Hoe meet je dat dan precies met zo'n meter???Op donderdag 24 januari 2002 15:21 schreef salvador4 het volgende:
verbaast mij ook iedere keer weer dat men altijd zo huiverig is over METEN, net of dat een hele opgave is. dat is 10 seconde werk en als dat aangegeven word doe het dan gewoon
Is ook al een paar keer aan bod geweest, maar goedOp vrijdag 25 januari 2002 23:15 schreef timzuiddam het volgende:
[..]
Hoe meet je dat dan precies met zo'n meter???
Dussuh, zet je multimeter op gelijkstroom (dus v met een recht streepje erboven, pas de schaal aan) en plaats het zwarte contact op je systeemkast (metaal) en het rode contact op een van de meetpunten.
Let op, als je uitschiet is de kans aanzienlijk groot dat je je kaart vernaggeld dus wees een beetje voorzichtig.
Anoniem: 46747
Even wat anders....
Ik heb nogal wat problemen in 2K met m'n radeon 8500 - zoals:
1. Powersave mode zet alleen 1e monitor op standby.
2. Overlays werken niet goed als ik m'n taskbar aan de linkerkant zet. (Zoals ik dus altijd heb want ik werk met 2 monitoren en zo'n taskbar over 2 monitoren is niets.)
3. Als je in 'extended' (desktop over 2 monitoren) mode zit en een app (realplayer ofzo) switcht naar een andere resolutie springt de mode naar 'clone', en niet weer terug. (Waarna je dus weer de properties in kan duiken. Heel irritant.)
4. De 'hardware accelleration' tab bewegen => zwart scherm.
5. Display settings zijn weg na een reboot. (2560x1024x32bpp)
6. Als monitoren in clone mode staan kan je niet switchen naar extended mode zonder eerste 2e monitor uit te schakelen.
7. Dropdowntjes in de drivers onder 'monitor' onder 'displays' doen niets?
Iemand die dezelfde problemen heeft? Oplossingen misschien?
Die Radeon mag wel 10x zo snel zijn als m'n ouwe g400max, maar die g400 kon al die dingen hierboven wel goed...
Magoe, ik heb ati ook al gemailt met deze waslijst. Nu maar hopen dat ze die dingetjes gaan fixen.
-Sander
Ik heb nogal wat problemen in 2K met m'n radeon 8500 - zoals:
1. Powersave mode zet alleen 1e monitor op standby.
2. Overlays werken niet goed als ik m'n taskbar aan de linkerkant zet. (Zoals ik dus altijd heb want ik werk met 2 monitoren en zo'n taskbar over 2 monitoren is niets.)
3. Als je in 'extended' (desktop over 2 monitoren) mode zit en een app (realplayer ofzo) switcht naar een andere resolutie springt de mode naar 'clone', en niet weer terug. (Waarna je dus weer de properties in kan duiken. Heel irritant.)
4. De 'hardware accelleration' tab bewegen => zwart scherm.
5. Display settings zijn weg na een reboot. (2560x1024x32bpp)
6. Als monitoren in clone mode staan kan je niet switchen naar extended mode zonder eerste 2e monitor uit te schakelen.
7. Dropdowntjes in de drivers onder 'monitor' onder 'displays' doen niets?
Iemand die dezelfde problemen heeft? Oplossingen misschien?
Die Radeon mag wel 10x zo snel zijn als m'n ouwe g400max, maar die g400 kon al die dingen hierboven wel goed...
Magoe, ik heb ati ook al gemailt met deze waslijst. Nu maar hopen dat ze die dingetjes gaan fixen.
-Sander
Mischien een vraag die vaak voorbij is gekomen, maar ik heb het eén en het ander al geprobeerd, alleen ik heb nog steeds maar 60Hz in spellen zoals RTCW en MOHAA.
Wat moet ik nu gebruiken? Welk programma?
Misschien een idee om een Radeon 8500 FaQ bij te gaan houden?
Wat moet ik nu gebruiken? Welk programma?
Misschien een idee om een Radeon 8500 FaQ bij te gaan houden?
w00t
Omdat men er elke keer weer moeite mee heeft:
8500: Kaart op 275 Mhz
8500 Ultra: Kaart 300 Mhz
8500 LE: Kaart op 250 Mhz (er zijn ook 230 Mhz exemplaren gesignaleerd)
OEM: Geen software/handleiding/mooie doos/overbodige troep
Retail: glimdoos met alles er op en eraan
De eerste drie zijn in elke combinatie te passen met de volgende twee. Er zijn dus OEM kaarten van ATI en retail van bijvoorbeeld club3D. Tot nu toe levert alleen ATI 275 Mhz kaarten. Er zijn fabrikanten die retail-kaarten op 250 Mhz leveren, dat zijn dus 8500 LE retails. Veel mensen voelden zich genept omdat ze een retail kaart kochten die op 250 Mhz draaide, daarom heeft ATI dit onderscheid in namen ingevoerd.
8500: Kaart op 275 Mhz
8500 Ultra: Kaart 300 Mhz
8500 LE: Kaart op 250 Mhz (er zijn ook 230 Mhz exemplaren gesignaleerd)
OEM: Geen software/handleiding/mooie doos/overbodige troep
Retail: glimdoos met alles er op en eraan
De eerste drie zijn in elke combinatie te passen met de volgende twee. Er zijn dus OEM kaarten van ATI en retail van bijvoorbeeld club3D. Tot nu toe levert alleen ATI 275 Mhz kaarten. Er zijn fabrikanten die retail-kaarten op 250 Mhz leveren, dat zijn dus 8500 LE retails. Veel mensen voelden zich genept omdat ze een retail kaart kochten die op 250 Mhz draaide, daarom heeft ATI dit onderscheid in namen ingevoerd.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Anoniem: 21643
Met welke drivers van ATi Radeon 8500, krijg je de meeste punten? Ik heb de 6.13.10.6018
Zijn er snellere en betere drivers dan die?
Zijn er snellere en betere drivers dan die?
voor xp zijn er nog geen snellere drivers.
www.simsport-racing.com
Die laatste 6018 drivers geven over het algemeen geen hogere score(blijft gelijk/zakt iets) maar de beeldkwaliteit blijft maar verbeteren met iedere nieuwere versie. Ik zag nu weer allemaal strakkere textures in 3dmark. Het viel me nu op dat die jeep bijvoorbeeld echt allemaal metertjes en knoppies heeft op een bedieningspaneel aan de achterkant terwijl dat eerst gewoon een paar wazig gekleurde vlekjes waren (of het ligt aan mij
). Ook is bij dragotic die 'wazigheids-lijn' in de meeste gevallen weg of verder weg bijv.
Anoniem: 34485
Hoe komt het dat een hoop mensen hun Radeon LE op 310 / 320 hebben draaien terwijl met ATI RADEON 8500 3.6 ns bij de 300 / 300 moeilijk begint te doen..
misschien hebben die betere koeling/memsinks/airflow etc.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Zijn er al mensen die de nieuwe 6018 drivers onder win2k hebben draaien?
zo ja, wat zijn de resultaten? Stabiel en snel?
zo ja, wat zijn de resultaten? Stabiel en snel?
Inderdaad...
Ja ik heb ze net geinstalleerd. Ik heb nog geen 3dmark run gedraaid om mijn hoogste score te verbeteren. Komt nog wel. maar wat ik als zei de kwaliteit is weer omhoog gegaan.
In de display tabs zijn is nu je aniso naar een aparte slider gegaan net als smoothvision. Alleen werkt dat nog niet. Hier heb je een programmaatje van iemand anders voor nodig omdat in te stellen.
Er is ook een theatermode op de overlay tab bijgekomen. Hiermee zou je een windowed movie van je primary display op je 2nd display in fullscreen moeten kunnen bekijken (heb ik nog niet getest).
Ik kan zeker nog niet zeggen dat weet of ze stabiel zijn want veel heb ik nog niet kunnen doen maar geen gekke dingen gezien tot dusver ik denk dat jer niet verkeerd aan doet ze te proberen gewoon.
In de display tabs zijn is nu je aniso naar een aparte slider gegaan net als smoothvision. Alleen werkt dat nog niet. Hier heb je een programmaatje van iemand anders voor nodig omdat in te stellen.
Er is ook een theatermode op de overlay tab bijgekomen. Hiermee zou je een windowed movie van je primary display op je 2nd display in fullscreen moeten kunnen bekijken (heb ik nog niet getest).
Ik kan zeker nog niet zeggen dat weet of ze stabiel zijn want veel heb ik nog niet kunnen doen maar geen gekke dingen gezien tot dusver ik denk dat jer niet verkeerd aan doet ze te proberen gewoon.
Anoniem: 16867
Snelheid is minimaal verder draaien ze stabiel. Schijnt ook dat de kwaliteit van het beeld iets beter is ... maar dat is me (nog) niet opgevallen
voor de cijfertjes freaks
3dmark 50 punten omhoog
rtcw (home made timedemo) 3 fps erbij \o/
voor de cijfertjes freaks
3dmark 50 punten omhoog
rtcw (home made timedemo) 3 fps erbij \o/
Ach man wees blij, ik kom nie eens aan de 280.Op zaterdag 26 januari 2002 18:43 schreef MeKnowHow het volgende:
Hoe komt het dat een hoop mensen hun Radeon LE op 310 / 320 hebben draaien terwijl met ATI RADEON 8500 3.6 ns bij de 300 / 300 moeilijk begint te doen..
Anoniem: 14461
Kan iemand mij vertellen hoe HydraVision precies werkt tov. DualHead van Matrox? Ik zit er ln. over te denken een radeon8500 aan te schaffen en m'n g400 weg te doen. M'n vraag is alleen of je met Hydravision 2 monitoren, elk op een andere res, tegelijk kan laten draaien, bv. de primary monitor op bv 1280x1024 en de secondary op 1024x768. Ook zou ik graag willen weten hoe dat dan gaat met 't startmenu: stretcht ie uit naar de secondary monitor of kan je net zoals bij dualhead dat stretchen uitschakelen? Zelfde geldt voor de desktop, stretcht ie uit of maakt ie een kloon?
Oh, en als iemand toevallig ergens goede screenshots online weet te vinden van de hydravision config screens, graag
(misschien is dit btw al geweest, kan alleen moeilijk honderden posts doorspitten.. een FAQ zou idd wel handig zijn).
Oh, en als iemand toevallig ergens goede screenshots online weet te vinden van de hydravision config screens, graag
Ik heb al een week een Radeon maare ik heb nog niet behoorlijk een spelletje kunnen spelen .
Word de hele tijd weer naar de desktop geknikkerd
Denk je wat goeds te kopen .... maar nee hoor
Op het rage3d forum zijn ook al tientallen topics over deze HEEL bekende problemen maar nergens word een oplossing genoemd .
Alle drivers hebben dit probleem en ze zijn ook in andere OSen dus niet alleen WinXp .
Als ATI hier nu ff wat aan doet ....want dit is absurd natuurlijk !!
Er schijnen ook in dezer dagen nieuwe drivers uit te komen ...hopen dat die het oplossen
Maar andere oplossingen zijn ERG welkom
Op het rage3d forum zijn ook al tientallen topics over deze HEEL bekende problemen maar nergens word een oplossing genoemd .
Alle drivers hebben dit probleem en ze zijn ook in andere OSen dus niet alleen WinXp .
Er schijnen ook in dezer dagen nieuwe drivers uit te komen ...hopen dat die het oplossen
Turn it off and on again.
Ik heb zowat dezelfde config als jou en ik heb nergens last van, om welke spellen gaat het?Op zondag 27 januari 2002 00:35 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik heb al een week een Radeon maare ik heb nog niet behoorlijk een spelletje kunnen spelen .
Niet op voorraad.
2 monitoren elk op een andere res kan, ik gebruik nu dus links 1024x768 en rechts 1600x1200, ze draaien allebei tevens op een andere frequentie.Op zaterdag 26 januari 2002 21:33 schreef Thorgal het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe HydraVision precies werkt tov. DualHead van Matrox? Ik zit er ln. over te denken een radeon8500 aan te schaffen en m'n g400 weg te doen. M'n vraag is alleen of je met Hydravision 2 monitoren, elk op een andere res, tegelijk kan laten draaien, bv. de primary monitor op bv 1280x1024 en de secondary op 1024x768. Ook zou ik graag willen weten hoe dat dan gaat met 't startmenu: stretcht ie uit naar de secondary monitor of kan je net zoals bij dualhead dat stretchen uitschakelen? Zelfde geldt voor de desktop, stretcht ie uit of maakt ie een kloon?
Oh, en als iemand toevallig ergens goede screenshots online weet te vinden van de hydravision config screens, graag(misschien is dit btw al geweest, kan alleen moeilijk honderden posts doorspitten.. een FAQ zou idd wel handig zijn).
de rest kun je zien aan het plaatje
Ik kan dingen slepen vanaf het grote scherm rechts, naar de linkerscherm zoals je dat ziet bij de display settings (monitor 2 naast 1 geplaatst). Je kan ook de kleine scherm rechts van de grote plaatsen via de display settings of boven of onder.
(klik op plaatje voor 1:1, 256kb)

ik heb een heel vervelend probleem, namelijk ik kan niet in opengl de refreshrates vinden in het register. Op de search is het standaard antwoord "Gebruik NVRefreshRate fix!!!!!" maar dat zoek ik dus niet. Ik zoek de locatie in het register waar ik de refreshrate van opengl kan aanpassen zodat die niet standaard op 60Hz springt de hele tijd.
Serious Sam 2 die knalt elke keer als ik ff speel terug naar desktop en UT wil dat ook wel eens doen.Op zondag 27 januari 2002 00:59 schreef edward2 het volgende:
[..]
Ik heb zowat dezelfde config als jou en ik heb nergens last van, om welke spellen gaat het?
HL doet het nu wel (fix voor gedled)
Turn it off and on again.
Rage3d heeft een oplossing voor je.Op zondag 27 januari 2002 08:33 schreef GambitRS het volgende:
ik heb een heel vervelend probleem, namelijk ik kan niet in opengl de refreshrates vinden in het register. Op de search is het standaard antwoord "Gebruik NVRefreshRate fix!!!!!" maar dat zoek ik dus niet. Ik zoek de locatie in het register waar ik de refreshrate van opengl kan aanpassen zodat die niet standaard op 60Hz springt de hele tijd.
Download & install(restart??), kijk in je display properties>advanced , je ziet dat er een 2 nieuwe tabbladen verschenen zijn, genaamd Rage 3d tweaker & custom display modes.
Klik op custom display modes. Nu kun je bij elke resolutie instellen hoeveel hz er standaard moeten komen, door op het groenen rondje te klikken voor de resolutie. Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd
Hier is url naar nieuwste rage3d:
[url][url="http://www.voodoofiles.com/getit.asp?id=5132&g=1&d=27&s=270477689[url]"]http://www.voodoofiles.com/getit.asp?id=5132&g=1&d=27&s=270477689[url][/url]
gebruik je heatsinks op je geheugen en een andere heatsink op je gpu?? das boven de 300mhz toch wel een vereiste... (Plus een grote fan in de buurt van je kaart...)Op zaterdag 26 januari 2002 18:43 schreef MeKnowHow het volgende:
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Ik heb geen extra heatsink op mijn gpu. Alles is in zijn originele staat van aanschaf.Op zondag 27 januari 2002 10:16 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
gebruik je heatsinks op je geheugen en een andere heatsink op je gpu?? das boven de 300mhz toch wel een vereiste... (Plus een grote fan in de buurt van je kaart...)
[info]
By the way ik heb net de 6018 drivers voor win2k geinstalleerd en mijn 3dmarkscore is met 200 gestegen (beelden lijken ook mooier).
[/info]
By the way ik heb net de 6018 drivers voor win2k geinstalleerd en mijn 3dmarkscore is met 200 gestegen (beelden lijken ook mooier).
[/info]
Ja dan is het niet zo gek dat je niet verder komt. Je moet modden voor hogere waarden + sinks plaatsen.Op zondag 27 januari 2002 12:11 schreef MeKnowHow het volgende:
Yepp met powerstrip alleen
Geen voltage mod of een fan-change...
Just the elementary, my dear Watson
Net een 3dmark run gedaan om mijn oude score te verbeteren maar mijn ATI wilde niet meer lopen op de snelheid die ik vroeger gebruikte bij een maximale run (potlood weggeblazen door fans denk
Als ik de nieuwe drivers vergelijk met de 6011's dan zie ik dat de nature demo ietsies sneller is geworden, de points sprites zit verbetering in, de vertexshader-test is sneller geworden en de car-test is lichtjes verbeterd. Met de grootste verschillen in de piontsprites en de nature-demo.
(dit alles voor de w2k drivers versie 6018)
EDIT: Vergeet dit verhaaltje maar want ik zie nu net dat die run met een Z-buffer van 16 bit color was gedaan
Hoe zou dat zitten met die 3DMark 2001 SE?
Zouden de mensen die nu net de 10K grens halen, dadelijk niet meer over die 10K grens komen.
Of nu juist makkelijker?
Zouden de mensen die nu net de 10K grens halen, dadelijk niet meer over die 10K grens komen.
Of nu juist makkelijker?
w00t
het je ene compare url van die 10033? dat nl exact dezelfde score als mij maar dan een ander os/settings, wil ik ff vergelijken..Op zondag 27 januari 2002 12:49 schreef TheGuardian een verhaal:
[..]
Zie mijn vorige post Salvador (ge-update). Was geen goede test. Je kan netzo goed denk vergelijken met mijn 10040 score want die is ook heel dicht in de buurt en heeft wel alles standaard staan en ook met w2k.Op zondag 27 januari 2002 16:54 schreef salvador4 het volgende:
het je ene compare url van die 10033? dat nl exact dezelfde score als mij maar dan een ander os/settings, wil ik ff vergelijken..
zeg haal jij met winXP niet nog hogere score?Op zondag 27 januari 2002 19:02 schreef TheGuardian het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post Salvador (ge-update). Was geen goede test. Je kan netzo goed denk vergelijken met mijn 10040 score want die is ook heel dicht in de buurt en heeft wel alles standaard staan en ook met w2k.
Ja waarschijnlijk een stuk of 500 meer. Maar heb geen tijd om XP ff ernaast te installeren maar wil het wel een keertje gaan doen.
Anoniem: 34592
Ey,
Ik heb een probleempje, eerst mij specs...
Ik heb gisteren mijn ATi Radeon 8500 250/250 naar 290/290 overclocked, en ook getest.
VCore = 1,75
VMem = 3,63
Nu heb ik 3dmark 2001 laten "LOOPEN" op dragothic, low detail en zie ik telkens op dezelfde plaats een artifact. Ik zie een zwarte vlek heel snel verschijnen en verdwijnen... Wat zal ik doen, de spanningen opvoeren had ik al gedaan, en de artifact bleef, exact op dezelfde plaats. Deze artifact kwam pas na de 6e keer dat 3mark2001 dragothic liet zien... Zal ik nu de spanningen lager maken, of andere drivers??? Wat wel vreemd is, is dat ik ieder spel kan spelen en ook oneindig lang kan benchmarken en toch is het ENIGE probleem die artifact onder dragothic. Zouden jullie dat voor lief nemen, of toch de spanningen verhogen/verlagen. Mijn kast is overigens niet al te cool( koud ja
)....
Bedankt voor jullie hulp alvast!!!!!
Ik heb een probleempje, eerst mij specs...
Ik heb gisteren mijn ATi Radeon 8500 250/250 naar 290/290 overclocked, en ook getest.
VCore = 1,75
VMem = 3,63
Nu heb ik 3dmark 2001 laten "LOOPEN" op dragothic, low detail en zie ik telkens op dezelfde plaats een artifact. Ik zie een zwarte vlek heel snel verschijnen en verdwijnen... Wat zal ik doen, de spanningen opvoeren had ik al gedaan, en de artifact bleef, exact op dezelfde plaats. Deze artifact kwam pas na de 6e keer dat 3mark2001 dragothic liet zien... Zal ik nu de spanningen lager maken, of andere drivers??? Wat wel vreemd is, is dat ik ieder spel kan spelen en ook oneindig lang kan benchmarken en toch is het ENIGE probleem die artifact onder dragothic. Zouden jullie dat voor lief nemen, of toch de spanningen verhogen/verlagen. Mijn kast is overigens niet al te cool( koud ja
Bedankt voor jullie hulp alvast!!!!!
Anoniem: 2211
Als je er voor de rest geen last van hebt in spellen en je systeem voor de rest stabiel is. gewoon laten zitten.
Het belangrijkste is dat je systeem stabiel is, en als je er in reallife geen problemen (artifacts ed) dan is er gewoon niets aan de hand.
Het belangrijkste is dat je systeem stabiel is, en als je er in reallife geen problemen (artifacts ed) dan is er gewoon niets aan de hand.
Ok thanks.
Ik zat een beetje met het idee dat de test "draghotic" best pittig is, en een artifact treedt dan op zodra je teveel van je kaart vergt. Misschien dat als ik een spel echt laat zweten er dan ook artifacts komen.
Ach ik denk dat ik het er maar hier bij laat.. why not.
Ik als mede tweaker wil altijd maar gaan tot het uiterste terwijl ik misschien nu gewoon tevreden moet zijn
Ik zat een beetje met het idee dat de test "draghotic" best pittig is, en een artifact treedt dan op zodra je teveel van je kaart vergt. Misschien dat als ik een spel echt laat zweten er dan ook artifacts komen.
Ach ik denk dat ik het er maar hier bij laat.. why not.
Ik als mede tweaker wil altijd maar gaan tot het uiterste terwijl ik misschien nu gewoon tevreden moet zijn
Anoniem: 24312
Ik heb nog steeds een probleem met de tv-out 
Maakt niet uit wat ik doe (eerst aansluiten, dan rebooten, of eerst booten, dan aansluiten), elke keer als ik mijn tv-out inschakel in de drivers (zowel de clone optie als multi-display) dan staat de resolutie van mijn tv op 512x384. Ik krijg dan een windowed scherm op mijn tv die scrollt naarmate ik mijn muis over mijn primary scherm beweeg. Ik heb ook al geprobeerd mijn primary op 1024x768 op 800x600 te zetten, maar de properties van de tv blijven zeggen dat de max van mijn tv 640x480 is. Ik heb ook al (als ik multidisplay aan heb staan) mijn 2e scherm ingesteld als 'gewoon televisiescherm' ipv standaardmonitor. Ook heb ik de hardware acceleratie in die tab voor de tv dus uitgezet. Mocht allemaal niet baten
Ik gebruik nu de 6015 drivers met 6018 opengl dll. Zou het iets met de russische refreshrate fix te maken kunnen hebben? Ik heb mijn tv aangesloten met een composite kabel op een scart blok. Het vreemde is, dat het weleens gewerkt heeft, en toen zomaar opeens niet meer
Iemand ervaring met dit probleem?
Maakt niet uit wat ik doe (eerst aansluiten, dan rebooten, of eerst booten, dan aansluiten), elke keer als ik mijn tv-out inschakel in de drivers (zowel de clone optie als multi-display) dan staat de resolutie van mijn tv op 512x384. Ik krijg dan een windowed scherm op mijn tv die scrollt naarmate ik mijn muis over mijn primary scherm beweeg. Ik heb ook al geprobeerd mijn primary op 1024x768 op 800x600 te zetten, maar de properties van de tv blijven zeggen dat de max van mijn tv 640x480 is. Ik heb ook al (als ik multidisplay aan heb staan) mijn 2e scherm ingesteld als 'gewoon televisiescherm' ipv standaardmonitor. Ook heb ik de hardware acceleratie in die tab voor de tv dus uitgezet. Mocht allemaal niet baten
Ik gebruik nu de 6015 drivers met 6018 opengl dll. Zou het iets met de russische refreshrate fix te maken kunnen hebben? Ik heb mijn tv aangesloten met een composite kabel op een scart blok. Het vreemde is, dat het weleens gewerkt heeft, en toen zomaar opeens niet meer
Iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb geen ervaring met die russische refreshrate fix maar als die resoluties aanpast waarop jouw tv had moeten draaien krijgt ie een te hoge refresrate door dat programmaatje en schakelt net zo lang terug totdat het een resolutie tegenkomt die wel op 50Hz kan draaien. Tenminste als ik ga zitten klooien met de refreshrate dan schakelt bij mij ook terug naar een lagere resolutie waar ie wel 50Hz kan draaien.
Kijk ook of je door in de settings->advanced->monitors -tab je tv ziet staan. Selecteer deze en kies onder in dat tabblad list all modes en kies bijvoorbeeld 800x600. Ik heb dit eens moeten doen om 1024 als hoogste resolutie voor mij tv in te stellen. Ik keer geselecteerd zo als hierboven en daarna stond bij mijn tv voortaan dat ie maximaal 1024 aankon. Daarvoor wilde die niet hoger dan 800.
Kijk ook of je door in de settings->advanced->monitors -tab je tv ziet staan. Selecteer deze en kies onder in dat tabblad list all modes en kies bijvoorbeeld 800x600. Ik heb dit eens moeten doen om 1024 als hoogste resolutie voor mij tv in te stellen. Ik keer geselecteerd zo als hierboven en daarna stond bij mijn tv voortaan dat ie maximaal 1024 aankon. Daarvoor wilde die niet hoger dan 800.
Nu we het hier toch over hebben... Ik heb idd al de search gebruikt, maar mijn probleem is iets anders:
SITUATIE:
- Ik heb zowel met composite als SVHS grijs beeld op mijn
tv. Mijn tv zit op de videorecorder, omdat mijn tv alleen
coax heeft.
- mijn computer zit op de EXT2 ingang van mijn
videorecorder...
Nu zit er op mijn radeon 8500 een svhs uitgang, als ik deze naar composite (gele tulp) zet d.m.v. een verloopplugje krijg ik zwartwit beeld. Ook als ik SVHS gebruik.
Is de enige oplossing dat ik een tv met scart koop, of zijn er nog andere dingen denkbaar.
Iets heel belangrijks:
Mijn vorige GeFoce had geen SVHS uitgang maar een gele tulp, toen kreeg ik wel kleur op mijn tv...
bedankt iig.
SITUATIE:
coax heeft.
videorecorder...
Nu zit er op mijn radeon 8500 een svhs uitgang, als ik deze naar composite (gele tulp) zet d.m.v. een verloopplugje krijg ik zwartwit beeld. Ook als ik SVHS gebruik.
Is de enige oplossing dat ik een tv met scart koop, of zijn er nog andere dingen denkbaar.
Iets heel belangrijks:
Mijn vorige GeFoce had geen SVHS uitgang maar een gele tulp, toen kreeg ik wel kleur op mijn tv...
bedankt iig.
Ik heb verschillende verloopjes geprobeerd, maar uiteindelijk werkte alleen het verloopstukkie wat ik van ATI heb gekregen. Ik kan je niet echt zeggen wat er anders aan is dan een 'normaal' verloopje, behalve dan dat alle s-vide0pinnen werden gebruikt.Op maandag 28 januari 2002 13:26 schreef sbronsge het volgende:
Nu we het hier toch over hebben... Ik heb idd al de search gebruikt, maar mijn probleem is iets anders:
SITUATIE:
coax heeft.
videorecorder...
Iets heel belangrijks:
bedankt iig.
Je kan dus proberen om een mail te sturen naar ATI met de vraag of ze je een kabeltje willen opsturen. Ze hebben er mij eentje opgestuurd.
Anoniem: 32147
Ik heb een Radeon LE aleen tijdje op 275/275 zonder een
enkel probleem.
Kan ik hem nu retail flashen?
(met welk programma kan ik mij voltage van mijn geheugen
lezen)
Zijn er goede alternatieven voor powerstrip?
enkel probleem.
Kan ik hem nu retail flashen?
(met welk programma kan ik mij voltage van mijn geheugen
lezen)
Zijn er goede alternatieven voor powerstrip?
Tsjonge bedankt voor je hulp!!! Ik dacht echt dat dit hopeloos was. Weet jij toevallig de site/email nog van ATI. Ze hebben verschillende headquarters neem ik aan?!
thnks!
thnks!
Anoniem: 42323
Ik ben van plan om een Club3D Radeon 8500 te nemen.
Die loopt dan even snel als de Ati Radeon 8500LE als het goed is.
Dus: core 250MHz, geheugen 550MHz, 1000Mpixel/sec.
Kan ik dan die club3d dan flashen naar:
core 275MHz, geheugen 550MHz, 1100Mpixel/sec ?
Zodat ie evensnel loopt als de retail versie.
Of moet ik dan extra gaan coolen?
Die loopt dan even snel als de Ati Radeon 8500LE als het goed is.
Dus: core 250MHz, geheugen 550MHz, 1000Mpixel/sec.
Kan ik dan die club3d dan flashen naar:
core 275MHz, geheugen 550MHz, 1100Mpixel/sec ?
Zodat ie evensnel loopt als de retail versie.
Of moet ik dan extra gaan coolen?
Kun je doen zonder te coolen. Je zal wel een voltagemod moeten doen omdat de meeste kaarten 275 275 onstabiel worden... Daar loopt een apart topic over hoe je dat kunt doen
Ik begin dus een sterk vermoeden te krijgen dat mijn probs met de tv-out met de refreshrate fix te maken hebben
Zijn er mensen die onder XP de refreshrate fix hebben draaien EN een goede tv-out op 1024x768 hebben?
Zijn er mensen die onder XP de refreshrate fix hebben draaien EN een goede tv-out op 1024x768 hebben?
Ik denk het niet, want waarschijnlijk heb jij ergens ingesteld dat de refresh rate op 1024x768 naar bijv 100Hz moet en dat gaat je tv-out niet trekken dus wordt een lagere resolutie gekozen maar waarschijnlijk heb jij ook 800x600 ingesteld op 100Hz en misschien ook 640x480 en daarom kom je dan uit bij 512 omdat je die niet ingesteld hebt met die refreshratefix???Op maandag 28 januari 2002 16:25 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Ik begin dus een sterk vermoeden te krijgen dat mijn probs met de tv-out met de refreshrate fix te maken hebben
Zet die refreshrate fix is uit en probeer het dan nog eens zoals ik in een vorige post beschreef.
Ik heb dus net mijn Radeon 8500 OEM ( 250/250 ) binnen, en eigenlijk vooral gekocht om de DVI functie voor mijn 20,1" TFT scherm, maar als ik hem dus op 1600 x 1200 zet ( is toch wel aangenaam, anders is alles zo koeiegroot
) , krijg ik een ruis in allemaal kleurtjes over mijn scherm, en knippert het scherm ( 1 sec aan, 3 sec uit, --> onregelmatig ) .... nu dacht ik gelijk aan een driver probleem, en heb dus alle drivers die ik kon vinden gedowned, maar geen enkele verschil bij welke versie ook maar. Ik draai nu de 3276 voor XP , maar ook hier problemen. Op 1280 x 1024 een mooi strak beeld, maar dat is dus niet wat ik wil
Ook doet bijvoorbeeld in CS het beeld nogal vreemd, hij wil zowel in D3D als in OpenGL niet hoger dan 1024 x 768, anders loopt CS vast
Iemand die hiermee raad weet ? alles is welkom !!
Tnx !
Ook doet bijvoorbeeld in CS het beeld nogal vreemd, hij wil zowel in D3D als in OpenGL niet hoger dan 1024 x 768, anders loopt CS vast
Tnx !
Ad Astra Per Aspera
Gewoon via ATI.com.Op maandag 28 januari 2002 14:34 schreef sbronsge het volgende:
Tsjonge bedankt voor je hulp!!! Ik dacht echt dat dit hopeloos was. Weet jij toevallig de site/email nog van ATI. Ze hebben verschillende headquarters neem ik aan?!
thnks!![]()
Thanx Guardian, het werkt! Ik heb in de refreshratefix op 1024x768 ingesteld op 60 hz, en na een reboot kon ik gewoon mijn tv-out weer gebruiken op 1024x768Op maandag 28 januari 2002 17:06 schreef TheGuardian het volgende:
[..]
Ik denk het niet, want waarschijnlijk heb jij ergens ingesteld dat de refresh rate op 1024x768 naar bijv 100Hz moet en dat gaat je tv-out niet trekken dus wordt een lagere resolutie gekozen maar waarschijnlijk heb jij ook 800x600 ingesteld op 100Hz en misschien ook 640x480 en daarom kom je dan uit bij 512 omdat je die niet ingesteld hebt met die refreshratefix???
Zet die refreshrate fix is uit en probeer het dan nog eens zoals ik in een vorige post beschreef.
Overigens, met die theater mode van de 6015 drivers(filmpjes full screen op je 2e scherm), krijg ik met quicktime filmpjes alleen maar het eerste frame te zien dan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Iemande en ID waar ik de Anisotropic util voor d3dv andaan hal, de serach werkt namelijk niet op Rage3d
Breek je nek voorzichtig
Anoniem: 19649
Volgens mij kan DVI geen 1600x1200 aan daar heb je een andere aansluiting voor nodigOp maandag 28 januari 2002 17:46 schreef Kuijpmans het volgende:
Ik heb dus net mijn Radeon 8500 OEM ( 250/250 ) binnen, en eigenlijk vooral gekocht om de DVI functie voor mijn 20,1" TFT scherm, maar als ik hem dus op 1600 x 1200 zet ( is toch wel aangenaam, anders is alles zo koeiegroot) , krijg ik een ruis in allemaal kleurtjes over mijn scherm, en knippert het scherm ( 1 sec aan, 3 sec uit, --> onregelmatig ) .... nu dacht ik gelijk aan een driver probleem, en heb dus alle drivers die ik kon vinden gedowned, maar geen enkele verschil bij welke versie ook maar. Ik draai nu de 3276 voor XP , maar ook hier problemen. Op 1280 x 1024 een mooi strak beeld, maar dat is dus niet wat ik wil
![]()
Ook doet bijvoorbeeld in CS het beeld nogal vreemd, hij wil zowel in D3D als in OpenGL niet hoger dan 1024 x 768, anders loopt CS vast![]()
Tnx !
Gaat dus niet werken
Nope is niet zo, DVI kan wel 1600 x 1200 aan, want ik hem hem nu na een paar aanpassingkjes ( ? ) toch goed aan het draaien, de 3286 drivers in combi met nieuwe bios doen de trick !Op dinsdag 29 januari 2002 10:24 schreef Carnivore het volgende:
[..]
Volgens mij kan DVI geen 1600x1200 aan daar heb je een andere aansluiting voor nodig
Gaat dus niet werken
Ad Astra Per Aspera
komop peoples, niemand die weet waar ik dat kan krijgen?
Breek je nek voorzichtig
Dit topic is gesloten.