(+): Konqueror heeft geen Macromedia Shockwave. Dit bestaat ook niet. Netscape ziet er behoorlijk ruk uit, maar werkt wel beter.
Mozilla heeft flash/sw support, en de mozilla/netscape plugins werken ook in konqueror
Als je een tijdje bezig bent met de migratie kom je er wel achter hoe 'duur' Linux is.
Ze zeggen niet voor niets: Linux is only free when your time is worthless ...
Tja, wat zijn eenmalige migratiekosten nu als daar lagere beheerskosten, geen licensies en veel gratis software tegenover staan...
Het is voor bedrijven op dit moment totaal niet interessant om Linux te gebruiken als desktop OS.
Het is gewoon erg slecht te ondersteunen en dus niet te garanderen.
Daarnaast komt ook nog eens dat de mensen die er op werken thuis allemaal op windows werken en dat zal dus alleen maar verwarring opleveren.
Er is tegenwoordig zat support voor Linux, de meeste mensen zijn niet pro-MS of pro-Linux dus die zal het geen reet kunnen schelen waar ze op werken zolang het maar werkt (en dat doet Linux prima)
Qua stabiliteit is Windows 2000 tegenwoordig gelijk aan Linux dus dat argument is niet meer geldig
Tja, dit is dus onzin..ik zou graag weten welke "harde feiten" aan jouw uitspraak ten grondslag liggen
Zolang win2k door een brakke applicatie nog volledig crashed (iets wat in linux uitermate zeldzaam is, ik heb het de laaste 4 jaar iig niet meegemaakt maar het schijnt wel eens af en toe te gebeuren) kun je het niet stabieler dan linux noemen, daarnaast is win2k echter wel onveiliger, trager en duurder..
Updates, ondersteuning, compatibiliteit, en vooral GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID
Updaten gaat bij veel distro's (met name bij debian) supermakkelijk, er is daarnaast zat ondersteuning en linux is in principe compatible met zowat alles (dat een bepaalde software of hardware boer zijn product niet compatibile maakt is heel wat anders, op oude pc draait linux zeker wel, op nieuwe meestal ook prima, maar het is gewoon een kwestie van goede hardware kopen)
Gelukkig red je het niet met alleen visuele veranderingen.
Er onder is het totaal anders, en ook daar werk je mee.
Gek genoeg maakt dat voor veel mensen niet echt uit...een programma opstartten, mailtje sturen, browsen en wat office-productivity en dat is op een school meer dan genoeg..
- Hoe zit het met ms-dos programma's? kan je die draaien?
- kan je een systeem goed beveiligen? zoals je dat met poledit bij windows kan doen? (het blijven leerlingen...)
- kan je homedirectories aanmaken zoals je dat bij windows doet?
1. de meeste van mijn oude dos progjes draaide via dosemu
2. net als bij windows zul je daar wat meer over moeten gaan lezen, beveiligen is iig niet supermoeilijk.
3.ja, als je een user aanmaakt maakt ie automagisch een home dir aan waarin alle persoonlijk configfiles/etc wordt opgeslagen
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 14:05 schreef janjanjansen het volgende:
[ Enorme flame ]
Verwacht jij nu echt dat ik mijn tijd verdoe aan een flamer zoals jij ?
Eeuh, de enige die hier flamed (niet onderbouwde onzin spuien)
ben jij..
Ik probeer met wat realistische argumenten te komen die door jou nu op een anti-MS manier beantwoord worden ?
janjanjansen is in zijn reactie absoluut niet anti-MS, hij wijst jouw gewoon op de fouten in jouw betoog
Ik heb niets tegen Linux, ben volledig onpartijdig maar daar denk jij blijkbaar heel anders over. Even goede vrienden, het getuigd alleen van je enorm laag discussie niveau. Grow up.
Oei, heel stoer om net te doen alsof je beter bent, het verschil is dat jouw bijdrage uitblonk wat betreft partijdigheid en had een zeer hoog flame gehalte...
Die opmerking over MCSE had schijnbaar toch een kern van waarheid in zich..
Verder vind ik het best wel suf als je allelei onzin over linux gaat vertellen als je er duideli8jk notg nooit mee hebt gewerkt..