Verwijderd

Topicstarter
Er wordt door veel mensen beweerd dat Pim Fortuyn een rascist is.

Ik vind van niet.

Aanleiding tot dit denken is zijn grensbeleid. Volgens hem is nederland "druk" en is er geen plaats meer voor allochtonen, alleen die echt hulp nodig hebben.

Verder is hij tegen een verislamitisering van Nederland, wat ik me goed kan begrijpen. Je hoort steeds meer Turks in het openbaar en er rijzen steeds meer Moskees op.

Verder wil hij het land terug geven aan zijn oorspronklijke bewoners. Een breed begrip maar het slaat o.a. op bovenstaande.

Let wel, ik ben geen rascist!

Nu mijn onderbouwing er is graag jullie mening?

Verwijderd

"Verder is hij tegen een verislamitisering van Nederland"

Vertel me wat er in vredesnaam mis is met mensen die hun eigen geloof willen praktiseren, op vreedzame wijze, in plaats van zich het geloof van een ander op te laten leggen en tegen wil en dank christen te worden?

Kijk, je haalt hier twee argumenten aan die zeer verschillend zijn: het Turks dat steeds meer op straat wordt gesproken, en steeds meer moskeeën die overal oprijzen. Ik ben het ermee eens dat het een ongewenste situatie is dat mensen Turks, of welke andere vreemde taal dan ook, blijven spreken in hun nieuwe thuisland. Dit leidt slechts tot vervreemding, en deze mensen zouden Nederlands moeten leren, en dit ook moeten gebruiken.
Maar de moskeeën die overal oprijzen, daar zie ik zoals ik al zei geen problemen mee. Zolang het geen fundamentalistische terroristen zijn maar vredelievende moslims, wat is daar dan mis mee? Geef mij een goede reden om deze mensen niet toe te staan hun geloof uit te oefenen?

Een ander punt dat je aanhaalt: hij wil "het land teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners". Hier kan ik pagina's lang tegenin gaan, maar ik zal proberen het kort te houden. Wie zijn bijvoorbeeld die oorspronkelijke bewoners? Ben jij dat? Ben ik dat? Hoe stellen we dat vast? Gaan we genetisch bekijken wie hier "thuishoort", en gooien we de rest van de mensen eruit? Waarheen dan?
En die oorspronkelijke bewoners, sinds wanneer wonen die hier dan? De bevolkingsgroep die jij bedoelt is toch, als ik het me goed herinner van de middelbare school, aan komen lopen ergens uit de Kaukasus ofzo? Wie woonden hier dan voor hen? En daarvoor? Alle mensen eruit zou ik zeggen: vroeger woonden hier alleen wilde runderen en wolven enzo.
Met andere woorden: vertel me wat hij met dit punt in vredesnaam bedoelt, en wat voor maatregelen wil hij hier concreet voor treffen?

Ik stel dat dhr. Fortuyn zich van mooie woorden bedient, maar dat daarachter een misschien niet direct racistische, maar toch wel een ondoordachte en egoïstische argumentatie schuilgaat. Misschien is hij geen racist (ik ken de definitie van het woord niet precies genoeg) maar dan komt hij er toch gevaarlijk dicht bij in de buurt.

Verwijderd

Als ik telkens, waar ik ook loop, alles moet verstaan wat iemand zeg, wordt ik gek!!! Voornamelijk m'n discman staat op.

Als ik iemand tegenkom die me in bekrompen Nederlands, of zelfs half hints begin te spelen terwijl ie me iets wil vragen, vind in het veel boeiender dan iemand diedat gewoon in het Nederlands doet. Als ik 'm niet kan helpen of ik ben chagerijnig, loop ik weg met ophalende schouders.

Zo heel af en toe maak ik nog eens een bezoek aan een kerk. Jammergenoeg, ben ik nog niet echt van plan geweest een moskee te bezoeken, omdat er voor me geen aanleiding is geweest. Ik zie intusen wel meer industieterreinen verscheinen die weiland en natuur opslokken.

De oorsprokelijke bewonders zijn helaas al overleden. Ik had wel graag een praatje met ze willen maken.

De Turkse winkels hebben goedkopen en goeie groenten. laat staan turks brood, wat best wel lekker is.

Laat er alsjeblieft geen razzia komen die dit alles weghaald.

Een eigenschap van rascisme is teveel kortzichtigheid. Dwz. geen begrip of andere oplossingen willen zoeken. Ik ben benieuwd naar de volgende stellingen van fortuyn.

Verwijderd

---Alle buitenlanders zijn kl*te en moskeeen zijn k*t---

Maar pas op: ik ben geen racist ;) ;) ;)

Zo ken ik er nog wel een paar...

Verwijderd

Topicstarter
Ijscoman zegt:
Zolang het geen fundamentalistische terroristen zijn maar vredelievende moslims, wat is daar dan mis mee? Geef mij een goede reden om deze mensen niet toe te staan hun geloof uit te oefenen?

Flierefluiter zegt?
Bovenstaande vind ik meer opdringen van een geloof door in een niet islamititsch land moskeen te gaan plaatsten. Natuurlijk zijn er enkele welkom maar het worden er teveel!

Yscoman zegt:
Een ander punt dat je aanhaalt: hij wil "het land teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners". Hier kan ik pagina's lang tegenin gaan, maar ik zal proberen het kort te houden. Wie zijn bijvoorbeeld die oorspronkelijke bewoners? Ben jij dat? Ben ik dat? Hoe stellen we dat vast? Gaan we genetisch bekijken wie hier "thuishoort", en gooien we de rest van de mensen eruit? Waarheen dan?

Flierefluiter zegt:

Ik vind dat je niet te diep moet graven. Dit is Europa en niet Azie!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:02 schreef Lemmeb het volgende:
---Alle buitenlanders zijn kl*te en moskeeen zijn k*t---

Maar pas op: ik ben geen racist ;) ;) ;)

Zo ken ik er nog wel een paar...
HMM.. volgens mij ben jij voor de sensatie!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:05 schreef flierefluiter het volgende:

[..]

HMM.. volgens mij ben jij voor de sensatie!
En volgens mij ben jij een racist!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En volgens mij ben jij een racist!
volgens Koenen Nederlands woordenboek (sorry van dale heb ik niet) is een rascist: aanhanger van racisme.

racisme: rassenwaan

heb ik dat :?

Verwijderd

Het draait nu al uit op flames. Jammes. Dat doet de discussie niet echt ten goede.

Of die fortuyn een rascist is? Dat zal wel blijken na de verkiezingen. Hij probeert nu veel stemmen te winnen, maar zo'n berlusconi als president zie ik niet zitten in ieder geval.

Stemmen is je eigen keuze. Stemmen p een partij die zal beeindigen door een intern conflikt is zeer nutteloos.

Verwijderd

Topicstarter
het flamen komt in ieder geval niet van mij kant. In ieder geval opent Fortyun de discussie. We zien wel na de verkiezingen van mei. Goddank leven we nog steeds in een democratie en die zal uitmaken hoeveel zetels Fortyun krijgt.

Verwijderd

Quote (flierefluiter):
"Opdringen van een geloof door in een niet-islamitisch land moskeeën te plaatsen"?

Hoe zie je dit als opdringen van een geloof? Het wordt niet-moslims worden toch op geen enkele wijze opgedrongen om naar de moskee te gaan? Die moskeeën worden gebouwd zodat deze mensen hun eigen geloof kunnen praktiseren, in vrede. Dit kunnen ze het best doen in een moskee dus bouwen ze er een. Wat is daar mis mee?
Je zegt ook: "het worden er teveel". Wanneer zijn er dan teveel moskeeën? Is er een bepaald aantal dat je vindt dat we niet mogen overschrijden? Waarom zijn het er eigenlijk teveel. Wie heeft er dan last van, en waarom eigenlijk precies?

Je zegt ook dat ik "niet te diep moet graven" wat betreft de vraag wie de oorspronkelijke bewoners dan wel zijn. Het gaat mij er niet om wie dat dan wel of niet zijn, het gaat mij erom dat naar mijn mening niemand het recht heeft zich de exclusieve oorspronkelijke bewonersgroep te noemen!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:31

OMX2000

By any means necessary...

Ik denk dat Pim Fortuyn door de mand valt als hij serieus genomen wordt... Zijn standpunten zijn gewoon gebaseerd op dingen die jan en alleman vinden... Niet wat er echt onderzocht is... Dat is gevaarlijk... Ik zeg niet dat ie racistisch is, want dat gedrag heb ik persoonlijk nog niet van hem gezien. Maar hij probeert gewoon gevoelens bij mensen aan te wakkeren die niet altijd tot iets positiefs leiden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

Klippy

Still Game

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387644

Je mag 't idd niet denken nee, maar toch dat we dat allemaal steeds vaker...

Volgens mij heeft Pim toch wel ergens gelijk...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:21 schreef flierefluiter het volgende:
volgens Koenen Nederlands woordenboek (sorry van dale heb ik niet) is een rascist: aanhanger van racisme.

racisme: rassenwaan

heb ik dat :?
Dat weet ik niet, want daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Maar ik vind het wel verdacht of tenminste erg naïef dat je eerst zaken zegt als:
Verder is hij tegen een verislamitisering van Nederland, wat ik me goed kan begrijpen. Je hoort steeds meer Turks in het openbaar en er rijzen steeds meer Moskees op.
en je vervolgens gaat verdedigen door te zeggen dat je geen racist bent, zonder te zeggen waarom je dat dan niet zou zijn. Zeg dan gewoon helemaal niks over dat je wel of geen racist zou zijn.

Het komt op mij over, dat je zelf het gevoel hebt, dat datgene wat je eerst zegt niet helemaal oke is, en je daarom jezelf maar een beetje in probeert te dekken door er nog even aan toe te voegen dat je geen racist bent. Lekker makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:29 schreef yscoman het volgende:
Quote (flierefluiter):
"Opdringen van een geloof door in een niet-islamitisch land moskeeën te plaatsen"?

Je zegt ook dat ik "niet te diep moet graven" wat betreft de vraag wie de oorspronkelijke bewoners dan wel zijn. Het gaat mij er niet om wie dat dan wel of niet zijn, het gaat mij erom dat naar mijn mening niemand het recht heeft zich de exclusieve oorspronkelijke bewonersgroep te noemen!
Je praat min of meer goed dat iedereen het recht heeft om in dit land te wonen. In principe is dat ook zo maar er zijn grenzen. Het is practischer dat mensen zoveel mogelijk in hun eigen land blijven. Anders krijg je een enorme toestroom van gelukzoekers die zich hier willen vestigen omdat het, wat jij zegt, ook hun land is. Dat zie ik niet zo zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:31 schreef OMX2000 het volgende:
Maar hij probeert gewoon gevoelens bij mensen aan te wakkeren die niet altijd tot iets positiefs leiden.
gevoelens die door Pim Fortuyn naar boven worden gehaald en ter discussie gebracht worden. Dat is altijd goed. Als je deze gevoelens opkropt dan krijg je pas racisme!

Verwijderd

Ik zeg niet dat het iedereen zijn land is (juridisch niet verdedigbaar), maar ik zeg dat het onzin is om een bepaalde bevolkingsgroep de exclusieve rechten te geven, en de rest eruit te smijten, zoals je suggereert.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:26 schreef flierefluiter het volgende:
Waarom gooit men zo snel met de term racisme?

Een racist is iemand die mensen van een ander ras minder waard acht en dus de mensen die niet tot zijn eigen ras behoren, discrimineert.

Je bent pas racist als je zo bekrompen bent om te roepen:
"alle zwarten moeten dood"
"blanken zijn het superieure ras"

en meer van die gevaarlijke flauwekul.

Pim Fortuijn is geen racist. Hij kan hoogstens mensen / groepen mensen beledigen en/of discrimineren.

Niet meer en niet minder.

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:34 schreef flierefluiter het volgende:
Dat zie ik niet zo zitten.
Waarom niet? Als ik vragen mag?

Verwijderd

En wees gerust, ik denk heus niet echt dat je een racist bent ofzo (ook al zou dat best kunnen). En al zou je dat wel zijn, dan zou ik er nog niet mee zitten. Ik vind alleen dat je het topic zo raar start. Dat zinnetje 'Let op, ik ben geen racist' is naar mijn mening gewoon niet echt handig.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:36 schreef yscoman het volgende:
Ik zeg niet dat het iedereen zijn land is (juridisch niet verdedigbaar), maar ik zeg dat het onzin is om een bepaalde bevolkingsgroep de exclusieve rechten te geven, en de rest eruit te smijten, zoals je suggereert.
Ik heb nergens gezegd dat ik de rest eruit wil smijten!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:40 schreef flierefluiter het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat ik de rest eruit wil smijten!
Maar je hebt gezegd dat je het land aan de oorspronkelijke bewoners terug wilt geven! Wat wil je dan doen met de mensen die niet in deze categorie vallen? In reservaten stoppen??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:39 schreef Reggeaman het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik vragen mag?
Mensen die hier voor het geld komen en net zoveel krijgen als een bijstandsmoeder. Deze mensen zijn arrogant. Ga op vakantie naar Turkije en vraag eens wat ze van de Turken in Nederland vinden. Geen goed woord over hun. Het zijn allemaal landverraders volgens hun en ik lieg dit niet. Overigens is Turkije moderner aan het worden en in Nederland gaat het juist averechts.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:43 schreef yscoman het volgende:

[..]

Maar je hebt gezegd dat je het land aan de oorspronkelijke bewoners terug wilt geven! Wat wil je dan doen met de mensen die niet in deze categorie vallen? In reservaten stoppen??
Ik bedoel niet met terugwerkende kracht ofzo. Je kunt allochtonen als ze eenmaal nederlands burger zijn niet terussturen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Als jullie nou eens een icon zouden pakken kon ik ook nog zien wie iets gezegd heeft ;)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 00:45 schreef flierefluiter het volgende:

[..]

Ik bedoel niet met terugwerkende kracht ofzo. Je kunt allochtonen als ze eenmaal nederlands burger zijn niet terussturen.
Maar wat bedoel je dan in vredesnaam WEL met "het land aan de oorspronkelijke bewoners teruggeven"?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik vind gewoon dat hij zegt wat wij eigenlijk allemaal willen zeggen maar niet doen. Wat wij de laatste jaren hier allemaal aan de macht hebben gehad waren gewoon niet capabel om nederland te runnen. Het is tot dusver een aflopende zaak met Nederland aan het worden. Als zijn partij doet waar ze in de media voor staan hebben ze mijn zege. Het wordt gewoon tijd voor een verandering hier.

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 00:32 schreef LiquidSilver het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/387644

Je mag 't idd niet denken nee, maar toch dat we dat allemaal steeds vaker...

Volgens mij heeft Pim toch wel ergens gelijk...
Even vergelijken... Heb jij wel eens te maken gehad met Nederlanders uit een volksbuurt, of die op een woonwagenkamp wonen. Daar komt criminaliteit ook vaker voor... Een hoogopgeleide Marokkaan gaat je echt niet beroven van je laptop... Denk daar maar even over na...

Het is kortzichtig om te denken dat alle buitenlanders crimineel zijn. Je moet eerst weten wat voor buitenlanders er in dit land wonen, en dan gaan kijken waarom er meer criminaliteit onder bepaalde groeperingen is.

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Nederland is blijkbaar nog lang niet vol als onze kroonsprins een argentijn kan importeren. Goed voorbeeld als het zo vol is.

maareh.....ik ben er heilig van overtuigd dat LN 1 hele groote grap is. Kan me niet voorstellen dat een politieke partij die zich serieus neemt zulke domme dingen durft te zeggen. Ach als pim in nederland succes krijgt betekent dat nederland eigenlijk niet zoveel verschilt van oostenrijk (met haider)

of : pim= haider in vermomming ;)

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Even vergelijken... Heb jij wel eens te maken gehad met Nederlanders uit een volksbuurt, of die op een woonwagenkamp wonen. Daar komt criminaliteit ook vaker voor... Een hoogopgeleide Marokkaan gaat je echt niet beroven van je laptop... Denk daar maar even over na...

Het is kortzichtig om te denken dat alle buitenlanders crimineel zijn. Je moet eerst weten wat voor buitenlanders er in dit land wonen, en dan gaan kijken waarom er meer criminaliteit onder bepaalde groeperingen is.
Moeten gewoon beide aangepakt worden....

Maar wat ik wel merk is toeneende ergernis t.o.v. van buitenlanders dat gewoon alleen veroorzaakt word door hun gedrag.

Kijk de topic van afgelopen maanden in SG of W&L maar eens na. Bijna elke week en topic over mishandeling, bedreiging, fiets gejat etc.

En dat stukje dat er ook goede mensen zijn etc. dat weet ik allemaal wel ja, heb ik ook niks tegen. Ik geef alleen ff aan dat veel mensen zich hier blijkbaar druk over maken.

Verwijderd

Pim F. rascist? nee imho een Populist :r
Het verzinnen van een aantal kreten is zo moeilijk niet.

zomaar een paar reakties op wat ik net las:

Turks op straat? Wat zou jij spreken als je met je familie in Turkije op straat wandelt? Ik gok op Nederlands:)
Ja ik ben er "voor" dat buitenlanders die zich hier (permanent) vestigen ook het Nederlands (gaan) beheersen.

Moskeeen in "onze" steden? brrr wat eng. Bijna net zo eng als een katholieke kerk in een zeer orthodox protestants dorp op de veluwe ofzo.

Vreedzaam naast en met elkaar leven .. het is nog ver weg zo te zien wanneer leefbaar Nederland het voor het zeggen zou krijgen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 22 januari 2002 00:52 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
Nederland is blijkbaar nog lang niet vol als onze kroonsprins een argentijn kan importeren. Goed voorbeeld als het zo vol is.

maareh.....ik ben er heilig van overtuigd dat LN 1 hele groote grap is. Kan me niet voorstellen dat een politieke partij die zich serieus neemt zulke domme dingen durft te zeggen. Ach als pim in nederland succes krijgt betekent dat nederland eigenlijk niet zoveel verschilt van oostenrijk (met haider)

of : pim= haider in vermomming ;)
Veel mensen zijn rascist zonder het toe te geven.

Wel erg extreme vergelijking weer hoor.

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef onkruid71 het volgende:
Ik vind gewoon dat hij zegt wat wij eigenlijk allemaal willen zeggen maar niet doen. Wat wij de laatste jaren hier allemaal aan de macht hebben gehad waren gewoon niet capabel om nederland te runnen. Het is tot dusver een aflopende zaak met Nederland aan het worden. Als zijn partij doet waar ze in de media voor staan hebben ze mijn zege. Het wordt gewoon tijd voor een verandering hier.
Niet capabel om nederland te runnen... Wat lul je nou? De begroting van Nederland wint prijzen... In Nederland gaat het goed... En het enige wat er nu nog moet gebeuren is de hele staat een beetje tweaken... Je kunt altijd wel zeiken over dingen, maar de strijd is grotendeels al wel gestreden hier...

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 00:57 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Moeten gewoon beide aangepakt worden....

Maar wat ik wel merk is toeneende ergernis t.o.v. van buitenlanders dat gewoon alleen veroorzaakt word door hun gedrag.

Kijk de topic van afgelopen maanden in SG of W&L maar eens na. Bijna elke week en topic over mishandeling, bedreiging, fiets gejat etc.

En dat stukje dat er ook goede mensen zijn etc. dat weet ik allemaal wel ja, heb ik ook niks tegen. Ik geef alleen ff aan dat veel mensen zich hier blijkbaar druk over maken.
Snap ik helemaal, maar het is nu eenmaal een feit dat een Marokkaan eerder opvalt... En ik vind ook dat de Marokkaanse gemeenschap in Nederland eens flink zijn best moet gaan doen om zichzelf van haar beste kant te laten zien. Dus het moet van twee kanten komen (cliché)...
Maar daar helpt zo'n Pim Fortuyn dus niet bij, die veroorzaakt alleen maar meer polisarisatie...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 januari 2002 00:57 schreef nickles het volgende:

Turks op straat? Wat zou jij spreken als je met je familie in Turkije op straat wandelt? Ik gok op Nederlands:)
Mij zul je daar niet vinden.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Op dinsdag 22 januari 2002 01:00 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Niet capabel om nederland te runnen... Wat lul je nou? De begroting van Nederland wint prijzen... In Nederland gaat het goed... En het enige wat er nu nog moet gebeuren is de hele staat een beetje tweaken... Je kunt altijd wel zeiken over dingen, maar de strijd is grotendeels al wel gestreden hier...
Een goede economy wil bij mij zeggen dat niet alleen de rijken rijker worden, maar dat het steeds beter wordt voor iedereen. Ik vind het nog steeds gek dat 10 jaar geleden een zak chips f1.69 kostte en f 2.69. Onze lonen zijn er echt niet veel beter op geworden in al die tijd. Dus die rekenkundige bullshit van wat er allemaal gerekend wordt op de rekenkamer. Daar geloof ik niet echt in. Zeker een dubbele boekhouding daar. :)

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 00:58 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Veel mensen zijn rascist zonder het toe te geven.

Wel erg extreme vergelijking weer hoor.
Rascisme is FOUT!!!
Dat mensen discrimineren op een bepaalde perceptie die ze hebben van een groepering, is natuurlijk, maar moet met alle middelen voorkomen worden.
Mensen hebben nu eenmaal een "wij"-gevoel, en dat heeft als negatief effect dat ze zich af gaan zetten van "mensen die anders zijn".

Verwijderd

Topicstarter
de reden dat marokanen in de criminaliteit komen heeft grotendeels te danken aan hun opvoeding die veelal streng is. Ze worden thuis strak gehouden. Verder worden ze thuis ook niet gemotiveerd om te studeren.

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 01:07 schreef onkruid71 het volgende:

[..]

Een goede economy wil bij mij zeggen dat niet alleen de rijken rijker worden, maar dat het steeds beter wordt voor iedereen. Ik vind het nog steeds gek dat 10 jaar geleden een zak chips f1.69 kostte en f 2.69. Onze lonen zijn er echt niet veel beter op geworden in al die tijd. Dus die rekenkundige bullshit van wat er allemaal gerekend wordt op de rekenkamer. Daar geloof ik niet echt in. Zeker een dubbele boekhouding daar. :)
Het gaat verdomme ook beter in dit land... Maar jij ziet het niet... Moet jij nu nog steeds 10 meter naar buiten lopen om te kunnen schijten? (Pardon my language). Nee wij tweakers bijvoorbeeld maken ons druk over dat ons geheugen een paar tientjes duurder is... Da's dus een gevolg van een toenemende mate van welvaart....

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 01:08 schreef flierefluiter het volgende:
de reden dat marokanen in de criminaliteit komen heeft grotendeels te danken aan hun opvoeding die veelal streng is. Ze worden thuis strak gehouden. Verder worden ze thuis ook niet gemotiveerd om te studeren.
klopt niet helemaal... Marokkaanse ouders verwachten dat hun kinderen op straat gecontroleerd worden door familie kenissen en politie. Die sociale controle is hier niet in Nederland... En Marokkanen zijn niet gewend met deze vrijheid om te gaan...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maffen, het was leuk om u gesproken te hebben en we zien wel in mei!

Verwijderd

Hoe vaak moet ik het nog zeggen..........Pim fortuin is geen racist !!!... stel je nu gewoon eens voor, al zouden tweakers alleen maar blanke hollanders zijn, en dat hij zou zeggen alle tweakers moeten stoppen met het overclocken van video kaarten en processoren want dat is slecht voor de economie... dan is het ineens niet racistisch meer maar dan is het gewoon een achterlijk idee.
Ik heb het gevoel dat als je een bepaalde groep buitenlanders ergens terecht de schuld van geeft dat daar dan automatisch een stempel racisme op gedrukt wordt. met andere woorden het is dus zo goed als onmogelijk om als buitenlander wat fout te doen in nederland want de beschuldiging racisme vliegt dan van alle kanten om je oren, ze schijten hier in holland dus ook in hun broek om buitenlanders van wat dan ook te beschuldigen, want niemand heeft graag een stempel racist op z'n kop staan. men denkt onmiddellijk terug aan de nazi's en die stapels vergaste joden in vernietigings kampen nee daar willen ze niks mee te maken hebben dus houden ze hun mond maar dicht.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Op dinsdag 22 januari 2002 00:44 schreef flierefluiter het volgende:

[..]

Mensen die hier voor het geld komen en net zoveel krijgen als een bijstandsmoeder. Deze mensen zijn arrogant. Ga op vakantie naar Turkije en vraag eens wat ze van de Turken in Nederland vinden. Geen goed woord over hun. Het zijn allemaal landverraders volgens hun en ik lieg dit niet. Overigens is Turkije moderner aan het worden en in Nederland gaat het juist averechts.
hey kortzichtige fluitketel, hoe durf je zomaar iets naar voren te brengen wat berust is op onzin!..vertel me eens hoe je aan dit alles komt?
Mij zul je daar niet vinden.
aan dit reactie te merken ben je nog nooit in turkije geweest, laat staan dat je roept dat het daarzo moderner aan het worden is dan hier.. |:(

ga verder spelen met je barbiepoppen zou ik zeggen, doe je tenminste iets waar je verstand van hebt..

Verwijderd

Pim is wel een racist, hij doet alleen z'n best om het te verhullen
alleen laat hij soms een steekje vallen en komt z'n ware aard naar boven

uitspraken als "dit land moet terug naar de oorspronkelijke bevolking" en "allochtonen mogen niet meer trouwen met een vrouw uit een achterlijk dorp in marokko"
laten weinig aan de verbeelding over..

weglopen als hij kritiek krijgt laat zien dat hij gewoon een huilebalk is met aandachtstekort

ik bereid me al voor op dramatische scenes met een huilende pim in de tweede kamer :D >:)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Op dinsdag 22 januari 2002 02:29 schreef loekos het volgende:
Hoe vaak moet ik het nog zeggen..........Pim fortuin is geen racist !!!... stel je nu gewoon eens voor, al zouden tweakers alleen maar blanke hollanders zijn, en dat hij zou zeggen alle tweakers moeten stoppen met het overclocken van video kaarten en processoren want dat is slecht voor de economie... dan is het ineens niet racistisch meer maar dan is het gewoon een achterlijk idee.
Ik heb het gevoel dat als je een bepaalde groep buitenlanders ergens terecht de schuld van geeft dat daar dan automatisch een stempel racisme op gedrukt wordt. met andere woorden het is dus zo goed als onmogelijk om als buitenlander wat fout te doen in nederland want de beschuldiging racisme vliegt dan van alle kanten om je oren, ze schijten hier in holland dus ook in hun broek om buitenlanders van wat dan ook te beschuldigen, want niemand heeft graag een stempel racist op z'n kop staan. men denkt onmiddellijk terug aan de nazi's en die stapels vergaste joden in vernietigings kampen nee daar willen ze niks mee te maken hebben dus houden ze hun mond maar dicht.
:Z

en toen werd je wakker???

oh ja, ik zeg niet dat pim een rasict is maar hem gaan verdedigen met zulke argumenten?? :D

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Een racist die homo is en op marokaanse jongens valt is bes geestig >:)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 03:22 schreef SYCooo het volgende:

[..]

:Z

en toen werd je wakker???

oh ja, ik zeg niet dat pim een rasict is maar hem gaan verdedigen met zulke argumenten?? :D
Ik verdedig fortuin niet maar ik kraak hem ook niet af.

wakker ben ik al... maar leg jij me eens uit waarom (zulke) argumenten niet deugen dan :? want ik ben persoonlijk toch wel van mening dat er een flinke kern van waarheid achter mijn woorden schuilt.

• LangTall
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op dinsdag 22 januari 2002 00:49 schreef onkruid71 het volgende:
Dat er een aantal zaken niet helemaal lekker gegaan zijn ben ik helemaal met je eens. Maar om dan hard te roepen we gooien de boel op z'n kop zonder onderbouwing hoe dat te doen, is vragen om problemen. En dat is het grote probleem met LN, een hoop geschreeuw, maar als je vraagt hoe ze bepaalde plannen uit willen voeren weten ze het zelf ook niet.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

ik vind de opkomst van LN prima. Ze maken dingen bespreekbaar. Het is niet mijn partij maar het is wel eens goed dat er een stel jonge honden met nieuwe ideeen Den Haag komt binnenstormen.
Het feit dat ze op hun bek zullen gaan is voor mij alleen maar een geruststelling. Ik hoop dat de andere partijen tegen die tijd wakker zijn geworden.
Dat alles met LN een beetje onrustig gaat heeft, denk ik, te maken met de korte tijd waarin ze alles moeten regelen. Hun populariteit is ook voor hun als een grote verassing gekomen.

Het is jammer dat PF niet zo tactisch is in z'n uitspraken. Het feit dat hij zich makkelijk laat opnaaien en nogal driftig kan reageren is ook erg jammer.
Ze hadden bij LN beter een Bolkestein type bovenaan de lijst kunnen zetten. Flink rechts maar toch in staat om zich goed staande te houden in een discussie.
En PF een racist? Neuh.. ik denk eerder een gebrek aan inzicht over wat en hoe hij iets moet brengen.

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 22 januari 2002 13:01 schreef MarcoTC het volgende:
ik vind de opkomst van LN prima. Ze maken dingen bespreekbaar. Het is niet mijn partij maar het is wel eens goed dat er een stel jonge honden met nieuwe ideeen Den Haag komt binnenstormen.
Blaffende honden bijten niet, en als ze ook nog jong zijn kunnen ze niet eens goed blaffen... ;) denk daar maar ff goed over na...

Verwijderd

En PF een racist? Neuh.. ik denk eerder een gebrek aan inzicht over wat en hoe hij iets moet brengen.
Jeez, en dat gaat dan de politiek in... en nog erger, mensen vinden dit kennelijk het goede persoon om ons land te runnen...

Er worden in de discussie mbt het allochtone beleid zoals een aantal die hier tracht te voeren (Leefbaar Nedeland incl.) twee dingen door elkaar gehaald. Namenlijk het feit dat er een heleboel problemen zijn binnen de allochtone gemeenschap en de gedachten dat dat komt omdat ze allochtoon zijn.

Natuurlijk zijn er grote sociale problemen binnen de allochtone gemenschap. Er is spraken van taalachterstand, leerachterstand, criminaliteit, onderdrukking van vrouwen zoals wij die niet meer kennen en sociaal isolement. En dat sociale isolement is nou juist de kern van de problematiek.
Niet het aantal moskeeën doet ter zaken, niet het feit dat ze onderling nog steeds hun moedertaal spreken doet ter zaken, niet hun geloofsovertuiging doet te zaken, niet het feit dat ze gezamelijk in een wijk wonen doet te zaken. Allemaal gekakel vanuit angst, kortzichtigheid en ontwetendheid dat hun sociale isolement nou juist in stand houdt en de vraag is of wij als samenleving (autochtonen én allochtonen) daar iets aan willen doen.
Volgens hem is nederland "druk" en is er geen plaats meer voor allochtonen, alleen die echt hulp nodig hebben.
Hoe defineer je 'druk' ?

Volgens mij heeft het gevoel van een 'te druk wordende samenleving' alles te maken met onze drang naar steeds meer individualiteit. We willen allemaal iets anders en zodoende creëren we zoveel mogelijk mogelijkheden om dat te kunnen bewerkstelligen. Daarnaast willen we niet meer te lang wachten en moet alles snel en comfortabel. De drang naar individualiteit vraagt om een snelle ontwikkelingen op alle terreinen. De nieuwbouwwijken en bedrijfsparken schieten niet voor niets als paddestoelen uit de grond, Schiphol heeft niet voor niets een extra baan nodig , de wegen zitten niet voor niets stamp vol. De sociale sector (de gezondheids-sector en welzijns-sector)ligt op zijn gat. Reden: het biedt niet de mogelijkheden tot meer individualiteit en de ontwikkeling die we zouden willen, het kost ons alleen maar. De drang naar individualiteit levert een hoop op, maar kost ons ook een hoop: rust, ruimte, sociale controle, splitsingen in de samenleving, sociale achterstanden (in het verlengde een hogere criminaliteit) enz. Feit is dat de 'zwakkere' bevolkingsgroepen vaak de klos zijn en er achterstanden ontstaan in hun ontwikkeling, sociaal isolement en er spraken is van meer criminaliteit binnen deze 'zwakkere groepen'.

Wat heeft deze drukte te maken met allochtonen ?

Volgens mij bedoelt een partij als Leefbaar Nederland te zeggen: door meer allochtonen in Nederland toe te staan zal er meer druk komen op onze individualisering, of anders gezegd, zullen de negatieve kanten van de induvidualisering meer naar de opparvlakte komen en aangezien de allochtonen bij voorbaat al een 'zwakke schakel' zijn omdat zij uit een land komen waar in vergelijking met Nederland al een achterstand is, kunnen we die maar beter weren. Eigenlijk willen ze dus niet inversteren in een goede (betere) intergratie en in het oplossen van de sociale achterstanden bij de allochtonen (en potentiele nieuwkomers) omdat dat ten koste gaat van eigen ontwikkeling en individualiteit, en dat zal onze eigen vooruitgang belemmeren. Korom, het welzijn van andere gaat dan ten koste van mijzelf... Het heeft dus niets te maken met 'druk' in letterlijke zin (te veel mensen), maar met de 'druk' (als in druk uitvoeren op...) die ontstaat op ons eigenbelang.

Prima als je het daar mee eens bent, maar ben dan transparant en zeg dat je het daar om te doen is ipv te blaten over de invloed van de islaam, teveel mokeeën, dat ze onderling op straat in hun moedertaal speken, dat de allochtonen er zelf ook niets aan doen, allochtonen dit, allochtonen dat enz... en ga vervolgens zonder te zeuren in de file staan, klaag niet over een te hoge hypotheek en maak je druk over de winstcijfers van Shell.

• Klippy

Klippy

Still Game

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/388647

:X

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 02:29 schreef loekos het volgende:
amen,

om het minst of geringste krijg je al de stempel racist en dus zeggen we maar niks.

Wil niet zeggen dat alle uitspraken goed zijn, maar elke keer maar met het woorde racist aan te komen slaat ook nergens op

• Xangel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2022

Xangel

Live your life.

Oke, FF wat ik van Pimmetje vind.

Ik vind hem een ontiegelijke klootzak en een racist!

En waarom.....

-. Hij spreekt zichzelf regelmatig tegen (oke de andere
ook)
-. Hij kan geen beslissingen nemen. (eerst communist, dan
democraat):?
-. Heb je hem ooit een goed politiek debat zien voeren.
-. Die biljardkop van hem doet me toch aan een bepaalde
groepering denken. :r
-. En wat die racistische opmerkingen betreft.... dat
zullen we vanzelf wel merken als hij in de kamer zit. :(

Oh, ja dit is gewoon mijn mening over hem. :)

Xangel

AMD Duron 800 MHZ / 256 MB sdram / Gforce-2 MX400 32MB + Psion MX5 en een hele leuke vriendin. Nou wat wil je nog meer.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:26 schreef flierefluiter het volgende:
Ik verdenk hem wel maar hij heeft het voordeel vd twijfel. hij is in iedergeval lang zo erg niet als janmaat.
ik zeg vooralsnog: geen racist.

ik ben het met Fortuyn eens dat we een probleem hebben mbt integratie van allochtonen. maar ik heb geen vertrouwen in zijn plannen voor een oplossing.
en ik heb het idee dat de grote partijen ook beginnen door te krijgen dat we een probleempje hebben.

als in Rotterdam-Kralingen(* "onze pubermeisjes" niet meer zonder begeleiding naar school kunnen zonder het risico te lopen verkracht te worden door een groep donkerkleurige jongetjes, dan mag toch duidelijk zijn dat we te ver zijn doorgeschoten met onze veelgeroemde tolerantie.

*D
kralingen bestaat uit twee delen: 1 ronduit deftig, de andere helft is volksbuurt maar nooit a-sociaal geweest (andere wijken in rdam staan wel zo bekend).
ik heb lang in kralingen/volksbuurt gewoond en over de wetenschap dat dergelijk dingen daar nu gebeuren kan ik me behoorlijk opwinden.
ik denk dat het probleem nu voor veel mensen wel erg dicht bij huis komt.

Verwijderd

Feit is dat Pim Fortuyn gewoon durft te zeggen wat veel Nederlanders denken, en dat hem dit veel stemmen gaat opleveren is vrij logisch.

Ik heb ook mijn twijfels of de man in kwestie een goede bestuurder voor ons land zal zijn, maar ik hoop wel dat door zijn toedoen de "andere" partijen de luiken eens voor de ogen wordt weggetrokken, en dat ze eens inzien hoe de "Nederlandse" burger er over denkt.

Het extreem "linkse" beleid wat we nu voeren deugt iig ook van geen kant!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 20:26 schreef Xangel het volgende:

En waarom.....

Snap je zelf de fout die je hier maakt ?

• klomp
  • Laatst online: 22-11-2025

klomp

Zooi...

Op dinsdag 22 januari 2002 23:04 schreef TheBird het volgende:
Feit is dat Pim Fortuyn gewoon durft te zeggen wat veel Nederlanders denken, en dat hem dit veel stemmen gaat opleveren is vrij logisch.

Ik heb ook mijn twijfels of de man in kwestie een goede bestuurder voor ons land zal zijn, maar ik hoop wel dat door zijn toedoen de "andere" partijen de luiken eens voor de ogen wordt weggetrokken, en dat ze eens inzien hoe de "Nederlandse" burger er over denkt.

Het extreem "linkse" beleid wat we nu voeren deugt iig ook van geen kant!
hier ben ik het dus mee eens.
kijk maar een hoe het op de scholen gaat enzo,
mensen worden tijdens lessen (maatchsapij leer enzo)
gevraagd wat ze er van vinden dat nederland
steeds meer gekleurde mensen krijg,

iedereen zal dan zeggen:
ja dat vinden we wel best...

als er op dat moment ook maar een is die durft te zeggen

"ik vind het kut dat ons land vol raakt door hun,
terwijl ze gewoon een beetje leven op onze belasting
centen, en ons een beetje bestelen,
terug trappen naar hun eigen land die zooi"

zullen er meteen meer zijn die het hier mee eens zijn.
het lijkt mischien fucked maar het is WEL zo

• biertje-blijf-bij-me
  • Laatst online: 04-03-2025
Op dinsdag 22 januari 2002 16:07 schreef Aqua een zeer lange lap tekst die deze poster in zijn geheel quote, terwijl hij zelf maar 2 regels schreef. Dat is niet echt de bedoeling, dat stoort nogal.
Ik had het al bijna op gegeven maar er zijn blijkbaaar nog mensen die die grijze massa tussen hun oren gebruiken. 1...2..3..:)

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 23:04 schreef TheBird het volgende:
Om maar een aktueel voorbeeld te noemen:

Het feit is ook, dat als er steeds naar schuldigen gezocht blijft worden, er geen oplossingen komen in politieke kwesties. Zie de Israël / Palestina kwestie en het topic "wie is de schuldige?"

De gedachte "Wie is de schuldige?" houdt meerdere mensen bezig dan de gedachte "Hoe kan dit opgelost worden?"

Je kan als politicus zijnde wel een algemene stem hebben wat mensen zouden denken en een globale mening hebben, maar de manier van doen wordt niet of nauwelijks besproken in de verkiezingspropaganda.

Dat is uiteindeljk waar je mee te maken gaat krijgen. en ook het verradelijke tijdens de introductie van een nieuwe partij.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 23:45 schreef Reggeaman het volgende:

[..]

Het feit is ook, dat als er steeds naar schuldigen gezocht blijft worden, er geen oplossingen komen in politieke kwesties. Zie de Israël / Palestina kwestie en het topic "wie is de schuldige?"

De gedachte "Wie is de schuldige?" houdt meerdere mensen bezig dan de gedachte "Hoe kan dit opgelost worden?"

Je kan als politicus zijnde wel een algemene stem hebben wat mensen zouden denken en een globale mening hebben, maar de manier van doen wordt niet of nauwelijks besproken in de verkiezingspropaganda.

Dat is uiteindeljk waar je mee te maken gaat krijgen. en ook het verradelijke tijdens de introductie van een nieuwe partij.
Even ter verduidelijking, Pim is niet op zoek naar schuldigen, hij wijst de schuldigen aan, en noemt de beestjes duidelijk bij naam.

Iedereen weet tenslotte wie de schuldigen zijn, maar er zijn er maar weinig die dat hardop durven te zeggen.

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 23:45 schreef Reggeaman het volgende:

[..]

Volgens mij kan je een probleem ook pas echt goed oplossen als je weet wie het veroorzaakt heeft toch? Naar mijn weten is de groep die het veroorzaakt heeft namelijk niet echt van plan hier verandering in te brengen.
Dus wat doe je dan?

Juist.
Deporteren.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:08
Geen racist?, dan iig. wel een populist en da`s maar een trede minder erg...

Verwijderd

mijn mening over Pim is:
Hij heeft goede oneliners, die precies samenvatten wat mensen vinden in hun hart. Daarom is hij ook zo populair. Ik had hem bij BVD gezien, en ik vind dat hij een goed charisma heeft. ik heb het niet eens met zijn ideeen, Maar ik denk dat hij voor een goed debat kan zorgen. Dus laat hem maar komen.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 11:54 schreef Headbanger het volgende:
Volgens mij kan je een probleem ook pas echt goed oplossen als je weet wie het veroorzaakt heeft toch?
Er zijn toch wel belangrijkere kwesties dan de 'schuldige' zoeken. Genaamd het oplossen van het probleem.

Verwijderd

De schuldigen zijn allang gevonden, en als het aan Pimmetje ligt is de oplossing ook niet zo moeilijk. ;)

Verwijderd

:9

Verwijderd

Het formuleren van de oplossing(en) is idd niet echt zijn beste punt.

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Hij heeft wel wat oplossingen genoemd, maar ik heb er nog geen enkele gehoord die ook uitvoerbaar is. De doelgroep van LN is in mijn ogen de onwetende-niet-bijster-intelligente-nederlander (NOFI). Iedereen kan roepen dat alles op het moment fout gaat (vergelijk SP, zij het in mindere en socialere mate), maar de kunst is juist om de oplossingen voor te verzinnen. Als de oplossingen zo makkelijk zouden zijn als Pim Fortuyn (die denkt Prof. voor z'n naam te mogen zetten, maar dat helemaal niet mag) denkt, zou dat allang gebeurd zijn. Het mag duidelijk zijn dat ik het niet erg eens ben met de gedachtengang van PF. Stemmen en populariteit zal het hem wel opleveren, maar iets bereiken??? Nu even wat meer ontopic, tuurlijk mag hij zeggen dat hij het te vol vindt, maar onderbouw dat dan tenminste een beetje. En tenslotte, door weg te lopen van problemen (zie TV Rijnmond) zijn volgens mij nog nooit problemen opgelost.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

druk = druk

Verwijderd

Ik heb zo hier en daar wat gelezen in div reacties. Om eerlijk te zijn is het absoluut om te kotsen. We gaan even over naar de TOPIC:

===========================================================
Ik vind van niet.

Aanleiding tot dit denken is zijn grensbeleid. Volgens hem is nederland "druk" en is er geen plaats meer voor allochtonen, alleen die echt hulp nodig hebben.

Verder wil hij het land terug geven aan zijn oorspronklijke bewoners. Een breed begrip maar het slaat o.a. op bovenstaande.

Let wel, ik ben geen rascist!

Nu mijn onderbouwing er is graag jullie mening?

Dus volgens sommige hier is Flierefluiter gelijk een rascist omdat hij het eens is met de stelling van Pim Fortuyn. Ik ben het zeker ook eens met het beleid van Pim Fortuyn. Nederland is inderdaad vol. En er moet inderdaad veel veranderen.

Het probleem in dit inmiddels liegende bange tolerantielandje is dat mensen niet voor hun mening uit durven komen. In de media liegen we zowat allemaal dat we barsten. Oh wat zijn wij Nederlanders toch een zalig en tolerant volkje.

Elke dag en keer op keer zie ik hoe schijnheilig wij Nederlanders zijn (niet allemaal maar een zeer groot gedeelte wel). Thuis hebben we het bijna allemaal over k*t of t*ring moslims, en die kl*te moskee om de hoek moeten ze in brand steken enz enz. Maar buiten zijn we zoooooooooooooooooooo tolerant en één en al begrip richting onze allochtonen vrienden. Nee dan trekken we link onze broodmolen niet open. En op één of andere website moeten we ook maar weer eens laten zien hoe goed we kunnen liegen.

Het word de bevolking maar opgedrongen om tolerant te zijn, en voor de rest je smoel te houden. Doe je dit niet dan ben je zowat direct een rascist.

GEDEELTE UIT TOPIC

Ik kan zeker ook begrijpen dat hij tegen verislamitisering is.

Mijn stelling is:

Bepaalde culturen willen in Nederland sterk en agressief naar buiten treden alsof ze terrein willen winnen. Kijk naar de moskees die als paddestoelen uit de grond schieten. Ik zeg afbreken die handel. Cultuur geen probleem maar dan wel thuis op de bank. Val er andere niet mee lastig. Probeer maar eens een kerk te bouwen in een moslimland. Ik denk dat je het niet lang zal maken.

Het moslimgeloof komt ook veel te agressief naar voren. Er valt geen normale duscussie te voeren met die gasten. Wanneer je het niet eens bent met hun geloof dan is het ook vrijwel direct (wat jij moet, wat jij, bla bla !@#$@#%^DOOD!@#$!@#$).

Ben je geen moslim dan ben je een stuk vuil. Hier zijn tal van voorbeelden over (ook in de koran). Het is niet bepaald een geloof dat andere mensen met rust laat. Al proberen ze zich wanneer ze in media in een kwaad daglicht staan, liever voor dan dat ze werkelijk zijn. We willen het geen van allen zien, of er ook maar iets tegen doen op een gezonde manier.

Je mag in Nederland niet vertellen wat er feitelijk in bepaalde moskees gebeurt. Dat ze vergaderen over, via welke kanalen de verdovende middelen verhandeld moeten worden, en dat geld weer voor bepaalde doeleinde gebruiken. En de politie mag toekijken en komt er met geen spijker tussen. Veel dingen worden verzwegen in de media. Nee maar je mag het niet zeggen. Want dan ben je een rascist. En dit allemaal totdat we in Nederland geen kant meer op kunnen.

Het moet maar eens afgelopen zijn in Nederland. Kortom, moslimmensen in Nederland absoluut geen probleem. Maar wel weg met de moskee en de rest lekker thuis doen.

En nu komt er natuurlijk ook weer een tegenbericht over hoe slecht andere geloven en mensen zijn bla bla bla. En hoe dom mijn stellingen zijn. En over hoe lief mensen in moskees zijn. En dat ze het recht moeten hebben een moskee te kunnen bouwen. En dat het allemaal niet waar is enz enz. En dat het allemaal niet zo erg is. En hoe slecht Amerika wel niet is. En over, wij hebben toch ook een kerk. En dat ik een rascist ben enz enz.

Nou, het zal me een zorg zijn. Dit is mijn mening. En tevens de juiste.

En even voor alle duidelijkheid. Ik ben geen 100% Nederlander. Ik ben een mix van. Ik voel me Nederlander. Ik ben Nederlander. Ik gedraag me als Nederlander. En ik pas me aan. En wat aanpassen betreft: dat zou ik ook doen in een ander land.

Zo, en wat moet ik nu zeggen tegen de mensen die het niet met mij eens zijn? Sorry dat ik voor mijn mening uitkom?

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 19:41 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/388647

:X
Beetje onjuiste stelling, het feit is dat er procentueel weinig hoger opgeleidde allochtonen zijn, dat ligt niet alleen aan "ons"Nederlanders hoor!

Verwijderd

Op dinsdag 22 januari 2002 20:26 schreef Xangel het volgende:

En waarom.....

-. Hij spreekt zichzelf regelmatig tegen (oke de andere
ook)
-. Hij kan geen beslissingen nemen. (eerst communist, dan
democraat):?
-. Heb je hem ooit een goed politiek debat zien voeren.
-. En wat die racistische opmerkingen betreft.... dat
zullen we vanzelf wel merken als hij in de kamer zit. :(

Oh, ja dit is gewoon mijn mening over hem. :)

Xangel
Het feit dat jij iemands uiterlijk (kaal) associeert naar die bepaalde groepering zegt meer over jouw racisme dan dat van hem?

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 19:16 schreef Reggeaman het volgende:

[..]

Er zijn toch wel belangrijkere kwesties dan de 'schuldige' zoeken. Genaamd het oplossen van het probleem.
Dat is waar, maar zolang je blijft negeren dat er een probleem bestaat, is er ook geen oplossing he.
Zie het als een alcoholist, de eerste stap die deze moet zetten ter "genezing"is onderkennen dat hij/zij alcoholist is!
Zolang de politiek blijft volhouden dat het allemaal wel meevalt, kun je (zoals je ook kunt zien) geen oplossing verwachten je.
Pim Fortuyn noemt de zaken bij hun naam, dat is een eerste stap.

Verwijderd

Dat je tegen het binnenlaten van asielzoekers bent maakt je nog geen racist.

Sommige mensen vinden het hier met 16 miljoen te druk, en dat heeft helemaal niks met de etnische samenstelling van die 16 miljoen te maken. Het is gewoon een feit dat het aantal autochtone Nederlanders afneemt omdat ze niet zoveel kindjes krijgen. Alleen de immigratiestroom en het hogere geboortecijfer van allochtonen zorgt ervoor dat de bevolking toch nog toeneemt.

Het is ook een feit dat een meer dan evenredig gedeelte van de criminelen van allochtone afkomst zijn. Om dat te erkennen hoef je ook geen racist te zijn. Het is iets anders als je gaat beweren dat ALLE allochtonen criminelen zijn maar dat doet vrijwel niemand, Pim al helemaal niet.

De mensen die ieder negatief (maar waar) commentaar op minderheden meteen aanvallen met de beschuldiging van racisme zijn zelf de feitelijke racisten. Immers zij behandelen verschillende rassen wel anders want tegen dergelijke uitspraken over autochtone Nederlanders maken zij geen bezwaar.

Verwijderd

LiquidSilver

[..]

Over kortzichtigheid gesproken (droom zacht verder).

Een hoogopgeleide Marokkaan gaat je echt niet beroven van je laptop... Denk daar maar even over na... Zeker lid van de pvda.

Aan de univerciteit in Rotterdam stelen marokanen bij het leven. Dat moeten we dan hoogopgeleide marokanen noemen.
Verleden week is er nog door eigen marokaanse studenten ingebroken om apparatuur stelen.
Het is en blijft tuig (op welk niveau dan ook). Dit soort dingen ontstaan door geloofovertuiging. Geloof maakt hele dorpen gek zal ik maar zeggen.

En de zogenaamde hoogopgeleide marokaan met een behoorlijke status hakt op een andere manier je strot door. Die zal er alles aan doen om voor zijn moslimvolk wegen te banen in de omgeving waar hij zit. Zodat ze weer een gebied veroveren voor het moslimgeloof. En dat kan op veel manieren. Ik kom zelf uit dat smerige moslimwereldje. Ik kan boekdelen schrijven over de werkwijze enz enz. Aleen jammer voor Nederland dat het de meest blinde bevolking ter wereld bevat.

Moslims wachten af totdat ze de macht kunnen grijpen. Ze breken hun niet moslimomgeving langzaam maar zeker, stukje bij stukje af. De tijd van bewijs gaat absoluut aanbreken in Nederland. En zo ook in andere lande waar ze die f*ckers meer dan zat zijn.

Verwijderd

Alhoewel ik me vrij globaal bewust ben van het religieuze gebral van een moslim, en de vaagheid van de koran die 100 maal hoger is dan een bijbel, lijkt het me eigenlijk vrij stug dat moslims de macht kunnen grijpen. Ze zijn nog steeds een minderheid ten opzichte van de rest van het volk... tenminste zover ik kan weten. Bovendien is niet elke moslim gelijk een fanatiekeling (lijkt me). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw onderbouwing aangezien je beweert uit dat 'smerige' moslimwereldje te komen, en vooral dat stuk over hun werkwijze. Zijn er bronnen die jouw algemene mening kunnen ondersteunen?

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik vind onze heer Pim Fortuijn geen echte politicus....

Wat Pim Fortuijn doet, is het volgende: Hij ziet dat er bij grote gedeeltes van de bevolking (lees blanke autochtonen) een niet te omschrijven gevoel bestaat, een echt "onderbuik gevoel" en Pim Fortuijn weet die onderbuikgevoelens om te zetten naar woorden en een verkiezingscampagne! Hij baseerd zijn standpunten niet op feiten, maar op de onderbuikgevoelens van zijn prospect-kiezers.

Ik ken nog wel iemand die ook puur op onderbuik gevoels inspeelde, was tegen 1934

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 20:12 schreef Yuri het volgende:
Ik ken nog wel iemand die ook puur op onderbuik gevoels inspeelde, was tegen 1934
Berlusconi heeft d'r ook wel een handje van trouwens. Misschien porbeert pimmetje via de politiek hem in z'n bed te lokken ofzo 8-)

Verwijderd

Fortuyn geen racist?? Leg mij dan maar eens uit wat hij met "Nederland moet weer terug naar de Nederlanders" bedoelt...

Nog iets idioots, Fortuyn heeft gezegd dat drugskoeriers "met z'n 20en opgesloten moeten worden in een kooi" want "dat schrikt af" |:( Het komt blijkbaar niet bij die gozer in z'n hoofd op dat die mensen dat doen uit pure armoede! |:(

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 23:55 schreef yscoman het volgende:

Vertel me wat er in vredesnaam mis is met mensen die hun eigen geloof willen praktiseren, op vreedzame wijze, in plaats van zich het geloof van een ander op te laten leggen en tegen wil en dank christen te worden?
Ik vind die moskeeën in ons land volslagen belachelijk, wij mogen in "hun" landen ook geen christelijke kerken bouwen, als zij hun geloof willen belijden dan doen ze dat maar thuis ofzo. Ik erger me dood aan al die buitenlands pratende mensen op straat, ik kom van het platteland en kan vloeien dialect spreken, maar ik kan ook vloeiend nederlands spreken ZONDER accent, omdat dat onze voertaal is, als die mensen thuis een andere taal willen spreken, prima, maar niet op straat.

En misschien ben ik nu wel een racist, maar dan noem je dat maar zo, verder vind ik trouwens dat de grens op slot moet, zoals pim fortuyn dat wil, mensen die echt hulp nodig hebben, die moet je te alleen tijde helpen, daar is geen discussie over mogelijk, maar mensen die "zomaar" hierheen komen, want in nederland zijn alle straten van goud -->moven.

PS nu zal ik wel weer bakken met kritiek over me heen krijgen, maar dat ben ik gewend :P

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 01:05 schreef metalass het volgende:

[..]

Ik vind die moskeeën in ons land volslagen belachelijk, wij mogen in "hun" landen ook geen christelijke kerken bouwen, als zij hun geloof willen belijden dan doen ze dat maar thuis ofzo. Ik erger me dood aan al die buitenlands pratende mensen op straat, ik kom van het platteland en kan vloeien dialect spreken, maar ik kan ook vloeiend nederlands spreken ZONDER accent, omdat dat onze voertaal is, als die mensen thuis een andere taal willen spreken, prima, maar niet op straat.

En misschien ben ik nu wel een racist, maar dan noem je dat maar zo, verder vind ik trouwens dat de grens op slot moet, zoals pim fortuyn dat wil, mensen die echt hulp nodig hebben, die moet je te alleen tijde helpen, daar is geen discussie over mogelijk, maar mensen die "zomaar" hierheen komen, want in nederland zijn alle straten van goud -->moven.

PS nu zal ik wel weer bakken met kritiek over me heen krijgen, maar dat ben ik gewend :P
Hehe, ik vind je op bepaalde punten wel gelijk hebben, vooral over dat praten op straat. Ze praten bijna nooit Nederlands. En als je ze dan raar aamkijk dan denken ze gelijk dat je de pest op hen heb :(

• Yuri
Op zondag 27 januari 2002 01:11 schreef jbalk het volgende:

[..]

Hehe, ik vind je op bepaalde punten wel gelijk hebben, vooral over dat praten op straat. Ze praten bijna nooit Nederlands. En als je ze dan raar aamkijk dan denken ze gelijk dat je de pest op hen heb :(
Praten we nu over Asielzoekers of over turken/marrokanen? Want daar is dus wel een grens te trekken. Van de gene die het hier zo'n economisch paradijs vinden is het over grote deel turks of marrokaans! En welke stomme mogolen hebben er voor gezorgt dat ze hierheen kwamen? WIJ OF TE WEL HET DOOR ONS TOENDERTIJD GEKOZEN KABINNET, de asielszoekers daar in tegen praten soms alleen hun eigen taal, omdat ze hiernog maar 2/3 maand zitten, leer jij maar eens een andere taal in 2/3 maand! Reken maar dat dat jou niet lukt!!

En wie de fuck is "ze" ben ik ze? Ik ben ook een buitenlander maar ik praat alleen Nederlands/Duits/Engels/Frans? Hoor ik ook bij "ze" want "ze" zijn de buitenlanders...... dus daar hoor ik ook bij. Je kunt "Ze" of te wel de "buitenlanders" of te wel "de gekleurden" niet generaliseren! Ik ken asielzoekers die harder werken dan wie dan ook! Maar ja je hebt natuurlijk ook "ze" rond lopen die het verpesten voor de rest van "ze".

Wie is "Ze" ieder mens is uniek dus je kunt al zowieso niet lullen over "ze"....

Ja degene die jij aankijkt zijn Turken of Marrokanen, en daar zitten wel kankerlijers tussen, maar ook weer niet allemaal. En ja die kan Pimmetje Voortuin nooit het land uit zetten, dat zijn al 2e of 3e generatie Nederlanders. Hoe wou je dat doen dan? In Westerbork dat kamp weer openen? Of vragen aan Polen of we Auschwitz mogen gebruiken?

• Yuri
Op zondag 27 januari 2002 01:05 schreef metalass het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan ook maar alle boeren het land uitgooien! Al die zielige altijd maar jammerende akkerstakkers of melkmongooltjes? Want daar zitten ook een aantal tussen die niet normaal ABN kunnen praten, maar alleen Fries ofsow.... dus hup die het land ook uit!! Ohnee natuurlijk niet, ze zijn wel blank!! Je bent gewoon een rascist en dat heb je ook donders goed door ja! :r |:(

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:48 schreef Henkie20nl het volgende:
Hij heeft wel wat oplossingen genoemd, maar ik heb er nog geen enkele gehoord die ook uitvoerbaar is. De doelgroep van LN is in mijn ogen de onwetende-niet-bijster-intelligente-nederlander (NOFI).
Weet ik niet hoor, die nederlanders waar jij het nu over hebt, hebben VVD, en PVDA 8 jaar lang de kans gegeven er op intelligente wijze iets aan te doen, en ik hoef je toch niet te vertellen wat daarvan het resultaat is?
Leuk wel dat al die partijen die de situatie die er nu is hebben laten ontstaan nu wel aan willen gaan pakken???
Hadden ze daar al niet een poosje de kans voor gehad??

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 20:12 schreef Yuri het volgende:
Ik vind onze heer Pim Fortuijn geen echte politicus....

Wat Pim Fortuijn doet, is het volgende: Hij ziet dat er bij grote gedeeltes van de bevolking (lees blanke autochtonen) een niet te omschrijven gevoel bestaat, een echt "onderbuik gevoel" en Pim Fortuijn weet die onderbuikgevoelens om te zetten naar woorden en een verkiezingscampagne! Hij baseerd zijn standpunten niet op feiten, maar op de onderbuikgevoelens van zijn prospect-kiezers.

Feit dat onderbuikgevoelens ergens een bron van ontstaan hebben, wordt gemakshalve nu even vergeten???

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 04:09 schreef Yuri het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan ook maar alle boeren het land uitgooien! Al die zielige altijd maar jammerende akkerstakkers of melkmongooltjes? Want daar zitten ook een aantal tussen die niet normaal ABN kunnen praten, maar alleen Fries ofsow.... dus hup die het land ook uit!! Ohnee natuurlijk niet, ze zijn wel blank!! Je bent gewoon een rascist en dat heb je ook donders goed door ja! :r |:(
Is wel een beetje kort door de bocht, je vergeet even dat de meeste boeren wel al een leven hier hebben gewerkt en betaald, en kennelijk ben je niet op de hoogte van het feit dat het voor een boer aanzienlijk moeilijker is om vergoedingen te krijgen voor alle regels die ze zijn opgelegd, dan het voor een asielzoeker is, die bij binnenkomst een zag geld krijgt toegestopt.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 21:39 schreef Ibis het volgende:
Nog iets idioots, Fortuyn heeft gezegd dat drugskoeriers "met z'n 20en opgesloten moeten worden in een kooi" want "dat schrikt af" |:( Het komt blijkbaar niet bij die gozer in z'n hoofd op dat die mensen dat doen uit pure armoede! |:(
Hij chargeert natuurlijk, maar jij vind dus dat als je honger hebt je best een oud vrouwtje van haar AOW mag beroven?????

Verwijderd

waar heb je mij dat zien zeggen?
ik snap totaal niet waar die opmerking op slaat, niemand heeft het hier over oude vrouwtjes en hun wao...

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 04:05 schreef Yuri het volgende:

[..]

Praten we nu over Asielzoekers of over turken/marrokanen? Want daar is dus wel een grens te trekken. Van de gene die het hier zo'n economisch paradijs vinden is het over grote deel turks of marrokaans! En welke stomme mogolen hebben er voor gezorgt dat ze hierheen kwamen? WIJ OF TE WEL HET DOOR ONS TOENDERTIJD GEKOZEN KABINNET, de asielszoekers daar in tegen praten soms alleen hun eigen taal, omdat ze hiernog maar 2/3 maand zitten, leer jij maar eens een andere taal in 2/3 maand! Reken maar dat dat jou niet lukt!!

En wie de fuck is "ze" ben ik ze? Ik ben ook een buitenlander maar ik praat alleen Nederlands/Duits/Engels/Frans? Hoor ik ook bij "ze" want "ze" zijn de buitenlanders...... dus daar hoor ik ook bij. Je kunt "Ze" of te wel de "buitenlanders" of te wel "de gekleurden" niet generaliseren! Ik ken asielzoekers die harder werken dan wie dan ook! Maar ja je hebt natuurlijk ook "ze" rond lopen die het verpesten voor de rest van "ze".
Je begrijpt het niet helemaal, waar het om gaat is dat je de categorie buitenlanders die geen enkele intentie hebben om ook maar iets te doen om zich aan te passen aan het land waar ze zelf kennelijk voor hebben gekozen probeert op andere gedachten te brengen.
Ook Pim Fortuyn wil iedereen een kans geven, maar mensen moeten wel met een bepaalde motivatie hierheen komen (en dan bedoel ik niet de goede sociale voorzieningen).
Het is niet goed, niet menselijk, en niet zinvol om iemand uit een ander land in een "reservaat"te stoppen waaraan wij de naam asielzoekerscentrum geven, vervolgens af en toe een brood over het hek te gooien en te zeggen dat we goed voor mensen zijn.
Het is niet goed om mensen geen kansen te geven, maar het is ook niet goed om naar nederland te komen zonder enige intentie te hebben hier ook iets te willen opbouwen.
Leefbaar Nederland stelt dat dat voor iedere burger geldt, dus ook voor nederlanders!
Je kunt niet tolereren dat je anderen voor jou laat werken, en percentages van hun (welverdiende) loon voor jouw welzijn laat inleveren daar waar dat gewoonweg niet nodig is.
Wij hebben een maatschappij gecreeert waarin wij het tolereren dat ik onderweg met met mijn vrouw en kinderen naar de dierentuin 30 keer wordt lastig gevallen door een junk, of dakloze die mij een (door ons) gesubsidieerd krantje wil verkopen.
Dat beschouwen wij inmiddels als normaal, en we moeten nog respect voor zo iemand hebben ook?
Wij gedogen het dat in Rotterdam in de Pauluskerk een "Beautydag"voor daklozen wordt georganiseerd (en betaald door ons).
Het is als je gewoon nadenkt toch te gek om over te praten?
Er is in Nederland geen mens die armoede kent, behalve als je er zelf voor hebt gekozen, waar liggen de gronden die dit gedrag aanvaardbaar maken?
Iemand die terecht door zijn inzet en arbeid fysiek niet meer in staat is om zijn bijdrage te leveren aan zijn eigen onderhoud en de maatschappij verdient door zijn historie een gouden krans en een goed leven en mag van mijn geld worden onderhouden.
Iemand die te begodverdomd is om te werken moet een doodschop krijgen en zelf maar zien hoe hij de rekeningen betaald.
Ik weet echt waarover ik het heb hoor, ik zit in de WSNP en mag me de pokke werken voor uiteindelijk een salaris op bijstandsniveau.
Ik vind dat prima, want zo hoort het ook.
Ik kan van dit riante salaris zelfs nog € 100,00 per vier weeken sparen, dus armoede kennen wij in Nederland gewoon niet!
Als ik niet zou willen werk ik nooit meer ik kan honderd redenen bedenken om te worden afgekeurd, maar ik weiger mijn handen op te houden.
Als iedereen die instelling zou hebben was Leefbaar Nederland wel overbodig!

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 09:30 schreef Ibis het volgende:
waar heb je mij dat zien zeggen?
ik snap totaal niet waar die opmerking op slaat, niemand heeft het hier over oude vrouwtjes en hun wao...
Jij stelt dat drugkoeriers kennelijk mededogen verdienen door het feit dat zij in armoede leven???

Dus ik weet niet of ik het verder nog uit moet leggen, maar die drugkoeriers bevoorraden de junks, deze hebben honger omdat zij hun geld (wat ze ook al zonder enige arbeid hebben verkregen) nodig hebben voor hun verslaving, daarom "moeten"zij ter voorziening in hun "levensonderhoud" overgaan tot het verkrijgen van centjes op manieren die met werken niets hebben te maken.

Zo duidelijk????

Drugkoeriers opsluiten zal geen zin hebben, maar ze boven de atlantische oceaan zwemles geven lost wel iets op hoor, of ben ik nu te ongenuanceerd?

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 19:20 schreef chromisX het volgende:
Alhoewel ik me vrij globaal bewust ben van het religieuze gebral van een moslim, en de vaagheid van de koran die 100 maal hoger is dan een bijbel, lijkt het me eigenlijk vrij stug dat moslims de macht kunnen grijpen. Ze zijn nog steeds een minderheid ten opzichte van de rest van het volk... tenminste zover ik kan weten.
Relieus gebral is ook in de bijbel volop aanwezig, waar het om gaat heeft niets met religie te maken.
Feit is dat een moslim alleen al door het feit dat hij moslim is rechten heeft????.
Minder- of meerderheid is niet van belang.
Je leeft in nederland en dat vraagt enige aanpassing, welke religie of cultuur je ook aanhangt.

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Wat is nu werkelijk het probleem?
Wie heeft er nu écht het idee dat zijn of haar toekomst verziekt is door de komst van de allochtonen.

Die we "by the way" al moeten zoeken binnen ons eigen koningshuis.

Het aangeslipte stukje moeras dat wij nederland noemen is in de geschiedenis al zo vaak onder de voet gelopen.
En er is in die tijd al zoveel vermenging ontstaan, dat je in veel gevallen niet eens meer van echte nedelanders kunt spreken.

Tóch heeft nederland aardig wat opgebouwd.
Waarvan een groot gedeelte te danken is aan dingen die niet van nederlandse bodem komen.
Denk bijvoorbeeld aan de V.O.C.

Als wij ons door de eeuwen heen niet met andere landen bemoeit hadden zouden we nu nog alleen maar keuterboeren en bollenkwekers zijn.
En waarschijnlijk zwaar gereformeerd of extreem katholiek.

Wees blij dat we hier zo'n open portaal hebben waardoor je wereld iets groter wordt dan het dorpje waar je opgegroeid bent.

Ho ho ho ....ik zeg niet dat we nederland weg moeten geven of zo.....maar onze open houding heeft ons erg veel welvaart opgeleverd.
Of zie ik dat verkeerd?

en als je katholiek bent of zo, dan vindt je het niet leuk dat er een moskee komt in je buurt.

Maar als de plaatselijke voetbalclub thuis speelt heb je ook al iets tegen de bezoekende club.

Dus wanneer hoor je eigenlijk waar niet echt thuis?

De meeste nederlanders zijn namelijk, na enkele keren bezet geweest te zijn, aardig vermengd met frans, duits en spaans bloed.

Dus wie of wat is nu eigelijk een echte nederlander.

Of heeft die geschiedenis alleen maar betrekking op buitenlanders en allochtonen?

By the way, ik ben redelijk rechts geäard, maar dat heeft niets met kleur of afkomst te maken.
Maar wel op het aanpassen en bewegen binnen een groep.
En dat geld voor iedereen in elke groep.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Mooody
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

ik vind dat er eindelijk iemand is die inziet dat we iets moeten doen om te zorgen dat we niet de criminaliteitscijfers van Amerika krijgen....

Het is een feit dat de turkse/marokkaanse/antiliaanse bevolking zorgt voor de meeste overlast en criminaliteit....kijk naar de cijfers! En dan is dit gegeven niet relatief, maar absoluut...en dat is helemaal te gek. Er zijn een stuk minder 'buitenlanders' dan Nederlanders in ons land, maar die minderheid zorgt wel voor meer overlast en daar moet gewoon iets aan gedaan worden. Niet alleen maar wijzen, elkaar de schuld geven en zeggen dat het op termijn wel goed komt (o.a CDA, VVD). Nee! Iets doen!

Ik ben helemaal geen racist en ik geef echt niet alleen de schuld aan de 'buitenlanders'. Want de Nederlanders zijn eigenlijk de mensen die de schuld moeten krijgen, zij hebben deze mensen hierheen gehaald in de '70, zonder rekening te houden met verschillend geloof en mentaliteit. Wij zijn veel te zacht!

Ik denk dat er iets kan worden gedaan wanneer je de straffen een stuk verhoogd. Want zeg nou zelf, als je iemand mishandeld krijg je op z'n hoogst een straf van 6 maand...dat schikt deze mensen amper af. Nee, leg dan een straf voor van 2 of 3 jaar. Hiermee zorg je echt wel dat mensen zich een tweede keer bedenken voordat ze iets strafbaars doen.

Dus ik zou zeggen...Pim Fortuin, laat maar zien wat je in je mars hebt. Ik wacht geduldig af...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

In Nederland worden allochtonen en criminelen door onze overheid beschermd.
Ben je het allebei dan zit je hier natuurlijk helemaal op rozen...

De Nederlanders die zich wel netjes aan de wet houden zijn deze politiek gewoon spuugzat.
Je wordt als nette belastingbetalende burger niet eens serieus genomen, terwijl elke allochtoon of crimineel hier alle hulp kan krijgen die hij maar hebben wil...

Nederland is aan het verloederen, grote wachtlijsten in de gezondheidszorg, het onderwijs gaat met stappen achteruit, en dan nog maar niet te praten over de criminaliteit, maar het asielbeleid draait nog als een zonnetje! |:(

Gelukkig zijn er nog mensen zoals Pim Fortuyn die donders goed in de gaten hebben dat het hier helemaal de verkeerde kant op gaat met ons huidige beleid.
Hij heeft meer lef dan al die mietjes in Den Haag bij elkaar, het wordt dan ook hoog tijd dat die sufkoppen daar eens wakker geschud worden...

Pim Fortuyn is geen racist, de man is een realist.

Verwijderd

Bovendien heeft de islamitische gemeenschap nogal ernstige 'double standards'.
Wij moeten tolerant zijn jegens hen, maar ondertussen zijn zij helemaal niet tolerant. Regelmatig worden homo's of andere mensen waar de islam het niet zo op heeft gemolesteerd.
Ze mogen dus best eens een koekje van eigen deeg krijgen.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 23:10 schreef TheBird het volgende:

Nederland is aan het verloederen, grote wachtlijsten in de gezondheidszorg, het onderwijs gaat met stappen achteruit, en dan nog maar niet te praten over de criminaliteit, maar het asielbeleid draait nog als een zonnetje! |:(
Ik was trouwens nog de AOWers vergeten, mensen die hun hele leven gewerkt hebben, en belasting betaald.
Die krijgen gewoon een trap na, omdat de centjes harder nodig zijn voor de zielige asielzoekertjes, die hier over het algemeen alleen maar de crimineel gaan lopen uithangen.

VIVA DEN HAAG!!! :r :r :r

Verwijderd

chromisX

Alhoewel ik me vrij globaal bewust ben van het religieuze gebral van een moslim, en de vaagheid van de koran die 100 maal hoger is dan een bijbel, lijkt het me eigenlijk vrij stug dat moslims de macht kunnen grijpen. Ze zijn nog steeds een minderheid ten opzichte van de rest van het volk... tenminste zover ik kan weten. Bovendien is niet elke moslim gelijk een fanatiekeling (lijkt me). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw onderbouwing aangezien je beweert uit dat 'smerige' moslimwereldje te komen, en vooral dat stuk over hun werkwijze. Zijn er bronnen die jouw algemene mening kunnen ondersteunen?

Ik kan je vertellen dat je er in alle opzichten zwaar naast zit, en zeker niet op de hoogte bent van wat er echt gaande is binnen de moslimwereld. Ik kan zeggen dat ik er zelf zeer diep in heb gezeten.

Om te beginnen kan ik jou geen bronnen geven. De reden is omdat je dat zelf moet ervaren. Een voorbeeld:

Wanneer je zelf in de moslimwereld zou treden dan zou het je jaren kosten om maar net bij de rand van de absolute harde kern te komen die bindingen hebben met, laten we houden op organisaties met bizarre doeleinde. Om hier verder op in te gaan is voor jou en voor mij zinloos. Je kan het alleen maar van me aannemen of zelfervaring opdoen.
Ik zou zeggen leef je uit.

Verder lijkt het jou eigenlijk vrij stug dat moslims de macht kunnen grijpen. Ik vind je reactie niet vreemd of dom. Zelfs ook wel logich. Maar helaas, de waarheid spreekt anders. Voorbeeld:

Het is echter een kwestie van jaren.

1. Het moslimleger uitbreiden.

2. Het moslimleger binnen alle bevolkingslagen als een parasiet laten binnendringen.

3. Geld vergaren (kom ik later nog op terug).

4. Knuppels uit andere rassen naar je moslimgeloof trekken (die kan je goed gebruiken omdat die zeker onzichtbaar zijn, na een grondige hersenspoeling(lijken niet op arabsoorten, maar wel zelfde instelling).

5. Wereldwijd chaos veroorzaken (op deze manier kan je zien hoe een land cq politiek zich zal gaan wapenen of vormen in tijden van ellende en chaos (vorm van aftasten, zie Amerika en andere gebieden).

Doe dit vanuit een gaar arm land waar toch niks meer aan te verzieken valt. Dat je daar dan wat strijders kwijt zal raken op kleine schaal (wereldwijd gezien) maakt geen ruk uit. Het is toch voor de heilige oorlog. Amerika hapte goed. Allemaal planningen van één groot besturend lichaam.
Hou het voor de rest rustig en intussen nieuwe strategie bepalen.

6. In het land cq werelddeel waar je verblijft als moslim, hier en daar de voeding vervuilen (mag je zelf invullen). Weer vorm van chaos en verlies. De focus van de massa verandert en zijn meer blind voor andere dingen. Op allerlei gebieden markt veroveren. Iedere keer weer een stukje schade. Dus overal, op welke manier dan ook de economie verzieken en geld storten naar eigen bodem. En in dat achterlijke Nederland werkt dat helemaal perfect. Je met 40 man inschrijven op één adres en geld trekken was in het verleden niet vreemd. Kunnen we weer extra geld storten naar eigen bodem.

6. Een groep moslims vormen die zich normaal opstellen en het moslimgeloof in de media goed doen lijken en zich ook in de politiek hard proberen te maken.

7. Zoeken naar nieuwe ingangen om chaos te veroorzaken.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar het uiteindelijk op neer komt is dat wanneer je maar lang genoeg, met vele kleintjes blijft sjorren en trekken, dan krijg je een reus echt wel neer. Hoe dan ook. De wereldeconomie zal absoluut neer gaan. Daar ben ik zeerzeker van overtuigd. Niet omdat ik het wil maar omdat ik het weet. Nederland is één grote herberg van terroristen. Het sterft er hier van. Alleen we zien het niet. Misschien nog het verslag gezien van de wetenschapper die hier al jaren onderzoek naar doet? Zal wel niet.

En dan terug te komen op het volgende.

Ze zijn nog steeds een minderheid ten opzichte van de rest van het volk... tenminste zover ik kan weten.

Misschien wat aantal betreft. Maar wat geld en macht betreft zeker niet. Onder de moslims in Nederland zit vreselijk veel geld. De manier hoe ze dat vergaren is duidelijk. De bedragen aan geld die ze uit dit domme kikkerland hebben weggesleept is niet meer te overzien. Hun wereldwijde éénheid is niet tegenop te vechten.

Nederland komt binnen enkele jaren echt aan de beurt wanneer er niks aan word gedaan. Dus laat onze strijder oom Pim maar lekker zijn best doen en op z'n minst veel van dat tuig buiten laten.

Kortom of je het nou wel of niet aan wil nemen. Er is zoveel gaande binnen div moslimorganisaties, dat wil je echt niet weten. En ik kan het helaas heel moeilijk uitleggen. Wanneer ik diep zou gaan zou je me voor gek verklaren. En dat zal je misschien nu ook. Maar dat maak mij niet uit. Geloof maar wat je zelf wil. Ik weet.

Verwijderd

Op zaterdag 26 januari 2002 18:42 schreef Locutus_B het volgende:
LiquidSilver

[..]

Over kortzichtigheid gesproken (droom zacht verder).

Een hoogopgeleide Marokkaan gaat je echt niet beroven van je laptop... Denk daar maar even over na... Zeker lid van de pvda.

Aan de univerciteit in Rotterdam stelen marokanen bij het leven. Dat moeten we dan hoogopgeleide marokanen noemen.
Verleden week is er nog door eigen marokaanse studenten ingebroken om apparatuur stelen.
Het is en blijft tuig (op welk niveau dan ook). Dit soort dingen ontstaan door geloofovertuiging. Geloof maakt hele dorpen gek zal ik maar zeggen.

En de zogenaamde hoogopgeleide marokaan met een behoorlijke status hakt op een andere manier je strot door. Die zal er alles aan doen om voor zijn moslimvolk wegen te banen in de omgeving waar hij zit. Zodat ze weer een gebied veroveren voor het moslimgeloof. En dat kan op veel manieren. Ik kom zelf uit dat smerige moslimwereldje. Ik kan boekdelen schrijven over de werkwijze enz enz. Aleen jammer voor Nederland dat het de meest blinde bevolking ter wereld bevat.

Moslims wachten af totdat ze de macht kunnen grijpen. Ze breken hun niet moslimomgeving langzaam maar zeker, stukje bij stukje af. De tijd van bewijs gaat absoluut aanbreken in Nederland. En zo ook in andere lande waar ze die f*ckers meer dan zat zijn.
Een hoogopgeleide Marokkaan ben ik nog nooit tegen gekomen :(

Verder rest mij nog maar 1 ding:

SLOTJE !!!!!!

:)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 04:29 schreef Locutus_B het volgende:
5. Wereldwijd chaos veroorzaken (op deze manier kan je zien hoe een land cq politiek zich zal gaan wapenen of vormen in tijden van ellende en chaos (vorm van aftasten, zie Amerika en andere gebieden).

Doe dit vanuit een gaar arm land waar toch niks meer aan te verzieken valt. Dat je daar dan wat strijders kwijt zal raken op kleine schaal (wereldwijd gezien) maakt geen ruk uit. Het is toch voor de heilige oorlog. Amerika hapte goed. Allemaal planningen van één groot besturend lichaam.
Hou het voor de rest rustig en intussen nieuwe strategie bepalen.
ehm ik weet niet of het je opgevallen is .. maar de Moslims zijn wel de laatste die hier baat bij hebben gehad..

je moet maar eens gaan kijken wie er nou echt profiteerd..
denk aan olie, militaire bezetting van olie producerende landen, vette contracten voor de wapen industrie ( betaald door de belasting van de gewone buger ), het vergroten van de regerings macht in eigen land ten koste van de vrijheid van de burger , ( lees: onderdrukking )

de amerikaanse samenleving word door hun regering ( corporate maffia ) beschouwd als een bedrijf
vijandige overname ( zie verkiezingen ) plukken het kaal en laten het failliet verklaren.. en de big guys gaan ervandoor met het geld ( ENRON ! )

en jan lul kan de eerste 100 jaar de staats schulden gaan afbetalen ( volgens Bush 106 miljard dit jaar ) en dat zijn voornamelijk zogenaamde "Defense spendings"
die 106 miljard van de burgers verdwijnt dus in de zakken van Bush z'n vriendjes in de wapen industrie
7. Zoeken naar nieuwe ingangen om chaos te veroorzaken.
hey dat mag niet .. daar heeft de VS een patent, copyright en trademark op
Misschien wat aantal betreft. Maar wat geld en macht betreft zeker niet. Onder de moslims in Nederland zit vreselijk veel geld. De manier hoe ze dat vergaren is duidelijk. De bedragen aan geld die ze uit dit domme kikkerland hebben weggesleept is niet meer te overzien. Hun wereldwijde éénheid is niet tegenop te vechten.
toon mij een moslim in nederland die meer geld heeft dan Freddy heineken

enig idee hoeveel geld wij wegslepen en gesleept hebben uit arabische landen ( Shell ?? )

enig idee van hoeveel geld wij wegslepen uit het buitenland met exporteren van Bier, nederwiet en XTC en in het verleden Opium ?

Wat de 'moslims' hier 'wegslepen' is wisselgeld

misschien moet je ook eens 'infiltreren' bij de CP'86
eens kijken wat de 'blanken' allemaal willen doen
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.