[CM] Zwaar gemodde Air-Cooled PIII-800@920 [pics]

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Hallo mede GoT-addicts :)

Bij deze post ik dan eindelijk de langverwachte pics van mijn zwaar gemodde Air-Cooled-C@se 8-)

Hoewel ik erg graag wat extra MHz uit m'n processor wilde persen, vond ik't toch wat te ver gaan om deze PIII nu helemaal met een waterkoeling te gaan uitrusten .. ik bedoel, dan kan ik voor een paar centen beter een AMD Dondervogel kopen.

Het begon allemaal toen ik op school een 110V~ ventilator zag liggen:

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/AC-fan.jpg

Deze fan was 2e-hands en ik mocht'm voor Hfl 6,- meenemen!! :9~ Hoewel hij voor 110V~ gemaakt is, kon ik'm vrij eenvoudig m.b.v. een paar condensatoren op 220V~ laten lopen. Kijk maar eens in het volgende topic:

[FAN] Hoe aan te sluiten een 110V fan

Vervolgens gaan passen en meten .. bovenkant van m'n c@se geschroefd en er een rechthoekig gat in gestansd (tjeeesss hoe sgreif je dat!? :?)

Anyweg .. ik ga jullie meenemen op reis door mijn pc! >:)

Hou je vast!!

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/AC-fan2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/AC-fan5.jpg

Mijn PIII is een Slot1-versie.
Je-weet-wel, zo'n soort AGP-slot, maar dan voor je processor! Bij mijn moederbord, een ASUS P3B-f, is deze in de hoogte aangebracht. Dit ziet er dan als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/AC-fan13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/AC-fan4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/proc1.jpg

Mooi, maar eenmaal onderaan aangekomen, botst de lucht ineens ergens tegenaan!! :?

Het blijkt dat daar een grafischekaart zit. In mijn geval is dat nog een Diamond Viper770 (TNT2 non-ultra, AGP).
De lucht zal hier dus omheen moeten .. maar hoe?!

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/proc5.jpg

Hiertoe heb ik een fan-guide in elkaar geknutseld van een stuk PVC buis en een HD-koeler.

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/Fangui11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/Fangui4.jpg

Nah en uiteindelijk moet de lucht de kast weer uit gezogen worden. Dit doe ik met 2 fan's die ik uit 2 oude voedingen gesloopt heb, een 8x8 en een 9x9 op 12V.

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/frontfan1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/frontfan3.jpg

Nah dat was'm! :D

Sorry voor de brakke pics, maar ik heb hier alleen de beschikking over zo'n Logitech webcam en bovendien staat de pc gewoon onder 't bureau, dus moest ik wat met een lamp lopen prutsen. 't Zijn wel echte actie foto's want de pc stond dus gewoon aan! Ik heb de webcam helemaal naar me processor toe gefriemeld voor de pics :P LOL

Goed, vervolgens was het zaak de boel te gaan overklokken ... hoe dat is gegaan, kun je in het volgende topic lezen:

[OC] Second opinion gevraagd bij PIII 500@620

(het verhaal hoe een PIII@500 uiteindelijk in een PIII@960 resulteerde)

Er lopen nog 2 topics over dergelijke ventilatoren en hoe die in een PC kunnen worden gebouwd ...

[FAN] Douche-afzuiger @ case
[FAN] van afzuiging keuken[pics]

Nah, that's all folks! :7

Ow, and there's much more where this came from ... je kunt ALLE 38 foto's vinden op:

Air-Cooled C@semod

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Zo zwaar is het nou ook weer niet. Wel een leuke alternatieve koelmethode. Verschil in temps?

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Is het nou een p3-500 of een p3-800 :?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 01:46
Zozo... PIII-800 @ 920 . Mijn P3-700 haalde 950Mhz >:) . Misschien nu snel ff gaan overclocken, en ons dan verassen met je resultaten :? ?

Verwijderd

check sig
een pIII 800

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

was dat met luchtkoeling? zo ja met welke fan?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Access
Oh, zijn sig :) . Ah, en inmiddels al overgeclocked naar 960 Mhz ! :P

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Mijn celeron 800 loopt op 992 :7

• flippy
  • Niet online

flippy

Op zaterdag 19 januari 2002 21:42 schreef Access het volgende:
Zozo... PIII-800 @ 920 . Mijn P3-700 haalde 950Mhz >:) . Misschien nu snel ff gaan overclocken, en ons dan verassen met je resultaten :? ?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Access
Op zaterdag 19 januari 2002 21:47 schreef the_virus het volgende:

[..]

Ja, dat was met lucht koeling. Namelijk een golden orb (niet eens een super goede heatsink/fan combo) plus een voltage verhoging naar 1.90 Volt (van 1.65).

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Het begon als een erg hete PIII-500 Katmai @620MHz @ 63°C en resulteerde in een relatief koele PIII-800 Coppermine @960 @48°C

Stressed met SETI@home wordt ie dus ca. 48°C terwijl dat zonder toch alweer dik over de 55°C was!

Het heeft 2 voordelen .. het is veel stiller als die gasten met wel 6 tot 8 c@sefan's en je loopt niet het risico op lekkages bij waterkoeling! ;)

In totaal kostte het me nog geen Hfl 50,- :Z

Ik ben nog niet aan spuiten toegekomen omdat ik me PC eigenlijk geen dag missen kan aangezien hij dagelijks voor m'n vaders bedrijfsadministratie gebruikt wordt ...
En bovendien staat ie toch onder 't bureau ...

edit:

En als je goed kijkt dan zie je dat er een standaard CoolerMaster koelertje op de processor zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.westercharter.nl/overig/C@semod/proc2.jpg

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb mijn 700/100 nu op 933/133 lopen met het voltage op 1.7.

met een super orb waarvan de onderste fan (vakkundig) eruit is gesloopt.(wel zo stil)
ik draai volgens asusprobe onder de 40 max en 9 idle.

• Access
Op zaterdag 19 januari 2002 21:51 schreef the_virus het volgende:
ik heb mijn 700/100 nu op 933/133 lopen met het voltage op 1.7.

met een super orb waarvan de onderste fan (vakkundig) eruit is gesloopt.(wel zo stil)
ik draai volgens asusprobe onder de 40 max en 9 idle.
Ja, het vage was dat je mn 700 idd. ook op 933/133 kon laten draaien op 1.80 volt. Dus de cpu zal wel bijna aan z'n limiet (kwas overclock) hebben gezeten. En moest je dus voor die laatste Mhz'en veel volts erdoorheen proppen :) .

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Mjah helaas heb ik een PIII-800e met stepping cB0 en die zijn minder goed over te klokken .. een cC0 gaat vaak verder!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik ga nu klooien met waterkoeling, maar dan anders.
ipv water: ammoniak (betere warmteopnemer en onder druk nog ffectiever, en je merkt het als het lekt door de :r geur)
en een radiator van een nsr brommer.
en een leuk pompje(1800l p/u) die nog es 4 bar genereert.
en een home made (op de cnc freesbank van de zaak(klu) ) een heatsinkje.

zou het wel meet moeten gaan denk ik...

teheoretisch kan die -15 halen......

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 19:10

Beaves

Usque ad Finem

Mijn P3-800 (Stepping cB0), heeft altijd lekker gedraaid op 992MHz dankzij een Alpha PEP66T met Delta HP fan, dus deze (bijzondere) koeling zorgt niet voor de beste koeling.

Neemt niet weg dat dit een leuk staaltje is van tweaken, daar niet van. Ik doe je het in ieder geval niet na :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Cool! ;)

Trouwens een Diamond Viper550 is toch een TNT1 met of zonder AGP..????

Want ik heb deze 2/3 jaar geleden ook gehad :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Hij heeft bij mij ook 1x gepost op 992MHz .. maar dat resulteerde nog tijdens 't opstarten van Win2000 in een BSOD :(

'k Had 'm toen ook pas net ... nah en bij-de-weg hij draait op 960MHz op maximaal 1,95V maar dan kan hij 3Dmark2000 niet foutloos afronden .. hij crasht al in het dorp! :'(
SETI@home draait ie wel fluitend ... kan dagen 8tereen aanstaan maar in 3Dmark crasht ie al na 10 minuten!! :?

Eigenlijk wil ik wel graag de processor gaan voltagemodden, maar ik kwam er vanmiddag achter dat Intel van zowat alle PIII's een .pdf heeft, maar die van een Slot1 stond er niet tussen!! :(

Iemand hier die weet welke pinnen ik moet doorverbinden?!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 22:04 schreef Vidra het volgende:
Cool! ;)

Trouwens een Diamond Viper550 is toch een TNT1 met of zonder AGP..????

Want ik heb deze 2/3 jaar geleden ook gehad :)
Sorry, foutje .. 't is wel degelijk een V770 met 128bits databus tussen de processor en 't geheugen en een AGP aansluiting!!

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Op zaterdag 19 januari 2002 21:49 schreef ing._Buttje het volgende:
Het begon als een erg hete PIII-500 Katmai @620MHz @ 63°C en resulteerde in een relatief koele PIII-800 Coppermine @960 @48°C

Stressed met SETI@home wordt ie dus ca. 48°C terwijl dat zonder toch alweer dik over de 55°C was!

edit:

En als je goed kijkt dan zie je dat er een standaard CoolerMaster koelertje op de processor zit.

[..]

Lol, ik heb ook een Katmai, maar dan een 550. Ik zou 'm wel over willen klokken, maar het bios ondersteunt geen FSB-tweaking. Van een Tempsensor is al helemaal geen sprake, dus ik weet ook niet hoe warm ie nu is. Als ik die keuken-fan erop zet kan ik het al helemaal niet meten, omdat de sensor dan gewoon de lucht buiten de processor meet.

Mijn fan is ook een CoolerMaster.... :)

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Ha aP_ was je hier ook al?! :P

Jah als je mobo geen opties bied houdt het Tweakfeest al snel op .. maar heb je echt helemaal 0,0 opties ?!!? :?

Een Katmai is een echt kacheltje, maar hij kan die hitte ook best wel goed verdragen! Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik mijn ouwe PIII-500@620 heb laten draaien en dat is dan ca. 58 - 63°C werd. Hij kon dat prima hebben! Toch vond ik dat te heet en ben ik toen met deze koeling gaan inbouwen .. waarna de temperatuur op ca. 55°C bleef steken.

Ik denk dat jouwes ook easy op 115MHz zou kunnen draaien @575MHz of misschien 120MHz @600MHz ... mits je mobo dat kan natuurlijk!

Maar check anders ook ff dat andere topic van mij .. vind je vast leuk! :9
[OC] Second opinion gevraagd bij PIII 500@620

• silitek
  • Laatst online: 12-05 16:50

silitek

Tubes Only

idee is leuk..resultaat minder...van 800 naar 920 is niet een erg grote sprong...heb mijn 866 op 1.11 op 170 mhz...met de juiste koeling...kan nog harder,..maar vind dit wel ok....( ben bijna de snelste bij overclocking .com )...

dus...idee is leuk,..that's it

Tubes....It's what make music music!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:17 schreef silitek het volgende:
idee is leuk..resultaat minder...van 800 naar 920 is niet een erg grote sprong...heb mijn 866 op 1.11 op 170 mhz...met de juiste koeling...kan nog harder,..maar vind dit wel ok....( ben bijna de snelste bij overclocking .com )...

dus...idee is leuk,..that's it
Netjes! :9~

Jah idd .. ik had ook gehoopt om 1064MHz te gaan halen met dees, maar op 960MHz was de grens wel bereikt! :'(

Misschien dat ik de processor kan voltage-modden .. jij kunt mij toevallig ook niet vertellen welke pinnen ik moet doorverbinden zeker?! :?

• silitek
  • Laatst online: 12-05 16:50

silitek

Tubes Only

je moet vid0 en vid 1 verbinden voor voltage mod....

kijk ff bij search,..zag van de week nog een hele mooie foto hoe je dat moet doen........
Op zondag 20 januari 2002 12:26 schreef ing._Buttje het volgende:

[..]

Netjes! :9~

Jah idd .. ik had ook gehoopt om 1064MHz te gaan halen met dees, maar op 960MHz was de grens wel bereikt! :'(

Misschien dat ik de processor kan voltage-modden .. jij kunt mij toevallig ook niet vertellen welke pinnen ik moet doorverbinden zeker?! :?

Tubes....It's what make music music!

• aP_

aP_

Op zondag 20 januari 2002 12:09 schreef ing._Buttje het volgende:
Ha aP_ was je hier ook al?! :P

Jah als je mobo geen opties bied houdt het Tweakfeest al snel op .. maar heb je echt helemaal 0,0 opties ?!!? :?

Ik denk dat jouwes ook easy op 115MHz zou kunnen draaien @575MHz of misschien 120MHz @600MHz ... mits je mobo dat kan natuurlijk!

[..]
Tuurlijk! Als het over zware koeling gaat ;). Ik kwam de link toevallig tegen....

Mijn bios ondersteunt alleen multiplier-tweaking. Maar dat is natuurlijk gelocked :'(. De biosversie is trouwens de nieuwste. MS-6163VA (v3.5 bios) met PIII 550 Katmai. Direct toen ik je post las ben ik gaan zoeken naar FSB software. De eerste die ik tegen kwam was SoftFSB. Die gedownload... en.... mijn mobo wordt ondersteund!!

Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/softfsb.jpg

Maar verder schiet ik niet echt veel op met het prog. Als ik op 'Get FSB' druk komt er '100 (33.3) Mhz ?' Te staan in de vakjes. Ik heb de fsb net omhoog gegooid naar 103 en ik ga nu ff de comp opnieuw opstarten. Kijken of het werkt

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zaterdag 19 januari 2002 22:00 schreef the_virus het volgende:
ik ga nu klooien met waterkoeling, maar dan anders.
ipv water: ammoniak (betere warmteopnemer en onder druk nog ffectiever, en je merkt het als het lekt door de :r geur)
en een radiator van een nsr brommer.
en een leuk pompje(1800l p/u) die nog es 4 bar genereert.
en een home made (op de cnc freesbank van de zaak(klu) ) een heatsinkje.

zou het wel meet moeten gaan denk ik...

teheoretisch kan die -15 halen......
moet je wel uitkijken. volgens mij is die rotzooi licht ontvlambaar... als het lekt en er onstaat kortsluiting... boem

• aP_

aP_

Bij het opnieuw opstarten van de computer staat er nog gewoon 550Mhz. Of werkt het progsel alleen in windows en dat je 'm elke keer bij het opstarten van windows moet draaien? Om toch zeker te zijn heb ik net Sisoft Sandra gedownload, maar die blijft hangen bij het testen/info ophalen van de CPU/Bios. Het ligt niet aan de versie, want dit heb ik tot nu toe bij elke versie van sisoft gehad. Is er misschien een goed alternatief? Ik heb geen zin om alleen voor de CPU motherboard monitor te installen, want ik heb verder niets dat werkt met dat prog (fans en temp sensoren).

[edit1]
Het enige progsel dat het tot nu toe goed doet is "System Analyser V5.2n". Het werkt in dos, maar het geeft dit nu wel aan:

Test1:
CPU type : Intel Pentium III
CPUID : Family=06h Model=07h Stepping=03h
Feature flags : 00000011 10000111 11111001 11111111
Serial number : 0000-0673-0002-D6BB-DF07-0206
Math Coprocessor : Integrated
Multi Media : MMX, SSE
Clock speed : 548.7 MHz

Test2:
[..]
Clock speed : 566.7 MHz

Wat iets minder leuk is is dat het progsel softfsb voor mij te grote stappen heeft en dat ik de temp van m'n proc. niet goed kan meten.
[/edit1]

[edit2]
Nu heb ik de daarop volgende stap genomen (112 / 37,3) => Clock speed : 614.6 MHz. Nu heb ik 'Heatup' van MotherBoard Monitor van een andere comp gekopieerd en hij draait nu al een tijdje goed. Ik kan de temp van m'n proc niet meten, maar de heatsink is helemaal niet warm. Dat is met de standaard CoolerMaster.
[/edit2]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 12:31 schreef silitek het volgende:
je moet vid0 en vid 1 verbinden voor voltage mod....

kijk ff bij search,..zag van de week nog een hele mooie foto hoe je dat moet doen........
[..]
Nou ik heb wat gezocht op GoT, op "slot1" en "voltagemod" maar 't is voornamelijk AMD K7 spul .. slechts een paar kunnen vinden en daar stond't niet in. Op't internet nog bij overclockers gezocht en ook daar heb ik 't niet kunnen vinden :'(
Heb je misschien die URL of die pic nog?!
Op zondag 20 januari 2002 13:39 schreef aP_ het volgende:

[edit2]
Nu heb ik de daarop volgende stap genomen (112 / 37,3) => Clock speed : 614.6 MHz. Nu heb ik 'Heatup' van MotherBoard Monitor van een andere comp gekopieerd en hij draait nu al een tijdje goed. Ik kan de temp van m'n proc niet meten, maar de heatsink is helemaal niet warm. Dat is met de standaard CoolerMaster.
[/edit2]
Nu heb ik totaal geen ervaring met SoftFSB programmaatjes, maar dit klinkt toch wel lekkah! :9~ Je draait nu dus nog steeds lekker op 615MHz ?! kewl!! :Y)

• aP_

aP_

Hij draait nog steeds heel erg lekker... helemaal geen problemen. Ik vind het alleen jammer dat ik niet kan zien hoe warm hij echt is. En natuurlijk dat die stappen in het progsel te groot zijn.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 18:51 schreef aP_ het volgende:
Hij draait nog steeds heel erg lekker... helemaal geen problemen. Ik vind het alleen jammer dat ik niet kan zien hoe warm hij echt is. En natuurlijk dat die stappen in het progsel te groot zijn.
Welke instellingen kun je kiezen!?
Ik ken het progje niet ...

Als je de search ff gebruikt kun je vast wel 't één en ander vinden over GoTTers die zelf een tempsensor aan hun processor geknutseld hebben.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Hmmmz .. we zijn eigenlijk best een beetje off-topic hé?! Nah 't is MIJN topic, dus dan moet't kunnen vinnik :Z :z

(Flap verkeerde knop! Wilde edit nemen grrrr :()

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:53
Op zondag 20 januari 2002 13:39 schreef aP_ het volgende:
Bij het opnieuw opstarten van de computer staat er nog gewoon 550Mhz. Of werkt het progsel alleen in windows en dat je 'm elke keer bij het opstarten van windows moet draaien? Om toch zeker te zijn heb ik net Sisoft Sandra gedownload, maar die blijft hangen bij het testen/info ophalen van de CPU/Bios. Het ligt niet aan de versie, want dit heb ik tot nu toe bij elke versie van sisoft gehad. Is er misschien een goed alternatief? Ik heb geen zin om alleen voor de CPU motherboard monitor te installen, want ik heb verder niets dat werkt met dat prog (fans en temp sensoren).
SoftFSB werkt alleen in windows, dus het klopt dat er bij het opstarten nog gewoon 550MHz staat.
Wat iets minder leuk is is dat het progsel softfsb voor mij te grote stappen heeft en dat ik de temp van m'n proc. niet goed kan meten.
Dat is de schuld van de clockgenerator op je moederbord, zoals bij veel oude plankjes het geval is kan deze niet worden ingesteld met stapjes van 1MHz. Waarschijnlijk heb je totaal maar 8 verschillende FSB settings beschikbaar oid...

• aP_

aP_

ik heb ff een shotje gemaakt... hier kan ik uit kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/fsblijstje.jpg

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 19:03 schreef aP_ het volgende:
ik heb ff een shotje gemaakt... hier kan ik uit kiezen:

[afbeelding]
Netjes! Heb je 117 MHz al geprobeerd?!

't liefst de 2e optie .. anders klok je je andere spul weer terug, dus 117: 39

124 : 31 vinnik ook wel :9~

• aP_

aP_

nee, nog niet geprobeerd. Ik kan het wel ff doen :). Met welke benchmark kan ik goed testen of het ook draait op mijn computer? Zodat ik niet na een dag er achter komt dat de helft van de programmas vast blijft zitten door het overclocken.

Ik probeer het nu.

[edit]
Sorry trouwens van het off-topic gelul....

De computer bleef direct vast zitten... ik kon niets meer doen. 112/ (37.3) is dus het hoogste dat ik kan gaan met dit programma :'(.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:53
Je kan bijv. Sisoft Sandra 2001 gebruiken en dan de burn-in tool. Wat ook redelijk betrouwbaar is, is de 3DMark 2001 demo aanzetten en kijken of ie dat een flinke tijd kan volhouden.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
CPU Burn gebruiken om te stressen, niets stressed zo goed als dat ding.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
idd :P LOL

Ikzelf gebruik 24/7 SETI@home, maar }:O kan ook!!

• Rappie
  • Laatst online: 13-05 14:26
wel lache fotos maar snap het hele verhaal niet echt, kan aan mij liggen

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 19:56 schreef Rappie het volgende:
Achneejoh vast niet :P

Vertelt's aan ome Buttje .. wat is die probleem?! :+

• aP_

aP_

Op zondag 20 januari 2002 19:56 schreef Rappie het volgende:
Dat je het niet meer snapt kan wel eens aan mij liggen... Sorry..... Het gaat er gewoon om dat ing._Buttje een leuke fan op zijn comp heeft en dat ie nu een slot1 voltagemod zoekt... correct me if I'm wrong

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 20:06 schreef aP_ het volgende:

[..]

Dat je het niet meer snapt kan wel eens aan mij liggen... Sorry..... Het gaat er gewoon om dat ing._Buttje een leuke fan op zijn comp heeft en dat ie nu een slot1 voltagemod zoekt... correct me if I'm wrong
... ik seg nix :+

(so U R absolutely right!!)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
lol

verder is ut wel leuk :)

Check mijn knowledge base!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op zondag 20 januari 2002 20:13 schreef COOLIEZ het volgende:
lol

verder is ut wel leuk :)
ThnX :P

Is er intussen nog iemand die (pleasepleaseplease) meer kan vertellen over een voltage-mod voor een PIII !? :'(

Ow .. op- of aanmerkingen op me c@se-mod zijn natuurlijk ook nog altijd welkom hé?! :+

(duuuuuuuh :z)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
vette fan, maar hoeveel herrie maakt zo'n ding nu?

• aP_

aP_

Ik ben het maar....

Op de site van MSI staat dan mijn moederbord/bios deze ook nog ondersteunt:

Intel PIIIEB (Coppermine, FCPGA, FSB 133) 1000MHz

Jij, ing._Buttje, had toch ook eerst een Katmai? Op welke manier heb je die erin gegooid? Ik heb nu een Slot1. Moet ik dan eerst een ander cpu-slot kopen?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 18:10 schreef Clithopias het volgende:
vette fan, maar hoeveel herrie maakt zo'n ding nu?
Herrie?! ....... welke herrie!? :?

't Enige wat ik nog hoor zijn die 8x8 en die 9x9 fan die ik in't front heb en die maken best wel wat herrie idd ... maar die 110V~ fan is kogelgelagerd en hangt aan één zijde ook nog in 'n rubber, dus die hoor je helemaaaaal niet!! :Z :z

Jemig ... deze vraag was nog geeneens geweest ... vaag !? :?
Op maandag 21 januari 2002 18:10 schreef aP_ het volgende:
Ik ben het maar....

Op de site van MSI staat dan mijn moederbord/bios deze ook nog ondersteunt:

Intel PIIIEB (Coppermine, FCPGA, FSB 133) 1000MHz

Jij, ing._Buttje, had toch ook eerst een Katmai? Op welke manier heb je die erin gegooid? Ik heb nu een Slot1. Moet ik dan eerst een ander cpu-slot kopen?
Ik had eerst idd een PIII-500 Katmai Slot1 en nu heb ik een PIII-800e Coppermine Slot1

(de e betekent Coppermine en een b zou betekenen dat 't een 133MHz FSB uitvoering zou zijn, maar deze zijn dus 100MHz)

Het moederbord is een ASUS P3B-f welke ook een 100MHz Slot1 aansluiting heeft ... dus in mijn geval plug-and-pray! :P

In jouw geval moet je dus een Slot1 -> FC-PGA convertorkaart zien te krijgen!
Kon best nog welleens moeilijk gaan worden!

Pagina: 1