[Ervaringen] Wat zijn goede CD-R/CD-RW CD's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.928 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17
Ik brand niet zo heel erg veel maar tegenwoordig gebruik ik van die Philips 80 min cd's. Nog geen problemen mee gehad. Eerst gebruikte ik Imation cd's, in die dunne doosjes, maar die zijn hier nou ineens 3x zo duur geworden dus ben ik overgestapt op die Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2earth
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

back2earth

Crashed @ Roswell

How the hell, gaan die cd's bij jullie zo kort mee?
Ik heb zeker 1,5jaar MMore cd's gehad, zijn nu nogsteeds allemaal perfect te lezen.
Zit nu al bijna een jaar aande platinum CD's, werken perfect, gaan niet mis, en kanme neit voorstellen waarom deze na 6maanden al nietmeer te lezen zouden kunnen zijn..en ik brand toch al gauw 50cd's inde maand...

Alsje ze niet los laat liggen op je bureau of opde grond, zie ik geen problemen aankomen!

Chello is cool SPECS (in aanbouw..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

back2earth schreef op 03 december 2002 @ 22:21:
Zit nu al bijna een jaar aande platinum CD's, werken perfect, gaan niet mis, en kanme neit voorstellen waarom deze na 6maanden al nietmeer te lezen zouden kunnen zijn..en ik brand toch al gauw 50cd's inde maand...

Alsje ze niet los laat liggen op je bureau of opde grond, zie ik geen problemen aankomen!
Wacht maar af, die problemen komen vanzelf :) Uit het topic dat ik hierboven aanraad:
Een merk als b.v Platinum is erg bekend en hoeft het eigenlijk niet meer zo te hebben van kwaliteit, ze teren op hun merknaam. Wat ze doen is dus steeds bij elke fabriek vragen, wat heb je voor me, en wat kost het, de prijzen vergelijken, Platinum opdruk erop, inpakken en verkopen. Een zeer goede manier van verkopen, maar als consument weet je dus eigenlijk niet wat je koopt.
(cursivering van mij)

Ik heb zelf drie keer een doosje platinums gekocht, de eerste twee keer waren het Riteks, en die bevielen idd perfect. De derde keer had ik CMC's. Ik heb een stuk of vijf schijfjes weggegooid wegens brandfouten, en nog een stuk of vijf kwamen wel door het brandproces, maar bleken desondanks onleesbaar.

Ik heb er nog een dozijn of zo liggen - ik durf het domweg niet aan om daar spul op te zettten dat ik langer dan een week wil bewaren. Ik heb lekker een paar honderd Taiyo Yudens aangeschaft, voor zorgeloos brandplezier. Dan maar een paar centen meer.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64162

eerst gebruikte in Phlipjes. Nu Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-05 13:47

Yngwie-

Murphy was an optimist

Heb al sinds tijden Philips CD's gebruikt, zowel op een Philips brander als nu met mijn Plextor. Nooit of te nimmer uitval of een CD die het niet meer doet. Laatste spindle die ik aangeschaft heb is van Plextor zelf en ook die bevallen goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik koop eigenlijk alleen nog maar Philips cds (CD-r80 silverspeed 32x).

In het verleden had ik vaak dat andere merken het niet deden in de cd-wisselaar in de auto. Met philips nooit problemen gehad.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

noltha

Hantam!

LIFETEC 32X cd - premium Silver Defenition
van de ALDI zijn ook OK!

Alleen 1 keer gehad dat het zilver laagje aan de bovenkant er zo af te schrapen was -> cd stuk.

Maar ja de overige 999 van de 1000 waren perfect.

[ Voor 92% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 09:51 ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik heb nu Platinum's 80 Min 700MB. Per 100 voor 60 euro gekocht dus 60 eurocent per stuk. Werken perfect. Sony en Philips zijn idd ook goed. Alleen hoef ik geen Lifetec van de Aldi! Die datalaag is zo zwak dat je met je nagel zo de hele datalaag kan meenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

De standaard Emtec CD's bevallen me prima tot nu toe, 'k gebruik ze voor zowel audio (die ene keer per kwartaal dat ik audio voor mezelf brand) als data 8)

[ Voor 50% gewijzigd door NoBody op 11-12-2016 07:27 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik las in een topic op GoT dat deze cd's
http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=42
goed zouden moeten zijn. Dan heb ik het dus over de 02. Unbranded cdr 80min / 700 MB 40x A-kwaliteit. van 35 €. Kan iemand (en het liefst meerdere mensen) bevestigen dat dit ook echt zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dat krijg je dus als je een nieuw geopend topic van wij sluit vanwege dit topic.
Prima om me hiernaartoe te verwijzen, ware het niet dat dit topic al zo oud is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Datatrack is al diverse malen opgenoemd in dit topic..

Anders koop je maar een stuk of 5 en post je hier je ervaringen. Ervaringenrequests zijn niet echt de bedoeling.. GoT is een en al ervaringen, zie de Omega Search :)

[ Voor 78% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01

n00bs

Het is weer Zomer!

Tjek deze link eens http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_quality.shtml

Anyway, ik heb GOEDE ervaringen met:

Mitsuii, Kodak Gold en sommige Phillips CD's. Met vele andere had ik na verloop van tijd problemen, dat data corrupt raakte of de hele CD niet meer werkte. Dit probleem lag niet aan de fikker. Maar simpelweg door ouderdom (oxidatie), sommge door zonlicht, sommige liet de coating los, werden stug...

Wat nou zo jammer is, dat juist die enorm goede CD's zoals Mitsuii NERGENS meer te krijgen zijn... iedereen wil tegenwoordig CHEAPASS... terwijl ik alleen maar KWALITEIT wil... ben nu al paar maanden op zoek naar GOEDE CD-R's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat trouwens wel handig is om te weten, dat de CD's uit de Ritek fabriek RUK zijn ;)

Jammer is dat velen hier alleen maar blaten dat ze goed fikken... TJA dat heet compabiliteit... Test ze maar eens op errors... test ze in wat zonllicht, in de openlucht, leg ze gewoon neer zonder doosje etc etc... test ze daarna weer...

Dan zal je merken dat die Riteks echt butt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zag dat ze bij CDfreaks Mitsui CD's hadden en ze hebben het over HISpace CD-R die zo goed zouden moeten zijn, iemand ervaring met HISpace?

http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=3915

http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?counter=on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
ik hou t toch bij de TDK's..meestal als er een actietje is met de 20 tegelijk inkopen. Nog nooit een van deze cdtjes mislukt :)

Kheb tussendoor ook wel s platinum cdr-tjes gehad...maar t maffe is dat sommige van die cd's nu wat probleempjes beginnen te vertonen (1,5 jaar geleden gefikt)
edit:
zit nu ook een wazig geel randje op aan de buitenkant :?

[ Voor 14% gewijzigd door ron_stultiens op 20-01-2003 14:53 ]

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70310

philips is momenteel een goede, je hebt ze nu in spindels van 50 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Philips komt tegenwoordig op enkele na uit de RITEK fabriek... en tja dan kan je net zo goed NO-NAME nemen, zelfde geldt voor TDK, alleen de TDK Reflex Ultra zijn erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bijna niemand hier praat over Imation CD-R's. Dat is opvallend.
Ik burn vaak met Platinums, maar omdat winkel in mijn plaats niet altijd op voorraad heeft, heb ik imations moeten kopen. Tot nu toe weinig problemen met Imation CD-R's. Plextor 121032S burnt allebei perfect.

Ik blijf wel opletten. Mitsui en TDK zijn nodig als je betrouwbaar wilt opslaan.

Ik koop nooit CD-R's waar geen extra laag over spiegellaag is aangebracht. De volledig kale Platinums vroeger zijn een ramp. De volledig kale spiegelzijde is kwetsbaar. Raken zo los of krassen zo in no time. Ik heb liever meer beschermende spiegelzijde.
Vooral cheap-ass CD-R's hebben dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 11:45
Ik gebruik al jaren Philips en heb eigenlijk nooit een misburn... En zo duur zijn ze niet meer. € 0,80 per stuk voor de CDR80-48x

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gaan we weer :D

Mensen leer toch eerst wat feiten kennen ;) problemen met MISSBURNS hebben NIETS (bijna dan) te maken met de CD-R media kwaliteit... maar met de COMPATIBILITEIT ;)

zo das eruit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 13-06 15:01
Misschien ook leuk om wat aandacht te besteden aan CD-RW's. Hier zijn erg weinig tests/reviews over te vinden. Ik wil wat nieuwe 700 MB 12* CD-RW's kopen, maar weet niet welke ik moet hebben. Ik heb namelijk platinum CD-RW's die voor 12* branden geschikt zijn, maar ik kan ze dus alleen fatsoenlijk branden op 4*. welke moet ik dus hebben om wel fatsoenlijk op 12* te kunnen branden?

Mijn ervaring:

Platinum CD-RW 80, 12*: willen in mijn AOpen CRW 1232 meestal maar op 4* herschreven worden. het AOpen schijfje dat erbij zat doet het wel perfekt.

Sony 650MB 4* brandt prima op 4*

BASF 650MB 4* brandt prima op 4*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76915

Ik heb goede ervaringen met de cd's uit de Taiyo Yuden fabriek. Dat zijn oa:
- De oude premiums van Philips
- Parrot
- De nieuwe cd's van plextor

Tevens de cd's uit de Mitsui fabriek. dat zijn oa:
- de oude premiums van Philips
- MAM-E
- Worden ook onder eigen naam verkocht.

Verder Verbatim Datalife+

Ik heb momenteel een spindel Platinums (om snel iets te backuppen of te testen) van bij www.hiqcomputer.de en de nieuwe Plextor cd's (uit de Taiyo fabriek dus) om kwalitatief hoogwaardige kopiën te maken waarbij kwaliteit en levensduur van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Is Imation wat trouwens?

Ik wil binnenkort weer een spindeltje kopen en wil geen miskoop doen.

Vorige spindeltje waren Parrots en daar ben ik erg positief over. Misschien dat die nog te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

VeldKoe schreef op 05 januari 2002 @ 18:06:
ik vroeg me af wat in jullie ogen een goed cd merk is om mee te branden enzo, ik ga het niet voor illegale doeleinden gebruiken dus rustig maar (serieus niet!), heb zelf sindskort een brander en vraag me af welk merk ik zal halen
...duur maar goed..Sony!

Veel spul gebruikt...soms was het bagger...soms wat het redelijk. Het enige merk dat altijd de beste kwaliteit geeft..is sony.

Imation...is niet goed...leuk voor iets heel tijdelijk maar na 6 maanden een DivX effe naar je harde schijf pompen kan een hele lange tijd duren!

Een vriend van mij werkt bij een cd-kopier bedrijf...ze branden en dupliceren cd's...je weet wel, software pakketen, presentaties.

Anyhow, die ...kan dus aan..top kwaliteit spul komen. Tayo Yudens of zo iets. En nee, het is niet zomaar in de winkel te koop...het is voor PROfesioneel gebruik. En...ik krijg dus zo nu en dan misdrukte lege CD-R's...tja er zit een misdruk op...hij is bedrukt..ja...maar...ze branden heerlijk en zijn topkwaliteit!

Net gehoord, CD freaks verkoopt dus dat spul direct van het bedrijf ( belgische vestiging daartegen ) waar mijn vriend werkt.

Kan dat spul aanraden!

[ Voor 34% gewijzigd door swampy op 22-06-2003 01:25 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 76915 schreef op 21 June 2003 @ 22:35:
Ik heb goede ervaringen met de cd's uit de Taiyo Yuden fabriek. Dat zijn oa:
- De oude premiums van Philips
- Parrot
- De nieuwe cd's van plextor

Tevens de cd's uit de Mitsui fabriek. dat zijn oa:
- de oude premiums van Philips
- MAM-E
- Worden ook onder eigen naam verkocht.

Verder Verbatim Datalife+

Ik heb momenteel een spindel Platinums (om snel iets te backuppen of te testen) van bij www.hiqcomputer.de en de nieuwe Plextor cd's (uit de Taiyo fabriek dus) om kwalitatief hoogwaardige kopiën te maken waarbij kwaliteit en levensduur van belang is.
Kijk iemand met verstand ;)

Behalve PLATINUM dat is toch echt een ruk merk...
Ik koop tegenwoordig bij http://www.cdfreaks.nl/ mijn CD's... MAM (Mitsumii) en HiSpace Gold. SUPER CD's ;)

En nog goedkoop ook daar (MAM CD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

mm...plextor..moet ik ook eens inderdaad proberen. Want ik weet een ding van plextor, je betaalt behoorlijk wat maar je krijgt ook kwaliteit! Heb hun brander...ook een USB flashdrive ( USB2.0 op 128Mb...yeah baby ) allebei TOP spul.

Dus het kan eigenlijk niet anders dan dat Plextor ook goede cd's moet maken!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]n00bs schreef op 22 June 2003 @ 01:13:
[...]

Kijk iemand met verstand ;)

Behalve PLATINUM dat is toch echt een ruk merk...
quote]

Zoals ik al eerder schreef zijn de Platinums om "even snel iets te backuppen ënzo".
Maw. gewoon een goedkoop schijfje waar verder niet teveel van verwacht wordt. Anders gewoon dus die Taiyo, Mitsui of Verbatim Datalife+ nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85121

De Lifetec cd's van de Aldi heeft mijn Liteon ook problemen mee.
Heb nu ook van de beurs A.C. CD-R 50 stuks voor 12,50 Euro (zonder doosje).
En bevallen prima, en zijn stukken voordeliger dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Anoniem: 38430 schreef op 05 January 2002 @ 19:01:
[...]

???????zijn dit goeie??????? |:( |:(
zeker wel!
heb deze altijd, nu ook nog 70 liggen ofzo, bestel ze altijd op schlecker.com, die komen gratis bezorgen als je voor meer dan 15 euro besteld ofzo.

nooit problemen mee, nog nooit cd verneukt. ik brand met een liteon 40x12x48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
Anoniem: 85121 schreef op 22 June 2003 @ 14:51:
De Lifetec cd's van de Aldi heeft mijn Liteon ook problemen mee.
Heb nu ook van de beurs A.C. CD-R 50 stuks voor 12,50 Euro (zonder doosje).
En bevallen prima, en zijn stukken voordeliger dan de rest.
Ik heb ook past een test gezien en daar kwamen die lifetecs dus echt als slechtste uit. Ik houd het toch bij bijvoorbeeld Philips, Verbatim of Taiyo J.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merk schijfjes (Verbatim / taiyo Yuden / Mitsui) zijn tegenwoordig zó goedkoop dat ik niet inzie dat je voor een paar eurocentjes goedkoper bagger in huis gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Ik heb gehoord dat de kwaliteit van Mitsui MAM CD-r de laatste tijd vermindert is. Is it waar, of is er nog steeds niet al te veel kwaliteitsverschil tussen mitsui en TY (bijvoorbeeld de plextors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had nog een partij van cdr shop uit be, en de kwaliteit is echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerik
  • Laatst online: 15-06 20:32
Ik heb laatst een cakebox van 100 CD's van Philips gekocht @ MediaMarkt.
Nou zijn er 4 niet goed en ik wanneer ik de niet beschadigde brand op mode 1, dan zegt Nero op het laatst 'Illegal mode for this track'.
Ik kan de cd echter dan wel lezen, dus very weird.
Ook kan de laag van de cd er zo af worden gehaald.
Wat een sch*t cd's.

Weet iemand misschien waar ik de Philips Silver Premium kan kopen? (Dacht dat die ik gekocht had, die waren, maar nee dus)

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
smerik schreef op 09 februari 2004 @ 15:38:
Weet iemand misschien waar ik de Philips Silver Premium kan kopen? (Dacht dat die ik gekocht had, die waren, maar nee dus)
Nergens, die gestaan namelijk al een paar jaar al niet meer. Ik heb nooit problemen met Philips btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerik
  • Laatst online: 15-06 20:32
bobsnl schreef op 09 februari 2004 @ 19:10:
[...]

Nergens, die gestaan namelijk al een paar jaar al niet meer. Ik heb nooit problemen met Philips btw.
Mm, misschien is het dan omdat ik ze bij de MediaMarkt gekocht heb...

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15
schop

Ik zit nu op opussupplies.nl naar DVD+R's te kijken, en zie nu dat ik zoveel keus heb. Nu kan ik geen beslissing maken. Ik denk dat het tegenwoordig niet veel uitmaakt welke ik koop, maar ik wil er toch wel zeker van zijn dat niet een op de drie mislukt zoals toen ik mijn eerste 2x2x6x brander van Philips kocht voor 600 gulden.

Ik wil nu zo'n 100-pak kopen van Platinum. Wat ik ermee ga doen is al mijn downloads erop fikken, niets belangrijks dus. Belangrijke backups doe ik niet op dvd. Ik wil overigens wel dat ze in vrijwel alle dvd-spelers werken. Of is dit verleden tijd en zit ik gewoon te mierenneuken?

edit: Ah ik zie dat ik in de cd-r topic reageer. Maarja, komen problemen met dvdr's nauwelijks meer voor dan?

[ Voor 10% gewijzigd door ejtnaj op 29-03-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik heb ook bij opusshop besteld. En heb de noname dvdtjes genomen. Nog geen een mislukt :9

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188428

Ik heb nu een spindel van Platinum 16x, maar blijkbaar komen ze nu uit een kutfabriek :S

Zijn er nou al 10 achter elkaar mislukt, kan de lead-in niet geschreven worden |:(

Edit:
Kheb een beetje rondgelezen hier, ook een leuke tool gevonden om achter de fabrikant te komen.. blijkt dus ook nog eens de grootste schijtfabrikant te zijn |:(

----------------------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:CMC MAG-M01-000]
Disc & Book Type : [DVD+R] - [Not Available]
Manufacturer Name : [CMC Magnetics Corp.]
Manufacturer ID : [CMC MAG]
Media Type ID : [M01]
Product Revision : [Not Specified]
Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)]
Recording Speeds : [1x-2.4x , 4x , 6x-8x , 6x-16x]
[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

Edit 2:
Branden op 8x speed gaat wel weer prima. Maakt voor de rest dan ook niet zoveel uit, dan duurt het maar 2 minuutjes langer :)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 188428 op 26-03-2007 20:05 ]

Pagina: 1 2 Laatste