Verwijderd

Op donderdag 20 december 2001 21:15 schreef Irons het volgende:
And your blessed ignorance truly astounds me

En nu zijn we klaar :P
He wat jammer nou, ik vond het net zo leuk worden :D

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Count_Bleauchamp, geef je me nog een redelijk argument alsjeblieft? Ik bedoel deze post, of is de discussie wat jou betreft afgelopen?

Verwijderd

Dat vind ik idd het storende aan count, eerst geeft ie een belachelijke stelling, daarna werp je die omver met allerlei argumenten, en vervolgens beantwoord hij deze met een wedervraag en een bijbel-quote die geenszins bevredigend zijn voor de minder fanatiek (lees: niet) gelovigen onder ons.

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 12:52 schreef Irons het volgende:
Dat vind ik idd het storende aan count, eerst geeft ie een belachelijke stelling, daarna werp je die omver met allerlei argumenten, en vervolgens beantwoord hij deze met een wedervraag en een bijbel-quote die geenszins bevredigend zijn voor de minder fanatiek (lees: niet) gelovigen onder ons.
Dit riep ik ongeveer dertig replies geleden al, dus je bent ook niet al te handig als je nu nog serieus ingaat op zijn flauwekul en vervolgens nog op een antwoord gaat zitten wachten ;)

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 12:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dit riep ik ongeveer dertig replies geleden al, dus je bent ook niet al te handig als je nu nog serieus ingaat op zijn flauwekul en vervolgens nog op een antwoord gaat zitten wachten ;)
Waarvan akte, Lemmeb! Ik stel voor dat we niet langer ingaan op de nonsens die dit sujet verkondigt. >:)

Als hij zich dan nog eens zou komen verdedigen... :(

Verwijderd

zeg ik dat ik op een antwoord zit te wachten? nee, ik zeg alleen dat ik het storend vind dat hij op deze manier handelt, dat antwoord van hem kan me gestolen worden :P

Verwijderd

Op vrijdag 21 december 2001 13:28 schreef Irons het volgende:
zeg ik dat ik op een antwoord zit te wachten? nee, ik zeg alleen dat ik het storend vind dat hij op deze manier handelt, dat antwoord van hem kan me gestolen worden :P
Nee jij niet, maar JaceTBL geloof ik wel en daar reageerde jij weer op. Misschien had ik hem moeten quoten...

Verwijderd

Het schijnt volgens mij karakteristiek te zijn voor fundamentalistische en fanatieke gelovigen om ergens een stelling neer te kwakken, en vervolgens de stelling niet of nauwelijks meer te verdedigen. Als 'ie al verdedigd wordt, dan worden er bijbel- of koranquotes gebruikt. Nooit overtuigend dus. Bij newsgroupen zoals talk.origins en andere discussieforums waarbij religie een rol speelt kom je dat ook soms tegen. De vermoedelijke reden waarom dit zo is, is omdat de persoon in kwestie toch al weet wat de waarheid is. daar valt niet over te discussieren. "maar ik geloof lekker toch dat het waar is" is een typische one-liner waarmee discussies gemakkelijk beeindigd kunnen worden... alsof subjectieve gevoelens zoals geloof, begrip, onbegrip en eigen overtuiging invloed hebben op een objectieve waarheid die we waarschijnlijk toch nooit 100% kunnen bevatten, maar alleen abstract kunnen beschrijven.

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
in deze tijd heeft de meederheid van de moderne mens het vooroordeel gekregen dat geloof zoals het christendom conventioneel is, omdat de bijbel statisch is en nooit veranderd.
Mensen willen nieuwe dingen, orginele en uitdagende kwesties.

Dat is mijn mening.
(Zelf geloof ik in het christendom hoor :))

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Onzin. Hoe slimmer de mens wordt, en hoe meer hij weet/ontdekt/enz, hoe meer de bijbel een verhaaltjesboek blijkt, 100% bedacht en geschreven door mensen en thuishoort in de boekenkast naast "100 Sprookjes van Hans Andersen". Wake up!

En Count, waar blijft nou je argument??

Verwijderd

kan hier niet gewoon een slotje op, want ik ben bang dat alleen een interventie van een goddelijk wezen (paasman), dit nog kan veranderen in een vruchtbare discussie.

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-ignoring last message-

hoe verklaar je dan alle bewijzen die gevonden zijn van de Mozes op zijn tocht naar het beloofde land, de fenomenen waar moeder Theresa aan is blootgesteld (stigmata (merktekenen van God)).

Waarom kunnen sommige mensen toch niet aanvaarden dat er ook dingen zijn die onverklaarbaar zijn.
Mensen hebben een drang om kennis te vergaren, maar het heelal dijdt uit met 100 en miljoenen lichtjaren en al die kennis is niet te vergaren of te begrijpen...
ga liever begrijpen waarom onze samenleving standhoud op politieke beredeneren en wij nog niet in harmonie met elkaar kunnen leven....

en wat je zegt over "de mens word steeds slimmer", daar ben ik het niet op alle tereinen mee eens.
we voeren nog steeds oorlog, begaan nogsteeds dezelfde fouten, en kunnen geen antwoord geven op de echte belangrijke vragen van het leven.
dus. ja onze technologie word steeds beter en complexer maar de meest essentiele dingen (en bedoel ik geen luxe) worden vaak vergeten

[sorry hoor... net wakker]

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Verwijderd

hoe verklaar je dan alle bewijzen die gevonden zijn van de Mozes op zijn tocht naar het beloofde land, de fenomenen waar moeder Theresa aan is blootgesteld (stigmata (merktekenen van God)).
Ach kom nou, die kletskoek neem je toch niet serieus. 'Het beloofde land' op zich is al doordrenkt van een gelovig christelijk/joods bijsmaakje. Wat bedoel je met 'het beloofde land', Palestina?

Dat 'bewijs', bedoel je daar de bijbel mee?

En dan nog, ik zeg toch niet een bewijs te hebben dat er nooit een figuur met de naam Mozes ooit een toch naar een 1/ander land heeft gehouden? Alleen, dat is toch geen enkele aanwijzing voor het bestaan van een god?
Waarom kunnen sommige mensen toch niet aanvaarden dat er ook dingen zijn die onverklaarbaar zijn.
Ik vind juist dat gelovigen dat niet kunnen aanvaarden. Ik kan me er heel goed bij neerleggen dat we een hoop weten (omdat we het kunnen afleiden uit onze waarnemingen), en nog veel meer niet weten. Gelovigen daarentegen hebben als 'antwoord' op alle onverklaarbare dingen: god. En daarmee af. Dan doe je jezelf toch superdikke oogkleppen op!?!
Mensen hebben een drang om kennis te vergaren, maar het heelal dijdt uit met 100 en miljoenen lichtjaren en al die kennis is niet te vergaren of te begrijpen...
Waarom zou al die kennis niet te vergaren of te begrijpen zijn? We zijn toch al redelijk op weg, en het gaat steeds harder. Blind vertrouwen op een god, bedacht door een stel onwetenden een paar duizend jaar geleden, vind ik echt een onderwaardering, wat zeg ik, een ontkenning van je eigen intelligentie.
ga liever begrijpen waarom onze samenleving standhoud op politieke beredeneren en wij nog niet in harmonie met elkaar kunnen leven....
Oh, in plaats van 'politieke beredeneren' ging het op basis van religie lekker zeker. Een een of andere schijnheilige hypocriete zak verzint dat vrouwen met zwart haar en/of een kat wel heksen zullen zijn, hup verbranden dan maar die handel. Of daar aan de andere kant van de zee, wonen allemaal van die roodhuidige ketters die foute goden vereren. Onderwerpen de lui, en laten kiezen tussen bekeren of zich af laten slachten.

Weet je waarom zoveel mensen niet met elkaar in harmonie kunnen leven? Omdat teveel mensen zich willen manifesteren, en dat gaat vrijwel altijd ten koste van anderen.
en wat je zegt over "de mens word steeds slimmer", daar ben ik het niet op alle tereinen mee eens.
we voeren nog steeds oorlog, begaan nogsteeds dezelfde fouten, en kunnen geen antwoord geven op de echte belangrijke vragen van het leven.
Ik vind toch wel dat de mens steeds slimmer wordt. We weten inmiddels ongeveer waar we vandaan komen, waarom we oud worden, ik denk dat je zelfs kunt zeggen dat we zelf onze eigen evolutie aan het voortzetten zijn.

En 'we' voeren nog steeds oorlog, ik hoor daar niet bij hoor. Ik denk dat ik wel degelijk slimmer ben dan de gemiddelde barbaar van 2000 jaar geleden, juist ook waar het de echt belangrijke vragen van het leven betreft.

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 20:28 schreef Aaargh! het volgende:
Dus als je niet bewust tegen god bent, bijvoorbeeld omdat je nog nooit van god gehoord hebt, dan ga je naar de hemel ?
In dat geval wil ik de mensen die de bijbel hebben opgeschreven uitroepen tot Grootste Klootzakken Aller Tijden(tm) , als de bijbel nl. niet was verzonnen ... err.. opgeschreven, dan had niemand van god gehoort, kon niemand er tegen zijn, en was iedereen naar de hemel gegaan.
Dan hadden alle christenen wel een ander geloof gehad. Misschien geloofden we dan nog wel in de Romeinse goden. Jupiter, enzo.
Op donderdag 20 december 2001 14:33 schreef marcelvdpol het volgende:
3) God heeft geen lichaam, kan zijn interne structuur dus niet reguleren dus leeft niet.
Gods lichaam bestaat toch uit die ronde stukjes snoeppapier. Die ze in de kerk uitdelen.
Pagina: 1 2 Laatste