Hallo mede GoT-addicts 
Bij deze post ik dan eindelijk de langverwachte pics van mijn zwaar gemodde Air-Cooled-C@se
Hoewel ik erg graag wat extra MHz uit m'n processor wilde persen, vond ik't toch wat te ver gaan om deze PIII nu helemaal met een waterkoeling te gaan uitrusten .. ik bedoel, dan kan ik voor een paar centen beter een AMD Dondervogel kopen.
Het begon allemaal toen ik op school een 110V~ ventilator zag liggen:

Deze fan was 2e-hands en ik mocht'm voor Hfl 6,- meenemen!!
Hoewel hij voor 110V~ gemaakt is, kon ik'm vrij eenvoudig m.b.v. een paar condensatoren op 220V~ laten lopen. Kijk maar eens in het volgende topic:
[FAN] Hoe aan te sluiten een 110V fan
Vervolgens gaan passen en meten .. bovenkant van m'n c@se geschroefd en er een rechthoekig gat in gestansd (tjeeesss hoe sgreif je dat!?
)
Anyweg .. ik ga jullie meenemen op reis door mijn pc!
Hou je vast!!

Mijn PIII is een Slot1-versie.
Je-weet-wel, zo'n soort AGP-slot, maar dan voor je processor! Bij mijn moederbord, een ASUS P3B-f, is deze in de hoogte aangebracht. Dit ziet er dan als volgt uit:

Mooi, maar eenmaal onderaan aangekomen, botst de lucht ineens ergens tegenaan!!
Het blijkt dat daar een grafischekaart zit. In mijn geval is dat nog een Diamond Viper770 (TNT2 non-ultra, AGP).
De lucht zal hier dus omheen moeten .. maar hoe?!

Hiertoe heb ik een fan-guide in elkaar geknutseld van een stuk PVC buis en een HD-koeler.

Nah en uiteindelijk moet de lucht de kast weer uit gezogen worden. Dit doe ik met 2 fan's die ik uit 2 oude voedingen gesloopt heb, een 8x8 en een 9x9 op 12V.

Nah dat was'm!
Sorry voor de brakke pics, maar ik heb hier alleen de beschikking over zo'n Logitech webcam en bovendien staat de pc gewoon onder 't bureau, dus moest ik wat met een lamp lopen prutsen. 't Zijn wel echte actie foto's want de pc stond dus gewoon aan! Ik heb de webcam helemaal naar me processor toe gefriemeld voor de pics
LOL
Goed, vervolgens was het zaak de boel te gaan overklokken ... hoe dat is gegaan, kun je in het volgende topic lezen:
[OC] Second opinion gevraagd bij PIII 500@620
(het verhaal hoe een PIII@500 uiteindelijk in een PIII@960 resulteerde)
Er lopen nog 2 topics over dergelijke ventilatoren en hoe die in een PC kunnen worden gebouwd ...
[FAN] Douche-afzuiger @ case
[FAN] van afzuiging keuken[pics]
Nah, that's all folks!
Ow, and there's much more where this came from ... je kunt ALLE 38 foto's vinden op:
Air-Cooled C@semod
Bij deze post ik dan eindelijk de langverwachte pics van mijn zwaar gemodde Air-Cooled-C@se
Hoewel ik erg graag wat extra MHz uit m'n processor wilde persen, vond ik't toch wat te ver gaan om deze PIII nu helemaal met een waterkoeling te gaan uitrusten .. ik bedoel, dan kan ik voor een paar centen beter een AMD Dondervogel kopen.
Het begon allemaal toen ik op school een 110V~ ventilator zag liggen:

Deze fan was 2e-hands en ik mocht'm voor Hfl 6,- meenemen!!
[FAN] Hoe aan te sluiten een 110V fan
Vervolgens gaan passen en meten .. bovenkant van m'n c@se geschroefd en er een rechthoekig gat in gestansd (tjeeesss hoe sgreif je dat!?
Anyweg .. ik ga jullie meenemen op reis door mijn pc!
Hou je vast!!

Mijn PIII is een Slot1-versie.
Je-weet-wel, zo'n soort AGP-slot, maar dan voor je processor! Bij mijn moederbord, een ASUS P3B-f, is deze in de hoogte aangebracht. Dit ziet er dan als volgt uit:

Mooi, maar eenmaal onderaan aangekomen, botst de lucht ineens ergens tegenaan!!
Het blijkt dat daar een grafischekaart zit. In mijn geval is dat nog een Diamond Viper770 (TNT2 non-ultra, AGP).
De lucht zal hier dus omheen moeten .. maar hoe?!

Hiertoe heb ik een fan-guide in elkaar geknutseld van een stuk PVC buis en een HD-koeler.

Nah en uiteindelijk moet de lucht de kast weer uit gezogen worden. Dit doe ik met 2 fan's die ik uit 2 oude voedingen gesloopt heb, een 8x8 en een 9x9 op 12V.

Nah dat was'm!
Sorry voor de brakke pics, maar ik heb hier alleen de beschikking over zo'n Logitech webcam en bovendien staat de pc gewoon onder 't bureau, dus moest ik wat met een lamp lopen prutsen. 't Zijn wel echte actie foto's want de pc stond dus gewoon aan! Ik heb de webcam helemaal naar me processor toe gefriemeld voor de pics
Goed, vervolgens was het zaak de boel te gaan overklokken ... hoe dat is gegaan, kun je in het volgende topic lezen:
[OC] Second opinion gevraagd bij PIII 500@620
(het verhaal hoe een PIII@500 uiteindelijk in een PIII@960 resulteerde)
Er lopen nog 2 topics over dergelijke ventilatoren en hoe die in een PC kunnen worden gebouwd ...
[FAN] Douche-afzuiger @ case
[FAN] van afzuiging keuken[pics]
Nah, that's all folks!
Ow, and there's much more where this came from ... je kunt ALLE 38 foto's vinden op:
Air-Cooled C@semod
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2