En hier ga maar rustig verder over de Radeon
Ik wil mijn Radeon (275/275 built by ATi) wel verder overklokken, en het werkt ook met Powerstrip, maar ik wil geen powerstrip gebruiken. Ik wil niet meer opties, alleen maar overklokken van mem en core....that's it.
Zijn daar ook tooltjes voor ??
Zijn daar ook tooltjes voor ??
Koffie en meer...
Net een Radeon 8500 binnen
. Ik heb hem besteld bij Eynstein. Het gaat om een LE versie met 3.3!! ns geheugen. Ik krijg 6880 3D Marks als ie op 275/275 loopt met een Tbird 1300 en Abit KT7.
Weet je dat heel zeker?Op dinsdag 29 januari 2002 16:06 schreef hkersting het volgende:
Net een Radeon 8500 binnen. Ik heb hem besteld bij Eynstein. Het gaat om een LE versie met 3.3!! ns geheugen. Ik krijg 6880 3D Marks als ie op 275/275 loopt met een Tbird 1300 en Abit KT7.
dat is wel errug lekker natuurlijk.
FF wat anders, heeft niemand hier last van de openGL high polybug?
Zie rage3d?
Zie rage3d?
Niet op voorraad.
Jah, helemaal zekerOp dinsdag 29 januari 2002 16:08 schreef hjs het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker?
dat is wel errug lekker natuurlijk.
Noud vertelde het in een e-mail en op het geheugen zelf staat ook 33 ergens aan het eind van een regel, ik zal vandaag of morgen wel ff pics maken van dat geheugen
Als ik hoger ga dan 275 met me krijg ik artifarcs
Ik ben die kever 1 maal tegen gekomen, en dat was in RTCW in het level dat je die wapendroppings krijgt, met die bomen, dan wordt hij gek, ff iets veranderen, weer terugzetten (in de videoinstellingen) en je kan er weer tegenaan, wel erg omslachtig en vervelend.
En ik bedoel niet refreshfix, maar dat proggie waarmee je enkel en alleen de anisotropische filtering in D3D mee kan instellen
En ik bedoel niet refreshfix, maar dat proggie waarmee je enkel en alleen de anisotropische filtering in D3D mee kan instellen
Breek je nek voorzichtig
Weet iemand waarom mij bij de aqaunox internet demo het spel spontaan wordt afgesloten (de éénna laatste keer werd zelfs mijn pc spontaan gereboot)
BTW check mijn 3dmarks score eens het het ATI 3dmarks score topic
BTW check mijn 3dmarks score eens het het ATI 3dmarks score topic
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Deze bedoel je: AnisoproggyOp dinsdag 29 januari 2002 16:24 schreef The_PyroPath het volgende:
Het is de laatste versie met ook openGL aniso erin. Voor alleen d3d aniso moet je deze hebben: d3dansio
Bij mij werkte die niet maar probeer het zou ik zeggen en laat me weten hoe het ging.
Anoniem: 39866
Ik las hier laatst dat ik de nieuwste officiele XP drivers van Ati kon downloaden bij windowsupdate. Maar na mijn pc grondig te hebben doorzocht komt hij alleen met een stuurprogrammatje voor de printer. Wat doe ik fout? Heb de officiele eerste driver van ati.com (dus nog niets eens de beta die eronder staat) geinstalleerd omdat maar het had geen resultaat.
Nog ff een vraagje over die artifacts die ik krijg als ik hoger dan 275Mhz ga, is dit te verhelpen door heatsinks op het geheugen te plaatsen of door het voltage te verhogen? Of wellicht een combinatie van die 2
je hoeft pas heatsinkjes als je over de 300/300 wiltOp dinsdag 29 januari 2002 17:32 schreef hkersting het volgende:
Nog ff een vraagje over die artifacts die ik krijg als ik hoger dan 275Mhz ga, is dit te verhelpen door heatsinks op het geheugen te plaatsen of door het voltage te verhogen? Of wellicht een combinatie van die 2
wat je moet doen is naar het volgende topic gaan
HET GROTE VOLTAGE MOD TOPIC.
daar staat percies in hoe je je kaart op 300/300 krijg of zelfs hoger, hoe duur was jouw kaartje?
Ik wil even advies graag
ik kan nu mijn kaart verkopen voor €250,-
dit is een Ati Radeon 8500 Le van Powerline die op
280/280 makkelijk stabiel loopt en hij is geflashed
nu loopt ik te twijfelen zal ik nu voor die 33NS gaan ja of nee? met de 33NS is het overclocken zeker stuk makkelijker?
GPU : 315 MEM : 330 moet ie wel halen met heatsinkjes ?
Ja of Nee?
Alvast bedankt
(Sorry voor Dit maar dat schijnt beter op te vallen.
Dat haal je niet door alleen maar sinkjes te plaatsen, zal het voltage omhoog moeten. of het dan wel werkt is ook maar afwachten, volgens mij heeft niemand dat geprobeert hier. ik denk zelf dat het je nogal wat moeite kost. en sinkjes alleen voor boven de 300mhz? neuh die dingen schelen altijd wel iets. ik had op mijn mx ook sinkjes en die liep op 220mhz met en zonder sinkjes 205/210.
ps ik zou geen 33ns willen hebben. mijn corsair ddr ram is dan zelfs sneller met 7,5 ns.
ps ik zou geen 33ns willen hebben. mijn corsair ddr ram is dan zelfs sneller met 7,5 ns.
DIe staan er ook niet meer. maar je kan ze wel ergens krijgen: helaas pagina is afgeschermdOp dinsdag 29 januari 2002 17:29 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Ik las hier laatst dat ik de nieuwste officiele XP drivers van Ati kon downloaden bij windowsupdate. Maar na mijn pc grondig te hebben doorzocht komt hij alleen met een stuurprogrammatje voor de printer. Wat doe ik fout? Heb de officiele eerste driver van ati.com (dus nog niets eens de beta die eronder staat) geinstalleerd omdat maar het had geen resultaat.
ow,
kijk maar daarom loopt mijn voltage ook op
1.72 en 3.72 en op 295/295 doet ie het perfect
maar waarom zou jij geen 33ns geheugen willen?
is dat dus echt niet sneller?
corsair 75ns sneller als 33ns hynix? Onzin
tis geen 33ns maar 3,3 ns. klein vershilOp dinsdag 29 januari 2002 19:07 schreef Morph666 het volgende:
ow,
maar nogmaals 3,3 ns is teoretisch sneller dan 3,6 maar of je er veel verder mee kan overklokken? ik heb geruchten gehoord van niet maar dit heb ik zelf nooit getest.
zo maar laten dan zeg jij had toch
die "vage" voltage mod? met van die gele draadjes?
zou jij daar klein schematje van willen tekenen en
welke materiaalen jij allemaal daarvoor hebt gebruikt?
mijn voltage is dus 3.72 en 1.72 wat is jouw voltage doormiddel van die voltage mod via de jouw manier way
?
heb hier nog oude pentium 2 cooling liggen met van die punten van 3,5 cm hoog
even kijken of ik daar mooie blokjes uit kan zagen en dan erop monteren...
zeg wat kan ik het beste gebruiken hiervoor?
artic silver 2 met druppel seconde lijm?
Artic Silver 3 ( nieuw? beter? )
hoe heb jij dat gedaan? ik neem aan dat jij alles op een andere manier hebt gedaan
iig wel je voltage mod.
mijn voltage is dus 3.72 en 1.72 wat is jouw voltage doormiddel van die voltage mod via de jouw manier way
heb hier nog oude pentium 2 cooling liggen met van die punten van 3,5 cm hoog
hoe heb jij dat gedaan? ik neem aan dat jij alles op een andere manier hebt gedaan
ff een vraagje hier 
Wat staat er op de driver cd nog meer dan alleen de driver
Bij mij zat er dus geen cd bij
8500le oem.
8500le oem.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Daar is niks vaags aan hoor, ik vind dat potloden vager. wat ik doe is gewoon een 1,5k weerstandje vervangen door bv een 1,8 of 1,9/2k weerstandje. voor de gpu geldt standaart = 0,7k en ik draai op 1,0 of 1,1k. ik heb draadjes gebruikt en daar aanvast zit een soort jumper waar ik de weerstandjes kan in stoppen. zodat ik het voltage dmv andere weerstandjes hoger en lager kan zetten. inmiddels heb ik er trouwens 2 potmetertjes aan hangen, nog makkelijker en preciezer dus. Sinkjes heb ik vast gezet met seconde lijm en arctic silver2. 3 is iets beter maar dat begrijp je wel. Ik heb ook van die as adhesive liggen maar das vies dik spul (imo) en als je iets te veel gebruikt zit je hele ic onder na het aandrukken. voor de gpu heb ik dat wel gebruikt.Op dinsdag 29 januari 2002 19:29 schreef Morph666 het volgende:
zo maar laten dan zeg jij had toch
mijn voltage is dus 3.72 en 1.72 wat is jouw voltage doormiddel van die voltage mod via de jouw manier way?
heb hier nog oude pentium 2 cooling liggen met van die punten van 3,5 cm hoogeven kijken of ik daar mooie blokjes uit kan zagen en dan erop monteren...
hoe heb jij dat gedaan? ik neem aan dat jij alles op een andere manier hebt gedaaniig wel je voltage mod.
meer info @ voltage mod topic
Windows ME Display Drivers
Recommended Driver - 4.13.7191
Posted October 23, 2001
This is a fully released and supported display driver, which supports Windows ME, Windows 98 and Windows 98 SE. DirectX 8 and OpenGL support are included.
Alternate Driver - 4.13.7189
Posted October 15, 2001
This is a fully released and supported display driver, which supports Windows ME, Windows 98 and Windows 98 SE. DirectX 8 and OpenGL support are included.
Alternate Driver - 4.13.7206
7.63.01-011107X-1727E
Posted November 14, 2001
This display driver introduces SMOOTHVISION support for the RADEON 8500. This display driver supports Windows ME, Windows 98 and Windows 98 SE. DirectX 8.x and OpenGL support are included.
This driver has not completed Microsoft Certification at this time.
dan nog een vraagje:
ik gebruik nu dus de onderste(de 7206),en als ik het goed heb is smoothvision voor de aansturing van een 2de monitor of tv
maar dit gebruik ik dus niet
kan ik dan beter de 7191 gebruiken
ik snap echt niets meer van die drivers, ze hebben allemaal een andere versie nummer voor verschillende OS'en
Recommended Driver - 4.13.7191
Posted October 23, 2001
Alternate Driver - 4.13.7189
Posted October 15, 2001
Alternate Driver - 4.13.7206
7.63.01-011107X-1727E
Posted November 14, 2001
This display driver introduces SMOOTHVISION support for the RADEON 8500. This display driver supports Windows ME, Windows 98 and Windows 98 SE. DirectX 8.x and OpenGL support are included.
This driver has not completed Microsoft Certification at this time.
dan nog een vraagje:
ik gebruik nu dus de onderste(de 7206),en als ik het goed heb is smoothvision voor de aansturing van een 2de monitor of tv
ik snap echt niets meer van die drivers, ze hebben allemaal een andere versie nummer voor verschillende OS'en
smoothvision is AA bij de radeon. en de 7206 is sneller dan de 7191. maar je loopt inmiddels al weer achter want voor win9x zijn er al veel nieuwere, 9005, 9008, en 9012 als ik me niet vergis. deze zijn over het algemeen 'beter' dan die jij noemt.Op dinsdag 29 januari 2002 19:54 schreef chucky666 het volgende:
ja maar ik heb winMEOp dinsdag 29 januari 2002 19:58 schreef salvador4 het volgende:
[..]
smoothvision is AA bij de radeon. en de 7206 is sneller dan de 7191. maar je loopt inmiddels al weer achter want voor win9x zijn er al veel nieuwere, 9005, 9008, en 9012 als ik me niet vergis. deze zijn over het algemeen 'beter' dan die jij noemt.
en daar staan dus alleen deze drivers bij
winme = win9x based. en die 90** zijn OOK voor meOp dinsdag 29 januari 2002 19:59 schreef chucky666 het volgende:
[..]
ja maar ik heb winME
en daar staan dus alleen deze drivers bij
Dit zijn toch de laatste drivers die ik zo ff kan vinden 
bij ati tot de 72** serie en op tweakers tot de 6*** serie
wie weet trouwens de onderste vraag
ze lopen moeilijk te doen om de cd te geven
bij ati tot de 72** serie en op tweakers tot de 6*** serie
wie weet trouwens de onderste vraag
ze lopen moeilijk te doen om de cd te geven
Op dinsdag 29 januari 2002 19:38 schreef chucky666 het volgende:
ff een vraagje hier
8500le oem.
waarschijnlijk niks meer. de demos die er bij de retail op staan zijn te downloaden.
en zie op deze pagina boven aan de drivers. http://www.rage3d.com verder staan er op het forum van rage3d nog meer drivers (ook in R. topic 36). omdat het beta's zijn zijn ze niet overal te vinden. maar die zijn wel sneller.
en zie op deze pagina boven aan de drivers. http://www.rage3d.com verder staan er op het forum van rage3d nog meer drivers (ook in R. topic 36). omdat het beta's zijn zijn ze niet overal te vinden. maar die zijn wel sneller.
staat er ook geen dvd software op 
dat hoort er toch ook bij te zitten
o, en thanks ik ben nu de 9008 aan het downloaden
zo te zien waren ze niet tevreden met de 9012
dat hoort er toch ook bij te zitten
o, en thanks ik ben nu de 9008 aan het downloaden
zo te zien waren ze niet tevreden met de 9012
ik dacht dat ATI elke maand nieuwe drivers zou gaan leveren, maar op hun site staan nog steeds die van november geloof ik. Dat zullen ze dus zonder te vertellen wel veranderd hebben in elk half jaar nieuwe drivers... bah.
Te belachelijk voor woorden dat er nog steeds geen nieuwe off. drivers zijn, zo bont hebben ze het zelden gemaakt geloof ik...Op dinsdag 29 januari 2002 23:06 schreef GambitRS het volgende:
ik dacht dat ATI elke maand nieuwe drivers zou gaan leveren, maar op hun site staan nog steeds die van november geloof ik. Dat zullen ze dus zonder te vertellen wel veranderd hebben in elk half jaar nieuwe drivers... bah.
Niet op voorraad.
de on-officiële drivers zijn toch niet zo slecht? op www.rage3d.com zijn ze altijd snel te downloaden(nog een snelle downloadsnelheid ook
)
Weet iemand trouwens waar ik de 6015 drivers kan downloaden
, ik kan alleen nog maar de 6006, 6008, 6011 en 6018 vinden. het schijnt dat de 6015 drivers de snelste zijn.
Weet iemand trouwens waar ik de 6015 drivers kan downloaden
www.triathlete.nl
De onoff. drivers zijn zeker niet slecht, de geld eigenlijk voor de meeste, maar ze halen gewoon niet alles uit de R8500 zitten soms nog wat niet werkende dingen in, zoals het wel en niet of gebrekkig werken van van alle hyperZ-funkties.
Voor 6014 moet je even op het forum van rage3d kijken.
Voor 6014 moet je even op het forum van rage3d kijken.
Niet op voorraad.
De 6015 drivers zijn toch identiek aan de 6014 drivers ?
En die 6014 drivers staan hier http://www.zardonthemystic.com/ati/ (login/password: rage3d/community)
En die 6014 drivers staan hier http://www.zardonthemystic.com/ati/ (login/password: rage3d/community)
Anoniem: 46570
Weet iemand trouwens welke CPU de minimum is voor een ATI Radeon 8500 ?? Kep namelijk het gevoel dat me "AMD TB 1100 Mhz FSB 200 Mhz" hem loopt te bottlenecken. Zal hij veel sneller draaien met een XP'tje of valt dat wel mee??
Trouwens wel een 3d mark score van 7476
Trouwens wel een 3d mark score van 7476
Heeft er iemand wel composiet op de TV out werkend gekregen? Ik heb zo'n gaar adapter kabeltje geript van een goedkope videokaart, en die werkt perfect, schitterend beeld, geen lopende lijnen zoals bij S-vhs, scherpe letters en ga maar door, echter een nadeel, er zit geen kleur in 
Dus als er iemand een idee heeft om de composiet te gebruiken met kleur dan hoor ik dat graag
Dus als er iemand een idee heeft om de composiet te gebruiken met kleur dan hoor ik dat graag
Breek je nek voorzichtig
Pyropath, heb je nog die aniso proggy geprobeerd die in ergens linkte een zooi posts geleden?
G*DVERD*MM* DO NOT INSTALL WINXP AT ALL TIMES, THIS MAY REDUCE YOUR 3dMark 2001 SCORE "AT ALL TIMES" !!!
!!!GRMBL!!!
6011 drivers
XP 1800+ @ 11.5x146
Ati Radeon 8500 Le @ 1,75 en 3,75 op 295/295
3d MArk 2001 Score!!
----------
7428
----------
DIT IS DIEP TRIEST
*JANK*
hiervoor was dat nog 8665 mijn top zelfs
gewoon percies het zelfde geen wijzigingen gedaan ofso
HMMMZ...
wat is beter Win98 Se of Windows ME
!!!GRMBL!!!
6011 drivers
XP 1800+ @ 11.5x146
Ati Radeon 8500 Le @ 1,75 en 3,75 op 295/295
3d MArk 2001 Score!!
----------
7428
----------
DIT IS DIEP TRIEST

hiervoor was dat nog 8665 mijn top zelfs
gewoon percies het zelfde geen wijzigingen gedaan ofso
HMMMZ...
Morph666, die XP drivers hebben in default 2 of 4 taps aniso aanstaan, dat vertraagd natuurlijk wat, zet mbv de anisotool voor d3d, of mbv powerstrip dat op nul en je haalt hetzelfde.
Niet op voorraad.
krijg jij die vage kleuren als jouw pc opstart?Op woensdag 30 januari 2002 20:19 schreef timzuiddam het volgende:
Ik heb probleem, ik had me Radeon 8500 ge-voltmod. Iedere keer na het strepen, testte ik hem even met me voltmeter, ik had eerst m'n core tot 1.78 gekregen, ondertussen had ik ook op memory zitten strepen en het geheugen had nog niet zoveel stroom, dus probeerde nog beetje te strepen, hij kwam tot 3.58, maar toen kreeg ik rare kleuren en tekens op m'n beeld, ik kon hem niet eens fatsoenlijk opstarten. Dus heb ik met spiritus het potlood eraf gehaald, en de volt stond weer op hetzelfde als we mee begonnen, (core: 1.68 memory: 3.18) maar nog steeds dit probleem, wat kan ik doen, ik heb geen vonken gemaakt. Dus wat is er fout gegaan, er stond dat het geheugen 3.65v mocht zijn, en hij was maar 3.58v, en core was in retail 1.75, maar hij ging tot 1.78, en toen was het probleem ook nog niet. Dus snap ik het niet.
Edit: Ik heb 3.6 ns Hynix ram erop zitten
verder je moet niet op de bovenkant kleuren!!!

aan de zeikant is het wit daar moet je je lijntje trekken.!
verder als je de LE hebt dan moet je flashen naar de Retail. (PAL)
dit kan doormiddel van de flash method van John Hoek
FlashRadeon8500.zip werkt wel goed
gewoon extracten naar C:\VGABIOS\
dan met opstartdiskette naar Dos booten en dan
cd vgabios
start2.exe ( als dit niet werkt typ je START.exe )
dan kies je vervolgens ATI RADEON 8500 RETAIL PAL
en dan druk je op [enter] en daarna moet je rebooten
( staat allemaal duidelijk aangegeven ) en KLAAR!
mijn 3d mark score is nog steeds

maar dit kwam doordat ik 6018 win2k draaide

had winxp driver nodig natuurlijk , DOM! DOM!
kijken of het met 6015 XP weer kan opgelost worden
anders even een format c: /q
bedankt voor je reactie,Op woensdag 30 januari 2002 19:44 schreef edward2 het volgende:
Morph666, die XP drivers hebben in default 2 of 4 taps aniso aanstaan, dat vertraagd natuurlijk wat, zet mbv de anisotool voor d3d, of mbv powerstrip dat op nul en je haalt hetzelfde.
maar zoals je hierboven lees ben ik niet slim geweest
iemand had me de 6018 win2k driver verstuurd onder MSN
met als file name 6018drivernt.zip hij had zitten renamen
de AAP!
Anoniem: 38336
Ik heb de retail, nog helemaal niet zitten overclocken, nu 6018-driver, athlon 1200 TB, 3dmarks=6887, dat geeft dus hoop op nog meer. Overigens is de beeldkwaliteit naar mijn smaak onovertroffen, de 3dmark ziet er nu echt gelikt uit.
Huh, Aantal posts: 376Op woensdag 30 januari 2002 19:22 schreef Morph666 het volgende:
en dan nog niet weten welke beter is
sorry dat ik het zeggen moet maar dit is echt zielig
Reality beats fiction by far!
zozozo, stelletje Radeon Rebellen.
Ik heb een gf2mx 400 en een gf2 GTS Pro.
Ik ga binnenkort een nieuw mainboard kopen, met AGP 8X.
Waarom moet ik een Radeon kopen ?
OVERTUIG MIJ !
WIN EEN ZIEL VOOR JE RADEON TOPICS.
(was getypt door Mad-Cow, per ongeluk het cookie van me broer gebruikt
)
OVERTUIG MIJ !
(was getypt door Mad-Cow, per ongeluk het cookie van me broer gebruikt
Haal NOOIT een spookrijder in !
Is de snelste kaart op dit moment, kost weinig, heeft goede kwaliteit vga, en heeft een DVI uitgang, ook te gebruiken als vga zodat je 2 monitoren er aan kan hangen, alleen goed te verkrijgen in 250/250 mhz (OEM/LE) maar daar weten we wel wat op, om op 300/300 te laten draaienOp woensdag 30 januari 2002 22:02 schreef Brick het volgende:
OVERTUIG MIJ !
(was getypt door Mad-Cow, per ongeluk het cookie van me broer gebruikt)
Omdat er nog geen AGP8x videokaarten bestaan, is het momenteel gewoon de meeste bang for the buck. Ik vind het dan ook een beetje zonde van je geld om een AGP8x moederbord te kopen, voor je het weet kun je dat ook weer upgraden. Verder is een GF voor mensen die niet verder dan DIXONS komen, waar de verkoper ten onrechte, maar wel naar beste weten, vertelt dat GF rulez. Helaas, GF is niet meer de snelste!!!!!! Verder heeft ATI veel meer ervaring met vidiokaarten dan NVIDIA, toen deze laatste nog niet eens bestond had ATI de oem-markt al in handen.Op woensdag 30 januari 2002 22:02 schreef Brick het volgende:
OVERTUIG MIJ !
(was getypt door Mad-Cow, per ongeluk het cookie van me broer gebruikt)
Anoniem: 42849
Flame>>>pas op he, want je bent gewaargeschuwdOp woensdag 30 januari 2002 22:14 schreef aad123 het volgende:
[..]
Verder is een GF voor mensen die niet verder dan DIXONS komen.
(zei de trotste geforce eigenaar)
Anoniem: 41252
TB1.2 266 fsb mobo k7t turbo2 2*133=266 fsb 512 sdram op 133 drivers de 6018 OS is XP pro.Op woensdag 30 januari 2002 22:17 schreef aad123 het volgende:
[..]
Welk OS? Welke driver? fsb200 of fsb266?
Voel me zo lullig met "maar" 6887
genoeg?
Tis gelukt hoor met dat proggie, alleen elke keer als je hem opend geeft hij geen waarde aan, klopt dat?
Breek je nek voorzichtig
Weet iemand waneer er weer officieele drivers van nvidia uitkomen? want dat is toch alweer lang geleden
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Op donderdag 31 januari 2002 01:13 schreef Chaoss het volgende:
Weet iemand waneer er weer officieele drivers van nvidia uitkomen? want dat is toch alweer lang geleden
dit is een Radeon Topic.. deel 37 alweer...heb nergens gelezen dat dit topic iets met nVidea te maken heeft
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
is er al info over wanneer de R300 gebaseerde kaarten ongeveer beschikbaar zullen zijn?
ik denk dat ik deze cycle maar oversla, en een R300 kaart of een GF4 ga kopen voor mijn zomerupgrade (ik heb nu een OEM Radeon 32 MB DDR @ 183/183. als er geen R300 gebaseerde kaart is ga ik er ook geen lange tijd op wachten. hij moet voor augustus/september in nl verkrijgbaar zijn)
ik denk dat ik deze cycle maar oversla, en een R300 kaart of een GF4 ga kopen voor mijn zomerupgrade (ik heb nu een OEM Radeon 32 MB DDR @ 183/183. als er geen R300 gebaseerde kaart is ga ik er ook geen lange tijd op wachten. hij moet voor augustus/september in nl verkrijgbaar zijn)
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Anoniem: 42849
Ik heb geruchten gehoord dat de R300 in juni op de markt komt, dit is eerder dan verwacht en dit om de geforce 4 weg te blazen, En dat deze misschien al in eind jullie in de schappen zou liggen, mjummie!! (bron rage 3d, die weten wat ze zeggen
)
Ja - ik. Ik het ook al eerder beschreven in een paart topics terug.. Het komt er op neer dat ATI een iets anders verloopkabeltje levert dan wat er normaal verkocht wordt. Vraag hem aan bij ati.com via support. Zo heb ik hem verkregen.Op woensdag 30 januari 2002 18:24 schreef The_PyroPath het volgende:
Heeft er iemand wel composiet op de TV out werkend gekregen? Ik heb zo'n gaar adapter kabeltje geript van een goedkope videokaart, en die werkt perfect, schitterend beeld, geen lopende lijnen zoals bij S-vhs, scherpe letters en ga maar door, echter een nadeel, er zit geen kleur in
Zoals je zelf zegt, geruchten...... Daarom brengen ze ook geen roadmap, want dan zou niemand op een bepaald moment de "oude" versies kopen. En wat er op rag3d.com staat verwijst naar the inquirer, nou niet echt een bron die je direct moet geloven, maar inderdaad een grote geruchtenmachine. Geruchten..............?????? Hear-say.............????? Gossip.........??????? Henk van der Meyden.......????? Need I say more?Op donderdag 31 januari 2002 03:10 schreef Pjoeloe het volgende:
Ik heb geruchten gehoord dat de R300 in juni op de markt komt, dit is eerder dan verwacht en dit om de geforce 4 weg te blazen, En dat deze misschien al in eind jullie in de schappen zou liggen, mjummie!! (bron rage 3d, die weten wat ze zeggen)
Euhm sorry Ati drivers bedoel ik!!!!Op donderdag 31 januari 2002 02:17 schreef 6Pac het volgende:
[..]
nVidea
dit is een Radeon Topic.. deel 37 alweer...heb nergens gelezen dat dit topic iets met nVidea te maken heeft
foutje

tja khad hiervoor een GF2 dus daar ben ik nog steeds een beetje door gebrainwashed
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Anoniem: 15218
Uhm, ik heb hier nu ook een Radeon 8500, maar de refresh rate is erg sucky (60hz)
weet iemand hoe dit op te lossen is?
weet iemand hoe dit op te lossen is?
Os?
Drivers?
randapperatuur
DX versie
etc,
maw we hebben meer info nodig
Drivers?
randapperatuur
DX versie
etc,
Breek je nek voorzichtig
hoe is het eigenlijk gesteld met de fog problemen die de orginele radeon had
zoals bv need for speed road challenge maakte het beeld helemaal blauw
kwam omdat de radeon geen fog table ondersteunde.
ondersteund de 8500 dat wel?
zoals bv need for speed road challenge maakte het beeld helemaal blauw
kwam omdat de radeon geen fog table ondersteunde.
ondersteund de 8500 dat wel?
Pentium4 1810MhzOp donderdag 31 januari 2002 17:32 schreef The_PyroPath het volgende:
Os?
Drivers?
randapperatuur
DX versie
etc,
Abit BL7
Radeon 8500LE
SB Live! Player
2 Netwerkkaarten
Widnows XP
NEC 22"ert
Driver: 5.13.6011
is een progie voor weet alleen de naam zo niet meerOp donderdag 31 januari 2002 18:06 schreef iefje het volgende:
[..]
Pentium4 1810Mhz
Abit BL7
Radeon 8500LE
SB Live! Player
2 Netwerkkaarten
Widnows XP
NEC 22"ert
Driver: 5.13.6011
staat ergens in de vorige topic's
Anoniem: 39866
Of koop hem bij Van Helfteren. Je moet een verloopkabeltje hebben die beide signalen van svhs (kleur en scherpte) mengt.Op donderdag 31 januari 2002 08:28 schreef Laszlo het volgende:
[..]
Ja - ik. Ik het ook al eerder beschreven in een paart topics terug.. Het komt er op neer dat ATI een iets anders verloopkabeltje levert dan wat er normaal verkocht wordt. Vraag hem aan bij ati.com via support. Zo heb ik hem verkregen.
he Ernst, doet je Videokaart het al weer?
jeej,
krijg morgen weer multimeter terug,
pentium 2 heatsink blokjes heb ik al gezaagd
dus me memory is klaar en wordt van het weekend geoc'ed
verder heb ik een vraag over de GPU overcloking...
Ik heb de weerstand al gepotlood op 1.72 V.
wat kan ik hier nog meer aan doen om hem zo koel mogelijk
te houden, geen watercooling please...
heeft iemand dit al ondernomen? laat het mij even weten
krijg morgen weer multimeter terug,
pentium 2 heatsink blokjes heb ik al gezaagd
dus me memory is klaar en wordt van het weekend geoc'ed
verder heb ik een vraag over de GPU overcloking...
Ik heb de weerstand al gepotlood op 1.72 V.
wat kan ik hier nog meer aan doen om hem zo koel mogelijk
te houden, geen watercooling please...
heeft iemand dit al ondernomen? laat het mij even weten
Nieuwe drivers bij ATI, de aniso taps verwijzen nog steeds naar de verkeerde regkey.. nou testing
Niet op voorraad.
Anoniem: 633
Een progje om je refreshrates te fixen en andere grappen uit te halen met je radeon staat op http://www.rage3d.com/radeon/r3dtweak/
misschien wel handig om te weten
Dat is een kutprogramma, gaf bij mij doorlopend vastlopers. Kun je beter powerstrip gebruiken, heel veel anders dan de clockrates ga je toch niet instellen.Op donderdag 31 januari 2002 23:30 schreef Martin het volgende:
Een progje om je refreshrates te fixen en andere grappen uit te halen met je radeon staat op http://www.rage3d.com/radeon/r3dtweak/
Whoooooooh, ik word nou toch bang voor je hoor. Feit is wel dat de meeste mensen een GF hebben omdat die wel via de grote verkoopkanalen als bijvoorbeeld DIXONS wordt geleverd, en de ATI niet, die moet je apart bestellen bij een zaak die hem toevallig heeft. Dat is volgens mij de enige reden dat de GF meer verkocht is, het beeld van een GF is in vergelijking met een ATI namelijk niet om aan te zien, en voor de meeste mensen is dat in het verleden klein beetje meer performance van de GF niet eens interessant. Dus doe als ik, koop je zelf een radeon 8500 retail.Op woensdag 30 januari 2002 22:55 schreef Pjoeloe het volgende:
[..]
Flame>>>pas op he, want je bent gewaargeschuwd
(zei de trotste geforce eigenaar)
Hehe,
ik weet niet of jullie het al weten, maar ik zie net dat ATI op hun site eindelijk de laatste beta post!!!
Het zijn de 6025'ers. die had ik iig nog niet.
ik weet niet of jullie het al weten, maar ik zie net dat ATI op hun site eindelijk de laatste beta post!!!
Het zijn de 6025'ers. die had ik iig nog niet.
Weet iemand wat er nieuw in de 6.13.6025 drivers is in vergelijking met de 3286 en 6018?
Heeft er iemand al een mirror? ( voor win9x en XP )
Ik word er een beetje maf van dat mijn d/l elke keer afgebroken word door de drukte op de ATI site.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Anoniem: 34592
Probleem: Als ik in het DIRECT 3D tab de VSYNC uitschakel, waarom wordt mn sync dan toch toegepast in spellen (Unreal Tournament) Is hier een truc voor???
Ik heb een super vaag probleem met mijn radeon 8500.
Voorheen haalde ik een score van 7500 op mijn 1333 Mhz Tbird. Maar nu hebben we sinds kort een 802.11b draadloos net werk. Wanneer ik de ontvanger (netgear MA-101) aansluit op mijn computer, valt de score terug op 5500
. Ik snap er helemaal niets van. Hoe kan een ontvanger zoveel invloed hebben op een videokaart.
Iemand die hier meer verstand van heeft?????
Voorheen haalde ik een score van 7500 op mijn 1333 Mhz Tbird. Maar nu hebben we sinds kort een 802.11b draadloos net werk. Wanneer ik de ontvanger (netgear MA-101) aansluit op mijn computer, valt de score terug op 5500
ik zit ook draadloos met 802.11b en ik heb daar geen last van. alleen als de verbinding weer eens klote word begint m'n hele syteem te lagge. (hij zoekt verbinding=fout) dat kan idd voor slechte scores zorgen maar daar heb ik weinig last van. probeer er voor te zorgen dat de connectie optimaal is dan heb je dat probleem niet. ik werk trouwens met van die proxim kaartjes.Op vrijdag 01 februari 2002 09:56 schreef hiostu het volgende:
Ik heb een super vaag probleem met mijn radeon 8500.
Voorheen haalde ik een score van 7500 op mijn 1333 Mhz Tbird. Maar nu hebben we sinds kort een 802.11b draadloos net werk. Wanneer ik de ontvanger (netgear MA-101) aansluit op mijn computer, valt de score terug op 5500![]()
![]()
. Ik snap er helemaal niets van. Hoe kan een ontvanger zoveel invloed hebben op een videokaart.
Ja die ontvanger is USB.Op vrijdag 01 februari 2002 13:00 schreef Pjoeloe het volgende:
Is die ontvanger USB?
De signaal sterke = goed tot zeer sterk, dus daar ligt het niet aan.Op vrijdag 01 februari 2002 13:17 schreef salvador4 het volgende:
[..]
ik zit ook draadloos met 802.11b en ik heb daar geen last van. alleen als de verbinding weer eens klote word begint m'n hele syteem te lagge. (hij zoekt verbinding=fout) dat kan idd voor slechte scores zorgen maar daar heb ik weinig last van. probeer er voor te zorgen dat de connectie optimaal is dan heb je dat probleem niet. ik werk trouwens met van die proxim kaartjes.
Ik heb net gelezen dat de Hercules Prophet 8500 LE TV/Out ZEER scherp geprijsd gaat worden... rond de 200 euro
Ik kan iig ergens voor groothandelprijzen kopen, en daar staat ie ook al voor 200 euro inc BTW (en ik weet dat er goedkopere groothandels bestaan).
Weet iemand hier al meer over?
Ik kan iig ergens voor groothandelprijzen kopen, en daar staat ie ook al voor 200 euro inc BTW (en ik weet dat er goedkopere groothandels bestaan).
Voor die XP staan er al 2, en anders moet je even op rage3d kijken, ik blijf geen linkjes posten
Breek je nek voorzichtig
Heeft iemand een mirror van die drivers? De server is freaking langzaam tot dood.
edit:
Ik las verkeerd, ik blaate over OGL
Ik las verkeerd, ik blaate over OGL
Breek je nek voorzichtig
iemadn nog een antwoord op mijn vraag ?
kwil namelijk misschien overstappen
Alles is bij de nieuwe radeon wel in orde hoor, en geloof me, het is het geld wel waard, ben ook net "overgestapt"Op vrijdag 01 februari 2002 18:37 schreef star-saber het volgende:
iemadn nog een antwoord op mijn vraag ?
Hey nog ff over die beta drivers die Ati gereleased heeft gisteren. versie 4.13.9013
BETA Release/Not Supported
7.66.04-020129X-2545E
Posted January 31, 2002
Ikzelf heb een Radeon SDR of VE
maar ik krijg dit bericht op het laatst als ik die beta wilt installeren :
"Dit stuurprogramma is niet compatible met de geinstalleerde beeldkaart"
IK weet ZEKER dat ik een Radeon heb. Wie hebben er nog meer last van ? IK draai nu die stuurprogramma's van Rage3d maar ik wil graag ook de officiële gebruiken van Ati.
OS = Win ME met 256 meg & TB 1200
7.66.04-020129X-2545E
Posted January 31, 2002
Ikzelf heb een Radeon SDR of VE
IK weet ZEKER dat ik een Radeon heb. Wie hebben er nog meer last van ? IK draai nu die stuurprogramma's van Rage3d maar ik wil graag ook de officiële gebruiken van Ati.
dikzak
Anoniem: 2360
Geeft XP bij mij ook aan, als ik de gewone instal (exe) doe, breekt ie af met de melding dat ik een andere kaart hebOp vrijdag 01 februari 2002 21:06 schreef Chello200 het volgende:
Hey nog ff over die beta drivers die Ati gereleased heeft gisteren. versie 4.13.9013
7.66.04-020129X-2545E
Posted January 31, 2002
Ikzelf heb een Radeon SDR of VEmaar ik krijg dit bericht op het laatst als ik die beta wilt installeren :
Instal ik hem dan via de beeldschermeigenschappen, en selecteer ik heb handmatig, wil ie wel installen, maar geeft XP geen support.
Dat heb ik ook, ik kan het ook zo installeren maar dan geven mij games problemen !!Op vrijdag 01 februari 2002 21:35 schreef Rembo het volgende:
[..]
Geeft XP bij mij ook aan, als ik de gewone instal (exe) doe, breekt ie af met de melding dat ik een andere kaart heb
Instal ik hem dan via de beeldschermeigenschappen, en selecteer ik heb handmatig, wil ie wel installen, maar geeft XP geen support.
Ik hou het maar op de beta drivers van rage3d !
dikzak
Ik ben zwaar ontevreden over de ATI driver support 
Al sinds begin november zijn er problemen van de radeon 8500 ism viakt266a maar is er wat aan gedaan NEE hoor
Ik word de hele tijd weer naar de desktop geslingerd.
Elke driver die er is uitgekomen heeft nog steeds dit probleem.
Ja er is een oplossing hem terugklokken naar 225/225 !!
Maar dat is natuurlijk geen optie voor een kaart van 300 euro.
Op het rage3d forum zijn er ook meer mensen die ook dit probleem hebben.
Volgens mij zijn er meer met dit probleem dan zonder :(:(
En er zijn zat topics over wie er die problemen allemaal hebben maar oplossingen worden er niet genoemd.
Ik word er nu echt SCHIJT ziek van.
Wat is nu beter een BSOD met nv4_disp of de hele tijd hangende spelen
Al sinds begin november zijn er problemen van de radeon 8500 ism viakt266a maar is er wat aan gedaan NEE hoor

En er zijn zat topics over wie er die problemen allemaal hebben maar oplossingen worden er niet genoemd.
Turn it off and on again.
Rare problems van de gast hierboven zeg. Nergens last van. Wel even een opmerking. Het beest is wel errug processor-afhankelijk zeg. Verhogen van TB1200@1300 scheelde zomaar eventjes 200 3d-marks. Iemand enig idee hoe ik uit een van de eerste releases Asus A7v + TB1200 AHYA de meeste performance wring? Ik heb er zo eentje met dipswitches.
Weet iemand hier al meer informatie over? of kan ik daar beter een nieuw topic over openen... (niet aandachttrekkerig bedoeld ofzo, maar ik d8 dat er wel iemand op zou reageren hier...)
Ik heb net gelezen dat de Hercules Prophet 8500 LE TV/Out ZEER scherp geprijsd gaat worden... rond de 200 euro
Volgens mij hadden die kaarten problemen met bepaalde via chipsets waardoor drivers niet wilden installeren of nog erger niet ondersteunt werden door de mobo ! 
Volgende keer GEEN via chipsets meer nemen.
Volgende keer GEEN via chipsets meer nemen.
dikzak
Das toch niet normaal een videokaart hoort te werken met alle recente chipsets zo niet moet dat op de verpakking staan.
En als hij inderdaad niet compatibel is is dat ERG K*T van ATI stelletje n00bs
Zoals je al aan me toon hoort ben ik het gewoon ERG Pissed
Vind je het gek........
Vind je het gek........
Trek het noodscenario eens uit de kast; format, win fresh erop, via 1.37 drivers, agp 4.10 drivers, dx8.1 en atidrivers, dan pas sounddrivers.Op zaterdag 02 februari 2002 00:15 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Das toch niet normaal een videokaart hoort te werken met alle recente chipsets zo niet moet dat op de verpakking staan.
Vind je het gek........
In bios fastwrites uit, agp aperture op 128, (probeer eerst alles op default en hou dan weer bij wat je veranderd.
Ik heb zowat dezelfde spullen en alles is rocksolid, suc6.
Niet op voorraad.
Dan ligt dat helemaal aan jou domme VIA chipset, want hier deed een Radeon 8500 het met een Intel i845 het in 1x vlekkeloos met de 6011 drivers onder WinXP.Op vrijdag 01 februari 2002 22:54 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik ben zwaar ontevreden over de ATI driver support
Op het rage3d forum is 3/4 van de mensen met dezelfde problemen de eigenaar van een via kt266a based moederbord !!
Zegt al genoeg denk ik..
En al die via driver patches heb ik allemaal al geprobeerd.
Reinstall van win xp idem...no go :(:(
Zegt al genoeg denk ik..
En al die via driver patches heb ik allemaal al geprobeerd.
Reinstall van win xp idem...no go :(:(
Smockey ik kom al jaren op dat rage3d board, en er is echt geen specifiek ATi/VIA probleem, jij hebt denk ik een van de typische problemen die wel eens niet zichtbaar kan zijn, beschadigd door statische electrisiteit ofzo, klein beetje is genoeg om onverklaarbare problemen te veroorzaken, ik heb onderhand al 15 PC's met een Radeon 8500 in elkaar geprutst, waarvan ik 8 verschillende mobo's heb gebruikt, van Merk, tot prutwerk, en allemaal KT266A en draaien allemaal als een zonnetje. Er worden tegenwoordog zoveel dingen toegeschreven aan verkeerde zaken, en ik zie het vaak en van dichtbij gebeuren. Soms is dat ding gewoon kapot, gewon ruilen in de winkel, als je je bonnetje nog hebt, zeggen dat dat ding ineens raar doet, dat hij het eerst perfect deed, 9/10 winkels geven je meteen een nieuwe mee.
Ik heb ook een keer een brakke kaart gehad, mysterieus, was een gemerkte beschadigde kaart door ESD(ElectroStaticDischarge), die kaart deed het in het ene bord feilloos en in een ander niets dan problemen. Dus ik zou zeggen Probeer eens te ruilen, of misschien is je mobo brak, misschien ESD? Maar niet te snel concluderen dat het aan ATi ligt en drivers.
Ik heb ook een keer een brakke kaart gehad, mysterieus, was een gemerkte beschadigde kaart door ESD(ElectroStaticDischarge), die kaart deed het in het ene bord feilloos en in een ander niets dan problemen. Dus ik zou zeggen Probeer eens te ruilen, of misschien is je mobo brak, misschien ESD? Maar niet te snel concluderen dat het aan ATi ligt en drivers.
Breek je nek voorzichtig
Dit topic is gesloten.