Op donderdag 24 januari 2002 20:09 schreef Pjotrik het volgende:
[..]

Dat bedoel ik nou helemaal niet!
Als een bedrijf iemand extra nodig heeft dan zal deze een procedure opstarten om deze extra kracht aan te trekken. Eerst wordt er intern gesolliciteerd en daarna een advertentie in de krant. Das een duidelijk procedure voor iedereen. En dat mis ik hier nou, want de ene forum-mod doet dit en de andere zo..
En puur hypothetisch, maak ik ook kans?

Relatief nieuw is ie wel, de externe sollictatie. Natuurlijk hebben we eerst een interne selectie ronde. Dat wil zeggen dat intern al heel snel ophoud omdat iedereen het druk heeft. Dan wordt er gekeken of er een geschikte kandidaat is in het betreffende forum die er zo uitspringt (bv. zoals bij wasigh, nelske of yours truly).
Onder ons gesproken, soms kom je er gewoon niet uit. Of zijn er meer dan een kandidaten. Een open sollicitatie is dan een oplossing. We zien wel eens iemand over 't hoofd, of een beoogd kandidaat reageert niet, allemaal handig voor de uiteindelijke selectie.
Tenslotte nog dit : er is niet echt een vaste procedure, het ligt vooral aan de HGA van het forum. Je kunt er dan ook geen rechten aan ontlenen. Niet elke vacature zal zo opgevuld worden, omdat vaak de voorganger zijn eigen opvolger al heeft geselecteerd.
Over jouw kansen, ik zou zeggen :niet geschoten is altijd mis.

En dat gaat natuurlijk voor iedereen op. Geoown proberen, des te meer kandidaten heeft Jotti om uit te kiezen.
Persoonlijk vind ik het een redelijk alternatief, temeer je ook kunt kijken of je beoogd kandidaat mee doet, en zo belanstelling toont. maar dat is MIJN mening en ik spreek in deze alinea dan ook NIET voor de crew / tweakers.net BV.