dat is de dreamfleet =kopenOp woensdag 23 januari 2002 22:27 schreef Roland het volgende:
Is er een mogelijkheid om deze knopjes met de standaard kisten van FS2K2 te activeren? Ik heb ze nog niet gevonden, of moet je dan echt een Panel installeren? Zo ja, welke is goed?
[afbeelding]
Dat is het panel van de DF734. Dat is payware en die is zegmaar 1 van de beste. De "beste" is PIC767 panel, ook payware.Op woensdag 23 januari 2002 22:27 schreef Roland het volgende:
Is er een mogelijkheid om deze knopjes met de standaard kisten van FS2K2 te activeren? Ik heb ze nog niet gevonden, of moet je dan echt een Panel installeren? Zo ja, welke is goed?
[afbeelding]
ik weet eigenlijk niet of er ook freeware panels zijn met een oh (overhead)
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
zijn er wel maar is niks bijzondersOp woensdag 23 januari 2002 22:29 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Dat is het panel van de DF734. Dat is payware en die is zegmaar 1 van de beste. De "beste" is PIC767 panel, ook payware.
ik weet eigenlijk niet of er ook freeware panels zijn met een oh (overhead)
Idd, 2 minuten werk kost 120000 dollar.. nie normaal.Op woensdag 23 januari 2002 22:24 schreef Roland het volgende:
[..]
Niet normaal he wat die dingen kosten!
als jij:Op woensdag 23 januari 2002 21:07 schreef gizmo9003 het volgende:
GRR.
Waarom vindt iedereen FS zo leuk??? Ik vind er geen bal aan. En ik snap ook niet dat je zoiets de hele dag kan doen. Ik vind die plaatjes wel leuk, maar het spel is (voor mij dan) zo ontigelijk saai. Er gebeurt helemaal niks. Bietje opstijgen en landen. En als je in de lucht bent dan hoef je niks te doen. Of heb ik nu de hele plank mis??
• OP de FMC vliegt
• Real Wheater
• Het goed kan
• De checklists uit je hoofd kan
• Stijgen en landen volgens de regeltjes
• Je DF volknalt met passagiers
• Je stem door het vliegtuig laat kliken
• Goeie scenery koopt/ download
dan is het iedere keer weer een nieuwe uitdaging. En zeker iederekeer moeilijker. Je bent constant bezig in je cockpit
Sja, maar das mijn mening

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
totaal gelijkOp woensdag 23 januari 2002 22:32 schreef bolk het volgende:
[..]
Idd, 2 minuten werk kost 120000 dollar.. nie normaal.
[..]
als jij:
• OP de FMC vliegt
• Real Wheater
• Het goed kan
dan is het iedere keer weer een nieuwe uitdaging. En zeker iederekeer moeilijker. Je bent constant bezig in je cockpit
Beter kan je het niet zeggenOp woensdag 23 januari 2002 22:32 schreef bolk het volgende:
als jij:
• OP de FMC vliegt
• Real Wheater
• Het goed kan
Ik heb al mn handen vol aan alleen Stijgen / Landen volgens de regeltjesOp woensdag 23 januari 2002 22:32 schreef bolk het volgende:
[..]
[..]
als jij:
• OP de FMC vliegt
• Real Wheater
• Het goed kan
dat leer je welOp woensdag 23 januari 2002 22:45 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Ik heb al mn handen vol aan alleen Stijgen / Landen volgens de regeltjes
amenOp woensdag 23 januari 2002 22:32 schreef bolk het volgende:
[..]
[..]
als jij:
• OP de FMC vliegt
• Real Wheater
• Het goed kan
tampert, kriminalpolizei
Zo hier nog ff 2 pics. De eerste is van de les die Rdluca (Delta) me heeft gegeven in de Dreamfleet. En de 2e is van het vluchtje later vandaag in de Dreamfleet samen met: flightfish, Sheik en Rdluca (Delta).

Word er niet meer ff gemeld als er vliegles isOp woensdag 23 januari 2002 22:55 schreef McFlipp het volgende:
Zo hier nog ff 2 pics. De eerste is van de les die Rdluca (Delta) me heeft gegeven in de Dreamfleet. En de 2e is van het vluchtje later vandaag in de Dreamfleet samen met: flightfish, Sheik en Rdluca (Delta).
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo heb je je vliegtuigje wel aardig ingericht van binnen!
Check deze: http://www.airliners.net/open.file?id=213608
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Euhmmm nou was eigenlijk priveles voor mij de eersteOp woensdag 23 januari 2002 22:59 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Word er niet meer ff gemeld als er vliegles is
Je moet anders gewoon ff met Rdluca overleggen als je iets wilt leren ofzo (okeej ik spreek nu eigenlijk voor hem dus ask Rdluca nog een keer en ga niet op mij af
ah...een 737 BBJ ik vraag me toch echt af of deze kist nou echt een beetje verkocht wordt. Hij kost geloof ik iets van $ 90.000.000Op woensdag 23 januari 2002 23:02 schreef Tourniquet het volgende:
Zo heb je je vliegtuigje wel aardig ingericht van binnen!
tampert, kriminalpolizei
Wie is hier eigenlijks de beste meester 
ik heb ook een prive leraar; M'n pa !!
altijd als ik beneden in de huiskamer zit te vliegen komt mn pa (ook FS-simmer), ff iets lager, ja nu iets naar links, a/p uit enz
wel lachuh
ik heb ook een prive leraar; M'n pa !!
altijd als ik beneden in de huiskamer zit te vliegen komt mn pa (ook FS-simmer), ff iets lager, ja nu iets naar links, a/p uit enz
wel lachuh
een hoek van 12 a 15 graden ongeveer!Op woensdag 23 januari 2002 23:29 schreef jw83 het volgende:
wat is de beste hoek om op te stijgen? ik zit nu boven de 40 is dat goed?
kom je snel genoeg achterOp woensdag 23 januari 2002 23:29 schreef jw83 het volgende:
wat is de beste hoek om op te stijgen? ik zit nu boven de 40 is dat goed?
tampert, kriminalpolizei
ROFL @ 40 graden.
Met zo'n stijgingshoek raak je binnen no-time in een stall (tenminste met ieder 'normaal' vliegtuig), ook al staan de flaps maximaal uitgeklapt en de motoren op 100% vermogen.
Met zo'n stijgingshoek raak je binnen no-time in een stall (tenminste met ieder 'normaal' vliegtuig), ook al staan de flaps maximaal uitgeklapt en de motoren op 100% vermogen.
Anoniem: 29880
OK thanks
ik ging vanmiddag van Schiphol na kuala Lumpur-sepang airport was net europa uit pats vastloper terwijl ik keek hoe ik ongeveer op de hoogte zat gemiddeld 15 km hoogte
morgen een nieuwe ochtendvluch maken van schiphol tot bestemming onbekend
ik ging vanmiddag van Schiphol na kuala Lumpur-sepang airport was net europa uit pats vastloper terwijl ik keek hoe ik ongeveer op de hoogte zat gemiddeld 15 km hoogte
morgen een nieuwe ochtendvluch maken van schiphol tot bestemming onbekend
trrrrrrrrrrrrrrrrrr..... *stalled*.......*stalled*.......Op woensdag 23 januari 2002 23:32 schreef Evilernie het volgende:
[..]
kom je snel genoeg achter
Neus gaat naar benee en:
*pwiet pwiet*.....PULL UP.....*pwiet pwiet*.......PULL UP......*don't sink*.... chgdhgjhgejhgfjkewgkjegr
einde vlucht
make that: * don't sink *Op woensdag 23 januari 2002 23:35 schreef bolk het volgende:
[..]
trrrrrrrrrrrrrrrrrr..... *stalled*.......*stalled*.......
Neus gaat naar benee en:
*pwiet pwiet*.....PULL UP.....*pwiet pwiet*.......PULL UP......*don't think*.... chgdhgjhgejhgfjkewgkjegr
einde vlucht
owOp woensdag 23 januari 2002 23:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
make that: * don't sink *
Dus jij hebt ook Dreamfleet aan je sound effecten te horen
en nog ietsOp woensdag 23 januari 2002 23:33 schreef Nephilin het volgende:
ROFL @ 40 graden.
term Stall en overspeed wat wil dat zeggen raak je dan snel door je fuel vooraad heen als je in overspeed raakt?
Stall: vleugels verliezen draagkracht door een verstoorde luchtstroom (meestal veroorzaakt door een te grote angle of attack)Op woensdag 23 januari 2002 23:38 schreef jw83 het volgende:
[..]
en nog iets
term Stall en overspeed wat wil dat zeggen raak je dan snel door je fuel vooraad heen als je in overspeed raakt?
Overspeed: sneller vliegen dan VN (never-exceed-velocity), waardoor supersonische schokgolven over de romp en vleugels beginnen te rollen. In het ergste geval kan een vliegtuig hier letterlijk door uit elkaar gerukt worden.
(En je raakt ook nog 's sneller door je brandstofvoorraad heen
ok en hoe moet ik dat voorkomen?Op woensdag 23 januari 2002 23:41 schreef Nephilin het volgende:
[..]
Stall: vleugels verliezen draagkracht door een verstoorde luchtstroom (meestal veroorzaakt door een te grote angle of attack)
Overspeed: sneller vliegen dan VN (never-exceed-velocity), waardoor supersonische schokgolven over de romp en vleugels beginnen te rollen. In het ergste geval kan een vliegtuig hier letterlijk door uit elkaar gerukt worden.
(En je raakt ook nog 's sneller door je brandstofvoorraad heen)
Bij stall wordt de hoek waarin je vleugels zitten zo groot, dat ze geen/nauwelijks draagkracht meer hebben. Op dat moment val je dus eigenlijk uit de lucht!Op woensdag 23 januari 2002 23:38 schreef jw83 het volgende:
[..]
en nog iets
Overspeed wil zeggen dat je harder vliegt dan dat het vliegtuig fysiek aankan. Je hebt dan dus het risico op "overstress", en hebt kans dat je onderdelen van je vliegtuig (vleugels bijv.
Stall kun je voorkomen door "flaps" te gebruiken. Deze vergroten het vleugeloppervlak en dus de draagkracht. Doordat de lucht bovenop de vleugel een langere afstand moet afleggen dan die eronder krijg je meer lift. Flaps gebruik je ook tijdens het landen.. je wil immers niet met ruim 400 km/u op de grond komenOp woensdag 23 januari 2002 23:43 schreef jw83 het volgende:
[..]
ok en hoe moet ik dat voorkomen?
Maar: als je je flaps gebruikt mag je niet harder dan een x aantal knots. anders breken ze eraf
Die gast bij Airborne net stond wel respectloos met die standby-horizon te schudden. Zou me nix verbazen als die zo weer verrot is 
ff voor bolk; zit nogal in de shit met school (veel dingen weer veels te laat inleveren
)
Nieuw conceptje voor logo moet ff tot morgen wachten, helaas...
ff voor bolk; zit nogal in de shit met school (veel dingen weer veels te laat inleveren

Nieuw conceptje voor logo moet ff tot morgen wachten, helaas...
Stall: niet - nooit - stijgen onder een hoek groter dan 20 graden, uitzonderingen daargelaten (SR-71 anyone?Op woensdag 23 januari 2002 23:43 schreef jw83 het volgende:
[..]
ok en hoe moet ik dat voorkomen?
Overspeed: op kruishoogte is 70% van de maximale stuwkracht meestal al genoeg om op een snelheid net onder VN te blijven (straalmotoren zijn zo ontworpen dat er een altijd een enorme reserve beschikbaar is voor noodsituaties - een B747 kan op 1 motor nog in de lucht blijven als -ie niet tot de rand toe is volgetankt), dus throttle terug. Bij dalen eveneens motoren naar +/- 50%, gebruik indien nodig de speedbrakes (spoilers).
weer fout...je gaat dan harder dan de aanbevolen maximale vliegsnelheid. Op een gegeven moment raak je dan overstressedOp woensdag 23 januari 2002 23:38 schreef jw83 het volgende:
[..]
en nog iets
tampert, kriminalpolizei
hmz beetje laat zie ik nuOp woensdag 23 januari 2002 23:57 schreef Evilernie het volgende:
[..]
weer fout...je gaat dan harder dan de aanbevolen maximale vliegsnelheid. Op een gegeven moment raak je dan overstressed
tampert, kriminalpolizei
dus als ik in een stall terecht komt moet ik de flaps op bijv. 20 zetten ?Op woensdag 23 januari 2002 23:50 schreef bolk het volgende:
[..]
Stall kun je voorkomen door "flaps" te gebruiken. Deze vergroten het vleugeloppervlak en dus de draagkracht. Doordat de lucht bovenop de vleugel een langere afstand moet afleggen dan die eronder krijg je meer lift. Flaps gebruik je ook tijdens het landen.. je wil immers niet met ruim 400 km/u op de grond komen
Maar: als je je flaps gebruikt mag je niet harder dan een x aantal knots. anders breken ze eraf
Doe maar VOOR dat je in die stall terecht gaat komenOp donderdag 24 januari 2002 00:00 schreef jw83 het volgende:
[..]
dus als ik in een stall terecht komt moet ik de flaps op bijv. 20 zetten ?
Als je een goede piloot bent kom je niet in een stall (bijna niet) je kan een stall voorkomen (zie hierboven). Je kan idd flaps gebruiken (als je stijgt) bij ong de volgende snelheden:Op donderdag 24 januari 2002 00:00 schreef jw83 het volgende:
[..]
• Bij 160 knots 2 graden
• Bij 200 knots 1 graad
• Bij 220 knots flaps up (0 graden)
Tijdens takeoff (correct me if i'm wrong). Zie ook de manual van je Aircraft
Bennierex: Roger.
Dit verschilt nogal per vliegtuig. Zo te zien heb je ze van de hell-bound DF737, maar als je bij een volgetankte 747 bij 220 kts na take off de flaps geheel intrekt nader je toch een zeer kritische IAS (met stall als keuze-optieOp donderdag 24 januari 2002 00:05 schreef bolk het volgende:
[..]
Als je een goede piloot bent kom je niet in een stall (bijna niet) je kan een stall voorkomen (zie hierboven). Je kan idd flaps gebruiken (als je stijgt) bij ong de volgende snelheden:
• Bij 160 knots 2 graden
• Bij 200 knots 1 graad
• Bij 220 knots flaps up (0 graden)
Tijdens takeoff (correct me if i'm wrong). Zie ook de manual van je Aircraft
Nog iemand de Wetenschapsquiz gezien laatst, bij de VPRO? Daar was een vraag 'waarom vliegt een vliegtuig überhaupt'. Het antwoord werd gegeven door een professor uit Delft.
En wat blijkt, ook naar mijn verrassing? Die hele theorie van 'boven de vleugel gaat de lucht sneller dan eronder en dus onderdruk en dus opwaartse kracht' (Bernoulli heeft dat bedacht) is dus onzin volgens die man.
De enige reden dat een vleugel werkt, is dat de stroom lucht die over de vleugels gaat, afgebogen wordt naar beneden. Dat veroorzaakt a. een voorwaartse kracht en b. een opwaartse kracht (wetten van Newton als ik me goed herinner), precies in de tegengestelde richting van de neergebogen stroom lucht. Daarom werken flaps zo goed om lift te creëren: ze buigen de lucht veel extremer naar beneden dan een vleugel zonder flaps uit.
Het leek me wel aardig om dit stukje theorie hier neer te pleuren en eens te kijken wat men ervan vindt...
Mochten er mensen zijn die het niet met deze professor eens zijn (mag altijd natuurlijk), gelieve dan eerst te verklaren waarom een vleugel die aan de onderkant hol is, beter functioneert dan een platte onderkant van een vleugel... zie de gebroeders Wright.
En wat blijkt, ook naar mijn verrassing? Die hele theorie van 'boven de vleugel gaat de lucht sneller dan eronder en dus onderdruk en dus opwaartse kracht' (Bernoulli heeft dat bedacht) is dus onzin volgens die man.
De enige reden dat een vleugel werkt, is dat de stroom lucht die over de vleugels gaat, afgebogen wordt naar beneden. Dat veroorzaakt a. een voorwaartse kracht en b. een opwaartse kracht (wetten van Newton als ik me goed herinner), precies in de tegengestelde richting van de neergebogen stroom lucht. Daarom werken flaps zo goed om lift te creëren: ze buigen de lucht veel extremer naar beneden dan een vleugel zonder flaps uit.
Het leek me wel aardig om dit stukje theorie hier neer te pleuren en eens te kijken wat men ervan vindt...
Mochten er mensen zijn die het niet met deze professor eens zijn (mag altijd natuurlijk), gelieve dan eerst te verklaren waarom een vleugel die aan de onderkant hol is, beter functioneert dan een platte onderkant van een vleugel... zie de gebroeders Wright.
Mmmm hier kan ik heerlijk over nadenken. Moet het eens onderzoeken. Was het trouwens prof. dr. Mulder?Op donderdag 24 januari 2002 00:49 schreef Delphi32 het volgende:
Nog iemand de Wetenschapsquiz gezien laatst, bij de VPRO? Daar was een vraag 'waarom vliegt een vliegtuig überhaupt'. Het antwoord werd gegeven door een professor uit Delft.
Bekijk ook eens mijn site over aerodynamica http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/747frame.html
Hey Eviltje, ik ben er uit! Ik weet wie mijn babe is: Jessica Simpson!Op woensdag 23 januari 2002 23:58 schreef Evilernie het volgende:
[..]
hmz beetje laat zie ik nu
Niet hier plaatsen, maar opsturen via mail. Bvd.
Ik zal me d'r ook eens over buigen... maar eerst

Jessica? Geen pic, maar ik ga er nu wel over dromen
Goeistenacht collega's.
Trouwens net "vergeten" pics te schieten van Bremen naar Amsterdam in de DF 737-200. Mooie vlucht, goed geland, alleen het toestel van onze vriend Flightfish is helaas gecrashed. Alle inzittenden zijn omgekomen....voor de 100ste keer he Flightfish
Inderdaad, de standaard 737 is te onrealistisch, want het is gewoon een eitje om daarmee te vliegen. De DF geeft je gewoon die prikkel extra...vreemd maar vliegen met een DF is gewoon verry horny, inderdaad nog geiler dan Jessica

Trouwens net "vergeten" pics te schieten van Bremen naar Amsterdam in de DF 737-200. Mooie vlucht, goed geland, alleen het toestel van onze vriend Flightfish is helaas gecrashed. Alle inzittenden zijn omgekomen....voor de 100ste keer he Flightfish
Inderdaad, de standaard 737 is te onrealistisch, want het is gewoon een eitje om daarmee te vliegen. De DF geeft je gewoon die prikkel extra...vreemd maar vliegen met een DF is gewoon verry horny, inderdaad nog geiler dan Jessica
GoeiesnachtsOp donderdag 24 januari 2002 01:36 schreef Robin Shrine het volgende:
Jessica? Geen pic, maar ik ga er nu wel over dromenGoeistenacht collega's.
De DF geeft je gewoon die prikkel extra...vreemd maar vliegen met een DF is gewoon verry horny, inderdaad nog geiler dan Jessica

Dag allen een gezegende nacht

In dat geval ga ik ook voor jessicaOp donderdag 24 januari 2002 01:43 schreef Rateltje het volgende:
[..]
GoeiesnachtsDe hell-bound DF geiler dan Jessica? Dat kun je niet menen!
Dag allen een gezegende nacht
Ik ben alweer wakker en klaar voor een nieuwe dag die in het teken staat van Jessi....pardon...Dreamfleet en FS2002
Anoniem: 16235
Nee, jongens, dit gaat helemaal fout hier... Dat valt me nou tegen van jullie! Jullie denken toch niet dat een echte piloot uit een stall komt door de flaps te gebruiken?!?!?!?!?Op donderdag 24 januari 2002 00:00 schreef jw83 het volgende:
[..]
Een stall ontstaat als er een te grote angle of attack ontstaat: de hoek tussen de vleugel en de lucht wordt te groot. En dat kan in principe ook onstaan als je met de neus naar beneden gericht omlaag suist! Heus niet alleen als je stijgt!
Een stall recover je door de angle of attack weer kleiner te maken (dus joystick naar voren duwen: in ieder geval nooit naar achter trekken, wat heel logisch lijkt omdat je omhoog wilt...) én het helpt ook altijd om full throttle te geven. Als je dit doet kom alles wer in orde. Tenzij je te laag bij de grond zit op het moment van stallen, natuurlijk...
Flaps gebruik je alleen bij het opstijgen en landen, zodat je die manouvres met lagere snelheden kan uitvoeren. Inderdaad, je kan er een stall mee voorkomen, maar je moet niet andersom gaan werken!
als je in een stall de flaps uitdraait kan door de extra lift je neus zelfs nog verder omhoog komen. Gewoon neus naar beneden en zo snelheid maken.Op donderdag 24 januari 2002 09:39 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Nee, jongens, dit gaat helemaal fout hier... Dat valt me nou tegen van jullie! Jullie denken toch niet dat een echte piloot uit een stall komt door de flaps te gebruiken?!?!?!?!?
Een stall ontstaat als er een te grote angle of attack ontstaat: de hoek tussen de vleugel en de lucht wordt te groot. En dat kan in principe ook onstaan als je met de neus naar beneden gericht omlaag suist! Heus niet alleen als je stijgt!
Een stall recover je door de angle of attack weer kleiner te maken (dus joystick naar voren duwen: in ieder geval nooit naar achter trekken, wat heel logisch lijkt omdat je omhoog wilt...) én het helpt ook altijd om full throttle te geven. Als je dit doet kom alles wer in orde. Tenzij je te laag bij de grond zit op het moment van stallen, natuurlijk...
Flaps gebruik je alleen bij het opstijgen en landen, zodat je die manouvres met lagere snelheden kan uitvoeren. Inderdaad, je kan er een stall mee voorkomen, maar je moet niet andersom gaan werken!
hebben jullie trouwens ook zoveel problemen met taxien?
Dit geldt waarschijnlijk alleen voor de kleinere kisten, want de DF heb ik nog niet (hint hint
).
Maargoed ik heb deze problemen dus gehad met de C172 en de C182RG in mindere mate maar met de Cessna 208 Grand Caravan is het echt gewoon helemaal knudde....
Met throttle op 0% remt ie af en met 1% loopt de snelheid al op tot zo'n 30 knots..... beetje vreemd en totaal niet te besturen tijdens het taxien. (ook errug irritant is het dat sturen en remmen dus niet tegelijk kan)
tips iemand?
Dit geldt waarschijnlijk alleen voor de kleinere kisten, want de DF heb ik nog niet (hint hint
Maargoed ik heb deze problemen dus gehad met de C172 en de C182RG in mindere mate maar met de Cessna 208 Grand Caravan is het echt gewoon helemaal knudde....
Met throttle op 0% remt ie af en met 1% loopt de snelheid al op tot zo'n 30 knots..... beetje vreemd en totaal niet te besturen tijdens het taxien. (ook errug irritant is het dat sturen en remmen dus niet tegelijk kan)
tips iemand?
| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |
idd, flaps uitdoen om stall te voorkomen is niet echt logisch aangezien niet elk vliegtuig flaps heeft en toch wel in een stall kunnen raken. Gewoon de neus naar beneden gooienOp donderdag 24 januari 2002 09:39 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Nee, jongens, dit gaat helemaal fout hier... Dat valt me nou tegen van jullie! Jullie denken toch niet dat een echte piloot uit een stall komt door de flaps te gebruiken?!?!?!?!?
tampert, kriminalpolizei
Dit was idd een vraag en ik had me er ook over verbaast. Volgens mij staat in mijn zweeflvieg theorie boek ook die van de Wet van BernoulliOp donderdag 24 januari 2002 00:49 schreef Delphi32 het volgende:
Enne, als ik thuiskom zal ik ff wat pics van Jessica posten, idd een goeie keuze
tampert, kriminalpolizei
Dat klopt, maar je kan ook stallen als je gewoon min of meer recht vliegt. Als je snelheid te klein wordt, zal het vliegtuig ook stallen. Dat bedoelde ik dus meer met VOORDAT je stallt. Magoed, idd, met een stall de neus naar beneden, en VER naar beneden. Je verliest veel hoogte, maar dan moet je ook maar niet stallenOp donderdag 24 januari 2002 12:32 schreef Evilernie het volgende:
[..]
idd, flaps uitdoen om stall te voorkomen is niet echt logisch aangezien niet elk vliegtuig flaps heeft en toch wel in een stall kunnen raken. Gewoon de neus naar beneden gooien
Overspeed het tegenovergestelde, neus omhoog en speedbrakes in flight detent.
Owjah, over die vleugel; bij een holle vleugel gaat de lucht niet langs de onderkant, maar zal gewoon rechtuit gaan (dus zo onder de vleugel door, met een lichte afbuiging). Gebruik je nu flaps, dan vergroot je inderdaad de afbuiging, maar daarme vergroot je ook de bolling van de vleugel aan de bovenkant (oppervlak wordt groter). Ik ben het dus niet met die prof eens
Owjah, en Delphi32, die kracht wordt dus, als dat waar zou zijn, niet VOORWAARTS en omhoog, maar ACHTERWAARTS en omhoog. geeft dus weerstand ipv. snelheid.
Zo, dat is d'r uit (nog gefrustreerd van school denkik
Anoniem: 16235
Ja, ik vind taxiën ook zwaar !$@%#*&! Het lukt me nooit een constante snelheid te houden: ik moet altijd weer gas geven, gas terugnemen, remmen, gas geven, remmen, gas teruggeven, rem... nou, ja, ik heb er dus ook grote problemen mee. Voor je het weer ga je te hard.Op donderdag 24 januari 2002 12:30 schreef DataCopy het volgende:
Dit geldt waarschijnlijk alleen voor de kleinere kisten, want de DF heb ik nog niet (hint hint).
tips iemand?
Als iemand een tip heeft...
NeeOp donderdag 24 januari 2002 09:39 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Lift staat overigens perpendiculair op de vleugelas.
Met F11 en F12 kun je de afzonderlijke remmen van het landingsgestel bedienen (links en rechts). Bij vliegtuigen met meer motoren kun je ook de ene motor net wat harder laten lopen dan de andere.Op donderdag 24 januari 2002 12:30 schreef DataCopy het volgende:
[..]
(ook errug irritant is het dat sturen en remmen dus niet tegelijk kan)
[..]
Niet echt, maar volgens me pa werkt het in echte simulators ook niet zoals het zou moeten. Zorg in je 737 dat je ongeveer tussen 35% en 40% N1 hebt (eerst wat meer om te beginnen met rijden). Als je dan stuurt met rudder (keypad 0 en ENTER) lukt het meestal wel aardig.Op donderdag 24 januari 2002 13:05 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Ja, ik vind taxiën ook zwaar !$@%#*&! Het lukt me nooit een constante snelheid te houden: ik moet altijd weer gas geven, gas terugnemen, remmen, gas geven, remmen, gas teruggeven, rem... nou, ja, ik heb er dus ook grote problemen mee. Voor je het weer ga je te hard.
Als iemand een tip heeft...
Ja ok maar dat geldt dus voor de 734, en die ga ik pas vliegen als ik de DF 'krijg'Op donderdag 24 januari 2002 13:09 schreef bennierex het volgende:
[..]
Niet echt, maar volgens me pa werkt het in echte simulators ook niet zoals het zou moeten. Zorg in je 737 dat je ongeveer tussen 35% en 40% N1 hebt (eerst wat meer om te beginnen met rijden). Als je dan stuurt met rudder (keypad 0 en ENTER) lukt het meestal wel aardig.
Bij de kleinere planes dacht ik begrepen te hebben dat de neuswiel alleen te besturen is, en deze hebben dus ook geen F11/F12 decentrale remmen neem ik aan......
dat is nog niet helemaal duidelijkOp donderdag 24 januari 2002 13:35 schreef Robin Shrine het volgende:
Van wie krijg je die?
Eh....ja voor een eurootje of 70
Of ben ik nu duurder dan Dreamfleet zelf
Maaruh...ik heb je nog nooit eerder hier gezien, anders was er wel iets te regelen..
Of ik heb je over het hoofd gezien
Maaruh...ik heb je nog nooit eerder hier gezien, anders was er wel iets te regelen..
Zweefvliegers onder elkaar: "Wet van Bernoulli??Op donderdag 24 januari 2002 12:35 schreef Evilernie het volgende:
[..]
Dit was idd een vraag en ik had me er ook over verbaast. Volgens mij staat in mijn zweeflvieg theorie boek ook die van de Wet van Bernoulli
Enne, als ik thuiskom zal ik ff wat pics van Jessica posten, idd een goeie keuze
NIET POSTEN DIE PICS! Straks word ik nog beschuldigd van het aanstichten van off-topic posts (hoewel iedereen natuurlijk op die pics zit te wachten
Geiler is het om Jessica in een Dreamfleet te zien zitten
Kom nu maar op met die JessicaOp donderdag 24 januari 2002 14:13 schreef Robin Shrine het volgende:
Uhhhh nou nee... Als zij achter de stuurknuppel zit gaan we namelijk onder het gezamenlijk zingen van "Irresistible" naar beneden. Ik sterf toch liever aan een hartaanval tijdens een wilde gepassioneerde lambada met een mij volstrekt onbekende schone ergens in een sloppenwijk in Rio.Op donderdag 24 januari 2002 14:13 schreef Robin Shrine het volgende:
Hey Ratel, erg interessant stuk. Handig voor het moment dat ik eraan moet geloven (proefschrift, aarrgh!)
Zeker interessant. Ik kan iedereen aanraden die in aerodynamica en logistiek is geïnteresseerd het boek "De Wetten van de Vliegkunst" van prof. Henk Tennekes te kopen waaruit de tekst van m'n site een hoofdstuk is. Verkrijgbaar bij LHS in ieder geval, maar vast ook te bestellen bij BOL.com.Op donderdag 24 januari 2002 14:32 schreef Nephilin het volgende:
Hey Ratel, erg interessant stuk. Handig voor het moment dat ik eraan moet geloven (proefschrift, aarrgh!)
Tennekes heeft trouwens ook aan de TU Delft gestudeerd en ook gedoceerd.
Ik zit te screenshots te bekijken, maar ik zie autotjes en poppetjes op het vliegvelt, ik zie vliegtuigen inladen,
Waarom zie ik dat nooit in het echte spel ?, Ik heb flightsimulator 2002 pro
voor mensen die dat willen weten
Waarom zie ik dat nooit in het echte spel ?, Ik heb flightsimulator 2002 pro
voor mensen die dat willen weten
Dat zijn allemaal scenery addons...sommige ervan zijn freeware, voor de meesten moet je echter *kuch* betalen *kuch*
Waar ken ik die autotjes,poppetjes,inladen dan downloaden?
of is dat weer geen freeware?
Zoals ik al zei, sommige addons zijn freeware, sommige niet. Voor downloadlinks: zie link in .sig
Welke precies?? Somigge zijn freeware en anderen zijn payware (dat zegt nephilin net!). En voor freeware moet je zoeken op flightsim.com. Maar dat had je ook kunnen lezen op pagina1 de eerste post van dit topic.Op donderdag 24 januari 2002 14:55 schreef Martink het volgende:
De auto'tjes en poppetjes maken deel uit van de scenery, die kun je dus niet los kopen of gratis downloaden.Op donderdag 24 januari 2002 14:55 schreef Martink het volgende:
Als je in het bezit bent van FSSE van LAGO kun je wel losse attributen aan je scenery toevoegen.
Kvrees dan toch het laatsteOp donderdag 24 januari 2002 13:58 schreef Robin Shrine het volgende:
Eh....ja voor een eurootje of 70Of ben ik nu duurder dan Dreamfleet zelf
![]()
Ik post wel niet errug veel, maar er is geen topic ongelezen gebleven hoor. Bovendien vlieg ik nu nog in m'n Cessnaatje rond

Bovendien zijn er veel kundigere mensen hier die adviezen kunnen geven
Maar lees maar eens terug hoor, d'r zijn best wel wat replies bij.
(tjeees hoeveel nutteloze replies moet je schrijven om als regular aangezien te worden
Mmmmmm.... 'k ben het hier in grote lijnen wel mee eensOp donderdag 24 januari 2002 15:17 schreef DataCopy het volgende:
(tjeees hoeveel nutteloze replies moet je schrijven om als regular aangezien te worden![]()
)
Ne auderis delere orbem rigidum meum! | Brains x Beauty x Availability = Constant. | Bluebird VA forum | Exceptio probat regulam in casibus non exceptis
Over nutteloosheid gesproken
gvd wa heb ik weer veel gemist 
* KIMBLE haat school
* KIMBLE haat school
Anoniem: 31124
Of je moet gewoon je naam mee hebbenOp donderdag 24 januari 2002 15:17 schreef DataCopy het volgende:
(tjeees hoeveel nutteloze replies moet je schrijven om als regular aangezien te worden![]()
)
ik ben ook weer thuus mensen...Op donderdag 24 januari 2002 15:45 schreef KIMBLE het volgende:
gvd wa heb ik weer veel gemist
* KIMBLE haat school
tampert, kriminalpolizei
Hmmm... m'n naam dan maar veranderen in DataFlyer ofeh DreamFleetCopy, al is die laatste wel een beetje aanstootgevendOp donderdag 24 januari 2002 15:50 schreef Aerodynamic het volgende:
[..]
Of je moet gewoon je naam mee hebben
Oh rateltje mocht je een verklaring van het latijn willen, just ask of gebruik een vertaler
Ander icoon wil ook wel werken hoorOp donderdag 24 januari 2002 15:57 schreef DataCopy het volgende:
[..]
Hmmm... m'n naam dan maar veranderen in DataFlyer ofeh DreamFleetCopy, al is die laatste wel een beetje aanstootgevend
maar ik wil ook die leuke poppetjes en autotjes en laden 
en op www.flightsim.com moet ik eerst ingelogt zijn voordat ik iets kan downloaden?
en op www.flightsim.com moet ik eerst ingelogt zijn voordat ik iets kan downloaden?
"Uitzondering bepaalt regel in gevallen van uitzondering?"Exceptio probat regulam in casibus non exceptis
(Pin me d'r niet op vast
Gaat de gymnasium ballen tent open?Op donderdag 24 januari 2002 16:00 schreef Martink het volgende:
maar ik wil ook die leuke poppetjes en autotjes en laden
edit:
KUT verkeerde reply....
Sorry was niet voor jou Martink.
't Is wel duidelijk voor wie die bedoeld is he?
KUT verkeerde reply....
heel goed...Op donderdag 24 januari 2002 16:01 schreef Nephilin het volgende:
[..]
"Uitzondering bepaalt regel in gevallen van uitzondering?"
(Pin me d'r niet op vast)
of eigenlijk: "De uitzondering bepaalt de regel in uitzonderlijke gevallen"
oh bedoel je mij d'rmee ratel? Nou nee geen gymnasium, gewoon iemand met een gezonde interesse voor 'vreemde' talen
Oh laat iemand er maar weer even een screenshot tussengooien want dit gaat helemaal fout
Gaan we lullig doen over gymnasiasten???Op donderdag 24 januari 2002 16:02 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Gaat de gymnasium ballen tent open?
* Anoniem: 31124 Aerodynamic is zelf gymnasiast en is daar trots op ook
Op donderdag 24 januari 2002 16:02 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Gaat de gymnasium ballen tent open?
edit:
KUT verkeerde reply....
Maar nu weet ik nog steets niet of je moet inloggen als je iets wilt downloaden vanaf www.flightsim.com kan de downloads niet vinden en kan niet inloggen
Niet inloggen? Wel een account neem ik aan? gewoon heeeeeeeel vaak op F5/repost drukken kom je er vanzelf door..... of een premium account nemen (tis paywareOp donderdag 24 januari 2002 16:13 schreef Martink het volgende:
[..]
Maar nu weet ik nog steets niet of je moet inloggen als je iets wilt downloaden vanaf www.flightsim.com kan de downloads niet vinden en kan niet inloggen
dat moet je dan erg vaak doenOp donderdag 24 januari 2002 16:14 schreef DataCopy het volgende:
[..]
Niet inloggen? Wel een account neem ik aan? gewoon heeeeeeeel vaak op F5/repost drukken kom je er vanzelf door..... of een premium account nemen (tis payware)
jarenOp donderdag 24 januari 2002 16:19 schreef Martink het volgende:
blah duurt dat weken?
heb een acount ja
Op donderdag 24 januari 2002 14:08 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Zweefvliegers onder elkaar: "Wet van Bernoulli??Mwoah... as't mar vliegt he..."
NIET POSTEN DIE PICS! Straks word ik nog beschuldigd van het aanstichten van off-topic posts (hoewel iedereen natuurlijk op die pics zit te wachten).
maar nu: JESSICA!!!

OMFG
sorry...
tampert, kriminalpolizei
ow, staan daar wel leuke dingen om te downloaden?
Ik ga weer eens, sinds tijden, een vluchtje maken 
Door die klote school en die klote examens heb ik al iets van twee weken amper gevlogen
....ik hoop dat ik het nog kan
Door die klote school en die klote examens heb ik al iets van twee weken amper gevlogen
volgens mij heeft hier iemand slecht ervaringen met flightsim.comOp donderdag 24 januari 2002 16:19 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
jaren
Dat meen je niet hè??....vind je haar echt knap?? ik dacht dat piloten nog wel een beetje smaak haddenOp donderdag 24 januari 2002 16:23 schreef Evilernie het volgende:
[..]
pics,pics,pics
OMFGshe is sooo cute
sorry...
als nl2000 update er is ga ik ook weer vliegen want steeds als ik wil landen op eham slaat die vastOp donderdag 24 januari 2002 16:23 schreef Aerodynamic het volgende:
Ik ga weer eens, sinds tijden, een vluchtje maken
Door die klote school en die klote examens heb ik al iets van twee weken amper gevlogen....ik hoop dat ik het nog kan
.....je kan natuurlijk ook op andere plaatsen landen.....Op donderdag 24 januari 2002 16:27 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
als nl2000 update er is ga ik ook weer vliegen want steeds als ik wil landen op eham slaat die vast
via www.flightsim.com helemaal naar beneden naar het main-menu, dan naar de file libraries, zoeken.... evt. inloggen.... dan weer zoeken (Op donderdag 24 januari 2002 16:27 schreef Martink het volgende:
ik ben nu ingelogt op www.flightsim.com maar zie nog steets geen downloads![]()
kan de weg niet vinden
en anders zet je ICQ ff aan
Eej mensen ik heb een flightvideo gemaakt, maar word ie opgeslagen?? ik wil hem namelijk met iemand delen en dan moet ik hem ff naar hem toe sturen dus wil graag weten in welke map dat word opgeslagen.
Dit topic is gesloten.