Toon posts:

[Apple] Hele hoop vragen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat vraagies :) :

Als je bij Apple.nl Store RAM wilt upgraden is dat errug duur! Is de "Apple" RAM dan beter dan de gewone PC RAM ?

Is 512MB RAM niet genoeg voor grafische dingen of moet je echt naar de

Ik speel nooit games! Alleen Macromedia en Adobe software (webdesign). Is het waard om dan voor de GeForce 4MX te gaan voor fl.250,- / 100 euro extra ipv Radeon 7500 ?

EDIT:
Een G4 Tower is gewoon die G4 hieronder bij het plaatje toch ? Of noem je zo'n ding een PowerMac G4 ?

Hoe ziet de G4 eruit als ik 'm nu koop ?
Afbeeldingslocatie: http://www.montana.edu/wwwelect/mac/g4.jpg
of zo
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/powermac/images/index_powermac07092001.jpg

Alvast hartelijk bedankt ;) !

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
Op woensdag 30 januari 2002 15:42 schreef Amin het volgende:
Nog wat vraagies :) :

Als je bij Apple.nl Store RAM wilt upgraden is dat errug duur! Is de "Apple" RAM dan beter dan de gewone PC RAM ?
Niet beter, maar het werkt wel zeker op de Mac (wat goedkoper ram werkt net zo goed vaak).

Is 512MB RAM niet genoeg voor grafische dingen of moet je echt naar de
Je kan altijd upgraden als het niet genoeg is

Ik speel nooit games! Alleen Macromedia en Adobe software (webdesign). Is het waard om dan voor de GeForce 4MX te gaan voor fl.250,- / 100 euro extra ipv Radeon 7500 ?
In dat geval zou ik voor de goedkoopste oplossing gaan

EDIT:
Een G4 Tower is gewoon die G4 hieronder bij het plaatje toch ? Of noem je zo'n ding een PowerMac G4 ?
Beide zijn PowerMacintosh G4's. De onderste is het "lopende" model.

Hoe ziet de G4 eruit als ik 'm nu koop ?
[afbeelding]
of zo
[afbeelding]

Alvast hartelijk bedankt ;) !

Verwijderd

'k heb zo'n 3 jaar geleden een iBook gekocht bij primafoon in Den Haag; in de winkel weten ze er niet echt veel van maar ze verwijzen je door naar de telefonische helpdesk van Apple.

Mijn ervaring met Apple's helpdesk is goed. Degenen waar ik contact mee gehad heb hadden veel kennis over mijn apparatuur en als er iets stuk is wordt je laptop/desktop opgehaald, gerepareerd en terug gestuurd... Uitstekende service.

Kortom, lijkt mij niet zo'n probleem waar je 'm koopt, service loopt toch via Apple zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er natuurlijk ook een monitor bij..

Ik wil geen dure platte monitor van Apple. Ik wil een goede 17"/19" monitor die flat screen moet zijn (niet zo'n platte ding maar een rechte scherm en geen knikker :) ). Goed voor web-en-graphic-design. Rond de fl.500,- (250 euro). Hoeft niet persee 19" te zijn.

EDIT:
Natuurlijk
met 1280x1024 op zo'n 70Hz

Wie weet er een paar ?
Thanks ;) !!!!!!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Zoals je misschien in de AppleStore hebt zien staan krijg je dus de QuickeSilver(laatste plaatje) als je hem nu koopt.

Voor de rest gewoon voor een Radeon 7500 gaan. En 512 is denk ik wel genoeg. Tenzij je zware programmas gaat runnen, dan kan je er wel wat bij gooien.
Het PC geheugen kan er gewoon in, moet wel 133Mhz zijn trouwens.

kleurbleur.nl

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:07
Op woensdag 30 januari 2002 20:48 schreef furean het volgende:

Het PC geheugen kan er gewoon in, moet wel 133Mhz zijn trouwens.
Ja klopt. Bij mij op kantoor staan alleen de oude G4 modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet er niemand dan een goede monitor rond de 250 euro/500 guldens (17") flatscreen die errug goed is voor graphidesign ? Ik weet niet zo veel van monitoren af :).

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Zoals je in de pricewatch zult zien zijn die er niet voor die prijs...

http://pricewatch.tweakers.net

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 15:58 schreef VageGast het volgende:
Zoals je in de pricewatch zult zien zijn die er niet voor die prijs...

http://pricewatch.tweakers.net
Thanks ;) ! (omhoog :P)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag:
Welke snelheden heeft de iMac Graphite ?.
Ik heb op de Apple site gelezen dat de G4 een 24x10x32 had maar ik weet het niet van de oudere iMac's..
Thanks ;) !
EDIT
Heb het al!
8x4x24.

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 00:59 schreef Amin het volgende:
Nog een vraag:
Welke snelheden heeft de iMac Graphite ?
Ik heb op de Apple site gelezen dat de G4 een 24x10x32 had maar ik weet het niet van de oudere iMac's..
dat zijn volgens mij de snelheden van de CD-writer...

24x writen
10x rewriten
32x lezen

(wel een moderne trouwens :P )

Verwijderd

Waar woon je ?
Als je in Amsterdam of omstreken bent, ken ik wel een winkel!
Mac Store zoals dat heet :)Ze gaan onder de naam Axel Ik heb helaas geen apple, maar ik heb vaak zaken met ze gedaan ( voor mijn werk)
Erg profi mensen, een vriend van mij werkte daar.
Hun site is onder renovatie, maar hier heb je een alt: http://www.bluap.nl/mac/tka.html
De mazzzel! :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 17:33
Amin:
Kan ik een Apple beter bij een gewone winkel kopen of bij Apple.nl ?
Wat je zelf makkelijk vind. Als je weet wat je wilt hebben, zou ik gewoon naar de Apple Store gaan. Gewoon paar keer klikken en klaar. Als je je liever laat adviseren door een verkoper zou ik wel even naar een dealer gaan ja.
Amin:
Waarom zegt iedereen dat je je Apple vol moet proppen met RAM ? 256/512 is toch genoeg ?
Zat joh. Helemaal als het je 1e 'speel' Mac gaat worden. Ik neem tenminste aan dat 'ie geen plotters of wat aan moet gaan drijven... De geheugenprestaties van een Mac vs. de PC liggen compleet anders. Macintosh heeft over het algemeen een beter geheugenbeheer en heeft minder nodig, omdat Mac's over het algemeen voor grafische toepassingen worden gebruikt.
Amin:
Kan ik mijn RAM van mijn PC in mijn G4 doen ?
Nee.
Amin:
Kan ik mijn Philips 107S monitor aan de G4 aansluiten ? (ATI Readon 7500)
Kan, daar heb je verloopstekkertjes voor.
Amin:
Kunnen gewoon alle PC monitoren ook op een Apple ? Welke wel en welke niet ?
Ja, net als bovenstaand: Daar zijn verloopstekkertjes voor. Heb zelf m'n Iiyama VM Pro 450 op m'n PowerMac aangesloten d.m.v. zo'n stekkertje.
Amin:
Is het verschil erg groot tussen een G3 600MHz 256MB RAM & G4 700Mhz 256MB RAM ??
Ja, zeker weten. Die 100Mhz in CPU snelheid scheelt heel erg veel bij het uitvoeren van ingewikkelde grafische bewerkingen.
Amin:
Welke Apple heb jij en ben je er blij mee ? Hoe lang gaatie nog mee denk je ?
Heb een Apple PowerMac G3 233Mhz met 128mb ram, 8mb video, 1x 10/100Mbit nic, 1x 10Mbit nic, extra USB device, Iomega cd brander, 8x2x32 spd etc. Dit ouwe trouwe beestje voldoet nog steeds prima.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 februari 2002 01:05 schreef robgee het volgende:

[..]

dat zijn volgens mij de snelheden van de CD-writer...

24x writen
10x rewriten
32x lezen

(wel een moderne trouwens :P )
Willem & telefoongids: hartelijk bedankt ;) !

De G4's (en dus ook de nieuwste iMac bureaulamp) heeft die, maar de oudere G3 iMacs hebben 8x4x24..

Edit:

Amin:
Willem169:
Nee.

Ik heb net gehoord dat je wel MB SDRAM van de normale PC in een Apple G4 kan doen maar dat de echte Apple MB SDRAM beter werkt :).

Verwijderd

Wat is je favorite Apple-winkel?
www.machouse.nl is goedkoper dan de Online Apple Store. Schilt je meestal 200 piek ofzo en dat vind ik veel.
Ja. Voor als je extra ram wilt kopen:
koop de beste kwaliteit ram via Pricwatch. Niet bij Apple of een Apple dealer. Sommige Apple dealers hebben wel lage prijzen maar wie verslaat er nou Pricewatch? :)
En ja 133mhz SDRAM past in alle G4's... zorg dat het van goede(!) kwaliteit is.
Waarom zegt iedereen dat je je Apple vol moet proppen met RAM ? 256/512 is toch genoeg?
wil je OS X draaien dan geldt de volgende regel: hoe meer ram hoe beter
Is het verschil erg groot tussen een G3 600MHz 256MB RAM & G4 700Mhz 256MB RAM?
Ja, niet alleen vanwege het mhz verschil maar de G4 is veeeeel sneller dan een G3, en dat merk je met OS X of andere zware apps
Wat is ADC support op een graphicscard?
ADC staat dacht ik voor Apple Display Connector of staat de D voor Digitaal??? ADC is een verbinding tussen monitor en computer waardoor 2x usb, stroom en DVI gaat. Dit is mooi omdat je dan minder last van kabels hebt en extra usb porten in je monitor krijgt.
Ik heb een G4 533 dual (duals zijn echt relaxed. De performance is heel vaak echt 2x zo groot, alleen met OS X natuurlijk) en een Cinema Display. Ik heb deze mac een jaar geleden gekocht en ik zou er nog heel lang mee kunnen werken/gamen.

Iedereen die anders zegt, vertelt onzin :)

Verwijderd

Topicstarter
Sharky_k: Heeeeel erg bedankt ;) ! Allen:
Ja, niet alleen vanwege het mhz verschil maar de G4 is veeeeel sneller dan een G3, en dat merk je met OS X of andere zware apps
Maar ik ga toch eerst MacOS X eraf halen en meteen MacOS 9 erop gooien.. Ik wil eerst daarmee kunnen werken voordat ik met X ga beginnen.. Voor 9 zijn er ook meer apps avadible.

Verwijderd

Topicstarter
edit: stond iets stupids..

Ik heb nu dus echt besloten om voor de:
iMac Graphite 600Mhz PowerMac G3 512Mb SDRAM CDRW 40GB te gaan..

Ik heb voorlopig nog geen G4 nodig denk (gifjes maken, icoontjes en nooit grotere files dan 1MB ;) !).

Verwijderd

Anyway, een goede keus
ik ben vorig jaar overgstapt naar de mac,
deze dingen rulen gewoon hard.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op dinsdag 05 februari 2002 19:44 schreef MacFan het volgende:
Anyway, een goede keus
ik ben vorig jaar overgstapt naar de mac,
deze dingen rulen gewoon hard.
Je werkte eerst altijd met een PC? En opeens d8 je "Ik wil een Mac!"? Waarom dan?

Verder:
- Zijn er voor een Apple Progz als Word, Excel, Outlook?
- Kan ik een Apple met een Palm/Pocket PC gebruiken? Ik wil dus kunnen syncen, en m'n mail gewoon uit m'n mac halen dan.
- Werken ICQ en MSN op een Apple?
- Kan ik een Apple "zien"/benaderen via een win2k bak?

Dit vraag ik, omdat ik een PC gebruiker ben, maar de Ibook toch wel heel mooi vind als Laptop. Of is dat niet slim, omdat ik 'm dan naast een PC gebruik? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 00:48 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Je werkte eerst altijd met een PC? En opeens d8 je "Ik wil een Mac!"? Waarom dan?

Verder:
- Zijn er voor een Apple Progz als Word, Excel, Outlook?
- Kan ik een Apple met een Palm/Pocket PC gebruiken? Ik wil dus kunnen syncen, en m'n mail gewoon uit m'n mac halen dan.
- Werken ICQ en MSN op een Apple?
- Kan ik een Apple "zien"/benaderen via een win2k bak?

Dit vraag ik, omdat ik een PC gebruiker ben, maar de Ibook toch wel heel mooi vind als Laptop. Of is dat niet slim, omdat ik 'm dan naast een PC gebruik? :?
waaorm ik overgestapt ben ? Ik ben een half jaartje geleden van een p2 400mhz naar een p4 1700mhz overgestapt, en ik denk dat die 400mhz beter was ;) ! alles ging nog eventraag, IE startte eventraag op etc etc.. hij liep nog aaaalttiijdd vast. En toen ik die p4 kocht was ik meer aan de games enzo.

nu zit ik altijd aan dreamweaver, photoshop, illustrator sinds kort en fireworks (en veel meer). Dat kan natuurlijk ook met windows, maar niet zonder dattie vastloopt. ook niet in windows 2000, niet bij mij dan. mensen zeggen: ipv een g3 600mhz kan je ook een 22" amd athlon xp 2000 kopen etc etc.. maar je hebt nog steeds windows, en je zal er altijd shit aan moeten wijzigen, drivers moeten installeren etc etc..

Windows is gemaakt dat je alles kan instellen en wijzigen terwijl ik dat helemaal niet wil, ik installeer om de 3/4 dagen een nieuwe windows (met ghost, dus geen full re-instal) en daar wordt je na een paar jaar wel gek van. een macintosh is gewoon veel en veel beter in grafische dingen enzo...

en je vraag:
De goede software is er ook voor de mac! Je hebt "Office X", dat is een soort van "Office XP" met Wordt, Exel, Entourage (Outlook) etc etc. MSN is er ook gewoon voor de Macintosh en ICQ ook. ICQ heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien voor de mac maar een programma als ICQ bestaat al jaren en er moet wel iemand zijn die het voor de mac heeft geprogrammeerd..

• Skate2000
Dus je wilt eigenlijk zeggen, dan een MAC beter is als je niet gamet? :P Kewl, ik vind ze nl. heel mooi, maar ik ben zo bang voor de incompatibiliteit. ;(
Ik kan gewoon op een LAN mee sharen/leechen?

Verder: "Mac werkt fijner" hoor je vaak, waarom?
1) Omdat het mooier is (MacOs X :9~ )
2) ?

Is het slim om een Ibook te kopen naast mijn PC? :? En werkt ie dan ook samen met mijn palm?

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Op donderdag 21 februari 2002 13:31 schreef Skate2000 het volgende:
Dus je wilt eigenlijk zeggen, dan een MAC beter is als je niet gamet? :P Kewl, ik vind ze nl. heel mooi, maar ik ben zo bang voor de incompatibiliteit. ;(
ja tuurlijk hebbie een grote incompatibiliteit... maar dat moet je maar voor lief nemen, ook hebbie een grotere portemonnee nodig omdat er niet zoveel illegale shit verkrijgbaar is *D

Ik kan gewoon op een LAN mee sharen/leechen?
sharen zekerz wel

Verder: "Mac werkt fijner" hoor je vaak, waarom?
1) Omdat het mooier is (MacOs X :9~ )
2) ?
ik dacht dat je na dit topic wel wist waarom mac fijner werkt.... OMDAT IE GRAFISCHER VEEL BETUR IS!!!! omdat ie niet zo snel vastloopt als zo'n pcbak, ik d8 dat verstandige mensen daar wel van af wilden

Is het slim om een Ibook te kopen naast mijn PC? :? En werkt ie dan ook samen met mijn palm?
AY, een apple kopen naast je pc is ALTIJD goed *D

Verwijderd

Topicstarter
Freeze:
ook hebbie een grotere portemonnee nodig omdat er niet zoveel illegale shit verkrijgbaar is
noob ;) !
AY, een apple kopen naast je pc is ALTIJD goed
en gezond ;) :) !!!
Op donderdag 21 februari 2002 13:31 schreef Skate2000 het volgende:
natuurlijk, en mac werkt met alles, dus ook met je palm (denk ik :P ).

• Skate2000
Hmz.. denk ik.. Naja.. ik ga wel ff zoeken, het lijkt me wel namelijk.. :) Dank jullie! Nu nog sparen }:O

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04 22:18

themaxter

Bugged..

Even wat dingen voor Skate 2000....

Voor Apple heb je gewoon Office voor mac, outlook enzo dus.

Als je een palm met een mac wilt synchroniseren, moet je wel de palm usb connectivity kit hebben, voor de rest no problemo!

MSN is beschikbaar er wel voor mac, ICQ is er geloof ik ook, maar is niet zoveel over bekend..

Als je een apple via Win2000 wilt benaderen moet je of win2k server! hebben of een programma als pcmaclan...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 18:42 schreef themaxter het volgende:
Als je een apple via Win2000 wilt benaderen moet je of win2k server! hebben of een programma als pcmaclan...
Lol me broer zei dat we een router voor fl.350,- moest kopen omdat er geen SyGate voor de mac is !!!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

ICQ en MSN voor de Mac:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~baur/GoT/ICQMAC.jpg

Msn is niet echt stabiel bij mij, maar het draait.
ICQ voor de Mac kun je hier vinden.
MSN hier, echter alleen engelstalig

The need for speed drives me

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
MSN loopt bij mij op 1 avond meestal iets van 3x vast! Echt niet normaal meer! Voor de rest geen enkel programma, behalve af en toe word, maar das dan ook 98.

Als ik jou was dan zou ik voor een goeie multi messenger gaan, alleen ik heb nog geen goeie gevonden.

ICQ vind ik voor de Mac relaxter dan voor de PC.

kleurbleur.nl

• Skate2000
Hey you guys, dank voor alle antwoorden, maar we zijn er nog niet. :)
Ik heb hier windows XP, op school win2k pro. Ik kan dus niet iets alléén op mijn Maccie installen waardoor Windows bakken 'm ineens als PC zien?

Ik wil nl. op school kunnen internetten, en thuis gewoon kunnen printen enzo...

Nog een kleine opmerking, als dit niet mag, haal het dan maar weg. "Als ik nog 'Softwaregerelateerde vragen' heb, wie mag ik dan mailen?"

• Skate2000
Op donderdag 21 februari 2002 19:55 schreef Baur het volgende:
ICQ en MSN voor de Mac:
[afbeelding]

Msn is niet echt stabiel bij mij, maar het draait.
ICQ voor de Mac kun je hier vinden.
MSN hier, echter alleen engelstalig
Vraagje, waarom hebje eigenlijk geen MacOs X draaien? Is dat toch niet zo goed als men zegt? :?

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op zaterdag 23 februari 2002 16:28 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Vraagje, waarom hebje eigenlijk geen MacOs X draaien? Is dat toch niet zo goed als men zegt? :?
:D
120 MHz PowerPC processor en 48 MB ram is veel en veel te weinig om MacOS X te kunnen draaien (PowerMac 8200/120)

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op zaterdag 23 februari 2002 15:18 schreef Skate2000 het volgende:
Ik heb hier windows XP, op school win2k pro. Ik kan dus niet iets alléén op mijn Maccie installen waardoor Windows bakken 'm ineens als PC zien?

Voor internet hoef je alleen een proxyserver in te voeren, net als op de pc.
bestandsuitwisseling van documenten zou je kunnen proberen dmv een ftp-server.
Printen zou ik niet weten hoe dat zou moeten, met win2000 server zou je een appletalk domein kunnen maken en daar de printer aan koppelen(ik weet alleen niet of dat werkt), of een printerserver kunnen kopen, maar ook daarvan weet ik niet of dat zou werken (en is redelijk duur).

Verwijderd

voor al uw software vragen:
http://www.versiontracker.com/macosx/ (MacOS X software)

(zoek maar eens naar ICQ, MSN, Office, Word, Entourage etc...)

ik heb het zo:
- MSN -> MSN, ziet er niet uit maar werkt
- ICQ -> Icy Juice, relaxed programmaatje, ziet er gelikt uit
- AIM -> Adium, zo moeten alle(!) messenger programma's er uit zien. Ik maak geen grapje.

er zijn ook 2, ja 2 Trillian like programma's maar dan met een standaard interface

Verwijderd

nu hier alle mac kenners bij elkaar :) zijn een vraagje:

ik heb een Imac G3 64Mb aangeboden gekregen, wat is een goede prijs hiervoor :? het is een van de 1e series.

Verwijderd

hoeveel mhz?

Je zal er denk ik niet echt lekker MacOS X op kunnen draaien.

Prijs van onder de 300 Euro ofzo?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:20 schreef sharky_k_ het volgende:
hoeveel mhz?

Je zal er denk ik niet echt lekker MacOS X op kunnen draaien.

Prijs van onder de 300 Euro ofzo?
mhz weet ik niet, maar wat heb je dan nodig om MacOS X te kunnen draaien?

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

To use Mac OS X, you will need an iMac, iBook, Power Mac G3, Power Mac G4, Power Mac G4 Cube, PowerBook G3, or PowerBook G4 computer with at least 128MB of physical RAM. Mac OS X does not support the original PowerBook G3 or processor upgrade cards.
Geen min. hoeveelheid MHz, maar meer is natuurlijk beter.
Maar als je 'm koopt zul je dus wel je geheugen met min. 64 MB moeten uitbreiden

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:43 schreef Baur het volgende:

[..]

Geen min. hoeveelheid MHz, maar meer is natuurlijk beter.
Maar als je 'm koopt zul je dus wel je geheugen met min. 64 MB moeten uitbreiden
dat was ik al van plan :) , maar is 300 een goede prijs?

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op zaterdag 23 februari 2002 15:18 schreef Skate2000 het volgende:

Nog een kleine opmerking, als dit niet mag, haal het dan maar weg. "Als ik nog 'Softwaregerelateerde vragen' heb, wie mag ik dan mailen?"
I.p.v. van dat pacmaclan, heb je ook programma's voor mac, moet je gewoon ff bij google zoeken op 'mac in nt netwerk' of iets dergelijks, vind je vast wel iets :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 18:46 schreef Multipla het volgende:

[..]

dat was ik al van plan :) , maar is 300 een goede prijs?
hangt echt af van de mhz. MacOS X op een G3 of langzame G4 is niet echt leuk (Quartz wordt door de CPU gedaan niet door de grafische kaart :(, nog niet... omdat Quartz erg complex is voor grafische kaarten)

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:22 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

hangt echt af van de mhz. MacOS X op een G3 of langzame G4 is niet echt leuk (Quartz wordt door de CPU gedaan niet door de grafische kaart :(, nog niet... omdat Quartz erg complex is voor grafische kaarten)
anders draai ik de vorige versie van Mac OS wel, merk ik van zelf wel :)

maar nog even over de prijs is 250/300 redelijk voor een iMac G3 266Mhz?

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op zaterdag 23 februari 2002 23:30 schreef Multipla het volgende:
maar nog even over de prijs is 250/300 redelijk voor een iMac G3 266Mhz?
redelijk ja, misschien dat je de prijs meer richting de €200 kunt proberen te krijgen?
Macs zijn traditioneel nog vrij duur tweedehands, alhoewel de oude iMac nu redelijk snel in waarde daalt

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:44 schreef Baur het volgende:

[..]

redelijk ja, misschien dat je de prijs meer richting de €200 kunt proberen te krijgen?
Macs zijn traditioneel nog vrij duur tweedehands, alhoewel de oude iMac nu redelijk snel in waarde daalt
mischien wel, maar 250 heb ik er wel voor over, leuk om te prutsen :)

[oftopic]
"The need for speed drives me"
daar kan ik me helemaal in vinden :)
[/oftopic]

Verwijderd

dat beestje is perfect voor MacOS 9.2

geef hem 200 Euro en wij verdelen hier wel die 50 Euro ;)

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:44 schreef sharky_k_ het volgende:
dat beestje is perfect voor MacOS 9.2

geef hem 200 Euro en wij verdelen hier wel die 50 Euro ;)
tis een haar ;) , en ik moet nog over de prijs onderhandelen maar ik heb een indicatie, bedankt :)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 00:18 schreef Amin het volgende:
Beste mensen.. Mischien dat je het al weet maar ik ga binnen 3 maanden een nieuwe Apple kopen maar ik weet niet welke :(. Ik kom er maar niet uit.. De nieuwste iMac (bureaulamp) is haast niet upgradebaar. De G4 vind ik een goeie keus, maar moet wel een goedkope 17" monitor bij voor goede prijs.. Het word mijn eerste Apple computer dus heb ik een hoop vragen:

Waarom zegt iedereen dat je je Apple vol moet proppen met RAM ? 256/512 is toch genoeg ?
Is het verschil erg groot tussen een G3 600MHz 256MB RAM & G4 700Mhz 256MB RAM ??
Wat is je favorite Apple-winkel :) ?
Wat is ADC support op een graphicscard ?

Ik heb ondertussen uitgevonden dat de ATI Readon 7500 ADC en VGA support heeft. Alsie VGA heeft kunnen toch gewoon ook PC monitoren erin ? Ik heb hierover al een topic gemaakt maar iedereen zei wat anders :).

Hartelijk bedankt ;) !
Apple = B.A.G.G.E.R.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 00:58 schreef turbot het volgende:

[..]

Apple = B.A.G.G.E.R.
Waar baseer je dat op?

Verwijderd

[..]

zeer domme tekst
|:(

Je laat wel merken dat je kortzichtig bent en dat je niet veel weet van andere computers.

• Skate2000
Die persoon heeft duidelijk niet alles gelezen ;)

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 14:54 schreef marsian het volgende:
apple is niet erg selectief met zijn resellers hoor!! bij dixons verkopen ze die dingen ook. Ze kunnen je er geen hol over vertellen!!
Dat kunnen ze over die PC's die ze hebben staan meestal ook niet (ja, ze lezen hardop voor wat er op het infobordje staat) dus dat maakt niet zoveel uit :)

BTW ik wist niet dat Dixons sinds kort weer Apples verkocht, maar ik zag het toevallig toen ik van de week weer eens bij ze binnenliep. Jammergenoeg verkopen ze alleen iMacs en geen G4's, maar toch.. de iMacs leiden wel de aandacht af van de Compaq machines met hun imitatie-imac-design. Vergelijk ook maar eens de scherpte van het beeld van de iMac met de PC's die ze daar hebben staan.

Dixons is al eens eerder reseller geweest (10 jaar geleden ofzo), maar toen m'n pa ze 1 jaar later vroeg of ze nog Apples verkochten hadden ze er zgn. nog nooit van gehoord.

Maar goed, voor info en service moet je toch al niet bij Dixons zijn. :)

[..]

Apple = B.A.G.G.E.R.
waar staat die afkorting voor :?

Verwijderd

Topicstarter
beathoven:
volgens mij verkopen ze (al?) de imac g4. check de site!

en ik ben eergister nog in de dixons (in hoofddorp om precies te zijn) geweest en daar stond de nieuwe g4 imac ;) :9~ ! helaas wel met een bordje: NIET AANRAKEN!!! :P.

• Skate2000
Ik vind die nieuwe Imac er sowiezo niet mooi uitzien, maar dat is mijn bescheiden mening...

Nog even een leuk vraagje :) : Kun je met een Apple ook CD's branden die een Windows bak kan zien? Dus een DivX op een ceedeetje voor "Thuisgebruik", als ik een IBook zou aanschaffen?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 23:37 schreef Skate2000 het volgende:
Ik vind die nieuwe Imac er sowiezo niet mooi uitzien, maar dat is mijn bescheiden mening...

Nog even een leuk vraagje :) : Kun je met een Apple ook CD's branden die een Windows bak kan zien? Dus een DivX op een ceedeetje voor "Thuisgebruik", als ik een IBook zou aanschaffen?
ja.

• Skate2000
En andersom? Als ik met een windows PC iets heb, kan ik het dan branden voor een Apple? Of moet dat op een speciale manier/speciale software?

• Skate2000
iemand?

Verder heb ik goed nieuws, ik kan deze week waarschijnlijk een Apple van iemand lenen. Hij's al wel een paar jaar oud, maar Photoshop 5 schijnt er prima op te draaien.. :P Jippie.. binnenkort dus mijn eerste MacOs ervaringen.

Ik zal mijn vragen natuurlijk nog steeds in dit topic blijven stellen.. Keep it up! 8-)

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Skate:

om op je mac cd's te fikken voor de pc kan je naast Apple's eigen software (wat bij de cd-rw macs geleverd wordt) ook gebruik maken van andere cd-brand software zoals Toast en Nero. Deze kunnen ook voor de pc branden met lange bestandsnamen.

Op de pc bestaat er vooralsnog (naar mijn weten) geen proggie wat Mac cd's kan branden. Je kan natuurlijk wel een standaard iso cd-tje branden die je in elke mac kan lezen.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Op dinsdag 26 februari 2002 00:30 schreef Zakalwe het volgende:
Skate:
om op je mac cd's te fikken voor de pc kan je naast Apple's eigen software (wat bij de cd-rw macs geleverd wordt) ook gebruik maken van andere cd-brand software zoals Toast en Nero. Deze kunnen ook voor de pc branden met lange bestandsnamen.
Nero voor de Mac? Dacht het toch niet. Je hebt eigelijk maar één pakket, en dat is Toast, zeg maar EasyCD Creator maar dan voor de Mac.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Op vrijdag 01 februari 2002 01:16 schreef willem169 het volgende:

[..]

Wat je zelf makkelijk vind. Als je weet wat je wilt hebben, zou ik gewoon naar de Apple Store gaan. Gewoon paar keer klikken en klaar. Als je je liever laat adviseren door een verkoper zou ik wel even naar een dealer gaan ja.
[..]

Zat joh. Helemaal als het je 1e 'speel' Mac gaat worden. Ik neem tenminste aan dat 'ie geen plotters of wat aan moet gaan drijven... De geheugenprestaties van een Mac vs. de PC liggen compleet anders. Macintosh heeft over het algemeen een beter geheugenbeheer en heeft minder nodig, omdat Mac's over het algemeen voor grafische toepassingen worden gebruikt.
[..]

Nee.
[..]

Kan, daar heb je verloopstekkertjes voor.
[..]

Ja, net als bovenstaand: Daar zijn verloopstekkertjes voor. Heb zelf m'n Iiyama VM Pro 450 op m'n PowerMac aangesloten d.m.v. zo'n stekkertje.
[..]

Ja, zeker weten. Die 100Mhz in CPU snelheid scheelt heel erg veel bij het uitvoeren van ingewikkelde grafische bewerkingen.
[..]

Heb een Apple PowerMac G3 233Mhz met 128mb ram, 8mb video, 1x 10/100Mbit nic, 1x 10Mbit nic, extra USB device, Iomega cd brander, 8x2x32 spd etc. Dit ouwe trouwe beestje voldoet nog steeds prima.
Ehhm, je kan dus wel normaal PC geheugen in een G4 gebruiken en je kan dus wel een VGA monitor direct op een G4 aansluiten zonder verloopstukje. Dat was vroeger alleen nodig doordat Apple toen een andere aansluiting gebruikte, nu gebruiken ze VGA en ADC. ADC staat voor Apple Digital Conector en wordt door hun gebruikt voor de Apple schermen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op dinsdag 26 februari 2002 00:36 schreef Beaves het volgende:

[..]

Nero voor de Mac? Dacht het toch niet. Je hebt eigelijk maar één pakket, en dat is Toast, zeg maar EasyCD Creator maar dan voor de Mac.
Surprise! Surprise! http://www.nero.com/en/neromaxtime.htm

No production networks were harmed during this posting

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb Nero voor de Mac ook bekeken, maar het haalt het niet bij Toast. Afgezien van het ontbreken van overburnen doet Toast echt alles en is heel gebruiksvriendelijk.

Verder nog een aantal losse opmerkingen:

Ik gebruik Dave om mijn Mac te laten communiceren met mijn PC's. Dan werkt je Mac met NetBEUI, je kan dan in principe ook printers sharen, maar dat heb ik niet getest. Dit is de beste oplossing als je 1 Mac hebt in een netwerk van PC's, bij een groot aantal Macs met 1 PC zou ik NT+Appletalk of PC Maclan gebruiken.

Om lange bestandsnamen te lezen onder OS 9 kun je het beste deze gratis extensie dl'en en installeren, dan werkt Joliet (ipv alleen ISO 9660): http://www.tempel.org/ftp/pub/Mac/JolietVolumeAccess1.4.2.sit.bin

Een goede site om een oude Mac te vinden of een prijsindicatie te zoeken is http://www.tweedehandsmac.nl/

MacOS X draait niet goed op een G3/266, trust me I know :'(

Er is een behoorlijk verschil tussen een G3 en een G4 als je OS X wil draaien of software als iDVD, iMovie, Final Cut Pro en }:O. Voor OS 9 en de meeste overige software maakt het niet zoveel uit.

En je hebt geen verloopstekker nodig om een standaardmonitor aan te sluiten op een G4, tenzij je DVI wil gebruiken of meerdere monitoren wilt aansluiten. De verloopstekker was wel nodig bij de PowerMac die Willem169 heeft, maar Apple is al lang overgestapt op een gewone VGA connector.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• Skate2000
Op zaterdag 23 februari 2002 23:22 schreef sharky_k_ het volgende:

....MacOS X op een G3 of langzame G4 is niet echt leuk ...
Waarom zit er in de iBook dan een G3, terwijl hij standaard wordt geleverd met MacOs X ?? Raar, als dat "niet leuk" is..

Is daar dan een verklaring voor?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

RAM?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op dinsdag 26 februari 2002 23:10 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Waarom zit er in de iBook dan een G3, terwijl hij standaard wordt geleverd met MacOs X ?? Raar, als dat "niet leuk" is..

Is daar dan een verklaring voor?
Een G3 vind het niet leuk, als hij maar 266 mhz is, terwijl een G3 van, wat was het ook alweer, 600 mhz ofzo, dit wel gewoon kan draaien, is wel bijna 2 x zo snel he :).

• TeeDee
  • Laatst online: 20:13

TeeDee

CQB 241

g3 van 600 mhz?

d8 dat die max tot 400 of 500 mhz gingen?

edit: op een g3 350 mhz met 256 is OS X wel redelijk te draaien, mot je alleen niet je hd naar de gloria helpen! :(

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 26 februari 2002 23:21 schreef themaxter het volgende:
Een G3 vind het niet leuk, als hij maar 266 mhz is, terwijl een G3 van, wat was het ook alweer, 600 mhz ofzo, dit wel gewoon kan draaien, is wel bijna 2 x zo snel he :).
Op een iBook SE 366 en de latere iBook SE met firewire 366 en 466 draait het ook prima.
Die 600Mhz iBook is wel de snelste iBook in zijn reeks natuurlijk draait het daar lekkerder op.

• paella
Geen problemen op een (G3) iBook 600MHz met OSX.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 februari 2002 23:26 schreef TeeDee het volgende:
g3 van 600 mhz?

d8 dat die max tot 400 of 500 mhz gingen?

edit: op een g3 350 mhz met 256 is OS X wel redelijk te draaien, mot je alleen niet je hd naar de gloria helpen! :(
de imac g3 gaat op dit moment tot 700mhz (256mb sdram) maar die wordt niet (meer ?) verkocht bij de Apple Store. er zijn wel andere winkels (machouse ) waar je 'm kan kopen..

ik wou eerst een imac g3 600mhz/256mb cdrw kopen, die has ten minste ene cdrw, maar bij dixons heb je nu een 500mhz/128/cdrw. ik heb 'm inmiddels al besteld ;) ! (vrijdag/zaterdag binnen!)

Verwijderd

Topicstarter
vraag:
Als ik straks mijn imac g3 heb. als ik kabelinternet wil delen, kan ik dan gewoon de utp kabel van mijn imac in de hub doen ?
we gebruiken nu een hub, hij deelt ook met z'n laptop win2000pro en met mijn huidige pc; win98se. kan dat allemaal tegelijk of heb ik andere proggies nodig ? we gebruiken nu SyGate, maar dat is er helaas niet voor de mac.

• TeeDee
  • Laatst online: 20:13

TeeDee

CQB 241

yup, no problemo

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Skate2000
En als ik een iBook heb, kan ik gewoon op het schoolnetwerk en inloggen in een domein? Het schijnt van wel, maar het is gewoon te makkelijk... Volgens mij zal dat nooit werken, of wel?

Ik wil geen FTP opzetten, omdat ik wil DOWNLOADEN vanaf het netwerk..

Verder nog een klein vraagje: Kun je een (virtuele) PHP/MySQL server draaien op een apple? Om zo het "geprogrammeerde werk" te testen? Op een PC is dit mogelijk.. 8-)

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 28 februari 2002 14:37 schreef Skate2000 het volgende:
Verder nog een klein vraagje: Kun je een (virtuele) PHP/MySQL server draaien op een apple? Om zo het "geprogrammeerde werk" te testen? Op een PC is dit mogelijk.. 8-)
Hoezo virtueel?
Draai OSX en je hebt een complete webserver op je iBook als je dat wilt.
PHP/MySQL draait prima.
No problem.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:38 schreef TeeDee het volgende:
yup, no problemo
zeker weten ? hoe heb jij het gedaan/gezien dan ?

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op woensdag 27 februari 2002 21:08 schreef Amin het volgende:
vraag:
Als ik straks mijn imac g3 heb. als ik kabelinternet wil delen, kan ik dan gewoon de utp kabel van mijn imac in de hub doen ?
we gebruiken nu een hub, hij deelt ook met z'n laptop win2000pro en met mijn huidige pc; win98se. kan dat allemaal tegelijk of heb ik andere proggies nodig ? we gebruiken nu SyGate, maar dat is er helaas niet voor de mac.
quote van sygate :
Any TCP/IP client including Windows, BeOS, Mac, or Unix-based systems
Ik ga ervan uit dat Sygate d.m.v een dhcp-server ip-adressen geeft aan elke computer in het netwerk, dus ook aan de Mac, en daarmee kun je gewoon ook internetten op je Mac. Je hebt dus helemaal geen Mac-client nodig van Sygate.
Ik draai hier Winproxy en m'n Mac krijgt hier keurig z'n ip-adres van en kan internetten. En ik neem aan van wat ik lees op de Sygate pagina dat Sygate volgens hetzelfde principe werkt.

• Skate2000
Op donderdag 28 februari 2002 14:41 schreef sjuk het volgende:
Hoezo virtueel?
Draai OSX en je hebt een complete webserver op je iBook als je dat wilt.
PHP/MySQL draait prima.
No problem.
Whooow.. volgens mij is MacOs X echt heel goed.. Windows doet het nl. NIET.. }:O Maar een Apple is dus óók webserver? Kewl..

Ow nog wat leuks (again) Op de website van Apple staat dit: "VGA video output port for video mirroring on an external display or projector (24-bit color)".
Kijk nu eens naar dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://a1456.g.akamai.net/7/1456/51/0c8d919c48931e/www.apple.com/ibook/images/ibookports06132001.jpg

Ik zie niet hoe ik in dat gat een VGA stekker moet proppen. |:( Er zijn dus verloopjes nodig, duur?

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op donderdag 28 februari 2002 23:41 schreef Skate2000 het volgende:

[..]

Whooow.. volgens mij is MacOs X echt heel goed.. Windows doet het nl. NIET.. }:O Maar een Apple is dus óók webserver? Kewl..

Ow nog wat leuks (again) Op de website van Apple staat dit: "VGA video output port for video mirroring on an external display or projector (24-bit color)".
Kijk nu eens naar dit plaatje:
[afbeelding]

Ik zie niet hoe ik in dat gat een VGA stekker moet proppen. |:( Er zijn dus verloopjes nodig, duur?
Als het goed is, krijg je dit verloopkabeltje als je een iBook koopt...

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op donderdag 28 februari 2002 23:41 schreef Skate2000 het volgende:
Volgensmij zit die gewoon in de doos bij je iBook maar ik kan het mishebben hoor.

• paella
Op donderdag 28 februari 2002 23:49 schreef sjuk het volgende:

[..]

Volgensmij zit die gewoon in de doos bij je iBook maar ik kan het mishebben hoor.
Zit niet in de doos van de iBook, moet je nog los kopen.

Verwijderd

zit wel in de doos maar de tv-out kabel zit er niet in.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Op vrijdag 01 maart 2002 11:47 schreef sharky_k_ het volgende:
zit wel in de doos maar de tv-out kabel zit er niet in.
Je hebt gelijk, van de website van apple:
Composite-video-uitvoer Composite-video-uitvoer naar tv via AV-poort (vereist optionele Apple AV-kabel)

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 04-04 13:58

Da_RoNiN

Oclama?

Op zondag 24 februari 2002 10:37 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

|:(

Je laat wel merken dat je kortzichtig bent en dat je niet veel weet van andere computers.
Hij wil duidelijk aan post komen, maar ik vindt wel dat apple niet erg compatible is dus eingelijk vindt ik het ook een klein beetje bagger :+ (heel klein beetje maar)

Kenners weten waarom

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:21 schreef Da_RoNiN het volgende:

[..]

Hij wil duidelijk aan post komen, maar ik vindt wel dat apple niet erg compatible is dus eingelijk vindt ik het ook een klein beetje bagger :+ (heel klein beetje maar)
wat is het compatibility probleem dan?
dat MS Office voor de mac wel alle documenten van alle verschillende pc office versies goed kan lezen? Of dat MacOS wel alle verschillende HD/CD formats kan lezen en Windows dat niet bijvoorbeeld HFS(+) kan lezen?

Of verschillende programma's die niet op de mac draaien maar waarvan er tig alternative op de mac zijn die weer niet op de pc draaien :)

misschien in jullie ogen overdreven maar ik red me prima zonder pc :)

• Skate2000
En als ik nou een sound ingang wil op m'n Ibook? Dan wordt het moeilijk, toch? Ik zie alleen maar een uitgang, en een Mic. Of is die Mic te verbouwen? :P :7

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op vrijdag 01 maart 2002 18:12 schreef Skate2000 het volgende:
En als ik nou een sound ingang wil op m'n Ibook? Dan wordt het moeilijk, toch? Ik zie alleen maar een uitgang, en een Mic. Of is die Mic te verbouwen? :P :7
Dat is niet specifiek een apple probleem.
Dat zie je net zo goed hebt als je voor een pc laptop kiest.
De een heeft het wel en de andere niet.

Als ik me niet vergis, is er een microfoon beschikbaar die je in een USB poort kan prikken.

Verwijderd

Hey sorry dat ik offtopic ga
maar
amin heel mooie icon zelf gemaakt of van een site?
btw ik vin dat plaatje als ik op je sig druk op het Binnenkort Imac gedeelte die Blauwe die er staat ook onwijs mooi...
veel geluk met je Appel he Otje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat soort dingen wil vragen kan je me ook mailen hoor, hoef je niet in een "[Apple]Hele hoop vragen"-topc te doen |:(.
edit: 232 post in 2 weken ?

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
De iBook & iMac hebben ook een ingebouwde microfoon... en anders is een iMic of andere audio-naar-USB device misschien een oplossing als je analoge audioapperatuur aan wil sluiten.

• Skate2000
mkay. dankjullie

edit: Jajaja! ik heb weer wat leuks bedacht.. Bestaan er kastjes om analoge input op Firewire te zetten? Ik wil nl. ook analoge beelden in m'n iBookie kunnen krijgen. Of is dat niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 13:15 schreef Skate2000 het volgende:
mkay. dankjullie

edit: Jajaja! ik heb weer wat leuks bedacht.. Bestaan er kastjes om analoge input op Firewire te zetten? Ik wil nl. ook analoge beelden in m'n iBookie kunnen krijgen. Of is dat niet mogelijk?
Wat is het verschil met analoge beeld en gewone beeld ? Is analoge beeld op een andere monitor ofzo ?
I feel dumb :+. }:O

• paella
Op zondag 03 maart 2002 00:08 schreef Amin het volgende:

[..]

Wat is het verschil met analoge beeld en gewone beeld ? Is analoge beeld op een andere monitor ofzo ?
Ik neem aan dat ie aan videobewerking wil doen... dus of een digitale videocamera met Firewire aansluiten of analoge input en moeilijk gaan doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is precies de 101ste reply :) en precies mijn 200ste post ;) !!!

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 00:18 schreef Amin het volgende:
Beste mensen.. Mischien dat je het al weet maar ik ga binnen 3 maanden een nieuwe Apple kopen maar ik weet niet welke :(. Ik kom er maar niet uit.. De nieuwste iMac (bureaulamp) is haast niet upgradebaar. De G4 vind ik een goeie keus, maar moet wel een goedkope 17" monitor bij voor goede prijs.. Het word mijn eerste Apple computer dus heb ik een hoop vragen:

Er zijn enkele winkels die ze ook verkopen, bv Macwarehouse.nl

Is idd genoeg

Volgens mij wel, want de mac gebruik bijna allemaal pc hardware

Ja hoor, kan gewoon, want de mac heeft tegenwordig ook een HD15 connector, ipv DB15

Ja, bijna allemaal, zolang ze multisync zijn, de meeste zijn dat wel, alleen hele oude niet

G4 is een andere processor, net zo'n groot verschil als een PIII 1GHZ, en een P4 1,2 Ghz

Wat is je favorite Apple-winkel :) ?
Koop nooit mac, maar bij m'n vader op het werk hebben ze mac.

Wat is ADC support op een graphicscard ?
zou het niet weten

Ik heb ondertussen uitgevonden dat de ATI Readon 7500 ADC en VGA support heeft. Alsie VGA heeft kunnen toch gewoon ook PC monitoren erin ? Ik heb hierover al een topic gemaakt maar iedereen zei wat anders :).
Ja dat kan gewoon.

Hartelijk bedankt ;) !
No thanx *D

• Skate2000
Op zondag 03 maart 2002 09:33 schreef paella het volgende:
Ik neem aan dat ie aan videobewerking wil doen... dus of een digitale videocamera met Firewire aansluiten of analoge input en moeilijk gaan doen. :)
Ja, ik wil videobewerken. Maar onze digicam kan ik gewoon met firewire vastknopen aan m'n iBookie (Die ik nog steeds NIET heb). Maar hoe zou ik oudere, analoge beelden in m'n iBook kunnen krijgen??

Dus beelden die al op VHS staan? Daarom moet ik een soort "Composiet naar Firewire" convertor hebben. Bestaan die? En zo ja, hoeveel geld gaat het me dan kosten.. :?

• Skate2000
schopje.. ;)

• Skate2000
:?

• paella

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 00:08 schreef Amin het volgende:

[..]

You are... :+
[Imac look= 0wn@ge Imac Layout=0wn@ge Imac Usages= :r ]
Juz my 2 cents

Verwijderd

Nou na dit allemaal gelezen te hebben...
Conclusie: Mac stukken beter is als een PC...

Voor de PC gebruiker |:( zeur niet , ga eerst eens een Mac testen in de Primafoon winkel of zo voor dat je der critiek op gaat leveren...

eerder las ik ergens over een imac server.. tis een geweldig idee ik doe 't zelf ook met MySQL en PHP in MacOS X *D (of ja op de basis sys. darwin a.k.a Unix)

Doormiddel van "Samba" kun je je mac herkenbaar maken op een PC netwerk dus printers en filesharing..

Een goede dealer en een van de wat goedkopere ook is www.machouse.nl..

Blijf niet steken in MacOS 9 stap over op MacOS X voor de diehard users is er Unix en voor de simpele gebruiker is er gewoon Aqua !!

vergelijk MacOS X nou eens met Windows welke draait beter volgens jou?
ik heb ook een PC compu en die heeft welis waar een snellere Graphics kaart maar windows loopt altijd wel een keer vast...

Voor de echt mac ppl hier ik heb gisteren nog op mijn Oude Macintosh Classic II, Tetris en Shufflepuck zitten spelen draait nog prima we hebben ook nog een oude Mac Plus met System 6 en een Mac Performa 640 met System 8.1... ben altijd een Mac Fan geweest en zal 't blijven ook...

Verwijderd

mooi verhaaltje hoor, alleen dit is een nogal oud topic ;)..

maar je hebt wel gelijk, MACS zijn veel beter dan PC's ;)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 15:43 schreef ByMeSDy het volgende:
mooi verhaaltje hoor, alleen dit is een nogal oud topic ;)..

maar je hebt wel gelijk, MACS zijn veel beter dan PC's ;)
Geeft niks, dan kan de topic-starter ons mooi even vertellen wat uiteindelijk de keuze is geworden :)

Macs beter dan PC's...in veel opzichten wel, maar het ligt ook aan degene die er achter zit. Deze Windows 2000 install is in 3 maanden 1 keer vastgelopen, dezelfde score heb ik voor Mac OS X op m'n I-Mac. Mac OS 9 loopt geregeld vast, maar dat geldt ook voor 98 en ME. Ik heb echter bij beide machines wel de neiging gehad op sommige momenten ze het raam uit de smijten. Ik kan niet echt uitgesproken roepen wat ik nou echt beter vind, daarom hou ik ze beide maar *D

Edit: Voor mij staat wel absoluut vast dat Apple in ontwikkeling de PC altijd voor is geweest, ook nu nog. Ze waren het eerste met implementatie GUI, 32-bit hardware én software, USB, Firewire, standaard gigabit ethernet, enz.. Op een oude Apple (II) kun je leuke spelletjes doen, maar op een oude 386 ook. Het verschil is echter dat een hele oude Apple al een GUI had die net zo ver ontwikkeld was als Windows '95 die in 1995 pas uitkwam, in een tijd dat de PC gebruiker nog naar een zwart schermpje met een prompt zat te staren.
Alleen met megaherzen (is wat anders dan power) en videokaarten is de PC de laatste jaren verder geweest, maar dat vooral dankzij de Intel-AMD-strijd en de poging van videochip-ontwikkelaars om aan de onbevredigbare behoefte van gamers aan performance te voldoen.., iets wat voor Apple nooit van belang is geweest.

• LopeZ
  • Laatst online: 14-08 13:23

LopeZ

Too much is never enough

Oud
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.