Vreemd verschil in sollicitatie-rondes op GoT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op donderdag 24 januari 2002 15:19 schreef zeef het volgende:
Zal ik dan maar antwoord geven ?

We zoeken iemand (M/V) met affiniteit met het onderwerp, iemand die bekend is bij de vaste gebruikersgroep. Een evenwichtig en rustig persoon die genoeg online is. iemand die al een tijdje meeloopt. Iemand die in ons team kan functioneren. Klantvriendelijk. Oplossing gericht denken.

zo maar wat steekwoorden
Ga door ga door.
Ik maak ff een checklist voor mezelf.
SERIEUS! :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

BrZ

Op donderdag 24 januari 2002 15:18 schreef JvS het volgende:

[..]

Wist je dat er ook users zijn die vinden dat wij overgeorganiseerd zijn en dat we wat meer 'losjes' beleid moesten gaan uitvoeren? Omdat zo gereguleerd helemaal niet werkt enzo.

We houden met de policy gewoon rekening met de wensen van de user en we maken niet iemand mod omdat we hem aardig vinden. hij moet ook goed zijn ;).
Heu, wat zeg je nou :?

Zit ik je dus een beetje voor niets om te kopen :?

;)

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet de enigste was ;(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

We zoeken iemand (M/V) met affiniteit met het onderwerp, iemand die bekend is bij de vaste gebruikersgroep. Een evenwichtig en rustig persoon die genoeg online is. iemand die al een tijdje meeloopt. Iemand die in ons team kan functioneren. Klantvriendelijk. Oplossing gericht denken.

zo maar wat steekwoorden
Hoef je toch niet meer verder te zoeken >:)

• Han
  • Niet online

Han

Op donderdag 24 januari 2002 15:39 schreef raptorix het volgende:
Hoe je toch niet meer verder te zoeken >:)
En beheersing van de nederlandse taal :D

Verder zoeken dus... :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 00:24

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op donderdag 24 januari 2002 15:43 schreef Merely het volgende:

[..]

En beheersing van de nederlandse taal :D

Verder zoeken dus... :P
Das makkelijk, spellingscheck in Word eroverheen. :Y)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
heej een edit knop ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zomaar een vraagje (voor de verandering serieus):

Als ikke zou solliciteren en de afgelopen maand mijn beste beentje hebben voorgezet, zou ik een serieuze kans maken?

* Delerium gaat hypothetisch te werk ivm tijdsdruk.

PS, Pjotrik was vandaag erg dicht in de buurt bij de scheuring crew/users. Bij solliciteren kom je erg dicht bij de directe (subjectieve) belangen van de crew. Belangen waar als het puntje bij paaltje komt dat de crew echt wel de keuze voor eigenbelang moet maken en de user-stem actief moest gaan negeren. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een sollicitatie-procedure voor een crewfunctie vanuit crewlicht bezien wordt ipv de userethica. (/me geeft Pjortik gelijk met zijn vraag/constatering, maar ook de crew voor de keuze eigenbelang.)

[edit], voor de volledigheid aan oa GO.. niet dat ik overweeg zuks te schrijven. Maar historisch gezien kan ik ook conflicten als schuld van andere kant afdoen. [PN] Vooral Traag had een handje tot uitlokken, maar die factor is verwenen [/PN]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 24 januari 2002 16:16 schreef ecteinascidin het volgende:
Zomaar een vraagje (voor de verandering serieus):

Als ikke zou solliciteren en de afgelopen maand mijn beste beentje hebben voorgezet, zou ik een serieuze kans maken?

* GaMeOvEr gaat hypothetisch te werk ivm tijdsdruk.

PS, Pjotrik was vandaag erg dicht in de buurt bij de scheuring crew/users. Bij solliciteren kom je erg dicht bij de directe (subjectieve) belangen van de crew. Belangen waar als het puntje bij paaltje komt dat de crew echt wel de keuze voor eigenbelang moet maken en de user-stem actief moest gaan negeren. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat een sollicitatie-procedure voor een crewfunctie vanuit crewlicht bezien wordt ipv de userethica. (/me geeft Pjortik gelijk met zijn vraag/constatering, maar ook de crew voor de keuze eigenbelang.)
[eerlijk antwoord mode]

Ik denk het niet. Ik denk dat er historisch gezien teveel gebeurd is, hoewel ik persoonlijk er niet echt problemen mee zou hebben.

[Disclaimer]

Dit is dus een persoonlijke mening, hier kunnen geen rechten etc aan worden ontleend. ;)

[/eerlijk antwoord mode]

Aannames zijn fataal.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op donderdag 24 januari 2002 16:16 schreef ecteinascidin het volgende:
...

[edit], voor de volledigheid aan oa GO.. niet dat ik overweeg zuks te schrijven. Maar historisch gezien kan ik ook conflicten als schuld van andere kant afdoen. [PN] Vooral Traag had een handje tot uitlokken, maar die factor is verwenen [/PN]
Wat bedoel je met het eerste, ik vat je niet?
... maar ook de crew voor de keuze eigenbelang.)
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ook al denken sommige van niet? Maar dat moet dan wel volgens openbare richtlijnen gebeuren, en niet handje klap, zo is het en mond dicht.

• El Jefe
  • Niet online

zo maar wat steekwoorden
Zo. Net mijn mailtje verstuurt en me helemaal door jou tips laten inspireren. :+
Alleen denk ik dat ik niet echt heel veel kans maak. :P ;)

• BrZ
  • Laatst online: 19:22

BrZ

Op donderdag 24 januari 2002 17:05 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Zo. Net mijn mailtje verstuurt en me helemaal door jou tips laten inspireren. :+
Alleen denk ik dat ik niet echt heel veel kans maak. :P ;)
zoiets? :P
Ik heb affiniteit met spielerij, ik ben bekend bij de vaste gebruikersgroep. Ik ben een evenwichtig en rustig persoon die genoeg online is. Ik loop al een tijdje mee. Ik kan in jullie team functioneren. Ik ben Klantvriendelijk. Ik denk oplossing gericht
:+

• WoutF
  • Laatst online: 21:16

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 24 januari 2002 17:36 schreef BrZ het volgende:

[..]

[..]

lol :D

• El Jefe
  • Niet online
Op donderdag 24 januari 2002 17:36 schreef BrZ het volgende:

[..]

[..]

Dat zou weleens heel goed kunnen ja. O-)
Jotti mag 'm posten als ie zin heeft. :D :P

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op donderdag 24 januari 2002 16:43 schreef Pjotrik het volgende:
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ook al denken sommige van niet? Maar dat moet dan wel volgens openbare richtlijnen gebeuren, en niet handje klap, zo is het en mond dicht.
Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen waar de personeelsleden door de klanten worden gekozen en benoemd, alsmede het beleid door de klanten wordt uitgestippeld.

niet dus.

Of niet helemaal dus. Want het is een kwestie van vraag en aanbod. Als wij ons aanbod niet op jullei vraag afstemmen, dan raken we de klant kwijt. En dat willen we nou ook weer niet. :)

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:20 schreef zeef het volgende:

[..]

Ik moet het eerste bedrijf nog tegenkomen waar de personeelsleden door de klanten worden gekozen en benoemd, alsmede het beleid door de klanten wordt uitgestippeld.

niet dus.

Of niet helemaal dus. Want het is een kwestie van vraag en aanbod. Als wij ons aanbod niet op jullei vraag afstemmen, dan raken we de klant kwijt. En dat willen we nou ook weer niet. :)
Da's ff uitvinden of er vraag naar insoft is dan he? :)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op donderdag 24 januari 2002 19:20 schreef zeef het volgende:

[..]

niet dus.
|:( Dat bedoel ik nou helemaal niet!
Als een bedrijf iemand extra nodig heeft dan zal deze een procedure opstarten om deze extra kracht aan te trekken. Eerst wordt er intern gesolliciteerd en daarna een advertentie in de krant. Das een duidelijk procedure voor iedereen. En dat mis ik hier nou, want de ene forum-mod doet dit en de andere zo..

En puur hypothetisch, maak ik ook kans? O+

• zeef
Op donderdag 24 januari 2002 20:09 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

|:( Dat bedoel ik nou helemaal niet!
Als een bedrijf iemand extra nodig heeft dan zal deze een procedure opstarten om deze extra kracht aan te trekken. Eerst wordt er intern gesolliciteerd en daarna een advertentie in de krant. Das een duidelijk procedure voor iedereen. En dat mis ik hier nou, want de ene forum-mod doet dit en de andere zo..

En puur hypothetisch, maak ik ook kans? O+
Relatief nieuw is ie wel, de externe sollictatie. Natuurlijk hebben we eerst een interne selectie ronde. Dat wil zeggen dat intern al heel snel ophoud omdat iedereen het druk heeft. Dan wordt er gekeken of er een geschikte kandidaat is in het betreffende forum die er zo uitspringt (bv. zoals bij wasigh, nelske of yours truly).

Onder ons gesproken, soms kom je er gewoon niet uit. Of zijn er meer dan een kandidaten. Een open sollicitatie is dan een oplossing. We zien wel eens iemand over 't hoofd, of een beoogd kandidaat reageert niet, allemaal handig voor de uiteindelijke selectie.

Tenslotte nog dit : er is niet echt een vaste procedure, het ligt vooral aan de HGA van het forum. Je kunt er dan ook geen rechten aan ontlenen. Niet elke vacature zal zo opgevuld worden, omdat vaak de voorganger zijn eigen opvolger al heeft geselecteerd.

Over jouw kansen, ik zou zeggen :niet geschoten is altijd mis. ;) En dat gaat natuurlijk voor iedereen op. Geoown proberen, des te meer kandidaten heeft Jotti om uit te kiezen.

Persoonlijk vind ik het een redelijk alternatief, temeer je ook kunt kijken of je beoogd kandidaat mee doet, en zo belanstelling toont. maar dat is MIJN mening en ik spreek in deze alinea dan ook NIET voor de crew / tweakers.net BV.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[detailmodus]
Er zou geen bedrijf bestaan dat luistert naar 'klanten' bij het aantrekken van nieuw personeel.

Eerrhmmmm, Klanten voor het hoofd stoten (niet dat het NU gebeurt) is voor bedrijven ook niet handig. Als een grote multinational een fascist als CEO aanwijst, reken maar dat het bedrijf last krijgt van klanten.

• zeef
Op vrijdag 25 januari 2002 12:31 schreef ecteinascidin het volgende:
[detailmodus]
Er zou geen bedrijf bestaan dat luistert naar 'klanten' bij het aantrekken van nieuw personeel.

Eerrhmmmm, Klanten voor het hoofd stoten (niet dat het NU gebeurt) is voor bedrijven ook niet handig. Als een grote multinational een fascist als CEO aanwijst, reken maar dat het bedrijf last krijgt van klanten.
Vrij, naar eigen werk :

"Of niet helemaal dus. Want het is een kwestie van vraag en aanbod. Als wij ons aanbod niet op jullie vraag afstemmen, dan raken we de klant kwijt. En dat willen we nou ook weer niet."

Maar maak even het verschil tussen een CEO en een chef postkamer :). Maar dan nog hebben klanten weinig invloed. De enige invloed die men heeft is of via aandelen of via een vakbond, en aangezien we beiden hier niet hebben :)

En dan nog, ik denk niet dat een grote fascist hier de kans krijgt om mod te worden. Weet wat een problemen ze met mij (VVD) hebben :P

Verwijderd

Ik dacht altijd dat GoT als samenleving werd gezien ipv bedrijf. Vind het ook meer op een samenleving lijken, met modjes als magistraten :).

Er is immers ook een bemiddelaar, een GoT-raad enz. enz.

Het is dus de vraag of users klanten dan wel inwoners zijn.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Klanten of inwoners, zonder hen geen GoT iig :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1 2 Laatste