Pop3 is morsdood en de SMPT is ranzig traag

Ik moet gewoonweg ff muggenziften: SMPT?Op dinsdag 14 mei 2002 20:31 schreef HlpDsK het volgende:
Pop3 is morsdood en de SMPT is ranzig traag
Hoe bedoel je? Op POP3/SMTP/NNTP na heb ik vanavond geen problemen gehad hoor...Op dinsdag 14 mei 2002 22:09 schreef HlpDsK het volgende:
Jaja .. SMTP jah
Maar geod .. erg brak. Echt brak, of dood.
En internationale connecties ook vrijwel onmogelijk
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Dat zal dan wel weer die jojo van bij mij zijnOp dinsdag 14 mei 2002 23:54 schreef Wildfire het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Op POP3/SMTP/NNTP na heb ik vanavond geen problemen gehad hoor...
Neuh hoor, hier ligt iig de SMTP _nogsteeds_ platOp woensdag 15 mei 2002 00:23 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Dat zal dan wel weer die jojo van bij mij zijn
C:\>_
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Niet iedereen heeft helaas GEEN 2000 of XP en ik ( en vele anderen ) zit ook niet echt te springen om IIS te gaan draaien ( iedereen snapt wel waaromOp woensdag 15 mei 2002 09:17 schreef axis het volgende:
als je 2000 of XP hebt, gebruik je als je slim bent die SMTP Virtual Server die in IIS zit, geen gezeik meer met die @home smtp server, die er sowieso te lang over doet..
trouwens, die bereikbaarheid was vannacht weer bar slecht:
[afbeelding]
De islam kan uw vrijheid schaden
@home is gecapt op 480kb/s down en 16kb/s up- Ik heb @Home al 2 jaar of zo, vroeger downloadde ik wel eens met 800/900 kb/s komt het alleen door die 4 users die er hier bij zijn gekomen? Of heeft @Home limieten gesteld?
Mordax- Zijn er nog andere snelheidstesten?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Na een (paar) jaar verlies je wel de moed hoor. Tis echt triestOp woensdag 15 mei 2002 11:01 schreef Wokschotel het volgende:
Ik moet toch even melden dat ik de afgelopen maand geen enkel probleem meer heb gehad met @home. Het kan dus wel, houdt moed!
Is toch altijd leuk als je upload wat groter is dan dat het eigenlijk hoort te zijn.Op woensdag 15 mei 2002 11:46 schreef Juniorrules het volgende:
Thnx! Maar hoe kan het dan eigenlijk dat er 19.5 Kb/s bij upstream staat?
Mordax heb ik ook net gedraaid en die gaf ook 19kb/s aan
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Verwijderd
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Hm, ik heb @Home sinds december 1999 en heb eigenlijk pas 1 grote storing gehad. Heb ik nu zo'n mazzel danOp woensdag 15 mei 2002 13:15 schreef Vinnie het volgende:
[..]
Na een (paar) jaar verlies je wel de moed hoor. Tis echt triest
1
2
3
4
5
6
7
8
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Wed May 15 2002 om 23:57:06 UTC+0200) Download : 311.7 KByte/sec Internationaal VS : 200.9 KByte/sec Upload : 12.2 KByte/sec Connection : 465.0 Conn/min Ping test Nederland : 34.0 ms |
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
480Op woensdag 15 mei 2002 11:24 schreef Peedjeeh het volgende:
[..]
@home is gecapt op 480kb/s down en 16kb/s up
[..]
Mordax
Ja.. alles een X aantal keren inkloppen voordat het werkt... stront irritantOp woensdag 15 mei 2002 19:18 schreef Blerk_NKK het volgende:
Iemand anders ook problemen met @home in Den Bosch? De laatste 3 dagen vaak geen respons van mailserver of http... Net 3 keer achter elkaar uitgetimed op google voordat hij hem eindelijk pakt
Less = more
Die Download is 3.8 Mbit. Dat jij in DU Meter meer ziet ligt aan DU Meter en/of het OS.Op donderdag 16 mei 2002 12:32 schreef KillerB het volgende:
[..]
480Waarom kom ik dan gemiddeld als het meezit op 490 of 500K met du-meter? Ik denk eerder dat het 512KB/s is, oftewel 4Mbit. Die up is idd 16KB/s = 128Kbit.
Afgezien van de mail- en news server(beetje leeg) heb ik hier meestal wel een goede download speed en beschikbaarheid, al heb ik laatst een slechte periode kwa ping gehad (nu weer goed), online gamen was er niet bij, elke keer de ping naar 500-1000ms.
Ik moet het nog maar even koesteren, want ik ga misschien verhuizen naar een plaats waar geen kabel/ADSL aanbieder is![]()
Dus ik ben nu http://*.* aan het downloaden
Verwijderd
het is inderdaad 3.8 Mbit down en 128 Kbit up.. dus theoretisch zo'n 487 KB/s max. en 16 KB/s max.Op vrijdag 17 mei 2002 01:31 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Die Download is 3.8 Mbit. Dat jij in DU Meter meer ziet ligt aan DU Meter en/of het OS.
Alleen de snelheid vanuit de VS was eerst een stuk hoger (2 tot 3x)Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 17 2002 om 14:58:11 UTC+0200)
Download : 414.8 KByte/sec
Internationaal VS : 110.2 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 706.0 Conn/min
#
Andere ISP's hebben weer hun eigen problemenOp vrijdag 17 mei 2002 15:00 schreef Zap het volgende:
Afgezien van de landelijke problemen (mail/news). Ik snap echt niet waarom ze zo'n moeite hebben om die services in orde te houden, andere ISP's lukt het immers ook...
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Je zit zeker achter een FreeSCO routertje.. ik had hetzelfde problem en hier staat de oplossing:Op woensdag 15 mei 2002 19:18 schreef Blerk_NKK het volgende:
Iemand anders ook problemen met @home in Den Bosch? De laatste 3 dagen vaak geen respons van mailserver of http... Net 3 keer achter elkaar uitgetimed op google voordat hij hem eindelijk pakt
Less = more
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
in het logboek bij Troubles@home is het ook al te vinden, zowel naam als IPOp zondag 19 mei 2002 20:57 schreef Wildfire het volgende:
De nieuwe newsserver van @Home werkt al heel wat beter dan de oude!
Maar ja, verkeert nog in testfase dus zal naam maar niet vrijgeven (anders alle tweakende @Homers naar die server -> overload)
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Soms wel, soms niet. En als het 'wel' is, dan duurt het lang...Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: '@Home', Server: 'mail.home.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
Jaja, en dat allemaal slechts voor €45 per maand!Op dinsdag 21 mei 2002 22:42 schreef HlpDsK het volgende:
Niet alleen de pop3. Ook de smtp wil amper tekenen van leven tonen.
Verwijderd
Verwijderd
Dat hielp idd, gek dat de DHCP van @home mijn router nog steeds brakke DNSen opgeeft. Handmatig ingesteld en zo te zien is het verholpen, bedankt!Op zaterdag 18 mei 2002 11:45 schreef Jamal het volgende:
[..]
Je zit zeker achter een FreeSCO routertje.. ik had hetzelfde problem en hier staat de oplossing:
[topic=495736]
Geef mij maar een Warsteiner.
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
1
2
3
4
5
| Download : 51.8 KByte/sec Internationaal VS : 212.9 KByte/sec Upload : 8.5 KByte/sec Connection : 274.0 Conn/min Ping test Nederland : 40.0 ms |
1
2
3
4
5
| Download : 2.3 KByte/sec Internationaal VS : 47.0 KByte/sec Upload : 14.3 KByte/sec Connection : 714.0 Conn/min Ping test Nederland : 33.0 ms |
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
1
2
3
4
5
| Download : 360.3 KByte/sec Internationaal VS : 207.7 KByte/sec Upload : 10.3 KByte/sec Connection : 250.0 Conn/min Ping test Nederland : 37.0 ms |
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Geachte @Home abonnee,
@Home werkt voortdurend aan verbetering van
de service aan haar abonnees. Een onderdeel
daarvan is de nieuwsserver met de bijbehorende
uitgebreide verzameling nieuwsgroepen. Met
onmiddellijke ingang heeft @Home naast de
bestaande nieuwsserver een speciale test
nieuwsserver in het netwerk geplaatst. Met uw
medewerking aan de test kan @Home onderzoeken
op welke manier de kwaliteit van de test
nieuwsserver verbeterd kan worden.
@Home wil hierbij geïnteresseerde abonnees
uitnodigen om gedurende enkele weken gebruik
te maken van testnews.home.nl en de reacties
in de nieuwsgroep athome.nl.testnews te
posten. We raden u aan om de instellingen voor
de huidige nieuwsserver niet van uw computer
te verwijderen aangezien deze test van
tijdelijk aard is.
Het gaat hier nadrukkelijk om een test. De
test nieuwsserver heeft het volgende adres:
testnews.home.nl. Er zullen gedurende de test
aanpassingen en verbeteringen aan de test
nieuwsserver worden uitgevoerd en het kan
voorkomen dat deze test nieuwsserver van tijd
tot tijd niet bereikbaar is.
Uw opmerkingen en/of reacties kunt u plaatsen
in de daarvoor beschikbare nieuwsgroep te
plaatsen: athome.nl.testnews. Onze
Klantenservice medewerkers kunnen uw reacties
met betrekking tot de test nieuwsserver niet
in behandeling nemen. Zij zullen u
doorverwijzen naar de speciaal daarvoor
aangemaakte nieuwsgroep: athome.nl.testnews.
De ondersteuning van onze Klantenservice zal
alleen gegeven worden op de huidige
nieuwsserver.
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice
Juist .. en nog houden ze vol dat newsservers niet bij je abo horen .. maar wel prijs verhogen om 'de service' te garanderen ..Op vrijdag 24 mei 2002 23:21 schreef sll het volgende:
@Home heeft vandaag een mededeling gedaan m.b.t hun nieuwe newsserver in athome.nl.aankondiging:
[..]
Dat lijkt me toch duidelijk zeggen dat het er wel bij hoort.@Home werkt voortdurend aan verbetering van
de service aan haar abonnees. Een onderdeel
daarvan is de nieuwsserver met de bijbehorende
uitgebreide verzameling nieuwsgroepen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja tuurlijkOp zaterdag 25 mei 2002 10:41 schreef R-arie het volgende:
neem gewoon isdn!
zeg dan niks...Op zaterdag 25 mei 2002 10:41 schreef R-arie het volgende:
neem gewoon isdn!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Volgens mij is @Home de switch aan het testen in Landgraaf. Gisteren en vandaag (tot rond een uur of 17.00) kon ik maar met 100KB/s downloaden en nu met 200KB/s
Of ze zijn aan het testen in verband met hun abbo switch
Verwijderd
Ik heb a.s. donderdag al 4 weken geen internet en voel me een speelbal tussen @home en Essent....Op zondag 26 mei 2002 21:41 schreef GdW het volgende:
Ik had vanavond rond 18.24 2 minuten geen internet of icq, @home tilburg..
Aaaaaaaaaarghhhhh....
Verwijderd
Wat een onzin... want @Home kan niet sneller dan zo'n 485 kilobyte/sec downstream en 16 kilobyte/sec upstreamOp dinsdag 28 mei 2002 13:30 schreef MoloCh het volgende:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 28 2002 om 13:28:55 UTC+0200)
Download : 3,302.6 KByte/sec
Internationaal VS : 149.9 KByte/sec
Upload : 1,882.4 KByte/sec
Connection : 3,099.0 Conn/min
Ping test Nederland : 3.0 ms
Op dinsdag 28 mei 2002 15:45 schreef Wildfire het volgende:
Wat een onzin... want @Home kan niet sneller dan zo'n 485 kilobyte/sec downstream en 16 kilobyte/sec upstream
Je zit zeker ergens op een universiteit?
@HomeDownload 2,186.8 KByte/sec
Internationaal VS 194.1 KByte/sec
Upload 9.2 KByte/sec
Connection 230.0 Conn/min
Ping test Nederland 47.0 ms
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Bij 2 mb download moet je upload wel hoger zitten ouwe.Op dinsdag 28 mei 2002 15:50 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
[..]
@Home
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
1
2
3
4
5
6
| Pinging mail.home.nl [213.51.129.115] with 32 bytes of data: Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 |
No news is bad news.
Heeft niks met de ping te maken hoorOp dinsdag 28 mei 2002 19:19 schreef elsegre het volgende:
code:
1 2 3 4 5 6 Pinging mail.home.nl [213.51.129.115] with 32 bytes of data: Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122 Reply from 213.51.129.115: bytes=32 time<10ms TTL=122
Niks mis mee en met telnet kom ik er ook op.
Brakke verbinding misschien?
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Meer dan drie maanden wachten op een antwoord dus, toppunt van slechte klantenservice. Of kan UPC het nog bonter maken?Geachte heer Dickens,
Hierbij zend ik u de bevestiging van ontvangst van uw schrijven op d.d. 12 februari 2002.
Daar gaan ze weer, stom onzinverhaal dat ze geen ondersteuning kunnen geven. Dat slaat nergens op. Newsservers behoren, als je naar andere providers kijkt, toch echt tot het standaard dienstenpakket van een ISP. Wettelijk gezien moet @Home dus gewoon een fatsoenlijke kwaliteit leveren. Maar dat weigeren ze blijkbaar.Wij vinden het vervelend dat u ontevreden bent over onze service.
Wij kunnen echter geen ondersteuning leveren op de nieuws servers, dit omdat de nieuws servers een secundaire service zijn die vooralsnog niet ondersteund worden door onze support afdeling.
Dit is dus echt een non-argument. Alsof hun newsservers slecht presteren omdat ik er iets illegaals naar heb geupload.Daarnaast kan ik in uw geschiedenis van storingen een aantal meldingen over handelingen van u vinden, die uw verbinding en zeker een verbinding met nieuwsgroepen niet mogelijk te maken of de verbinding erg door deze
handelingen word vertraagd.
Het betreft hier zaken als het uploaden van illegale content naar de @Home nieuws servers of het verspreiden van illegale content doormiddel van het @Home netwerk, zoals u al reeds is medegedeeld door onze afdeling Abuse.
Wederom, ze leveren de dienst dus dan kunnen ze echt niet zomaar zeggen dat er geen ondersteuning voor is. Newsservers zijn gewoon een standaarddienst en aldus moet het ook goed werken.@Home kan geen restitutie verlenen als er sprake is van
snelheidsproblemen, problemen met nieuws servers. Alleen in het eval dat uw primaire verbinding ontbreekt en deze langer dan 2 dagen niet beschikbaar is kunt u hier een vergoeding voor krijgen, daarnaast kan alleen restitutie gegeven worden over de periodes die bij @Home zijn
gemeld.
Weer een mooi voorbeeld van de klantenservice dus...Mocht u verdere vragen hebben over de @Home Algemene voorwaarden kunt u deze altijd nalezen op onze site: start.home.nl
U kunt ons altijd bereiken op ons telefoonnummer 0800-0094 als u verdere problemen met de connectie heeft.
Vanaf 5 juni is de afdeling Support te bereiken onder het
telefoonnummer: 0900-8112.
Met vriendelijke groet,
Rogier Dikkes
Afdeling Klachten behandeling.
@Home Benelux BV
Gyroscoopweg 90-92
1042 AX Amsterdam
Verwijderd
AMEN!Op donderdag 30 mei 2002 01:08 schreef HlpDsK het volgende:
Hier is een mooie column neergezet. Een ding maar: AMEN!
http://www.troublesathome.nl/index.php?section=pers&page=item&id=337
Amen indeed!Op donderdag 30 mei 2002 01:08 schreef HlpDsK het volgende:
Hier is een mooie column neergezet. Een ding maar: AMEN!
http://www.troublesathome.nl/index.php?section=pers&page=item&id=337
Lijkt me sterk. Er zijn tig mailstoringen geweest het afgelopen half jaar, en die waren allemaal landelijk.Op donderdag 30 mei 2002 13:21 schreef robpol het volgende:
Eerlijk gezegd, ik ben helemaal niet ontevreden over @home.
[..]
Met de mailserver heb ik ook nog nooit problemen gehad.
[..]
Verwijderd
Dan voel je je zeker heel klote he ?Op donderdag 30 mei 2002 12:13 schreef IceStorm het volgende:
Zo, zojuist heeft iemand in de regio Den Bosch weer wat stekkers teruggeplugd, het werkt weer iig.
De hele ochtend zonder gezeten.
Dat is idd zeer irritant, dat wat jij ook bent.Op donderdag 30 mei 2002 19:17 schreef deviance het volgende:
[..]
Dan voel je je zeker heel klote he ?
Verwijderd
Was deze post van je nodig ? lijkt me meer spam..Op donderdag 30 mei 2002 19:35 schreef SiHiDa het volgende:
[..]
Dat is idd zeer irritant, dat wat jij ook bent.
Nee, die posting van hem was om jou op je plaats te wijzen - je probeert immers hem te beledigen.Op donderdag 30 mei 2002 20:02 schreef deviance het volgende:
[..]
Was deze post van je nodig ? lijkt me meer spam..
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq