Toon posts:

Koolance, wat is jouw temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn slangetjes lopen langs het geheugen, dat zal niet zo een goede invloed hebben. Moet ik nog aanpassen. Verders heb ik ook geen Artic silver maar no-name koelprut van 3 Euro ofzo. Reservoir is gevuld met de de troep die je er bij krijgt. Ik heb 3D2001 een half uur laten loopen met een Divx-je op de achtergrond en toen werd mijn CPU 46 graden. De sensor op het kassie komt niet hoger dan 35 graden :? . Daarom dit topic. Wat zijn je temps en geeft jouw sensor ook een veel lagere waarde aan?

1800+, MSI K7T Pro2, Micro(n?)tronix 512MB.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Meet je sensor de watertemperatuur of je bloktemperatuur niet gewoon? Bij mij (home-made waterkoeling) ligt die ook snel zo'n 12 graden onder de CPU-temp.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Die sensor zit tegen het koelblok aan. Ik begrijp dan ook wel dat er een verschil in zit. Ik vraag me alleen af of het systeem wel goed koelt. De temp die je boven op de kast ziet is die van de sensor. Ik vind het alleen een beetje raar dat er 10 graden verschil in zit. Ik weet niet waar die sensor van de CPU zit, deze sensor zit er tegen aan.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Het is iig normaal dat de CPU-temp boven de bloktemp zit. Waarom? Het contactoppervlak CPU<->blok is gewoon te klein om 100% goede overdracht te krijgen. Met een veel grotere core zou de temp m.i. ook een stuk lager (cq richting de bloktemp) kunnen. De temperatuur van een AMD wordt trouwens door een sensor onder de CPU gemeten (in de socket). Bij de XP zit trouwens ook een interne sensor in de CPU, maar niet veel mobo's ondersteunen dat nu al.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Die temperaturen kloppen. Een vriend van mij heeft die kast ook, die heeft er alleen demi water met watterweter inzitten. Bij hem komt de display tot 33 geloof ik. CPU tot 45. Hij heeft een XP1800+ op een msi bordje.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Hallo, ben ik blij met mijn waterkoeling zeg. Heb ik zelf gemaakt en werkt dan toch wel iets beter. Ikheb een TB1400@16nogwat en komt niet boven de 42°C uit. En dat zijn toch echt de meest heete cpu's ooit gemaakt.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op donderdag 17 januari 2002 12:38 schreef Overdrive_AMD het volgende:
Hallo, ben ik blij met mijn waterkoeling zeg. Heb ik zelf gemaakt en werkt dan toch wel iets beter. Ikheb een TB1400@16nogwat en komt niet boven de 42°C uit. En dat zijn toch echt de meest heete cpu's ooit gemaakt.
hmm toch enigzins een nutteloze post, het gaat de topicstarter om vergelijkingen tussen koolance kasten, niet met homemade waterkoeling.

wat betreft de temperaturen, die zien er redelijk goed uit, hoewel ik de kast temp persoonlijk wat hoog vind.

Maar volgend een maat van mijn (koolance eigenaar) is zoon 35 graden kast temp heel normaal.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Ik heb zo'n koolance kast met een XP 1800+. De temp die je op de kast afleest is de temp van het koelblok op je processor. Aangezien hier continue koel water doorheen stroomt zal je blok koeler zijn dan de onderkant van je processor (waar de tempsensor van je mobo zit). Bij mij is m'n processor altijd 10 graden warmer dan de temp op de kast.
Standaard wordt m'n proc maximaal 40 graden (30 op de kast), op 1658 standaard voltages wordt ie max 42 (32 op kast). Ik draai in standje 2, maar aangezien ik niet boven de 35 kom (daarboven gaat ie sneller draaien) blijft alles lekker stil :).

Verwijderd

Ik heb een TB 1333 op 1575 draaien (1,8 V). De hoogste temperatuur die ik gezien heb is 31 graden. De CPU wordt ongeveer 40 - 41 graden. Ik draai ook op stand 2 en heb mijn case, HDD en PCI slotkoeler allemaal op die connector van de temperatuurregeleenheid aangesloten. Draait dus lekker rustig en stil. Die Koolance bevalt me dus prima.

Verwijderd

Topicstarter
OK dan, kan dus aardig kloppen. Ik pas de airflow in de kast aan, beetje zagen hier en daar, misschien wat Artic Silver scoren. Volgens mij komt het dan wel goed. Begin maar meteen met MOD-en. Zien jullie komend weekend wel :)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Hey, die slangetjes heb ik tussen 2 condensators gestop(staan wel erg krom). Heb jij nou het zelfde mb als mij? daar past toch geen XP in?
Mijn temps staat in dit topic

CPU: Tbird 1000@1200Mhz@1.85V
Temps: 42/46 stressed / 31 case temp / Koelblok 28/32

[topic=379547/1]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Het is ook niet echt slim om de temperaturen van de moederbord sensor te gaan gebruiken wanneer je gebruik maakt van waterkoeling. De betrouwbaarheid van die dingen is al uitermate brak, maar als je van waterkoeling gebruik maakt, en er dus geen airflow is dan zal ie zeker een veel te hoge temperatuur aangeven.

De lucht onder de socket waar de temperatuur door het moederbord gemeten wordt immers niet ververst als er geen fan in de buurt zit, en dus zal het daar warmer dan normaal worden. Maar dat wil niet zeggen dat de CPU ook daadwerkelijk warmer is geworden...

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb een AMD TB 1,4 @ 1,627 (155*10,5) mijn kast temp is stressed 35 Graden en in rust 31 graden.

moeten nog wel wat spullen water gekoeld worden bij mij.(northbridge, 2 hd's en video kaart)

temperatuur is zeer acceptabel (mijn computer kan max 166*10,5 aan daarna begint explorer niet echt stabiel te zijn)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 17 januari 2002 13:44 schreef S3tracer het volgende:
Ik heb zo'n koolance kast met een XP 1800+. De temp die je op de kast afleest is de temp van het koelblok op je processor. Aangezien hier continue koel water doorheen stroomt zal je blok koeler zijn dan de onderkant van je processor (waar de tempsensor van je mobo zit). Bij mij is m'n processor altijd 10 graden warmer dan de temp op de kast.
Standaard wordt m'n proc maximaal 40 graden (30 op de kast), op 1658 standaard voltages wordt ie max 42 (32 op kast). Ik draai in standje 2, maar aangezien ik niet boven de 35 kom (daarboven gaat ie sneller draaien) blijft alles lekker stil :).
In mijn vorige bericht had ik het over een vriend van mij....... Dat is dit persoontje dus. Zal zo ff kijken of de waardes die ik gaf klopten. :D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 18:49 schreef leo2222 het volgende:
Hey, die slangetjes heb ik tussen 2 condensators gestop(staan wel erg krom). Heb jij nou het zelfde mb als mij? daar past toch geen XP in?
Mijn temps staat in dit topic

CPU: Tbird 1000@1200Mhz@1.85V
Temps: 42/46 stressed / 31 case temp / Koelblok 28/32

[topic=379547/1]
Als het een MSI K7T266 Pro2 moet het gewoon kunnen hoor. Oh nee, even een BIOS update en dan kannie XP aan.

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Op donderdag 17 januari 2002 20:36 schreef Jamez_Joint het volgende:

[..]

Als het een MSI K7T266 Pro2 moet het gewoon kunnen hoor. Oh nee, even een BIOS update en dan kannie XP aan.
Heb kt133 chipset ;(

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 19:20 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

In mijn vorige bericht had ik het over een vriend van mij....... Dat is dit persoontje dus. Zal zo ff kijken of de waardes die ik gaf klopten. :D
Hee Mol ik had je post ff niet gezien.
Dat persoontje ben ik dus 8-)
De waarden die je opgaf klopte aardig

Verwijderd

/offtopic:

Zo geweldig zijn die temperaturen van die Koolance dus niet. 30-35 graden bloktemperatuur. Vrij hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn airflow veranderd en de hele nacht 3D2001 laten draaien. Vanochtend was mijn CPU 42 graden en blok 30 graden. Kan volgens mij nog beter want hij stond gewoon in stand 1 (van 3).

Verwijderd

pc alertIII readings:

cpu: 36C
chassis: 35C
koolance blok reading (stickertje verwijderd): 27C

bij normaal gebruik en koelstand 1

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Jamez, wat heb je allemaal veranderd?
bij mij is alles orgineel ook de vloeistof. Ik heb er nog wel een voeding van 300 watt inzitten
(nieuwe komt vandaag of morgen).
Pijnlijke is dat ik mijn CPU (duron 800) niet hoger krijg dan met luchtkoeling.
Ik hoop dat het aan de voeding ligt

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 januari 2002 14:04 schreef papajay het volgende:
pc alertIII readings:

cpu: 36C
chassis: 35C
koolance blok reading (stickertje verwijderd): 27C

bij normaal gebruik en koelstand 1
Wat voor koelpasta gebruik jij? Ik gebruik witte-standaard-prut van Fl 3,75 per 2,5ml. Doe je volgens mij 30 CPU's mee ;) . Bij mij maakt het niet uit in welke stand hij staat. Water wat erin zit is gemengd met het flesje dat je er bij krijgt. Ik heb de CPU op 1610MHz laten draaien, dan nog stressed 46 graden (mijn woonkamer is altijd 25 graden)...kouwkleun, heb dan ook tropische voorouders 8-) .

Airflow heb ik aangepast door een andere fan te plaatsen en kabels weg te werken. Verder heb ik ook een CCFL, LCD en backligt veranderd, maar dat bedoel je vast niet. PICS volgen vanavond hoop ik...

Verwijderd

hmz, ik was iets te rap met m'n temp.readings vermelden. na enige uren de volgende constante readings:

cpu volgens mainboard: 41C
chassis volgens mainboard: 45C (kast nu gesloten)
koolance blok indicatie: 32C (zonder sticker)

koelpasta: standaard zilverkleurig spul
koelstand: 1
computergebruik: normaal, dus niet stressed

het enige wat me nog irriteert is het geluid van de koeling op m'n geforce3, alhoewel het meevalt. het valt me wel op dat m'n mainboard het warmer krijgt dan m'n cpu?! waar zit die sensor eigenlijk?

nog geen trek om te overclocken, alhoewel deze opstelling zich er erg goed voor leent ;)

ik hoor trouwens geen verschil tussen stand 1 en stand 2 ?!?!

Verwijderd

Topicstarter
Stand 2 is automatic... Alstie merkt dat het te warm wordt, dan gaan de fans harder draaien, vandaar.
Je temp scheelt in dat geval maar 1 graden met mij. Als ik 'm standaard hou en de CPU stress kom ik ook op 42 graden. Heb je er geen case-fan in gezet? weet je wat veel helpt?! Die stomme fingerguard weg knippen. Heb ik ook gedaan, ga niet slijpen, vind het zo wel cool. Scheelt mij 3 graden in de case. Ik heb die fan trouwens aangesloten op het loopwerk van de radiator. Er zit daar een aansluiting voor een 4de fan!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Jamez_Joint/sneakpreview.jpg

Verwijderd

Je motherboard is wel erg warm , die van mij is 28 graden.
Heb je wel Motherboard en GPU cooler ???

Verwijderd

ik zie dat je (ahum) flink hebt lopen knippen!
nee, 'k heb alleen m'n cpu water gekoeld. ik denk dat m'n reading gemiddeld wat hoger ligt omdat ik dat zilverkleurige stickertje heb verwijderd onderop de cpu-koeler waardoor ik meer weet over de cpu temp dan over die van het koelblok.
eigenlijk kan het me geen bal schelen hoe warm m'n mainboard wordt. m'n mainboardchipset is (gelukkig) passief gekoeld en m'n harddisk kan z'n overtollige warmte goed afstaan aan de systeemkast. ik heb zo'n koolance genomen om van al die jammerende fans af te raken, ben dus niet van plan nog een casefan aan te sluiten. maar misschien dat ik me van de zomer bedenk als het weer heet wordt...

Verwijderd

Op vrijdag 25 januari 2002 21:49 schreef Jamez_Joint het volgende:
Stand 2 is automatic... Alstie merkt dat het te warm wordt, dan gaan de fans harder draaien, vandaar.
Je temp scheelt in dat geval maar 1 graden met mij. Als ik 'm standaard hou en de CPU stress kom ik ook op 42 graden. Heb je er geen case-fan in gezet? weet je wat veel helpt?! Die stomme fingerguard weg knippen. Heb ik ook gedaan, ga niet slijpen, vind het zo wel cool. Scheelt mij 3 graden in de case. Ik heb die fan trouwens aangesloten op het loopwerk van de radiator. Er zit daar een aansluiting voor een 4de fan!

[afbeelding]
ik zou die dingen ff bij werken ziet er niet gezond uit in ieder geval.

Ik heb geen koolance kast, maar een mooie antec, die ik persoonlijk mooier vind, maar de techniek van de koolance is geweldig

Verwijderd

Dat scheelt verrekte veel blaaskracht als je die roosters eruit knipt. Hij blaast de lucht er dan idd. erg slecht uit.

Verwijderd

Ik sinds vrijdag 1 maart een koolance kast, en ben er zeeeer tevreden over. De temp. bij volledig gebruik is koelblok 27 graden / cpu is 42 graden (amd1400). Daarbij heb ik het Mobo (25 - 30 graden vind ik nog wat hoog, en GPU ook gekoeld met de blokken van Koolance. Ik wacht nog op de HD Coolers (of iemand moet mij een adres kunnen doormailen waar ze nu te koop zijn) en dan weet ik zeker dat de gehele temp in de kast nog verder zal gaan dalen. Daarbij heb ik wel een fluisterstille enermax fan aan de achterkant van de kast gehangen, deze zuigt de overige warme lucht uit de kast.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Hoeveel % denk je nu echt dat een Koolance heeft?

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

hneel

denkt er het zijne van

Watertemperatuur: 31
CPU1 temp: 41 (water gekoeld)
CPU2 temp: 58 (lucht gekoeld)
GPU: 52 (water gekoeld)

Systeem draait op stand 2. Ik heb er vanachter nog een extra case-fan in, en de grote ventilator van de Enermax zuigt ook lucht de kast uit.

Temperatuur van zowel CPU1 als GPU zijn met zo'n 10 graden verminderd. CPU2 was voorheen ook al warmer dan CPU1, kweenie waarom.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36

hneel

denkt er het zijne van

Update:

Ik heb nu, eindelijk, mijn 2e CPU koeler binnen. (Herinneren jullie je mij nog? Ik ben die jongen die altijd klaagde dat ie op z'n Koolance spullen zat te wachten :o )

Temps zijn nu:
Water: 36 a 37
CPU1: 46
CPU2: 50
GPU: 54

(Dit onder full load }:O )

Met die 2e CPU er bij trekt de Koolance het dus toch al een stuk minder. Het 'accel' ledje brandt nu ook.

Het is nu ook voor het eerst dat ik hem echt hoor zoals ie hoort te zijn, dus zonder extra CPU ventilators, en ik moet zeggen, echt superstil is ie nou ook weer niet. Maar nog altijd wel stiller en koeler dan met luchtkoeling.

Verwijderd

Als je de temp met een graad of 5 naar beneden wil halen
moet je ff waterwetter halen , veel beter dan dat goedje van Koolance. B-)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 12:44 schreef hneel het volgende:
Update:

Ik heb nu, eindelijk, mijn 2e CPU koeler binnen. (Herinneren jullie je mij nog? Ik ben die jongen die altijd klaagde dat ie op z'n Koolance spullen zat te wachten :o )

Temps zijn nu:
Water: 36 a 37
CPU1: 46
CPU2: 50
GPU: 54

(Dit onder full load }:O )

Met die 2e CPU er bij trekt de Koolance het dus toch al een stuk minder. Het 'accel' ledje brandt nu ook.

Het is nu ook voor het eerst dat ik hem echt hoor zoals ie hoort te zijn, dus zonder extra CPU ventilators, en ik moet zeggen, echt superstil is ie nou ook weer niet. Maar nog altijd wel stiller en koeler dan met luchtkoeling.
Toch aardig warm nog, ook ik heb de Koolance pc2 en heb het volgende in de kast:

Water temp - 27-30 graden
CPU - idle 43 graden fullload (stand 1) 48 graden (max)
Mobo - 27 graden
GPU - 32 graden
2x hd koolers + 2x second hd kooler +/- 29 graden
Ik heb dus alles liquid. Werkt lekker, maar heb er toch nog 2 enermax fanŽs in zitten. 1x 80mm voor laaste warmte uitzuigen uit de kast, 1x 120mm zijkant van de kast (waar het water reservoir zit) deze blaast "koele" lucht de kast in. Beide zijn instelbaar dus zeer rustig...
*D
Pagina: 1