Toon posts:

3d studio max of lightwave ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
Op maandag 07 januari 2002 20:12 schreef Axel666 het volgende:

FF een vraagje aan de mensen die ervaring hebben met lw softimage en maya: Ik wil voor de gein is een wat erhm langere animatie gaan maken, nu vraag ik me af wat ik moet doen aangezien alle grote jongens daarvoor lightwave links laten liggen en 1 van de andere 2 pakken... moet ik me nou gaan richten op softimage of maya of kan ik het net zogoed gaan doen in lightwave?
Erhm wil niet lastig zijn ofzo maar iemand hie een op merking over (kan me voorstellen dat mensen er overheen hebben gelezen ;)) heb zelf al redelijk wat ervaring met lightwave maar nog niet met maya of xsi

9worlds.net @ hattrick.org

Verwijderd

Allereerst vind ik dat die C64 een type is met een groot ego. Wat een ge-ouwehoer of het nu Max of Lightwave moet zijn.

Natuurlijk zijn er verschillen. De ene is hier wat beter in de andere daar. Wat maakt het uit. Het gaat er toch alleen maar om waar je het prettigste mee werkt. Meer niet. Ik neem aan dat 99% van iedereen die aan deze discussie meedoet niet werkzaam is bij ILM of een dergelijk bedrijf. Ergo, je zult dus het meeste dat je wilt maken in elk pakket kunnen maken. Zolang het geen special FX zijn voor film als Star Wars e.d. dat echt de specifieke punten van een pakket aanspreekt gaat het er dus om waarin je persoonlijk het lekkerste mee om kan gaan.

Als je een schoefje in 3D moet maken dan komt dat er in Lightwave niet beter uit dan in Max of om maar eens een ander pakket te noemen Cinema 4D.

Dus kies het pakket wat je persoonlijk het beste bevalt en laat dat slappe ge-OH van C64 voor wat het is een hoop BS. :)

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op maandag 07 januari 2002 23:23 schreef XTracer het volgende:Misschien had je dan maar een opleiding moeten nemen in 3dstudio. Nu we daar toch over beginnen, heb een hele zooi HBO/HTS scholen afgelopen voor een leuke opleiding, en het gekke is? Overal wordt nu nog 3dsmax 4 gebruikt, raar maar waar :)
Jammer, helaas, fout, ik ben naar de open dag van de Kunstacademie Utrecht, dependance Hilversum geweest en daar zat dus zo'n voorlichtstudent met MAYA te werken en hij zei dat dat daar het standaard programma is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Even over wat de gebruiker kan en hoe het er dan uit komt te zien, Ik heb een nieuw pakket uitgeprobeerd, en dit is mijn eerste resultaat :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.boot/images/render.jpg

Rarara hoe heet dit pakket? :) :P

Verwijderd

Hmmm goeie, Ik denk of Maya of Lightwave

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Op dinsdag 08 januari 2002 17:57 schreef phye het volgende:
Hmmm goeie, Ik denk of Maya of Lightwave
* Willem gokt Bryce

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Zydell

Zydell

* * * * *

Dit is dus gerendered met softimage 3d, toch wel het 3d programma. Ik wil hier maar mee zeggen dat voor een beginner de renderengine van belang is, dit proefje ziet er niet uit, maar laat wel zien wat ik wou: een simpele scene met wat reflectie en een glow effectje op die rode bal.
Ik zou zelf eens wat paketten bijlangs gaan, en gewoon per paket een tutorial doen, je komt er dan zelf wel achter wat je het lekkerst vind werken :)

Voor diegenen die benieuwd zijn naar de 'GUI' van Softimage 3d:

Klik hier

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~ralph4/host/Headshot.jpg

én deze dan :)
van mijn afgelopen project.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 23:23 schreef XTracer het volgende:

[..]

Beetje het gevoel dat hier een flame war komt, maar euhm, je argumenten over Lightwave slaan nergens op, MAX staat bekend als HET pakket waar in gewerkt wordt bij 3D Studio's, dus ook die studio's die ingehuurd worden door film-maatschappijen.
Nee hoor, ik flame niet zo snel, plus dat je gewoon geen gelijk hebt dus waarom zou ik daar überhaubt op ingaan?

Geen idee idd, okay dan. :)

*D

Flamewar.... gekkie. :D

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 14:45 schreef twoninereight het volgende:
Allereerst vind ik dat die C64 een type is met een groot ego.
Dank je. Ik vind jou ook erg lief. :*

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 02:18 schreef Erikie het volgende:
lw7 & maya4 rules.. Moddel in maya4 (gewoon zeer easssy en snel) en export t naar lw7 en renderen maar met die gi/dc. ben je echt beginner? begin dan met 3dmax of maya. maya heeft gewoon een super goede tutorial bij haar pakket meegeleverd, en je leert dan echt alles van t programma! (tot mel-scripten aan toe). wil je niet zo veel leren uit een tutorial, maar lekker kloten, ga dan voor 3dmax. lw7 vind ik nog steeds een beetje *&^* om te modellen, omdat ie niet zulke goede undo's heeft als maya of max. ps, nu we toch bezig zijn, ga dan voor XSI, schijnt ook heel errug leuk mooi en moeilijk te zijn (als je softimage al kan). dus gegroet en kusjes.
Onzin, LightWave heeft plenty undo's, gewoon layers in je modeler gebruiken, slim modellen en gaan.

En lekker veel tussendoor saven, is er niks aan het handje, want met een vette crash ben je dus ook alles kwijt en daar kan een undo niks aan veranderen. :)

*D

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:23 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Onzin, LightWave heeft plenty undo's, gewoon layers in je modeler gebruiken, slim modellen en gaan.

En lekker veel tussendoor saven, is er niks aan het handje, want met een vette crash ben je dus ook alles kwijt en daar kan een undo niks aan veranderen. :)

*D
Hoezo? chrashed lightwave vaak dan?

Verwijderd

Ja Lightwave heeft nog wel eens de neiging te crashen hoewel dat gemiddeld eens in de 12 uur voorkomt. Nou is het niet gezond om 12 uur nonstop te 3Den en dus ook niet voor Lightwave. Maar ik denk dat we allemaal wel weten hoe het komt dat bepaalde dure programma's crashen...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 19:01 schreef SFie het volgende:

[..]

Hoezo? chrashed lightwave vaak dan?
Hoezo? Ben je dat gewent met smax dan? LightWave heb ik zelf dus echt helemaal nog nooit zien crashen.

Niet op de Amiga en niet op de PC, en dat lul ik dus niet.

Maargoed, neem het je niet kwalijk als je me niet geloofd, als Max user (waarschijnlijk?) anders probeer je het ff.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Op dinsdag 08 januari 2002 08:16 schreef Axel666 het volgende:

[..]

Erhm wil niet lastig zijn ofzo maar iemand hie een op merking over (kan me voorstellen dat mensen er overheen hebben gelezen ;)) heb zelf al redelijk wat ervaring met lightwave maar nog niet met maya of xsi
Als je echt veel wilt gaan werken met popetjes en misschien lipsyncing dan is het misschien wel handig als je in softimage of maya gaat werken, maar als je bij de basic stuff blijft is het niet echt nodig.
Welk progrie nu beter hier voor is (softimage of maya) kan ik niet zeggen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

Ik raad voor Character Animation en vooral Facial expression en Lipsyncing Maya echt aan als ik de band breedt had zou ik wel even mijn filmpje willen laten zien, voornamelijk gemodeld in Lightwave maar puur in Maya geanimeerd

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 19:58 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Hoezo? Ben je dat gewent met smax dan? LightWave heb ik zelf dus echt helemaal nog nooit zien crashen.

Niet op de Amiga en niet op de PC, en dat lul ik dus niet.

Maargoed, neem het je niet kwalijk als je me niet geloofd, als Max user (waarschijnlijk?) anders probeer je het ff.
nee ik geloof je wel..maar je kwam er zelf mee aan...

over het feit dat lightwave weinig undo mogelijkheden heeft....
daarop antwoordde jij, wel veel en het maakt toch niet uit, gewoon vaak saven, is ook niet alles weg na een crash...

(vrij vertaald en samengevat)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:58 schreef SFie het volgende:

[..]

nee ik geloof je wel..maar je kwam er zelf mee aan...

over het feit dat lightwave weinig undo mogelijkheden heeft....
daarop antwoordde jij, wel veel en het maakt toch niet uit, gewoon vaak saven, is ook niet alles weg na een crash...

(vrij vertaald en samengevat)
Weet ik wel, ik hou er altijd rekening mee. Met LightWave crash ik nooit, met assembler te meer.... :P

• Axel666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2022
ok nu even een beetje offtopic (net zoals meeste andere posts) waarmee denkt men dat dit gemaakt is:

http://www.nick.com//all_nick/movies/jimmy_neutron/multimedia/jimmy_neutron.mov

9worlds.net @ hattrick.org

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Niet zo offtopic als je denkt ;)

Jimmy Neutron : Boy Genius - Lightwave

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:23 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

*D
C64 vergelijkt in vorig commentaar lightwave met een ferrari en max met een trabant. Nu heeft hij het ook nog over een vette crash. Wat C64 echter vergeet te vermelden is dat een ferrari een mooie auto is en lekker rijdt maar dat laatste is het punt. Als hij rijdt en dat is niet zo vaak. Meestal staan ze ter reparatie in een garage. Dus als C64 lightwave hiermee vergelijkt dan weet iedereen dus nu wat hij echt van lightwave vindt. Als het werkt? :)

Verwijderd

Om de vlammen te voorkomen, Lightwave is niet als andere pakketten, maar eenmaal gewend eraan dan kom je er niet zo snel van af. Dus is het moeilijk om andere pakketten aan te leren met name 3ds Max. Dat wil niet zeggen dat Max een slecht programma is, maar voor te trouwe Lightwaver is het gewoon lastig te leren.

Ik ben zo'n Lightwaver.... maar zeg wel dat MAX het pakket is om uiteindelijk wat mee te berijken in de wereld. De andere zijn of te duur of hebben te weinig ondersteuning.

Wil je Games maken ---> MAX
Wil je Films maken; met name special effects (Star Wars, LOTR etc.) ----> MAYA
Wil je 3D space dingen maken ----> Lightwave
Wil je 3D animatie doen ToyStory, Bugs Life, Ants
--------> Maya, Softimage.

Wil je gewoon animatietje maken zonder ervaring ---> MAX
Wil je autootjes en niet levende dingen animeren----> Lightave

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm beetje kort door de bocht nu doe je lightwave weer een beetje te kort...

specs

Verwijderd

Het gaat hier om een beginner, wat hij moet kiezen en je kan wel erg stoere dingen met Lightwave maar daar moet je toch wel een beetje ervaring voor hebben.

Doe onderste twee dingen zijn opties voor beginners en ook doelstellingen voor beginners,(meestal).

Wil je echt meteen hardcore gaan 3D-en dan ga je voor Maya Unlimited. Maar als je 3d gewoon wilt verkennen dan pak je eerder Lightwave of Max(of Rhino, Poser, Bryce, Truespace etc.)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Cool icon Gladiool ;) hahahhaahha

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 15:46 schreef twoninereight het volgende:

[..]

C64 vergelijkt in vorig commentaar lightwave met een ferrari en max met een trabant. Nu heeft hij het ook nog over een vette crash. Wat C64 echter vergeet te vermelden is dat een ferrari een mooie auto is en lekker rijdt maar dat laatste is het punt. Als hij rijdt en dat is niet zo vaak. Meestal staan ze ter reparatie in een garage. Dus als C64 lightwave hiermee vergelijkt dan weet iedereen dus nu wat hij echt van lightwave vindt. Als het werkt? :)
Ik vind het een heel snoezig verhaal hoor, eerlijk waar, en ik kan echt zien dat je ook je best erop gedaan hebt. Dat geef ik je echt na, maar waar wil je nou eigenlijk heen met dit verhaal?

Krijg je LightWave niet aan de praat of zo? Dat is echt een wonder want ik heb hem voor als ik naar klanten toe moet zelfs geinstalled op een writable staan waarna ik hem geeneens hoef te installeren en overal en altijd gewoon meteen aan het werk kan.

Dat moet je eens met Max proberen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rio/MaxSux.jpg

Maargoed, evengoed een heel mooi verhaaltje. Ik blijf het lief vinden dat je het probeert. :*

*D

• Zydell

Zydell

* * * * *

erhm ik weet niet of je door hebt hoe je een programma installeert, maar dat gaat ongeveer als volgt onder windows:

1) Je zorgt voor een originele CD, illegale kopieen schijnen ook te werken, maar ja dat weet ik natuurlijk niet.
2) Je doet de CD in de cd-rom speler
3) Als er geen 'autorun' op de CD staat zul je zelf even de setup moeten starten.
4) Je geeft instellingen op en vervolgens ga je installeren
5) Je start het programma

Heel mooi dat je lightwave zo van CD-RW op je schijf kunt zetten, maar dat hoort niet zo. Als ik softimage 3d geinstalleerd op RW zet en hem vervolgens naar de harde schijf kopieer, dan gaat ie zeuren om license servers enzo, als ik delphi 5 installeer gaat ie ook zeuren om DLLs enzo, ja daar wordt het programma slecht van |:( |:(

Conclusie: je post slaat nergens op, goh echt |:(

*D

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
Op woensdag 09 januari 2002 19:15 schreef W-SurFeR het volgende:
erhm ik weet niet of je door hebt hoe je een programma installeert, maar dat gaat ongeveer als volgt onder windows:

1) Je zorgt voor een originele CD, illegale kopieen schijnen ook te werken, maar ja dat weet ik natuurlijk niet.
3) Als er geen 'autorun' op de CD staat zul je zelf even de setup moeten starten.

Heel mooi dat je lightwave zo van CD-RW op je schijf kunt zetten, maar dat hoort niet zo. Als ik softimage 3d geinstalleerd op RW zet en hem vervolgens naar de harde schijf kopieer, dan gaat ie zeuren om license servers enzo, als ik delphi 5 installeer gaat ie ook zeuren om DLLs enzo, ja daar wordt het programma slecht van |:( |:(

*D
Lol, idd :)

enne, dat is ook nog eens een plugin van Max, en geen DLL

*D <-- my ass

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Zydell

Zydell

* * * * *

Op woensdag 09 januari 2002 19:16 schreef jooers het volgende:

[..]

Lol, idd :)

enne, dat is ook nog eens een plugin van Max, en geen DLL

*D <-- my ass
Klopt, mtlgen.dll staat niet op mijn schijf, ahoewel ik 3d studio -van CD- heb geinstalleerd o.O!

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:15 schreef W-SurFeR het volgende:

*D
Nee, eindconclusie: Je begrijpt mijn antwoord niet, of wil het niet begrijpen omdat je zo graag "het tegendeel wil bewijzen" en daarom hapt met onzinnige "argumenten"?

Nieuws: Er is geen tegendeel. Lees mn post nog maar eens, ik weiger echt pertinent simpele dingen aan domme mensen uit te leggen die mn posts niet goed lezen.

Ga ik dus verder inhoudelijk niet op in, op je "install verhaaltje".

Die DLL error is grappig trouwens, ik verwachtte al dat nog snellere happers die inkopper zouden nemen, kan je teleurstellen:

[topic=359275/1/25]

Daar staat die error namelijk uitgebreid beschreven, leuk en voorspelbaar dat iemand hem toch nog tracht te nemen. En nog grappiger dat zowel die installroman schrijver als die andere gup max nog minder schijnen te begrijpen dan een niet max user, heeft nl. geen flikker met een plugin te maken.

I rest my case.

Sterkte!

*D <- Dus toch nog!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Ik vind het cool als een programma zich niet in de registry wortelt bij een installatie :)

En dat is met lightwave het geval ?

Kun je geen keuze maken tussen 3d max en lightwave ?

Vraag bij discreet zo'n trial cd aan en bij lightwave en binnen een paar weken kun je zelf zien en merken welke je beter vind werken.

Vooral als beginner zul je toch niets merken van de vele mogelijkheden die een 3d pakket KAN bieden.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:30 schreef ZOMERZON het volgende:
Ik vind het cool als een programma zich niet in de registry wortelt bij een installatie :)

En dat is met lightwave het geval ?
Yups, gôh merk ik toch nog dat ik op Tweakers zit en niet Focus-in of zo.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Op woensdag 09 januari 2002 19:24 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Nee, eindconclusie: Je begrijpt mijn antwoord niet, of wil het niet begrijpen omdat je zo graag "het tegendeel wil bewijzen" en daarom hapt met onzinnige "argumenten"?

Nieuws: Er is geen tegendeel. Lees mn post nog maar eens, ik weiger echt pertinent simpele dingen aan domme mensen uit te leggen die mn posts niet goed lezen.

Ga ik dus verder inhoudelijk niet op in, op je "install verhaaltje".

Die DLL error is grappig trouwens, ik verwachtte al dat nog snellere happers die inkopper zouden nemen, kan je teleurstellen:

[topic=359275/1/25]

Daar staat die error namelijk uitgebreid beschreven, leuk en voorspelbaar dat iemand hem toch nog tracht te nemen. En nog grappiger dat zowel die installroman schrijver als die andere gup max nog minder schijnen te begrijpen dan een niet max user, heeft nl. geen flikker met een plugin te maken.

I rest my case.

Sterkte!

*D <- Dus toch nog!
Ik wil niet het tegendeel bewijzen, het interesseert mijn geen ene flikker wat mensen gebruiken eigenlijk, vooral niet als ze Commodore64 heten en 3d programma's met auto's vergelijken. twoninereight heeft blijkbaar de ervaring met lightwave dat het nogal crasherig/brakkig is en jij antwoord dan met een leuk verhaaltje dat je lightwave zo opnieuw van CD kan overzetten, hoppa schone installatie, doet ie ut zowiezo weer, MAAR dat kan bij 3d studio niet slecht he???, nee, bij 3d studio moet je alles eraf gooien en van CD installeren zoals bij meer programma's het geval is (delphi) ofzo. Owh en dat domme mensen hmm.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:38 schreef W-SurFeR het volgende:
Ik wil niet het tegendeel bewijzen, het interesseert mijn geen ene flikker wat mensen gebruiken eigenlijk, vooral niet als ze Commodore64 heten en 3d programma's met auto's vergelijken.
Nou, waarom antwoord je dan überhaubt met verhaaltjes die kant nog wal raken?
twoninereight heeft blijkbaar de ervaring met lightwave dat het nogal crasherig/brakkig is en jij antwoord dan met een leuk verhaaltje dat je lightwave zo opnieuw van CD kan overzetten, hoppa schone installatie, doet ie ut zowiezo weer, MAAR dat kan bij 3d studio niet slecht he???, nee, bij 3d studio moet je alles eraf gooien en van CD installeren zoals bij meer programma's het geval is (delphi) ofzo. Owh en dat domme mensen hmm.
Jochie, dat antwoordde ik helemaal niet. Ik zei dat ik LightWave zo van CD kan starten met een geinstalleerde versie die ik gewoon op een writable heb gezet!

Voor klanten weet je wel?

Nogmaals: Waar maak je je druk om?

Verwijderd

[afbeelding]
Och hemeltje, nu zet je nog enge smileys erbij ook met een latere edit! Ik was toch maar Commodore 64 die 3D pakketten vergelijkt met auto's?

Zou je niet zo eng willen flamen? Ik geef alleen maar mensen antwoord met mijn ervaringen dat jij je daar zo hopeloos druk om kan maken.... denk om je hart!

www.hartstichting.nl

O+

• Zydell

Zydell

* * * * *

offtopic:
Waar ik me nu druk om maak, even zien:

- School, ik moet nog hele zooi rommel inleveren, profielwerkstuk enzo :(

Hmm dat was het wel

Erhm mijn conclusie is (als je dit topic nog volgt iig) dat je maar eens wat paketten moet uitproberen. Vooral naar dhr Commodore64 luisteren, die bekijkt alles erg objectief en kan je een zeer gefundeerde mening 'max sux' opleggen. Sorry van die smiley, ik wist niet dat je er van overstuur zou raken, ik heb hem al weggehaald.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:48 schreef W-SurFeR het volgende:
offtopic:
Waar ik me nu druk om maak, even zien:

- School, ik moet nog hele zooi rommel inleveren, profielwerkstuk enzo :(

Hmm dat was het wel

Erhm mijn conclusie is (als je dit topic nog volgt iig) dat je maar eens wat paketten moet uitproberen. Vooral naar dhr Commodore64 luisteren, die bekijkt alles erg objectief en kan je een zeer gefundeerde mening 'max sux' opleggen.
Tsk tsk, ik heb al meerdere malen in dit topic gezegd dat de thuis gebruiker zelf moet bepalen wat hij/zij het prettigst vind werken.

Ik vind het niet leuk als jij me woordjes in de mond gaat leggen. Daarnaast zien mensen in dit topic zo wat ik meerdere malen heb gezegd dus wie wil je wat wijs maken?

Gelukkig is de meerderheid hier heel erg slim.

Ik heb gezegd dat ik Max niet prettig vind, en het idd vind zuigen, maar wat een ander doet moet een ander weten.

We zijn niet allemaal lid van de militante Max / LightWave vleugel.

Iig wil ik je heel veel sterkte wensen, met alles, dus ook met je studie. Je zult thuis best wel een fijne / rustige jongen zijn in de omgang, daar twijfel ik echt niet aan. (Dit meen ik echt oprecht.)

• Zydell

Zydell

* * * * *

Op woensdag 09 januari 2002 19:51 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Tsk tsk, ik heb al meerdere malen in dit topic gezegd dat de thuis gebruiker zelf moet bepalen wat hij/zij het prettigst vind werken.

Ik vind het niet leuk als jij me woordjes in de mond gaat leggen. Daarnaast zien mensen in dit topic zo wat ik meerdere malen heb gezegd dus wie wil je wat wijs maken?

Gelukkig is de meerderheid hier heel erg slim.

Ik heb gezegd dat ik Max niet prettig vind, en het idd vind zuigen, maar wat een ander doet moet een ander weten.

We zijn niet allemaal lid van de militante Max / LightWave vleugel zoals jij.

Iig wil ik je heel veel sterkte wensen, met alles, dus ook met je studie. Je zult thuis best wel een fijne / rustige jongen zijn in de omgang, daar twijfel ik echt niet aan. (Dit meen ik echt oprecht.)
ik leg je geen mening ... op en ik ben niet lid van een militante vleugel ofzo, ik ben nu softimage een beetje aan het proberen, werkt wel grappig.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:52 schreef W-SurFeR het volgende:

[..]

ik leg je geen mening ... op.
Uitgeput? Fijn zo, ga ik weer even verder hier. Ga maar even rustig liggen zou ik zeggen.

Ik ben blij dat we er zo uit zijn.

*D

• Zydell

Zydell

* * * * *

Op woensdag 09 januari 2002 19:55 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Uitgeput? Fijn zo, ga ik weer even verder hier. Ga maar even rustig liggen zou ik zeggen.

Ik ben blij dat we er zo uit zijn.

*D
Kan niet, moet nog boekverslag maken :(

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Oke laat ik dan ook nog ff mn zegje doen. Voor zover ik weet zijn alleen Lightwave en Softimage ontwikkeld als "creative" pakketten (voor Film, TV etc..), de rest (Max, Maya/Alias Wavefront dus) waren oorspronkelijk CAD pakketten en dat vertaald zich dus ook in de interface. Ik ben zelf op de Amiga begonnen met Lightwave en nooit de behoefte gehad een ander pakket te gebruiken (in die tijd had je nog niet eens 3d MAX maar 3d studio 3 of zo, zag er niet uit en werd dus samen met Alias Wavefront meestal gebruikt voor visualisaties etc..).

Verder is het zo dat "out of the box" er geen pakket is wat ook maar kan tippen aan lightwave qua renderkwaliteit. Er zijn dan nu voor Max wat verschillende renderers te koop maar die kosten wel ff meer dan heel Lightwave kost !!, met Softimage idem dito (moet je de "extreme" versie hebben om Mental Ray erbij te kunnen gebruiken). Ook is er sinds kort voor Maya een Mental ray renderer te koop (kost geloof ik $5000 per licencie!! daar alleen heb je dus al 2 complete Lightwave 7 pakketen voor :) ). Het zegt al genoeg dat er voor al die pakketten die hier genoemd zijn (behalve Lightwave)naar verloop van tijd extra render engines gekomen zijn (en geloof me dat is niet omdat de default renderer zo top was :Y) ).Plugins/LScripts zijn er ook zat te krijgen (al mis ik mn AREXX scriptjes op de Amiga nog steeds :) ).

Verder vindt ik Lightwave veel intuitiever werken (gewoon txt buttons die de functies verklaren ipv vage iconen).

nuff said , happy waving.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 08:29 schreef Hellhound het volgende:
Oke laat ik dan ook nog ff mn zegje doen. Voor zover ik weet zijn alleen Lightwave en Softimage ontwikkeld als "creative" pakketten (voor Film, TV etc..), de rest (Max, Maya/Alias Wavefront dus) waren oorspronkelijk CAD pakketten en dat vertaald zich dus ook in de interface. Ik ben zelf op de Amiga begonnen met Lightwave en nooit de behoefte gehad een ander pakket te gebruiken (in die tijd had je nog niet eens 3d MAX maar 3d studio 3 of zo, zag er niet uit en werd dus samen met Alias Wavefront meestal gebruikt voor visualisaties etc..).

Verder is het zo dat "out of the box" er geen pakket is wat ook maar kan tippen aan lightwave qua renderkwaliteit. Er zijn dan nu voor Max wat verschillende renderers te koop maar die kosten wel ff meer dan heel Lightwave kost !!, met Softimage idem dito (moet je de "extreme" versie hebben om Mental Ray erbij te kunnen gebruiken). Ook is er sinds kort voor Maya een Mental ray renderer te koop (kost geloof ik $5000 per licencie!! daar alleen heb je dus al 2 complete Lightwave 7 pakketen voor :) ). Het zegt al genoeg dat er voor al die pakketten die hier genoemd zijn (behalve Lightwave)naar verloop van tijd extra render engines gekomen zijn (en geloof me dat is niet omdat de default renderer zo top was :Y) ).Plugins/LScripts zijn er ook zat te krijgen (al mis ik mn AREXX scriptjes op de Amiga nog steeds :) ).

Verder vindt ik Lightwave veel intuitiever werken (gewoon txt buttons die de functies verklaren ipv vage iconen).

nuff said , happy waving.
*snif* :'( *stil*.... zo mooi. Ik ben ook op de Amiga begonnen dus, en heb ook *veel* met Arexx gedaan voor LightWave. :) Retehandig met het Batchrenderen van 100 ballenpuzzels voor Triviant. :Y)

Maar idd nuff said: U begrijpt de Heiligheid.

*D

Moge uwe Paula chip nooit en te nimmer vals klinken.

Happy waving!

Verwijderd

Twoninereight heeft geen ervaring met lightwave!!! Ik heb ooit in het verre verleden een keer lightwave op mijn computer geinstaleerd en aangezien ik 3D max en daarvoor zelfs 3D Studio R3 en R4 gewend was kon ik er niet echt mee uit de voeten. Dit lag aan mij en niet aan het pakket. Vandaar dat ik het er weer snel afgesloopt heb.

Ik heb met een aantal programma's gewerkt zowel op de PC als ook op Mac en met de meeste programma's kon ik er wel vrij snel iets uitkrijgen. Dat ging mij met lightwave een stuk moeilijker af. Ik had verder geen zin om me weer in een ander pakket te verdiepen dus gebruik ik Max en Cinema 4d (de laatste tijd) en vind ik voor wat ik wil dat ik bijna alles in Cinema kan doen. Ik kan daar vrij intuitief in werken en dat vindt ik prettig. Verder is heeft het een sneller renderer.

Ik zou me graag nog eens verdiepen in Maya maar daar heb ik gewoon de tijd niet voor (en de zin).

Mijn mening is dat zolang je prettig werkt met een pakket moet je er gewoon mee blijven werken. Dat maakt de andere pakketten niet slechter of beter maar gewoon anders.

• maratropa
  • Niet online
heej ZOMERZON, bestaan er nog meer van dat soort icoontjes?

cool! Waar haal je die hehe.

-

c4d heeft trouwens ook een goeie out of the box renderer....

specs

Verwijderd

Teeeering wat is dit(deze?) topic lang geworden :D :+

Maar neem gewoon lightwave en een goed boek, een link voor een goed boek: http://www.3dlinks.com/books_lightwave.cfm

Neem je tijd, heb veel geduld, en volhouden, want in het begin is het kut.....(dat is met alles*)tot je het een beetje onder de knie krijgt, maar je zult echt van genieten.
Je zal tenminste iets leren, :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 15:48 schreef Telefoongids het volgende:
Teeeering wat is dit(deze?) topic lang geworden :D :+

Maar neem gewoon lightwave en een goed boek, een link voor een goed boek: http://www.3dlinks.com/books_lightwave.cfm

Neem je tijd, heb veel geduld, en volhouden, want in het begin is het kut.....(dat is met alles*)tot je het een beetje onder de knie krijgt, maar je zult echt van genieten.
Je zal tenminste iets leren, :)
Met name de ruimte groottes etc. Ik heb een keer een opdracht gehad waarbij ik in de ruimte een telefoonhoorn op een wereldbolleke moest zetten, maar die hoorn was 100 keer zo groot dan die wereldbol en die resizede ik (ja echt erg) IN de animatie zeg maar.

Had ik een grid van 500.000 groot, ergens ver in space, hoorntje zwiepte voorbij als ik mn muis maar een millimeter bewoog ik begreep er destijds allemaal geen reet van. :)

*D

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 14:02 schreef twoninereight het volgende:
Twoninereight heeft geen ervaring met lightwave!!! Ik heb ooit in het verre verleden een keer lightwave op mijn computer geinstaleerd en aangezien ik 3D max en daarvoor zelfs 3D Studio R3 en R4 gewend was kon ik er niet echt mee uit de voeten. Dit lag aan mij en niet aan het pakket. Vandaar dat ik het er weer snel afgesloopt heb.
Je formuleerd dit verkeert, volgens de logica van Commodore64 moet je zeggen.

Twoninereight heeft ervaring met lightwave!!! Ik heb ooit in het verre verleden een keer lightwave op mijn computer geinstaleerd daardoor weet ik dat het progamma zuigt en slecht is,je kan net zo goed lego gebruiken en aangezien ik 3D max en daarvoor zelfs 3D Studio R3 en R4 gewend was ontken ik dat ik niet kon wennen aan de GUI dat het progamma is wat zuigt.
Lightwave gebruikers zijn dom, dat ik er niet mee om kon gaan lag aan Lightwave en niet aan mij. Vandaar dat ik het er weer snel afgesloopt heb, genuked en in de fik gestoken en elke keer als ik het hoopje as zie dan pis ik er op.
;)

Je hebt harstikke gelijk in je origneele post, beide progamma's zijn goed elk heeft zijn voor en nadelen, het belangrijkste wat iemand moet doen die geld gaat investeren in kostbare software is research in wat de mogelijkheden zijn van beide proggies en weten waarvoor je het zelf gaat gebruiken, beide progammas stellen demo's terbeschikking dus het beste wat iemand kan doen is die testen.

Ik heb twee jaar geleden zelf besloten voor Max omdat hoewel Lightwave features had waar elke Max user jaloers op kan zijn, is het ook zeer gebrekkig op andere fronten, waarmee ik niet zeg dat Lightwave slechter is maar het bood mij niet wat ik zocht op dat moment, nu het voor mij tijd is om te upgraden zal ik zeker kijken wat Lightwave 7 te bieden heeft (de demo is al lang besteld) maar als ik Commodore64 moet geloven ben ik er waarschijnlijk te dom voor om de schoonheid van Lightwave in te zien, gelukkig is Commodore64 mening irrelivant want zijn kennis van Max is nihil zoals hij menig keer bewijst in deze topic en hij is niet echt wat je objectief kan noemen in het verglijken van beiden produkten.

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Go cris77!!!

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 16:14 schreef cris77 het volgende:
Je formuleerd dit verkeert,
Op donderdag 10 januari 2002 16:14 schreef cris77 het volgende:Ik heb twee jaar geleden zelf besloten voor Max omdat hoewel Lightwave features had waar elke Max user jaloers op kan zijn, is het ook zeer gebrekkig op andere fronten, waarmee ik niet zeg dat Lightwave slechter is maar het bood mij niet wat ik zocht op dat moment, nu het voor mij tijd is om te upgraden zal ik zeker kijken wat Lightwave 7 te bieden heeft
M.a.w. je gebruikt dus Max al een hele tijd en wilt toch nog overstappen op LightWave, in de hoop dat het wat versimpelt is voor gebruikers als jij.

Eerdere versies begreep je dus niet.

Tsja, ik prik er zo doorheen hoor.

Grappig trouwens dat je beweert dat ik Max nooit gebruikt heb, terwijl ik er een weekend lang mee heb geklooit op een demoparty met een fervent Max user.

*D

Verwijderd

LW is een geweldig pakket, het doet z'n naam ook eer aan, wat je allemaal kan doen met licht en texture!
plus een prachtig render-engine.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~amhao000/render.jpg
Een van mijn eerste render!
Het moet een oud zilver wijnglas uit een X periode :)

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:06 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Krijg je LightWave niet aan de praat of zo? Dat is echt een wonder want ik heb hem voor als ik naar klanten toe moet zelfs geinstalled op een writable staan waarna ik hem geeneens hoef te installeren en overal en altijd gewoon meteen aan het werk kan.

Dat moet je eens met Max proberen:

[afbeelding]

Maargoed, evengoed een heel mooi verhaaltje. Ik blijf het lief vinden dat je het probeert. :*

*D
Ja dat is me ook opgevallen, dat max ut onder XP niet doet..daarom zit ik nog steeds in 2k (wat ik zelf overigens beter vind vanwege de NON-teletubie mode die me stoort, en hij loopt minder vast) ik gebruik max nu een jaar ofzo (ik suck nog steeds maarja :)) maar max is vinnik een fijner programma om te gebruiken, er zijn een paar dingen die je door moet hebben dan wordt ut veel simpeler

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 23:46 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja dat is me ook opgevallen, dat max ut onder XP niet doet..daarom zit ik nog steeds in 2k (wat ik zelf overigens beter vind vanwege de NON-teletubie mode die me stoort, en hij loopt minder vast) ik gebruik max nu een jaar ofzo (ik suck nog steeds maarja :)) maar max is vinnik een fijner programma om te gebruiken, er zijn een paar dingen die je door moet hebben dan wordt ut veel simpeler
Vreemd ik werk met max 3.1 en deze werkt prima onder XP. Het lijkt met toch sterk dat de versie 4 + niet werkt onder XP.

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Op donderdag 10 januari 2002 23:15 schreef Telefoongids het volgende:
LW is een geweldig pakket, het doet z'n naam ook eer aan, wat je allemaal kan doen met licht en texture!
plus een prachtig render-engine.
[afbeelding]
Een van mijn eerste render!
Het moet een oud zilver wijnglas uit een X periode :)
Leuk , maar als ik me niet vergis moet je de polys flippen (f key) (zie de rand van het glas, ziet er niet goed uit).

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 03:59 schreef Hellhound het volgende:

[..]

Leuk , maar als ik me niet vergis moet je de polys flippen (f key) (zie de rand van het glas, ziet er niet goed uit).
Tss, welke gek gaat er nou om 1 voor 4 nog posten?! >:) ;)

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 00:39 schreef twoninereight het volgende:

[..]

Vreemd ik werk met max 3.1 en deze werkt prima onder XP. Het lijkt met toch sterk dat de versie 4 + niet werkt onder XP.
idd want ik draai XP en max 4.0

Verwijderd

[..]

Ja idd, ik dacht al dat die zooi transparant was of zo. :)

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 22:23 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

[..]

M.a.w. je gebruikt dus Max al een hele tijd en wilt toch nog overstappen op LightWave, in de hoop dat het wat versimpelt is voor gebruikers als jij.

Eerdere versies begreep je dus niet.

Tsja, ik prik er zo doorheen hoor.

Wat je ook blijft bevestigen is dat je een triest mannetje bent, geen wonder dat je niet kan zeggen waar je werkt.

Grappig trouwens dat je beweert dat ik Max nooit gebruikt heb, terwijl ik er een weekend lang mee heb geklooit op een demoparty met een fervent Max user.

Inhoudelijk ga ik niet in op de progamma's met jouw want nogmaals nu bevestig je weer zelf dat je geen ervaring hebt met Max.
*D

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:19

Sharky

Skamn Dippy!

sjees commodore64, jij hebt eem serieus persoonlijkheids-probleem, weet je dat?

en om maar ff aan de discissie bij te dragen, ik denk niet dat je max en lightwave kunt vergelijken.

This too shall pass

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 14:01 schreef cris77 het volgende:
Wat je ook blijft bevestigen is dat je een triest mannetje bent, geen wonder dat je niet kan zeggen waar je werkt.
Flamebait. Slaat nergens op en voegt niet toe aan deze discussie.
Op vrijdag 11 januari 2002 14:26 schreef sharkyOnline het volgende:
sjees commodore64, jij hebt eem serieus persoonlijkheids-probleem, weet je dat?
Flamebait, nogmaals. Slaat nergens op en voegt niet toe aan deze discussie. Plus dat ik allang gezegd heb dat het allemaal persoonlijke voorkeur is.

:Z

Verwijderd

3ds max 4.0 werkt zeker wel op XP, alleen je moet de c-dilla upgrade ff downloaden van support.discreet.com

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Op donderdag 10 januari 2002 23:46 schreef Trommeldaris het volgende:
Ja dat is me ook opgevallen, dat max ut onder XP niet doet..daarom zit ik nog steeds in 2k (wat ik zelf overigens beter vind vanwege de NON-teletubie mode die me stoort, en hij loopt minder vast)
MAX4 doet het natuurlijk gewoon in Windows XP, maar lang niet alle cracks doen het. Als je een officiële versie van MAX4 hebt krijg je gewoon een melding dat je c-dilla moet upgraden en dan doet ie het weer.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

[..]

Goh, ik zeg ook mijn eerste render! pfff..... pfffff,
hoe doe ik dat ? :+

• maratropa
  • Niet online
*gladiool pakt z'n vlammenwerpen en gaat de ongelovige 3d'ers te lijf*

crap. Leeg.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/flame.jpg

specs

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 19:44 schreef Telefoongids het volgende:
Goh, ik zeg ook mijn eerste render! pfff..... pfffff,
hoe doe ik dat ? :+
Naar modeler gaan en een lasso eromheen gooien (wel eerst op knop polygonen klikken), dan naar polygoon opties bovenin gaan en polygonen flippen selecteren.

Succes!

Ach, ze groeien zo snel op. :'(
Op vrijdag 11 januari 2002 19:48 schreef gladiool het volgende:
*gladiool pakt z'n vlammenwerpen en gaat de ongelovige 3d'ers te lijf*

crap. Leeg.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/flame.jpg
Wordt het toch nog gezellig!

*D

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 16:19 schreef Commodore64 het volgende:

[..]

Flamebait. Slaat nergens op en voegt niet toe aan deze discussie.
[..]

Flamebait, nogmaals. Slaat nergens op en voegt niet toe aan deze discussie. Plus dat ik allang gezegd heb dat het allemaal persoonlijke voorkeur is.

:Z
Jij bent echt mooi, hier onder een aantal dingentje die jij hebt toegevoegd aan deze discussie.
LightWave. Max sucks.
Verwachtte ik al zo'n antwoord. Okee onderbouwen dan: Max is voorgekauwd en lekker simpel voor mensen die graag spelen en het niet echt uitmaakt dat het er plastic en onrealistisch uit ziet.
Verder heb ik geen zin om het uit te leggen, mensen die met Max werken zullen idd LightWave nooit begrijpen, is veel te complex. Stel je voor dat je iets zelf moet doen.
Ik zei al ik ga er niet over in discussie, maargoed een paar voorbeelden zijn loop bewegingen, particles, sneeuw en regen, dat soort shit.
En mijn herziene mening na de gallerys door gelopen te hebben is: 3D Max is plastic en onrealistisch. (en ja, ik heb er echt veel bekeken.)
Kauwen is met au. Dezelfde lettergreep die in me op kwam toen ik de gallerys bekeek die je me gaf.
Dan moet je toch op een beter pakket overstappen dan Max. (het trabantje onder de 3D paketten)
Ik heb het al eerder op dit forum laten vallen: Als het op de Commodore 64, Amiga, of LightWave aan komt ben ik net een Jehova getuige, mij "bekeer" je echt niet tot een ander inferieur pakketje.
Als je Max gebruikte wel ja, want die interface is dikke shit.
Ik heb persoonlijk nog liever een paardebit een week lang in mn mond, strak aangespannen door een zware strontkar dan ooit in Max te moeten werken. Het zit bij mij op dezelfde lijn als dat pakketje dat je destijds gratis bij Director kreeg "Dream 3D."
Heb Bryce hier laatst ook eens geprobeerd en dat is idd subliem!
Niet dat je voor lul staat of zo hoor. Maar toch.
Jochie, dat antwoordde ik helemaal niet. Ik zei dat ik LightWave zo van CD kan starten met een geinstalleerde versie die ik gewoon op een writable heb gezet!
Niks mis met persoonlijke voorkeur, maar liegen en mensen hier beledigen is wat anders.

Verwijderd

Op vrijdag 11 januari 2002 20:33 schreef cris77 het volgende:
Jij bent echt mooi, hier onder een aantal dingentje die jij hebt toegevoegd aan deze discussie.

Niks mis met persoonlijke voorkeur, maar liegen en mensen hier beledigen is wat anders.
Ja, 100 quotes wat bedoel je daarmee? Dat ik wel zat te flamen? Zo zie jij het misschien omdat je graag wilt flamen?

Ik geef mijn mening over Max, dus tenzij 3D studio max hier zelf een user is is het flamen. Maar ik denk niet dat een software pakket hier kan posten is het wel?

Jij gaf je mening over mij en viel me hier dus persoonlijk aan.

Daarnaast neem je hele leuke deeltjes van mn post, ik raad je aan met die lui van een sekte die hier net aan de deur stonden te praten die doen hetzelfde met de bijbel om het naar hun mening te vormen.

Iedereen kan hier lezen wat ik gezegd heb, net als ook iedereen hier kan lezen wat jij zei. Deze discussie is wat mij betreft gesloten. Ik antwoord dus niet meer op jou, of die andere persoon waar ik eerder op gereageerd heb in dit topic met de woorden "flamebait."

Capish?

edit:

Nogmaals, zo ga ik hier dus mee om: [topic=377532/1/25]

Ik heb eerst op een normaal antwoord van je gewacht, maar het mocht niet baten.

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zo, we gaan fijn stoppen met deze discussie.

C64, mede jou even in person, nav je SU post.. je kunt wel klagen over anderen, post no 6 van dit draadje is van jou, jij zet de hele tendens van een flamewar door ongenuanceerde comments.

Dat je daar na erg veel subtiele hints ook op een andere manier op teruggepakt wordt, logisch oorzaak>gevolg verhaaltje.

Verder wil ik de overige kandidaten van de zinloze posts, flames en flamebaits graag vragen dit komende keren niet meer te doen.. als je wil klagen over iemand dan doe je dat maar bij mij (voor al uw passende maatregelen en leuke mailtjes).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.