PC-Site.nl gedupeerden hier verzamelen!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 10 januari 2002 15:10 schreef Theswitch het volgende:
Nou , stel ik ben een "ene Harry :)". Als goede oplichter had ik al een fake-administratietje, waarin ik heb gezegd dat ik spullen heb geleverd. Tja nu moet jij maar bewijzen dat je 't nooit gekregen hebt.

Je moet dus ook een beetje denken wat voor tegen-argumenten (geldig of niet) er zijn en hoe je dat kan onderbouwen.
Gelukkig is ons wetssysteem zo opgebouwd dat het de consument beschermt, dat zal onze recht-expert hier ;) ook wel beamen..

Maar goed, de brief is vandaag ook aangetekend verstuurd, de fax is gisteravond al verzonden dus nu ligt de bal bij Dhr. Visser.. Ik zweer het je, als die vent ons niet allemaal betaalt zorg ik er desnoods persoonlijk voor dat ie failliet gaat.. Al kost het me nog een paar honderd piek..

• a_viss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
Laten we afspreken dat iedereen de geposte brief van TrippleM faxt en aangetekend verstuurd (aangepast met eigen gegevens)

Wat is nu precies het adres en het faxnummer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat een naai streek. :(

en wel heeeeel erg laag vind ik dit hoor. :r

🌞🍃

Verwijderd

Eef Hoos (Ik hak je neus eraf!) inschakelen...kost wat hebbie ook wat.... :+

Verwijderd

beste leute,

wat een eikels zeg, toch geen woorden voor!!! :r ik volg als student deze zaak, vind het helemaal niet kewl voor jullie maar voor mijn vak recht is het ideaal. :p

Funprice: iedere keer dat ik er iets kocht was het de eerste keer defect of half werkend! Gistron of Xenon levert wel goed, Xenon voor de tukkers onder ons zit onder het FC Twente stadion dus als het niet lukt dan zijn er altijd nog hooligans!

en laat weten of er een reactie is! mijn support heb je >:)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40
Nou hier is weer iemand die centjes kwijt is. Gelukkig niet zoveel: 75 piek, maar toch....

Kheb op 13 december nog deze orderbevestiging gehad:

Geachte heer/mevrouw

De door u geplaatste bestelling is goed door ons ontvangen.
Wij zullen er alles aan doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk te
verzenden. ( :r :r )

Zodra uw bestelling verstuurd wordt zal u hiervan een bevestiging krijgen.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact met ons opnemen
via e-mail: info@pcsite.nl of telefonisch: 0348-557129

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PC-Site
www.pcsite.nl

maar ja, e-mail en telefoon geen reactie, en geen casefans (die hak besteld).
Van mijn slechte beoordeling in de survey zullen ze ook niet schrikken

• TripleM
Op vrijdag 11 januari 2002 17:10 schreef a_viss het volgende:
Wat is nu precies het adres en het faxnummer
DataFix benelux bv
Harmelerwaard 17
3481 LC Harmelen
Fax: 0348-557862

Verwijderd

Misschien een handige tip (Ik heb destijds bij het faillissement van Klein Informatica de boel gecoordineerd op Tweakers, waardoor een groot deel van de gedupeerden het geld heeft teruggehad):

-----------------------------------------------------------
Voor een afschrijving van je bankrekening moet je toestemming verlenen, en een verplicht onderdeel van die toestemming is een handtekening. Ik heb mijn bank destijds aangeschreven met het bovenstaande, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het controleren van deze handtekening. Na een korte briefwisseling en telefonisch contact met mijn bank (=Postbank) hebben zij het geld teruggestort.
------------------------------------------------------------

Dit is geen oplossing voor de mensen die geld zelf hebben overgemaakt, maar wel voor de mensen die via internet PC-Site toestemming hebben gegeven om geld af te schrijven. De banken hebben immers een fout gemaakt die ze zullen moeten corrigeren.

Verder een wijze raad (die ik zelf ook proefondervindelijk heb moet leren :( ) : BETAAL NOOIT EN TE NIMMER VOORAF BIJ EEN BESTELLING OP INTERNET!!

Verwijderd

die site van hun bestaat niet meer zie ik net

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Jongens, op deze manier gaat het niet werken, die gasten hebben waarschijnlijk al zoveel mensen opgelicht dat ze nooit alles terug kunnen betalen, met zn allen naar hun toestappen helpt echt niet, ze zullen dan echt niet ff 30 mensen hun geld teruggeven (kunnen ze waarschijnlijk niet eens in een keer)
De enige manier om echt een voet tussen de deur te kunnen zetten is naar de rechter stappen, maar dat kost (veel) geld en de kans is er dat zij een goede advokaat hebben (en wij dus niet)
We kunnen natuurlijk wel proberen om zo'n tv programma te schrijven, maar als we door allerlij selecties enzo heen komen duurt het zeker nog maanden voordat er weldegelijk een aflevering word opgenomen.

Ga nou ook niet als een aso mailbombs sturen en de website hacken, want dit zal alleen maar een nadelig effect hebben voor alle (mede)gedupeerden.

Ik zelf ben geen gedupeerde van pc-site.nl, maar ik ben wel op een andere website opgelicht, ik natuurlijk bellen en mailen, maar geen reactie, toen ben ik met mijn pappie naar het politie bureau gegaan en aangifte gedaan, twee weken later had ik mijn geld netjes terug.

Verwijderd

Faillissementsaanvraag heeft trouwens weinig zin: je zult je geld dan niet of nauwelijks terugzien. Om een faillissement aan te vragen heb je trouwens een advocaat nodig (Fl 350+ per uur), en dien je griffiekosten (+/- Fl 400,-) te voldoen.

De kosten van het aanvragen van een faillissement zijn dus niet een paar honderd piek, maar gaan meer richting het totale bedrag wat jullie met z'n allen willen vorderen.

Michel: 3 dagen is geen redelijke termijn voor een reactie, meestal wordt 2 weken als een redelijke termijn beschouwd. (een tip van Lotte die hier achter me staat :))

Stap even een rechtswinkel binnen, die kunnen je beter bijstaan in een eventuele procedure dan een tweakers-knokploeg

Succes!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ga nou ook niet als een aso mailbombs sturen en de website hacken, want dit zal alleen maar een nadelig effect hebben voor alle (mede)gedupeerden.
zal niet uitmaken , mail kunnen ze niet meer lezen , pagina bestaat niet meer.
Michel: 3 dagen is geen redelijke termijn voor een reactie, meestal wordt 2 weken als een redelijke termijn beschouwd. (een tip van Lotte die hier achter me staat )
en als ze nou over 2 weken niet meer bestaan?

Nog even een tip voor iedereen hier: Stuur faxen , die ontvangen ze wel!

• TripleM
Op vrijdag 11 januari 2002 20:02 schreef Bjorntje het volgende:
Michel: 3 dagen is geen redelijke termijn voor een reactie, meestal wordt 2 weken als een redelijke termijn beschouwd. (een tip van Lotte die hier achter me staat :))

Stap even een rechtswinkel binnen, die kunnen je beter bijstaan in een eventuele procedure dan een tweakers-knokploeg
Over het begrip 'redelijke termijn' wordt vaak gediscussieerd, in dit geval denk ik niet dat een reactietijd van 3 dagen onredelijk is.. Maar mocht dat ooit ter discussie komen dan wil ik daar nog wel verder op doorgaan.. :)

Een tweakers-knokploeg interesseert me helemaal niet trouwens, maar ik denk dat ik meneer Visser toch wel met een bezoekje ga vereren.. Aangezien hij het niet nodig vindt om fatsoenlijk op te treden naar zijn klanten, wil ik van hem persoonlijk horen wat er met mijn geld is gebeurd.. Want totdat hij levert is het mijn geld..

• TripleM
Kunnen we voor een vordering zoals de onze eigenlijk gebruik maken van een incasso bureau?

Verwijderd

Redelijke termijn is de termijn die een rechter zal hanteren. En 3 dagen zal een rechter nooit als redelijk beschouwen. Dus discussieer maar met een rechter. :)

Iedereen kan een deurwaarder/incassobureau inschakelen. Gewoon even een belletje met een deurwaarderskantoor over het hoe en wat, kost je niets.

• TripleM
Op zondag 13 januari 2002 16:56 schreef Bjorntje het volgende:
Redelijke termijn is de termijn die een rechter zal hanteren. En 3 dagen zal een rechter nooit als redelijk beschouwen. Dus discussieer maar met een rechter. :)

Iedereen kan een deurwaarder/incassobureau inschakelen. Gewoon even een belletje met een deurwaarderskantoor over het hoe en wat, kost je niets.
3 dagen om een brief te schrijven waarin je uitlegt hoe de zaak opgelost gaat worden.. Naja dat zien we dan wel weer.. :)

Ik zag tarieven van 2 incassobureau's op internet, resp. HFL 50 en € 20 ofzo voor vorderingen onder de HFL 1000.. Misschien dat ik een van hen maar eens een belletje geef, als ik zelf een (mid)dag vrij moet nemen voor die eikel in Harmelen.. Ach ook al was het incassotarief 250 piek geweest, dan heb ik nog altijd 16 piek over en het genoegen dat meneer Visser waarschijnlijk baalt..

Ik vroeg net via tracktrace.nl info over mijn aangetekende brief op, daar stond:

Statusinformatie Datum Locatie
Niet voorgemelde zending geaccepteerd door PTT Post 11-01-2002 Arnhem-J de Wittln , sorteren aangetekenden
Zending in distributieproces 11-01-2002 Woerden-Edisonwg , bestelling
Bestelpoging uitgevoerd JA

Ik kan alleen nergens vinden wat bestelpoging uitgevoerd betekent.. Betekent dit dat ze geprobeerd hebben te bezorgen? Is het nou gelukt of niet?

Ik heb al in de help gekeken op die site maar daar stond deze regel niet in, de eerste twee wel..

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op vrijdag 11 januari 2002 19:21 schreef phYzar het volgende:
Nou hier is weer iemand die centjes kwijt is. Gelukkig niet zoveel: 75 piek, maar toch....

Kheb op 13 december nog deze orderbevestiging gehad:

Geachte heer/mevrouw

De door u geplaatste bestelling is goed door ons ontvangen.
Wij zullen er alles aan doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk te
verzenden. ( :r :r )

Zodra uw bestelling verstuurd wordt zal u hiervan een bevestiging krijgen.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact met ons opnemen
via e-mail: info@pcsite.nl of telefonisch: 0348-557129

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PC-Site
www.pcsite.nl

maar ja, e-mail en telefoon geen reactie, en geen casefans (die hak besteld).
Van mijn slechte beoordeling in de survey zullen ze ook niet schrikken
ik heb dus niet eens een orderbevestiging gehad van die sukkels toen ik 360 piek overmaakte voor een brander :(

PIII 800@804 Mhz

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 11 januari 2002 20:02 schreef Bjorntje het volgende:
Faillissementsaanvraag heeft trouwens weinig zin: je zult je geld dan niet of nauwelijks terugzien. Om een faillissement aan te vragen heb je trouwens een advocaat nodig (Fl 350+ per uur), en dien je griffiekosten (+/- Fl 400,-) te voldoen.

De kosten van het aanvragen van een faillissement zijn dus niet een paar honderd piek, maar gaan meer richting het totale bedrag wat jullie met z'n allen willen vorderen.

Succes!
Net als voor een civiele vordering onder de 10.000 gulden heb je voor een faillissementsaanvraag helemaal geen advocaat nodig, dat kan je zelf doen. De griffiekosten zijn ook helemaal geen 400 piek eerder de helft.
De bedoeling van een faillissementsaanvraag is het kunnen leggen van conservatoir beslag op hun banktegoeden. Dan kunnen ze hun leveranciers, huur en wat dan ook niet meer betalen.
Ze kunnen dan kiezen: of jullie betalen of de faillissemnentsaanvraag wordt doorgezet.

Op een wetswinkel is het nog maar de vraag of de studenten die daar werken je een goed advies kunnen geven aangezien de meeste zelf net hun propedeuse hebben gehaald en meer dan "schrijf een brief" zal je niet horen.
Een incassobureau kan en mag net zo veel of weinig als iedere andere burger. Ook zij moeten eerst naar de rechter om verlof te vragen voor beslaglegging of welke actie dan ook dus dat vertraagt de boel alleen maar.

Verwijderd

Ik heb PC-Site ooit verzocht het bedrag terug te boeken (F623,-) omdat ik van de koop af zag. Hierop kreeg ik een reactie dat ze het geld binnen 2 weken terug zouden storten:

_________
Geachte heer/mevrouw
Hierbij bevestig ik uw annulering van ordernr 550.
Het door u betaalde bedrag van 550 gulden zal zo spoedig mogenlijk terug gestort worden, houd u er wel rekening mee dat dit 1 tot 2 weken in beslag kan nemen in verband met de boekhouding. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
PC-Site
_______

Het bedrag klopte niet helemaal maar dat is na nog een e-mail uitwisseling rechtgezet:
_______

Geachte heer/mevrouw
U heeft inderdaad gelijk dat het bedrag fl 623,- bedraagd en het ordernr 550 is.Mijn excuses voor deze fout. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet,
PC-Site
_______

Anyway, hieruit blijkt in ieder geval dat ze mijn geld hebben ontvangen EN belooft hebben het terug te storten. Ik neem aan dat ik hierdoor sterker sta. Hopelijk helpt dit ook voor de overige gedupeerden.

Verwijderd

BTW: ik dacht nadat de eerste reacties hier gepost waren dat de discussie stil was gevallen. Ik had echter niet gezien dat het volgende onderaan de pagina stond:

Dit onderwerp is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5

Er waren dus nog 4 pagina's... |:(
Dit is echter niet erg duidelijk vermeld.
Wellicht dat meerder lezers (die nieuw zijn in deze nieuwsgroep) hier tegenaan lopen. Kan hier iets aan gedaan worden?

• Talon
  • Laatst online: 16:39

Talon

Booooom !

Ik heb nog even wat navraag gedaan ;
kan iemand zich Safe-motors en dat hele verhaal herinneren ?
nadat faillisement was aangevraagd zaten de klanten in hun hempie.
kort samengevat kmt het hier op neer:
De gedupeerden moeten de procedure in om bij de shuldeisers te komen. Die krijgen geld van het potje wat nog over is.
Dat is nadat : de huur eraf is, voorraad van leveranciers, etc .... en dan pas de gedupeerden.
het was een slimme zet van hun om zich failliet te laten verklaren. Dan duik je onder je "overige" schulden uit.
Je kan bij de rechtbank waar het faillisement is aangevraagd inzicht krijgen in de stukken waarin ook staat wie de zaak behandeld en DIE moet je dan een brief sturen (aangetekend anders wordt hij als niet ontvangen beschouwd).
Dit is wat mijn advocaat ervan kon maken.
maar die zei al bij voorbaat dat dat faillisement nog wel es lastig zou kunnen zijn om je centjes terug te krijgen.
Succes :)

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52
Eh mensen, ik ben even uit de roulatie geweest en heb dus niet alle posts kunnen lezen, maar iedereen schijnt er vanuit te gaan dat PC-site falliet is, maar is dat ook zo???

en zo ja, moet het moederbedrijf dan niet de geleden schade vergoeden?

IK word er zo langzamerhand moedeloos van dat er niets gebeurd... Maar ja, ik denk dat ik daarin niet de enige ben...:'(

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 15:47 schreef Herman het volgende:
Ben geen gedupeerde maar:

1. Verzamelen namen, adressen en bedragen (+ verdere relevante info) in databse / lijstje oid.

1b. Zoek uit hoe de struktuur rond Harry Visser en zijn BV's VoF's etc zit.
En wat wil je daarmee bereiken, die Visser zit achter een BV, dus hij is totaal niet aansprakelijk, behalve in het geval van mismanagement.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 10:49 schreef Talon het volgende:
Ik heb nog even wat navraag gedaan ;
kan iemand zich Safe-motors en dat hele verhaal herinneren ?
nadat faillisement was aangevraagd zaten de klanten in hun hempie.
kort samengevat kmt het hier op neer:
De gedupeerden moeten de procedure in om bij de shuldeisers te komen. Die krijgen geld van het potje wat nog over is.
Dat is nadat : de huur eraf is, voorraad van leveranciers, etc .... en dan pas de gedupeerden.
Ht was een slimme zet van hun om zich failliet te laten verklaren. duik je onder je "overige" schulden uit.
Je kan bij de rechtbank waar het faillisement is aangevraagd inzicht krijgen in de stukken waarin ook staat wie de zaak behandeld en DIE moet je dan een brief sturen (aangetekend anders wordt hij als niet ontvangen beschouwd).
Dit is wat mijn advocaat ervan kon maken.
maar die zei al bij voorbaat dat dat faillisement nog wel es lastig zou kunnen zijn om je centjes terug te krijgen.
Succes :)
Van een faillisement worden zij ook niet beter hoor... |:(

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op dinsdag 15 januari 2002 13:52 schreef WinME het volgende:
Eh mensen, ik ben even uit de roulatie geweest en heb dus niet alle posts kunnen lezen, maar iedereen schijnt er vanuit te gaan dat PC-site falliet is, maar is dat ook zo???

en zo ja, moet het moederbedrijf dan niet de geleden schade vergoeden?
Even voor de duidelijkheid , de PC-Site is nooit officieel failliet gegaan , oficieel bestaan ze niet eens! (kijk maar bij de KVK.)

Ook Datafix is nog niet officieel failliet , maar dat kan nooit meer lang duren

Verwijderd

Ga inderdaad gewoon naar de kantonrechter. Onder de fl 10.000 mag dat gewoon zonder advocaat. De zaak is zo duidelijk als wat, jullie hebben betaald en krijgen de spullen niet. Knappe advocaat die dat recht zet.

Ik vermoed dat het mogelijk is gezamenlijk een rechtszaak aan te spannen, mits jullie uiteraard niet boven die 10.000 uitkomen. In dat geval moeten jullie nl naar de rechtbank. Hiervoor heb je wel een advocaat nodig. Als je samen de rechtszaak aanspant zijn die paar honder gulden griffiekosten het probleem ook niet. Let wel, ik ben geen jurist. Heb slechts wat kennis van de basisfeiten.

Vermoedelijk zal datafix wel bijna failliet zijn. De kans dat jullie nog iets van je geld terug zien is daardoor erg klein. Toch zou ik het proberen, al is het maar voor je gevoel.

Sterkte in ieder geval.

Verwijderd

Roys :r op dit soort bedrijven!!

Ben zelf niet gedupeerd maar in het geval van een GoT-knokploegje ben ik graag van de partij!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op dinsdag 15 januari 2002 22:36 schreef roys het volgende:
Roys :r op dit soort bedrijven!!

Ben zelf niet gedupeerd maar in het geval van een GoT-knokploegje ben ik graag van de partij!!
het heeft geen enkele zin om gewelddadig te worden in dit soort situatie's,

dit kan allemaal netjes worden opgelost op de normale manier, ZONDER geweld, en knokploegjes, (zoals beschaafde mensen dat horen te doen: middels een advocaat dus)

A wise man's life is based around fuck you

• TripleM
Op dinsdag 15 januari 2002 22:38 schreef zwelgje2 het volgende:

dit kan allemaal netjes worden opgelost op de normale manier, ZONDER geweld, en knokploegjes, (zoals beschaafde mensen dat horen te doen: middels een advocaat dus)
Ach reageer daar toch niet op.. Als je goed leest is dat helemaal niet de bedoeling en heeft hij geen geld tegoed van Datafix.. We houden het wel ontopic hier graag..

Verwijderd

Ik ben gelukkig ook geen gedupeerde, maar ik wens jullie hierbij alle sterkte die je kan hebben. Jullie zijn ontzettend genaaid, en zoals als eerder gepost, KASSA! inlichten kan wat uitrichten, zij gaan onderzoeken uitvoeren, indien jullie aanvraag voor een special een beetje in orde is.

En wat die knokploeg betreft, daar schiet je niets mee op..

Suc6 to all of ya!!!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 23:04 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ach reageer daar toch niet op.. Als je goed leest is dat helemaal niet de bedoeling en heeft hij geen geld tegoed van Datafix.. We houden het wel ontopic hier graag..
check your mail :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 22:38 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

Jij hapt wel lekker!!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op dinsdag 15 januari 2002 22:25 schreef diddel het volgende:

Vermoedelijk zal datafix wel failliet zijn. De kans dat jullie nog iets van je geld terug zien is daardoor erg klein. Toch zou ik het proberen, al is het maar voor je gevoel.
Datafix is nog niet failliet

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 07:43 schreef AtlonXP1800 het volgende:

[..]

Datafix is nog niet failliet
Ah, het woordje bijna vergeten. Dank u.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik volg deze discusie op GoT al een tijdje en zoals ik eerder al zei heb ik meer informatie over datafix.

Ik heb namelijk van 3 september tot half december stage gelopen bij datafix...Afbeeldingslocatie: http://www.freakygamers.com/smilies/s2/contrib/lynx/bluesad.gif

toen ik daar begon met mijn stage werkten er 6 mensen. langzamerhand werden dit er minder en uiteindelijk bleef er 1 werknemer en de baas (Visser) en ik over. De werknemers liepen stuk voor stuk weg omdat de salarissen niet betaald werden.

half december werd mijn stage bij datafix stopgezet omdat er vrijwel niets meer te doen was en omdat de toegezegde stagevergoeding niet betaald werd.

De PC-Site werd via 1 computer beheerd , als stagiar deed ik vrijwel alles rondom de pc-site (de persoon die dit eers deed was al weg gegaan). Veel van de mailtjes die ik hier zie staan zijn door mij geschreven. Ook de mailtjes waarin staat dat het geld zou worden terugbetaald.

Elke keer dat er iemand was die een bestelling annuleerde en dus zijn geld terug wilde gaf ik de gegevens van deze persoon netjes terug aan Dhr.Visser , Deze doet de terugbetalingen (of zou deze moeten doen). Keer op keer werd dit niet gedaan , het is dus wel duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is.

ik kan julie nog wel even wat vertellen over de werking van de PC-Site:

Als er iets besteld werd door een klant werd dit door datafix besteld bij de groothandel , er was vrijwel niets op voorraad. Als een klant er voor koos om vooruit te betalen werd er pas besteld bij de groothandel als het geld van de klant binnen was.

Waar jullie geld is gebleven weet ik niet , wel weet ik dat als je datafix (Harry visser) wilt bereiken je dit moet doen via de post of de fax , telefoon wordt niet meer opgenomen en email kan niet meer opgehaald worden.

Ik moet zelf van Datafix nog 805,- gulden stagevergoeding krijgen , dit had ik dus eigenlijk al veel eerder moeten krijgen maar elke keer als ik er om vraag is het: "er is nog geen geld binnen gekomen" of het is "volgende week"(al 5xAfbeeldingslocatie: http://www.3dpcgame.com/cwm/s/contrib/edoom/let_it_all_out.gif). Wel heb ik een papier met handtekening er op waarop staat dat dhr.Visser dit bedrag aan mij verschuldigd is. ik hoop maar dat het nog goed gaat komen.

Wij zijn trouwens niet de enige schuldijsers , sommige werknemers moeten nog van een paar maanden salaris krijgen.

Ik hoop dat we allemaal nog aan ons geld kunnen komen.

Als iemand nog vragen heeft of iets wil weten ofzo dan kan ik daar mischien mee helpen.

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
jezus! wat een zakken wasser :r

• a_viss
bedankt athlonxp1800, hie rdenk ik dat we zeker wat aan hebben, we moeten en zullen die zakken wasser krijgen!
:Y)

Verwijderd

AtlonXP1800 : Bedankt voor je openheid! Waardevolle bijdrage.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Op donderdag 03 januari 2002 11:50 schreef terw_dan het volgende:
Kun je niet gewoon via de bank je geld teruglaten storten (dus de betaling annuleren). Ik weet dat het kan, maar niet precies welke termijn eraan vast hangt.
Dat kan alleen als er een machtiging is afgegeven. Voor particulieren kun je dan (via een rode kaart, te verkrijgen bij de lokale bank) binnen 30 dagen opdracht geven het geld terug te laten boeken.

Als je dus zelf (bijvoorbeeld via Girotel) een opdracht hebt gegeven om het geld over te boeken, dan kan geld terugstorten dus niet.

edit:
OK, was dus eigenlijk al beantwoord op pagina 2. Dat krijg je ervan als je niet eerst de volledige thread doorleest...)

Verwijderd

Wat kunnen jullie moeilijk doen zeg.....
Gewoon naar de winkel gaan, zeggen dat je ONMIDDELIJK je geld terug wilt....
Zal toch wel iets in die F*CKING kassa bij hun zitten?? *D

• Krush
  • Niet online
Ik ben niet gedupeerd en ook geen jurist, maar als ik de wet er ff bij pak zie ik dat je dhr. Harry Visser gewoon kunt aangeven. Hij overtreedt nl. art 326 Sr. (oplichting), aangezien hij "door een samenweefsel van verdichtsels" (staat er echt) "iemand een schuld doet aangaan".

De politie zou ik zeggen dus.

suc6

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zaterdag 19 januari 2002 00:18 schreef Krush het volgende:
Ik ben niet gedupeerd en ook geen jurist, maar als ik de wet er ff bij pak zie ik dat je dhr. Harry Visser gewoon kunt aangeven. Hij overtreedt nl. art 326 Sr. (oplichting), aangezien hij "door een samenweefsel van verdichtsels" (staat er echt) "iemand een schuld doet aangaan".

suc6
en is het niet betalen van een afgesproken stagevergoeding ook een oplichting?

en joey , het is geen winkel , aleen een online shop. (je bent toch niet de joey die daar ook stage heeft gelopen?)

• rdluca
  • Niet online
Op zaterdag 19 januari 2002 00:18 schreef Krush het volgende:

suc6
Oplichting (art.326 Sr.)is alleen strafbaar, als het 'bewegen' tot afgifte is geschied door gebruikmaking van een valse naam, valse hoedanigheid, listige kunstgrepen of een samenweefsel van verdichtselen. Is het slachtoffer verleid door het voorname optreden of het betrouwbare voorkomen van zijn belager, dan is er geen oplichting in de zin der wet.

in gangbare taal: het is alleen een civielrechtelijk probleem.
Ook al was het een strafbaar feit geweest, daarmee krijg je je geld niet terug. Je kan je alleen als slachtoffer voegen in het strafproces. Dit betekent dat je je meldt als gedupeerde bij de officier van justtie en dan wordt jou vordering tot schadevergoeding op de strafzitting behandeld. Gezien het feit het OM al zwaar overbelast is zal deze zaak geeneens tot een zitting komen of op zijn vroegst over een jaar. Als de rechter dan een veroordeling tot schadevergoeding uitspreekt dan heb je: een civielrechtelijke vordering.
Ben je even ver als dat je nu al bent.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

TripleM , heb jij al een reactie gehad op je aangetekende brief?

• Super_ik
  • Laatst online: 11-08 10:09

Super_ik

haklust!

Op donderdag 03 januari 2002 11:50 schreef terw_dan het volgende:
Kun je niet gewoon via de bank je geld teruglaten storten (dus de betaling annuleren). Ik weet dat het kan, maar niet precies welke termijn eraan vast hangt.
3 maanden d8 ik,

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Stubby
Op zaterdag 19 januari 2002 17:35 schreef Super_ik het volgende:

[..]

3 maanden d8 ik,
mensen lees eerst AUb de hele thread door!!!!!!!! dit is ondertussen al 3 keer gevraagd en beantwoord!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

er gebeurd de laatste tijd weinig hier , heeft iedereen het al opgegeven?

of heeft iedereen zijn geld al terug?

• Stubby
Op zondag 20 januari 2002 18:40 schreef AtlonXP1800 het volgende:
er gebeurd de laatste tijd weinig hier , heeft iedereen het al opgegeven?

of heeft iedereen zijn geld al terug?
Geen van beiden, ik wacht in spanning wat de brief van TripleM voor reactie geeft.
Maar dat kan nog wel een week of twee duren geloof ik :Z
dus tot die tijd maar ff wat anders doen...

humpteedum.......

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

KvK op Datafix Benelux B.V.

Dossiernummer: 30157725 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken
voor Utrecht en omstreken

Deze gegevens zijn bijgewerkt tot 18-01-2002 16:49:13
Statutaire zetel :Houten
Eerste inschrijving in het
handelsregister :20-10-1999
Akte van oprichting :05-10-1999
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.756,04
Geplaatst kapitaal :EUR 19.058,77
Gestort kapitaal :EUR 19.058,77
(Kapitaal omgezet in euro ad art. 2:178c B.W.)
----------------------------------------------------------------------------
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Datafix Benelux B.V.
Adres :Harmelerwaard 17, 3481LC Harmelen
Telefoonnummer :0348-557687
Faxnummer :0348-557862
E-mailadres :info@datafix.nl
Datum vestiging :01-07-1999
De besloten vennootschap
drijft de onderneming sinds:05-10-1999
Bedrijfsomschrijving :Groothandel in geautomatiseerde
archiveringssystemen.
Werkzame personen :3
Enig aandeelhouder:

Naam :Visser Holding B.V. / 9
Inschrijving handelsregister
onder nummer :30154686
Enig aandeelhouder sedert :26-10-2001
Bestuurder(s):
Inhoud bevoegdheid :De directie vertegenwoordigt de vennootschap.
Voorts is iedere directrice/directeur bevoegd
de vennootschap te vertegenwoordigen.

23,30 20-01-2002 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 30157725 Blad 00002
onder nummer :30154686
Infunctietreding :05-10-1999
Titel :Directrice
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd
Aanvang (huidige) vertegen-
woordigingsbevoegdheid :05-10-1999

27,30 Woerden, 20-01-2002

Voor uittreksel

Dan Visser Holding B.V.

Dossiernummer: 30154686 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel en Fabrieken
voor Utrecht en omstreken

Deze gegevens zijn bijgewerkt tot 18-01-2002 16:49:13
Statutaire zetel :Nieuwegein
Eerste inschrijving in het
handelsregister :19-10-1999
Akte van oprichting :05-10-1999
Maatschappelijk kapitaal :EUR 90.756,04
Geplaatst kapitaal :EUR 18.151,21
Gestort kapitaal :EUR 18.151,21
(Kapitaal omgezet in euro ad art. 2:178c B.W.)
Er zijn verschillende soor-
ten aandelen :Raadpleeg het handelsregisterdossier
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Visser Holding B.V.
Telefoonnummer :030-6030362
E-mailadres :harvey@electrofix.nl
Datum vestiging :01-01-1999
De besloten vennootschap
drijft de onderneming sinds:05-10-1999
Bedrijfsomschrijving :Beleggen en beheren van vermogen.
Werkzame personen :0
Enig aandeelhouder:

Naam :Visser, Harry / 4
Geboortedatum en -plaats :19-10-1959, Velsen
Enig aandeelhouder sedert :05-10-1999
Bestuurder(s):
Inhoud bevoegdheid :De directie vertegenwoordigt de vennootschap.
Voorts is iedere directeur bevoegd de
vennootschap te vertegenwoordigen.

Naam :Visser, Harry / 3

26,64 20-01-2002 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 30154686 Blad 00002
Titel :Directeur
Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd
Aanvang (huidige) vertegen-
woordigingsbevoegdheid :05-10-1999

26,64 Woerden, 20-01-2002

Voor uittreksel

Zo te zien is de tent eind oktober verhangen onder Visser Holding B.V.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

lekkere zaak :(

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Zo te zien is de tent eind oktober verhangen onder Visser Holding B.V.
wat bedoel je met verhangen?

• TripleM
Ik heb nog geen reactie gehad, ik heb inmiddels al wel even gewacht dus tijd voor het volgende actiepunt. Ik hou jullie op de hoogte..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

KvK informatie geeft aan dat Visser Holding vanaf 2x-10-2001 enig-aandeelhouder is. Voor een dergelijke opgave hoef je echter niet de notariële akte van levering te laten zien bij de Kamer. Klakkeloos inschrijven of foutief is dus mogelijk.

Het lijkt er in ieder geval op dat er eind oktober iets gebeurt is met de aandelen in Datafix.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Er is sprake van geweest dat er aandelen verkocht zouden worden aan het personeel , dit is uiteindelijk niet door gegaan.

mischien dat dat er mee te maken heeft gehad?

Verwijderd

gewoon met z'n allen hierheen op een afgesproken tijdstip

Resultaat voor pcsite.nl

Domain name pcsite.nl (second domain)

23-03-2000

Organisation Datafix Benelux B.V.I.O.

Biezenwade 2

3439 NW

NIEUWEGEIN

Last update 22-06-2001

Status active

Maintainer NL Domain Registry

Administrative contact W. Van Rooy

+31 30 6340507

postmaster@pcsite.nl

Registrar InterNed Services *D

Weberstraat 50

1446 VV

PURMEREND

Technical contact IS Beheer

+31 299 476185

beheer@is.nl

Nameserver ns1.is.nl

213.133.33.2

Nameserver ns2.is.nl

213.196.21.3

• TripleM
Op maandag 21 januari 2002 16:56 schreef M_M_M het een hoop
Bedankt voor je bijdrage (heb je je daarvoor geregistreerd?), maar dat is het oude adres.. Niet het nieuwe adres, dat staat hier ook al ergens..

• TripleM
*verkeerde knopje*

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik geloof dat het hier al eerder genoemd is , maar ff voor wie er in geintereseerd is:

het adres van datafix is:

Harmelerwaard 17 - harmelen

ik heb trouwens dit document:

[img] http://huizen.dds.nl/~ecl/stage.jpg [img]

denken julie dat ik hier iets aan heb??

/edit

plaatje wil niet lukken , klik hier

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat lijkt op een schuld van de heer Visser persoonlijk op een niet nader onthulde stagair.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kut, kut, kut.

Voor de volgende keer:

Geboortedatum en plaats van de genen waar je dat soort dingetjes mee opstelt erbij, en liefst ook rijbewijsnummer of paspoortnummer. Ook van jezelf overigens.

Ik heb nogal eens grote dingen verkocht, welke soms werden meegenomen en het geld later gestort (telefonisch, desnoods kosten Hfl 15,- voor jou, maar op 10.000,- ook niet uit) en mensen keken dan wel wat vreemd op, maar altijd werd er netjes getekend. En betaald.....

Wie is namelijk H.Visser? Zeg jij het maar. heb je eventueel ook nog een stagecontract waar wat meer info op staat. Op dit moment kan H.Visser zeggen: Ik ken jou niet. Ik ben dat niet.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Er staat wel een handtekening op. Deze handtekening ligt ongetwijfeld ook bij de Kamer van Koophandel bij een van zijn vennootschappen. Misschien matcht het wel.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik weet dat het papier met handtekening wat ik heb niet helemaal waterdicht is. Maar het is mooi wel getekend onder zijn eiegn naam , niet onder de naam van datafix.

dus zelfs als datafix failliet gaat heb ik nog recht op mijn geld.

mocht er nou echt moeilijk over gedaan gaan worden dan weet ik ook nog genoeg mogelijkheden om moeilijk te doen...Afbeeldingslocatie: http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/contrib/edoom/GlowingDemon.gif

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Als eerste leef ik mee met jullie :'(

Mensen die steeds rembours zeggen dit heeft geen zin om het te vertellen ze zijn er nou ook wel achter gekomen. En ze verder de grond in stampen heeft geen zin.

Ik zou met dit probleem niet te lang w88 daar doe je jezelf niet goed aan. verzamel zoveel mogelijk briefen emails info enzo zodat je duidelijk en met veel man kan aantonen dat ze flink fout zitten en er voor zorgen dat die mensen nooit maar dan ook nooit meer zoiets kunnen doen.

Door deze topic zullen hopelijk nog veel mensen wakker worden en niet zomaar wat kopen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb vandaag contact gehad met dhr.Visser via de mobiele telefoon.

en ik denk dat ik dus geen geld meer ga krijgen...
het was zo als gewoonlijk weer "er is nog geen geld binnen gekomen van de klanten". en meer van dat soort verhalen.

Nou lijkt het mij sterk dat die klanten van datafix nog gaan betalen aangezien de telefoon bij datafix niet eens meer wordt opgenomen.

Natuurlijk ga ik nog wel door , en iedereen die via de PC site nog geld tegoed heeft moet ook zeker actie ondernemen!

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik snap dat niet dat mensen vooruit betalen via internet, kan iemand me dat eens aan het verstand brengen?
Dit kan ik ook niet begrijpen, meestal zijn de verzendkosten wat lager maar dat weegt er toch niet tegen op. De veiligste manier is altijd nog via een incasso, ja velen denken rembours maar dat is niet zo. Je mag het pakket pas opmaken wanneer je aan de postbode hebt betaald. Een incasso kan je binnen 30 dagen nog ongedaan maken. Dus is de optie incasso, kies dan incasso...

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 22:45 schreef Viper_Dark het volgende:
Als eerste leef ik mee met jullie :'(

Mensen die steeds rembours zeggen dit heeft geen zin om het te vertellen ze zijn er nou ook wel achter gekomen. En ze verder de grond in stampen heeft geen zin.

Ik zou met dit probleem niet te lang w88 daar doe je jezelf niet goed aan. verzamel zoveel mogelijk briefen emails info enzo zodat je duidelijk en met veel man kan aantonen dat ze flink fout zitten en er voor zorgen dat die mensen nooit maar dan ook nooit meer zoiets kunnen doen.

Door deze topic zullen hopelijk nog veel mensen wakker worden en niet zomaar wat kopen.
Wat is dat nou voor raar advies, dat zegt iedereen al.
Alsof je onder rembours eerst het pakketje mag openmaken om te kijken wat erin zit |:( , ik bedoel als iemand je wilt naaien doet ie dat heus wel hoor.

• CherandarGuard
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoe staat het er nu voor? al wat meer ondernomen?
Keep us informed :)

Verwijderd

Enige kans is gewoon langs gaan en persoonlijk geld terug eisen. Met minimaal 2 personen. Neem bewijs mee en een uitprint van dit forum. (Voor het geval dat hij politie roept)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Paar dozen pizza's en andere bezorg-diensten op hun naam & adres laten bezorgen voor een paar dagen :)
KPN bellen dat er een storing in het telefoon net zit daaro, en met spoed en monteur nodig.
Anders de kliklijn erheen sturen :) BSA enzo, Buma/Sterma wilt die mp3 collectie daar ook wel zien :)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 10:37 schreef RaZ het volgende:
Paar dozen pizza's en andere bezorg-diensten op hun naam & adres laten bezorgen voor een paar dagen :)
KPN bellen dat er een storing in het telefoon net zit daaro, en met spoed en monteur nodig.
Anders de kliklijn erheen sturen :) BSA enzo, Buma/Sterma wilt die mp3 collectie daar ook wel zien :)
en dan? heb je dan je geld terug?

Verwijderd

Ik zou zeggen, verhaal je direct op de heer Visser in prive.
Dat lijkt me gegeven de omstandigheden het meest effect sorteren.

Hoe zit het in elkaar ?

Datafix Benelux B.V.
Directie: Visser Holding B.V.
Enig aandeelhouder: Visser Holding B.V.

Visser Holding B.V.
Directie: Harry Visser
Enig aandeelhouder: Harry Visser

En wat stelt art. 11 uit Boek 2 B.W.

Art. 11.

De aansprakelijkheid van een rechtspersoon als bestuurder van een andere rechtspersoon rust tevens hoofdelijk op ieder die ten tijde van het ontstaan van de aansprakelijkheid van de rechtspersoon daarvan bestuurder is.

En laat dat nu toch de heer Visser zijn....
Deze hangt dus ook met zijn prive vermogen voor de vorderingen die jullie op Datafix Benelux B.V. hebben.

Ik zou niet de route van faillissement op gaan:
Fiscus, bedrijfsverenigingen en (ex) werknemers zijn zwaar preferent. Dan komen de banken en dan pas je cdrommetje.

Gewoon een aantal vorderingen bundelen (desnoods dragen een aantal van jullie je vorderingen op Datafix Benelux B.V. over aan een van jullie die) dan consevatoir beslag gaat leggen.

Als je dan toch consevatoir beslag gaat leggen, doe het dan goed:

Zowel op Datafix Benelux B.V. als op Visser Holding B.V. en vooral op Harry Visser in prive.

Eens kijken wat de heer Visser zal gaan doen als hij niet meer kan beschikken over zijn bankrekeningen in prive...

succes.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op vrijdag 01 februari 2002 17:34 schreef mkraak het volgende:
En laat dat nu toch de heer Visser zijn....
Deze hangt dus ook met zijn prive vermogen voor de vorderingen die jullie op Datafix Benelux B.V. hebben.

Ik zou niet de route van faillissement op gaan:
Fiscus, bedrijfsverenigingen en (ex) werknemers zijn zwaar preferent. Dan komen de banken en dan pas je cdrommetje.

Gewoon een aantal vorderingen bundelen (desnoods dragen een aantal van jullie je vorderingen op Datafix Benelux B.V. over aan een van jullie die) dan consevatoir beslag gaat leggen.

Zowel op Datafix Benelux B.V. als op Visser Holding B.V. en vooral op Harry Visser in prive.

Eens kijken wat de heer Visser zal gaan doen als hij niet meer kan beschikken over zijn bankrekeningen in prive...

succes.
Je vergeet dat art. 2:11 pas in stelling gebracht kan worden als de bestuurder/rechtspersoon (Visser Holding B.V.) als bestuurder aansprakelijk is. Dat wil zeggen een bad boy is geweest en op grond van 6:162, 2:9 of 2:248 en 2:249. Je moet als bestuurder wel hele rare dingen doen voordat je als bestuurder van een B.V. aansprakelijk bent.

Overigens vergeet je bij faillissement de grootste preferent van allemaal: de curator zelf (boedelschuld) en het feit dat banken meestal separatist zijn (pandrecht, hypotheek) en dus alsof er geen faillissement is gewoon kunnen uitwinnen voor zichzelf.

Verwijderd

Balen hoor.. Als ik dit zo lees moet ik meteen terugdenken aan het gedoe met Klein Informatica toendertijd, wat me (en vele anderen) ook enorme hoofdpijn heeft opgeleverd :(

Sterkte ermee!

(sindsdien doe ik ook niks meer op vooruitbetaling, alleen nog rembours)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien is het een optie, om de media in te schakelen, er zijn genoeg (tv)programma's die dit soort zaken behandelen, als alle gedupeerde een brief/email schrijven naar bijvoorbeeld "opgelicht" kan je misschien meer bereiken.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op vrijdag 01 februari 2002 17:34 schreef mkraak het volgende:

succes.
even een vraagje , hoe kan je de vorderingen bundelen?
en hoe leg je conservatoir beslag?

en heb ik in zo'n situatie ook iets te zeggen met mijn stagevergoeding?

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Als je het via een Girokaart doet dan kan je meestal bij de bank het geld laten terug afschrijven als zijnde een verkeerde afschrijving.

De bank heeft er namelijk niks mee te maken of jij wel of niet dat geld van die winkel terug eist, hun zal het geen reet interesseren of jij een proces aan je broek krijgt voor wanbetaling.

Freelance tweaker

Verwijderd

Hoi,
Je vergeet dat art. 2:11 pas in stelling gebracht kan worden als de bestuurder/rechtspersoon (Visser Holding B.V.) als bestuurder aansprakelijk is. Dat wil zeggen een bad boy is geweest en op grond van 6:162, 2:9 of 2:248 en 2:249. Je moet als bestuurder wel hele rare dingen doen voordat je als bestuurder van een B.V. aansprakelijk bent.
Daar heb je gelijk in maar deze bestuurder (Visser Holding B.V.)is een overeenkomst aangegaan namens de vennootschap terwijl hij wist of er niet aan hoefde te twijfelen dat de vennootschap niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen (het leveren). Indien de crediteur de bestuurder daartoe aansprakelijk kan stellen komt hem een schadevergoedingsvordering toe tegen de bestuurder persoonlijk. Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.
Ook: HR 19 januari 1993, NJ 1993, 301 JMG-henkel.

Uit de casus blijkt een ruime betrokkenheid van de bestuurder van Visser Holding B.V. ten tijde van het aangaan van de overeenkomst voor Dataflex Benelux B.V.
Overigens vergeet je bij faillissement de grootste preferent van allemaal: de curator zelf (boedelschuld) en het feit dat banken meestal separatist zijn (pandrecht, hypotheek) en dus alsof er geen faillissement is gewoon kunnen uitwinnen voor zichzelf.
Ook daar heb je gelijk in, maar het doel is nu juist om geen faillissement uit te lokken, doch door het leggen van beslag te dwingen tot hetzij levering hetzij terugbetaling van de reeds gedane betalingen.
even een vraagje , hoe kan je de vorderingen bundelen?
Met bundelen bedoel ik hier dat een persoon de vorderingsrechten verkrijgt (tot levering van de zaken) op
Dataflex Benelux B.V.
Dat kan door middel van een akte (overeenkomst tot overdracht van het voredingsrecht tot levering van de zaak) en mededeling aan Dataflex Benelux B.V., zie art. 3:94 BW.
Doel is een wat ruimere claim te krijgen voor beslag.
en hoe leg je conservatoir beslag?
Dat voert wat te ver hier, het komt er op neer dat je verlof moet krijgen van de president van de rechtbank en daartoe een verzoekschrift in moet dienen. Krijg je toestemming tot conservatoir beslag, dan dien je tegelijkertijd een rechtzaak aan te spannen waarbij je je vordering op Dataflex Benelux B.V. c.s. tot inzet maakt.

Het wordt dan wel serieus en gaat wat geld kosten.
Maar dan heb je wel wat... >:)

Verwijderd

en heb ik in zo'n situatie ook iets te zeggen met mijn stagevergoeding?
Dat is een vordering als alle anderen. Je bent nu niet meer in (loon)dienst. In geval van faillissement zou het wat anders kunnen worden.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zondag 03 februari 2002 11:52 schreef mkraak het volgende:

[..]

Dat is een vordering als alle anderen. Je bent nu niet meer in (loon)dienst. In geval van faillissement zou het wat anders kunnen worden.
dus als we bijvoorbeeld alle vorderingen van de pc-site bundelen en die van mij er bij doen zou dat als een vordering beschouwd kunnen worden?

en dan is er nog een probleem..
veel mensen hebben niet eens een orderontvangst bevestiging , die hebben aleen maar het afschift van de bank , is dit genoeg?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 03 februari 2002 11:44 schreef mkraak het volgende:
Hoi,
[..]

Daar heb je gelijk in maar deze bestuurder (Visser Holding B.V.)is een overeenkomst aangegaan namens de vennootschap terwijl hij wist of er niet aan hoefde te twijfelen dat de vennootschap niet aan haar verplichtingen zou kunnen voldoen (het leveren). Indien de crediteur de bestuurder daartoe aansprakelijk kan stellen komt hem een schadevergoedingsvordering toe tegen de bestuurder persoonlijk. Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.

[..]
Met alle respect, maar handboeken en jurisprudentie quoten kan ik ook wel. Feitelijk is het zo dat persoonlijke aansprakelijkheid van een bestuurder van een B.V. niet snel aangenomen wordt. Daarom onderschrijf ik een stellige conclusie zoals van jouw kant niet erg snel. Je hebt erg weinig feiten over de casus en overigens totaal geen inzicht in de financiele handel en wandel van meneertje visser en zijn B.V.'s, alleen dat ie niet zo best betaalt.

Daarom zou ik graag zien dat je antwoorden (die overigens eens heerlijk juridisch inhoudelijk zijn op GoT :9) wat meer aansluiten op de feitelijk voorhanden informatie en dus wat voorzichtiger zijn, zonder teveel hoop te vestigen bij betrokkenen op feitelijk onbekende gronden.

Overigens prettig om eens een 'partner in crime' te ontmoeten op GoT...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op zondag 03 februari 2002 11:44 schreef mkraak het volgende:
Zie o.a. Groot, Stein, Grondtrekken van het handelsrecht t.b.v. UVA, Deventer 1999, p.144.
[mierenneukmode]het is HR 15 januari 1993[/mierenneukmode]

Overigens kan ik je aanraden voor deze vragen de 'blauwe bijbel' open te slaan (Asser-Maeijer, Vertegenwoordiging en Rechtspersoon, De N.V. en de B.V., in dit geval nr. 323).

In de noot bij de JMG-Henkel einduitspraak in NJ 1998/270 geeft de eerste zin de verhoudingen mooi weer:'..dat de persoonlijke aansprakelijkheid van de ...bestuurder van een rechtspersoon niet te gemakkelijk en slechts onder bijzondere omstandigheden kan worden aanvaard'.

• Stubby
Goed goed, mensen, ik zie een hoop mooie woorden en een hoop gequote uit wetboeken etc. maar ik heb het idee dat er niet echt iets concreets gebeurt... Ik begin zo langzamerhand wel een beetje het idee te krijgen dat ik mijn geld nooit meer teug zal zijn.

Ik zelf heb geen enkel verstand van rechten etc en het enige idee dat ik zou kunnen opperen is de consumenten bond inschakelen, maar ik geloof dat iemand dat reeds gedaan heeft.

Dus daarom, gebruik die kennis jullie alsjeblieft ten goede!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als advocaat van Visser en een dikke rekening?

Verwijderd

waar het op neer komt WinME is dat men probeert om Visser persoonlijk (hoofdelijk) aansprakelijk te stellen. Dat kan alleen als men hem doelbewust hufterig management kan verwijten en bewijzen. En in dat laatste zit hem de kneep: tegen iemand hufterig management bewijzen is heel moeilijk, hoe kan je bewijzen dat de persoon willens en wetens zijn toko liet ploffen of dat de persoon willens en wetens niet uitbetaalde? Misschien kan je er de jaarrekeningen van PC-site op naslaan maar het bewijzen is heel moeilijk!

Je kan ook ff nl aan Visser vragen wie de curator is of anders weet de KvK waar PC-site is ingeschreven wel!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef a_viss het volgende:
Bedrag: 116,00
Status: Begin NOVEMBER!!! besteld, geen orderbevestiging, later wel een mailtje dat het geheugen niet leverbaar was en dat ze het geld terug zouden boeken NOT dus. Inmiddels meerdere keren gemailed en ookk meerdere keren gebeld en toen ook nog mensen aan de lijn gehad.
Resultaat tot nu toe? NUL

Dit is het mailtje wat ik van pc-site heb ontvangen

Geachte heer/mevrouw

Afgelopen weekend heeft u bij ons 512MB pc133 geheugen besteld voor de prijs
van 99 gulden. Helaas is dit geheugen niet meer voor deze prijs leverbaar.
Door een productie/leveringsstop bij een groot aantal geheugenfabrikanten
zijn de prijzen van geheugen afgelopen weekend explosief gestegen.Deze
leveringstop is door de fabrikanten ingezet vanwege de lage geheugenprijzen
van de afgelopen tijd.

Door deze leveringstop van de fabrikanten zijn wij genoodzaakt om uw
bestelling te annuleren. Helaas hebben wij geen kans gehad om de
prijswijziging eerder door te voeren op onze site omdat deze in het weekend
plaats vond. Mocht u er voor hebben gekozen om uw bestelling via de bank te
betalen dan zullen wij uw geld zodra wij dit ontvangen retourneren.

Wij hopen op uw begrip voor deze situatie en bieden u onze excuses aan.

Met vriendelijke groet,

PC-Site

p.s. voor meer informatie kunt u het volgende nieuwsbericht lezen:
http://www.tweakers.net/nieuws/19148

Hopelijk kunnen wij met zijn allen misschien ons geld terugkrijgen en anders een advocaat in onze arm nemen (misschien gezamelijk)

gr. arjan visscher
ajw.visscher@hccnet.nl
LOL als je iets besteld voor een prijs, kan ie NIET geannuleert worden, omdat hun dan verlies maken!!! dus ze hadden het gewoon moeten leveren.

• TripleM
Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik inmiddels door de juridische bomen het bos ook niet meer zie.. Het mooie van recht, er is altijd wel iemand die het niet met je eens is.. :)

Ik heb er ook niet veel tijd aan kunnen besteden vanwege mijn werk en dingen die ik daarnaast nog doe.. Maar ik ben nog lang niet klaar, die vordering is nog niet verjaard.. :)

Ik hou jullie op de hoogte als ik een reactie krijg.. (Zal wel niet maar toch) En zo niet, dan wordt het ben ik bang toch tijd dat ik eens op bezoek ga in Harmelen..

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

eventueel wil ik wel het mobiele nummer van dhr visser doorgeven aan tripleM

msn: theunknown@hotmail.com

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 10:54 schreef I_Stealth_I het volgende:
Ik snap dat niet dat mensen vooruit betalen via internet, kan iemand me dat eens aan het verstand brengen?
helemaal mee eens, lang leven Rembours !!

Verwijderd

Deze mail had ik al een poosje geleden gekregen.
05-12-2001

Ter overname aangeboden: Pcsite.nl - internet winkel

Gebaseerd op de navolgende onderdelen

-3 domeinnamen (Pcsite.nl/Pc-site.nl/Koopeenpc.nl)
-Totale internet-site + database
-Computer waar het geheel op draait
-Database Software ( licentie zelf regelen )
-Openstaande opdrachten
-Aanpassen site i.v.m wijzigingen
-Verpakkingsmaterialen en toebehoren
-Drie dagen ondersteuning in de vorm van installatie en uitleg

Door de snelle groei van de Pcsite werd dit voor ons een duidelijke belasting omdat wij ons voornamelijk bezig houden op de zakelijke markt. Dit is de reden om de Pcsite in de verkoop te doen.

Mocht u interesse hebben of nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0348-557687

Met vriendelijke groet,

Datafix Benelux BV
Dhr. Visser

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zaterdag 09 februari 2002 23:35 schreef Cybergurk het volgende:
Deze mail had ik al een poosje geleden gekregen.
05-12-2001

Ter overname aangeboden: Pcsite.nl - internet winkel

Gebaseerd op de navolgende onderdelen

-3 domeinnamen (Pcsite.nl/Pc-site.nl/Koopeenpc.nl)
-Totale internet-site + database
-Computer waar het geheel op draait
-Database Software ( licentie zelf regelen )
-Openstaande opdrachten
-Aanpassen site i.v.m wijzigingen
-Verpakkingsmaterialen en toebehoren
-Drie dagen ondersteuning in de vorm van installatie en uitleg

Door de snelle groei van de Pcsite werd dit voor ons een duidelijke belasting omdat wij ons voornamelijk bezig houden op de zakelijke markt. Dit is de reden om de Pcsite in de verkoop te doen.

Mocht u interesse hebben of nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0348-557687

Met vriendelijke groet,

Datafix Benelux BV
Dhr. Visser
Die mails heb ik dus nog moeten versturen , de bedoeling was dat de hele pc-site verkocht werd.

Arcus computers was geintereseerd maar die hebben er uiteinderlijk van afgezien

Verwijderd

En heeft de papieren tijger genaamd "GoT-knokploeg" al wat ondernomen? Of blijft het gelul in de ruimte?

- Ik wil hier geen negatieve reactie mee uitlokken, slechts vragen of al dat 'georganiseer' nog iets gaat opleveren? of dat jullie net als gemiddelde brave nederlanders, wel klagen maar tegelijk gewoon over je heen laat lopen...? -

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op zondag 10 februari 2002 10:12 schreef Masta-T het volgende:
En heeft de papieren tijger genaamd "GoT-knokploeg" al wat ondernomen? Of blijft het gelul in de ruimte?

- Ik wil hier geen negatieve reactie mee uitlokken, slechts vragen of al dat 'georganiseer' nog iets gaat opleveren? of dat jullie net als gemiddelde brave nederlanders, wel klagen maar tegelijk gewoon over je heen laat lopen...? -
ik vraag me ook af of er nog wat gaat gebeuren.

iedereen die nog iets wil wtene kan me msm-en op theunknown@hotmail.com

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Aangezien het er sterk op begint te lijken dat er niets meet gebeurd heb ik zelf maar wat actie ondernomen.
(tripleM , doe jij nog wat? ik heb je al een week niet meer gehoord)

Eerst heb ik gebeld met de consumentenbond - rechtshulp.
Die raden mij aan om de KVK te bellen om te vragen of er failliesemnet of surseance was is aangevraagd , en om te kijken op thuiswinkel.nl om te kijken of ze daar staan ingeschreven.

Bij de KVK konden ze mij vertellen dat er geen surseance was aangevraagd en ook geen failiesement (er is nog hoop :))

ik heb ook nog gekeken bij thuiswinkel.nl maar daar staan niet erg veel winkels dus het is ook niet zo gek dat ze er niet bij staan.

omdat ik weinig zin had om nog een keer te bellen en het hele verhaal nog eens uit te leggen heb ik het volgende mailtje naar ze gestuurd:
Geachte heer/mevrouw

Ik heb een aantal vragen waarmee u mij misschien kunt helpen.

Ik heb van 3 september t/m 11 december 2001 stage gelopen bij het bedrijf Datafix Benelux BV. Voor deze stage heb ik echter nooit de toegezegde stagevergoeding (fl. 805, -) gekregen. Wel heb ik een ondertekend papier waarop staat dat ik dit geld tegoed heb (ondertekend door de directeur). Mijn vraag is: hoe kan ik dit geld krijgen als de directeur weigert te betalen?
Ik begrijp dat deze vraag weinig met de consumentenbond te maken heeft, toch zou ik graag uw advies hierover horen.

De tweede vraag die meer met de consumentenbond te maken heeft is deze:
Datafix Benelux BV had een online shop, www.pc-site.nl . Deze hebben zij plotseling van het internet afgehaald (dit was na dat mijn stage daar was afgelopen). Nu ben ik via het forum van www.tweakers.net er achter gekomen dat er mensen zijn die bestellingen hebben geplaatst bij de pc-site, vooruit hebben betaald en nooit iets hebben gekregen. Nadat de site van Internet af is gehaald is Datafix en de pc-site ook niet meer telefonisch bereikbaar geweest. Het gezamelijke badrag waar het hier om gaat is een bedrag van rond de 2000 gulden.(Dit bedrag is waarschijnlijk nog hoger omdat niet alle gedupeerden zich op dat forum bevinden)
Mijn vraag is of er voor deze mensen een manier is om hun geld terug te krijgen?

Overigens is Datafix volgens de Kamer van koophandel niet failliet en er is ook geen surseance aangevraagd.

Ik hoop dat u mij met deze vragen kan helpen.
dus ik wacht nu maar even hun antwoord af, zij zijn toch degene die moeten weten wat er in dit geval moet gebeuren.

Verder werd er eerder in deze thread al geadviseerd om een lijstje te maken met namen en zo. Volgens mij is dit nog steeds niet gebeurd (of heb ik iets gemist?)

ik heb het volgende lijstje al:

TripleM: fl 266,-
A-Viss: fl 116,-
Blob: fl 116,-
berco: fl 623,-
winME: fl 283,-
bobkruit: fl 333,-

nou wil ik van iedereen graag de volgende gegevens:

Naam ,straat ,woonplaats ,postcode ,liefts ook een telnr.
bedrag bestelling, datum bestelling, wat heb je besteld?

verder wil ik van iedereen die en orderbevestiging heeft gehad deze ook graag hebben. en als het ff kan ook een scan van het bankafschift waar op staat dat je betaald heb (je mag andere bedragen verwijderen)

mail dit naar:EDIT: weggehaald ivm span
en het is mischien ook wel handig om te msnen: weggehaald ivm span <-- NIET mailen naar dit adres , ik gebruik het aleen voor MSN

Ik hoop dat we zo wat verder komen want dhr.Visser mag hier echt niet ongestraft vanaf komen!

Verwijderd

lang leve de e-commerce!!!

niet slim jongens, vooruit betalen

boter bij de vis zeg ik altijd maar

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

faillisement vraag je na bij de faillissementsgriffie van de rechtbank in het arrondissement waar de vennootschap feitelijk gevestigd is. De KvK is altijd iets later met gegevens, de Rb loopt slechts 1 dag achter.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Op donderdag 14 februari 2002 16:06 schreef Wekkel het volgende:
faillisement vraag je na bij de faillissementsgriffie van de rechtbank in het arrondissement waar de vennootschap feitelijk gevestigd is. De KvK is altijd iets later met gegevens, de Rb loopt slechts 1 dag achter.
en waar vind ik daar een telnr van?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

• a_viss
dit onderstaande mailtje is onlangs naar een juridisch adviseur gegaan:

Geachte Juridisch adviseur,

Een tijdje geleden heb ik via internet op pc-site.nl geheugen voor mijn computer besteld (116,00). Dit bedrag moest via de bank van te voren worden overgemaakt. Ik kreeg na een week ongeveer het bericht dat het geheugen niet op voorraad was maar dat hij zo spoedig mogelijk zou worden geleverd. Maar u raad het al, nu heb ik nog steeds niks ontvangen. Het blijtk nu dat ik niet de enige ben die dit is overkomen bij dit bedrijf, er zijn tot nu toe ong 6 mensen bekend met een totaal van ong 2500 gulden aan bestellingen.
zie hiervoor http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/368405/1?limit=25.
Inmiddels worden onze telefoontjes en emailte al maanden niet beantwoord.
Nu is onze vraag, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat wij ons geld terug krijgen of welke wegen wij moeten bewandelen.

Hopelijk kunt u ons een goede tip geven,

Met vriendelijke groet,

Arjan Visscher

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

maar wat dus iig moet gebeuren is een lijstje met gegevens maken , ik heb nog niets ontvangen!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

beslag leggen?
Pagina: 1 2 3 Laatste