-= Radeon Topic - Deel 36 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 715 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
258 posts in deel 35 :( , maargoed.

Even een vraag, in mijn klas hebben er een paar de PCM gelezen van 02-02.
Daarin stond dat de Radeon8500 misbruik maakte van 3DMark2001. Een heel vaag vrhaal, maar het kwam erop neer dat de GeForce 3 Ti 500 toch, veel beter as dan de Radeon.

Is Nvidia sponsor van de PCM ofzo?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4712

Nee nV is geen sponsor.
Het feit dat ATI meer punten haalt is niet eerlijk, dus spelen ze vals... :P

Het verschil in beide kaarten zit'm in de default instellingen. Als je dan plaatje gaat vergelijken kun je verschillen zien. Mogelijk dat bij ATI de LOD wat lager staat als bij nVidia.

Maar er zijn behoorlijke verschillen hoor, zo haalt de Radeon 8500 30M sprites/sec en de GF3 Ti500 ongeveer 18M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Laatst online: 25-06 15:52
Op woensdag 16 januari 2002 15:35 schreef robbie007 het volgende:
Een heel vaag vrhaal,
q3 was met de eerste drivers ook heel vaag :P en 3dmark bleek ook licht geoptimized zijn voor 3dmark, maar dit is al zooo lang bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op woensdag 16 januari 2002 15:48 schreef Slashhead het volgende:
Nee nV is geen sponsor.
Het feit dat ATI meer punten haalt is niet eerlijk, dus spelen ze vals... :P
Ik zit dus in een klas waar ik gewoon veel meer weet, dan die andere ventjes, en ik zeg iedere keer kijk nou eens op T.net ofzo of hier op got, maar dan zeggen ze ' Neej, das stom.'
Het gaat er dus om dat zij gelijk als reden geven, de conclusie van de schijver van de PCM.

En dan zeggen ze weer, 'Jaaaah, gaaf man GeForce 4 [ :?] Hallo?

Radeon?

Aghr... Radeon sucks!!!

Ow ja, check mijn score... en die van jou....

Jjjjaajaa, maaruh in de PCM stond.... :Z .

Oh damn ik zit omringt met idioten.
Klopt het nou?

GeForce4 = DirectX 8.1
Radeon3 = DirectX 9.0??

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat klopt op dit moment zeker niet. DirectX 9 is nog niet in de final stage dus is het moeilijk speculeren wat nu eigenlijk DirectX 9 moet worden, dus om dan al kaarten in te delen conform de DirectX9 standaard :? Natuurlijk zal ATI, waarvan ik zelf pas tegen of na de zomer een release verwacht, waarschijnlijk directX 9 gaan volgen omdat tegen die tijd de heren wel uitgevochten zijn aangaande de DirectX 9 standaard. Voor nVidia is het gewoon te vroeg wanneer zij met hun normale voorjaars release komen.

Op dit moment is de afstand tussen hard- en software te groot, waardoor je nu in openGL enkele spellen ziet uitkomen die zware voorkeur hebben wat features van de GF3 of Radeon 8500 betreft, de GF3 lijkt hierin voorop te lopen, DroneZ is hiervan een voorbeeld. De gelekte specs van beide kaarten zijn schoten voor open doel en missen elke vorm van realisme. Meer pipelines extra shaders ed. zijn inkoppertjes als je kijkt naar de spelconsols en de geschiedenis.
Hoe ATI of nVidia dit probleem gaan aanpakken weet ik niet, maar het is gewoon te vroeg om daar nu al een gefundeerde uitspraak over te doen.
Ik weet alleen dat men dreigt pixel shader 1.4 over te slaan in DirectX 9 en direct naar versie 2.0 gaat. Dit houdt dus in dat de Radeon 8500 in elk geval niet DirectX9 compliant word, zoals ik in een ander topic gelezen heb wordt beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 16 januari 2002 15:48 schreef Slashhead het volgende:
Mogelijk dat bij ATI de LOD wat lager staat als bij nVidia.
No way Slashhead, das misschien 1 keer gebeurd, maar ik sta nu versteld van de beeldkwaliteit in 3DMark2001, echt vele malen scherper en mooier dan een GF3, ik heb ze allebij liggen, het verschil is echt groot te noemen.

Mipmapovergangen liggen veel verder weg bij ATI, ook de banding in transparantie textures is geheel verdwenen.

Vreemd dat bij ATI dit soort dingen altijd blijven hangen, terwijl nv hetzelfde heeft gedaan ;)

Ga nou maar eerst eens een R8500 bekijken met drivers hoger dan of gelijk aan 9005 je zult versteld staan, of kom hier maar een biertje halen, dan kun je het zelf zien :Y)

(btw waneer komt het forum comp.totaal nou weer eens online?)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2967

Ik heb net een Radeon 8500 Retail gekocht maar nu heb ik een probleem:

Ik draai Windows XP met de laatste drivers.

Als ik opstart gebruik ik twee schermen en dat gaat prima, maar als ik nu alles omschakel zodat ik op tv een filmpie kan kijken en het daarna weer terugzet geeft ie op mijn tweede scherm allemaal rode lopende strepen.

Als ik reboot is het probleem verholpen...

Maar nu mot ik dus een filmpie elkle keer rebooten?

Heeft iemand anders her ook last van / kan iemand me helpen met het oplossen?

PS. Hebben anderen ook een lage framerate (50-60 fps) bij Quake en UT hoewel ie met alles op high (1280x1024) en Quality SmoothVision wel harstikke vloeiend loopt?

edit:

In Win98 doet ie het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45764

Hi
Even een vraagje tussendoor he. :7
Word de VGA AGP Club3D ATI DVI/CRT Converter er nu wel of niet bijgeleverd?

Radeon 7500 d/t

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Goed ik vind het een relaxt kaartje die radeon8500, maar zijn de drivers inmiddels al wat beter??? :?
En bij eynstein verkopen ze een radeon8500 bulk voor 280 euro is dat een aanrader of loopt die niet op hoogste snelheid (275/275 toch :? ) ??? :?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm nee hij geeft toch in win98 ook die vreemde rode lopende lijnen...

PS waarom kan ik mijn bericht niet twee keer editen (er staat dat ie geedit is door een moderator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 16 januari 2002 17:52 schreef edward2 het volgende:

[..]

No way Slashhead, das misschien 1 keer gebeurd, maar ik sta nu versteld van de beeldkwaliteit in 3DMark2001, echt vele malen scherper en mooier dan een GF3, ik heb ze allebij liggen, het verschil is echt groot te noemen.

Ga nou maar eerst eens een R8500 bekijken met drivers hoger dan of gelijk aan 9005 je zult versteld staan, of kom hier maar een biertje halen, dan kun je het zelf zien :Y)

(btw waneer komt het forum comp.totaal nou weer eens online?)
Ik baseer dit op de plaatjes die hier niet zolang geleden op het forum rondzwierven in een vergelijking tussen de GF3 en de Radeon 8500 in 3DMark2001. De persoon in kwestie beweerde toen dat de Radeon veel slechter was. De verschillen die ik in zijn plaatjes zag moeten haast wel met de LOD te maken hebben. Mogelijk dat dat oude drivers waren, maar een artikel is ook al snel 2 maanden onderweg voordat het gepubliceerd kan worden op papier (PCMagazine).

Ik heb nu een radeon 8500 en draai met 6006 :)
Heb alleen 3DMark2001 nog niet geprobeerd...

Het forum zou vanavond online moeten gaan, ik weet ook niet waarom dat nu nog steeds niet zo is. Blijkbaar gaat het allemaal niet zo makkelijk als men telkens denkt.

EDIT: HET FORUM IS WEER IN DE LUCHT !!!! :D

En dat biertje kom ik wel een keer ophalen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[Zeik modus]
Op woensdag 16 januari 2002 15:51 schreef salvador4 het volgende:

[..]

q3 was met de eerste drivers ook heel vaag :P en 3dmark bleek ook licht geoptimized zijn voor 3dmark, maar dit is al zooo lang bekend..
[/Zeik modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Op woensdag 16 januari 2002 16:00 schreef Slashhead het volgende:
Nee dat klopt op dit moment zeker niet. DirectX 9 is nog niet in de final stage dus is het moeilijk speculeren wat nu eigenlijk DirectX 9 moet worden, dus om dan al kaarten in te delen conform de DirectX9 standaard :? Natuurlijk zal ATI, waarvan ik zelf pas tegen of na de zomer een release verwacht, waarschijnlijk directX 9 gaan volgen omdat tegen die tijd de heren wel uitgevochten zijn aangaande de DirectX 9 standaard. Voor nVidia is het gewoon te vroeg wanneer zij met hun normale voorjaars release komen.
Ben het met je eens dat het way te vroeg ook maar een beetje gefundeerde uitspraken te doen. Wel is het zo dat ATI het bedrijf is dat met microsoft samenwerkt aan directx 9. Zo is directx 7 in samenwerking met nvidia gemaakt. Anyways je kan er rekening mee houden dat whatever features ati in zijn volgende kaart planned dat die features ook directx standaard worden aangezien ati zelf meewerkt aan direct x 9, dat voordeel heeft ati op dit moment gewoon ten opzichte van nvidia.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op woensdag 16 januari 2002 19:15 schreef justin01 het volgende:
[Zeik modus]
[..]

[/Zeik modus]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Laatst online: 14-06 16:06
WHAT THE HELL IS GOING ON???

vroeger toen mijn 3d kaart zonder potlood zonder anders zooi op 275/272 ging kreeg ik 3d mark van 8556 nu potlood erop van die 6006 naar 6011 drivers en op 295/295 en een 3d mark van 7993 ? dit is stug of niet?

ohja dan nog een paar dingen :
met score van 8556 liept mijn pc op 11.5 x 138
nu met score van 7993 loopt ie op 11.5 x 135
ik gebruik geen tweak appz alleen RefreshFix om mijn beeld
altijd op 100hz te laten lopen aangezien ie op 1152x968 ofso ook op 100hz kan en op 1280x1024 op 85hz dus...

maar waarom in eens zo'n lage score ja mijn dingen gingen zo :
Potlood erop , 3.71v en 1.72v
Flashapp van john hoek en dan op 295/295 gedaan
hele hdd geformateerd, winxp nl pro er weer op
en toen gelijk na drivers install 3dmark gedaan

edit:

nu heb ik Via 4in1 4.37 ofso erop gedaan de nieuwste en nu is mijn score 7923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46

The Guardian

I'll keep an I on you

En je had hiervoor ook al WinXP? Alles in de drivers ook nog hetzelfde als voor de totale reinstall? Die nieuwe drivers hebben wel een hogere kwaliteit gekregen maar bij mij heeft dat geen nadelige gevolgen voor mijn score want die nature test is ook 2x zo snel geworden en compenseert die lagere fps in de andere test aardig, dus dat zou jij ook niet echt mogen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op woensdag 16 januari 2002 18:30 schreef McFlipp het volgende:
Goed ik vind het een relaxt kaartje die radeon8500, maar zijn de drivers inmiddels al wat beter??? :?
En bij eynstein verkopen ze een radeon8500 bulk voor 280 euro is dat een aanrader of loopt die niet op hoogste snelheid (275/275 toch :? ) ??? :?
Euhhh hoe zit het nu met die drivers??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24312

Ik volg het radeon topic al lang, maar heb het nog niet voorbij zien komen (stond ook niet in tv-out faq)

Ik gebruik voor mijn radeon 8500 de 3286 drivers. Tv-out werkte hier prima op, op 800x600

Nu wil ik een divxje gaan kijken en die tv-out staat nu altijd op 512x384, na reboots en verschillende aanpassingen blijft de max res voor tv op 512x384 staan.

Weet iemand hoe ik em op 800x600 krijg? (1024x768 was alleen mogelijk met de 60xx drivers geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 04:29
Even een vraagje over de vergelijking win2k/winXP. Ik zit hier nu met een een win2k bak met een MSI-266A plank en 512MB geheugen. Ik hal hier met een Ahtlon XP1700+@1595Mhz(11.5x145) en score van net geen 7400pnt in 3dMark. Alleen op mijn eigen bak met een a7v133(dus sdr) en een die zelfde Athlon op 11.5x147 haal ik een score van 7963. Enige andere verschil is dat dit onder XP is? Ik vind die DDR score zwaar bagger en hoop dat het dus aan het OS ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand een idee hoe ik van mijn rode lopende strepen afkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op woensdag 16 januari 2002 21:58 schreef paragon het volgende:
Even een vraagje over de vergelijking win2k/winXP. Ik zit hier nu met een een win2k bak met een MSI-266A plank en 512MB geheugen. Ik hal hier met een Ahtlon XP1700+@1595Mhz(11.5x145) en score van net geen 7400pnt in 3dMark. Alleen op mijn eigen bak met een a7v133(dus sdr) en een die zelfde Athlon op 11.5x147 haal ik een score van 7963. Enige andere verschil is dat dit onder XP is? Ik vind die DDR score zwaar bagger en hoop dat het dus aan het OS ligt.
Ligt aan het OS. Ik heb met deze hardware een even hoge 3dmark score als iemand met een AMDXP@1700MHz en ATI8500@300/300 en die 98/ME/XP gebruikt.

Die rode strepen; heb je ook groene? Ik heb rooiuuuhh en groennnuuh...strepen door mijn scherm bij gebruik van elke divx player (overlay ingeschakeld) als mijn scherm resolutie hoger is dan 800x600. Die strepen komen in bepaalde patronen terug telkens. Ik kan het oplossen door RGB colors te forceren in de players maar dan gaat het beeld op z'n kop staan want rgb colors zit zo verwerkt in divx codec4 |:( En het kost te veel tijd om de players om te schrijven zodat ze het goed weergeven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee alleen rode :(

switchen van tweede scherm -> tv out OK
maar dan als ik terug switch komt er een soort masker van rode bewegende punjes (over het hele scherm) dat lijkt op mijn wallpaper maar een beetje verschoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35971

Ik wil zeer binnenkort een Radeon 8500 aanschaffen, maar zit nog ff met de volgende vraag:

Draait een Radeon 8500 op een BX mobo?? (Abit BE6-II rev.1.1)

Staat me vaag iets van bij dattie een AGP 2.0 (?) slot nodig heeft..iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36596

Heeft iemand de Radeon 8500 van Wintelco gekocht ?
weet iemand ns het geheugen heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
hierboven... die heeft gewoon 3.6NS geheugen

verder nog even :

[dringend verzoek]
Wie heeft hier de 6011 drivers voor Windows 2000?
[/dringend verzoek]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 04:29
Op woensdag 16 januari 2002 23:58 schreef Morph666 het volgende:
hierboven... die heeft gewoon 3.6NS geheugen

verder nog even :

[dringend verzoek]
Wie heeft hier de 6011 drivers voor Windows 2000?
[/dringend verzoek]
Ik maar je kan ze toch ook van het web afhalen zoals bij: http://www.xcl-clan.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
zie hieronder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Op donderdag 17 januari 2002 00:03 schreef Morph666 het volgende:
[..]
THANK YOU SO MUCH!
was de site kwijt, geformateerd

edit:

als hij het nou ook nog deed zou het cool zijn |:( |:(
---
laat maar ik heb al ge-googled :+ stond ie toevallig bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.rage3d.com/files/drivers/agreement2k.shtml

Hier kan je 6011 vinden...

Kan iemand die twee schermen heeft aangesloten en een tv een proberen of hij bij bij het terug switchen van de tv naar de minitor op dvi ook vage rooie dingen op dat scherm krieg :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24312

Anyway met 6011 werkt m'n tvout wel goed op 1024x768 wel te verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17387

Op woensdag 16 januari 2002 23:44 schreef MagicMouse het volgende:
Ik wil zeer binnenkort een Radeon 8500 aanschaffen, maar zit nog ff met de volgende vraag:

Draait een Radeon 8500 op een BX mobo?? (Abit BE6-II rev.1.1)

Staat me vaag iets van bij dattie een AGP 2.0 (?) slot nodig heeft..iemand ervaring hiermee?
Ik heb ooit eens geprobeerd om mijn Radeon 64 mb ViVo in een PII-233-LX board te prikken. Dit werd geen succes, booten lukte niet eens. Waarschijnlijk kwam dit doordat mijn mb geen AGP 2.0 ondersteund. Ik zal zeker vragen of je je geld terug krijgt als je je 8500 niet aan de praat kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12:46
Op donderdag 17 januari 2002 00:19 schreef Harry_Hammer het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens geprobeerd om mijn Radeon 64 mb ViVo in een PII-233-LX board te prikken. Dit werd geen succes, booten lukte niet eens. Waarschijnlijk kwam dit doordat mijn mb geen AGP 2.0 ondersteund. Ik zal zeker vragen of je je geld terug krijgt als je je 8500 niet aan de praat kunt krijgen.
ik heb mijn radeon ff ook in bx mobo getest. gewoon zonder probleem. gewoon halen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ik moet ff goede drivers hebben voor win98se
welke zijn een beetje goed en waar kan ik die downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op donderdag 17 januari 2002 11:30 schreef patryk het volgende:
ik moet ff goede drivers hebben voor win98se
welke zijn een beetje goed en waar kan ik die downen?
Zie ook Deel 1-35, maar goed. Bijvoorbeeld op www.rage3d.com

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Op donderdag 17 januari 2002 11:32 schreef Laszlo het volgende:

[..]

Zie ook Deel 1-35, maar goed. Bijvoorbeeld op www.rage3d.com
dude! weet je hoeveel dat is! op rage3d staan alleen die oude officiele. die mot ik niet. zijn die 6011 ook in een w9x versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
Op donderdag 17 januari 2002 11:34 schreef patryk het volgende:

[..]

dude! weet je hoeveel dat is! op rage3d staan alleen die oude officiele. die mot ik niet. zijn die 6011 ook in een w9x versie?
ik gebruik nu de 9005 en de 7206 beviel me ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Met de 9005 en 9008 heb ik last van een op hol geslagen vsync in CounterStrike :( hele beels schokt en doet...mikken wordt je haast onmogelijk gemaakt...Het Probleem doet zich btw niet voor en Quake 3, die ook ietsie sneller loopt, en 3DMark2001 die stukken sneller en mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Een vraagje over de drivers: ik heb gelezen dat ATI problemen heeft met de Radeon drivers onder Win2k. Namelijk als er geanimeerde gifs op het beeldscherm komen bij IE, dan springt het processorgebruik meteen naar 100%, wat nogal irritant is.

Is deze probleem al opgelost?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Op donderdag 17 januari 2002 11:34 schreef patryk het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die 6011 drivers niet op de site van ATI te vinden. Ik dacht dat de drivers van rage3d de meest recente waren. Andere sites die vrij snel met drivers uitkomen zijn: ati-news

Een locatie voor getweakte drivers: http://www.omegacorner.cjb.net/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4668

Kunnen alle mensen met een radeon 8500 het volgende grafische test met Maya(versie 3 of 4) doen:
http://www.maya-testcenter.de/3doperinstr.html

Als jullie de resultaten hier kunnen posten kan ik kijken hoe de radeon 8500 presteert in Maya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op donderdag 17 januari 2002 17:00 schreef MesK het volgende:
Kunnen alle mensen met een radeon 8500 het volgende grafische test met Maya(versie 3 of 4) doen:
http://www.maya-testcenter.de/3doperinstr.html

Als jullie de resultaten hier kunnen posten kan ik kijken hoe de radeon 8500 presteert in Maya.
zullen er niet veel zijn met Maja :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Laatst online: 25-06 12:46
Misschien iemand die me ff kan helpen.
Ben een beetje lui nml en heb het gewoon druk.
Wa zijn de beste settings van de radeon om games als Medal of Honour soepel te laten lopen (ook midden in combat) maar dan ook nog met goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24822

Weet iemand hier toevallig hoe je onder D3D aniso aanzetten kan? Onder OpenGl kan dit wel, maar onder D3D niet? :? (win2K + 6011) Alleen games waarbij je die optie zelf instellen kan gebruiken aniso, de rest niet dus.

Slashhead: kwamen die platen over verschil in mipmaplevels tussen ATI en nV niet van het c!t af? Ik dacht dat ik ze daar al eens gepost had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

KAOZ, daar had ik ook last van in Cstrike, todat ik mijn hardwarepageflip uit zette in het settings menu, toen was alles weer als vanouds

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 17:43 schreef The_PyroPath het volgende:
KAOZ, daar had ik ook last van in Cstrike, todat ik mijn hardwarepageflip uit zette in het settings menu, toen was alles weer als vanouds
Daar komt die weer terug, de hardware pageflip ... ik heb nl ook problemen met schokkerig beeld (o.a. in MOH:AA), als ik thuis kom zal ik eens wat met die settings gaan klooien...

Kan die pageflip ook voor schokkerig afspelende films zorgen? Heb nl dat divx'en af en toe een paar ms pauzeren... da's eigenlijk vooral merkbaar bij snelle scenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Op donderdag 17 januari 2002 00:11 schreef andrefoeken het volgende:

Kan iemand die twee schermen heeft aangesloten en een tv een proberen of hij bij bij het terug switchen van de tv naar de minitor op dvi ook vage rooie dingen op dat scherm krieg :)?
Hier ook het probleem, ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 17 januari 2002 17:23 schreef ThunderBert het volgende:
Slashhead: kwamen die platen over verschil in mipmaplevels tussen ATI en nV niet van het c!t af? Ik dacht dat ik ze daar al eens gepost had.
Het was dit draadje. De verschillen die daar zichtbaar zijn, en daar kun je niet omheen lijkt mij, kan te maken hebben met een lagere LOD van de Radeon t.o.v. de GF3. (in een early driver Edward ;) of een eigen handeling om de zaak te verstieren) Welke driver deze beste tweaker gebruikt heeft weet ik ook niet, heb verzuimd te reageren :) omdat ik het topic meer als flame opvatte dan dat de persoon in kwestie echt geinteresseerd was in beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wat vind je nou van de renderkwaliteit Slashhead en misschien een tip, neem driver 6011, die is volgens mij completer uitgerust, GUIsupport Aplha Blending in XP en een stukje sneller in openGL.

Heb jij trouwens ook last van zeer af en toe het haperen in Serious Sam2 (dem0)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de renderkwaliteit erg goed. Op dit moment draai ik weer met de Elsa, dus de R8500 ligt op de plank :o
Ik had wat problemen met de 6006 nadat ik er een GF3Ti200 in had gehad. Hij wilde na installatie van 6006 geen beeld meer geven :'(
Waar haal je die driver vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

6011 staat oa bij maxreboot.

Ik draai zelf nog WinMe met 9008, maar 6011 is heel goed, goeie trilinear fil eindelijk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Ten eerste ik heb de search gebruikt !!

Ik heb een probleem dat ik met de ATI demo's
en games de gamma niet hoger krijg.

Wel via de in game slider maar de gamma silder
(gamma game) in het control panel doet niks.

Dit klinkt mij als een bekend probleem
maar ik zag niks in het forum (maybe search partly down).

Weet iemand meer ??
Oplossing ??
Registry hack ??

ThnX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Fix voor refresh met 9008 drivers. http://www.rage3d.com/board/showthread.php?s=b2ea6a06f6e77431b536b2206ae8b18c&threadid=33599738

Heb het zelf niet geprobeerd, maar een aantal mensen op dit board hadden hier volgens mij last van (waaronder John Hoek!?)

Rikki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THnX Mate

Ik zal het even doorlezen, al denk ik dat het niet
mijn probleempje oplost.
Ik heb geen refresh probleem maar een gamma probleem.

Ik lees er inderdaad niet veel over, maar als ze het erover
hebben, adviseren ze de registry te cleanen wat ATI zut betreft. En een reinstall van je drivers.

Zou maar zo kunnen, klinkt niet onbekend eigenlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Heeft iemand eigenlijk een idee waar het refresh probleem eigenlijk vandaan komt :?

Ik heb er namelijk nog nooit last van gehad.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was het geen XP/Win2000 probleem dat hij binnen games etc altijd terug viel naar 60 Hz ofzo. ??

Ik heb het ook niet, maar als ik dit weekend XP install zal ik het ongetwijfeld tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Het probleem doet zich alleen voor in de nieuwste gelekte drivers van ATI, 9005 en 9008 dus. 'tIs wel op te lossen met Powerstrip of door in je registry een key te deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 18 januari 2002 09:02 schreef -Rob- het volgende:

Op donderdag 17 januari 2002 00:11 schreef andrefoeken het volgende:

Kan iemand die twee schermen heeft aangesloten en een tv een proberen of hij bij bij het terug switchen van de tv naar de minitor op dvi ook vage rooie dingen op dat scherm krieg ?

Hier ook het probleem, ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Iemand al wel een oplossing hiervoor? Het is rete irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Op donderdag 17 januari 2002 17:23 schreef ThunderBert het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe je onder D3D aniso aanzetten kan? Onder OpenGl kan dit wel, maar onder D3D niet? :? (win2K + 6011) Alleen games waarbij je die optie zelf instellen kan gebruiken aniso, de rest niet dus.
[url="http://"http://www.radtweak.pwp.blueyonder.co.uk/D3daniso.exe"]d3d aniso[/url]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24822

Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-06 14:41

Radeon

Today is a good day to die

ZIjn de 6011 versie van radeon 8500 het nieuwste voor Windows XP of heb ik al er eentje gemist???

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

zijn de nieuwste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik heb net die gelekte 6011 drivers voor XP maar eens geinstalleerd. Werkt prima en MOH was meteen een stuk sneller.
Maar ik wilde even een benchmark doen met 3dmark2001 wat altijd werkte en die weigert nu dienst omdat ik geen direct8 compatible kaart meer zou hebben?????
Ik moet eerst maar eens nieuwe computer gaan kopen zegt die (ik heb hem net een maand :)

Is dit normaal

ps bij het installeren zei hij wel dat 2 bestanden op mijn computer nieuwer waren, dus die heb ik maar niet overschreven.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmz, ik heb begrepen dat je alle bestanden moet overschrijven, ookal zegt ie dat de huidige nieuwer zijn...

ik install als volgt ->
1 oude drivers uninstallen
2 win in safemode opstarten en reg cleanen
3 win in safemode opstarten en drivers installen
4 klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Laatst online: 08:05

Johnny E

Dôh !!

Jongens er zijn weer nieuwe drivers dit keer 6018.
Get them here:

http://members.rogers.com/candido/ATI_R200_XP_6.13.10.6018.zip

Heb ze nog niet getest!

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16867

Zijn er toevallig ook nieuwe win2k? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18257

De performance hit met FSAA is bij deze nieuwe drivers (6018) veel kleiner in RTCW.
Hieronder staan wat resultaten (res: 1024 * 768):
NoFSAA -> 2*FSAA -> 4*FSAA

3286 driver: niet speelbaar
6011 driver: 70 -> 30 -> niet speelbaar
6018 driver: 70 -> 60 -> 30

Het lijkt de goede kant op te gaan.

Overigens heb ik in 3dmark2001 ongeveer hetzelfde aantal punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Op zaterdag 19 januari 2002 02:45 schreef Alain het volgende:
2 win in safemode opstarten en reg cleanen
Euh, hoe clean je reg?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Op zaterdag 19 januari 2002 12:03 schreef Tellie het volgende:
De performance hit met FSAA is bij deze nieuwe drivers (6018) veel kleiner in RTCW.

Ik zag je post op rage3d ja :)
meteen ff gevraagd of een aantal mensen dat willen verifieren want dat is een mega verbetering :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian

The Guardian

I'll keep an I on you

Op zaterdag 19 januari 2002 12:03 schreef Tellie het volgende:

Zo dat is niet mis. Kun je nog met wat andere games vergelijken. Of iemand anders die nog weet wat ie met zijn oude drivers haalde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 19 januari 2002 12:23 schreef TheGuardian het volgende:

[..]

Zo dat is niet mis. Kun je nog met wat andere games vergelijken. Of iemand anders die nog weet wat ie met zijn oude drivers haalde ;)
Ik heb geen andere games waarbij ik FSAA met de oude drivers heb geprobeerd. Ik zal het eens met 3dmark2001 proberen.
Die liep steeds vast met FSAA aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Laatst online: 10:56
Op zaterdag 19 januari 2002 10:07 schreef Johnny E het volgende:
Get them here:

Heb ze nog niet getest!
thanks dude ;) ga ze meteen testen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikki
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:51
Wat mij betreft zijn de refreshproblemen voor win2000 en XP opgelost met het tooltje 'refreshlock'. Let wel: dit is iets anders dan het tooltje 'refreshfix', wat mijn systeem redelijk om zeep hielp. Tooltje is te vinden op http://www.fileplanet.com/index.asp?section=467 (op de 10e plaats) . Ik gebruik de volgende settings:
in main:
- Refresh Overriding: On
- Always use fastest frequency....... table below): checked

in advanced:
- only override if mode running at 60 mhz: checked
- run the program at startup: checked

Enige nadeel van het tooltje schijnt te zijn dat het iets verkl@#$ in CS, maar heb dat niet getest,

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:03 schreef Rikki het volgende:
Wat mij betreft zijn de refreshproblemen voor win2000 en XP opgelost met het tooltje 'refreshlock'. Let wel: dit is iets anders dan het tooltje 'refreshfix', wat mijn systeem redelijk om zeep hielp. Tooltje is te vinden op http://www.fileplanet.com/index.asp?section=467 (op de 10e plaats) . Ik gebruik de volgende settings:
in main:
- Refresh Overriding: On
- Always use fastest frequency....... table below): checked

in advanced:
- only override if mode running at 60 mhz: checked
- run the program at startup: checked

Enige nadeel van het tooltje schijnt te zijn dat het iets verkl@#$ in CS, maar heb dat niet getest,

succes
Zou je een mirror willen maken, want om 72 minuten te gaan wachten :Z

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 19 januari 2002 12:13 schreef ErikRo het volgende:

[..]

Euh, hoe clean je reg?
ik doe altijd :

hkey_local_machine -> system -> controlset 01 -> control

en in die map de map genaamd "video" verwijderen

kga nu die nieuwe drivers proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Op vrijdag 18 januari 2002 16:20 schreef andrefoeken het volgende:

[..]

Iemand al wel een oplossing hiervoor? Het is rete irritant...
Het lijkt er op dat wij alleen last hebben van deze bug.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou op rage3d zijn er nog wel een paar mensen maar ook geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
ik heb die nieuwe driver effe getest met 3dmark2001:

6011: 6280
6018: 6160

Met de 6018 was alles een tikke trager (1-3fps), behalve de nature scene die was zo'n 5fps sneller.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
Bij mij 'knipperen' de letters in sommige spellen (ligt niet aan de 6018 driver, met de 6011 was het ook al). Alsof de refreshrate van de letters lager ligt an de rest van het spel. Hoe kan ik dat verhelpen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Goede drivers, Serious Sam2 in openGL is 10% sneller dan 6011!

D3d beeldkwalitiet veel beter, geen banding meer in smoke.

Echter de aniso taps werking niet bij mij en staan default in openGL op 2 en in d3d op 2 of 4, dat verklaart de lagere 3DMark2001 score waarschijnlijk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 19 januari 2002 10:07 schreef Johnny E het volgende:
Get them here:

Heb ze nog niet getest!
ik zal zo ff een mirror bouwen.. (kan ook morgen worden.. uitje vanavond ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe drivers zijn er nu ook voor Win 9x / me.
www.maxreboot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16867

:'(
ik wil win2k
:'(

trouwens geven die win9x/me nog beetje performance winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32457

Hoe zit het eigenlijk met die Radeon 8500 van Gistron? Bij de pricewatch staat OEM (275/275) maar op de site staat gewoon OEM. Wat houdt die kaart nou allemaal in??
En ik zie dat ze bij queen-systems deze hebben:
ATI Radeon 8500 128Mb DDR, TV-out, DVI voor 339€
Nou is dit natuurlijk BullShit, maar stel dat het nou waar was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zaterdag 19 januari 2002 21:09 schreef Reino het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die Radeon 8500 van Gistron? Bij de pricewatch staat OEM (275/275) maar op de site staat gewoon OEM. Wat houdt die kaart nou allemaal in??
En ik zie dat ze bij queen-systems deze hebben:
ATI Radeon 8500 128Mb DDR, TV-out, DVI voor 339€
Nou is dit natuurlijk BullShit, maar stel dat het nou waar was >:)
Ik heb hier eigenlijk ook een beetje een vraag over die hiermee samenhangt. Waar en welke Radeon moet ik nou precies kopen? Wat is zeg maar de beste keuze nu? (prijs/kwaliteit) En dan natuurlijk wel een 275/275, waar kan je die eigenlijk allemaal kopen? en zijn de drivers nu een beetje beter? Of nog steeds heel veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 14:38
Hey, ik had een vraagje: ik las bij www.ati-news.de dat er een refreshratefix is. Ik had nog nooit over problemen gehoord bij ATI, maar heeft die ook een probleem met de refreshrates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik, ligt gewoon aan iiyama die geen fatsoenlijke win2k drivers kan schrijven. Is gewoon op te lossen met powerstrip :P

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier ook met powerstrip :Y) alleen die pop-up @ begin is irritant (eens ff een crack zoeken :Y) :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ATI Radeon 8500 128Mb DDR, TV-out, DVI

http://www.queensystems.com/nl/dept_80.html

:Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zondag 20 januari 2002 03:52 schreef Alain het volgende:
ATI Radeon 8500 128Mb DDR, TV-out, DVI

http://www.queensystems.com/nl/dept_80.html

:Y) :P
Ik ben benieuwd wat voor een type dat is...!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij staat onder "Ati" en niet onder "club3d" of iets dergelijks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik heb de driver nu gemirrort...
zie www.bluppy2.tk voor de laatste XP driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

9012 drivers zijn erg prettig :)

vette 10 fps winst tov van 9008 in UT en Mohaa voor mij.

refresh rate bug is er nog
high poly bug ook
en de aniso tabs doen het nu niet meer (bugje), maar daar heb je d3d aniso of powerstrip voor :)

Me is blij met 10 fps extra, zelfs met 2 keer SV had ik in Strike Force betere fps dan voorheen zonder Smoothvision :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
6018 XPdrivers hebben blijkbaar nog een paar bugs.
House of dead 2 mist af en toe wat textures, bv spierwitte vissen :)

En de letters in b.v. dit formum "wit in blauw" zijn af en toe wat verminkt, "Blauw op geel" lijken soms iets te groot te zijn, waardoor er een stukje van de bovenkant letters geknipt wordt.
Dit probleem heb ik ook in Newspro, daar wordt van de onder en bovenkant iets geknipt.

Mijn score in 3d2001 is ook iets lager geworden van 7165 naar 6980.

Bovendien had ik het idee dat texures vroeger (3286 serie) wat scherper waren in de verte, nu vindt ik al snel het erg blurrig worden.

Ik had een clean install gedaan (zowel deinstallatie oude drivers als regclean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja de XP 6018's zijn ook behoorlijk goed, bijna helemaal geen tearing meer, MOHAA loopt heerlijk ja.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Hoi,
Heeft er iemand ervaring met de verschillende 9X drivers voor de Radeon 8500 (LE)?
Ik gebruik nu 4.13.7191 [= de aanbevolen driver], maar er staan er nog twee op de site van ATi [beide alternate]:
4.13.7189 en
4.13.7206.
Weet iemand of 1 van deze 2 een stuk sneller is dan de aanbevolen driver?
Oh ja, dit is de driver page:
Win9X driver voor Radeon 8500
PS: ik had hier een apart topic voor aangemaakt, maar die is meteen dichtgegooid:
[topic=386490]

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK zou gewoon 9012 proberen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hr15
  • Laatst online: 15:02
Ik speel tegenwoordig best veel Tom Clancy's: Ghost Recon
Deze heeft het altijd perfect gedaan, maar nu had ik vanavond ineens dit in mijn spel.
Wat voor missie ik ook speelde (zie afbeelding) dit probleem blijf ik nu houden.
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/hugog/plaatjes/ghost.jpg
Er is dus ook helemaal nix veranderd aan mijn pc qua instellingen of hardware

Proc: AMD XP1800+ op originele snelheid ;)
Mem: 512 MB DDR Corsair

Als er nog meer info nodig is over mijn systeem vraag dit dan ff

Edit: Typefout weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymie
  • Laatst online: 12-11-2024

Xymie

Breda the place to be

Als je nu eens de laatste drivers installeerd misschien is je probleem dan over! (6018 voor XP en 9012 voor Me)

Heeft iemand een mirror voor mij voor de 9012 drivers. Maxreboot doet erg weinig bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymie
  • Laatst online: 12-11-2024

Xymie

Breda the place to be

Oh ik heb zelf al mirror gevonden. Wat is de cache van google toch mooi!!

http://www.warp2search.com/article.php?sid=2360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

HR15

ziet eruit als een hitteprobleem. Is je videokaart overklokt? If not heb je een oem? Ik denk dat je kaart te warm wordt dan krijg je dat soort dingen, hetzelfde krijg je als je tever overklokt (ook hitte etc.) Ikzelf heb een oem en als ik het overklok tot 275/265 is het me 1 keer gelukt na 8 uur volop gamen (ja ik weet ik had ff niks beters te doen lol) ook zoiets te krijgen, gewoon een temperatuur probleem.

En voor diegene die naar w98 drivers vroeg, 9012 all the way. Er zitten een aantal bugs is vooral de aniso en refresh bug maar hij is verrekte snel, veeeeel sneller als elke andere driver. (aniso moet je even handmatig in registry instellen, refreshrate met powerstrip of iets dergelijks)

www.simsport-racing.com

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.