Het grote @home problemen topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.150 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb geen -A en -B. De -A is me lang geleden ontnomen toen ik gigantische verbindingsproblemen had. En de -B is me tijdens de recente nodemove ontnomen toen ik alweer supervage problemen had. En nu zit ik dus op een -C.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
&^%*&%*&%*&%&%

Dit is echt belachelijk...
Kon een kennis niet op me FTP komen op een of andere rede en een redelijk korte tijd was mun verbinding compleet WEG! (gisteren) Na een hele middag kwam EINDELIJK de verbinding weer terug, maar vandaag viel de verbinding mooi weer weg :r

En nogsteeds issie plat :( Op de HUB hiero zie ik bij de LED waar de kabelmodem UTP stekker aan zit NIET knipperen ( geen verkeer dus ) en soms gaat ie zelfs UIT!

* Vinnie zit al tijden serieus te denken aan b.v. Tweakdsl, maarjah... daar is ook nog niet alles op een rijtje ( wat ik me wel kan voorstellen ), zoals de FUP of Datalimiet.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in Tilburg is het ook weer raak, al een paar uur geen verbinding.. moet eerlijk zeggen dat het de eerste keer is voor mij dat het zo lang wegvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle bakken in huis nu maar keihard een static IP meegegeven en een T.Net DNS.

Niet echt handig maar goed :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gelukkig weer een uurtje volledig online, zonder problemen meer ftp, www, SSH, IRC, en mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Zal wel een plaatselijke storing zijn geweest, heb heel de dag probleemloos kunnen surfen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Wow... zojuist ging het erg lekker, 1000ms ping... traceroute liet zien dat het hier in Tilburg nog goed ging, maar in Den Bosch goed fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hiero de laatste tijd wel es kleine dingetjes. Soms wegvallen enzo. Met traceroute kwam ik erachter dat de plaatselijke router kuren had.

Normaal nooit geen problemen hier@enschede. Echt toppie verder *D

Maar ja het is dan ook echt plaatselijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"zucht" nu al 2 week op de nodemove :(
en al 2 week geen down boven de 23 kb/sec en up boven de 8 kb/sec. en nu zelfs mijn ping zo kut dat ik loss heb in CS :( :( (groningen zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Op zondag 28 april 2002 18:27 schreef SilverBolt het volgende:
"zucht" nu al 2 week op de nodemove :(
en al 2 week geen down boven de 23 kb/sec en up boven de 8 kb/sec. en nu zelfs mijn ping zo kut dat ik loss heb in CS :( :( (groningen zuid)
* Brazza heeft het zelfde in Hoornse meer.

Maar we zitten te denken aan Adsl Maxx. Want dit is echt niet te doen. Even wat downloaden en je ping schiet omhoog.. En over CS'en zullen we het helemaal niet hebben met 2 mensen @ 1 verbinding..

Maar we zijn van de nodemove af. En het is alleen maar slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

kan iemand in Tilburg (liefts in het centrum) , ping -t vanaf de commandline doen, en kijken of er time-outs ontstaan... Ik word hier echt niet goed, sinds vrijdag valt de verbinding steeds weer weg. Dan weer geen ip adres, dan wel ip-adres maar geen ip-verkeer... Ze gaan als het goed is de hele zooi door Essent laten doormeten, maar dit is echt mooi klote...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik woon bij Korvel, redelijk dicht bij het centrum. Ik heb dus onlangs ook zulke vagen problemen gehad... was ik lekker aan het downloaden en voila, verbinding weg. Ik had wel een IP-adres, kon ook gewoon DHCP refreshen, DNS werkte, maar sites bereiken ho maar. Er kwam gewoon geen reactie meer... en na een paar minuten was alles weer ok.

Erg vaag... maar ja, vandaag niets gemerkt dus kan helaas niets testen...

Wel typisch trouwens dat het probleem ontstond nadat ik uiteindelijk na ongeveer drie weken verlost werd van m'n nodemove-adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Apr 30 2002 om 00:38:29 UTC+0200)

Download : 334.6 KByte/sec
Internationaal VS : 118.7 KByte/sec
Upload : 14.9 KByte/sec
Connection : 759.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

Weinig problemen hiero :)

Gelukkig maar, ik heb btw de verbinding gedeeld dmv een switch, dit is de 2e pc met het -b adres.

Af en toe hebben we wel eens een lagje, maar dat duurt haast nooit langer dan 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 27 april 2002 22:47 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb alle bakken in huis nu maar keihard een static IP meegegeven en een T.Net DNS.

Niet echt handig maar goed :{
Hadden wij ook, voordat we hier een nodemove kregen :(

Ik had op mijn computer specifiek problemen met de verbinding.. ik heb de @home DNS druit gegooid (draai nu op eigen DNS + t.net DNS) en 80% van mn verbindingsproblemen zijn weg.. de rest zal wel komen doordat ik op een nodemove zit :(

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 23:34 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik woon bij Korvel, redelijk dicht bij het centrum. Ik heb dus onlangs ook zulke vagen problemen gehad... was ik lekker aan het downloaden en voila, verbinding weg. Ik had wel een IP-adres, kon ook gewoon DHCP refreshen, DNS werkte, maar sites bereiken ho maar. Er kwam gewoon geen reactie meer... en na een paar minuten was alles weer ok.

Erg vaag... maar ja, vandaag niets gemerkt dus kan helaas niets testen...

Wel typisch trouwens dat het probleem ontstond nadat ik uiteindelijk na ongeveer drie weken verlost werd van m'n nodemove-adres...
Hier utzelfde... alles werkt maar kon geen sites bereiken. Woon ook zo ongeveer bij het Centrum... nog geen paar honderd meter van de McDonalds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gare @home weer der is ook niks meer goed aan die lui. begint steeds meer op upc te lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke kutzooi nodemove voorbij en ik haal nog maar 70 kb/sec max teringlijers.
Dat wordt morgen dus maar weer tijd aan de foon hangen aangezien dat nu nog kan (per 23 mei betalen voor helpdesk :(( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19
Ik wil ook even klagen :) (of eigenlijk :( )

@home / Essent is hier de hele dag al aan het kloten. Dan wel verbinding, dan valt alles weer weg (ook de TV), dan na 5 minuten is er weer verbinding. Een half uur later, *bam*, alles weer weg...

Gisteren ook al, toen kreeg ik geen ip adres toegewezen van de DHCP server, waardoor ik niet kon internetten.

Volgens de storingspagina zou er onderhoud zijn, op 1 mei van 04:00 tot 05:00. Nou, volgens mij is het is uitgelopen :(

Zo, dat lucht op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan na de nodemove m'n kennis in hartje Tilburg dus echt niet meer bereiken. En da's irritant. Ik wil kunnen UT'en tegen 'm en FTP'en. En ICQ Direct Connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 02 mei 2002 19:39 schreef HlpDsK het volgende:
Ik kan na de nodemove m'n kennis in hartje Tilburg dus echt niet meer bereiken. En da's irritant. Ik wil kunnen UT'en tegen 'm en FTP'en. En ICQ Direct Connection.
Je hebt toch wel 'route add' geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:01 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Je hebt toch wel 'route add' geprobeerd?
Jah. Werkt dus niet.

En daarbij verrek ik het om dat elke keer te doen in Win98. Moet ik een batch gaan maken of zo. In Win2K blijft dat plakken.

Maar voorheen was dat dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een paar dagen zonder goede verbinding met @Homo, ben ik net aan surfen//downloaden, valt de boel weer uit. (en dat wel 5+ keer op een dag)

Meestal na een reboot kan ik weer surfen, best wel appart dus, Ik weet zeker dat het niet aan mijn configuratie//comp ligt.

ik zit bij @home Regio Tilburg, heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees eens een stuk terug en zo. DNS, DHCP, nodemove, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Euj .. was bij meer mensen net meer dan een uur echt alles, maar dan ook alles, compleet morsdood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Yep... het modem deed het gewoon, maar voor de rest werkte absoluut niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Hier iedem. En ik maar zoeken,want ik had net Wind-doos 2000 geinstalleerd.

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 16-09 20:21
hier ook (roosendaal) lag ie ongeveer een uurtje plat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Laatst online: 11:19
Mijn eerdere klagen over @home wil ik gedeeltelijk terugnemen. Er was iets fout in het wijkkastje hier, waardoor internet en TV af en toe uitvielen. Lag dus niet echt aan @home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 03 mei 2002 00:49 schreef HlpDsK het volgende:
Euj .. was bij meer mensen net meer dan een uur echt alles, maar dan ook alles, compleet morsdood?
Aan de tijd te zien, yep dat was bij mij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Was dus een landelijke storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Weert (Limburg) was het ook down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De switch in Landgraaf ging rond 23.38 down :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 03 mei 2002 12:48 schreef Robin Vreuls het volgende:
De switch in Landgraaf ging rond 23.38 down :{
Hoe weet jij dat? In athome.nl.aankondiging staat niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

verwijder dit topic eens zeg !
eergisteren hebben ze @home aangelegd bij mij in het dorp (2 jaar vertraging maar) en bij ons gaat het gewoon GOED WERKEN !!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op vrijdag 03 mei 2002 22:06 schreef -D-Jay- het volgende:
verwijder dit topic eens zeg !
eergisteren hebben ze @home aangelegd bij mij in het dorp (2 jaar vertraging maar) en bij ons gaat het gewoon GOED WERKEN !!!! >:)
Op die opmerking kom je vanzelf terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel typisch dat er nu nog steeds geen mededeling over die storing op de news-server staat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 06:08 schreef HlpDsK het volgende:
Het is wel typisch dat er nu nog steeds geen mededeling over die storing op de news-server staat :{
6.08 uur. HkpDsk is gewoon een heel intelligent auto-reply script. Ik zweer het.

[Reclame]Volgens mij zuigt @Home. Ik hoor zo veel klachten. Probeer eens TweakDSL. Is net uit en voor de lijnsnelheden die ze leveren nog best goed betaalbaar[/Reclame]

[edit] diverse typo's. 'K kom ook net uit de kroeg. Je gaat een beetje gek typen van al dat biet[/edir]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben een script. Dat wist je toch al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
ach HlpDsK vind het altijd leuk om een beetje tegen @home aan te schoppen, persoonlijk denk ik grotendeels ongegrond, want hoe je het ook went of keert, @home is wel de beste kabel isp van nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 07:13 schreef lester het volgende:
ach HlpDsK vind het altijd leuk om een beetje tegen @home aan te schoppen, persoonlijk denk ik grotendeels ongegrond, want hoe je het ook went of keert, @home is wel de beste kabel isp van nederland..
Och jee .. jij denkt ook even te kunnen vertellen hoe het zit. :z

Als je mijn verbinding had dan piepte je wel anders. Ik ga niet eens meer in om ongelovigen als jij die er maar van uitgaan dat als iets bij jou werkt dat het dan bij iedereen werkt.

En ga vooral ook niet in op alle andere @home users in Tilburg die je hier hoort klagen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ok mijn verhaal nu.

Wij meldden ons aan in december 2000, tijdens een actieperiode van @Home. De actie was: 100 gulden installatiekorting en een gratiz draadloze muis.

Alles gaat prima, we krijgen de muis ook keurig thuisbezorgd, maar later begon het gedonder. Die 100 gulden hebben we niet gehad in de vorm van korting. Mijn pa storneert dat bedrag, en betaald wel iedere maand zijn abo-kosten. Alleen de installatiekosten zijn nooit betaald

Op 6 van de 12 facturen in het jaar 2001 staat wel of ze aub contact met ons op willen nemen. Er werd niet gereageerd op onze verzoeken. Mijn pa blijft storneren en is het na een jaar echt goed zat. Hij storneert alle bedragen, wat ook een gevolg met zich meebracht: afsluiting.

Ik kwaad, pa kwaad, @home kwaad. WIj bellen (de 100ste keer nog maar) en verhaal halen. Verkeerde referentienummers, sjaggo mensen, 20 helpdeskmedewerkers en een trage @home. Iig om een vreselijk lang verhaal kort te maken: we hebben 21 pagina's fax met vertrouwelijke (rekeningafschriften) gestuurd, en daarna kwamen ze er toch wel achter dat we recht op die korting hadden.

"ja meneer, ik zie hier een bedrag in de computer staan, maar ik heb geen flauw idee of het nu guldens of euro's zijn"

Te gek voor woorden. Mijn pa had op een gegeven moment een email conversatie op gang, maar rude as they were werden we keihard afgesloten.

Toch hebben ze de fout ingezien, en hebben ze mij weer aangesloten.

Zodra hier TweakDSL is ben ik weg bij @home.... Dat moge duidelijk zijn.........

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 07:21 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Och jee .. jij denkt ook even te kunnen vertellen hoe het zit. :z

Als je mijn verbinding had dan piepte je wel anders. Ik ga niet eens meer in om ongelovigen als jij die er maar van uitgaan dat als iets bij jou werkt dat het dan bij iedereen werkt.

En ga vooral ook niet in op alle andere @home users in Tilburg die je hier hoort klagen :z
mja ik ben waarschijnlijk (lees: zeker) beter op de hoogte van storingen dan jij, en zeg nou zelf, je hebt een netwerk thuis (waardoor je eigenlijk al helemaal niet mag klijgen omdat het niet ondersteunt wordt ;) ) en je bent een tweaker, maar elke keer dat je Inet eruit ligt is het de schuld van @home?

Ik vraag me af waarom jij eigenlijk nog lang geen adsl genomen hebt... dat is ook wel in tilburg te krijgen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 08:44 schreef lester het volgende:

[..]

mja ik ben waarschijnlijk (lees: zeker) beter op de hoogte van storingen dan jij, en zeg nou zelf, je hebt een netwerk thuis (waardoor je eigenlijk al helemaal niet mag klijgen omdat het niet ondersteunt wordt ;) ) en je bent een tweaker, maar elke keer dat je Inet eruit ligt is het de schuld van @home?
Jazeker. Want ik als tweaker heb mijn zaakjes op orde, en het is idd steeds @home waar het mis gaat. Wat ook blijkt uit traces, pings, en meer, vanaf wel 6 verschillende machines. Ga wederom vooral niet in op alle andere klagende mensen in Tilburg die ook hier posten.

En 'mijn netwerk' is gewoon een hub + 2 machines daarop, ieder met een eigen @home-IP, dus dat wordt wel degelijk ondersteunt en ik mag wel degelijk klagen. En trouwens: ook met 1 enkele machine direct op de modem is @home zelf nog net zo brak. Dus praat aub geen onzin. Nou jij weer :z

Waar haal je het lef vandaan om te beweren dat wat ik zeg ongegrond is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 04 mei 2002 09:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Jazeker. Want ik als tweaker heb mijn zaakjes op orde, en het is idd steeds @home waar het mis gaat. Wat ook blijkt uit traces, pings, en meer, vanaf wel 6 verschillende machines. Ga wederom vooral niet in op alle andere klagende mensen in Tilburg die ook hier posten.
HlpDsK heeft groot gelijk. Dat @Home de beste kabel-ISP is betekent niet dat HlpDsK geen gigantische problemen kan hebben, Lester... en die grote storing die hadden dus meer mensen last van... en idd, @Home zegt er niets over. Officieel is er dus zelfs geen storing geweest.

Lester, je kunt gewoon beter wegblijven uit dit topic. Lijkt me verstandiger dan te zeuren over HlpDsK of over anderen die problemen hebben met @Home. Dat het bij jou goed werkt betekent niet dat het bij mij, HlpDsK of iemand anders niet slecht kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Iemand in Tilburg problemen met de verbinding? Ik weet nu van 5 mensen uit mijn buurt waarvan de verbinding de laatste 2 weken heeel erg brak is. Hij knalt er gewoon @random uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 30 april 2002 15:10 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Hier utzelfde... alles werkt maar kon geen sites bereiken. Woon ook zo ongeveer bij het Centrum... nog geen paar honderd meter van de McDonalds.
Ik dus ook... en wat een ongelovelijke klote verbinding hebben we nu... Het is nooit zo onbetrouwbaar geweest als de laatste tijd. Ik heb @home al gebeld, en ze zouden iemand van Essent de boel laten doormeten. Da's dus een week geleden. Maar ik stel voor dat alle Tilburger met dit probleem nogeens bellen, misschien heeft dat meer effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 17:47 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? In athome.nl.aankondiging staat niets...
Als er 6 mensen logs laten zien van progsels (IRC, MSN, UT etc. etc.) en die allemaal geen verbinding meer hebben na 23.38u dan zegt dat wel genoeg (en ja, ze zijn allemaal op dezelfde switch aangesloten: landg1.lb.nl.home.com (Landgraaf, Limburg)) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
hmm wilde toch nog ff wat zeggen zonder gelijk te zeuren :)

Als @home zo slecht is waarom neem je dan geen adsl (mits het beschikbaar is in je regio) tuurlijk ligt het er bij mij ook wel eens een uurtje uit, maar persoonlijk kan ik er niet zo mee zitten.

Ik kan best begrijpen dat je er zat van wordt als je Inet er elke week weer een dag uitligt, maar dat is over het algemeen gewoon niet nodig. Afgezien van netwerkproblemen van @home (wat echt niet elke week is) ligt het vaak aan de kabel naar je huis toe, die moet dan even doorgemeten worden door een monteur en 9 van de 10 gevallen zijn de klachten dan grotendeels over.

Ik vind het gewoon een beetje makkelijk zoals (dan neem ik HlpDsK als voorbeeld als het mag) sommige mensen lopen verkondigen dat @home zo slecht is en dat alle problemen aan @home liggen. Als ik over iets zo ontevreden zou zijn dan was ik al lang overgestapt op een alternatief (mits aanwezig natuurlijk)

@home ligt er zelf ook wel eens uit (nodeprobleem, dhcp enz.) maar dat komt echt niet zo vaak voor als ik mensen in threats als deze zie beweren, dan moet je het probleem denk ik toch aan een slechte lijn wijten, en dat is relatief makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

En in HlpDsK's geval is het dus niet makkelijk op te lossen. @Home weigert gewoon pertinent er iets aan te doen... dus dan heeft HlpDsK toch echt wel het recht om te mogen kankeren op @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:26 schreef lester het volgende:
hmm wilde toch nog ff wat zeggen zonder gelijk te zeuren :)

Als @home zo slecht is waarom neem je dan geen adsl (mits het beschikbaar is in je regio) tuurlijk ligt het er bij mij ook wel eens een uurtje uit, maar persoonlijk kan ik er niet zo mee zitten.
Als @home gewoon werkt (wat soms voorkomt) haal ik gewoon 300+ kb/sec
Noem mij dan 1 ADSL provider die die snelheid bied voor 45 euro per maand.

Maargoed door die kut nodemove mag ik nu al blij zijn als ik de 100 kb/sec haal en dan vind ik het terrecht om flink te klagen bij @home want daar betaal ik niet voor.
En zo denken er veel meer mensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

aaargh..

klote nodemove, elke ssh verbinding die ik maak word afgekapt, steeds een timeout.. ook normaal browsen gaat niet :( :( :( :( :( :(

Jammer dat het @home abbo niet op mijn naam staat, maar ik betaalde zo een paar maand niet. geen goeie verbinding, geen geld. sorry @home. :(

Stelletje prutsers daar..

Sorry maar dit moest ik ff kwijt :(

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi :)

klopt het dat de mail server eruit ligt van @home? regio DenBosch eergister deedt ie het nog gewoon! ik baal weer eens flink :( enne wat is ook alweer het adres van de newsgroup van @home (met die aankondigingen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik weet is dat het toenstraks rond twaalf uur hier minstens weer een half uur compleet dood was. Echt verbinding weg. Uiteraard weer geen meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:10
hier gaat het de laatste dagen wel flex...sinds kort kan ik op de rustige momenten zelfs ook weer downloaden met 400K :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

HlpDsk,

Ten eerste ga ik er vanuit dat we (@home-gebruikers) het abbonement voornamelijk gebruiken voor de internetverbinding en niet de nevendiensten, zoals email, newsgroepen of de (1e lijns)helpdesk. Hoewel het een totaalpakket is waar je we voor betalen, we hebben @home toch gekozen voor de internet-verbinding. Dit is ook geen excuus als de mailserver weer eens down is of de nieuwsgroepen weer brak zijn, die moeten het gewoon goed doen.

Je vergeet volgens mij in deze draad dat je verbinding afhankelijk is van 2 zaken, je kabelverbinding (fysieke kabel) van je kabelbedrijf (essent) en een internetverbinding bij @home.
Als het signaal over de kabel niet 100% in orde is, dan kun je problemen krijgen met de internetverbinding. Jij gaat er volgens mij in alle gevallen vanuit dat het probleem bij @home ligt.

Ik ga het topic niet opnieuw doorlezen, maar je geeft al een paar keer aan je een jojo-verbinding hebt. Meestal heb je OF een goede verbinding OF een zeer slechte verbinding. Wat ik me ook kan herinneren is dat je zelf een keer een zeer slechte verbinding had en iemand bij jou in de buurt gewoon een goede verbinding.

Het komt voor dat je als klant van @home heel veel moeite moet doen om je probleem NORMAAL opgelost moet krijgen. Zeker bij individuele verbindingsproblemen als jij hebt. Ik vraag me dan ook af of @home jouw verbindings-probleem op alle mogelijke manieren hebben geprobeerd op te lossen. Is er bijvoorbeeld al eens het kabel-signaal gecontroleerd op kwaliteit en is je modem al eens op een andere HCX-server gezet?

Ik denk ook dat je thuisnetwerk een mogelijk probleem KAN zijn. Eerder gaf je al aan dat XP een melding gaf van: "no lan-connection". Dat is dus ALTIJD een lokaal probleem.

Ik ben op dit moment tijdelijk helpdeskmedewerker bij @home. Dit is tijdelijk omdat ik eind mei iets anders ga doen en er niet meer wil werken, maar dat is een ander verhaal.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Sinds afgelopen donderdag, rond 23:30, ligt mijn verbinding volledig plat. Helpdesk is niet doorheen te komen en terugbellen gebeurt ook niet. Ben nu maar een mailtje aan het typen via mijn ouderwetse telefoonverbinding.

Het blijkt dat afgelopen donderdag wel meer is verandert. Verschillende kennissen van me hier in Sittard hebben een nieuw IP-adres gekregen. Ik wordt hier ff niet goed van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
ik kirjg nu om het kwartier ip adres conflicten, continue vliegt me verbinding eruit :(
de pings zijn ook niet te harden
100-150 met spikes naar 2000 er val gewoon weinig meer te doen met deze connectie, word steeds overal uit gedonderd

den bosch hier btw (heb deze problemen nu een dag of 5)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
het wordt verdomme steeds erger :( :( :( :(
gelukkig dat ik van de week verhuis en geen last meer
van @home heb, ik neem een isdn business lijn vanwege de locatie waar ik kom te zitten, wel een stuk duurder en veel trager, maar tenminste wel betrouwbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
goed als ik

ipconfig /release

en dan

ipconfig /renew

doe

dan kan ik weer 10 minuten internet :? |:(
wtf is er aan de hand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

klopt het dat de mail server eruit ligt van @home? regio DenBosch eergister deedt ie het nog gewoon! ik baal weer eens flink enne wat is ook alweer het adres van de newsgroup van @home (met die aankondigingen enzo)

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
athome.nl.aankondiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 03:05 schreef Ronnie_T het volgende:
HlpDsk,

Ten eerste ga ik er vanuit dat we (@home-gebruikers) het abbonement voornamelijk gebruiken voor de internetverbinding en niet de nevendiensten, zoals email, newsgroepen of de (1e lijns)helpdesk. Hoewel het een totaalpakket is waar je we voor betalen, we hebben @home toch gekozen voor de internet-verbinding. Dit is ook geen excuus als de mailserver weer eens down is of de nieuwsgroepen weer brak zijn, die moeten het gewoon goed doen.

Je vergeet volgens mij in deze draad dat je verbinding afhankelijk is van 2 zaken, je kabelverbinding (fysieke kabel) van je kabelbedrijf (essent) en een internetverbinding bij @home.
Als het signaal over de kabel niet 100% in orde is, dan kun je problemen krijgen met de internetverbinding. Jij gaat er volgens mij in alle gevallen vanuit dat het probleem bij @home ligt.

Ik ga het topic niet opnieuw doorlezen, maar je geeft al een paar keer aan je een jojo-verbinding hebt. Meestal heb je OF een goede verbinding OF een zeer slechte verbinding. Wat ik me ook kan herinneren is dat je zelf een keer een zeer slechte verbinding had en iemand bij jou in de buurt gewoon een goede verbinding.

Het komt voor dat je als klant van @home heel veel moeite moet doen om je probleem NORMAAL opgelost moet krijgen. Zeker bij individuele verbindingsproblemen als jij hebt. Ik vraag me dan ook af of @home jouw verbindings-probleem op alle mogelijke manieren hebben geprobeerd op te lossen. Is er bijvoorbeeld al eens het kabel-signaal gecontroleerd op kwaliteit en is je modem al eens op een andere HCX-server gezet?

Ik denk ook dat je thuisnetwerk een mogelijk probleem KAN zijn. Eerder gaf je al aan dat XP een melding gaf van: "no lan-connection". Dat is dus ALTIJD een lokaal probleem.

Ik ben op dit moment tijdelijk helpdeskmedewerker bij @home. Dit is tijdelijk omdat ik eind mei iets anders ga doen en er niet meer wil werken, maar dat is een ander verhaal.
Ronnie .. ik _heb_ geen eens een machine met XP er op hier, dus blijkbaar lees je niet eens goed. Dat hele 'netwerk' is maar een hubje. En ook zonder die hub is het precies hetzelfde geval. Dus dan speelt dat argument dus niet. En dat met 6 verschillende machines, elk apart direct aangesloten op de modem. Ga jij mij vertellen dat alle 6 de 3Com NIC's brak zijn, of alle 6 de OS'en? Dat zou ik zwak vinden.

En ja .. de kabel is doorgemeten en gecontroleerd. Een sterk en zuiver signaal. En ik heb andere UTP gebruikt, enz. En ja, het is een individueel probleem, maar NEE, het ligt niet aan mijn spullen. Wie weet is het een kastje ergens in mijn wijk of zo. Maar daar kan _ik_ niks aan veranderen. Alles is uitgebreid getest, en steeds wanneer het mis gaat is het echt @home. Dat verzin ik niet. Ik weet wel het een en ander van deze zaken af. (en dan niet zoals je dagelijks op de helpdesk te horen krijgt van wannabee internet experts waar je doodmoe van wordt. Die ken ik zelf ook wel.) En trouwens .. ik heb al vaak genoeg gezegd dat afgezien van de wanprestaties van @home bij mij specifiek, @home in het hele land presteert om ultrabrakke diensten neer te zetten zoals mail en news. En dat valt dus pertinent niet onder nevendiensten, want je adverteert er als bedrijf vrolijk mee.

Kijk .. 2 aparte problemen hier: mijn lokale misere, en de landelijke schertsvertoning van @home. Mijn lokale probleem, daar hoor je me af en toe over. De rest is het landelijke verhaal van adverteren maar niet leveren van diensten, en klanten totaal niet fatsoenlijk te woord staan. Dat is niet iets dat alleen bij mij speelt. Dat is iets dat bij elke @home gebruiker speelt. En nee, tante Truus van 2 hoog gaat niet klagen over bijvoorbeeld een upload van 5 KB/sec nee. Maar andere mensen wel, en terecht. Ik steun ze. Zelfs met een shared medium heb je als breedbandprovider je te houden aan de daarvoor geldende minimumsnelheden. Breedband is in NL 128 kbit minimaal. 5 KB/sec is nog geen 3e daarvan.

Kijk .. er zijn genoeg beleidstechnische zaken die ik nog niet eens genoemd heb tot nu toe. En beleidstechnische zaken hebben geen ene jota met het netwerk te maken. Dat is (mis)management. Gewoon keihard liegen over zaken, of stellig ontkennen en dan ineens invoeren. Opzettelijk de 1e lijns niet informeren over zaken, of instructies geven om geen informatie door te spelen die gewoon wel speelt.

Wil je nog eens iets horen? .. Kana! Heb je enig idee hoe beledigend het is om een vriendelijke, uitgebreide en gedetaileerde mail naar support te mailen, om vervolgens in de 1e plaats veel langer dan de wettelijk geldende limiet van 3 dagen te moeten wachten op een antwoord (behalve een autoreply zonder 1 regel nuttige inhoud, want alle n00b-probz die los ik bv. echt zelf wel op, of ze spelen niet eens uiteraard) en om dan ten lange leste en reply te krijgen die bestaat uit puur een copy & paste met Kana? Dat is beneden alle peil. Gewoon niet lezen, aannames doen, en mensen zonder hulp een in feite autoreply terug mailen waar ze niks aan hebben.

En als dan het advies volgt om te bellen met de helpdesk, dan ook heb ik zelden een capabel persoon aan de ander kant van de lijn meegemaakt. Na alle wachttijd ook nog eens. Welke soms uren bedraagt.

En dan kom je met "ja, die lijn wordt betaald zodat je niet zo lang hoeft te wachten". Ten 1e: als de boel werkt zoals het hoort heb je niet zoveel telefoontjes (en iig zeker niet van mensen die wat verstand hebben van waar ze mee bezig zijn. En nee, dan bedele ik niet die lui die denken het te weten en hun configs verprutsen). En ten 2e: werkelijk elke keer dat ik heb gebeld, betrof het een probleem aan de zijde van @home. Dat is echt zo. En ook elke keer betrof dat een complex probleem in hun eigen netwerk / servers / whatever, waar ik aan mijn kant van de lijn niks aan kon veranderen. Kun je je voorstellen dat je dan pissed off bent dat ik daar in het vervolg voor mag gaan betalen om @home op haar eigen fouten te wijzen? Ik betaal geld om jullie te 'mogen' bellen, terwijl het probleem niet aan mijn kant zit. Waar betaal ik dan gvd al die 50 Euro in de maand voor? Toch niet voor de service iig. Want die is totaal niet aanwezig op dit vlak. En dan kun je wel zeggen dat dat tarief er is om de ergste n00bz af te vangen en te bekostigen, maar daar heb ik niks aan. Ik ben, al zeg ik het zelf, totaal geen n00b op dit gebied. Maar ik mag mijn veelvuldige telefoontjes in de toekomst gaan betalen. Ik betaal abonnee geld. Jullie maken fouten, en ik betaal weer geld om jullie er op te wijzen. Dat is bezopen. En daarbij .. als ik met logs van traces en zo aan kom zetten dan is het 9 van de 10 keer een blonde tiepmiep die alleen het woord 'callscript' kent en geen inhoudelijke kennis van wat dan ook heeft, en niet verder weet te komen dan "euh, meneer, u bent de 1e" (hoe durf je het te zeggen!), of "er wordt aan gewerkt" (ja, al 3 jaar zonder resultaat). Of .. helemaal leuk: doorschakelen naar de 2e lijns. Wat dan weer 3 uur wachten is. Wat vaak betekent dat het 18:00 is geweest en de verbinding gewoon verbroken wordt. Dat laatste is echt om kwaad over te worden. En helemaal als je dus betaald voor die lijn. 3 uur wachten en dan disconnected worden omdat de helpdesk sluit. Á 10 Eurocent per minuut. Dan wordt je boos ja.

Neem meer 2e lijns volk in dienst. Mensen met enige kennis van zaken!

En ook: sluit geen nieuwe abonnee's aan voordat je het netwerk de capaciteit daarvoor hebt gegeven. @home verwaarloost de bestaande klanten. Dat is zooooo fout.

Moet ik nog doorgaan, of heb ik al genoeg knelpunten in deze mini-tirade aan het daglicht gesteld om je te overtuigen dat er veel, maar dan ook echt veel meer speelt, dan alleen mijn persoonlijke gezeik? Want ik hoor je eigenlijk alleen over mijn eigen specifieke problemen, maar niet over de landelijke puinhoop waar het hier 9 van de 10 keer over gaat in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Ten eerste wil ik duidelijk maken dat ik hier reageer als @home-gebruiker en niet als helpdesk-medewerker. Het is soms moeilijk om dat gescheiden te houden. Ik negeer niet dat er op verschillende gebieden problemen zijn bij @home. Een internetprovider zonder problemen, die ook met winst moet draaien, is volgens mij niet mogelijk. Ook al is de service niet om over naar huis te schrijven, @home levert gemiddeld een goed product. De einige reden waarom ik jouw verbindings-probleem eruit kies is omdat ik je probleem graag opgelost zie.

Ik zeg helemaal niet dat het probleem ligt aan je Machines, NIC's, UTP of OS-en. Ik weet niet hoe de situatie bij jou thuis is. Ik heb het topic niet helemaal opnieuw gelezen, dus ik kan me vergissen in jouw situatie.

Ik weet wat het is om een slechte verbinding te hebben, ik heb 3 maanden een zeer slechte verbinding gehad in Groningen en ben al bijna 2 jaar lid van troubles@home

Je gaf een goede samenvatting van de realiteit bij de helpdesk. Ik wordt op beperkt in mijn mogelijkheden om mensen te mogen helpen met hulp van mijn eigen ervaring/kennis. Bovendien zie ik de kwaliteit van de service naar de klant toe snel achteuitgaan. De 1e lijns krijgt steeds meer verantwoordelijkheden en deze worden in scripts (procedures) geplakt. Die procedures zijn nodig, omdat de meeste collega's (NOFI) alleen daar mee om kunnen gaan. @home wil uiteindelijk naar de situatie waarin 95% tot 99% van alle problemen binnen de scripts (procedures) moeten vallen.

Kun je voorstellen dat dit voor een 1e lijns helpdesk-medewerker met "enige" kennis van zaken een onwerkbare situatie is?

Over het topic in het algemeen: ik denk dat het goed is dat hier alle problemen van @home neergezet kunnen worden, al was het alleen al om je gal kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HlpDsK is ADSL geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

Sorcerer8472

Mens sana?

In dit soort gevallen zou het best kunnen dat de kabel van het kabelkastje naar het modem niet zo goed is, slechte pluggen zijn gebruikt, niet goed is aangesloten, er iets met het kastje in de wijk is (lijkt me wel zo logisch als de hele buurt het heeft).
Maar da's allemaal lastig na te gaan omdat je geen zichtbaar beeld hebt. Et modem zegt alleen of er wel of niet een verbinding is :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Laatst online: 02-09 07:31

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op maandag 06 mei 2002 02:56 schreef sjaak250 het volgende:
Dat is vrij traag in Tilburg. Overigens heb ik hier ook nergens last van een trage verbinding, maja ik zal ook wel in m'n eentje in de hele wijk kabel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Dezelfde snelheid voordezelfde prijs krijg je niet voorelkaar met ADSL...

Damn ik had net een vrij lang bericht getyped, en rara... de verbinding lag er weer eens uit :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
ik heb dus nog steeds het ip-adres conflict :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

De laatste tijd gaat het hier gelukkig weer aardig goed (wat ook wel gezegd mag worden ;)), in tegenstelling tot anderhalve maand geleden..

Maar goed, ben ondertussen zwaar verslaafd geraakt aan Dungeon Siege, en wil dat dus ook graag online spelen.. Wat blijkt.. Niemand met een @Home-verbinding in Oldenzaal, kan Dungeon Siege online spelen... dat is toch stug, als het ergens anders wel kan met @Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die klote mail server doet momenteel ff klote maar verder heb ik geen probs over @home te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al maanden aan het kijken maar dat is hier niet echt een plausibel alternatief. Er spelen meer dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

ZOu het mogelijk zijn om lokaal een newsserver te draaien die bijvoorbeeld 3 nieuwsgroepen synced met de server van @home...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

lig er intussen al 5 dagen uit en nog geen enkele helpdeskmedewerker die me verder gehelpt heeft... Wordt hier een beetje moedeloos van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 22:41 schreef real_jd het volgende:
lig er intussen al 5 dagen uit en nog geen enkele helpdeskmedewerker die me verder gehelpt heeft... Wordt hier een beetje moedeloos van...
Wie niet. Ik kan me ergens herinneren dat je geld kunt eisen als je meerdere dagen achter elkaar offline bent.

Maarr... iemand die ik ken heeft ook erg lang achter elkaar offline geweest maar heeft nooit poen gezien na het eisen ervan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 22:56 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Wie niet. Ik kan me ergens herinneren dat je geld kunt eisen als je meerdere dagen achter elkaar offline bent.

Maarr... iemand die ik ken heeft ook erg lang achter elkaar offline geweest maar heeft nooit poen gezien na het eisen ervan :{
Of dat bij @home zo is weet ik niet, in ieder geval was/is dit bij chello zo.
Alleen het vervelende is het ligt er te vaak niet langer dan 24 uur uit.
Gelukkig maar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 6 dagen achter elkaar non-stop er af gelegen. Restitutie ge-eist .. en niet gekregen.

Lame :r

BTW: algemene voorwaarde was toen 3 dagen of meer = geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd

real_jd

Volgens mij is dat tegenwoordig 2 dagen. Maar ik wil gewoon in eerste instantie dat ze die verbinding eens in orde gaan maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 07 mei 2002 23:52 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb 6 dagen achter elkaar non-stop er af gelegen. Restitutie ge-eist .. en niet gekregen.

Lame :r

BTW: algemene voorwaarde was toen 3 dagen of meer = geld terug.
Je hebt natuurlijk het begin en einde van de storing wel gemeld bij de helpdesk... anders krijg je idd niets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
de problemen blijven, krijg enkele keren per dag weer dat ip adres conflict net alsof iemand mijn cp nummer gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:00 schreef Wildfire het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk het begin en einde van de storing wel gemeld bij de helpdesk... anders krijg je idd niets terug.
Duh. En toch.

Trouwens: in de algemene voorwaarde staat niet dat dat moet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 15:13 schreef Bamibal het volgende:
de problemen blijven, krijg enkele keren per dag weer dat ip adres conflict net alsof iemand mijn cp nummer gebruikt :(
Dan is dat ws. ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

8.2 Indien een storing optreedt in het leveren van een Kabelinternetdienst, dient de storing door of namens de Abonnee zo spoedig mogelijk aan Essent Kabelcom te worden gemeld via het daarvoor bestemde telefoonnummer of e-mailadres, zoals door Essent Kabelcom aan de Abonnee is bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

Mijn results 22:00 uur

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 9 2002 om 22:33:08 UTC+0200)

Download : 415.2 KByte/sec
Internationaal VS : 226.7 KByte/sec
Upload : 7.9 KByte/sec
Connection : 729.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

Niks te klagen met @home hier, alleen die upload is bagger maar daar heb ik verder weinig last van hiero..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Ik verbaas me er toch over dat @Home mij nu al lange tijd onderstaande snelheden weet te leveren:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 408.3 KByte/sec

Internationaal VS
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in de Verenigde Staten