[atgast style moeilijke humor]Op zondag 06 januari 2002 17:01 schreef Major_Kusanagi het volgende:
mag ik proefkonijn zijn?
ik ben 1e-jaars WO informatica. ergens diep heb ik het idee dat het onmogelijk is dat er mensen slimmer zijn dan ik. maar tegelijkertijd zul je me nooit horen opscheppen. verder voel ik me onder mensen die "minder slim" zijn lichtelijk ongemakkelijk, omdat ik ze geenszins het (vervelende?) gevoel wil geven dat zij dommer zouden zijn dan ik.
verder heb ik geen idee wat ik ermee aanmoet als iemand mij complimenten geeft over iets slims wat ik bedacht heb. maar tegelijkertijd voel ik me wel goed over hetgene wat ik bedacht heb.
ik ben verder een emotioneel gevoelig persoon, die altijd erg goed nadenkt of hetgene wat hij doet niet vervelend/kwetsend wordt gevonden en op 1 of andere manier behoorlijk goed andermans emoties kan aanvoelen.
lijkt dit (totaal)beeld intelligent of niet? (misschien duidt het feit dat ik dit post wel weer op een soort narcisme ofzo...)
ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik zoiets als dit post...
trouwens, op 1 of andere manier heb ik erg snel door of iemand slim is of niet. ik heb alleen geen idee hoe dat kan.
normaal knip ik erin, maar het hele verhaal was nodig, en verder, ik geloof er niks van dat jij dit hebt geschreven, volges mij was ik het zelf onder jouw naam ingelogd
[/atgast style moeilijke humor]
Ik vind eigelijk dat intelligentie eigelijk alleen maar bestaat omdat mensen naar bevestiging zoeken. Ik bedoel, waarom zou je zoiets persoonlijks als intellegentie willen defineren ???
Het is wel interesant om te zien hoe de hoog begaafden die ik ken reageren op bepaalde dingen. Ik denk dat dit 'feit' bewijst dat een bepaald onderdeel dat met intelegentie te maken heeft meetbaar is.
Maar intellegentie is daarom volgens mij dus iets dat is opgebouwd uit vele onderdelen, dus wanneer is iemand intelligent? nou, wanneer iemand op alle gebieden hoog scoort.
En eerlijk gezegd denk ik niet dat er mensen zijn met meer dan '100%' ik bedoel dus, als iemand bijvoorbeeld een hoog IQ heeft, dan heeft hij waarschijnlijk een minder hoog EQ.
Dat brengt mij trouwens op mijn mening dat iedereen evenmoeilijke problemen heeft in zijn leven, aleen iedereen krijgt ze op een ander gebied. maar das misschien een beetje off topic
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad