PC-Site.nl gedupeerden hier verzamelen!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

gewoon met z'n allen hierheen op een afgesproken tijdstip

Resultaat voor pcsite.nl

Domain name pcsite.nl (second domain)

23-03-2000

Organisation Datafix Benelux B.V.I.O.

Biezenwade 2

3439 NW

NIEUWEGEIN

Last update 22-06-2001

Status active

Maintainer NL Domain Registry

Administrative contact W. Van Rooy

+31 30 6340507

postmaster@pcsite.nl

Registrar InterNed Services *D

Weberstraat 50

1446 VV

PURMEREND

Technical contact IS Beheer

+31 299 476185

beheer@is.nl

Nameserver ns1.is.nl

213.133.33.2

Nameserver ns2.is.nl

213.196.21.3

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op maandag 21 januari 2002 16:56 schreef M_M_M het een hoop
Bedankt voor je bijdrage (heb je je daarvoor geregistreerd?), maar dat is het oude adres.. Niet het nieuwe adres, dat staat hier ook al ergens..

• TripleM
*verkeerde knopje*

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik geloof dat het hier al eerder genoemd is , maar ff voor wie er in geintereseerd is:

het adres van datafix is:

Harmelerwaard 17 - harmelen

ik heb trouwens dit document:

[img] http://huizen.dds.nl/~ecl/stage.jpg [img]

denken julie dat ik hier iets aan heb??

/edit

plaatje wil niet lukken , klik hier

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat lijkt op een schuld van de heer Visser persoonlijk op een niet nader onthulde stagair.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kut, kut, kut.

Voor de volgende keer:

Geboortedatum en plaats van de genen waar je dat soort dingetjes mee opstelt erbij, en liefst ook rijbewijsnummer of paspoortnummer. Ook van jezelf overigens.

Ik heb nogal eens grote dingen verkocht, welke soms werden meegenomen en het geld later gestort (telefonisch, desnoods kosten Hfl 15,- voor jou, maar op 10.000,- ook niet uit) en mensen keken dan wel wat vreemd op, maar altijd werd er netjes getekend. En betaald.....

Wie is namelijk H.Visser? Zeg jij het maar. heb je eventueel ook nog een stagecontract waar wat meer info op staat. Op dit moment kan H.Visser zeggen: Ik ken jou niet. Ik ben dat niet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er staat wel een handtekening op. Deze handtekening ligt ongetwijfeld ook bij de Kamer van Koophandel bij een van zijn vennootschappen. Misschien matcht het wel.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik weet dat het papier met handtekening wat ik heb niet helemaal waterdicht is. Maar het is mooi wel getekend onder zijn eiegn naam , niet onder de naam van datafix.

dus zelfs als datafix failliet gaat heb ik nog recht op mijn geld.

mocht er nou echt moeilijk over gedaan gaan worden dan weet ik ook nog genoeg mogelijkheden om moeilijk te doen...Afbeeldingslocatie: http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/contrib/edoom/GlowingDemon.gif

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Als eerste leef ik mee met jullie :'(

Mensen die steeds rembours zeggen dit heeft geen zin om het te vertellen ze zijn er nou ook wel achter gekomen. En ze verder de grond in stampen heeft geen zin.

Ik zou met dit probleem niet te lang w88 daar doe je jezelf niet goed aan. verzamel zoveel mogelijk briefen emails info enzo zodat je duidelijk en met veel man kan aantonen dat ze flink fout zitten en er voor zorgen dat die mensen nooit maar dan ook nooit meer zoiets kunnen doen.

Door deze topic zullen hopelijk nog veel mensen wakker worden en niet zomaar wat kopen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb vandaag contact gehad met dhr.Visser via de mobiele telefoon.

en ik denk dat ik dus geen geld meer ga krijgen...
het was zo als gewoonlijk weer "er is nog geen geld binnen gekomen van de klanten". en meer van dat soort verhalen.

Nou lijkt het mij sterk dat die klanten van datafix nog gaan betalen aangezien de telefoon bij datafix niet eens meer wordt opgenomen.

Natuurlijk ga ik nog wel door , en iedereen die via de PC site nog geld tegoed heeft moet ook zeker actie ondernemen!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik snap dat niet dat mensen vooruit betalen via internet, kan iemand me dat eens aan het verstand brengen?
Dit kan ik ook niet begrijpen, meestal zijn de verzendkosten wat lager maar dat weegt er toch niet tegen op. De veiligste manier is altijd nog via een incasso, ja velen denken rembours maar dat is niet zo. Je mag het pakket pas opmaken wanneer je aan de postbode hebt betaald. Een incasso kan je binnen 30 dagen nog ongedaan maken. Dus is de optie incasso, kies dan incasso...

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:45 schreef Viper_Dark het volgende:
Als eerste leef ik mee met jullie :'(

Mensen die steeds rembours zeggen dit heeft geen zin om het te vertellen ze zijn er nou ook wel achter gekomen. En ze verder de grond in stampen heeft geen zin.

Ik zou met dit probleem niet te lang w88 daar doe je jezelf niet goed aan. verzamel zoveel mogelijk briefen emails info enzo zodat je duidelijk en met veel man kan aantonen dat ze flink fout zitten en er voor zorgen dat die mensen nooit maar dan ook nooit meer zoiets kunnen doen.

Door deze topic zullen hopelijk nog veel mensen wakker worden en niet zomaar wat kopen.
Wat is dat nou voor raar advies, dat zegt iedereen al.
Alsof je onder rembours eerst het pakketje mag openmaken om te kijken wat erin zit |:( , ik bedoel als iemand je wilt naaien doet ie dat heus wel hoor.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoe staat het er nu voor? al wat meer ondernomen?
Keep us informed :)

Verwijderd

Enige kans is gewoon langs gaan en persoonlijk geld terug eisen. Met minimaal 2 personen. Neem bewijs mee en een uitprint van dit forum. (Voor het geval dat hij politie roept)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Paar dozen pizza's en andere bezorg-diensten op hun naam & adres laten bezorgen voor een paar dagen :)
KPN bellen dat er een storing in het telefoon net zit daaro, en met spoed en monteur nodig.
Anders de kliklijn erheen sturen :) BSA enzo, Buma/Sterma wilt die mp3 collectie daar ook wel zien :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 10:37 schreef RaZ het volgende:
Paar dozen pizza's en andere bezorg-diensten op hun naam & adres laten bezorgen voor een paar dagen :)
KPN bellen dat er een storing in het telefoon net zit daaro, en met spoed en monteur nodig.
Anders de kliklijn erheen sturen :) BSA enzo, Buma/Sterma wilt die mp3 collectie daar ook wel zien :)
en dan? heb je dan je geld terug?

Verwijderd

Ik zou zeggen, verhaal je direct op de heer Visser in prive.
Dat lijkt me gegeven de omstandigheden het meest effect sorteren.

Hoe zit het in elkaar ?

Datafix Benelux B.V.
Directie: Visser Holding B.V.
Enig aandeelhouder: Visser Holding B.V.

Visser Holding B.V.
Directie: Harry Visser
Enig aandeelhouder: Harry Visser

En wat stelt art. 11 uit Boek 2 B.W.

Art. 11.

De aansprakelijkheid van een rechtspersoon als bestuurder van een andere rechtspersoon rust tevens hoofdelijk op ieder die ten tijde van het ontstaan van de aansprakelijkheid van de rechtspersoon daarvan bestuurder is.

En laat dat nu toch de heer Visser zijn....
Deze hangt dus ook met zijn prive vermogen voor de vorderingen die jullie op Datafix Benelux B.V. hebben.

Ik zou niet de route van faillissement op gaan:
Fiscus, bedrijfsverenigingen en (ex) werknemers zijn zwaar preferent. Dan komen de banken en dan pas je cdrommetje.

Gewoon een aantal vorderingen bundelen (desnoods dragen een aantal van jullie je vorderingen op Datafix Benelux B.V. over aan een van jullie die) dan consevatoir beslag gaat leggen.

Als je dan toch consevatoir beslag gaat leggen, doe het dan goed:

Zowel op Datafix Benelux B.V. als op Visser Holding B.V. en vooral op Harry Visser in prive.

Eens kijken wat de heer Visser zal gaan doen als hij niet meer kan beschikken over zijn bankrekeningen in prive...

succes.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 01 februari 2002 17:34 schreef mkraak het volgende:
En laat dat nu toch de heer Visser zijn....
Deze hangt dus ook met zijn prive vermogen voor de vorderingen die jullie op Datafix Benelux B.V. hebben.

Ik zou niet de route van faillissement op gaan:
Fiscus, bedrijfsverenigingen en (ex) werknemers zijn zwaar preferent. Dan komen de banken en dan pas je cdrommetje.

Gewoon een aantal vorderingen bundelen (desnoods dragen een aantal van jullie je vorderingen op Datafix Benelux B.V. over aan een van jullie die) dan consevatoir beslag gaat leggen.

Zowel op Datafix Benelux B.V. als op Visser Holding B.V. en vooral op Harry Visser in prive.

Eens kijken wat de heer Visser zal gaan doen als hij niet meer kan beschikken over zijn bankrekeningen in prive...

succes.
Je vergeet dat art. 2:11 pas in stelling gebracht kan worden als de bestuurder/rechtspersoon (Visser Holding B.V.) als bestuurder aansprakelijk is. Dat wil zeggen een bad boy is geweest en op grond van 6:162, 2:9 of 2:248 en 2:249. Je moet als bestuurder wel hele rare dingen doen voordat je als bestuurder van een B.V. aansprakelijk bent.

Overigens vergeet je bij faillissement de grootste preferent van allemaal: de curator zelf (boedelschuld) en het feit dat banken meestal separatist zijn (pandrecht, hypotheek) en dus alsof er geen faillissement is gewoon kunnen uitwinnen voor zichzelf.

Verwijderd

Balen hoor.. Als ik dit zo lees moet ik meteen terugdenken aan het gedoe met Klein Informatica toendertijd, wat me (en vele anderen) ook enorme hoofdpijn heeft opgeleverd :(

Sterkte ermee!

(sindsdien doe ik ook niks meer op vooruitbetaling, alleen nog rembours)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien is het een optie, om de media in te schakelen, er zijn genoeg (tv)programma's die dit soort zaken behandelen, als alle gedupeerde een brief/email schrijven naar bijvoorbeeld "opgelicht" kan je misschien meer bereiken.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op vrijdag 01 februari 2002 17:34 schreef mkraak het volgende:

succes.
even een vraagje , hoe kan je de vorderingen bundelen?
en hoe leg je conservatoir beslag?

en heb ik in zo'n situatie ook iets te zeggen met mijn stagevergoeding?

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Als je het via een Girokaart doet dan kan je meestal bij de bank het geld laten terug afschrijven als zijnde een verkeerde afschrijving.

De bank heeft er namelijk niks mee te maken of jij wel of niet dat geld van die winkel terug eist, hun zal het geen reet interesseren of jij een proces aan je broek krijgt voor wanbetaling.

Freelance tweaker

Verwijderd

Hoi,
Je vergeet dat art. 2:11 pas in stelling gebracht kan worden als de bestuurder/rechtspersoon (Visser Holding B.V.) als bestuurder aansprakelijk is. Dat wil zeggen een bad boy is geweest en op grond van 6:162, 2:9 of 2:248 en 2:249. Je moet als bestuurder wel hele rare dingen doen voordat je als bestuurder van een B.V. aansprakelijk bent.
Daar heb je gelijk in maar deze bestuurder (Visser Holding B.V.)is een overeenkomst aangegaan namens de vennootschap terwijl hij wist of er niet aan hoefde te twijfelen dat de vennootschap niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen (het leveren). Indien de crediteur de bestuurder daartoe aansprakelijk kan stellen komt hem een schadevergoedingsvordering toe tegen de bestuurder persoonlijk. Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.
Ook: HR 19 januari 1993, NJ 1993, 301 JMG-henkel.

Uit de casus blijkt een ruime betrokkenheid van de bestuurder van Visser Holding B.V. ten tijde van het aangaan van de overeenkomst voor Dataflex Benelux B.V.
Overigens vergeet je bij faillissement de grootste preferent van allemaal: de curator zelf (boedelschuld) en het feit dat banken meestal separatist zijn (pandrecht, hypotheek) en dus alsof er geen faillissement is gewoon kunnen uitwinnen voor zichzelf.
Ook daar heb je gelijk in, maar het doel is nu juist om geen faillissement uit te lokken, doch door het leggen van beslag te dwingen tot hetzij levering hetzij terugbetaling van de reeds gedane betalingen.
even een vraagje , hoe kan je de vorderingen bundelen?
Met bundelen bedoel ik hier dat een persoon de vorderingsrechten verkrijgt (tot levering van de zaken) op
Dataflex Benelux B.V.
Dat kan door middel van een akte (overeenkomst tot overdracht van het voredingsrecht tot levering van de zaak) en mededeling aan Dataflex Benelux B.V., zie art. 3:94 BW.
Doel is een wat ruimere claim te krijgen voor beslag.
en hoe leg je conservatoir beslag?
Dat voert wat te ver hier, het komt er op neer dat je verlof moet krijgen van de president van de rechtbank en daartoe een verzoekschrift in moet dienen. Krijg je toestemming tot conservatoir beslag, dan dien je tegelijkertijd een rechtzaak aan te spannen waarbij je je vordering op Dataflex Benelux B.V. c.s. tot inzet maakt.

Het wordt dan wel serieus en gaat wat geld kosten.
Maar dan heb je wel wat... >:)

Verwijderd

en heb ik in zo'n situatie ook iets te zeggen met mijn stagevergoeding?
Dat is een vordering als alle anderen. Je bent nu niet meer in (loon)dienst. In geval van faillissement zou het wat anders kunnen worden.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zondag 03 februari 2002 11:52 schreef mkraak het volgende:

[..]

Dat is een vordering als alle anderen. Je bent nu niet meer in (loon)dienst. In geval van faillissement zou het wat anders kunnen worden.
dus als we bijvoorbeeld alle vorderingen van de pc-site bundelen en die van mij er bij doen zou dat als een vordering beschouwd kunnen worden?

en dan is er nog een probleem..
veel mensen hebben niet eens een orderontvangst bevestiging , die hebben aleen maar het afschift van de bank , is dit genoeg?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 03 februari 2002 11:44 schreef mkraak het volgende:
Hoi,
[..]

Daar heb je gelijk in maar deze bestuurder (Visser Holding B.V.)is een overeenkomst aangegaan namens de vennootschap terwijl hij wist of er niet aan hoefde te twijfelen dat de vennootschap niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen (het leveren). Indien de crediteur de bestuurder daartoe aansprakelijk kan stellen komt hem een schadevergoedingsvordering toe tegen de bestuurder persoonlijk. Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.

[..]
Met alle respect, maar handboeken en jurisprudentie quoten kan ik ook wel. Feitelijk is het zo dat persoonlijke aansprakelijkheid van een bestuurder van een B.V. niet snel aangenomen wordt. Daarom onderschrijf ik een stellige conclusie zoals van jouw kant niet erg snel. Je hebt erg weinig feiten over de casus en overigens totaal geen inzicht in de financiele handel en wandel van meneertje visser en zijn B.V.'s, alleen dat ie niet zo best betaalt.

Daarom zou ik graag zien dat je antwoorden (die overigens eens heerlijk juridisch inhoudelijk zijn op GoT :9) wat meer aansluiten op de feitelijk voorhanden informatie en dus wat voorzichtiger zijn, zonder teveel hoop te vestigen bij betrokkenen op feitelijk onbekende gronden.

Overigens prettig om eens een 'partner in crime' te ontmoeten op GoT...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 03 februari 2002 11:44 schreef mkraak het volgende:
Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.
[mierenneukmode]het is HR 15 januari 1993[/mierenneukmode]

Overigens kan ik je aanraden voor deze vragen de 'blauwe bijbel' open te slaan (Asser-Maeijer, Vertegenwoordiging en Rechtspersoon, De N.V. en de B.V., in dit geval nr. 323).

In de noot bij de JMG-Henkel einduitspraak in NJ 1998/270 geeft de eerste zin de verhoudingen mooi weer:'..dat de persoonlijke aansprakelijkheid van de ...bestuurder van een rechtspersoon niet te gemakkelijk en slechts onder bijzondere omstandigheden kan worden aanvaard'.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52
Goed goed, mensen, ik zie een hoop mooie woorden en een hoop gequote uit wetboeken etc. maar ik heb het idee dat er niet echt iets concreets gebeurt... Ik begin zo langzamerhand wel een beetje het idee te krijgen dat ik mijn geld nooit meer teug zal zijn.

Ik zelf heb geen enkel verstand van rechten etc en het enige idee dat ik zou kunnen opperen is de consumenten bond inschakelen, maar ik geloof dat iemand dat reeds gedaan heeft.

Dus daarom, gebruik die kennis jullie alsjeblieft ten goede!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als advocaat van Visser en een dikke rekening?

Verwijderd

waar het op neer komt WinME is dat men probeert om Visser persoonlijk (hoofdelijk) aansprakelijk te stellen. Dat kan alleen als men hem doelbewust hufterig management kan verwijten en bewijzen. En in dat laatste zit hem de kneep: tegen iemand hufterig management bewijzen is heel moeilijk, hoe kan je bewijzen dat de persoon willens en wetens zijn toko liet ploffen of dat de persoon willens en wetens niet uitbetaalde? Misschien kan je er de jaarrekeningen van PC-site op naslaan maar het bewijzen is heel moeilijk!

Je kan ook ff nl aan Visser vragen wie de curator is of anders weet de KvK waar PC-site is ingeschreven wel!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef a_viss het volgende:
Bedrag: 116,00
Status: Begin NOVEMBER!!! besteld, geen orderbevestiging, later wel een mailtje dat het geheugen niet leverbaar was en dat ze het geld terug zouden boeken NOT dus. Inmiddels meerdere keren gemailed en ookk meerdere keren gebeld en toen ook nog mensen aan de lijn gehad.
Resultaat tot nu toe? NUL

Dit is het mailtje wat ik van pc-site heb ontvangen

Geachte heer/mevrouw

Afgelopen weekend heeft u bij ons 512MB pc133 geheugen besteld voor de prijs
van 99 gulden. Helaas is dit geheugen niet meer voor deze prijs leverbaar.
Door een productie/leveringsstop bij een groot aantal geheugenfabrikanten
zijn de prijzen van geheugen afgelopen weekend explosief gestegen.Deze
leveringstop is door de fabrikanten ingezet vanwege de lage geheugenprijzen
van de afgelopen tijd.

Door deze leveringstop van de fabrikanten zijn wij genoodzaakt om uw
bestelling te annuleren. Helaas hebben wij geen kans gehad om de
prijswijziging eerder door te voeren op onze site omdat deze in het weekend
plaats vond. Mocht u er voor hebben gekozen om uw bestelling via de bank te
betalen dan zullen wij uw geld zodra wij dit ontvangen retourneren.

Wij hopen op uw begrip voor deze situatie en bieden u onze excuses aan.

Met vriendelijke groet,

PC-Site

p.s. voor meer informatie kunt u het volgende nieuwsbericht lezen:
http://www.tweakers.net/nieuws/19148

Hopelijk kunnen wij met zijn allen misschien ons geld terugkrijgen en anders een advocaat in onze arm nemen (misschien gezamelijk)

gr. arjan visscher
ajw.visscher@hccnet.nl
LOL als je iets besteld voor een prijs, kan ie NIET geannuleert worden, omdat hun dan verlies maken!!! dus ze hadden het gewoon moeten leveren.

• TripleM
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels door de juridische bomen het bos ook niet meer zie.. Het mooie van recht, er is altijd wel iemand die het niet met je eens is.. :)

Ik heb er ook niet veel tijd aan kunnen besteden vanwege mijn werk en dingen die ik daarnaast nog doe.. Maar ik ben nog lang niet klaar, die vordering is nog niet verjaard.. :)

Ik hou jullie op de hoogte als ik een reactie krijg.. (Zal wel niet maar toch) En zo niet, dan wordt het ben ik bang toch tijd dat ik eens op bezoek ga in Harmelen..

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

eventueel wil ik wel het mobiele nummer van dhr visser doorgeven aan tripleM

msn: theunknown@hotmail.com

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik snap dat niet dat mensen vooruit betalen via internet, kan iemand me dat eens aan het verstand brengen?
helemaal mee eens, lang leven Rembours !!

Verwijderd

Deze mail had ik al een poosje geleden gekregen.
05-12-2001

Ter overname aangeboden: Pcsite.nl - internet winkel

Gebaseerd op de navolgende onderdelen

-3 domeinnamen (Pcsite.nl/Pc-site.nl/Koopeenpc.nl)
-Totale internet-site + database
-Computer waar het geheel op draait
-Database Software ( licentie zelf regelen )
-Openstaande opdrachten
-Aanpassen site i.v.m wijzigingen
-Verpakkingsmaterialen en toebehoren
-Drie dagen ondersteuning in de vorm van installatie en uitleg

Door de snelle groei van de Pcsite werd dit voor ons een duidelijke belasting omdat wij ons voornamelijk bezig houden op de zakelijke markt. Dit is de reden om de Pcsite in de verkoop te doen.

Mocht u interesse hebben of nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0348-557687

Met vriendelijke groet,

Datafix Benelux BV
Dhr. Visser

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zaterdag 09 februari 2002 23:35 schreef Cybergurk het volgende:
Deze mail had ik al een poosje geleden gekregen.
05-12-2001

Ter overname aangeboden: Pcsite.nl - internet winkel

Gebaseerd op de navolgende onderdelen

-3 domeinnamen (Pcsite.nl/Pc-site.nl/Koopeenpc.nl)
-Totale internet-site + database
-Computer waar het geheel op draait
-Database Software ( licentie zelf regelen )
-Openstaande opdrachten
-Aanpassen site i.v.m wijzigingen
-Verpakkingsmaterialen en toebehoren
-Drie dagen ondersteuning in de vorm van installatie en uitleg

Door de snelle groei van de Pcsite werd dit voor ons een duidelijke belasting omdat wij ons voornamelijk bezig houden op de zakelijke markt. Dit is de reden om de Pcsite in de verkoop te doen.

Mocht u interesse hebben of nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0348-557687

Met vriendelijke groet,

Datafix Benelux BV
Dhr. Visser
Die mails heb ik dus nog moeten versturen , de bedoeling was dat de hele pc-site verkocht werd.

Arcus computers was geintereseerd maar die hebben er uiteinderlijk van afgezien

Verwijderd

En heeft de papieren tijger genaamd "GoT-knokploeg" al wat ondernomen? Of blijft het gelul in de ruimte?

- Ik wil hier geen negatieve reactie mee uitlokken, slechts vragen of al dat 'georganiseer' nog iets gaat opleveren? of dat jullie net als gemiddelde brave nederlanders, wel klagen maar tegelijk gewoon over je heen laat lopen...? -

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zondag 10 februari 2002 10:12 schreef Masta-T het volgende:
En heeft de papieren tijger genaamd "GoT-knokploeg" al wat ondernomen? Of blijft het gelul in de ruimte?

- Ik wil hier geen negatieve reactie mee uitlokken, slechts vragen of al dat 'georganiseer' nog iets gaat opleveren? of dat jullie net als gemiddelde brave nederlanders, wel klagen maar tegelijk gewoon over je heen laat lopen...? -
ik vraag me ook af of er nog wat gaat gebeuren.

iedereen die nog iets wil wtene kan me msm-en op theunknown@hotmail.com

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Aangezien het er sterk op begint te lijken dat er niets meet gebeurd heb ik zelf maar wat actie ondernomen.
(tripleM , doe jij nog wat? ik heb je al een week niet meer gehoord)

Eerst heb ik gebeld met de consumentenbond - rechtshulp.
Die raden mij aan om de KVK te bellen om te vragen of er failliesemnet of surseance was is aangevraagd , en om te kijken op thuiswinkel.nl om te kijken of ze daar staan ingeschreven.

Bij de KVK konden ze mij vertellen dat er geen surseance was aangevraagd en ook geen failiesement (er is nog hoop :))

ik heb ook nog gekeken bij thuiswinkel.nl maar daar staan niet erg veel winkels dus het is ook niet zo gek dat ze er niet bij staan.

omdat ik weinig zin had om nog een keer te bellen en het hele verhaal nog eens uit te leggen heb ik het volgende mailtje naar ze gestuurd:
Geachte heer/mevrouw

Ik heb een aantal vragen waarmee u mij misschien kunt helpen.

Ik heb van 3 september t/m 11 december 2001 stage gelopen bij het bedrijf Datafix Benelux BV. Voor deze stage heb ik echter nooit de toegezegde stagevergoeding (fl. 805, -) gekregen. Wel heb ik een ondertekend papier waarop staat dat ik dit geld tegoed heb (ondertekend door de directeur). Mijn vraag is: hoe kan ik dit geld krijgen als de directeur weigert te betalen?
Ik begrijp dat deze vraag weinig met de consumentenbond te maken heeft, toch zou ik graag uw advies hierover horen.

De tweede vraag die meer met de consumentenbond te maken heeft is deze:
Datafix Benelux BV had een online shop, www.pc-site.nl . Deze hebben zij plotseling van het internet afgehaald (dit was na dat mijn stage daar was afgelopen). Nu ben ik via het forum van www.tweakers.net er achter gekomen dat er mensen zijn die bestellingen hebben geplaatst bij de pc-site, vooruit hebben betaald en nooit iets hebben gekregen. Nadat de site van Internet af is gehaald is Datafix en de pc-site ook niet meer telefonisch bereikbaar geweest. Het gezamelijke badrag waar het hier om gaat is een bedrag van rond de 2000 gulden.(Dit bedrag is waarschijnlijk nog hoger omdat niet alle gedupeerden zich op dat forum bevinden)
Mijn vraag is of er voor deze mensen een manier is om hun geld terug te krijgen?

Overigens is Datafix volgens de Kamer van koophandel niet failliet en er is ook geen surseance aangevraagd.

Ik hoop dat u mij met deze vragen kan helpen.
dus ik wacht nu maar even hun antwoord af, zij zijn toch degene die moeten weten wat er in dit geval moet gebeuren.

Verder werd er eerder in deze thread al geadviseerd om een lijstje te maken met namen en zo. Volgens mij is dit nog steeds niet gebeurd (of heb ik iets gemist?)

ik heb het volgende lijstje al:

TripleM: fl 266,-
A-Viss: fl 116,-
Blob: fl 116,-
berco: fl 623,-
winME: fl 283,-
bobkruit: fl 333,-

nou wil ik van iedereen graag de volgende gegevens:

Naam ,straat ,woonplaats ,postcode ,liefts ook een telnr.
bedrag bestelling, datum bestelling, wat heb je besteld?

verder wil ik van iedereen die en orderbevestiging heeft gehad deze ook graag hebben. en als het ff kan ook een scan van het bankafschift waar op staat dat je betaald heb (je mag andere bedragen verwijderen)

mail dit naar:EDIT: weggehaald ivm span
en het is mischien ook wel handig om te msnen: weggehaald ivm span <-- NIET mailen naar dit adres , ik gebruik het aleen voor MSN

Ik hoop dat we zo wat verder komen want dhr.Visser mag hier echt niet ongestraft vanaf komen!

Verwijderd

lang leve de e-commerce!!!

niet slim jongens, vooruit betalen

boter bij de vis zeg ik altijd maar

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

faillisement vraag je na bij de faillissementsgriffie van de rechtbank in het arrondissement waar de vennootschap feitelijk gevestigd is. De KvK is altijd iets later met gegevens, de Rb loopt slechts 1 dag achter.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op donderdag 14 februari 2002 16:06 schreef Wekkel het volgende:
faillisement vraag je na bij de faillissementsgriffie van de rechtbank in het arrondissement waar de vennootschap feitelijk gevestigd is. De KvK is altijd iets later met gegevens, de Rb loopt slechts 1 dag achter.
en waar vind ik daar een telnr van?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
dit onderstaande mailtje is onlangs naar een juridisch adviseur gegaan:

Geachte Juridisch adviseur,

Een tijdje geleden heb ik via internet op pc-site.nl geheugen voor mijn computer besteld (116,00). Dit bedrag moest via de bank van te voren worden overgemaakt. Ik kreeg na een week ongeveer het bericht dat het geheugen niet op voorraad was maar dat hij zo spoedig mogelijk zou worden geleverd. Maar u raad het al, nu heb ik nog steeds niks ontvangen. Het blijtk nu dat ik niet de enige ben die dit is overkomen bij dit bedrijf, er zijn tot nu toe ong 6 mensen bekend met een totaal van ong 2500 gulden aan bestellingen.
zie hiervoor http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/368405/1?limit=25.
Inmiddels worden onze telefoontjes en emailte al maanden niet beantwoord.
Nu is onze vraag, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat wij ons geld terug krijgen of welke wegen wij moeten bewandelen.

Hopelijk kunt u ons een goede tip geven,

Met vriendelijke groet,

Arjan Visscher

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

maar wat dus iig moet gebeuren is een lijstje met gegevens maken , ik heb nog niets ontvangen!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

beslag leggen?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

jongens (en evt meisjes :) )
ik heb helaas geen tijd om het hele topic te lezen maar ik neem aan dat de consumentenbond hier ook al van weet ?

(een aantal journalisten kan mischien ook geen kwaad !)

{edit}

ik heb nu een heel stuk gelezen en AmdAthlon1800 maak dat lijstje af, neem eens contact op met TripleM

maak een achtielijst met mogeljkheden (dhr. Visser aanspreken is onderhand geen optie meer).

ik ben geen rechter, ik weet wel dat een BV. heel raar moet lopen als je de persoon (visscher) zelf wilt aanspreken.

mogelijkheden: (uit de losse pols !!)

media aandacht
- voordeel:
bedrijf gegarandeerd stuk

- nadeel
nog geen geld
zwartmaken van rechtspersonen kan wel eens raar uitpakken

Advocaat --> rechtzaak
-voordeel
grote slagings kans

-nadeel
-duur

tv programma etc.
-voordeel
slagingskans
de fun

-nadeel
lange wachttijd

----
zoek een aspirant advocaat (in opleiding oid.) die deze uitdaging tegen een schappelijk prijsja kan aannemen.

hij kan er misschien studieputen/stage mee halen en jullie maken op deze maniet volgens mij de beste kans geld te krijgen en er redelijk goedkoop vanaf te komen.

MAAR BEGIN MET EEN CENTRALE ORGANISATIE ROND DIT GEHEEL !

bovenstaande posts zijn leuk leesvoer maar niet concreet.

ga allemaal in op de post van AMDAthlon1800 en mail die spullen in een overzichtelijk mailtje

- Je NAW gegevens
- Je mail-history
- procuct + bedrag etc,(alles rond de order)
- je kwaliteiten (wat kun je, ben je advocaat ? heb je een pistool >:) )
- etc etc.

ik hoop dat jullie het redden en probeer hem vooral persoonljk aan te spreken !!!!!! Als je op een of andere manier zijn prive bezit aan kunt spreken ben je weer een paar ton verder (als hij een huis/auto/imboedel etc. heeft !)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op vrijdag 15 februari 2002 14:09 schreef xychix het volgende:
Ik neem aan dat de consumentenbond hier ook al van weet ?
inmiddels wel
ik heb nu een heel stuk gelezen en AmdAthlon1800 maak dat lijstje af, neem eens contact op met TripleM
Ik heb net alle gedupeerden gemaild , aleen van berco en winME heb ik geen mailadres.
mogelijkheden:

media aandacht
Advocaat --> rechtzaak
tv programma etc.
Ik denk niet dat we veel hebben aan media aandacht, de zaak is er te kelin voor en om datafix gegarandeerd stuk te maken hebben we geen media aandacht nodig.
----
zoek een aspirant advocaat (in opleiding oid.) die deze uitdaging tegen een schappelijk prijsja kan aannemen.

hij kan er misschien studieputen/stage mee halen en jullie maken op deze maniet volgens mij de beste kans geld te krijgen en er redelijk goedkoop vanaf te komen.

MAAR BEGIN MET EEN CENTRALE ORGANISATIE ROND DIT GEHEEL !
dit is op zich wel een redelijk idee , maar ik vraag me af hoe groot de slagingskans hierbij is. de centrale organisatie wil ik wel op me nemen.

andere mogelijke actiepunten:

aangetekende brief: volgens mij moet iedereen die persoonlijk sturen, ik kom denk ik nog wel met een voorbeeldbrief

2 weken na de aangetekende brief zijn er de volgende mogelijkheden:

deurwaarder of failliesementsanvraag , ik ben nog aan het uitzoeken wat de beste optie is.

• TripleM
Inmiddels heb ik AtlonXP1800 een mailtje gestuurd met mijn gegevens, ik zal dit weekend ook het afschrift inscannen waarop mijn betaling aan PCSite staat.

Verder is er deze week ook een brief naar Dhr. Visser gegaan namens de consumentenbond, met verzoek om zijn standpunt in dit geschil schriftelijk duidelijk te maken en wel binnen 2 weken.

Eens kijken of daar een reactie op komt..

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bel ff je bank op, die kunnen het meestal wel terug draaien voor je. Suc6 allemaal

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• TripleM
Op vrijdag 22 februari 2002 09:13 schreef eNaSnI het volgende:
Bel ff je bank op, die kunnen het meestal wel terug draaien voor je. Suc6 allemaal
Een duidelijk voorbeeld van "ik heb niet gelezen en ik heb meer posts nodig". |:(

De bank kan het niet terugdraaien, omdat het niet om een automatische incasso gaat. Bovendien kan dat slechts binnen een termijn van 30 dagen.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb slecht nieuws...

ik heb vandaag een van de ex-medewerkers gesproken.
wij zijn niet de enige schuldeisers. voor zo ver ik weet zijn er ook nog de volgende:

actebis (groothandel) +/- fl 50.000,-
werknemer: fl 40.000,-

verder zijn er ook nog 3 andere werknemers die nog op salaris van 3 maanden zitten te wachten.

nu is dit nog niet zo heel erg , hoe meer schuldeisers hoe sterker je staat. nu is er alleen nog het volgende probleem:
er valt niets meer te halen!het hele kantoor staat leeg!
dus een deurwaarder heeft helemaal geen zin meer. Failiesement aanvragen kan nog wel maar daar krijg je waarschijnlijk je geld niet mee terug.

ik heb zelf afgelopen week week wel een aangetekende brief gestuurd (namens mezelf , niet namens de anderen) maar dat zal weinig zin meer hebben ben ik bang.

zoals zo onderhand wel duidelijk is heeft dhr.visser ongeloofelijk veel mensen opgelicht , zelf zijn eigen personeel!

waar wij in ieder geval voor moeten zorgen is dat dhr.Visser nooit meer een nieuw bedrijf kan beginnen. (werken bij een baas kan hij ook niet , persoonlijke schuld...loonbeslag *D)

mischien dat een knokploeg toch nog een laatste mogelijkheid is >:)
ik krijg trouwens ze niewe mobiele nummer nog ,zal ik hier posten , kunnen we die onbruikbaar maken door je modem elke minuut uit te laten bellen >:)

• TripleM
Op vrijdag 22 februari 2002 20:18 schreef AtlonXP1800 het volgende:
ik krijg trouwens ze niewe mobiele nummer nog ,zal ik hier posten , kunnen we die onbruikbaar maken door je modem elke minuut uit te laten bellen >:)
Leuk, maar ook strafbaar.. Niet doen dus.. ;)

Er zijn andere mogelijkheden, geef hem op bij het Kredietregistratie bureau in Tiel (weet even de officiele naam niet meer, tis al laat), plaatselijke kranten, tv programma's, mail iedereen maar plat..

Ik ben inderdaad bang dat we het kunnen schudden, van een kale kip valt nu eenmaal niet te plukken..

Toch maar even de Pricewatch induiken en een nieuwe switch bestellen.. :(

Verwijderd

misschien dat je het kan gooien op Opzettelijk Mismanagement maar dat is wel heel moeilijk... Is er overigens geen bank crediteur?? die willen nog wel eens heeeeel happig zijn op hun geld...

het bureau het overigens het Bureau Krediet Registratie en het zit in Tiel.

• TripleM
Het laatste nieuws:

Ik heb net bericht gekregen van de K.v.K. dat er op 27-02-2002 een faillisement is uitgesproken over Datafix en de holding. Curator is:

Mr. E.A. Scheilen
Postbus 688
3430 AR Nieuwegein
Tel: 030-6052064

Er zal wel niets meer te halen zijn, maar misschien kan AtlonXP1800 contact opnemen met de curator voor alle zekerheid?

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb net contact gehad met dhr. Scheilen.

De enige mogelijkheid die wij nog hebben is het aan hem opsturen van de bewijsstukken. Ik neem aan dat dit in jullie geval een bankafschift is(een kopie) en de eventuele email correspondentie.(en dan natuulijk nog een begelijdend briefje)

Hij zij er wel bij dat de kans erg klein was dat we ons geld nog krijgen (dus je moet zelf maar zien of je er een postzegel aan wil verspillen)

eigenlijk is dit natuurlijk niet de goede oplossing want we weten zo onderhand allemaal wel wie het geld nu heeft...

ik zeg het nog maar eens: Dhr.Visser is hier de enige verantwoordelijke , hij heeft jullie geld!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:46
als je kan bewijzen dat het faillisement het gevolg is van mismanagement van die visser, dan kan hij persoonlijk aansprakelijk gesteld worden, zodat hij met zijn persoonlijke bezittingen de schulden moet afbetalen.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op maandag 04 maart 2002 16:09 schreef marsian het volgende:
als je kan bewijzen dat het faillisement het gevolg is van mismanagement van die visser, dan kan hij persoonlijk aansprakelijk gesteld worden, zodat hij met zijn persoonlijke bezittingen de schulden moet afbetalen.
dat er sprake is van mismanagement is wel zeker, maar de bedragen waar het hier om gaat zijn te laag om een rechtzaak te starten(ivm kosten advocaat enz.)

ik hoop er eigenlijk op dat een van de grotere schuldeisers dit gaat doen

Verwijderd

Dit is erg klote jongens, ik heb er geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen hoe dit is. Ik heb het al eens horen vallen in een eerdere post van iemand, maar is een programma als Breekijzer hier geen uitgelezen mogelijkheid? Het geldbedrag is te klein voor een rechtzaak, maar voor op televisie is dit natuurlijk wel interessant. En meestal komt daar nog een goed resultaat uit ook.

Don't flame me if you've tried it allready ;)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ehmz.

Verwijderd

ehmz?

ik doe weer wat fout zeker :( zzzzzzzzzzzzz

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:56
hmm wil ik dit topic lezen, doen er een aantal pagina's het niet, waaronder 1 en 2..
Kan iemand mij snel uitleggen wat er aan de hand is...

Dat Visser jullie heeft opgelicht heeft, heb ik al gelezen ...

• Roelant
  • Niet online
Probleem opgelost, Dhr. WinMe had een dusdanig brakke signature dat dat alle topics waarin hij reageerde vern**kte :(

Signature aangepast, probleem opgelost, gelieve ontopic verder te gaan :)

• Stubby
Ehh
sorry
mea culpa maxima
van geen kwaad bewust

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

en...? wat doen jullie? brief sturen of niet?
ik stuur er iig een omdat ik een grotere kans heb dan jullie.

klinkt mischien een beetje oneerlijk maar ik val officieel gezien onder personeel. Nu denk ik eigenlijk niet dat ik op de loonlijst gezet ben (wat wel had moeten gebeuren) dus ze kunnen hem ook nog pakken voor belastingontduiking.

Verwijderd

Beste mensen,

In reactie op jullie topic het volgende. Ik heb niet alles doorgelezen, maar als ik het verhaal een beetje mee krijg en ik de bv constructie zo bekijk is dit bedrijfje binnen afzienbare tijd failliet (als dit het al niet is) en dan kan een ieder met alle waarschijnlijkheid naar zijn centen fluiten. Dit is de harde maar Nederlandse waarheid volgens ons rechtssysteem.

Hoogstwaarschijnlijk hangt er bovenaan deze constructie nog een beheer bv'tje welke de verantwoordelijke geheel vrijpleit en dus de kans geeft weer helemaal opnieuw te beginnen.

Een aanraden voor een ieder is dus uit te vinden welke persoon exact verantwoordelijk is voor dit leed. Vraag bij de KvK even een inlognaam aan en je bent zo al een heel stuk verder. Veel goedkoper dan een deurwaarder, etc. En dan maar stalken. Levert soms nog wel eens iets op.

Voor alle gedupeerden veel succes en mocht je vragen hebben, mail/stel ze maar.

Verwijderd

Sorry voor mijn eerdere reactie, maar het houdt niet op bij Datafix zie ik net. Zoek nog even door. Als deze heer zijn constructie al zo in elkaar zet heeft hij nog meer. En dan is hij van rechtswege nog steeds aansprakelijk en kun je in sommige gevallen iemand zelfs persoonlijk aansprakelijk stellen voor een bv of meerdere. Wanbestuur, misleiding der crediteuren, onredelijke onmacht, etc....

Verwijderd

Kunnen de gedupeerden niet gewoon een incasso bureau inschakelen ?

er zijn veel van die "no cure no pay" bureautjes...

• i2Paq
  • Laatst online: 18:12

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Als jou geld door hun van jou rekening is afgeschreven dan kun je het via je creditcard, bank of postgiro gewoon laten terugstorten.
Ze doen het zelfs telefonisch.
Heb een keer iets via een website besteld, zij haalden het geld van mijn creditcard maar ik kreeg niets, 2 maanden later Visa gebeld en ze "haalden"het meteen terug.
Hetzelfde gehad met de Giro.

• Pascal Saul
  • Laatst online: 23-07 20:28
idd maar als JIJ zelf stort gaat het niet meer op. Alleen bij automatische incasso.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op donderdag 07 maart 2002 05:06 schreef BAZZA het volgende:
Kunnen de gedupeerden niet gewoon een incasso bureau inschakelen ?

er zijn veel van die "no cure no pay" bureautjes...
uhm... als je de thread even had doorgelezen had je gezien dat het bedrijf al failliet is...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:23 schreef AtlonXP1800 het volgende:

uhm... als je de thread even had doorgelezen had je gezien dat het bedrijf al failliet is...
Wat ik bedoelde eigenlijk was zo'n incasso bureau achter die man prive aansturen...

wat ik ervan begrepen heb in dit topic is dat eventueel mogelijk ;)

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

sorry , had ik je verkeerd begrepen.

het is waarschijnlijk wel mogenlijk aleen heb je volgens mij eerst een uitspraak van een rechter nodig en daar kan ik niet voor zorgen.

Verwijderd

(niet heledraad gelezen (sorry) maar de naam Visser...)

Weet iemand meer van Dhr. Visser ??
Bijv. complete naam of leeftijd etc. etc.?
Als ik de naam Visser hoor in combinatie met oplichting via internet weet ik genoeg.....
Krijg ook nog een paar euro's van een ene R. Visser.

/edit

Uit frustratie toch hele draad gelezen en het is niet de Visser die ik zoek...... Die is geboren in Den Haag en niet in Velsen.

maar iedereen succes

Verwijderd

Is er nog iemand bezig met deze zaak? De postings worden met de dag sporadischer. Helaas is er al met al veel geld mee gemoeid dus ik denk dat we het niet moeten laten verslonsen. Ikzelf zag net dat mijn mail aan Datafix door de heer Visser was geopend en gedelete. Hmmmmmm........dus blijkbaar 'leest' iemand Harry's mail wel.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op woensdag 13 maart 2002 15:29 schreef berco het volgende:
Is er nog iemand bezig met deze zaak? De postings worden met de dag sporadischer. Helaas is er al met al veel geld mee gemoeid dus ik denk dat we het niet moeten laten verslonsen. Ikzelf zag net dat mijn mail aan Datafix door de heer Visser was geopend en gedelete. Hmmmmmm........dus blijkbaar 'leest' iemand Harry's mail wel.
er is weinig meer om mee bezig te zijn , het enige wat je nog kan doen is een brief aan de curator sturen(heb ik ook gedaan).

hoe weet je dat je mailtje gelezen is? ik weet zeker dat dat niet door harry gedaan is. Er is kans dat designit(wat trowuens kennissen van harry zijn/waren) de mailbox leeg gegooid heeft. Ze zullen zo onderhand wel weten dat datafix niet meer bestaat.

Er is trouwens kans dat dhr.Visser inmiddels verhuist is maar dit weet ik nog niet helemaal zeker.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

We zitten inmiddels op 24 maart , iemand nog wat gedaan of van plan?
of is dit topic dood?

Verwijderd

25 inmiddels :)

Het allerlaatste wat we nog zouden kunnen doen is een programma als Kassa! aanschrijven, maar ik weet niet of dat de moeite wel waard is. En anders....tja, dan ben ik bang dat er weinig anders meer op zit dan je verlies incasseren. Heel spijtig allemaal, want ook voor mij gaat het om een behoorlijk bedrag.

Verwijderd

ZOIESO AANGIFTE DOEN BIJ PLAATSELIJKE POLITIE VAN DIT HELE FENOMEEN. ALS IEDEREEN DAT DOET, STA JE OOK STERKER, AANGEZIEN ALLES DAN WETTELIJK OP PAPIER STAAT, MET KRABBELS VAN POLITIE ERBIJ.

SUCCES! ENNE HEEFT EEN VAN DE GEDUPEERDEN RECHTSBIJSTANDSVERZEKERING? dAAR KUN JE NU BEROEP OP GAAN DOEN!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 12:17 schreef berco het volgende:
BEDRAG: FL623,- Begin november overgemaakt.
STATUS: NOPPES. Ondanks onderstaande belofte (naast telefonische beloftes):

Hierbij bevestig ik uw annulering van ordernr 550. Het door u betaalde bedrag van 550 gulden zal zo spoedig mogenlijk terug gestort worden, houd u er wel rekening mee dat dit 1 tot 2 weken in beslag kan nemen in verband met de boekhouding.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,

PC-Site

Sindsdien zijn de telefoon en de site onbereikbaar, en wordt er niet meer op mailtjes gereageerd. Google cache to the rescue: PC-Site is/was onderdeel van datafix.nl: "De PC-Site is onderdeel van DataFix Benelux bv".
Telefoon : 0348 - 55 76 87
Fax : 0348 - 55 78 62
eMail : info@datafix.nl <mailto:info@datafix.nl>

Dit bedrijf staat geregistreerd bij de kamer van koophandel (http://www.kvk.nl/kvk/kvk-online.html?type=h):

Die site is vooralsnog in de lucht. Gezien het adres/telefoonnummer gaat het om dezelfde persoon.
Via www.domain-registry.nl kwam ik achter het volgende:

Organisation:
Datafix Benelux B.V.I.O.
Biezenwade 2
3439 NW NIEUWEGEIN

Administrative Contact:
W. Van Rooy
Phone: +31 30 6340507 (afgesloten!)
E-mail: postmaster@pcsite.nl

Technical Contact:
Arjan Steevels
Phone: +31 299 476185
E-mail: beheer@is.nl

Registrar:
InterNed Services *D
Weberstraat 50
1446 VV PURMEREND

Domain Nameservers:
ns1.is.nl 213.133.33.2
ns2.is.nl 213.196.21.3

Domain first registered: 23-03-2000
Record last updated: 22-06-2001
Record maintained by: NL Domain Registry

Afijn, we moeten een naam hebben. Laten we de handen ineen slaan. Dat scheelt een hoop geld/moeite. Hiero een handige link voor rechtsbijstand: http://consumenten.pagina.nl/

Berco Beute
Ik rij dagelijks door Harmelen, die gast heeft ook een snackbar en een sigaren winkel, hij woont bij mijn weten in een boerderij(zie het bord met zijn naam erop voor de deur staan)
Zal ik een sfoto`s maken? >:)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

'k ben geen gedupeerde, maar een foto + adres van z'n huis hebben een hoop mensen wel wat aan... >:)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op dinsdag 26 maart 2002 06:46 schreef CocaCola het volgende:

[..]

Ik rij dagelijks door Harmelen, die gast heeft ook een snackbar en een sigaren winkel, hij woont bij mijn weten in een boerderij(zie het bord met zijn naam erop voor de deur staan)
Zal ik een sfoto`s maken? >:)
een snacbar en een sigarenwinkel? lijkt mij sterk, als het goed is heeft5 hij helemaal niks meer (mischien nog net een huis)

laat mij die foto's maar zien

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 17:16 schreef AtlonXP1800 het volgende:

[..]

een snacbar en een sigarenwinkel? lijkt mij sterk, als het goed is heeft5 hij helemaal niks meer (mischien nog net een huis)

laat mij die foto's maar zien
Als hij BVtjes heeft is er niks aan de hand hoor.
als hij geen onderpand (bijvoorbeeld zijn huis)heeft gaat hij vrij uit....

Het blijkt ook nog eens een kennis van een oudere collega van mij te zijn.
Als ik een digitale camera geregeld heb, maak ik foto`s >:)

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

waar blijven die foto's nou? ik ben wel benieuwd :)

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Het zou wel grappig zijn als die Visser hier zelf leest dat er foto's van zijn huis gemaakt worden en daarna op internet worden gezet..........
Zij er ook nog Hells angels tweakers ???????
In dat geval zou ik als ik meneeertje visser was heel snel een ander adres op gaan zoeken........ :)
Succes trouwens met het terughalen van je geld......

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-08 17:18
Ik vind deze topic net weer. Wat een gedoe met die Harry zeg. Jammer dat 't dood loopt :(

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

idd jammer, en ik hoor maar niets van die curator :(
ik zal hem volgende week eens bellen , ik heb niet voor nix al die troep aan hem gestuurd.
Ik denk dat het voor jullie echt voorbij is, via het recht is er iig niets meer te krijgen.

Ik heb nog die schuldverklaring (op naam van dhr.visser) dus als ik via de currator niets krijg ga ik hem persoonlijk een aangetekende brief sturen, hij is nog niet van me af >:)

het idee van dhr.visser was trouwens dat als hij failliet ging om dan een nieuw bedrijfje te starten, als dat ooit gebeurd weten jullie iig waar je niet moet zijn.

Verwijderd

Hebben nou al mensen hun geld terug gekregen???

Ik lees dit topic namelijk nou voor het eerst, maar ik zie het probleem niet, ga naar politie aangifte van oplichting en diefstal... je weet de schuldige... dus hoe moeilijk kan het zijn...

Ook om zijn thuisadres te vinden is niet moeilijk... genoeg gedupeerden, ik zou zeggen breng hem met zijn allen een bezoek... of zijn jullie mietjes?

• Stubby
Met Mietjes heeft dit niet zoveel te maken, ik denk dat dit eerder onder de noemer gezond verstand valt. En zoals ik het begrepen heb uit het hele verhaal valt er gewoonweg niets te halen bij dhr.visser, aangezien hij niet hoofdelijk aansprakelijk kan worden gesteld voor het falliet gaan van zijn bv.

Het is wel jammer dat er altijd weer mensen zijn die schaamteloos misbruik maken van het vertrouwen dat mensen stellen in de diensten van anderen. En zeker in de bussiness die in Nederland al niet zo goed loopt vanwege het slechte vertrouwen van de Nederlandse consument in kopen op internet.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

hmm... laat ik deze weer eens omhoog schoppen.

waar blijven die foto's nou???

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

www.pcsite.nl betaat weer!
en www.koopeenpc.nl ook!

het is nu kennerlijk arcus computers geworden... als je nog geld tegoed hebt zou ik maar even mailen

Verwijderd

Ehh...zijn dat wel dezelfde mensen? Heeft iemand ze al gemailed?
Berco
Op dinsdag 11 juni 2002 21:34 schreef AtlonXP1800 het volgende:
en www.koopeenpc.nl ook!

het is nu kennerlijk arcus computers geworden... als je nog geld tegoed hebt zou ik maar even mailen

Verwijderd

ik koop altijd ergens ander online zowel vooruit als rembours gaat goed :) super serice krijg altijd gratis AMD gadgets :) en snel binnen,netjes per email snelle reactie
www.startup-it-service.nl/shop was ut gloof ik..
kheb vandaag mn Lian Li binnen :)
/me = happy man

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb niet de gehele thread gelezen (de helft zo'n beetje)

maar mijn advies is: schakel een incassobureau in of liever een gerechtsdeurwaarder (die mogen verder gaan)

Gewoon even in de goudengids kijken.
In princiepe zijn de kosten van het geheel voor Visser, maar als hij niet kan betalen/betaald, zullen jullie voor de kosten moeten op draaien... (meestal 200 euro ofzo)

De gerechtsdeurwarde heeft afschriften nodig van de order bestigingen en de bankafschriften, en eventueel van de toezeggingen dat het bedrag terug betaald zou worden.

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met het geld terug halen via een gerechtsdeurwaarder, ze hebben gewoon echt super veel kennis en weten precies hoe en wat ze moeten doen en wat ze mogen doen.

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 21:34 schreef AtlonXP1800 het volgende:
en www.koopeenpc.nl ook!

Ik denk dat zij alleen de namen via nic.nl hebben overgenomen. Arcus Computers is een CV, die nog wel met V
Visser hebben gesproken over overname en schadeloos stelling van gedupeerden, maar Visser wilde veel te veel hebben voor de namen € 20.000,=. Dat zegt wellicht voldoende. Nu hebben zij de namen voor een registratie fee. Zonder allerlei juridische prietpraat. Zij zijn namelijk NERGENS voor aansprakelijk omdat zij niet betrokken zijn bij de BV van Visser. Ik vraag me trouwens af hoe je via bij voorbeeld een curator of deurwaarder geld zou kunnen ophalen bij een BV die failliet is verklaard, of je zou de ondernemer, Visser in dit geval, management aansprakelijkheid moeten verwijten. En natuurlijk voor de rechter hard maken. Lijkt me een taaie klus, omdat hij een slim verhaal heeft opgezet. Hij zegt dat hij afilliet is gegaan doordat ASML geen opdrachten meer gaf voor zijn service mensen.......................................
Let's hear it!

Verwijderd

Pff, net het hele topic doorgelezen, 4x60 posts + 9 :)

Echt een teringactie zeg. :r Maar wel slim opgezet. Eigenlijk kunnen jullie heel weinig doen, maar ik zou het probleem nog eens rustig voor leggen aan iemand die er verstand van heeft (desnoods tegen betaling). Maar iig niet zo op een forum, want dan lult iedereen door elkaar heen..
Gewoon eens rustig voor gaan zitten met iemand, en even de tijd nemen om jullie mogelijkheden te bekijken.

Ik zou ook even contact opnemen met die groothandel die nog geld van ze krijgt. Misschien kun je samen met hun juridische stappen nemen. Of zal dat niet meer gaan omdat hij failliet is?
Met een (groot) bedrijf samen sta je iig nog sterker!!

Ik wil jullie allemaal heel erg veel succes wensen met het terugkrijgen van jullie geld!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Van een kale kip kun je niet plukken.

Hij is niet zelf aansprakelijk, maar de BV. Als daar dus geen geld meer is te halen, kun jijzelf (als schuldeiser) dat nergens anders meer doen.

Als een bedrijf failliet gaat, gaat meestal het eerste geld wat vrijkomt naar de belasting (of andere overheid), dan naar werknemers die nog geld (achterstallig slaris) krijgen. Dan dacht ik de banken die nog leningen hebben openstaan. En als laatste komen de schuldeisers pas.
En een bedrijf gaat niet failliet als er nog voldoende geld is, dus hoe lager je in de lijst staat, hoe minder kans je hebt ooit nog iets terug te zien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Stubby
Kan ik voorzichtig concluderen dat dit topic wel een beetje gesloten is? Het is nu en jaar geleden, en ik, met vele anderen zijn hun geld gewoon kwijt! Maar laten we vooral de naam Harry Visser niet vergeten, dan hebben we iig nog wat geleerd van deze fout

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
WinME schreef op 19 November 2002 @ 19:39:
Kan ik voorzichtig concluderen dat dit topic wel een beetje gesloten is? Het is nu en jaar geleden, en ik, met vele anderen zijn hun geld gewoon kwijt! Maar laten we vooral de naam Harry Visser niet vergeten, dan hebben we iig nog wat geleerd van deze fout
ja idd we hebben ons lekker laten oplichten................. 300 gulden ben ik kwijt, en die kon ik op het moment wel goed gebruiken

maargoed het is nu echt te lang geleden allemaal ben ik bang

PIII 800@804 Mhz

• marteltor
  • Laatst online: 23:54
ik zou het wel weten als ik wist waar z`n huis woont ;)
Pagina: 1 2 3 Laatste