No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
Op woensdag 30 januari 2002 00:18 schreef Amin het volgende:
Beste mensen.. Mischien dat je het al weet maar ik ga binnen 3 maanden een nieuwe Apple kopen maar ik weet niet welke. Ik kom er maar niet uit.. De nieuwste iMac (bureaulamp) is haast niet upgradebaar. De G4 vind ik een goeie keus, maar moet wel een goedkope 17" monitor bij voor goede prijs.. Het word mijn eerste Apple computer dus heb ik een hoop vragen:
Kan ik een Apple beter bij een gewone winkel kopen of bij Apple.nl ?
Er zijn enkele winkels die ze ook verkopen, bv Macwarehouse.nl
Waarom zegt iedereen dat je je Apple vol moet proppen met RAM ? 256/512 is toch genoeg ?
Is idd genoeg
Kan ik mijn RAM van mijn PC in mijn G4 doen ?
Volgens mij wel, want de mac gebruik bijna allemaal pc hardware
Kan ik mijn Philips 107S monitor aan de G4 aansluiten ? (ATI Readon 7500)
Ja hoor, kan gewoon, want de mac heeft tegenwordig ook een HD15 connector, ipv DB15
Kunnen gewoon alle PC monitoren ook op een Apple ? Welke wel en welke niet ?
Ja, bijna allemaal, zolang ze multisync zijn, de meeste zijn dat wel, alleen hele oude niet
Is het verschil erg groot tussen een G3 600MHz 256MB RAM & G4 700Mhz 256MB RAM ??
G4 is een andere processor, net zo'n groot verschil als een PIII 1GHZ, en een P4 1,2 Ghz
Wat is je favorite Apple-winkel?
Welke Apple heb jij en ben je er blij mee ? Hoe lang gaatie nog mee denk je ?
Koop nooit mac, maar bij m'n vader op het werk hebben ze mac.
Wat is ADC support op een graphicscard ?
zou het niet weten
Ik heb ondertussen uitgevonden dat de ATI Readon 7500 ADC en VGA support heeft. Alsie VGA heeft kunnen toch gewoon ook PC monitoren erin ? Ik heb hierover al een topic gemaakt maar iedereen zei wat anders.
Ja dat kan gewoon.
Hartelijk bedankt!
No thanx
Ja, ik wil videobewerken. Maar onze digicam kan ik gewoon met firewire vastknopen aan m'n iBookie (Die ik nog steeds NIET heb). Maar hoe zou ik oudere, analoge beelden in m'n iBook kunnen krijgen??Op zondag 03 maart 2002 09:33 schreef paella het volgende:
Ik neem aan dat ie aan videobewerking wil doen... dus of een digitale videocamera met Firewire aansluiten of analoge input en moeilijk gaan doen.
Dus beelden die al op VHS staan? Daarom moet ik een soort "Composiet naar Firewire" convertor hebben. Bestaan die? En zo ja, hoeveel geld gaat het me dan kosten..
No production networks were harmed during this posting
Verwijderd
You are...Op zondag 03 maart 2002 00:08 schreef Amin het volgende:
[..]
I feel dumb.
[Imac look= 0wn@ge Imac Layout=0wn@ge Imac Usages=
Juz my 2 cents
Verwijderd
Nou na dit allemaal gelezen te hebben...
Conclusie: Mac stukken beter is als een PC...
Voor de PC gebruiker
zeur niet , ga eerst eens een Mac testen in de Primafoon winkel of zo voor dat je der critiek op gaat leveren...
eerder las ik ergens over een imac server.. tis een geweldig idee ik doe 't zelf ook met MySQL en PHP in MacOS X
(of ja op de basis sys. darwin a.k.a Unix)
Doormiddel van "Samba" kun je je mac herkenbaar maken op een PC netwerk dus printers en filesharing..
Een goede dealer en een van de wat goedkopere ook is www.machouse.nl..
Blijf niet steken in MacOS 9 stap over op MacOS X voor de diehard users is er Unix en voor de simpele gebruiker is er gewoon Aqua !!
vergelijk MacOS X nou eens met Windows welke draait beter volgens jou?
ik heb ook een PC compu en die heeft welis waar een snellere Graphics kaart maar windows loopt altijd wel een keer vast...
Voor de echt mac ppl hier ik heb gisteren nog op mijn Oude Macintosh Classic II, Tetris en Shufflepuck zitten spelen draait nog prima we hebben ook nog een oude Mac Plus met System 6 en een Mac Performa 640 met System 8.1... ben altijd een Mac Fan geweest en zal 't blijven ook...
Conclusie: Mac stukken beter is als een PC...
Voor de PC gebruiker
eerder las ik ergens over een imac server.. tis een geweldig idee ik doe 't zelf ook met MySQL en PHP in MacOS X
Doormiddel van "Samba" kun je je mac herkenbaar maken op een PC netwerk dus printers en filesharing..
Een goede dealer en een van de wat goedkopere ook is www.machouse.nl..
Blijf niet steken in MacOS 9 stap over op MacOS X voor de diehard users is er Unix en voor de simpele gebruiker is er gewoon Aqua !!
vergelijk MacOS X nou eens met Windows welke draait beter volgens jou?
ik heb ook een PC compu en die heeft welis waar een snellere Graphics kaart maar windows loopt altijd wel een keer vast...
Voor de echt mac ppl hier ik heb gisteren nog op mijn Oude Macintosh Classic II, Tetris en Shufflepuck zitten spelen draait nog prima we hebben ook nog een oude Mac Plus met System 6 en een Mac Performa 640 met System 8.1... ben altijd een Mac Fan geweest en zal 't blijven ook...
Verwijderd
mooi verhaaltje hoor, alleen dit is een nogal oud topic
..
maar je hebt wel gelijk, MACS zijn veel beter dan PC's
Geeft niks, dan kan de topic-starter ons mooi even vertellen wat uiteindelijk de keuze is gewordenOp zaterdag 01 juni 2002 15:43 schreef ByMeSDy het volgende:
mooi verhaaltje hoor, alleen dit is een nogal oud topic..
Macs beter dan PC's...in veel opzichten wel, maar het ligt ook aan degene die er achter zit. Deze Windows 2000 install is in 3 maanden 1 keer vastgelopen, dezelfde score heb ik voor Mac OS X op m'n I-Mac. Mac OS 9 loopt geregeld vast, maar dat geldt ook voor 98 en ME. Ik heb echter bij beide machines wel de neiging gehad op sommige momenten ze het raam uit de smijten. Ik kan niet echt uitgesproken roepen wat ik nou echt beter vind, daarom hou ik ze beide maar
Edit: Voor mij staat wel absoluut vast dat Apple in ontwikkeling de PC altijd voor is geweest, ook nu nog. Ze waren het eerste met implementatie GUI, 32-bit hardware én software, USB, Firewire, standaard gigabit ethernet, enz.. Op een oude Apple (II) kun je leuke spelletjes doen, maar op een oude 386 ook. Het verschil is echter dat een hele oude Apple al een GUI had die net zo ver ontwikkeld was als Windows '95 die in 1995 pas uitkwam, in een tijd dat de PC gebruiker nog naar een zwart schermpje met een prompt zat te staren.
Alleen met megaherzen (is wat anders dan power) en videokaarten is de PC de laatste jaren verder geweest, maar dat vooral dankzij de Intel-AMD-strijd en de poging van videochip-ontwikkelaars om aan de onbevredigbare behoefte van gamers aan performance te voldoen.., iets wat voor Apple nooit van belang is geweest.
Dit topic is gesloten.
![]()