Op zondag 27 januari 2002 04:05 schreef Yuri het volgende:
[..]
Praten we nu over Asielzoekers of over turken/marrokanen? Want daar is dus wel een grens te trekken. Van de gene die het hier zo'n economisch paradijs vinden is het over grote deel turks of marrokaans! En welke stomme mogolen hebben er voor gezorgt dat ze hierheen kwamen? WIJ OF TE WEL HET DOOR ONS TOENDERTIJD GEKOZEN KABINNET, de asielszoekers daar in tegen praten soms alleen hun eigen taal, omdat ze hiernog maar 2/3 maand zitten, leer jij maar eens een andere taal in 2/3 maand! Reken maar dat dat jou niet lukt!!
En wie de fuck is "ze" ben ik ze? Ik ben ook een buitenlander maar ik praat alleen Nederlands/Duits/Engels/Frans? Hoor ik ook bij "ze" want "ze" zijn de buitenlanders...... dus daar hoor ik ook bij. Je kunt "Ze" of te wel de "buitenlanders" of te wel "de gekleurden" niet generaliseren! Ik ken asielzoekers die harder werken dan wie dan ook! Maar ja je hebt natuurlijk ook "ze" rond lopen die het verpesten voor de rest van "ze".
Je begrijpt het niet helemaal, waar het om gaat is dat je de categorie buitenlanders die geen enkele intentie hebben om ook maar iets te doen om zich aan te passen aan het land waar ze zelf kennelijk voor hebben gekozen probeert op andere gedachten te brengen.
Ook Pim Fortuyn wil iedereen een kans geven, maar mensen moeten wel met een bepaalde motivatie hierheen komen (en dan bedoel ik niet de goede sociale voorzieningen).
Het is niet goed, niet menselijk, en niet zinvol om iemand uit een ander land in een "reservaat"te stoppen waaraan wij de naam asielzoekerscentrum geven, vervolgens af en toe een brood over het hek te gooien en te zeggen dat we goed voor mensen zijn.
Het is niet goed om mensen geen kansen te geven, maar het is ook niet goed om naar nederland te komen zonder enige intentie te hebben hier ook iets te willen opbouwen.
Leefbaar Nederland stelt dat dat voor iedere burger geldt, dus ook voor nederlanders!
Je kunt niet tolereren dat je anderen voor jou laat werken, en percentages van hun (welverdiende) loon voor jouw welzijn laat inleveren daar waar dat gewoonweg niet nodig is.
Wij hebben een maatschappij gecreeert waarin wij het tolereren dat ik onderweg met met mijn vrouw en kinderen naar de dierentuin 30 keer wordt lastig gevallen door een junk, of dakloze die mij een (door ons) gesubsidieerd krantje wil verkopen.
Dat beschouwen wij inmiddels als normaal, en we moeten nog respect voor zo iemand hebben ook?
Wij gedogen het dat in Rotterdam in de Pauluskerk een "Beautydag"voor daklozen wordt georganiseerd (en betaald door ons).
Het is als je gewoon nadenkt toch te gek om over te praten?
Er is in Nederland geen mens die armoede kent, behalve als je er zelf voor hebt gekozen, waar liggen de gronden die dit gedrag aanvaardbaar maken?
Iemand die terecht door zijn inzet en arbeid fysiek niet meer in staat is om zijn bijdrage te leveren aan zijn eigen onderhoud en de maatschappij verdient door zijn historie een gouden krans en een goed leven en mag van mijn geld worden onderhouden.
Iemand die te begodverdomd is om te werken moet een doodschop krijgen en zelf maar zien hoe hij de rekeningen betaald.
Ik weet echt waarover ik het heb hoor, ik zit in de WSNP en mag me de pokke werken voor uiteindelijk een salaris op bijstandsniveau.
Ik vind dat prima, want zo hoort het ook.
Ik kan van dit riante salaris zelfs nog € 100,00 per vier weeken sparen, dus armoede kennen wij in Nederland gewoon niet!
Als ik niet zou willen werk ik nooit meer ik kan honderd redenen bedenken om te worden afgekeurd, maar ik weiger mijn handen op te houden.
Als iedereen die instelling zou hebben was Leefbaar Nederland wel overbodig!