitgebracht.
Mensen denk en nu als ze geforce 4 zien staan dat het kei snel is. Maar eigenlijk is het gewoon een overgeklokte geforce 2. Ik heb het nu over die mx serie he.

Verwijderd

Zeg jongens, ik heb een vraag is het verstandig om een Abit Siluro Geforce IV MX-440 te kopen? Retail met tv-out? Of moet het een Geforce III Ti 200 worden?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Op zondag 17 maart 2002 18:57 schreef ExiRana het volgende:
Zeg jongens, ik heb een vraag is het verstandig om een Abit Siluro Geforce IV MX-440 te kopen? Retail met tv-out? Of moet het een Geforce III Ti 200 worden?
Als je dat nu nog niet snapt :D

Ik zou een gf3 ti-200 nemen, overduidelijk (voor mij iig)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
Op zondag 17 maart 2002 17:49 schreef bopitje het volgende:
ah ik vind die hele geforce 4 zielig alleen die duurdere versies die zijn leuk.
De goedkoopste geforce 4 met sdram das toch |:(.
Hahah die hele mx is gewoon zielig.
ik lach mensen ook helemaal uit als ze die gaan kopen.
het is net zo serie als de geforce 2 mx ook zo verkeerd.
Geforce is echt stom bezig hoor |:( |:(
Koop dan een geforce 3 of een goeie 4 die duurdere versies.
Snap ook niet waarom ze die hebben uitgebracht.
Mensen denk en nu als ze geforce 4 zien staan dat het kei snel is. Maar eigenlijk is het gewoon een overgeklokte geforce 2. Ik heb het nu over die mx serie he.
tsja, 99% van de mensen kijkt alleen naar het cijfertje: de 4. er is maar 1 gf4 volgens die mensen, en die is het best, want het is een hoger cijfertje dan een 3.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Wat is er mis met een Geforce IV MX-440, ik wil aleen maar het volgende doen met die kaart. Alles op 1280x1024 met 32bit en voor de rest alles max. perfect kunnen spelen. En dat kan toch met die kaart? Hieronder staat mijn systeem die ik morgen krijg als het goed is. :)
Moederboard : Asus TUSL2-C FCPGA-2 AGp 4x UDMA 100 X 136,00
Procesor : Intel Celeron 1300 256 Kb FCPGA2 box X 139,00
Recording : LiteOn 40x24x10 IDE X 115,00
DvD : Pioneer 106-S 16x40 IDE OEM X 93,00
Kast : TX Miditower AOpen - 300 watt HQ45Pro F 85,00
Video : -
[EDIT]
Breepee, ik zie dat jij ook een Celly 1300 hebt met van alles erbij ( lijkt erg veel op mijn systeem dat ik morgen krijg ). Is die Radeon echt zo snel?

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04-2025
Alles op 1280x1024, 32bit op maximale kwaliteit perfect kunnen spelen met een GF4 MX 440??!!!

Nooit een keer ;)

edit:

Nou ja.... het kan wel, maar of het dan wel lekker snel draait is een tweede ;)
Zie een GF4 MX 440 maar als een GF2 Ti.

Ik ga straks voor de GF4 Ti 4600 (en velen met mij denk ik) en daarna de nieuwe Radeon. Lijkt voor mij het beste, ik heb meerdere comp's, en dat moet ook optimaal blijven ;)

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 17 maart 2002 19:07 schreef Breepee het volgende:

[..]

tsja, 99% van de mensen kijkt alleen naar het cijfertje: de 4. er is maar 1 gf4 volgens die mensen, en die is het best, want het is een hoger cijfertje dan een 3.
IDD, ze zijn juist slim bezig. De meeste zien een nieuwe compraq pc staat met een Geforce 4 en denken meteen dat het sneller is dan een geforce 3

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 19:25 schreef pSycho_Y2K het volgende:
Alles op 1280x1024, 32bit op maximale kwaliteit perfect kunnen spelen met een GF4 MX 440??!!!

Nooit een keer ;)

edit:

Nou ja.... het kan wel, maar of het dan wel lekker snel draait is een tweede ;)
Zie een GF4 MX 440 maar als een GF2 Ti.

Ik ga straks voor de GF4 Ti 4600 (en velen met mij denk ik) en daarna de nieuwe Radeon. Lijkt voor mij het beste, ik heb meerdere comp's, en dat moet ook optimaal blijven ;)
Ik heb een review gelezen over die kaart, ene de Gf2 TI is dus echt wel een heel stuk langzamer als de Gf4 MX-440. ;)

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 16:35 schreef L3PrAcHauN het volgende:

Hunters heeft de 8500 nog op voorraad hoor. Tenminste, de laatste keer dat ik hem belde nog wel.

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 14:50 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Ik ga dus ook voor de Leadtek GF2Ti, tenminste die hangt al een tijdje als lijsttrekker bij mij :) Sommigen zijn er blij mee, anderen weer niet. Kzie 't wel ;)
Ik heb de Hercules 3D Prophet II Ti-200 plus nog me 2 oude Magic 3DII 12MB's in SLI (Voodoo2 SLI 24MB) er bij hangen in me T-Bird 1200. Tja die 2 Magics waren 5 jaar gelede de beste Voodoo2's die er waren en nu 5 jaar later, gaan ze nog steeds goed mee, die GF2 Ti-200 gebruik ik voor de wat nieuwere games en die Magic 3D II 12 MB SLI [Scan Line Interleaved] voor de wat oudere Glide proggies en spellen. Unreal Tournament trekt me voodoo 2 SLI 24MB nog steeda de 72 FPS op me T-Bird 1200 op 1024x768x16 in glide dan, not bad for a five year old Graphics Card. :D :7

Maar ja Ik ga voor de GainWard :9~ GeForce Ti 4600 :9~ , die krijg ik toevallig van me vader via zijn werk, hij doet aan ee PC prive' Project, dus dat is dan makkelijk kiezen, NVIDIA is voor mij nog steeds de leider op Grafisch gebied, dat 3dfx niet meer leeft... :(

Verwijderd

Hmm, ik heb mijn Geforce 4Ti 4400 nu al, alleen vind ik de score redelijk tegen vallen met 3DMark 2001SE...

Maar goed, zal wel komen door alluh troep dat ik erop hb staan :P
Mooiuh kaartjes zijn ut, en ik heb um nog lekkuh goedkoop ook! 8-)

• peke
Op zondag 17 maart 2002 17:26 schreef SandeR het volgende:
W8 en bestaat niet.
Nu kopen wat er is.
Als er iets nieuws is en het heeft enige vorm van verbetering en/of games gaan te sloom dan koop je op dat moment de beste kaart.

Nu wachten op iets wat binnenkort komt vind ik maar nix.

En dx9 support... Waar maak je je nu al druk om. Voordat dat allemaal compleet geimplenteerd is etc. ben je wel weer ff verder en mag je hopen dat je dan alweer een andere videokaart wilt hebben....
ik maak mij niet echt druk om dx9 support, eerder om de 19,8GB/s das namelijk dubbel zoveel als de snelste GF4Ti dus uber performance en eventueel ready voor volgend jaar met dx9, dus waar voor geld met dit kaartje als hij dan ook echt komt binnenkort.

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 20 maart 2002 12:38 schreef D-Angel het volgende:
Hmm, ik heb mijn Geforce 4Ti 4400 nu al, alleen vind ik de score redelijk tegen vallen met 3DMark 2001SE...

Maar goed, zal wel komen door alluh troep dat ik erop hb staan :P
Mooiuh kaartjes zijn ut, en ik heb um nog lekkuh goedkoop ook! 8-)
Wat is je score dan? En geef meteen even het linkje erbij.

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 07:30

Remco2001

Ehm, ok...

Ehm... Hij kost nu nog maar €198,= die Geforce3 Ti200 waar men het begin februari over had. Sorry, moest er even uit :+

Verwijderd

Jullie zijn alleen 1 ding vergeten.

Als je gaat wachten op de R300 dan komt iets later schat ik (hoewel nvidea toch gezegt heeft als eerste te zijn met een directx 9 videokaart) de Geforce5. En de R300 kan daar gewoon niet tegen op omdat de Geforce5 2 gpu's op zijn videokaart heeft!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je gewoon wacht op een kaart van de BotBoys...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Err Gf5? Die bestaat toch helemaal niet? GF4 is de laateste in de GF serie, de volgende kaart is de NV30.

Anyways heeft neimand een CrediCard ofzo hiero? Die radeons zijn vet goedkoop op ebay, heb er net weer 3 besteld 199 dollar pstuk (Radeon 8500 128Mb 275Mhz).

btw typefoutje hierboven, het is bitboys IIRC :)

• peke
Op dinsdag 30 april 2002 14:30 schreef The_Fur het volgende:
Err Gf5? Die bestaat toch helemaal niet? GF4 is de laateste in de GF serie, de volgende kaart is de NV30.

Anyways heeft neimand een CrediCard ofzo hiero? Die radeons zijn vet goedkoop op ebay, heb er net weer 3 besteld 199 dollar pstuk (Radeon 8500 128Mb 275Mhz).

btw typefoutje hierboven, het is bitboys IIRC :)
die radeons zijn die build by ati :? =)

Verwijderd

yup, overigens maakt het niet zoveel uit want de 275Mhz versies kosten je nog steeds een arm en een been hier in Nederland (enige 275Mhz 128MB versie op pricewatch kost iest van 272 euro ofzo).

Verwijderd

Die 270 Euro is nog niet zo gek. Als je in je achterhoofd houdt dat de verzendkosten iets van $40 zijn, de BTW bij invoer iets van $40 is, dan zit je al op $280.

Dan nog het vervelende feit dat een Euro iets van 0,9 Dollar is.... hoe is het dan goedkoper op Ebay.. :?

Vergeet niet dat een GF3Ti450 GS 'Jumbo' van Gaiward (Die vet overgeklokte Ti200 dus) je ook 280 Euro gaat kosten. En ik heb die kaart hier een paar dagen gehad, dat is ook niet alles. Slecht beeld, niet verder over te klokken, problemen met weergave van fonts onder NFS5/Porsche Unlimited in de garage.....

Geef mij dan maar een 8500 128Mb 275/275 voor 272 Euro .. ;)

• peke
Op woensdag 01 mei 2002 02:52 schreef The_Fur het volgende:
yup, overigens maakt het niet zoveel uit want de 275Mhz versies kosten je nog steeds een arm en een been hier in Nederland (enige 275Mhz 128MB versie op pricewatch kost iest van 272 euro ofzo).
Ik wil die 275 128mb, ik woon wel in België dus geen pricewatch hier, welk merk is het? Geeft meteen ook fkes de volledige naam van de kaart, thx alvast. :)

Verwijderd

BTW verzendkosten zijn geen $40 heen en terug, want je stuurt hem zo en zo alleen heen, komt nog eens bij dat het over het algemeen veel minder dan $40 is (alleen met UPS is het zo duur).

Totale kosten kwamen neer op 230 voor de duurste die ik had gekocht (inclusief shipping) en dat is een Built by ATI.
Pagina: 1 2 Laatste