[Ervaringen] Wat zijn goede CD-R/CD-RW CD's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik vroeg me af wat in jullie ogen een goed cd merk is om mee te branden enzo, ik ga het niet voor illegale doeleinden gebruiken dus rustig maar (serieus niet!), heb zelf sindskort een brander en vraag me af welk merk ik zal halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Taiyo Yuden, zijn echt perfect. Of platinum cdŽs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43916

Ik vind elle cd`s prima fikken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Tussen de CD-RW's zit niet zoveel kwaliteitsverschil.
Wat de rest betreft, Philips, Kodak, TDK zijn altijd wel goed en niet eens veel duurder dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43138

ik heb altijd arita premium en heb hier nog nooit problemen mee gehad. deze cd;s kosten f2,- per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

CD's branden is geen illegale bezigheid, dus rustig maar.
Voor audio gebruik ik altijd Sony's en die zijn een keer het beste getest door de Consumentenbond. Laten me idd nooit in de steek. Verder voor data pak ik altijd white labels, tenzij het iets heel belangrijks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:21

-Stef-

Slainthe!

CDR: Mitsui.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7791

Op zaterdag 05 januari 2002 18:29 schreef Courage het volgende:
CD's branden is geen illegale bezigheid, dus rustig maar.
Voor audio gebruik ik altijd Sony's en die zijn een keer het beste getest door de Consumentenbond. Laten me idd nooit in de steek. Verder voor data pak ik altijd white labels, tenzij het iets heel belangrijks is.
Sony is idd goed, zijn alleen wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 19:31
Arita premium line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38430

Op zaterdag 05 januari 2002 18:08 schreef Sick_Nick het volgende:
Taiyo Yuden, zijn echt perfect. Of platinum cdŽs.
???????zijn dit goeie??????? |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Niet het merk van de cd's is doorslaggevend maar de fabriek waar de cd gemaakt is. Je kan er meestal van uitgaan dat cd's die in de fabriek van Tayo Uden zijn gemaakt erg goed zijn. Maar je kan dus aan een cd niet zo zien uit welke fabriek het komt en daar heb je dus een programma'tje voor nodig. Ik weet even niet meer hoe het heet maar er was iets dat cdr-identifier (shareware geloof ik) of zo heet. Ik dacht wel dat Philips Premium 74 van Tayo Uden zijn maar er zijn er zeker meer.
Aanrader: www.cdmediaworld.com
Daar kan je er veel over opzoeken en volgens mij ook dat programmaatje downloaden.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937

Op zaterdag 05 januari 2002 19:06 schreef Leon_The_Pro het volgende:
Niet het merk van de cd's is doorslaggevend maar de fabriek waar de cd gemaakt is. Je kan er meestal van uitgaan dat cd's die in de fabriek van Tayo Uden zijn gemaakt erg goed zijn. Maar je kan dus aan een cd niet zo zien uit welke fabriek het komt en daar heb je dus een programma'tje voor nodig. Ik weet even niet meer hoe het heet maar er was iets dat cdr-identifier (shareware geloof ik) of zo heet. Ik dacht wel dat Philips Premium 74 van Tayo Uden zijn maar er zijn er zeker meer.
Aanrader: www.cdmediaworld.com
Daar kan je er veel over opzoeken en volgens mij ook dat programmaatje downloaden.
Blaat, in een fabriek kunnen goede cd's komen en slechte.

Dus de naam van de fabriek zegt niets over de kwaliteit van de cd's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik probeer altijd voor Kodak's te gaan. Zeker de Kodak gold vond ik altijd goede cdr's.

Helaas zijn ze nauwelijks meer te vinden. Weet iemand nog een adres waar deze te koop zijn? (in de Randstad)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39905

Ik vind Sony en Philips de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Op zaterdag 05 januari 2002 18:06 schreef VeldKoe het volgende:
ik ga het niet voor illegale doeleinden gebruiken dus rustig maar (serieus niet!)
LOL, we zullen je niet gaan verdenken ofzo hoor, of ben je bang voor modjes?

Maarehm, ik gebruik meestal MMore Metallic 80 mins, omdat ik die vrij goedkoop kan krijgen (niet illegaal rustig maar (serieus niet!) ;)) en omdat ze wel goed bevallen. voor 12-speed zijn ze gegarandeerd, maar op 16-speed doen ze het ook goed :)

Daarentegen heb ik nu steeds meer trust en noname cd-r's die ik niet meer kan lezen na een paar jaar ofzo :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dd1cT
  • Laatst online: 24-02-2020
Ik koop altijd van die merkloze cd's op een stapel van de zwarte markt :)
Werkt perfect op mijn Plextor 24/10/40A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

Gebruikt iemand hier ook Lifetec CD's (van de Aldi), de eerste doos van 20 stuks ging bij mij perfect, maar nu heb ik weer een doos en daar mislukt 70% van. Op volkomen willekeurige punten krijg ik een write error en dan zit het hele zaakje vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32991

Ik heb laatst 10 cd's gekocht bij de Media Markt in Groningen voor f.9,95 (ja, nog maar ff guldens hoor, geen zin om uit te rekenen wat het in euro's kost) :)

Maar deze bevallen mij heel goed. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Er zitten ook nog doosjes omheen >:) Oh ja, merk is trouwens Octron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 16:20

PCR

Je moet ff opzoek gaan naar de vorige pc-active, daar stond een hele grote test in van cd-r(w)'s :)

edit:
woordje vergeten ;)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Move to / [forum=21] :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggie_lwd
  • Laatst online: 06-11-2022
De mitsubishi chemicals (VERBATIM) zijn voor mij de beste! En ik heb al wat merken gehad... Mediamarkt heeft ze nu voor iets minder dan een euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb persoonlijk ook geen problemen met de Lifetec 80 min van de Aldi. Het enige irritante is dat er slim cases omheen zitten. Verder gebruik ik alles door elkaar, ik heb nu MMore staan, maar in het verleden heb ik ook TDK, Maxell, Lifetec 74,trust en een aantal noname cd-r's gehad. Ik moet zeggen dat ik nog nooit echt problemen met een bepaald merk heb gehad. Zitten weinig slechte cd's meer tussen tegenwoordig, ik kom ze in ieder geval niet tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
ok bedankt allemaal :) ik weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Wat weet je nou dan wat je voor je posting niet wist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeldKoe
  • Niet online
dat er in kwaliteit weinig slechte cd's meer zijn tegenwoordig :) kan dus gerust de meeste merken kopen.. is wel handig om te weten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40772

Op zaterdag 05 januari 2002 19:20 schreef Kramers het volgende:
Ik probeer altijd voor Kodak's te gaan. Zeker de Kodak gold vond ik altijd goede cdr's.

Helaas zijn ze nauwelijks meer te vinden. Weet iemand nog een adres waar deze te koop zijn? (in de Randstad)
ik haal ze nog steeds bij Halfords. 10 voor 20 piek..

en ik :r op die mitsuiŽs . ik had er een stuk of 20 en na een maand of drie ging van alle cdŽs dat aluminium laagje eraf. Mitsui gebeld,en wel nieuwe gekregen, maar voor audio nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36884

Op zaterdag 05 januari 2002 19:20 schreef Kramers het volgende:

Halfords!
Sorry, dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Op zaterdag 05 januari 2002 21:25 schreef Silverstar het volgende:
Ik heb laatst 10 cd's gekocht bij de Media Markt in Groningen voor f.9,95 (ja, nog maar ff guldens hoor, geen zin om uit te rekenen wat het in euro's kost) :)

Maar deze bevallen mij heel goed. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Er zitten ook nog doosjes omheen >:) Oh ja, merk is trouwens Octron.
Hmm, hier in de Mediamarkt is het merk ProStore, ze zijn nu 3 euro per doosje van 10 (in papieren omhulseltjes) dus geen geld, keb er denk ik al stuk of 40 van gebrand op verschillende snelheiden, max van 16x, nog geen 1 mislukt. Als je ze goed opbergt, weinig licht etc, gaan ze wel een paar jaartjes mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Op zaterdag 05 januari 2002 22:59 schreef Muse het volgende:
Ik heb persoonlijk ook geen problemen met de Lifetec 80 min van de Aldi. Het enige irritante is dat er slim cases omheen zitten. Verder gebruik ik alles door elkaar, ik heb nu MMore staan, maar in het verleden heb ik ook TDK, Maxell, Lifetec 74,trust en een aantal noname cd-r's gehad. Ik moet zeggen dat ik nog nooit echt problemen met een bepaald merk heb gehad. Zitten weinig slechte cd's meer tussen tegenwoordig, ik kom ze in ieder geval niet tegen. :)
Het enige probleem van die Aldi dingen is dat de datalaag er gemakkelijk beschadigd. Ik koop die nooit meer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 06 januari 2002 20:58 schreef Anticipation_AJT het volgende:

[..]

Hmm, hier in de Mediamarkt is het merk ProStore, ze zijn nu 3 euro per doosje van 10 (in papieren omhulseltjes) dus geen geld, keb er denk ik al stuk of 40 van gebrand op verschillende snelheiden, max van 16x, nog geen 1 mislukt. Als je ze goed opbergt, weinig licht etc, gaan ze wel een paar jaartjes mee.
Weet iemand of deze Prostore CDtjes nog steeds 3 euro zijn?? Op de website staat nu 4,50 Euro. Ik heb 1 doosje geprobeerd en bevallen prima. Wel een gladde bovenlaag maar met een extra laagje erover voor bescherming. Het enige nadeel is dat ze 74 minuten (654 mb) zijn. Maar daar valt wel over heen te komen voor die prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb nou een spindel Taiyo's. Sweet :)

En ik heb een Plextor CDRW, en 2 Ricoh CDRW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog een goed adresje voor goedkope cd's?
Vermeld aub ook om wat voor cd's het gaat en de prijs. tia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

www.cdrwinkel.com en de rest moet je zelf uitzoeken ..

En anders Opus Supplies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetzel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:23

Greetzel

yes you can

Goedkope cd-r's haal 'k op de beurs (spindel) en cd-rw MMore. Doet t prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Op donderdag 17 januari 2002 09:27 schreef gve het volgende:

[..]

Weet iemand of deze Prostore CDtjes nog steeds 3 euro zijn?? Op de website staat nu 4,50 Euro. Ik heb 1 doosje geprobeerd en bevallen prima. Wel een gladde bovenlaag maar met een extra laagje erover voor bescherming. Het enige nadeel is dat ze 74 minuten (654 mb) zijn. Maar daar valt wel over heen te komen voor die prijs....
In de pricewatch zijn ze nu voor ¤ 23,- per 100 stuks te vinden, en wel op 80 minuten...
Ik vroeg me alleen af of het nu blanco cd's zijn of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

ik haal altijd OCTRON plaatjes
fikken prima voor DATA en Audio

heb er nog niet 1 stuk en ze verkleuren ook niet zo lang ik weet :)

en das toch al zo`n 1.5 a 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik gebruik in principe Platinum's voor software en films. rond 1 piek per stuk.

voor muziek gebruik ik Philips/Fuji Silvers. waarom? omdat die op alle cd spelers speelt (ja ook in je gare autocdspeler :p) die zijn dan rond de FL1,70

hmm..ik reken nog steeds in guldens... :?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Laatst online: 27-05 17:11
Fuji of TDK op spindel zijn hier favoriet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
Op zaterdag 05 januari 2002 18:06 schreef VeldKoe het volgende:
ik vroeg me af wat in jullie ogen een goed cd merk is om mee te branden enzo, ik ga het niet voor illegale doeleinden gebruiken dus rustig maar (serieus niet!), heb zelf sindskort een brander en vraag me af welk merk ik zal halen
philips cd recordable tot 24X
bij funprice 7 euro voor 10 stuks met ultradun omhulsel (ben de naam ff vergeten)

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

Ik vind die van de Aldi goed hoor; ze zijn echt goedkoop, ze mislukken bijna nooit (Plextor 16x) en die doosjes, daarvan passen er precies 2 in één vakje van mijn cdrekje! >:) En het opschrift dan? Dun stikkertje aan de zijkant!!!

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23817

Ik heb geen problemen met Parrot cd's. Lekker goedkoop op de zwarte markt en maken ook 99min/870 mb schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 04:46
Ikke gebruik nu al een hele tijd Platinums (maandje of 8 denk ik, misschien langer). Nooit problemen mee. Okay, zo nu en dan gaat er wat vout, maar dat ligt dan aan mij.
Bij de winkel op de hoek (of beter gezegd boven aan de berg :)) verkopen ze die voor beursprijzen: 25 cd spindle: 12 euro, 50 cd spindle: 20 euro :) Lekker toch :D
40 eurocent per stuk == 0,881484 gulden :D (bij 50 cd spindle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Op zondag 21 juli 2002 18:31 schreef RuuddieBoy het volgende:
Bij de winkel op de hoek (of beter gezegd boven aan de berg :)) verkopen ze die voor beursprijzen: 25 cd spindle: 12 euro, 50 cd spindle: 20 euro :) Lekker toch :D
40 eurocent per stuk == 0,881484 gulden :D (bij 50 cd spindle)
Bovenaan welke berg mag dat dan wezen? want op pricewatch vindt ik ze (binnen nederland) voor minimaal ¤ 24,- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Probeer eens de DataTrack of HiSpace Unbranded, zie [url="http://shop.cdfreaks.com"]http://shop.cdfreaks.com[/url] of de Pricewatch ofzo !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ga eens zoeken op internet, je komt altijd op:

Kodak
Mitsui Gold
Sony
Verbatim is over het algemeen goed, maar kan complicaties opleveren met sommige branders (met name de LiteON 32, 40 en 48x)!

Niet alle Taiyo Yuden CD-R's zijn per definitie goed. De meeste wel trouwens. Heeft ook te maken met de toplaag en de bedrukking.
De bovenkant van een CD-R is het belangrijkst, namelijk als je deze beschadigt komt er een gaatje in de reflecterende laag van de CD-R, en wordt die op deze plaats onleesbaar, of zelfs geheel onleesbaar.

Dit heb ik tot nu toe gezien bij Arita 80 min (blauw met gele verpakking), en bij Lifetec.

Momenteel gebruik ik Vivastar CD-R's, kan krassen wat ik wil op de bovenkant maar gaat niet kapot.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 06 januari 2002 20:58 schreef Anticipation_AJT het volgende:

[..]

Dat gaat tegenvallen :{
Bij mij op m'n werk hebben we ze en deze moet je echt zuinig behandelen anders zijn ze binnen no-time naar z'n gootje. Komt wel eens voor dat de bovenste laag aan de zijkant van de CD spontaan loslaat :(

ze zijn idd blanko trouwens, gewoon zilveren bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 21 juli 2002 21:47 schreef dreeke het volgende:
Ga eens zoeken op internet, je komt altijd op:

Kodak
Mitsui Gold
Sony
Verbatim is over het algemeen goed, maar kan complicaties opleveren met sommige branders (met name de LiteON 32, 40 en 48x)!

Niet alle Taiyo Yuden CD-R's zijn per definitie goed. De meeste wel trouwens. Heeft ook te maken met de toplaag en de bedrukking.
De bovenkant van een CD-R is het belangrijkst, namelijk als je deze beschadigt komt er een gaatje in de reflecterende laag van de CD-R, en wordt die op deze plaats onleesbaar, of zelfs geheel onleesbaar.

Dit heb ik tot nu toe gezien bij Arita 80 min (blauw met gele verpakking), en bij Lifetec.

Momenteel gebruik ik Vivastar CD-R's, kan krassen wat ik wil op de bovenkant maar gaat niet kapot.
Inderdaa, dat is nou juist waar het om gaat bij El-Cheapo CDR's. Ze branden vaak prima maar de houdbaarheid is vaak erg kort. Ze zijn gewoonweg niet lang te bewaren. Ik heb ook Lifetecs gehad (fabr. "TY"). Na 1 maand niet meer te lezen door mijn Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 21 juli 2002 21:56 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Inderdaa, dat is nou juist waar het om gaat bij El-Cheapo CDR's. Ze branden vaak prima maar de houdbaarheid is vaak erg kort. Ze zijn gewoonweg niet lang te bewaren. Ik heb ook Lifetecs gehad (fabr. "TY"). Na 1 maand niet meer te lezen door mijn Plex.
Zie ook dit huiskamer topic wat ik destijds heb geopend:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/511849"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/511849[/url]

Lifetec: niet doen :)

Anoniem: 54055

Mense,koop alsjeblieft *niet* de prostore cds!! Zij lijken in eerste instantie vrij aardig, maar bekijk ze maar eens goed! Ik ben er een half jaar geleden +-100 gekocht en ik heb er zo'n 20 van kunnen weggooen omdat er hele kleine plekjes op de cd staan waar geen laag opzit (een soort gaatjes dus). Je kunt eht zien als je ze in de zon houd. Ook word (ook bij de goeie) de laag van buiten naar binnen steeds dunner. Bagger dus!

Koop beter Sentinel bij de ah deze week --met bonuskaart 5,95 per 10, en ze komen van Tayo Uden!!!!! PErfect dus!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 26-05 16:33

Nulnulnix

BOFH

Pak Verbatim. Voor Audio doeleinden de beste...
Bovendien zijn ze nog vrij goedkoop: 0,53 Euro voor de CD-R (Datalife Extra)...

We have just one world, but we live in different ones...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik gebruik zelf atlijd platinum's doe ik al jaren nooit problemen mee gehad
nu is het tegenwoordig wel zo dat de meeste merken eigenlijk wel goed zijn dus zo heel veel maakt het ook weer niet uit

• Snikker
  • Niet online

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Willen jullie voortaan onderbouwen waarom merk X het beste is en waarom merk Y niet? Dat is namelijk zeer handig voor de naslag. Anders wordt dit weer zo'n gare opsomtopic en dan gaat het dicht.

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 13:06
Alleen Mitsui hier, goede cdr's, ze kosten dan ook ongeveer rond de €1,30, maar dan heb je ook goed spul, tot nu toe heb ik 1 cdr weg moeten gooien, omdat het label dat ik er op had geplakt na 3 jaar de laag had aangetast.
Voor de rest heb ik niks weg hoeven gooien vanwege gare cdr's, en ik heb cdr's die al een jaar of 5 oud zijn.
Ik heb 1x MMORE & platinum geprobeerd, maar nooit weer, liever wat meer betalen en er zeker van zijn dat je cd's goed blijven

Vivastar van de mediamarkt, ooit gekocht voor 59 cent (gulden) met slimcase. Prima voor beeld en geluid, nooit gezeik mee gehad. Enige nadeel: 12x branden, maar 16x wil ook wel.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 20:26
Ik brand nu al een hele tijd grote hoeveelheden cd's op mijn werk. Deze zijn van de Aldi, Lidl of SuperRed van Officecentre. Deze zijn erg goedkoop en hebben tot nu toe nog geen enkel probleem opgeleverd. Dus waarom duur doen??? Ook in de auto, discman en VCD in de Phillips DVD doen het prima.

Specs

Anoniem: 27895

TDK en Sony, 20 TDK's voor 20 euro, bij de IT's, leef je uit ;)

Edit:

"Willen jullie voortaan onderbouwen waarom merk X het beste is en
waarom merk Y niet? Dat is namelijk zeer handig voor de naslag"

Ik gebruik de CT CD-ROM test van afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
BalusC schreef op 11 september 2002 @ 17:33:
Willen jullie voortaan onderbouwen waarom merk X het beste is en waarom merk Y niet? Dat is namelijk zeer handig voor de naslag. Anders wordt dit weer zo'n gare opsomtopic en dan gaat het dicht.
Zoals ik hier al 4398934943 keer heb verteld, het aanraden van CD-Rs is erg moeilijk. Merk A koopt bij fabriek X en als merk A ze bij fabriek Y kan kopen, koopt merk A ze bij fabriek Y.

M.a.w met de meeste merken heb je _ECHT_ _GEEN_ idee wat je koopt. Het beste kun je dus de ATIP informatie laten uitlezen, of b.v Taiyo Yuden (altijd Taiyo Yuden) Ritek (altijd Ritek), DataTrack (altijd DataTrack), HiSpace (altijd MPO) etc kopen, dan weet je waar je aan toe bent.

Leuk dat je Platinum, Sony, Philips, TDK koopt, maar deze merken switchen regelmatig van fabriek, en weet je dus nooit van te voren wat je koopt. Van Platinum heb ik zelfs al eens 3 verschillende fabrikanten in 1 spindel aangetroffen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27895

Snikker schreef op 13 september 2002 @ 13:42:
[...]

Zoals ik hier al 4398934943 keer heb verteld, het aanraden van CD-Rs is erg moeilijk. Merk A koopt bij fabriek X en als merk A ze bij fabriek Y kan kopen, koopt merk A ze bij fabriek Y.

M.a.w met de meeste merken heb je _ECHT_ _GEEN_ idee wat je koopt. Het beste kun je dus de ATIP informatie laten uitlezen, of b.v Taiyo Yuden (altijd Taiyo Yuden) Ritek (altijd Ritek), DataTrack (altijd DataTrack), HiSpace (altijd MPO) etc kopen, dan weet je waar je aan toe bent.

Leuk dat je Platinum, Sony, Philips, TDK koopt, maar deze merken switchen regelmatig van fabriek, en weet je dus nooit van te voren wat je koopt. Van Platinum heb ik zelfs al eens 3 verschillende fabrikanten in 1 spindel aangetroffen!!!
Mee eens, maar met een pak TDK in je zak heb je MEER zekerheid dat het van een acceptabele productie lijn komt. Ook zijn ze niet echt duurder als C-merken, alleen als je ze los koopt of per 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 31-05 18:48
Anoniem: 40772 schreef op 06 januari 2002 @ 17:36:
[...]

ik haal ze nog steeds bij Halfords. 10 voor 20 piek..

en ik :r op die mitsuiŽs . ik had er een stuk of 20 en na een maand of drie ging van alle cdŽs dat aluminium laagje eraf. Mitsui gebeld,en wel nieuwe gekregen, maar voor audio nooit meer
Ik gebruik al jaaaren Mitsui, perfecte CD's zijn dat.
Eéntje heb ik gehad waar de bovenlaag afkwam en dat was door mijn defecte CD-Lader in de auto.

Certified tot 16x, schrijven met 0% fouten op 40x, doe ze dat maar na met je Halfords CD-R's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Werken bijv. de 24x cd-r's van de Lifetech van de Aldi in de nieuwe Lite-On 48x brander die ik wil aanschaffen op 48x, of gaat dat wel nauw :?

ps. zijn er al 48x cd-r's, zo ja, zijn die veel duurder dan de goedkopere als Lifetech :?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Locutus-of-Borg schreef op 23 september 2002 @ 14:56:
Werken bijv. de 24x cd-r's van de Lifetech van de Aldi in de nieuwe Lite-On 48x brander die ik wil aanschaffen op 48x, of gaat dat wel nauw :?

ps. zijn er al 48x cd-r's, zo ja, zijn die veel duurder dan de goedkopere als Lifetech :?
Lifetech = crap,, ze zijn zomaar stuk :( voorbeeld:

audiocd in me diskman ( wat anders ? ) alleen daar ingezeten, en na 3 weken laat de bovenkant los, en dat alleen door 3 weken in me diskman gezeten te hebben.

* Anoniem: 45142 bakt altijd op OCTRON CD-R 24x @ 40x in me 32x@40x burner :)

en CDRWtjes heb ik van Verbatim, en die zijn Zeer goed getest volgens PC consument, en zelfs mijn :r kenwood Cd speler werken ze *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:17

voodooless

Sound is no voodoo!

zorg dat je long strategy disk's hebt, die zijn vaak beter, gaan namelijk langer mee.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Anoniem: 45142 schreef op 23 september 2002 @ 16:10:
[...]

Lifetech = crap,, ze zijn zomaar stuk :( voorbeeld:

audiocd in me diskman ( wat anders ? ) alleen daar ingezeten, en na 3 weken laat de bovenkant los, en dat alleen door 3 weken in me diskman gezeten te hebben.

* Locutus-of-Borg bakt altijd op OCTRON CD-R 24x @ 40x in me 32x@40x burner :)

en CDRWtjes heb ik van Verbatim, en die zijn Zeer goed getest volgens PC consument, en zelfs mijn :r kenwood Cd speler werken ze *D
1. mijn Lifetech cd-tjes gaan er alleen aan als ik ze los (zonder hoes) met meerdere in me mp3discmantasje doe, maar das logisch, want dat overleven dan betere cd-r's ook niet, dat schuift dan allemaal langs elkaar ;(
2. Sinds wanneer is Kenwood :r :?

Het gaat er mij niet om dat de cd-r's lang meegaan, want ik bewaar ze altijd netjes in een hoesje of spindel. Het gaat er mij alleen om dat ik ze @ 48x kan branden als ik die nieuwe lite-on cd-writer heb en dat ze zo goedkoop mogelijk in slimecases te koop zijn :o

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Locutus-of-Borg schreef op 23 september 2002 @ 16:21:
[...]

1. mijn Lifetech cd-tjes gaan er alleen aan als ik ze los (zonder hoes) met meerdere in me mp3discmantasje doe, maar das logisch, want dat overleven dan betere cd-r's ook niet, dat schuift dan allemaal langs elkaar ;(
2. Sinds wanneer is Kenwood :r :?

Het gaat er mij niet om dat de cd-r's lang meegaan, want ik bewaar ze altijd netjes in een hoesje of spindel. Het gaat er mij alleen om dat ik ze @ 48x kan branden als ik die nieuwe lite-on cd-writer heb en dat ze zo goedkoop mogelijk in slimecases te koop zijn :o
.1 Octron is net zo duur als Lifetech en die gaan niet stuk in me Diskman, zelfs naar veelvuldig gebruik niet, en daar komt bij dat ik met octrons wel ruw kan omspringen.

.2 sinds het display stuk is en dat ding giganties moeite heeft met vele cdtjes, ook zonder krassen. lens is ook schoon dus dat IS HET NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Anoniem: 45142 schreef op 23 september 2002 @ 16:28:
[...]

.1 Octron is net zo duur als Lifetech en die gaan niet stuk in me Diskman, zelfs naar veelvuldig gebruik niet, en daar komt bij dat ik met octrons wel ruw kan omspringen.

.2 sinds het display stuk is en dat ding giganties moeite heeft met vele cdtjes, ook zonder krassen. lens is ook schoon dus dat IS HET NIET
Octron @ slimcase ook beschikbaar :?

Wat is een "Cakebox" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBy-G
  • Laatst online: 02-04 17:02
ik denk dat de meeste beschijfbare CDRommekes van tegenwoordig wel OK zijn hoor...

ik bedoel dan in vergelijking tot een aantal jaar geleden, toen had je echt duidelijke kwaliteits verschillen... denk dat het ook temaken heb met de branders van tegenwoordig deze zijn ook stukken verbeterd...

ik gebruik zelf nu Arita's... in combinatie met een Sony 24x brandertje met Power-Burn... draait als een tiet... :Y)

Man - a being in search of meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Locutus-of-Borg schreef op 23 september 2002 @ 16:32:
[...]

Octron @ slimcase ook beschikbaar :?
dat is van die kleintjes toch ?

zo ja

ja die zijn in slimcase, k heb ze nog niet gezien in die normale cases trouwens *D
BaBy-G schreef op 23 september 2002 @ 16:33:
ik denk dat de meeste beschijfbare CDRommekes van tegenwoordig wel OK zijn hoor...

ik bedoel dan in vergelijking tot een aantal jaar geleden, toen had je echt duidelijke kwaliteits verschillen... denk dat het ook temaken heb met de branders van tegenwoordig deze zijn ook stukken verbeterd...

ik gebruik zelf nu Arita's... in combinatie met een Sony 24x brandertje met Power-Burn... draait als een tiet... :Y)
CDs? Tieten? *D

Arita's ? die zijn niet te krijgen hier, :( en om nou cdtjes online te bestellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
PilatuSSS schreef op 11 september 2002 @ 15:33:
ik gebruik zelf atlijd platinum's doe ik al jaren nooit problemen mee gehad
nu is het tegenwoordig wel zo dat de meeste merken eigenlijk wel goed zijn dus zo heel veel maakt het ook weer niet uit
Same here, heb er ook al enkele spindels doorheen gejaagd. Maar het is niet zo dat de meeste merken goed zijn, want er wordt toch nog heel wat troep verkocht hoor. Zo koop ik nooit geen That's Write meer (of ik moet er geld bij krijgen) en blanco troep zowiezo niet meer..

Maar mij zijn de Platinums ook goed bevallen. Laatst nog een zooitje gekocht, 13,50 per 50 (spindeltje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Zeg maar een kleine spindel, voor 25 of 50 CD's, met deksel. :)

Bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.tdk-europe.com/products/uk/datastr/istorage/images/cakebox.jpg

of deze wel hele platte:

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles/cdrwtestide12x/asus-cakebox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Misschien is het ook wel handig te weten wat mensen verstaan onder 'korte levensduur'... bij kort denk ik namelijk aan 'n halfjaar. Ik neem niet aan dat mijn Platinums maar 6 maandjes goedblijven toch? En die zogenaamde 'long-strategy'-CD's, hoelang gaan die dan wel niet mee (altijd mits goed behandeld natuurlijk) ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Mja, ik weet het niet. Als ik direct 100 cd's (slimcase) online bestel voor net onder de 40 euro, dan wil ik wel weten dat ik ermee op 48x kan branden.

Wie stelt welke waar voor (100 slimcased cd-r's voor onder de 40 euro, zo goedkoop mogelijk (verzendkosten)) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online

• Paquito
  • Niet online
Ik heb een paar x ('t afgelopen jaar) de Tayo yuden cds van Cdrwinkel gekocht.
In 1e instantie leken de cds perfect, maar na
enige inspectie/controle van die cds blijkt de kwaliteit toch niet echt van "Zeer hoge kwaliteit' zoals cdrwinkel ons doet vermoeden.

Ten 1e komen de cds al 'beschadigd' aan.
Van de 200 cds die ik 2 maanden geleden heb besteld bleken er ongeveer 50 - 75 kleine beschadigingen op de reflectielaag te hebben.
Het lijkt net of er iets als een speld of nietmachine overheengegaan is.
Zo fijn en constant (bv 30cds hebben 2 beschadigingen op dezelfde plek) zijn de beschadigingen.
In 1e instantie valt het niet op, maar hou de cds maar is in het licht.

Ten 2e hadden een groot aantal cds "druppels/luchtbellen" op de reflectielaag, wat mij toch eerder doet denken aan uitvallers dan 'zeer hoge kwaliteit cdrs'.

Ten 3e lijken deze Tayo's maar een enkelzijdige laag als bescherming te hebben en niet zoals de philipsen 2 of 3. Hierdoor raken de cds ERG SNEL beschadigd.
Er hoeft eigenlijk maar iets te gebeuren (zoals een hardnekkig stofje dat er op een 1 of andere manier ongelukkig langsschaaft) en er is al een klein schilfertje af.

Na controle bij een paar kennissen blijkt het probleem daar ook aanwezig te zijn. (zij hadden er overigens nooit erg in gehad) In de shopservey heb ik er ook 2 of 3 berichten over zien staan.
Ik vraag mij dan ook werkelijk af of deze cds niet gewoon 'uitvallers' zijn die op de europese markt worden gedumpt ofzo.

Ik heb uiteraard geprobeerd om met cdrwinkel contact op te nemen, maar men heeft gewoon verzuimd om te replyen.
Ik ben er iig erg pissed over en zal nooit meer die Tayo's of Cdrwinkel aanraken. :)

DUS.... je bent gewaarschuwd, ik zou iig gewoon Fuji's, tdk of philipsen kopen ofzo.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sola's moet je mijden als de Pest.

Goede ervaringen met eigenlijk van alles: Sony, Memorex, Nomai, Trust, Traxdata etc.

• Snikker
  • Niet online
Het zou kunnen zijn dat CDRwinkel problemen heeft met de opslag van de CD-Rs. Misschien geen vochtvreters in hun magazijn ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb hier taydo yuden spindel 50 stuks, lijkt niets mee aan de hand. White label (dus niet dat je rechtstreeks op de rug van de reflectielaag loopt te krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 14:19
TheLunatic schreef op 24 september 2002 @ 09:57:
Misschien is het ook wel handig te weten wat mensen verstaan onder 'korte levensduur'... bij kort denk ik namelijk aan 'n halfjaar. Ik neem niet aan dat mijn Platinums maar 6 maandjes goedblijven toch? En die zogenaamde 'long-strategy'-CD's, hoelang gaan die dan wel niet mee (altijd mits goed behandeld natuurlijk) ?
Heb hier Platinums van zo'n 2 jaar oud, doen het nog steeds goed hoor. Alleen je moet ze niet los voor een open raam leggen, dan willen ze nog wel eens vergelen wat de leesbaarheid niet ten goede komt.
Voor de rest wat mij betreft toppie cdr's, goed(koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 31-05 09:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Raven- schreef op 25 september 2002 @ 16:49:
Ik heb een paar x ('t afgelopen jaar) de Tayo yuden cds van Cdrwinkel gekocht.
In 1e instantie leken de cds perfect, maar na
enige inspectie/controle van die cds blijkt de kwaliteit toch niet echt van "Zeer hoge kwaliteit' zoals cdrwinkel ons doet vermoeden.

Ten 1e komen de cds al 'beschadigd' aan.
Van de 200 cds die ik 2 maanden geleden heb besteld bleken er ongeveer 50 - 75 kleine beschadigingen op de reflectielaag te hebben.
Het lijkt net of er iets als een speld of nietmachine overheengegaan is.
Zo fijn en constant (bv 30cds hebben 2 beschadigingen op dezelfde plek) zijn de beschadigingen.
In 1e instantie valt het niet op, maar hou de cds maar is in het licht.

Ten 2e hadden een groot aantal cds "druppels/luchtbellen" op de reflectielaag, wat mij toch eerder doet denken aan uitvallers dan 'zeer hoge kwaliteit cdrs'.

Ten 3e lijken deze Tayo's maar een enkelzijdige laag als bescherming te hebben en niet zoals de philipsen 2 of 3. Hierdoor raken de cds ERG SNEL beschadigd.
Er hoeft eigenlijk maar iets te gebeuren (zoals een hardnekkig stofje dat er op een 1 of andere manier ongelukkig langsschaaft) en er is al een klein schilfertje af.

Na controle bij een paar kennissen blijkt het probleem daar ook aanwezig te zijn. (zij hadden er overigens nooit erg in gehad) In de shopservey heb ik er ook 2 of 3 berichten over zien staan.
Ik vraag mij dan ook werkelijk af of deze cds niet gewoon 'uitvallers' zijn die op de europese markt worden gedumpt ofzo.

Ik heb uiteraard geprobeerd om met cdrwinkel contact op te nemen, maar men heeft gewoon verzuimd om te replyen.
Ik ben er iig erg pissed over en zal nooit meer die Tayo's of Cdrwinkel aanraken. :)

DUS.... je bent gewaarschuwd, ik zou iig gewoon Fuji's, tdk of philipsen kopen ofzo.
Ik bestel zelf regelmatig bij CDRWinkel, zeg 200-300 cd's per maand. Ik heb ook regelmatig blanke Taiyo Yudens gehad, maar geen probs :) Ik heb nog ff voor de zekerheid gechecked na jouw post, maar geen probs hier :) Misschien dat je gewoon ongeluk had :?

Meestal heb ik trouwens bedrukte Taiyo Yudens (TyboTech, Parrot of TYBO), deze vind ik toch iets degelijker :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36966

Wat voor ervaringen hebben jullie met de magix video cd-r ? Iets bekend over de levensduur van deze cdtjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18681

ik gebruik vaak en zonder problemen de Aldi cdr,s
Blijvend in prijs verlaagd (volgens de manager van de plaatselijke aldi)
9,99 € voor 20 40 speed Cdr,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Nou dit topic toch weer omhoog is, waar zijn nou snelle cd-rw's of hs-rw's te koop? Ik ben namelijk op zoek naar 24x cd-rw's, maar wordt telkens geconfronteerd met dat 10x al high speed is. 1, 2, en 4x is nog schering en inslag.

Dus anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

Platinum all the way :)

wel Verbatim of Philips voor OSsen ofsow die gaan wat langer mee :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

Anoniem: 4614 schreef op 12 oktober 2002 @ 23:10:
Nou dit topic toch weer omhoog is, waar zijn nou snelle cd-rw's of hs-rw's te koop? Ik ben namelijk op zoek naar 24x cd-rw's, maar wordt telkens geconfronteerd met dat 10x al high speed is. 1, 2, en 4x is nog schering en inslag.

Dus anyone?
platinum heeft 12x , sneller is er niet :) heb jij een brander die zo snel CDRW kan fikken ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15554

Platinum heeft ook 40 x werken perfect hoor.
laatst nog met een groepje 1500 cd's besteld tot nog toe geen misbranders gehad, (ja op een aantal na met een rotte cue bin file )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Flippit heeft het over CDRWs ... RE-writable dus ;)

Ik geef de voorkeur voor CD-R's aan alle merken die een goede toplaag gebruiken, zoals Verbatim, Sony, Vivastar, Kodak, Mitsui.

Geen no-name, Taiyo Yuden met zilveren opdruk, Lifetec, etc. Zoals je verder terug kan lezen zijn deze helemaal niet zo goed als je denkt (heb ik al zo vaak gezegd, maar de meeste mensen denken dat alles dat op 40x wil fikken goed is).
Platinum komt er hier ook niet in, komt van teveel verschillende fabrieken af en de Platinums die ik dan toevallig heb (via anderen) zien er ook niet echt geweldig uit, brokkelt af aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Mary Wana schreef op 12 oktober 2002 @ 23:38:
[...]

platinum heeft 12x , sneller is er niet :) heb jij een brander die zo snel CDRW kan fikken ?
Als het goed is wel, een Lite-On 48126s o/c'd naar 48246s. Alleen heb geen 24x cd-rw's (kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb gvd philips-cd's van CMC ;(
Die van That's write kwamen goed uit de test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny boot
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik vind Dubbel Diamond beste (netderlands merk) verder rest zijn niet slecht. Maar koop NOOIT VIVASTAR zeer slechte kwaliteid geven aan op 16x maar redt vaaak maar 10x daar beven gaat het vaak verkeert sins die koop ik geen spinels meer van een vaag merk maar brobeer het gewoon eerst met een pakie van 5. (doen er niets Illegaals mee maak ZELF muziek op gitaar dat ik verkoop) :-)

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Laatst online: 31-05 14:56
Ik heb aardig wat CD's geprobeerd. Ik brand echter altijd op 4X omdat ik gewoon geen snellere brander heb :).
CD-RW's heb ik geen ervaring mee dus dit zijn allemaal CD-R's.
Prijzen zijn schattingen weet niet helemaal zeker.

Taiyo Yuden 32X Blanco 80Min @ Opus Supplies ongeveer 42 euro voor 100 op spindel. Uitval 0%
Datatrack 32X 80 Min @ CDRwinkel ongeveer 35 euro (?) voor 100 op spindel Uitval 2%
Mmore 80Min (Gewoon de nieuwste overal te verkrijgen in die zwarte doosjes. 10 voor 9 euro ofzo incl doosje. Uitval 0%
TDK 80 Min (Overal te krijgen) 25 voor 25 euro incl doosje. Uitval 0%.

Verder heb ik veel betere ervaring bij Opus dan bij al die half Belgische online winkels. Bij Opus is het gewoon altijd de volgende dag binnen als je beetje op tijd besteld. Geen gezeik en aardige mensen. Alleen iets duurder.

Conclusie:
Taiyo Yuden voor de grootverbruikers en Mmore of TDK als je geen zin heb om te bestellen en gewoon bij Piet op de hoek ff wat cd's wil halen.
CD-R's zijn niet duur meer deze tijd dus erg veel verschil is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

danny boot schreef op 30 oktober 2002 @ 15:59:
Ik vind Dubbel Diamond beste (netderlands merk) verder rest zijn niet slecht. Maar koop NOOIT VIVASTAR zeer slechte kwaliteid geven aan op 16x maar redt vaaak maar 10x daar beven gaat het vaak verkeert sins die koop ik geen spinels meer van een vaag merk maar brobeer het gewoon eerst met een pakie van 5. (doen er niets Illegaals mee maak ZELF muziek op gitaar dat ik verkoop) :-)
Woei, tijd voor een typecursus :X

Ik heb nu twee spindels Taiyo Yuden, en ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Jammer dat de bovenkant gewoon simpel zilver is, maar volgende keer neem ik dan Tybo's ofzo en dan kan ik er weer tegenaan... mijn enige vraag is, waar vind ik goedkoop lege hoesjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
typcursus... tenzij ie dyslectisch is mag ie wel een cursusje nederlands voor beginners volgen :D

Zoals ik al in meerdere topics gezegd heb, begin niet aan cdr's die zo supergoedkoop zijn, goedkoop blijft duurkoop, dit geldt zeer zeker voor cdr's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

EelcoB schreef op 31 oktober 2002 @ 12:32:
typcursus... tenzij ie dyslectisch is mag ie wel een cursusje nederlands voor beginners volgen :D

Zoals ik al in meerdere topics gezegd heb, begin niet aan cdr's die zo supergoedkoop zijn, goedkoop blijft duurkoop, dit geldt zeer zeker voor cdr's
Da's ook weer niet waar... Taiyo Yuden's voor de halve prijs van Philips zijn echt niet slechter dan die Philips hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 31-05 09:25

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

TheLunatic schreef op 31 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

Da's ook weer niet waar... Taiyo Yuden's voor de halve prijs van Philips zijn echt niet slechter dan die Philips hoor...
True, vaak zelfs beter :) Ik zweer ook bij Taiyo Yuden, met name de bedrukte (Parrot, Tybo, TyboTech e.d.) :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
True, vaak zelfs beter :) Ik zweer ook bij Taiyo Yuden, met name de bedrukte (Parrot, Tybo, TyboTech e.d.) :)
Ik waag me niet aan dat goedkope spul, je maakt mij niet wijs dat cdr's die minder dan de helft kosten van bv een Mitsui even goed qua kwaliteit zijn, er moet ergens op bezuinigd zijn, en dat is meestal de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Wel jammer dat sommige mensen nog steeds denken dat alles wat snel brandt, goed is.
In dat geval zou ik maar vast beginnen met een backup maken van je CD's.

Taiyo Yuden = goed = onzin.
Er zijn tientallen verschillende merken CD's met een Taiyo Yuden onderkantje. Bij sommige (meestal de zilveren blanco's) zie je gewoon de luchtbellen en de gaten bovenin de CD zitten. Die kan je na een jaartje gegarandeerd weggooien.
Nee, daarvoor hoef je ze niet uit het doosje te halen of in de zon te leggen, als je ze netjes opbergt gaan ze nog steeds kapot.
Je hoeft het niet te geloven, maar over een paar maanden kom je er toch vanzelf wel achter.

Als je gewoon CD's gebruikt die niet uit elkaar vallen dan gaan ze al een stuk langer mee. Pak gewoon een paar verschillende CD'tjes uit de winkel en blijf net zolang krassen op de bovenkant (nee niet de onderkant) totdat het stuk gaat.
Hoe eerder het stuk is, hoe rotter je cd is.

Ik geef zelf de voorkeur aan alles wat een dikke bovenlaag heeft, bijvoorbeeld die witte printable CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 15:52
Ik gebruik zelf de laatste tijd die Aldi Lifetec CD-R's. Waren ook als goed bevonden tijdens een ComputerTotaal test. En Emtec CD-RW's, ook geen problemen mee. Heb trouwens een A-Open 16x10x32x brander.