gnome 2.0

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 569 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 02:52 schreef Gila het volgende:
hmmz.. staat er weer op, heb nu ook die fonts geinst .. maar kan het nog steeds niet veranderen.

enne als ik meerdere aps open heb .. hoe krijg ik die dan in de taskbar zeg maar. heb nu 1 icon rechts boven.. daar moet ik op klikken. kan dat niet anders ?
erm... In Gnome2beta4 zit in de appapplet een buggie... Rechtermuisknop -> Add to Window -> Utility -> Window List, maar je zult dus geen windows zien omdat dat ding kapoet is... :{.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik heb zojuist uit de experimental dist van Debian gnome2 geinstalleerd en ik moet zeggen, ziet er netjes uit!

Alleen zijn er een paar vage zaken, zoals dat ik nu (met Metacity als wm) geen rightmouse-menu op de desktop heb, dat ik Nautilus (1.1) nergens kan instellen en metacity trouwens ook niet... Ik weet niet of dat nu komt omdat het beta software is of dat het gewoon kapot is bij mij.

Ik krijg overigens bij de control center de volgende error:
The Tree sidebar panel encoutered an error and can't continue. If this keeps happening, you might want to turn this panel off.
En dan krijg ik een controlcenter met fixed fonts ipv het ingestelde Arial, zoals ik ook op de desktop heb, oftewel, Nautilus is fout ingesteld, maar ik kan nergens de conventionele Nautilus terugvinden, dus die mét menubar en toolbar.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

tis net of ik een control center mis zeg maar, ik heb wel dat menutje van Desktop Preferences, maar niet zo'n 'configuratie scherm' achtig iets.. dat zat er toch ook bij :?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Garnome 0.9.5 'the dutch finger' is uit. Volgens een reply op de Gnome site is dat een 'guadec insiders joke'... Is-ie voor ons Nederlanders leuk genoeg om hier uit te leggen? beelzebubu?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 13:50 schreef ajvdvegt het volgende:
Garnome 0.9.5 'the dutch finger' is uit. Volgens een reply op de Gnome site is dat een 'guadec insiders joke'... Is-ie voor ons Nederlanders leuk genoeg om hier uit te leggen? beelzebubu?
Moet dat? :?. :P.

/me kijkt *

De vriendin van Kenneth (i18n/intltool) heet Hanna (is een Nederlandse) en die had tijdens een van de bezoekjes aan de Ierse pub per ongeluk een opmerking gemaakt naar Jeff (de Gnome 2 release manager en Garnome project leider) over iets met haar vingers enzo. De rest snap je vast wel. Zie ook de guadec foto's, die vinger is een term op zich geworden na guadec. :D. Dit had ik er tenminste van begrepen...

Ohja, in de komende Garnome (zal vandaag ofzo uitkomen) zit een nieuwe versie van de GStreamer Media Player

Afbeeldingslocatie: http://ronald.bitfreak.net/images/gst-player.png

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 14:52

Blaasvis

Cidora \o/

Topicstarter
Gnome2-beta is uit.
Tevens kun je nu in debian je source-list aanpassen en dan gnome2 apt-getten.
Meer informatie op http://www.gnome.org.
Draai nu eindelijk zelf ook gnome2 beta5 werkt beter als vier waar de applets op de 3 seconden crashte. :'(

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Wat? Is Jeff nu _echt_ op tijd? Das dan flink balen, want ik heb volgende week examen...

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Ik heb net tentamens gehad, maar zit zo op pinkpop. Zal dus enkele daagjes moeten wachten. :P.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18
Vraagje: HTF apt-get ik dat ding?

Heb zonet een heleboel debjes zelf gecompileerd voor i686 (is een stukje sneller dan die i386 zut van debian).
Als ik dan "exec /usr/bin/gnome-session" in mn .Xsession zet, mis ik nogal eens wat. Welke packages heb ik allemaal nodig voor debian en gnome2?

• odysseus
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dit zal je denk ik alvast wel een goede lijst bezorgen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
odysseus:/home/kde3# apt-get build-dep -s libgnome2-0
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
The following NEW packages will be installed:
  bonobo-activation docbook docbook-dsssl docbook-to-man gconf2
  gnome-vfs-extfs gtk-doc-tools intltool jade libatk1.0-0 libatk1.0-dev
  libbonobo-activation-dev libbonobo-activation4 libbonobo2-0
  libbonobo2-common libbonobo2-dev libesd0-dev libgconf2-4 libgconf2-dev
  libglib2.0-0 libglib2.0-dev libgnomevfs2-0 libgnomevfs2-common
  libgnomevfs2-dev libgtk-common libgtk2.0-0 libgtk2.0-common libgtk2.0-dev
  libidl0 liblinc-dev liblinc1 liborbit2 liborbit2-dev libpango-common
  libpango1.0-0 libpango1.0-common libpango1.0-dev libpopt-dev libsp1 sp
0 packages upgraded, 40 newly installed, 0 to remove and 0  not upgraded.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
ik dacht vandag, ben klaar met me examans >:)

dus ga ik maar eens de laaste gnome 2 proberen
alles goed gegaan, netjes het lijstje van RG(C) gevolgt

maar als ik wil opstarten krijg ik

root@NeOTM:/opt/gnome2/bin# ./gnome-session
SESSION_MANAGER=local/NeOTM:/tmp/.ICE-unix/2180
./gnome-session: relocation error: /opt/gnome2//lib/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: FT_Get_First_Char

ik de libjes weg gegooit en de laaste nieuwere gedownload en geinstalted, maar de error blijft het zelfde

ik draai debian (testing)

iemand een idee ?? :P

[edit]
heb net freetype gecompiled
maar dan wil pango niet compilen

../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Seek_Stream'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Get_Short'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Forget_Frame'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Access_Frame'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Get_Long'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [pangoft2topgm] Error 1
make[2]: Leaving directory `/mnt/share/gnome2.5/pango-1.0.1/examples'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/mnt/share/gnome2.5/pango-1.0.1'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

[edit]

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:42 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
ik dacht vandag, ben klaar met me examans >:)

root@NeOTM:/opt/gnome2/bin# ./gnome-session
SESSION_MANAGER=local/NeOTM:/tmp/.ICE-unix/2180
./gnome-session: relocation error: /opt/gnome2//lib/libpangoft2-1.0.so.0: undefined symbol: FT_Get_First_Char

ik de libjes weg gegooit en de laaste nieuwere gedownload en geinstalted, maar de error blijft het zelfde

ik draai debian (testing)

iemand een idee ?? :P

[edit]
heb net freetype gecompiled
maar dan wil pango niet compilen

../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Seek_Stream'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Get_Short'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Forget_Frame'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Access_Frame'
../pango/.libs/libpangoft2-1.0.so: undefined reference to `FT_Get_Long'
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [pangoft2topgm] Error 1
make[2]: Leaving directory `/mnt/share/gnome2.5/pango-1.0.1/examples'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/mnt/share/gnome2.5/pango-1.0.1'
make: *** [all-recursive-am] Error 2

[edit]
`freetype2-config --libs` toevoegen aan je LIBS.

• RG

RG

Lambda

Bekende fout. Ben ik ook een aantal keer tegenaan gelopen met Slackware. Je kunt of XFree 4.2 installeren, daar zit de juiste versie al bij, of je installeert de nieuwe eroverheen.
Als je 2 freetypes naast elkaar installeerd dan gaat het fout tijdens het compileren volgens mij, daar had ik ook last van.

Ik ga binnenkort ook weer eens aan de slag, want ik ben ook klaar met m'n examen en dan gaat ik mijzelf trakteren op een nieuwe pjoeter :)

• NeOTheMaTriXM
whooo, jij blij met je computer :P

ik dacht dat ik de fout nu wel kan oplossen, ik draai namenlijk al xfree 4.2

gewoon er over heen geinstalleerd
maar ik denk dat debian daar moelijk over gaat doen

dus download ik nu maar de slackware 8.1
zit standaard xfree 4.2 + kde3 + gcc 3.1 in :9~

• RG

RG

Lambda

Debian? die doet standaard al de nieuwe Freetype installeren bij mij (sid tenminste wel). Dat is de reden dat ik Slackware ingewisseld heb voor Debian voor me testsysteem. Trouwens Slackware is een hel als je daar docbook enzo aan de praat moet krijgen (Slackware 8.0 tenminste).

Ik denk dat je misschien vergeten bent in Debian de velopment files voor freetype te installeren ofzo...

• NeOTheMaTriXM
nope, die zijn ook al geinstalleerd
freetype-dev & freetype

maar ik ben bijna klaar slackware 8.1

maar de debian woody flopp's liggen naast me >:)

• RG

RG

Lambda

Je hebt voor pango de nieuwste freetype nodig (2.0.6 en hoger zijn geloof ik goed) om de pango-xft backend te bouwen.
XFree 4.2 heeft de juiste freetype, maar 4.1 niet. In debian sid kon ik echter gewoon de nieuwe freetype installeren over de standaard van XFree heen...

• NeOTheMaTriXM
!!thx voor al de hulp!!

heb het nu draaien :9~
ga alleen nu 1.4 weg gooien :P
(heb altijd nog kde3 :+)

en alles nog eens netjes over compilen.

en van docbook hadt ik geen problemen met slack 8.1.
heb het gedownload en geinstalled werkte meteen ... ;)

• RG

RG

Lambda

Ow dan heb jij waarschijnlijk een nieuwere scrollkeeper en libxml/libxslt. Hmm, dan ga ik denk ik ook maar eens Slack 8.1 proberen icm Gnome 2 op mijn nog te bestellen pc :)

Verwijderd

Op donderdag 30 mei 2002 21:42 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:

Je hebt FreeTyp2 2.0.9 nodig. FreeType 2.1.0 werkt niet omdat allerlei dingen zijn hernoemd.

• NeOTheMaTriXM
Op zondag 02 juni 2002 00:41 schreef RG© het volgende:
Ow dan heb jij waarschijnlijk een nieuwere scrollkeeper en libxml/libxslt. Hmm, dan ga ik denk ik ook maar eens Slack 8.1 proberen icm Gnome 2 op mijn nog te bestellen pc :)
er zijn nog geen iso's
dus die moet je zelf maken met mkisofs
maar in de info stond niet dat je -joliet er bij moest zette, dus ik het allemaal mapen/bestanden die een letter missen :(

• RG

RG

Lambda

Op zondag 02 juni 2002 10:55 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
er zijn nog geen iso's
dus die moet je zelf maken met mkisofs
maar in de info stond niet dat je -joliet er bij moest zette, dus ik het allemaal mapen/bestanden die een letter missen :(
Hehe, ik installeer Slackware altijd gewoon door de series te downloaden die ik wil, die op een partitie te zetten en dan tijdens de installatie vanaf floppie gewoon die partitie mounten en de series installeren :)

Hopen dat 8.1 te koop is in Nederland als ie uitkomt, want we moeten Pat wel steunen natuurlijk na alles wat er is gebeurd...

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Op zondag 02 juni 2002 15:39 schreef RG© het volgende:

[..]

Hehe, ik installeer Slackware altijd gewoon door de series te downloaden die ik wil, die op een partitie te zetten en dan tijdens de installatie vanaf floppie gewoon die partitie mounten en de series installeren :)

Hopen dat 8.1 te koop is in Nederland als ie uitkomt, want we moeten Pat wel steunen natuurlijk na alles wat er is gebeurd...
wat is er dan voor speciaals gebeurd :?

Ik ga binnenkort maar Gentoo op m'n desktop zetten, en Gnome2 ff bekijken. Al ben ik wel tamelijk die-hard KDE fan inmiddels :) KDE is nog simpeler dan Windows en dat is het niveau wat ik nog net aankan :P

• RG

RG

Lambda

Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef Martin Sturm het volgende:
wat is er dan voor speciaals gebeurd :?
Mja das nogal ingewikkeld, maar het begon ermee dat het bedrijf dat Slackware en FreeBSD onder de hoede had werd overgenomen en dat nieuwe bedrijf had toen geen zin meer om ze te onderhouden. FreeBSD heeft alweer een tijdje een nieuw onderkomen, maar Slackware is alleen verder gegaan. En toen ging het niet zo goed, onder andere omdat het forum helemaal ondergeflamed werd, waardoor Patrick J. Volkerding (de guru) in een dib kwam, al het personeel (3 man) heeft ontslagen vanwege geldgebrek en het forum dicht heeft gegooid. Nu doet ie alles in zijn eentje met wat hulp van vrijwilligers, maar het heeft er lang naar uitgezien dat Slackware 8.0 de laatste versie zou worden van de oudste Linus distributie die er bestaat...
Maar toch is ie doorgegaan, weliswaar in zijn eentje, maar het lijkt nu weer wat beter te gaan. Maar Slackware mag niet dood, daarom moeten we allemaal Slackware 8.1 gaan kopen!
Op maandag 03 juni 2002 12:30 schreef Martin Sturm het volgende:
Ik ga binnenkort maar Gentoo op m'n desktop zetten, en Gnome2 ff bekijken. Al ben ik wel tamelijk die-hard KDE fan inmiddels :) KDE is nog simpeler dan Windows en dat is het niveau wat ik nog net aankan :P
GNOME2 icm Jimmac stuff is zo veel gaver dan KDE! Alleen het is momenteel nog een zooitje bij GNOME en ze mogen blij zijn als GNOME2 voor de zomer af is...

• NeOTheMaTriXM
er is nu weer een nieuwe versie van metacity :9~

die WEL met xmms werkt
en de positie ( <--zal wel een typo zijn :P) van je window's onthoud

http://people.redhat.com/~hp/metacity/metacity-2.3.987.tar.gz

Verwijderd

Ben ik trouwens de enige die problemen had met Garnome 0.10.6?

Die deed moeilijk tijdens het installeren van libIDL (gaf undefined symbols e.d.).

Toen ik apart libIDL had gedownload en probeerde te compilen, ging dat zonder problemen.

Uiteindelijk de libIDL in de garnome tree overschreven met de zelf gedownloade versie. Toen deed hij het nog steeds niet, hij verzocht mij om de $PKG_CONFIG_PATH environment variable aan te passen. Toen deed hij het eindelijk.

Daarnaast downloadde garnome bepaalde benodigde packages niet automatisch. Jammer dat dat niet net even wat lekkerder loopt, allemaal. Dat houdt die drempel voor mainstream acceptance zo hoog. :'( Maar goed, er zit in elk geval een stijgende lijn in. :)

Heheh, ironisch. Pas nadat ik het probleem eigenhandig schijn te hebben opgelost, kom ik pas een nuttig artikel mbt dit probleem tegen :+ :

http://mail.gnome.org/archives/orbit-list/2001-June/msg00038.html

Oh well, hij is nu verder gekomen. Eens kijken... Ach, nu klaagt hij weer om het niet aanwezig zijn van libbz2... |:(

/me klooit nog even verder. :(

Verwijderd

Langzaam maar zeker komen we er wel... :)

Een vaste Internetverbinding is echt een zegen als je met Linux bezig bent... 8-)

In één van de posts op deze webpage vond ik dus de oplossing voor nog een obstakel waar ik tegen aanliep: het niet aanwezig zijn van de file docbookx.dtd in /usr/share/xml.

Deze directory aanmaken en docbookx.dtd er alsnog heen kopieren loste dit probleem op en Garnome tuft nu alweer een tijdje vrolijk verder... :)

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Topicstarter
hier las ik dat gnome-session gnome-desktop gnome-panel eindelijk 2.0.0 hebben bereikt dus de basis pakketen zouden dus gnome2 moeten zijn :)

Klopt mijn conclusie :?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:42 schreef blowfish het volgende:
hier las ik dat gnome-session gnome-desktop gnome-panel eindelijk 2.0.0 hebben bereikt dus de basis pakketen zouden dus gnome2 moeten zijn :)

Klopt mijn conclusie :?
Pas als libgnome, libgnomeui en vrienden ook 2.0.0 hebben bereikt. ;).

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Topicstarter
volgens mij hadden die al 2.0 berijkt in ieder geval zegt mijn apt-lijstje dat wel

• NeOTheMaTriXM
ik denk ook wel dat tie binnen kort er aan komt

de meeste dingen zijn al versie 2
en anders v. 1.99??? :P

• RG

RG

Lambda

De meeste libs zijn inderdaad al stabiel. Glib, GTK+, ATK en Pango al een heel tijdje zelfs en onlangs ook bonobo-actiovation, libbonobo, libbonoboui ,libgnome, libgnomeui, libgnomecanvas, libglade, libgtkhtm1, libgtop en libgailgnome.

Nu begint ook het basis systeem stable te raken, nu is al stable: gnome-desktop, gnome-session, gnome-panel, gnome-system-monitor, gnome-applets, gnome-media, eel en nautilus

Voor zover ik weet zijn de volgende belangrijke dingen nog niet stable: GConf, gnome-vfs, control-center, gedit, gnome-games, gnome-terminal, gnome-utils, libgnomeprint en libgnomeprintui. Maar die zijn allemaal al bijna stabiel, waarschijnlijk binnen een week allemaal.

Verder zijn ORBit/linc/libIDL wel vrij stabiel ondertussen.

Problemen liggen er nog op multimedia gebied (gstreamer moet er maar eens inkomen) en window manager gebied. Daar kunnen ze dan mooi aan gaan werken in Gnome 2.2. Ik hoop ook dat er snel goeie programma's geport worden zoals Evolution. Abiword is men mee bezig en GNumeric werkt zelfs al aardig! En men is begonnen met een nieuw presentatieprogramma voor Gnome2!

BTW: ik zit te wachten op nieuwe pjoeter, dan ga ik ook weer GNOME'en

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:50 schreef RG© het volgende:
En men is begonnen met een nieuw presentatieprogramma voor Gnome2!
Alweer? Welke?

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 11 juni 2002 23:56 schreef beelzebubu het volgende:
Alweer? Welke?
Ja alweer :) Agnubis heet dat ding:
http://www.gnomedesktop.org/article.php?sid=476&mode=thread&order=0

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Topicstarter
Gnome 2 Release Canidate 1 is uit ;)

[offtopic]
jotti noemde dit de groote gnome2 draad, ik ben vereerd 8-)
[offtopic]

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Op zaterdag 15 juni 2002 00:18 schreef blowfish het volgende:
Gnome 2 Release Canidate 1 is uit ;)
*compiling*

• RG

RG

Lambda

Ik krijg die verdomde libglade maar niet wijs gemaakt dat ik wel Python met expta support heb op Slackware 8.1. Iemand een idee waarom niet??

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:48 schreef RG© het volgende:
Ik krijg die verdomde libglade maar niet wijs gemaakt dat ik wel Python met expta support heb op Slackware 8.1. Iemand een idee waarom niet??
Weet je zeker dat je python met expat support hebt? Dat had ik nl. niet - ik moest eerst expat downloaden en dan pas python. :{. Standaard had mijn python geen expat support...

Overigens:

Afbeeldingslocatie: http://ronald.bitfreak.net/images/screenie-20020618-klein.png

*D. Net gecompilet. :Y).

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 18 juni 2002 22:15 schreef beelzebubu het volgende:
Weet je zeker dat je python met expat support hebt? Dat had ik nl. niet - ik moest eerst expat downloaden en dan pas python. :{. Standaard had mijn python geen expat support...
Mijn Python heeft wel de expta modules aan boord, maar een libexpat was nergens te bekennen. Heb ik die dus maar geïnstalleerd, maar werken wil het niet. Ik ga morgen zelf wel ff Python bakken dan, eens kijken of dat wat uithaalt. Trouwens, Slackware 8.1 rc3 kan ook wel buggy zijn...

Verwijderd

[..]

Overigens:

[afbeelding]

Vraagje,

Die "monitors" voor je systeem, rechtonder op je desktop. Welke appl. is dat,

Alvast bedankt

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:40

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op woensdag 19 juni 2002 19:21 schreef Markie het volgende:

[..]

Vraagje,

Die "monitors" voor je systeem, rechtonder op je desktop. Welke appl. is dat,

Alvast bedankt
Dat is GKrellM, www.gkrellm.net

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:24 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Dat is GKrellM, www.gkrellm.net
Dankje wel ! ;)

• RG

RG

Lambda

Ik heb nu Gnome2 latest geïnstalleerd, maar de fonts gaan helemaal de mist in. Zonder aa zien alle fonts er bitmapperig uit en met aa kan ik maar 2 letterypes selecteren. Ik heb pango al 5x opnieuw gecompileerd met verschillende freetype's en xfree's.
Heeft iemand hetzelfde probleem toevallig??

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Ik zag dat gnome 2.0 vandaag (vrijdag) uitkomt, heeft iemand een idee of dat laatste schema ook daadwerkelijk klopt?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ze liepen met RC1 al een week uit de pas, dat zal nu dus op zijn minst ook wel zo zijn... Verwacht zelf niet dat Gnome2 er voor volgende week is.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 03:32 schreef blouweKip het volgende:
Ik zag dat gnome 2.0 vandaag (vrijdag) uitkomt, heeft iemand een idee of dat laatste schema ook daadwerkelijk klopt?
Denk 't niet, wat mij betreft is nautilus nog niet stabiel genoeg. :{.

Verwijderd

er zijn zowieso nog twee immediate bugs ik denk dat er nog wel wat werk te doen is voor de release...

http://bugzilla.gnome.org/gnome-20-report.html

• RG

RG

Lambda

Op vrijdag 21 juni 2002 08:07 schreef beelzebubu het volgende:
Denk 't niet, wat mij betreft is nautilus nog niet stabiel genoeg. :{.
Agreed dat ding is gister een keer of 4 op zijn kanis gegaan... En pango doet nog steeds moeilijk hier en dat hieft ie eigenlijk nog noit gedaan sinds dat ik het voor het eerst installeerde.

• blouweKip
ff een vraagje, ik heb gargnome 0.11.0 en alle juiste dev packages geinstalleerd, nu zeikt ie niet over files die hij niet kan vinden maar nu komt hij na een tijdje met het volgende:
tar: gail-0.16/tests/testtoplevel.c: Cannot change ownership to uid 77937, gid 6014: Invalid argument
tar: gail-0.16/tests/testtreetable.c: Cannot change ownership to uid 77937, gid 6014: Invalid argument
tar: gail-0.16/tests/testvalues.c: Cannot change ownership to uid 77937, gid 6014: Invalid argument
tar: Error exit delayed from previous errors
make[2]: *** [extract-gail-0.16.tar.bz2] Error 2
make[2]: Leaving directory `/gnome2/garnome-0.11.0/gnome/gail'
make[1]: *** [dep-../../gnome/gail] Error 2
make[1]: Leaving directory `/gnome2/garnome-0.11.0/gnome/gnome-media'
make: *** [dep-../../gnome/gnome-media] Error 2
Hier gaat nog een hele zooi van t zelfde gelul over ownership aan vooraf, ik compile gargnome als root, iemand een idee of dit op te lossen is of dat ik gewoon moet wachten op de gnome 2.0 debs in unstable/testing?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:33
Ik (die-hard KDE gebruiker) heb gisteren als studie ontwijkend gedrag maar eens Gnome2 RC1 geinstalleerd (gentoo) en ik moet zeggen: Het ziet er reeeeete strak uit! Petjes af! Echt. Het lijkt wel stukken mooier dan KDE (maar dat kan gewenning zijn :P )

Ik mis alleen een soort control panel, alles is nu decentraal geregeld en je moet zelf een beetje ontdekken waar je wat in moet stellen. Ik hoop dat dat veranderd in de volgende RC's en final. Misschien dat deze jongen nog eens overstapt op Gnome. Maar misschien ook wel op een minimalistischer iets.

Ik heb alleen nog niet weten ontdekken hoe ik m'n panel doorzichtig kan maken oid (kan toch?), heb je een mooie sawfish theme, mooie gtk theme en een std grijze panel :'( :P

Gnome heeft niet stilgezeten gelukkig! Wat zijn vooral die AA fonts en plaatjes in de menu's supermooi! :)

gaaf vooruitgang!

• Erhnam
  • Laatst online: 07:56

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

• blouweKip
mm, met de vicious build scripts krijg ik de volgende error:
cd /gnome/unstable/cvs/xml-i18n-tools
/root/bin/modmake.sh: cd: /gnome/unstable/cvs/xml-i18n-tools: No such file or directory
-----------------
Configuring...
rm -f Makefile
./autogen.sh --prefix=/gnome/unstable/INSTALL
/root/bin/modmake.sh: ./autogen.sh: No such file or directory

ERROR:xml-i18n-tools: Cant autogen

Build failed on xml-i18n-tools
Het is wel duidelijk dat hij autogen.sh niet kan vinden, die staat ook nergens maar ik vind t een beetje vreemd waarom niet, zijn er hier mensen die gnome 2 met dit script hebben gemaakt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:18
Op maandag 07 januari 2002 03:44 schreef iGadget het volgende:
X traag.. true.

Mijn P2-350 met 256MB voelt sneller aan met win2k dan mijn P3-500@560 met 384MB onder debian linux met Xfree 4.1 & KDE 2.2.2... da's toch behoorlijk schrijnend vind ik.

Linux op de desktop wordt wel beter... maar ik had toen ik een half jaar geleden switchte toch echt veel meer verwacht. En wat gnome betreft... ik had gnome 1.4, maar ik vond het 3x nix. KDE bevalt me beter, mahja, die traagheid...
Ik draai nu Debian Woody met XFree86 4.2.0 (officiele packages van Branden, wel prerelease) en KDE 3.0.1 (zelfgemaakt, staan op ftp.shoikan.org/pub/debian). Alles zelf gecompileerd met gcc-3.1 (wederom uit unstable gevist) en draait als een tierelier. Doet hier niets onder voor Windows :)

• RG

RG

Lambda

Grr, ik wordt een beetje mesjokke van dat docbook gezeur. Als ik iets een zwaar ingewikkeld systeem vind dan is het wel dat hele SGML gebeuren. Probeer dat maar eens fatsoenlijk zelf aan de praat te krijgen...

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Overigens:

[afbeelding]

Lijkt verdomd veel op 1.4 als je het mij vraagt :P
Maar hij zal vast wel veel snellor zijn en zow...

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 00:57 schreef RG© het volgende:
Grr, ik wordt een beetje mesjokke van dat docbook gezeur. Als ik iets een zwaar ingewikkeld systeem vind dan is het wel dat hele SGML gebeuren. Probeer dat maar eens fatsoenlijk zelf aan de praat te krijgen...
docbook vind ik ook het meest brakke systeem wat ik ooit gezien heb. Werkt voor geen meter hier, de helft van de libs moet hier docloos door het leven.

Probeer --disable-docs (oid) eens, dat zag ik in garnome, dat schijnt wel redelijk te werken..

• RG

RG

Lambda

Op maandag 24 juni 2002 08:13 schreef beelzebubu het volgende:
docbook vind ik ook het meest brakke systeem wat ik ooit gezien heb. Werkt voor geen meter hier, de helft van de libs moet hier docloos door het leven.

Probeer --disable-docs (oid) eens, dat zag ik in garnome, dat schijnt wel redelijk te werken..
Aha, ja ik heb gtk-doc expres niet geïnstalleerd zodat ik geen gezeur krijg met jade. Dat werkt dan voor alle libs die daarvan gebruik maken, maar dan krijg je dus dat ellendige scrollkeeper die veel programma's gebruiken voor hun docs.
Ik vraag me af waarom die gasten niet gewoon html pagina's maken die gebaseerd zijn op een Gnome-stylesheet, dan zijn we van al dat gezanik over de docbookellende af.
Magoed ik ga strakkies weer verder op Slackware 8.1, het basis systeem draait al.

Verwijderd

Met SGML kun je HTLM, man, everything maken (soort van XML, maar adn veel uitgebreider). HTML is 'just plain HTML'.

• blouweKip
zow, net ff gnome 2 binnen gehaald met apt-get (experimental), tis wel een stuk sneller geworden zeg..

Alleen nautilus had nog wat conflicts (libesd)

* blouweKip is blij

• RG

RG

Lambda

Op maandag 24 juni 2002 13:06 schreef beelzebubu het volgende:
Met SGML kun je HTLM, man, everything maken (soort van XML, maar adn veel uitgebreider). HTML is 'just plain HTML'.
Ja, maar ik ga toch geen GNOME help systeem zitten bekijken in man? Ik zie niet in waarom ze niet gewoon alleen HTML doen, wat kan iemand het nou boeien dat je het naar 300 andere formaten kan converteren.
Soms heb ik echt het idee dat ze veel te moeilijk liggen te doen. Veels te veel dependencies e.d. dat maakt het alleen maar irritant. Volgens mij gebruikt 1 library Python, heb je gelijk weer een volledig werkende Python nodig. Zelfde geldt voor LISP (gelukkig hebben we nu metacity).

• blouweKip
Ik heb nu in mn gnome(2) session van gdm "export GDK_USE_XFT=1" gezet maar dat geeft geen aa fonts, iemand een id hoe ik dat op een andere wijze kan aanzetten?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 22:56 schreef blouweKip het volgende:
Ik heb nu in mn gnome(2) session van gdm "export GDK_USE_XFT=1" gezet maar dat geeft geen aa fonts, iemand een id hoe ik dat op een andere wijze kan aanzetten?
Ik heb het in m'n .xinitrc staan...
dat werkt in ieder geval..

• blouweKip
Zelfs als ik het in .xinitrc zet werkt het niet, het werkt prima verder als ik programma's opstart met "GDK_USE_XFT=1 <applicatienaam>" al gebruit hij dan wel een bold default font

• blouweKip
*schop*

iemand een id waar ik export GDK_USE_XFT=1 moet uitvoeren om xft fontrendering te krijgen /etc/X11/xinit/xinitrc heeft geen effect

en ook het toevoegen van die regel in mn /etc/X11/gdm/Sessions/Gnome werkt niet :(

Toch kan ik applicaties wel starten met "GDK_USE_XFT=1 <applicatienaam>"

iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

btw: met nautilus 2 is gnome 2 echt supersnel :)

• RG

RG

Lambda

Zo na heel wat knutselen draait Gnome2 hier nu lekker. Er zijn nog een aantal punten waar nog zeker wel wat aandacht aan besteed mag worden. Vooral Nautilus werkt nog maar half. Verder vind ik dat er meer in te stellen moet zijn, ik kom echt handen vol opties tekort. Verder moet metacity nog verbeterd worden, maar dat gebeurdin rap tempo. Er zijn al hele gave theme's voor iig.

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedlinux.nl/~rene/screenshots/gnome2-small.png

• blouweKip
hej, welke gtk theme is dat?

edit: btw: nautilus 2 support nu ook het *.ico formaat

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 23:37 schreef blouweKip het volgende:
iemand een id waar ik export GDK_USE_XFT=1 moet uitvoeren om xft fontrendering te krijgen /etc/X11/xinit/xinitrc heeft geen effect
Gewoon in ~/.bashrc ? :?.

edit:

Ik herinner me ergens een discussie dat er iets was waardoor die variabele automatisch gecleared werd tijdens het starten van X. Even opzoeken.

Bij mij staat het in ~/.bash_profile - dat lijkt te werken.

• RG

RG

Lambda

Op woensdag 26 juni 2002 00:02 schreef blouweKip het volgende:
hej, welke gtk theme is dat?
CleanIce van http://www.sunshineinabag.co.uk

• blouweKip
Ok, dat lijkt idd te werken, het gekke is dat ik voor qt_xft in gnome niet zoveel moeite hoefde te doen, dat werkte gewoon vanuit xinitrc

* blouweKip is nu blij

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 25 juni 2002 23:37 schreef blouweKip het volgende:
Ik heb alles in /etc/profile gezet, dan heeft iedereen het sowieso. Werkt op alle systemen die ik tot nu toe getest heb (Debian Sid, Slackware 8 en Slackware 8.1)

• blouweKip
Een tijdje gelden had ik al wat screenshots gezien van de nieuwe gdm, nu zag ik ergens anders een theme voor deze gdm

http://www.lucidus.uklinux.net/gdm/screenshot-800x600.png

na wat zoeken is het mij nog niet direct duidelijk welke gdm versie dit is (aangezien er themes van zijn ga ik ervan uit dat er een source tarball van te krijgen is)

Iemand enig idee?

Verwijderd

Ja dus Gnome II is uit, website ligt plat >:)

Ik ga hem dan toch ook maar eens proberen. Ik kon hem tot nu toe niet echt goed aan de praat krijgen.

• SiErRa
  • Laatst online: 18-05 16:44
Hij is uit, zie slashdot en gnome.org (die vrij lastig te bezoeken is).

edit:

De nederlandse mirror:
ftp://ftp.easynet.nl/mirror/GNOME/

• RG

RG

Lambda

Op woensdag 26 juni 2002 20:15 schreef blouweKip het volgende:
Een tijdje gelden had ik al wat screenshots gezien van de nieuwe gdm, nu zag ik ergens anders een theme voor deze gdm

http://www.lucidus.uklinux.net/gdm/screenshot-800x600.png

na wat zoeken is het mij nog niet direct duidelijk welke gdm versie dit is (aangezien er themes van zijn ga ik ervan uit dat er een source tarball van te krijgen is)

Iemand enig idee?
Gewoon de standaard gdm. Je moet alleen in de configuratie gdmlogin vervangen door gdmgreeter dacht ik, dan krijg je zo'n stoere grafische login voor je neus :) Je kunt daarvoor theme's installeren (standaard zijn er 2 aanwezig).

BTW Gnome2 is uit!

Verwijderd

gnome2 staat nog niet op de frontpage.... :(

Verwijderd

Yezzz!

Goed nieuws!

Gentoo portage heeft Gnome 2.0 inmiddels ook beschikbaar! :D

Was me eerder alleen nog niet opgevallen omdat ik een tijd lang geen emerge rsync had gedaan. |:( Oh well, ik had toch al gedacht dat het niet lang meer zou gaan duren, maar het was dus al. :+

Damn, they'e fast. :7

Compilen gaat nogal lang duren, ik doe de emerge morgen wel.

Voor nu welterusten allemaal! :z

Verwijderd

Grrrr. :(.

Heb net twee dagen lang gnome2-rc2 gecompilet. :(. Lijkt BSD wel. :P. Daar blijf je ook compilen.

/me gaat lekker zometeen RH-7.3 erop zetten. :z.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:04

OMX2000

By any means necessary...

Kan ik met Debian testing (Woody), ook Gnome 2.0 draaien. Ik zag op http://www.hadess.net/idoru.php3 dat je unstable moest draaien om Gnome 2.0 te kunnen installeren...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• wzzrd
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik krijg ongeveer deze error als ik emerge gnome-base/gnome doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
gcc -shared popt.lo [blahblah] -Wl, -o .libs/ 
/usr/lib/gcc-lib/i686-linux-pc-gnu/../.. [blah] 

can not open output file: .libs/ is a directory 
collect2: ld returned exit status 

[blah]

Kan hier iets aan gedaan worden? (En mag dit in dit draadje?)

Verwijderd

Ik heb Gnome 2 nu geinstalled onder Debian Woody maar zit nu met een vaag probleem, namelijk dat ik eens in de X minuten een "freeze" heb waarbij mijn systeem gewoon geheel "stil" staat.
Kon in de log eigenlijk zo snel niet zien wat er mis kan zijn..... iemand een idee ?

Verwijderd

Heb je dat alleen met Gnome2? Een hang komt soms doordat de kernel zijn buffers flusht en jouw chipsets dan even blockt, waardoor tijdelijk de machine lijkt te hangen... Kan enkele hondersten of zelfs tienden van seconden zijn.

Verwijderd

Voor zover ik weet wel, duurt zo'n 3 a 5 seconden ...... en het probleem heb ik pas sinds ik Gnome 2 geinstalleer heb.......

ps. druk op het werk dus wat latere reactie :D

Verwijderd

3 a 5 seconden?!?!?!?!?!?!?!?

Euh... :D. Wat voor videokaart heb je? En hoeveel RAM?

• bastichelaar
  • Laatst online: 17-05 21:11
Zow, halen jullie weer eens een oud topic op :P

Verwijderd

GeForce 2 MX en 512mb ram..... dus daar zal het niet aan liggen

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:06

Sjonny

Fratser

The Spider schreef op 09 oktober 2002 @ 10:50:
Zow, halen jullie weer eens een oud topic op :P
nou vooruit, om het topic iets meer "nut" te geven:
eergister is gnome 2.1 snapshot uit: http://ftp.gnome.org/pub/GNOME/desktop/2.1/2.1.0/sources/

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 14:14:
GeForce 2 MX en 512mb ram..... dus daar zal het niet aan liggen
Hmm.... Kun je in je tasklist (gtop, staat ergens in je start menu :P) specifieke applicaties vinden die veel load genereren (CPU, mem, whatever)? Laat anders je tasklist ff zien ("ps -aux &> file", en dan file hier copypasten).

edit:
En check ff of DMA aanstaat voor al je HDs.
Pagina: 1 2 3 Laatste