Toon posts:

Zeer lange UTP 100mbit kabel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 835 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
we gaan het binnekort probereen dus... wish me luck

Verwijderd

[b]
Voor de wijsneuzen onder ons: eerst je huiswerk doen en dan mij pas afzeiken!
Voor de arrogante mannetjes onder ons:
Wie de schoen past trekt hem aan!!!

Ga toch weg man fiber kan die jongen toch nooit betalen en ook al zou hij het geld hebben dan ging hij dat echt niet uitgeven aan een fiber backbone---> get real :Z

Da borg suc6 en probeer de kabel idd zo diep mogelijk te leggen daarmee maak je de kans op blikseminslag de helft van zeeeeeeeer klein :)

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:56
Even een vraagje -- aangezien iedereen het toch over optisch heeft: Wat zou het kosten, in tegenstelling tot UTP?

Zoiets als hub - 100m UTP kabel - hub, en hub - 100m glas - hub. (Ik ben niet van plan het te kopen, maar ben wel nieuwschierig. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op zaterdag 12 januari 2002 19:29 schreef se7enn het volgende:
Wil je er ten eerste rekening meer houden dat de UTP kabel HEEL aantrekkelijk is voor bliksem inslag.
Daarnaast kan je bijna overal UTP Cat. 5 kabel kopen.
Het varieert tussen de €1 en €3 per meter.

Succes!
Ik heb hier een lokale pc-boer, die heeft nieuwe kabels tussen de Eur 0,50 en Eur 1,-

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Hmm heeft er iemand nog een mogelijke oplossing voor het aarding/bliksem probleem wat er mogelijk kan onstaan.

Als ik het goed begrepen heb: De spanningsverschillen tussen beide huisen.
2) Bliksem

1 Heb ik wel een idee over maar niet genoeg om dat hier uit te leggen.
2) kan je niet kijken naar een soort bliksemafleider? Mischien een staal draad 20 cm boven je kabel ingraven, of is dit echt heel dom? :?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op vrijdag 18 januari 2002 02:29 schreef Rismo het volgende:
Hmm heeft er iemand nog een mogelijke oplossing voor het aarding/bliksem probleem wat er mogelijk kan onstaan.

Als ik het goed begrepen heb: De spanningsverschillen tussen beide huisen.
2) Bliksem

1 Heb ik wel een idee over maar niet genoeg om dat hier uit te leggen.
2) kan je niet kijken naar een soort bliksemafleider? Mischien een staal draad 20 cm boven je kabel ingraven, of is dit echt heel dom? :?
Inslag van bliksem is alleen te voorkomen door het gebruik van of een afleiderskabel (zoals je die op een hoogspanningsmast ook hebt, je weet wel: die bovenste ;)) of de kabel heel diep ingraven.
Een afleiderkabel moet vrij dik zijn en dan ook nog eens ruim boven de kabel liggen die je wilt beschermen, anders slaat ie nog door. UTP kabel in ijzer leggen of inwikkelen heeft geen zin. Het koper in de kabel zou dan nog te heet worden en smelten.
Hoe diep moet je hem leggen? Heel diep. Ik gok op minstens 1 meter. Maar heb een serie over bliksem gezien op Discovery Channel en daar hadden ze inslagen op kabel die meer dan 1 meter in de grond zaten. Waren trouwens kabels van een paar centimeter dik, en compleet gesmolten :o

Verwijderd

1 meter dacht het het niet 60 cm zou kunnen maar voor de zekerheid zou ik voor 80 cm gaan
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">1 smiley is voldoende hoor.</font><hr color="FF0000" size="1">

Verwijderd

En iemand met een idee hoe je het spanningsveschil oplost tussen de 2 huizen???

Verwijderd

Rismo spannings verschil ik hoop dat je niet de stroom bedoeld dat is gewoon 230 volt :)

Verwijderd

Er kunnen toch verschillen optreden zoals eerder genoemd in dit topic, er heeft alleen nog niemand een oplossing aangedragen, het lijkt me niet een geheel onbelangrijk onderdeel van het geheel.....altijd jammer als er apparatuur beschadigd raakt door experimenteren.....

Verwijderd

Hier zittie onder de 1e rij dakpannen :)

Verwijderd

Die kans zo klein dit komt bijna niet voor test het even met een voltage meter anders
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">1 smiley is wel voldoene hoor</font><hr color="FF0000" size="1">

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Ik wil niet spammen, maar ik heb een eigen bedrijf voor o.a. dit soort zaken. Anders contact je me ff via ICQ.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Super trooper dat komt mooi uit kan je gellijk langs komen >:)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Waarom is iederen toch zo als de dood voor bliksem??

Die anderhalve keer dat het onweert in Nederland, dan moet die bui ook precies boven je tuintje hangen, en dan moet ie ook nog inslaan in je grasveld en doorslaan naar je kabel...

Bliksem zoekt altijd de korste weg naar de grond, dus als je nou een ijzeren paal in de tuin zet ben je overal vanaf :)

En al slaaat ie nou een keer in je kabel.. nieuwe kabel leggen.. weet ik, is weer geld en moeite, maar de oplossingen die nu gegeven worden zijn ook niet echt makkelijk/goedkoop.

En bovendien als je zorgt dat je bij ernstig omweer ff de kabels uit de PC's haalt.. een half uurtje geen verbinding dus, hoef je je ook geen zorgen te maken over de apparatuur.

Gewoon leggen die hap! :)

Suc6

• Postman
Op zaterdag 19 januari 2002 00:08 schreef Sn3akz het volgende:
Waarom is iederen toch zo als de dood voor bliksem??

Die anderhalve keer dat het onweert in Nederland, dan moet die bui ook precies boven je tuintje hangen, en dan moet ie ook nog inslaan in je grasveld en doorslaan naar je kabel...

Bliksem zoekt altijd de korste weg naar de grond, dus als je nou een ijzeren paal in de tuin zet ben je overal vanaf :)

En al slaaat ie nou een keer in je kabel.. nieuwe kabel leggen.. weet ik, is weer geld en moeite, maar de oplossingen die nu gegeven worden zijn ook niet echt makkelijk/goedkoop.

En bovendien als je zorgt dat je bij ernstig omweer ff de kabels uit de PC's haalt.. een half uurtje geen verbinding dus, hoef je je ook geen zorgen te maken over de apparatuur.

Gewoon leggen die hap! :)

Suc6
Weet ik ook wel, maar als niet negatief doe, wie doet het dan? :P

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ethernet kaarten hebben een galvanische scheiding tussen de connector en de kaart.
Potentiaal verschillen zou dus niet zo'n probleem moeten zijn. Zolang je maar zorgt dat je geen aarde verbinding tussen de pc's tot stand brengt.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zaterdag 19 januari 2002 00:52 schreef little_soundman het volgende:
Ethernet kaarten hebben een galvanische scheiding tussen de connector en de kaart.
Potentiaal verschillen zou dus niet zo'n probleem moeten zijn. Zolang je maar zorgt dat je geen aarde verbinding tussen de pc's tot stand brengt.
at kan je dus mooi WEL doen met die afleid-draad er boven :P :)

Verwijderd

IK heb pas 25 meter bij de lokale elektro instalatie monteur weggehaald die heeft veel grotere klossen dan 100 meter liggen hoor.thuis nageteld kreeg ik 33 meter voor 70 piek(inc.utp connectoren)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Op woensdag 16 januari 2002 11:43 schreef mig_01 het volgende:
Mijn god he..... wat lopen hier toch een hoop wannabe betweters rond.
Die jongen vraagt gewoon waar hij dat spul kan kopen en of het kan.

Vervolgens komen er een hele hoop mensen met de meest vage antwoorden,waarin ze eerst iets nuttigs zeggen en vervolgens door een volgende hele stomme opmerking bewijzen dat ze er niets van snappen.

Heb in deze hele post maar een of twee werkelijk slimme opmerkingen gezien en die kwamen van mensen die het voor hun werk aanleggen niet van mensen die net hun tcp/ip of ccna examen hebben gedaan.
100 m is een certificeringseis 90m horizontaal (al eerder genoemd en dan een max van 2*5m patch aan beide kanten).
Als hij 120m aanlegd werkt het echt wel hoor mits de aansluitingen goed zijn en de kabel niet beschadigd is.

Note. Een hub is niets meer als een actieve repeater
Wat jij zegt is precies hetzelfde als wat ik heb geleerd in het CCNA :P

(o ja ik doe het ook voor me werk)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
ff een vraagje tussendoor: wat is nou het verschil tussen Cat5 en Cat5E ??

Bij ons in de ijzerhandel (:P) hebben ze namelijk Cat5..ik MEENDE dat dat geschikt was voor 1gbit ?

• Postman
Op zaterdag 19 januari 2002 13:48 schreef Cutebritney het volgende:
ff een vraagje tussendoor: wat is nou het verschil tussen Cat5 en Cat5E ??

Bij ons in de ijzerhandel (:P) hebben ze namelijk Cat5..ik MEENDE dat dat geschikt was voor 1gbit ?
Zoals al vermeld in de FAQ (FAQ Network Troubleshooting) is CAT 5 t/m 100Mbit en CAT 5E t/m 1000Mbit.
Er is misschien wel CAT 5 kabel die je ook voor gigabit kunt gebruiken, maar of het goed gaat :{
Pagina: 1 2 Laatste