Toon posts:

[CM] Koolance LCD+Window+Blacklight PICS 7x50KB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK hij is voor 75% klaar, maar toch alvast de pics. Ik heb het al een paar keer beloofd en voordattie klaar is zijn we alweer een paar maanden verder.

Disclaimer ;) :
De randen op de window horen hoekig te zijn, anders wordt het niet mooi, krijg je een lief beest, moet ik niet. Ik kan niet tekenen, ben gewoon begonnen, weet dus ook niet wat het voor moet stellen. Lijkt op een kruising tussen een rendier-draak-slang. De tekening heb ik op zijn kop gemaakt |:( |:( |:( vandaar dat je hem nu aan de linkerkant ziet. Ik vind het niet zo een ramp want dat betekent dat ik rechts een window maak die net zo groot als de kast is (ligt al klaar, schijfjes zijn op :( ). Ik maak de tekening nog af, maar als ik nu alles laat zien istie niet meer zo bijzonder als ik hem heb gespoten ;) (vergeef me). Casefan is aangesloten op de aansturing van de radiatorfans, er zit een 4de aansluiting vandaar. Chipsetkoeling heb ik er op geschroefd, maar die maakt mij momenteel te veel lawaai, eens kijken wat ik daar aan kan doen. LCD is 2x20 (waarom :? omdat die maar Fl 36,- was, daarom). LEDjes zijn allemaal vervangen door blauwe, ook in de ZIP-drive. Alleen bovenop niet, daar wil ik 2 rode in doen. Kleurschema boeit nu even niet want zodra het niet meer zo vochtig is spuit ik de kast. De CCFL in de kast is een blacklight, het is dus geen paars of blauw! Zal waarschijnlijk nog 1 in komen want zo heeft het niet veel effect (koeling moet feller oplichten). Backlight in front is VEEEEEEEEEEL veller dan ik had verwacht. Kun je ook op de foto zien, vandaar dat ik er 1 heb gemaakt terwijl hij uit staat. Deze zijn tijdelijk verkijgbaar bij Stuut&Bruijn in Den Haag. Tijdelijk, omdat ze een bulk hebben gekocht, leek ze wel leuk. Kost je Fl 29,95 en dat vind ik weer leuk. Vergis je niet, het doet pijn aan je ogen!!!

Temps zet ik er niet bij, want daar loopt al een topic over. Heeft ook niet veel nut want over enige tijd ga ik hem weer unlocken en dan kloppen de temps toch niet meer. CPU heeft pas 10 uur gedraaid (vorige is dood).

Er mist 1 ding, dat is een glasplaatje tussen de DVD en Livebay. Die is nu aan het drogen. Daar is ook een topic over Glowfrontje alleen heb ik het met blacklight gedaan.

En dan nu de pics:

De rechterkant waar een fullsize window komt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/open.jpg

Zelfde maar dan met flits uit (blacklight):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/blacklight.jpg

Wat je over houdt na een dag slijpen:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/over.jpg

Window op zn kop dus dan maar aan de andere kant:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/left.jpg

Backlight (leuk voor verlichte casebadge of foto) en LCD:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/LCD.jpg

Zelfs van een afstand verblindend:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/blind.jpg

Dan maar uit, zodat je het kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/off.jpg

Mocht je willen weten hoeveel lawaai het maakt dan moet je deze link downloaden. Is wel 7MB DIVX. Je hoort veel ruis, maar let eens op hoeveel kabaal het maakt als ik de kabels verschuif. Heb je een indicatie hoe stil mijn Koolance nu is. Na isolatie moetie nog stiller zijn.

http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/Koolance.avi

Dank aan o.a. Zotty omdattie zich als 1 van de weinige geroepen voelde om normaal antwoord te geven. Kheb altijd problemen met ogenschijnlijk simpele zaken. En Prodigy voor het leveren van de kast. Natuurlijk ook de anderen die me vast wel indirect op idee hebben gebracht.

Time to get Jointilize :7

Edit:

Tint effect heb ik gedaan met Tamiya Gunsmoke spuitbus...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
hoor ik daar een baby op de achtergrond?

over je mod: sw33t 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:05 schreef Black_Adder het volgende:
hoor ik daar een baby op de achtergrond?

over je mod: sw33t 8-)
Ik heb 3 kids ;) , vroeg begonnen. Die je nu hoort, huilt vaak (hersenbeschadiging) maar dat vind ik meer iets voor Levensbeschouwing en Wetenschappen / Stuffis Generalis :) .

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
die blacklight in het frontje, is dat dan een vierkant? :S
ben nogal in de war :(

oja, nice mod :)

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:11 schreef COOLIEZ het volgende:
die blacklight in het frontje, is dat dan een vierkant? :S
ben nogal in de war :(

oja, nice mod :)
rechthoek (bijna vierkant)

Verwijderd

Je had bet0r dat logo in je ander paneel gesmeten ...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:15 schreef real_raichu70 het volgende:
Je had bet0r dat logo in je ander paneel gesmeten ...
Zeker niet gelezen |:(

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:18 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Zeker niet gelezen |:(
Toch wel hoor , maar al stond ie er anders in dan had ut nog veel mooier geweest dan dat gat dat op een ijzeren plaat kijkt dat het nu is

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
Op zaterdag 26 januari 2002 18:13 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

cool, ga k ook maar ff halen dan, die ene lang werpige doet het ook niet zo fantastic :)

Check mijn knowledge base!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09-2025
:9~ gedaan man! mooi logo, komt daar nog wat achter of blijf je alleen de backplate zien?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:19 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Toch wel hoor , maar al stond ie er anders in dan had ut nog veel mooier geweest dan dat gat dat op een ijzeren plaat kijkt dat het nu is
Dan heb je het waarschijnlijk niet begrepen. Hij hoort ook aan de andere kant, alleen heb ik 'm op zn kop gemaakt |:( . Gelukkig past hij ook aan de andere kant (waar je hem nu ziet). Echt bummer maar goed, het is niet anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:24 schreef jhiemstra het volgende:
:9~ gedaan man! mooi logo, komt daar nog wat achter of blijf je alleen de backplate zien?
Nee, ik ga er profiel in frasen en dan een blacklight bevestigen. Dan licht het contour mooi op. Kheb weinig keus :'(

Verwijderd

Inscannen en mirrorren was ene optie geweest ...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 18:39 schreef real_raichu70 het volgende:
Inscannen en mirrorren was ene optie geweest ...
:P je begrijpt het nog niet... Ik kwam er pas achter toen ik al aan het Fermen was. Ik dacht laat ik eens kijken hoe dat er uit ziet. Kzet hem in mijn kast en voila, hij staat op zn kop. Toen maar rechts bevetigd.

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 17:02

C@SP

Biertje ??

Lef !

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:24

Wimo.

Shake and Bake!

Woei, ik schaf binnenkort ook zo'n kast aan :)

Alleen heeft ocshop,nl ze niet :'(

Edit: zijn er nog andere winkels die ze leveren?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 26 januari 2002 19:13 schreef Wimo. het volgende:
Woei, ik schaf binnenkort ook zo'n kast aan :)

Alleen heeft ocshop,nl ze niet :'(

Edit: zijn er nog andere winkels die ze leveren?
Comptechworld

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 26 januari 2002 20:18 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Comptechworld
Thx :)

Let's order :P

Verwijderd

Geweldige mod geweldige kast

kwijl....

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:43 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

:P je begrijpt het nog niet... Ik kwam er pas achter toen ik al aan het Fermen was. Ik dacht laat ik eens kijken hoe dat er uit ziet. Kzet hem in mijn kast en voila, hij staat op zn kop. Toen maar rechts bevetigd.
Nu snap ik het , het is gewoon lomp ;)
Nieuwe zijplaat bestellen probadly ...

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20

hneel

denkt er het zijne van

Mooi gedaan! :9~

Voor degenen die nu nog een Koolance willen aanschaffen: Ze zijn tijdelijk op :'(

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zaterdag 26 januari 2002 22:14 schreef hneel het volgende:
Mooi gedaan! :9~

Voor degenen die nu nog een Koolance willen aanschaffen: Ze zijn tijdelijk op :'(
Naja.. heb toch pas rond de 20e van volgende maand centen :'(

Maar ach.. de laatste tijd zit alles tegen, dus dat kan er ook nog wel bij

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op zaterdag 26 januari 2002 18:13 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Ff miereneuekn, het is geen blacklight (is geen UV licht namelijk), maar een backlight, bedoeld als verlichting achter een lcd. Bij Radio Centrum in Utrecht liggen die dingen op, en geven inderdaad erg veel licht. Het is een idee om er een logo op te maken die het licht tegen houdt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

echt VET mooi logo man !!! errug cool

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 27 januari 2002 03:05 schreef deepbass909 het volgende:

[..]

Ff miereneuekn, het is geen blacklight (is geen UV licht namelijk), maar een backlight, bedoeld als verlichting achter een lcd. Bij Radio Centrum in Utrecht liggen die dingen op, en geven inderdaad erg veel licht. Het is een idee om er een logo op te maken die het licht tegen houdt.
Waar staat blacklight dan? Dat ding in mijn front noem ik een backlight en die CCFL is blacklight. Je ziet het alleen nog niet zo goed. Komt wel nadat ik de kast heb gespoten.

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je zou in de plaat waar je moederbord op bevestigd zit een paar gaten kunnen maken zodat je door je window/logo dus rood printplaat ziet van je mobo. Met een rode of andere kleur ccfl lijkt het me dan best een leuk effect geven.

Ziet er verder goed uit.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

ff een kleine vraag.. ik zit te kijken hoe dat ding gebouwt is, gaat dat wel goed met ieder mobo? Ik bedoel.. die slangen van het waterblok gaan nooit passen bij mijn mobo :'(

Heb een a7v266:

Afbeeldingslocatie: http://www.ko-soku.co.jp/a7v266.jpg

Zoals je ziet zitten de geheugen bankjes erg dicht op het mobo.. en aangezien ze hier allemaal vol zitten :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 00:04 schreef Wimo. het volgende:
ff een kleine vraag.. ik zit te kijken hoe dat ding gebouwt is, gaat dat wel goed met ieder mobo? Ik bedoel.. die slangen van het waterblok gaan nooit passen bij mijn mobo :'(

Heb een a7v266:

[afbeelding]

Zoals je ziet zitten de geheugen bankjes erg dicht op het mobo.. en aangezien ze hier allemaal vol zitten :'(
Ik zie toch echt genoeg ruime. Dat blok kun je gewoon een kwart slag draaien.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 28 januari 2002 00:56 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Ik zie toch echt genoeg ruime. Dat blok kun je gewoon een kwart slag draaien.
Natuurlijk :)

Nooit aan ged8 |:(

Waarom heb je trouwens gekozen voor alleen een cpu koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was geen keuze. Ik heb de kast 2de-hands gekocht. Prodigy moest er van af en toen heb ik hem overgekocht. Die week dat iemand anders de kast heeft misbruikt ;) daar lig ik niet wakker van :+ . Ik heb gewacht met GPU koeler omdat het nog niet vast staat wat voor GPU ik ga kopen. De GF2 die er nu in zit draait hard zat op eigen koeling. Misschien bouw ik hier mijn Ultra 160's in, dan koop ik zeker wel HD coolers. Ik twijfel nog een beetje (over de config). Er komt zeker weten wel GPU en MEM koeling in op WC basis. Ik moet echt geen fans erbij.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 28 januari 2002 01:20 schreef Jamez_Joint het volgende:
Dat was geen keuze. Ik heb de kast 2de-hands gekocht. Prodigy moest er van af en toen heb ik hem overgekocht. Die week dat iemand anders de kast heeft misbruikt ;) daar lig ik niet wakker van :+ . Ik heb gewacht met GPU koeler omdat het nog niet vast staat wat voor GPU ik ga kopen. De GF2 die er nu in zit draait hard zat op eigen koeling. Misschien bouw ik hier mijn Ultra 160's in, dan koop ik zeker wel HD coolers. Ik twijfel nog een beetje (over de config). Er komt zeker weten wel GPU en MEM koeling in op WC basis. Ik moet echt geen fans erbij.
Cool, ik kan er helaas pas 1 over 1 maand aanschaffen.. maar ik wacht af :) Hij bevalt goed neem ik aan.. maakt ie veel herrie of valt het wel mee?

Btw.. ik neem zelf maar 1 hd koeler (oefenen) en geen gpu aangezien die niet op me ti200 tdh past ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 01:26 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Cool, ik kan er helaas pas 1 over 1 maand aanschaffen.. maar ik wacht af :) Hij bevalt goed neem ik aan.. maakt ie veel herrie of valt het wel mee?

Btw.. ik neem zelf maar 1 hd koeler (oefenen) en geen gpu aangezien die niet op me ti200 tdh past ;)
Nu istie heel stil, de chipset koeler komt boven alles uit en dat terwijl die maar iets van 40mm is ofzo :( . Ik heb inmiddels maar besloten om mijn XP machine enigzins om te bouwen. Hier ga ik nu ook mijn video mee editen. Kan dus alvast een HD koeler gaan bestellen. GPU koeler hoef je toch niet van Koolance te bestellen... ik w8 ook even hoe het hier op tweakers zit met die die MEM koelers. Als het van de grond komt bestel ik ze hier, anders wordt het langs OC-shop ofzo. Kweet nog niet of het een 8500DV of GF3 wordt. Koop hem toch pas nadat de nieuwe ATI en GF4 op de markt zijn. Nog anderhalve maand ofzo wachten... Kan ik ondertussen sparen voor GameCube :+

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op maandag 28 januari 2002 17:21 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Nu istie heel stil, de chipset koeler komt boven alles uit en dat terwijl die maar iets van 40mm is ofzo :( . Ik heb inmiddels maar besloten om mijn XP machine enigzins om te bouwen. Hier ga ik nu ook mijn video mee editen. Kan dus alvast een HD koeler gaan bestellen. GPU koeler hoef je toch niet van Koolance te bestellen... ik w8 ook even hoe het hier op tweakers zit met die die MEM koelers. Als het van de grond komt bestel ik ze hier, anders wordt het langs OC-shop ofzo. Kweet nog niet of het een 8500DV of GF3 wordt. Koop hem toch pas nadat de nieuwe ATI en GF4 op de markt zijn. Nog anderhalve maand ofzo wachten... Kan ik ondertussen sparen voor GameCube :+
Ik weet wat je bedoelt.. heb zelf de chipset koeler er gewoon af gesloopt.. dat ding maakte meer herrie dan de rest van het systeem :P Het nadeel van mijn mobo is dat die mobo koeler van koolance niet gaat werken.. en de ti200 waterkoelen zit er ook niet in ;)
Pagina: 1