dit zijn mijn speakers

erg mooi is het blauwe ledje bij powerknop, enne bass is erg goed van dit ding. Ideaal pc speakersetje
erg mooi is het blauwe ledje bij powerknop, enne bass is erg goed van dit ding. Ideaal pc speakersetje
Verwijderd
Verwijderd
euh juist ja, maar waar slaan die plaatjes dan op?Op zondag 17 maart 2002 17:58 schreef Molybdenum het volgende:
url=http://members.chello.nl/g.nieuwland/diversen/1.jpg][afbeelding][/url]
url=http://members.chello.nl/g.nieuwland/diversen/2.jpg][afbeelding][/url]
Philips FB820
86 cm hoog.
Oorspronkelijk hoort er nog een soort van voetstukje onder. Ik heb ze toen ter tijd 2de hands gekocht: allebei voor Fl. 250,- (ca. € 110,-)
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen welk setje dit is?Op vrijdag 01 februari 2002 14:13 schreef kazz1980 het volgende:
Heb zelf net een nieuwe 5.1-set.
Geweldig geluid! Maar ook een lust voor het oog (vinnik dan).
[afbeelding]
die heb ik ookOp vrijdag 01 februari 2002 14:43 schreef Polle het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ze nog steeds prachtig (Ze passen perfect bij m'n carpet), en over het geluid heb ik ook niet te klagen. Voor dat geld dan.
BTW : Mission's M73
Verwijderd
woohohohoohohOp vrijdag 01 februari 2002 16:45 schreef tbusquet het volgende:
Beter dan de jouwe![]()
![]()
![]()
[url="http://members.ams.chello.nl/tbusquet/speaker2.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://members.ams.chello.nl/tbusquet/speaker7.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://members.ams.chello.nl/tbusquet/speaker9.jpg"][afbeelding][/url]
[url="http://members.ams.chello.nl/tbusquet/speaker6.jpg"][afbeelding][/url]
Zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Driver units Dual 6.5" woofers 4.5" midrange driver 1" pure titanium tweeter Frequency Response 40 Hz - 22 kHz Sensitivity (2.83 V/m) 91 dB Crossover Frequencies 800 Hz/2,800 Hz Impedance 8 ohm Recommended Amp. Power 50 - 250 W Dimensions, mm (HxWxD) 1000x210x290 Weight 21 kg |
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
Verwijderd
heb je hier even een koste plaatje van. van alles he van houtlijm tot tweeter, soldeer, dempings materiaal etc...Lampje schreef op 13 augustus 2002 @ 19:56:
Afgelopen weekend de laatste loodjes aan verricht (het definitieve filter in elkaar gezet)
[afbeelding]
Even een kwootje van een icq'tje dat ik eind vorige week naar Hervaz zond:Fireman schreef op 13 augustus 2002 @ 20:00:
[...]
heb je hier even een koste plaatje van. van alles he van houtlijm tot tweeter, soldeer, dempings materiaal etc...
per stuk:
filter: 86.5
woofer: 170
tweeter: 350 (weet niet zeker meer, dollarkoers is behoorlijk gewijzigd ondertussen.)
kast en diversen: 50 (ruwweg)
totaal: ong 650 euro/stuk
Maar dat zijn dus de kosten als ik nu een tweede paartje moest bouwen. Ze hebben me een stuk meer gekost als ik alles zou meetellen, wat ik er ondertussen aan heb uitgegeven. (die grote kasten die ik laatst heb weggegooid, testfilter enz enz enz)
En als ik de uitgaves aan software en gereedschap moest meetellen, dan had ik beter een stel nautilus kunnen kopen
heb wel even op jou project gekeken op jou homepage maar daar zie ik niets. heb je er ook tekeningen van? filter, kast etc..
yepp gevonden. Lijkt een beetje op mijn filter (hardwired noemen ze dat toch? ) alleen heb ik ze vast gemaakt met een lijmpistool.Lampje schreef op 13 augustus 2002 @ 20:32:
[...]
Even een kwootje van een icq'tje dat ik eind vorige week naar Hervaz zond:
[...]
[...]
Hey
Ik heb 5 pagina's volgetikt met tekst en plaatjes!!
Op de frontpage staat een direct linkje naar de eerste pagina over deze speakers. Onderaan elke pagina staan dan weer linkjes naar de volgende.
Daar staat alles over het ontwerp, het meten, het filter, fineren en een korte luisterimpressie (heel kort)
Verwijderd
Wie wat waar? wees eens duidelijk, welke box? van wie?Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 20:50:
Trilt die blikke box niet erg, vervormd het niet
En hoe vond je ze?hervaz schreef op 13 augustus 2002 @ 19:53:
Laatst op proef thuis gehad, de tannoy turnberry uit de prestige lijn.
[afbeelding]
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Duck-Twacy schreef op 13 augustus 2002 @ 21:27:
[...]
PS Lampje, hoe klinken jouw satellietjes op zo'n korte afstand?
Lange armen zeker, of een diep buroLampje schreef op 13 augustus 2002 @ 21:42:
[...]
Als je graag een concentrische speaker wilt, is seas mischien wel wat voor je (die hebben ze in het assortiment. zo rond de 80-100 euro per stuk (maar dan heb je natuurlijk wel tweeter EN woofer))
Die Labtec speakertjes doen het goed jah, ik had de voorganger ervan:Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:35:
De prachtige Labtec Spin 70's. Klinkt relaxt hoor. Zeker voor het geld. Goed klankbeeld in z'n klasse en een net vermogen.
[afbeelding]
Duck-Twacy schreef op 13 augustus 2002 @ 21:47:
[...]
Lange armen zeker, of een diep buro
Die Seas waren me ook al opgevallen, maar verder weet ik er niet zo veel van. Hoe weet je of ze goed zijn? Natuurlijk zijn ze ook niet zo duur (dus is hetrisico beperkt).
Kef en Tannoy hebben natuurlijk wel al jaren (Tannoy zelfs decennia) ervaring met dit soort units.
En daarna weer "op(en)krikken"?Lampje schreef op 13 augustus 2002 @ 22:10:
[...]
Ik ben iig van plan op termijn een TL met deze units te bouwen, gewoon omdat dat leuk is. (op termijn=1 tot 1,5 jaar minimaal)
Van mijn ex vriendin ?Lampje schreef op 13 augustus 2002 @ 22:37:
[...]
nu gaan we wel erg offtopic, post eens wat plaatjes!
[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 13-08-2002 22:42 . Reden: offtopic roels ]
Verwijderd
Voor mijn vriendin de Labtec APX 4620 gekocht. Wat een vette subwoofer voor die prijs. De speakers geven ook erg helder geluid !Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 19:35:
De prachtige Labtec Spin 70's. Klinkt relaxt hoor. Zeker voor het geld. Goed klankbeeld in z'n klasse en een net vermogen.
[afbeelding]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Lore! Lore! Lore!
De vos loopt door het bos.
Gekke foto. Lijkt net alsof er een apart plaatje over de foto heen zit. Kan je dat uitleggen?
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2002 09:47 . Reden: niet werkende link :S ]
Verwijderd
Dat is best nog een dikke kast (minsten 40 cm neem ik aan) . Wist niet dat flieps ook nog "grotere" MFBs had gemaakt. Ik meen me te herinneren dat ze het in de marketingpraat altijd hadden over "veel laag" uit een klein kastje. Deze is toch niet echt klein.Morelore schreef op 14 augustus 2002 @ 01:48:
Ik heb twee van deze MFB's, de 545
...
FF voor de verhouding: ze zijn 65 cm hoog, woofer is 31 cm.
De woofer heeft Motional Feedback, de beweging van de conus wordt gemeten en resultaten teruggevoerd naar voor de versterker, waardoor een ongelofelijke strakke bas mogelijk is uit deze kleinebehuizing.
(Er zitten wel nog 3 versterkers + voeding achterin)
Lore! Lore! Lore!
Hoe klinkt dat nu: l33theid ?? ldriedrietheid? ldrieëndertigtheid??Plague schreef op 13 augustus 2002 @ 21:16:
..
de middelste van de zuilen heb ik (Dali Suite 2.5) en de rest van de rear + centre. dit in combinatie met de Yamaha YST-SW 320:
..
klinkt erg l33theid
edit: ik heb de Yamaha alleen in het kersen.... evenals de Dali's
da klinkt als leeeetheidLa_Pazz schreef op 14 augustus 2002 @ 11:12:
[...]
Hoe klinkt dat nu: l33theid ?? ldriedrietheid? ldrieëndertigtheid??
Wauw! De Philips MFB's! Dat waren de state of art in mijn jeugd! (jaja ik wordt oud)
Lijken wel 3 aan elkaar geplakte foto's, nog wel redelijk netjes gedaan ook, alleen de belichting is niet echt egaal meerFireman schreef op 14 augustus 2002 @ 09:14:
[...]
Gekke foto. Lijkt net alsof er een apart plaatje over de foto heen zit. Kan je dat uitleggen?
Dat noemt men panoramaArzie schreef op 14 augustus 2002 @ 11:21:
[...]
Lijken wel 3 aan elkaar geplakte foto's, nog wel redelijk netjes gedaan ook, alleen de belichting is niet echt egaal meer
Verwijderd
I served in a company of heroes.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
het zijn 3 webcam foto's net zoiets als ditFireman schreef op 14 augustus 2002 @ 09:14:
[...]
Verwijderd
ja, ik ben er ook ZEER tevreden meej... voor mn pc dan.. ze kunnen idd zeer hard zonder erg te krakenNexY schreef op 14 augustus 2002 @ 15:27:
[afbeelding]
die in combinatie met een audigy kaartjegeluid vind ik erg oke en ze kunnen ook ERG hard.
Zow, wat waren je beweegredenen als ik vragen mag? Gingen de Monsoon niet hard genoeg (te weinig dynamiek of iets dergelijks)??? Natuurlijk zijn dit soort Tannoys niet te versmaden met hun al tientallen jaren verfijnde dual conceNtric principe. Maar toch, wat miste je bij je oude setup (ook vrij bijzonder) dat je hier wel vindt en mis je nu ook iets (verfijning of zo), of zijn er alleen voordelen???hervaz schreef op 01 september 2002 @ 19:22:
Zo, ik heb dit weekend mn magnetostaten van monsoon de deur gewezen en een set d-500 van tannoy gekocht. Ik kende al een model uit de prestige lijn, maar die had enkele nadelen, ik wou deze al een tijd hebben maar hij is aardig prijzig.
Ik ben er erg blij mee
[afbeelding]
zou je niet eens ander speakerdraad kopen met zulke boxen?
De monsoon had maar 1 nadeel, en dat was inderdaad dat ze niet hard konden spelen, ik woon vrijstaand en wil nog wel eens wat harder draaien, maar op een redelijk hoog volume gaven ze me niet genoeg dynamiek en volume, en dan praat ik niet eens over idiote geluidsniveaus.Duck-Twacy schreef op 01 september 2002 @ 21:51:
[...]
Zow, wat waren je beweegredenen als ik vragen mag? Gingen de Monsoon niet hard genoeg (te weinig dynamiek of iets dergelijks)??? Natuurlijk zijn dit soort Tannoys niet te versmaden met hun al tientallen jaren verfijnde dual conceNtric principe. Maar toch, wat miste je bij je oude setup (ook vrij bijzonder) dat je hier wel vindt en mis je nu ook iets (verfijning of zo), of zijn er alleen voordelen???
ed. typoos
Of in maple.
Duck-Twacy schreef op 01 september 2002 @ 23:36:
[...]
Of in maple.
Mag trouwens nix lelijks zeggen over Kef. Voor je het weet sluiten ze dit forum ook (grapje).
traktor scratch!
Grappig. Nou doe m de groeten en zeg dat ik het nog steeds jammer vind dat die dure Kefs niet helemaal uit de verf kwamen. Erg grappig verder (hoewel?)Lampje schreef op 01 september 2002 @ 23:52:
[...]
ff oftopic:
Transtec zoonlief is een collega van mij, bij de winkel waar ik een bijbaan heb. Ik heb hem gewezen op jullie recensie van die kef speaker. 's avonds was het forum offline, zocht er toen niet al te veel achter, had ik mischien wel moeten doen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
toch wel even nog...Duck-Twacy schreef op 02 september 2002 @ 00:14:
[...]
Vind jij het ook een beetje saai worden op GoT AV (no offence aan de nieuwe posters)?
PS Geef daar maar geen anwoord op
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2002 19:14 . Reden: inzet image ]
Verwijderd
Grappig! ik heb weinig verstand van speakers maar mijn broer heeft dezelfde, en heeft de pilaren ook gevuld, maar dan met schelpenzand. Verder staan de speakers zelf op spikes en de voet op (?) soort glasplaat (?)Verwijderd schreef op 12 februari 2002 @ 21:25:
[afbeelding]
mission 780 + stance gevuld met zandbakzand van m'n neefje die nu gedwongen is andere hobby-aktiviteiten te ontplooien
marantz pm80 mk II
philips cd951
Wat voor versterkers zijn dat dan? Zoveel heb je niet nodig om een Q7 goed aan te sturen, zijn mooie speakers die met een goede Marantz of Denon al heel lekker klinken...En dan wil ik de q9c nog hebben en een mooie versterker.
Ps. ik kan me dakpannen laten trillen en heb voor de q7 2 versterkers nodig om het laag eruit te kunnen halen
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Yamaha FZ1 :-)
wat kosten die speakers de stuk? (of per 2)
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
4400 pleuro... maar in dit topic weet iemand hem te vinden voor zo'n 3500.Iemand die de prijs weet btw van dit ding ???
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ikkuh ookSmarron schreef op 14 augustus 2002 @ 01:13:
[...]
Voor mijn vriendin de Labtec APX 4620 gekocht. Wat een vette subwoofer voor die prijs. De speakers geven ook erg helder geluid !
[afbeelding]
Ik heb zelf een 5.1 setje van Panasonic.
[afbeelding]
Inderdaad, topics als deze en die van tbusquet's sub enzo zouden er meer moeten zijn. Ik ga tegenwoordig ook steeds meer bij HiFi.nl kijken, maar daar draven ze allemaal zo door.Duck-Twacy schreef op 02 september 2002 @ 00:14:
[...]
Vind jij het ook een beetje saai worden op GoT AV (no offence aan de nieuwe posters)?
______________________________________________________________Occy74 schreef op 02 september 2002 @ 00:45:
Ik heb deze:
[afbeelding]
Klonken supergoed en hard totdat de sub ermee ophield. Aansluiting defect waar
je dat regelkastje op aansluit.. Nu maar wachten dus tot ik m terugheb..
Review hier: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/Z560/
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
Bij Mediacheckpoint.de staat ie idd voor 3500 euro. Het is overigens een van de best beoordeelde AV receivers op dit moment (zo niet de beste. Ja ook beter beoordeeld dan Denon, Marantz, Onkyo etc top receivers).s_roubos schreef op 09 september 2002 @ 21:42:
[...]
4400 pleuro... maar in dit topic weet iemand hem te vinden voor zo'n 3500.
Homecinema
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq