basiep schreef:
unreal engine absoluut niet
je kan nniet bukken enzo
erg buggy allemaal (hoewel de textures voor toen erg goed waren)
onzin, dat je niet kan bukken is gewoon een domheid die verder niet veel met de engine te maken heeft, want in veel mods kan het wel gewoon, en je kan het ook makkelijk zelf scripten.
De unreal engine is dus echt wel geniaal

Maar ik kan ook niets anders beweren, ik werk er graag mee

textures, scripts, hele mods, je KAN ze allemaal IN je .unr file opslaan, en de editor biedt ook nog eens alles wat je nodig hebt om te editen, dat is standaard policy van de unreal mensen, en dat speel (iig voor mij) een hele belangrijke rol. De toegankelijkheid van de engine vind ik ook erg belanrijk, en wat dat betreft is unreal gewoon zwaar superieur aan Quake.
In Q3 kan je ook alles in 1 pakfile stoppen, maar de tools moet je maar bij elkaar zien te schrapen. Ik weet niet of het nog steeds geldt, maar in Q2 kostte een level vanuit een editor tot speelbare map compilen uren. Unreal deed dat toen al in minuten. Ik gok zo dat dat in Q3 niet verandert is en nog steeds lang duurt, maar dat weet ik dus niet.
Verder gaan die nieuwe Unreal-engine games zwaar roelen, er was laatst nog een demo filmpie (die duitse) waar ze lieten zien wat er gebeurt als je met een raket door rook schiet
voor zijn tijd was de unreal engine in de eerste versie zo belachelijk, UT was dan wel niet echt veeeeel beter dan unreal zelf, maar toch voor 1999 was extreem goed. Q3 en de engine mogen er ook best wezen, en dat kon (en kan met RtCW en Mohaa) ingewikkeldere scenes aan, maar die nieuwste 2 moet je denk ik niet meer vergelijken met de Unreal engine ten tijde van UT. Over een paar maandjes komen de nieuwste generaties Unreal games in de schappen, en die gaan echt zwaar kont schoppen en mooi zijn.
Verder vind ik zelf de soulreaver engine ook vrij geniaal, omdat dat er gewoon vet uitziet, en ook nog eens in 1 keer doorloopt, nix laden, het gaat gewoon maar door.