Op maandag 14 januari 2002 18:35 schreef Martin18 het volgende:
Waarom pas zes jaar na geboorte zou je denken. Meestal is het binnen enige weken na de geboorte vast te stellen of het gehandicapt is. Soms komt het pas na een paar jaar, maar niet na zes jaar. Nu ineens het idee om geld te innen? Dit idee krijg ik er dan bij. (Of is het een slepende zaak van jaren, dat zou kunnen.)
Bovendien als iemand een schadeverdgoeding vraagt omdat hij leeft (zoals hier genoemd wordt), moet hij / zij er ook direct een aanvraag voor euthenasie (of hoe je dit ook mag schrijven) bij doen! Anders zou het betekenen dat hij / zij liever toch geboren had willen worden, en heeft hij / zij dus geen recht op een schadevergoeding. Oftewel een schadevergoeding eisen omdat je geboren ben (gehandicapt of niet) is direct je eigen doodvonnis tekenen vind ik.
In dit geval is niet zijn moeder (heb stuk op tv gezien, is alleenstaande ouder) maar het kind zelf de eiser wordt beweerd. Hoe dat kan begrijp ik ff niet magoed. Hoe kan een kind wat en pas 6 is, en geestelijk gehandicapt, nou bepalen dat ie er eigenlijk niet had willen zijn? Er is een andere zaak, wat volgens mij ook de eerste was, en daar is de eiser een 18-jarige jongen. Dat die voor zichzelf kan bepalen wat hij wel of niet wil vindt ik iets aannemelijker dan een kind van 6.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!