Op zaterdag 05 januari 2002 19:29 schreef bitbyter_ de waarheid
Als jij denkt dat dat de waarheid is (zo die al bestaat), heb je nog veel te leren

Het is pseudowetenschappelijke onzin. Bijvoorbeeld het idee dat je terug in de tijd gaat als je sneller dan het licht reist, is een misvatting.
Zo denk ik er ook over. Mijns inziens heeft tijd altijd al bestaan net als massa en energie, die allebei onontkombaar verband hebben met de lichtsnelheid (relativiteitstheorie).
Wel mooi beschreven!
Tijd heeft per definitie altijd bestaan. Immers, voor al die momenten die in de verzameling "altijd" zitten, geldt dat er tijd geweest is. Dat neemt niet weg dat de tijd eindig is, net zoals de omvang van het heelal eindig is. Je kan echter niet spreken van wat er was "voor er tijd was", of dit op enige andere wijze in onze taal uitdrukken. Wat meer zegt over taal enn ons beperkte voorstellingsvermogen, dan over de werkelijkheid.
E=mc^2 is btw niet bedoeld om equivalentie tussen massa en energie aan te geven, maar eerder als een soort wisselkoers

yep, zo moet het haast zijn , ik ben er iig op een hele speciale manier achter gekomen
Laat me raden:
Goddelijke openbaring?
Aliens?
Bier?
(de verkeerde) populair-wetenschappelijke boekjes?
Of toch op de manier waarop het wel moet, namelijk door de theorie zelf te bestuderen?
voordat je gaat proberen uit te vinden wanneer tijd begonnen is is het denk ik beter eerst te bevatten wat tijd dan eigenlijk is.
En geloof me, daar kom je niet uit!
Tijd is ontastbaar... waarom kan gisteren niet vandaag zijn, waarom kan ik morgen niet alvast vandaag doen?
Kun je in tijd reizen? en zo ja, dan alleen heen of terug?
niet aan beginnen! veelste moeilijk!
Ontastbaar? Tijd is relatief aan de waarnemer, net zoals afstand btw. Het is gewoon een dimensie, een extra getalletje in je vector als je dat liever hebt. Werkt perfect

Once again. Ik durf te zeggen dat tijd niet bestaat. Dit omdat het slechts een bedachte eenheid is. Deze eenheid is geaccepteerd omdat toen we hem bedachten makkelijk vonden. Nu is het vaak echter een last geworden. Tijd is ook voor iedereen niet het zelfde. Een uur wordt niet altijd hetzelfde ervaren door iedereen, iemand die een uur gaat zwemmen vind dat het uur veel te gauw voorbij is, echter iemand die een proefwerk van een uur heeft kan het uur niet vlug genoeg gaan. Ja ik weet wat ik zeg, ik eerst dat het niet bestaat en vervolgens maak ik juist van het tijd gebruik. Echter om de vraag van dit topic te behandelen, tijd is niet begonnen, zal dus ook niet eindigen. Voor de mensen die ervan uitgaan dat tijd begon bij de big bang is ook onmogelijk, voor de big bang was het meest waarschijnlijk een implosie waar na wat wij tijd noemen, een lange periode(ja weer een tijdsbegrip.) het heelal aan het krimpen was. Echter op het moment dijt het uit. Ik kan ook zeggen dat tijd wel bestaat. Dit is echter weer een filosofisch begrip dat bekent staat als dualiteit. Iets bestaat omdat het niet bestaat en vice versa. Verdere uitleg van dit begrip op aanvraag8-)
Ik heb hier slechts onbegrip voor. Wat is het dan werkelijk, wat wij als tijd waarnemen? En waarom spreek je van "voor de big bang" als je zelf beseft dat die uitspraak cognitief leeg is? En je mag best proberen dualiteit uit te leggen, maar ik krijg zo de indruk dat je het niet helemaal begrepen hebt

Dan heb ik nog een leuke...
Stel dat het heelal niet is ontstaan....maar dat het
er altijd al was geweest.
Een beweging die geen begin en geen eind heeft.
Tot op heden denken de meeste gelovigen, dat bijvoorbeeld god er altijd al was.
Hij is de alpha en de omega, het begin en het eind.
Een continuïteit die nooit zal ophouden.
Als het heelal er nu ook altijd al was geweest en nooit zal ophouden te bestaan,
kun je dan nog wel spreken van tijd?
Misschien is het universum wel een soort recycle project.
Waar echte vergankelijkheid niet bestaat.
Waarom zijn er dan zoveel dingen die wijzen op een begin: Op een big bang?
[
Dat komt omdat je tijd meet aan de hand van gestandaardiseerde krachten.
expleen

Er bestaat geen tijd, dit is een (handig) verzinsel van de mens, denk je dat een leeuw klok kan kijken? Tijd hebben we bedacht omdat het ons makkelijker door het leven helpt, om dingen te verklaren.
Ah, tijd is datgene wat de klok aangeeft?

Een heel praktische definitie, maar wat is beweging dan?