Op maandag 21 januari 2002 23:55 schreef yscoman het volgende:
"Verder is hij tegen een verislamitisering van Nederland"
Vertel me wat er in vredesnaam mis is met mensen die hun eigen geloof willen praktiseren, op vreedzame wijze, in plaats van zich het geloof van een ander op te laten leggen en tegen wil en dank christen te worden?
Vreedzaam? Nu zal ik vast generaliseren, maar als ik in de stad loop dan lopen daar van die Turkse guppen rond, mensen provoceren, respectloos en continue schreeuwend "Skirim walla"..
Als je er vriendelijk wat van zegt dan kun je er gif op innemen dat de algehele familie diezelfde avond een ticket koopt in Turkije betaald met geld van de kinderbijslag afkomstig van o.a. mijn zuurverdiende belastingcenten, en je +10 familieleden op je dak hebt.
Kijk, je haalt hier twee argumenten aan die zeer verschillend zijn: het Turks dat steeds meer op straat wordt gesproken, en steeds meer moskeeën die overal oprijzen. Ik ben het ermee eens dat het een ongewenste situatie is dat mensen Turks, of welke andere vreemde taal dan ook, blijven spreken in hun nieuwe thuisland. Dit leidt slechts tot vervreemding, en deze mensen zouden Nederlands moeten leren, en dit ook moeten gebruiken.
Maar de moskeeën die overal oprijzen, daar zie ik zoals ik al zei geen problemen mee. Zolang het geen fundamentalistische terroristen zijn maar vredelievende moslims, wat is daar dan mis mee? Geef mij een goede reden om deze mensen niet toe te staan hun geloof uit te oefenen?
Prachtig maar ik zie zo langzamerhand een Nederlandse cultuur en beeld met nog echte Nederlandse details totaal omslaan naar een vervreemding.
Ik erger me nog steeds aan de Moskee in de buurt welke je in je weekend wakker maakt met gejengel op ontzettend vroege tijdstippen. Nog voordat mijn katten zelfs wakker zijn hoor ik al "ijaaaaaaa jengel jengel... sjjeiriiwerkkk".
Sorry hoor, maar geef die lui dan een headset zodra ze hun schoenen hebben uitgedaan, worden anderen ook niet lastig gevallen.
Een ander punt dat je aanhaalt: hij wil "het land teruggeven aan de oorspronkelijke bewoners". Hier kan ik pagina's lang tegenin gaan, maar ik zal proberen het kort te houden. Wie zijn bijvoorbeeld die oorspronkelijke bewoners? Ben jij dat? Ben ik dat? Hoe stellen we dat vast? Gaan we genetisch bekijken wie hier "thuishoort", en gooien we de rest van de mensen eruit? Waarheen dan?
Ik heb niets tegen andere rassen. Maar ik heb wel iets tegen de personen die naar ons land toekomen om het begrip verzorgingsstaat eens uit te testen. Meer als 45% van de Turkse gemeenschap boven de 40 jaar leeft verdorie op de AOW wet. Volgens recente onderzoeken is ook de hoeveelheid fraude aangetoond met o.a. kinderbijslag. Kinderen die in Turkijke wonen in Nederland opgeven en vervolgens kinderbijslag naar Turkijke sluizen.
Kom toch op man, en dat moeten wij dulden? Wegschoppen die lui, daar werk ik geen 60 uur per week voor. Overigens zijn ze wel in staat om vliegtickets etc. te kopen voor de reis naar Nederland.
Het wordt een ander verhaal als dit te maken heeft met oorlog etc. in het vaderland. Maar als de oorlog voorbij is mogen ze imo linea recta weer terug.
En die oorspronkelijke bewoners, sinds wanneer wonen die hier dan? De bevolkingsgroep die jij bedoelt is toch, als ik het me goed herinner van de middelbare school, aan komen lopen ergens uit de Kaukasus ofzo? Wie woonden hier dan voor hen? En daarvoor? Alle mensen eruit zou ik zeggen: vroeger woonden hier alleen wilde runderen en wolven enzo.
Met andere woorden: vertel me wat hij met dit punt in vredesnaam bedoelt, en wat voor maatregelen wil hij hier concreet voor treffen?
Punt gaat niet om de rassen. Punt gaat om het misbruik van de verzorgingsstaat. Het aangetoond percentage criminaliteit onder allochtonen, het gedrag richting de medemens van bepaalde groepen.
Ik stel dat dhr. Fortuyn zich van mooie woorden bedient, maar dat daarachter een misschien niet direct racistische, maar toch wel een ondoordachte en egoïstische argumentatie schuilgaat. Misschien is hij geen racist (ik ken de definitie van het woord niet precies genoeg) maar dan komt hij er toch gevaarlijk dicht bij in de buurt.
Zodra er wat over allochtonen wordt gezegd heb je altijd mensen die meteen beginnen te zeiken over discriminatie, rassenhaat en andere waarschuwen bij voorbaat al voor een 2de Hitler. Wat deze personen alleen niet zien is dat onderzoeken helaas de vervelende waarheid over bepaalde feiten mbt. allochtonen naar boven brengen.
Punt is alleen dat Dhr. Fortuyn één van de weinige politici is die deze commentaar voor lief neemt voor het doel wat hij heeft namelijk een "Leefbaar Nederland".