Ik volg deze discusie op GoT al een tijdje en zoals ik eerder al zei heb ik meer informatie over datafix.
Ik heb namelijk van 3 september tot half december stage gelopen bij datafix...
toen ik daar begon met mijn stage werkten er 6 mensen. langzamerhand werden dit er minder en uiteindelijk bleef er 1 werknemer en de baas (Visser) en ik over. De werknemers liepen stuk voor stuk weg omdat de salarissen niet betaald werden.
half december werd mijn stage bij datafix stopgezet omdat er vrijwel niets meer te doen was en omdat de toegezegde stagevergoeding niet betaald werd.
De PC-Site werd via 1 computer beheerd , als stagiar deed ik vrijwel alles rondom de pc-site (de persoon die dit eers deed was al weg gegaan). Veel van de mailtjes die ik hier zie staan zijn door mij geschreven. Ook de mailtjes waarin staat dat het geld zou worden terugbetaald.
Elke keer dat er iemand was die een bestelling annuleerde en dus zijn geld terug wilde gaf ik de gegevens van deze persoon netjes terug aan Dhr.Visser , Deze doet de terugbetalingen (of zou deze moeten doen). Keer op keer werd dit niet gedaan , het is dus wel duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is.
ik kan julie nog wel even wat vertellen over de werking van de PC-Site:
Als er iets besteld werd door een klant werd dit door datafix besteld bij de groothandel , er was vrijwel niets op voorraad. Als een klant er voor koos om vooruit te betalen werd er pas besteld bij de groothandel als het geld van de klant binnen was.
Waar jullie geld is gebleven weet ik niet , wel weet ik dat als je datafix (Harry visser) wilt bereiken je dit moet doen via de post of de fax , telefoon wordt niet meer opgenomen en email kan niet meer opgehaald worden.
Ik moet zelf van Datafix nog 805,- gulden stagevergoeding krijgen , dit had ik dus eigenlijk al veel eerder moeten krijgen maar elke keer als ik er om vraag is het: "er is nog geen geld binnen gekomen" of het is "volgende week"(al 5x

). Wel heb ik een papier met handtekening er op waarop staat dat dhr.Visser dit bedrag aan mij verschuldigd is. ik hoop maar dat het nog goed gaat komen.
Wij zijn trouwens niet de enige schuldijsers , sommige werknemers moeten nog van een paar maanden salaris krijgen.
Ik hoop dat we allemaal nog aan ons geld kunnen komen.
Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten ofzo dan kan ik daar mischien mee helpen.