[uitdaging] Nieuw ontwerp Tweakergallery

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 14:42 schreef Nielsz het volgende:

[..]

* heeft icons, ondertitels en signatures uitstaan :Y) *

Wasigh: kom maar op
Jah nu :{

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Moeten er files uploadbaar zijn, of moeten ze gelinked worden?

Verwijderd

uploadbaar natuurlijk, alles op eigen server ;)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 15:15 schreef Nielsz het volgende:
Moeten er files uploadbaar zijn, of moeten ze gelinked worden?
Als je het een beetje leuk wil houden moeten ze eigenlijk wel uploadbaar zijn (is bij Fok ook zo btw). Anders krijg je van die geocities-praktijken. Ik geloof dat de servers nog genoeg ruimte over hebben, dus ik denk dat je met een limiet van 30kb voor een foto wel goed uitkomt.

• Orphix
  • Niet online
Maar even iets anders, is het technisch mogelijk om de login-sessies 'over te nemen' van GoT ?

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 15:31 schreef Orphix het volgende:
Maar even iets anders, is het technisch mogelijk om de login-sessies 'over te nemen' van GoT ?
Zal mogelijk zijn, maar dan moeten we wel de info te pakken zien te krijgen. En of de modjes hier dat weten, of dat alleen arjen het weet, dat is de vraag :{

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Op maandag 07 januari 2002 15:44 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Zal mogelijk zijn, maar dan moeten we wel de info te pakken zien te krijgen. En of de modjes hier dat weten, of dat alleen arjen het weet, dat is de vraag :{
Dat moet in principe niet uitmaken. Met behulp van de info die in de cookie wordt opgeslagen (wat je uit kan lezen) en met de db moet je echt wel kunnen uitvogelen hoe het allemaal werkt. Daar heb je arjen niet voor nodig.

* MikeN heeft geen tijd om te helpen verder, helaas :(

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 16:13 schreef MikeN het volgende:

[..]

Dat moet in principe niet uitmaken. Met behulp van de info die in de cookie wordt opgeslagen (wat je uit kan lezen) en met de db moet je echt wel kunnen uitvogelen hoe het allemaal werkt. Daar heb je arjen niet voor nodig.
Je denkt toch niet dat ik me een week ga bezighouden met het hacken van die code of wel :?

• MikeN
Op maandag 07 januari 2002 16:17 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik me een week ga bezighouden met het hacken van die code of wel :?
Die code hoef je toch niet te hacken?
Als je een tabel hebt waarin iets staat als sess-id, user-id, expire
en in het cookie staat hetzelfde, dan is het toch duidelijk hoe de cookies gezet worden en hoe je sessies kan overnemen?
Het enige probleem is dan misschien dat de cookies alleen voor het domein gathering.tweakers.net gelden.

• Orphix
  • Niet online
Hmm ja ik heb even gekeken, www.tweakers.net gebruikt cookies met als domein tweakers.net, deze krijg je wel toegestuurd naar elk subdomein. GoT heeft echter een cookie met domein gathering.tweakers.net, die krijg je dus niet opgestuurd naar anderesite.tweakers.net :(

• Nielsz
  • Niet online
Trouwens, als we strax een ander forum krijgen zijn alle cookies toch weer anders.
Dus we moeten gewoon een systeem maken wat onafhankelijk ervan is. :)

Verwijderd

precies nielsz heeft helemaal gelijk.

Maar dan komen we op het volgende punt wie gaat zich waar mee bezig houden (jaja Donkey heeft het weer over coördinatie)?

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 16:59 schreef Donkey het volgende:
precies nielsz heeft helemaal gelijk.

Maar dan komen we op het volgende punt wie gaat zich waar mee bezig houden (jaja Donkey heeft het weer over coördinatie)?
Ik wil me wel bezig houden met het scriptontwerp en de database.

• Orphix
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 17:02 schreef Nielsz het volgende:
Ik wil me wel bezig houden met het scriptontwerp en de database.
Wat bedoel je met 'scriptontwerp'?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:20 schreef Orphix het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'scriptontwerp'?
Waarschijnlijk het model waar het PHP script mee gaat werken (zeg maar de functionaliteit in grove lijnen uitzetten en de invulling daaraan laten geven door degenen die de diverse delen daadwerkelijk gaan scripten). Of zit ik daar verkeerd?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:54 schreef Donkey het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het model waar het PHP script mee gaat werken (zeg maar de functionaliteit in grove lijnen uitzetten en de invulling daaraan laten geven door degenen die de diverse delen daadwerkelijk gaan scripten). Of zit ik daar verkeerd?
Dat denk ik ook zodat bv de verschillende functies door verschillende mensen gemaakt kunnen worden :) iedereen blij :+

• Orphix
  • Niet online
Dit project wil je gewoon niet met veel personen doen, dan is de overhead teveel.
Als Nielsz met scriptontwerp en de database bedoelt ook daadwerkelijk de code kloppen dan kan hij beter eerst de basis maken (van de hele site). Dan is alles in 1 stijl, past het goed op elkaar en het ontwikkelen gaat ook nog veel sneller.
Maar dat moet Nielsz dus maar vertellen of hij daar tijd/zin in heeft (of dat hij iets anders bedoelde).
En er moet nu nog een designer opstaan die de vormgeving van de site op zich wil nemen.

Verwijderd

Ben ik niet helemaal met je eens...

Ik bedoel okay het scriptontwerp moet door een persoon gedaan worden, het database ontwerp door een persoon en de vormgeving door een persoon (zeg maar een template).
Dan kan je vervolgens de regels stellen dat er in zowel de PHP als de HTML comments geplaatst moeten worden met uitleg over de code.
Dan kan je best drie of vier man de diverse onderdelen in de HTML en de PHP laten schrijven.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

als jullie nu eens beginnen met functionele eisen:

wat wil je dat het allemaal kan?

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op maandag 07 januari 2002 22:29 schreef Orphix het volgende:
Maar dat moet Nielsz dus maar vertellen of hij daar tijd/zin in heeft (of dat hij iets anders bedoelde).
En er moet nu nog een designer opstaan die de vormgeving van de site op zich wil nemen.
<info mode="hoog">
nielsz is er volgende week pas weer ivm een "zaken *proest* reis"
dus je zal ff moeten wachten op hem
</info mode>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

volgens mij:

foto's laten zien met de user details van GoT, verhaaltje er bij laten zetten en er reacties op toelaten.

en dan verder zoals bij Fok! de 10 nieuwste leden en de 10 nieuwste reacties enzo.

iemand die kan aanvullen?

Verwijderd

je wilt dus in principe een soort van cu2 site bouwen?

• Orphix
  • Niet online
Ik heb het plan even wat uitgebreid en online gezet.
Ik zal niet toestaan dat dit weer een mislukt GoT projectje wordt >:) ;)
GoT Gallery plan v2

• Orphix
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 15:59 schreef Sourcerer het volgende:
je wilt dus in principe een soort van cu2 site bouwen?
Nee, we gaan geen 'wil jij mijn vriendje worden?' inbouwen |:(

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 21:07 schreef Orphix het volgende:
GoT Gallery plan v2
ziet er erg goed uit moet ik zeggen :)

ben benieuwd ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Nielsz
  • Niet online
* zwham * (batmankickmode ;) )

Ik wil dus wel een databasemodel maken, maar voor scriptmodel (hoe om te gaan met includes enzo) heb ik geen tijd voor. Dat mag iemand anders doen :)

Wasigh: FUNCTIONEEL ONTWERP waar blijft het :? :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 09 januari 2002 09:00 schreef Nielsz het volgende:
* zwham * (batmankickmode ;) )

Ik wil dus wel een databasemodel maken, maar voor scriptmodel (hoe om te gaan met includes enzo) heb ik geen tijd voor. Dat mag iemand anders doen :)

Wasigh: FUNCTIONEEL ONTWERP waar blijft het :? :)
Tja daarvoor moet je bij LuNaTiC zijn ;)

• Nielsz
  • Niet online
Lunatic: FUNCTIONEEL ONTWERP waar blijft het :? :) :P

• Orphix
  • Niet online
Nielsz, zou je even kunnen kijken naar mijn plan?

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 09:58 schreef Orphix het volgende:
Nielsz, zou je even kunnen kijken naar mijn plan?
Helaas, daar heb ik nu geen tijd voor. Als het kan doe ik het vanavond, en laat ik je morgenochtend weten wat ik er precies van vind :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 21:07 schreef Orphix het volgende:
GoT Gallery plan v2
Ziet er goed uit Orphix, misschien nog even wachten op wat aanvullinkjes maar dan kan het wel gebouwd worden denk ik.

Verwijderd

Ik zou zeggen een reply per 3 minuten van dezelfde user is genoeg, maar misschien hebben de GoT mods daar meer verstand van (met flooden enzo).

• Nielsz
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
# --------------------------------------------------------
#
# Table structure for table 'foto_mods'
#

CREATE TABLE foto_mods (
   UserId int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
   KEY UserId (UserId)
);

#
# Table structure for table 'foto_photos'
#

CREATE TABLE foto_photos (
   id tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
   UserId tinyint(4) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Photo varchar(40) NOT NULL,
   PRIMARY KEY (id),
   KEY id (id),
   KEY UserId (UserId),
   KEY Photo (Photo)
);

#
# Table structure for table 'foto_replies'
#

CREATE TABLE foto_replies (
   Id int(11) NOT NULL auto_increment,
   ReplyToUserId int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Text blob NOT NULL,
   EditedText blob NOT NULL,
   EditedByMod tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Time int(10),
   PRIMARY KEY (Id),
   KEY UserId (UserId),
   KEY ReplyToUserId (ReplyToUserId),
   KEY Time (Time)
);

#
# Table structure for table 'foto_users'
#

CREATE TABLE foto_users (
   UserId int(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   MaleFemale tinyint(1),
   Text blob NOT NULL,
   Enabled tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   views int(4) DEFAULT '0' NOT NULL,
   LastUpdate int(10),
   SendEmail tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   PRIMARY KEY (UserId),
   KEY UserId (UserId)
);

Yeah, hier het databasedesign :)
Al die dingen zoals MSN, relatie heb ik eruit gedonderd :Y) want stel je hebt geen msn en je bent een nerd dus je hebt geen relatie, dan is het onzin dat het er is.
Tevens zijn er ook malloten met 3 videokaarten in hun bak, en daar gaan we natuurlijk ook geen databasevelden voor maken he :)
Dus nu flikker je alles gewoon in text, en met een beetje ubb maak je er zelf wat moois van :)
Only probleem is dat het text nu dan in de layout in een scherm komt (dus niet zoals op Fok! dat je info links staat, en je text onder), maar dat valt wel op te lossen met wat fijne ubb tags :Y) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
vriendin: ja[br]
naam: ja[br]
MSN: :X[br]
monitor: [br]
videokaart: [br]
[tag]
Ej, dit is mijn text, vet cool man :) Die Nielsz is echt een toffe gozer! ;)

Nu is het dus mogelijk om ff te regexpen om hier een mooie layout van te maken :)

Verder heb ik bij reacties nog een edited erbij gezet, en tevens een editedbymodfield, zodat mods kunnen wijzigen, en het bewijs bewaart blijft, want users mogen dan niet meer editen; als die flag staat.

Verder spreekt het allemaal voor zich uiteraard :)

Usericons bij replies: dat is mooi kut enzo, ik ben bang dat we dat mooi kunnen vergeten. Want dan moeten we voor elke view een request doen naar zijn GoTProfile, zijn info ophalen en deze regexpen, en dan weergeven. Doen we niet :)

Over het flooden: ik denk idd dat een optie om alleen te reageren per 3 minuten ofzo, dat dat wel goed is. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn, dat je pas mag reageren als je zelf ook een gallery hebt. Dat stimuleert wel om meer mensen die zooi in te laten vullen :7

Goed, dit was mijn beurt ff. Wie doet de volgende :?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Woei!

Nielsz bedankt voor je inzet :)

Dan is het nu de vraag wie er evt geinteresseerd is om dit allemaal te scripten en de layout te doen.

Zoals ik al heb begrepen (en logisch ook ;) ) moet het team niet te groot worden, anders ga je elkaar voor de voeten lopen.

Ik kom hier nooit, dus ik kan zelf niet bepalen wie waar geschikt voor is, dus dat laat ik even aan jullie zelf over :). Je moet in ieder geval gemotiveerd voor zijn en tijd er voor in willen steken.
Verder is er nog een modje nodig
(wasigh, acm) zodat we ook met de GoTsessies kunnen gaan werken.
Ik hoop dus dat sommige modjes liev willen zijn en helpen waarbij nodig is ;) (wanneer de tijd/mogelijkheden dat hen toelaat ofcourse :))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Orphix
  • Niet online
Ik ben het over het algemeen wel met je eens :)
Usericons bij replies: dat is mooi kut enzo, ik ben bang dat we dat mooi kunnen vergeten. Want dan moeten we voor elke view een request doen naar zijn GoTProfile, zijn info ophalen en deze regexpen, en dan weergeven. Doen we niet :)
regexpen? Gewoon een veld uit de database trekken toch? Bij de replies misschien niet, maar bij de profile kan je toch wel een icon gebruiken? Dit lijkt me niet extra belastend voor de server. Immers moeten we ook de naam + andere GoT data uit het profiel halen.
Over het flooden: ik denk idd dat een optie om alleen te reageren per 3 minuten ofzo, dat dat wel goed is. Verder kan het natuurlijk ook zo zijn, dat je pas mag reageren als je zelf ook een gallery hebt. Dat stimuleert wel om meer mensen die zooi in te laten vullen :7
Ik ben bang dat je dan allemaal van die loze geactiveerde accounts krijgt. Waar niks nuttigs op staat. Bovendien mag iemand die z'n privacy op prijs stelt dat ook zo houden.
Goed, dit was mijn beurt ff. Wie doet de volgende :?
hmm ik wacht eigenlijk nog op een designer die het aandurft :Y)

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 23:54 schreef Orphix het volgende:
Ik ben het over het algemeen wel met je eens :)
[..]

regexpen? Gewoon een veld uit de database trekken toch? Bij de replies misschien niet, maar bij de profile kan je toch wel een icon gebruiken? Dit lijkt me niet extra belastend voor de server. Immers moeten we ook de naam + andere GoT data uit het profiel halen.
[..]
Ok, dat gebeurt bij een fotoboek, maar niet bij de reacties, dan kan je per reactie dat ding gaan doen. Btw, ik ben in onderhandeling ;) om toegang te krijgen tot de GoTusertable om heel snel de userinformatie binnen te krijgen. Maar voor reacties zie ik het niet zitten.
Wat wel kan, is een veld in de usertable bakken, waar we die info nog een keer opslaan, maar dan krijgen we redundancy.
Ik ben bang dat je dan allemaal van die loze geactiveerde accounts krijgt. Waar niks nuttigs op staat. Bovendien mag iemand die z'n privacy op prijs stelt dat ook zo houden.
[..]
Dat is zo. Ik had eerst het id, om de moderatorflag in de usertable te zetten, om zo HlpDsk zo te dwingen een foto te plaatseen ;)
hmm ik wacht eigenlijk nog op een designer die het aandurft :Y)
:)

Verwijderd

Designer :?... *D

Verwijderd

[design mode]
jongens, wat verwachten jullie? Heeft iemand naast het functionele ontwerp al serieus nagedacht over de layout?
Of is dat ook het werk van de designer ;)

Over 2 weken heb ik 2 weken 'vakantie', dus eventueel.....
[/desgin mode]

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 07:57 schreef pietersg het volgende:
[design mode]
jongens, wat verwachten jullie? Heeft iemand naast het functionele ontwerp al serieus nagedacht over de layout?
Of is dat ook het werk van de designer ;)

Over 2 weken heb ik 2 weken 'vakantie', dus eventueel.....
[/desgin mode]
:*
Ik geloof dat Lunatic zich bezig houdt met regelen van de layout. Dus Lunatic zal hier kijken voor aanmeldingen :)

Maar jij wilt in principe wel de layout doen?
heb je een voorbeeldje van dingen die je hebt gemaakt?

Ja, Xtentic, jij ook ;)

Verwijderd

Het leven is ook geen krentenbol.... Mijn 'vakantie' is helaas officieel geschrapt, dus ik trek mijn sollicitatie weer in wegens tijdgebrek.

Maarre, ik zal af en toe nog wel wat nuttige kritiek of opmerkingen plaatsen uiteraard :7

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 10:46 schreef pietersg het volgende:
Het leven is ook geen krentenbol.... Mijn 'vakantie' is helaas officieel geschrapt, dus ik trekt mijn sollicitatie weer in wegens tijdgebrek.

Maarre, ik zal af en toe nog wel wat nuttige kritiek of opmerkingen plaatsen uiteraard :7
Sjezus, balen voor je.
Oja, in de reactietable komt ook nog een field: ipaddress te staan; varchar(nogwat); IPv6 minded :)

Verwijderd

Moet de tweakergallery in GoT style en kleuren? Zou misschien wel wat tijd besparen...

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 11:13 schreef pietersg het volgende:
Moet de tweakergallery in GoT style en kleuren? Zou misschien wel wat tijd besparen...
Nee, want die wordt over een tijdje toch anders neem ik aan met de komst van het nieuwe forum.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

* wasigh is bezig wat mensen deze kant op te halen, heb geduld :)

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 11:44 schreef wasigh het volgende:
* wasigh is bezig wat mensen deze kant op te halen, heb geduld :)
:*

Verwijderd

Keurig kerels, ik kan wel helpen met het scripten.

• Orphix
  • Niet online
PICS!!!! :P
(wat ik dus bedoel is dat layouts hier gepost mogen worden ;))

En Nielsz, zou je dat IP willen invoegen in je DB dump, aangezien we die als referentie gaan gebruiken.

Verder wacht ik nog even op de modjes/lunatic voor meer info. Daarna zal ik kijken of ik een site structuur in elkaar kan knallen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

kan iemand voor mij een overzicht posten (of e-mailen)wie er meedoen, wie de leiding op zich neemt, en wie wat gaat doen?

Verder nog een lijstje wat voor info jullie nodig hebben en war voor tijd/hulp jullie nodig hebben van de crew?

bij voorbaat dank :)

(jullie mogen eerst overleggen hoor ;) wijs me tzt maar op de post waar het staat (of e-mail het natuurlijk) )

• Nielsz
  • Niet online
wasigh:
Lunatic beheert het project; (oja? ja :P )
ik beheer de database;
Orphix heeft de leiding over het scripting;
Ik zal natuurlijk meescripten en meedenken over de koppeling fotoboek >> GoTProfile

Verder zou ik willen (heb het al met ACM over gehad) een functie dat ik gegevens uit het profiel kan lezen) of nog beter, een leesrecht op die table; zodat we ook queries erop uit kunnen voeren.
En we hebben hulp nodig met de cookies inladen.

Wat moet er verder nog?

-Layout
-nog een programmeur imo
-testers
-ftp+db op een dir

• MikeN
Op donderdag 10 januari 2002 16:15 schreef Nielsz het volgende:
Wat moet er verder nog?

-Layout
Dat kan ik niet :P
-nog een programmeur imo
Ik wil best meeproggen en heb in principe volgende week tijd genoeg, vraag me alleen af of ik goed genoeg voor jullie ben :P (ervaring: half forum (met halve templates), mailinglistsysteem en verder allemaal kleine php dingen, ook veel met databases)
-testers
Wil ik altijd doen hoor....

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 17:17 schreef MikeN het volgende:
Ik wil best meeproggen en heb in principe volgende week tijd genoeg, vraag me alleen af of ik goed genoeg voor jullie ben :P (ervaring: half forum (met halve templates), mailinglistsysteem en verder allemaal kleine php dingen, ook veel met databases)
[..]
Da's dan verder dan ik ben gekomen :+ ;)
Programmeurs zijn altijd welkom. Maakt ook niet echt uit hoeveel ervaring je hebt, aangezien de code altijd gecontroleerd gaat worden, maar in that case is er iig een basis, en hoeft je scrippie alleen maar getweaked te worden :)
Wil ik altijd doen hoor....
Les 1: programmeurs zijn geen testers. Als je test moet je namelijk van de gebruiker's point of view kijken, en als je het geprogrammeert heb, dan kijk je van de programmeur's point of view.

Maar we kunnen natuurlijk altijd elkaars code bekijken :)

• Nielsz
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
#
# Table structure for table 'foto_mods'
#

CREATE TABLE foto_mods (
   KEY UserId (UserId)
);

#
# Table structure for table 'foto_photos'
#

CREATE TABLE foto_photos (
   id tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
   UserId tinyint(4) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Photo varchar(40) NOT NULL,
   PRIMARY KEY (id),
   KEY id (id),
   KEY UserId (UserId),
   KEY Photo (Photo)
);

#
# Table structure for table 'foto_replies'
#

CREATE TABLE foto_replies (
   Id int(11) NOT NULL auto_increment,
   ReplyToUserId int(11) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Text blob NOT NULL,
   EditedText blob NOT NULL,
   EditedByMod tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Time int(10),
   ipaddress varchar(40) NOT NULL,
   PRIMARY KEY (Id),
   KEY UserId (UserId),
   KEY ReplyToUserId (ReplyToUserId),
   KEY Time (Time)
);

#
# Table structure for table 'foto_users'
#

CREATE TABLE foto_users (
   UserId int(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   MaleFemale tinyint(1),
   Text blob NOT NULL,
   Enabled tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   views int(4) DEFAULT '0' NOT NULL,
   LastUpdate int(10),
   SendEmail tinyint(1) DEFAULT '0' NOT NULL,
   Replieable tinyint(4) DEFAULT '0' NOT NULL,
   PRIMARY KEY (UserId),
   KEY UserId (UserId)
);

En versie 0.2 :)
changelog:
* ipadres in reactietable; (1 reactie per 3 minuten per ip)
* replieable in usertable; (of je op een user kan reageren)

• MikeN
Op donderdag 10 januari 2002 21:13 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Da's dan verder dan ik ben gekomen :+ ;)
LOL
Programmeurs zijn altijd welkom. Maakt ook niet echt uit hoeveel ervaring je hebt, aangezien de code altijd gecontroleerd gaat worden, maar in that case is er iig een basis, en hoeft je scrippie alleen maar getweaked te worden :)
[..]
Waar kan ik beginnen :P :?
Ik hoor nog wel hoe het gaat, hou dit draadje in de gaten enzow.
Les 1: programmeurs zijn geen testers. Als je test moet je namelijk van de gebruiker's point of view kijken, en als je het geprogrammeert heb, dan kijk je van de programmeur's point of view.
Het was meer een programmer or tester :P
Maar we kunnen natuurlijk altijd elkaars code bekijken :)
Tuurlijk....

De database opzet is btw wel goed, maar kan dat foto_ niet verandert worden in gallery_ ofzow, nu lijkt het alsof het alleen maar om foto's gaat.

• Nielsz
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 21:54 schreef MikeN het volgende:

[..]

LOL
[..]

Waar kan ik beginnen :P :?
Ik hoor nog wel hoe het gaat, hou dit draadje in de gaten enzow.
[..]

Het was meer een programmer or tester :P
[..]

Tuurlijk....

De database opzet is btw wel goed, maar kan dat foto_ niet verandert worden in gallery_ ofzow, nu lijkt het alsof het alleen maar om foto's gaat.
Als Orphix een mooie opzet maakt voor de scripts is dat geen probleem voor jou, dan werk je gewoon met een prefix :Y) ;)

• MikeN
Op donderdag 10 januari 2002 21:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Als Orphix een mooie opzet maakt voor de scripts is dat geen probleem voor jou, dan werk je gewoon met een prefix :Y) ;)
Ja, maar ik moest de eerste keer die database layout twee keer doorlezen omdat ik op het laatst foto_photo zag staan :D

• Orphix
  • Niet online
Ik heb een vernieuwd plan online gegooid. hier (plan 3) kan je het krijgen.

Ik heb dus hosting tot mijn beschikking die voor het ontwikkelen en testen gebruikt kan worden. Verder zijn we dus nog opzoek naar scripters en designer(s). Taak verdeling staat ook in het plan.

Nielsz (of anderen) heb je al meer info over de mogelijkheden mbt integratie met GoT ?

• Nielsz
  • Niet online
Netjes :)
Scriptdesign ziet er goed uit :)

Over de cookies heb ik weinig info behalve:

ACM wrote:
Mja, echt ingewikkeld zijn ze niet, behalve dat ze in de database opgeslagen
zitten.

Hoe het met het nieuwe forum zit weet ik niet. Ik denk moeilijker. ACM heeft ook beloofd ons met raad en daad bij te staan om met de cookies te helpen

• MikeN
Het ziet er idd wel goed uit.
Ik ben wel bereid de root scripts te proggen. Design doe ik verder niet :P
Maar eerst zal er een ontwerp voor de .inc's moeten zijn denk ik, zodat er functie en object namen bekend zijn.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Wie heeft eigenlijk het Fok! fotoboek gemaakt? Want dat is eigenlijk precies wat we zoeken.. En aangezien de beide sites/forums toch heel erg op elkaar lijken, kunnen we toch ook gewoon fotoboek.tweakers.net nemen? Of past dat niet in het doel dat t.net heeft met hun site? Tis tenslotte ook echt een community..

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 11 januari 2002 09:38 schreef TripleM het volgende:
Wie heeft eigenlijk het Fok! fotoboek gemaakt? Want dat is eigenlijk precies wat we zoeken.. En aangezien de beide sites/forums toch heel erg op elkaar lijken, kunnen we toch ook gewoon fotoboek.tweakers.net nemen? Of past dat niet in het doel dat t.net heeft met hun site? Tis tenslotte ook echt een community..
dat is al eerder in de thread besproken
zal ff deze post editten als ik de quote heb gevonden
moment :)

<edit>

***update****
antwoord van Danny gehad:
Aangezien het fok fotoboek volledig draait op de db van Topix en t.net die binnenkort niet meer gebruikt hebben jullie bar weinig aan de huidige code vrees ik. Handiger zou zijn om gewoon de boel te scripten. Dat gaat waarschijnlijk sneller dan het ontcijferen van andermans code J

Grtz

Danny
dus tjah...
-----
bovenstaande is een quote van LuNaTiC (maar als ik die direct quote is de quote van danny weg :) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 11 januari 2002 09:53 schreef D2k het volgende:
dat is al eerder in de thread besproken
zal ff deze post editten als ik de quote heb gevonden
moment :)
Oeps, niet goed gelezen.. *slap* Zo, geregeld.. :)

Naja de opzet van dat fotoboek vind ik iig wel mooi.. Maar GoT moet het natuurlijk beter doen.. Hier lopen alle echte guru's.. :) (aka nerds voor non-believers)

• MikeN
Nog een vraagje: waar zal het fotoboek nou uiteindelijk gehost worden? Bij t.net of ergens anders?

• Nielsz
  • Niet online
Ik stel voor dat we een queries.inc.php gebruiken waar we alle queries in definieren.

Verder zie ik ff het nut niet van een login en logout functie. Dat kan imo fullautomatisch.

Verder zou ik ipv een pagina reply.php waar je kan editen, een edit.php maken.

MikeN; bij t.net natuurlijk :)

• Nielsz
  • Niet online
heeft Lunatic al iemand geregeld die het design gaat doen?

• MikeN
Op vrijdag 11 januari 2002 10:35 schreef Nielsz het volgende:
Ik stel voor dat we een queries.inc.php gebruiken waar we alle queries in definieren.
Dat is idd wel mogelijk, er zijn niet echt moeilijke, user configureerbare queries. In de search queries zou je dan een variabele op kunnen nemen ofzoiets, die je er bijvoorbeeld met eval uithaald oid. Of dat je de query in meerdere delen knipt, die later, met de searchstring ertussen, aan elkaar geplakt worden.
Verder zie ik ff het nut niet van een login en logout functie. Dat kan imo fullautomatisch.
Hoe fullautomatisch dan?
Je zal toch in 1 of andere manier moeten inloggen. Of bedoel je dat bij de eerste keer reactie plaatsen je moet inloggen en je dan gewoon 2 uur ingelogd blijft? Dan moet je nog steeds kunnen uitloggen, er zitten ook andere mensen achter computers.
Me2
MikeN; bij t.net natuurlijk :)
Owkee...

Over die designer, ik weet nog nix, en ik ken ook niemand die echt goed kan designen.... Is dit topic in W&G goed bekend?

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 13:46 schreef MikeN het volgende:

[..]

Dat is idd wel mogelijk, er zijn niet echt moeilijke, user configureerbare queries. In de search queries zou je dan een variabele op kunnen nemen ofzoiets, die je er bijvoorbeeld met eval uithaald oid. Of dat je de query in meerdere delen knipt, die later, met de searchstring ertussen, aan elkaar geplakt worden.
[..]
:?
ik bedoel gewoon een queries.inc.php:
define(query_search,"select * from blaat");
en dan in je hoofdprogramma $db->execute(query_search); .
Wat nou eval :)
Hoe fullautomatisch dan?
Je zal toch in 1 of andere manier moeten inloggen. Of bedoel je dat bij de eerste keer reactie plaatsen je moet inloggen en je dan gewoon 2 uur ingelogd blijft? Dan moet je nog steeds kunnen uitloggen, er zitten ook andere mensen achter computers.
[..]
begin v/d sessie: hij kijkt wat voor cookies er staan. Zijn ze goed, ben je ingelogd anders niet.
Me2
[..]

Owkee...

Over die designer, ik weet nog nix, en ik ken ook niemand die echt goed kan designen.... Is dit topic in W&G goed bekend?
Nee, moet wasigh Lunatic oid maar regelen.

• MikeN
Op vrijdag 11 januari 2002 14:00 schreef Nielsz het volgende:

[..]

:?
ik bedoel gewoon een queries.inc.php:
define(query_search,"select * from blaat");
en dan in je hoofdprogramma $db->execute(query_search); .
Wat nou eval :)
Stel je wilt zoeken naar alle berichten van user piet. Je kan niet voor elke querie iets inbouwen in je queries.inc.php. Dus zul je er iets variabels in moeten doen.
begin v/d sessie: hij kijkt wat voor cookies er staan. Zijn ze goed, ben je ingelogd anders niet.
Tja, maar die cookies kunnen weg zijn, dus moet er wel een inlogfunctie zijn, anders kun je nooit inloggen.
Nee, moet wasigh Lunatic oid maar regelen.
Owkee, ik w8 af.

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 10:35 schreef Nielsz het volgende:
Waarom? Ik vind de queries onderdeel van het 'eindscript', queries worden niet vaak herbruikt en zijn specifiek voor die pagina. Aangezien de database structuur vast ligt en in de toekomst niet ingrijpend zal veranderen is het imo onnodig om de queries op een centrale plaats op te slaan.
Ja ik ben hier dus uitgegaan dat we geen forum cookies/sessies kunnen uitlezen! Ik had begrepen dat dit technisch niet haalbaar was dus heb ik voor deze methode gekozen. Hierbij gebruiken we dus onze eigen sessies en maken deze aan wanneer je inlogt. De inloggegevens halen we dan uit de GoT database. Tuurlijk zou de sessie-stelen optie mooier zijn, maar ik zie niet zo in hoe dat zou moeten.
Als we later overgegaan op het 'sessie-steel' systeem (of een ander login systeem) kan je van login.php een hele snelle re-direct pagina maken, waardoor je 2 snelle re-directs nodig hebt om in te loggen. Dit is nauwelijks merkbaar voor de bezoeker.
Tja dat is een design-keuze. Ik vond dat alle reply-bewerkingen bij een en dezelfde bestand hoorden en dan via een argument de actie door geven. Ik ben bang dat je bij een edit.php veel dubbele code gaat krijgen.

my 2 cents :)

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 09:04 schreef MikeN het volgende:
Maar eerst zal er een ontwerp voor de .inc's moeten zijn denk ik, zodat er functie en object namen bekend zijn.
Jups, daar zorg ik voor. Zal binnenkort de includes een body gaan geven. Dat komt wel goed.

Wat ik nu dus nodig heb is iemand die zegt 'ja ik wil [file].php' wel maken :)

En wat nog meer nodig is is een mooie HTML-template, anders moet ik me er straks aan wagen (en dat wil je niet :P) :)

• MikeN
Ik ben wel bereid de front-end scripts te doen. Hoeveel (allemaal :?) en welke maakt me niet zoveel uit.
Ik wil ook altijd wel meehelpen met de .inc's

• Mithrandir
  • Laatst online: 14-09 20:56
Wow jongens, jullie doen goed werk!!

Maar ik kan misschien wel designen :P (klik mijn huisje :))

Verbouwing

• MikeN
Op zaterdag 12 januari 2002 20:28 schreef DinoRaptor het volgende:
We hebben nog maar weinig gedaan hoor :P
Daarvoor raad ik je aan ff contact op te nemen met LuNaTiC. Ik ga er niet over.....

• Mithrandir
Op zaterdag 12 januari 2002 20:31 schreef MikeN het volgende:

[..]

We hebben nog maar weinig gedaan hoor :P
[..]

Daarvoor raad ik je aan ff contact op te nemen met LuNaTiC. Ik ga er niet over.....
Heb je eigenlijk wel gekeken??

iig: die post was niet alleen voor jou hoor :)

Verbouwing

• Orphix
  • Niet online
Ik heb nu niet zoveel tijd, zal er morgen weer even aan werken, maar wou toch ff wat zeggen.
Op zaterdag 12 januari 2002 19:22 schreef MikeN het volgende:
Ik ben wel bereid de front-end scripts te doen. Hoeveel (allemaal :?) en welke maakt me niet zoveel uit.
Ik wil ook altijd wel meehelpen met de .inc's
MikeN, ik heb je genoteerd. Ik wacht af of er nog meer geinteresseerden zijn en anders zullen we het met z'n 2-en moeten doen :) (de includes hoef je zowiezo niet te doen)
Op zaterdag 12 januari 2002 20:28 schreef DinoRaptor het volgende:

No offence, maar ik vind je homepage niet echt uitschitteren qua design. Als je denkt dat je in staat bent een mooi design in elkaar te klussen. Probeer dan iets te maken en stuur het naar mij op.
Op zaterdag 12 januari 2002 20:31 schreef MikeN het volgende:
Daarvoor raad ik je aan ff contact op te nemen met LuNaTiC.
Ik ga er niet over.....
LuNaTiC heeft alleen de aanzet gegeven, hij heeft zelf aangegeven niet de coordinatie te willen doen. Je moet dus contact opnemen met mij hierover.

• MikeN
Op zaterdag 12 januari 2002 20:38 schreef Orphix het volgende:
Ik heb nu niet zoveel tijd, zal er morgen weer even aan werken, maar wou toch ff wat zeggen.
[..]

MikeN, ik heb je genoteerd. Ik wacht af of er nog meer geinteresseerden zijn en anders zullen we het met z'n 2-en moeten doen :) (de includes hoef je zowiezo niet te doen)
Is te doen ;)
No offence, maar ik vind je homepage niet echt uitschitteren qua design. Als je denkt dat je in staat bent een mooi design in elkaar te klussen. Probeer dan iets te maken en stuur het naar mij op.
Ik probeerde het nog een beetje genuanceerder te zeggen :P
LuNaTiC heeft alleen de aanzet gegeven, hij heeft zelf aangegeven niet de coordinatie te willen doen. Je moet dus contact opnemen met mij hierover.
Op vrijdag 11 januari 2002 12:28 schreef Nielsz het volgende:
heeft Lunatic al iemand geregeld die het design gaat doen?
:? :?
Maar ja, misschien dat een beetje bekendmaking in W&G helpt ofzow, het is misschien wel een crosspost, maarja, zo komt er niemand.

• Orphix
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 20:42 schreef MikeN het volgende:
Maar ja, misschien dat een beetje bekendmaking in W&G helpt ofzow, het is misschien wel een crosspost, maarja, zo komt er niemand.
Ja Nielsz had het meer over bekendmaken. Als ik nu daar een post ga neerzetten dat we op zoek zijn naar een designer dan zal dat niet in overeenstemming zijn met de faq. Wanneer een modje zoiets plaatst, gewoon even een simpele verwijzing en het is in overleg gebeurt, dan is het geen probleem.
Nouja als er weinig reacties zijn zal ik een mod van W&G benaderen.

• Mithrandir
Op zaterdag 12 januari 2002 20:38 schreef Orphix het volgende:
[..]

[..]

[..]

lol... Dat was geen serieuse post... Dit is voor een aardrijkskunde werkstuk waarvan ik de site in een uurtje of 2 in elkaar heb geflanst :)

Maar ik zal ff wat gaan proberen.

Voordat ik begin: GoT stijl/kleur?

Verbouwing

• Orphix
  • Niet online
Op zaterdag 12 januari 2002 21:19 schreef DinoRaptor het volgende:
lol... Dat was geen serieuse post...
oooh ... ja ik neem alles hier bloedserieus ;) :)
Voordat ik begin: GoT stijl/kleur?
Nope, wel herkenbaarheid (ik laat de invulling daarvan aan jou over ;)

• Orphix
  • Niet online
*karatekick*

Aangezien er geen vloedstroom is van designers :P ;) heb ik zelf maar een opzet gemaakt.
PICS!
Die kan je hier vinden, nouja 1 maar de index pagina:
GoT Gallery design

Voor opmerkingen houd ik me aanbevolen.

disclaimer: ik ben meer programmeur dan designer ;)

Verwijderd

Looks good to me

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Mensen ik heb erg slecht nieuws ;(

Afgelopen week is gebleken dat er al plannen bestonden voor het ontwerp van een tweakergallery (gekoppeld aan T.net). Dit werd overigens pas duidelijk toen dit draadje al op volle toeren was.

Het komt er dus op neer dat Femme zelf een gallery aan het ontwerpen is, en die doet ie zelf omdat er veel t.net specifieke dingen in komen (zoals koppeling met producten uit de pricewatch voor de pc configuratie lijstjes die mensen zullen kunnen samenstellen).

Dat wil ook zeggen dat wat er nu dus wordt gemaakt waarschijnlijk amper gebruikt zal worden ;(

Ik heb dit zo snel mogelijk uitgezocht omdat ik er een hekel aan heb om mensen aan het lijntje te houden. Ik betreur het dan ook hoe dit gelopen is terwijl veel mensen al aardig wat werk verschoven hierin hadden ;(.

Ik wil iedereen erg bedanken voor jullie inzet, medewerking, ideeen, tijd en enthousiasme dat jullie voor dit project al hadden gegeven, maar ik vrees dat dit project stopgezet moet worden ;(.

• Nielsz
  • Niet online
:(

• [ti]
  • Niet online
Mooi man, die interne communicatieflow :P

• Orphix
  • Niet online
pff mooi is dat dan :(

En dat terwijl ik Femme hier gisteravond nog rond heb zien hangen in P&W :?

Nougoed ... iemand nog interesse in een gallery opzet? ;)

* Orphix baalt er wel een beetje van

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 12:33 schreef Orphix het volgende:
pff mooi is dat dan :(

En dat terwijl ik Femme hier gisteravond nog rond heb zien hangen in P&W :?

Nougoed ... iemand nog interesse in een gallery opzet? ;)

* Orphix baalt er wel een beetje van
* LuNaTiC baalt er ook van hoor...

Ik had dit liever ook anders gezien. Een gallery kan natuurlijk altijd nog gemaakt worden. Als tijdelijke oplossing ofzo? Bovendien legt Femme de nadruk op T.net maar ik durf de beweren dat de meerderheid van de Gotters niet eens op T.net komt (en ik weet ook niet of er een plan komt van een grotere koppeling van T.net en GOT.

Dus zeg het maar.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:05

Exterazzo

Qeasy

gewoon nog 1tje maken :)

Audentia

• MikeN
:( :( :( :(

Zo'n gallery moet juist gekoppeld zijn aan GoT. De users op GoT kennen elkaar veel beter dan op T.net....

Voordeel: meer tijd over voor m'n interactieve web-strategie game

• Orphix
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 15:13 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik had dit liever ook anders gezien. Een gallery kan natuurlijk altijd nog gemaakt worden. Als tijdelijke oplossing ofzo? Bovendien legt Femme de nadruk op T.net maar ik durf de beweren dat de meerderheid van de Gotters niet eens op T.net komt (en ik weet ook niet of er een plan komt van een grotere koppeling van T.net en GOT.

Dus zeg het maar.
Nou ik neem aan dat wanneer het nieuwe forum er is er meer openheid is en dat T.Net meer als geheel zal optreden. Ik zie dus een grote integratie tussen t.net - GoT - Pricewatch - Gallery - Shop. Ik heb geen zin om aan iets te beginnen wat over een paar maanden weer vervangen wordt. Dit is ook voor de GoT-er niet praktisch.
Inderdaad is GoT veel meer een community dan t.net maar het zou me niks verbazen als de user-databases van GoT en t.net gecombineerd worden en dan geldt zo'n gallery dus voor beiden partijen (t.net als got).

• Orphix
  • Niet online
quote!=edit

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 15:54 schreef Orphix het volgende:

[..]

Inderdaad is GoT veel meer een community dan t.net maar het zou me niks verbazen als de user-databases van GoT en t.net gecombineerd worden en dan geldt zo'n gallery dus voor beiden partijen (t.net als got).
Dat zit er (om een vage reden :? ) dus niet in

• Orphix
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 16:12 schreef Nielsz het volgende:
Dat zit er (om een vage reden :? ) dus niet in
Ook niet in de toekomst? Enige reden die ik kan bedenken is omdat je dan name-clashes kan krijgen...

• Nielsz
  • Niet online
[topic=372446]
Pagina: 1 2 Laatste