klopt niet helemaal, ze hebben meerdere vestigingen, maar ze zitten iig allemaal in de buurt van station rotterdam-noord. 1 a 2 minuutjes lopen.Op woensdag 19 december 2001 18:19 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Omdat Wiebe kennelijk ff niet thuis is, Correct zit in Rotterdam (bergweg 110, 010 4618600 of verkoop@correct.net)
Denon rules, maar zijn wel best prijzig, verder moet je natuurlijk ook nog goeie speakers hebben. Eigenlijk is dat misschien nog wel belangrijker, je kan ze kopen (een heel goed merk is B&W) merk ik geef toch de voorkeur aan zelf gebouwde speakers (heb(en) ik/wij ook)
De goedkoopste rotel is maar 495,- dat valt toch wel mee....
ooh, waar kan je die kopen (site????) wat zijn de specsOp woensdag 19 december 2001 20:32 schreef hervaz het volgende:
De goedkoopste rotel is maar 495,- dat valt toch wel mee....
Bij die winkel waar ik ben wezen kijken naar de 4000 (de enige winkel in driebergen (klein kut dorp) die spullen boven de 300,- verkoopt
) was de 4000 599,- en de 4200 die ze dus niet op voorraad hadden 649,-. Zie dus het verschil: speciaalzaak 599 correct 399 toch 200 gulden verdienen.
K ga toch eens kijken waar ze die 4200 verkopen, want die wil ik ook zeker wel even horen...
edit:
Die B&W's zijn gewoon nog te duur
Maar dat komt nog wel over een paar jaar. Maar als ik nu in een keer een hele goede versterker koop, ben ik daar iig een tijdje mee klaar...
edit:
Ja, maar nu laat mijn budget dat ook nog niet zo toeOp woensdag 19 december 2001 20:25 schreef B_FORCE het volgende:
Denon rules, maar zijn wel best prijzig, verder moet je natuurlijk ook nog goeie speakers hebben. Eigenlijk is dat misschien nog wel belangrijker, je kan ze kopen (een heel goed merk is B&W) merk ik geef toch de voorkeur aan zelf gebouwde speakers (heb(en) ik/wij ook)
Kijk eens rond op www.rikstoet.nl , daar staan de prijzen, ik heb ze allemaal al goedkoper gezien trouwens, aqoustique in enschede had een 931 staan voor 495 piek bv!Op woensdag 19 december 2001 20:34 schreef B_FORCE het volgende:
[..]
ooh, waar kan je die kopen (site????) wat zijn de specs
weet iemand een site (bedrijven) waar je die versterkers hebben. reply please, ben opzoek naar een nieuwe versterker , en ik wil wel eens wat zien (Rotel, denon, yamaha etc)
www.stassen.nlOp woensdag 19 december 2001 21:07 schreef B_FORCE het volgende:
weet iemand een site (bedrijven) waar je die versterkers hebben. reply please, ben opzoek naar een nieuwe versterker , en ik wil wel eens wat zien (Rotel, denon, yamaha etc)
arghOp woensdag 19 december 2001 21:11 schreef B_FORCE het volgende:
mm, die rotel is maar 2x25 watt, beetje weinig (voor mij)
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
zowel de bovengenoemde marrantz als de Onkyo zijn mooie versterkertjes. We hebben hier in huis van beide merken een amp staan en ze zijn allebei perfect. Prima kwaliteit en geluid....
Ik nodig je uit om met mijn 2x30 watt sansui met chario syntar 100 in mijn andere ruimte te gaan zitten, als het moet kan dit zo loeihard dat ik durf te wedden dat je na 10 minuten gillend de kamer uit rent....Op woensdag 19 december 2001 21:11 schreef B_FORCE het volgende:
Verder: lees de faq eens, daar wordt alles netjes uitgelegd..ook lopen er nog andere topics over deze uitspraak.
npu die faq hoef ik niet meer te lezen hoor, en ik weet wel hoe hard 25 watt is. Ik heb gewoon meer nodig, (het was maar bij wijze van.) (helemaal met mijn gitaarversterker, die is 100watt, ik kan zo surfen als er geen wind is
, want dat ding produceert genoeg herrie.) en van die sites, ik kwam er gewoon ff op.
Joost bedoelde te schrijven, "25 watt is niet zo veel, maar als je kamer niet te groot is (<50 M2) en je speakers niet te inefficient (> 87 dB/Wm) dan is het voor normaal gebruik genoeg, zeker als de versterker van goede kwaliteit is (zoals die Rotel)"Op woensdag 19 december 2001 21:14 schreef JvS het volgende:
[..]
argh.
Neem ik aan
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Maar nou kan ik nergens de gevoeligheid van mijn speaker vinden
Het zjn Jamo Studio 180's. Op de site staan ze niet eens vermeld, of ze zich ervoor schamen of zo 
Weet iemand dat toevallig
Weet iemand dat toevallig
Zelf atm een Yamaha staan. Gewoon stero, geen extra's erop.
Geeft een prima geluidje, en dat terwijl ie al wat ouder is... (jaartje of 10 schat ik)
Heb de AX-500, 4x80W ofzo. Kan er vrijwel nix over vinden op 't net, maar boeie, ik vinnum prima klinken
Wil je hoger... tja, kijk dan eens bij de speciaalzaak.
Eentje (nog niet langs zien komen @ topic): Ketelaar, in 't Harde.
Geeft een prima geluidje, en dat terwijl ie al wat ouder is... (jaartje of 10 schat ik)
Heb de AX-500, 4x80W ofzo. Kan er vrijwel nix over vinden op 't net, maar boeie, ik vinnum prima klinken
Wil je hoger... tja, kijk dan eens bij de speciaalzaak.
Eentje (nog niet langs zien komen @ topic): Ketelaar, in 't Harde.
ok das waar, (maar ik heb wel meer nodig dan 25watt) maar zijn reactie vond ik niet ff duidelijk.Op woensdag 19 december 2001 21:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Joost bedoelde te schrijven, "25 watt is niet zo veel, maar als je kamer niet te groot is (<50 M2) en je speakers niet te inefficient (> 87 dB/Wm) dan is het voor normaal gebruik genoeg, zeker als de versterker van goede kwaliteit is (zoals die Rotel)"
Neem ik aan
jep. En je kan met dat ding zelfs behoorlijk hard spelen ook. Hij koste in 1999 trouwens maar 350 piek, dat was echt een heel leuk ding voor het geld toenOp woensdag 19 december 2001 21:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Joost bedoelde te schrijven, "25 watt is niet zo veel, maar als je kamer niet te groot is (<50 M2) en je speakers niet te inefficient (> 87 dB/Wm) dan is het voor normaal gebruik genoeg, zeker als de versterker van goede kwaliteit is (zoals die Rotel)"
Neem ik aan
Als je bijvoorbeeld je installatie wilt gebruiken voor "feestjes" (met veel mensen en langdurig in een flinke ruimte), dan heb je meestal wel zwaardere apparatuur nodig. Tenzij je ultra efficiente speakers hebt, zoals Klischorns (oid)Op woensdag 19 december 2001 21:38 schreef B_FORCE het volgende:
[..]
ok das waar, (maar ik heb wel meer nodig dan 25watt) maar zijn reactie vond ik niet ff duidelijk.
Laat maar zitten, heb al een emailtje van Jamo gekregen, gevoeligheid is 92 dB. Is dat goed? Ik begrijp dat als je bboven de 87 dB zit, je niet zo veel vermogen nodig hebt.
Verwijderd
92db is goed..
Ennuh verkijk je echt niet op geilmakende specs.
Die rotel is echt aan te raden en anders een degelijke
onkyo of marantz.
Ennuh verkijk je echt niet op geilmakende specs.
Die rotel is echt aan te raden en anders een degelijke
onkyo of marantz.
Verwijderd
Gitaar amp en een gewone amp -> appel en peerOp woensdag 19 december 2001 21:30 schreef B_FORCE het volgende:
npu die faq hoef ik niet meer te lezen hoor, en ik weet wel hoe hard 25 watt is. Ik heb gewoon meer nodig, (het was maar bij wijze van.) (helemaal met mijn gitaarversterker, die is 100watt, ik kan zo surfen als er geen wind is, want dat ding produceert genoeg herrie.) en van die sites, ik kwam er gewoon ff op.
92?
Wel een beetje erg hoog, maar makkelijk te sturen dus, die rotel kan het dan perfect...
Wel een beetje erg hoog, maar makkelijk te sturen dus, die rotel kan het dan perfect...
Welke rotel is dan een beetje ok, heb bij stassen gekeken, maar daar zie ik weinig rotels. trouwens, mijn budget is met 100 gulden omhoog gegaan, meevallertje op mn werk (vakanttiegeld)
Die Marantz krijgen ze overal half januari binnen... Alvast bedankt...
Alle rotels zijn ok...ze maken geen slechte versterkers, als ik voor 700 piek een amp moest uitzoeken, ging ik 2dehands zoeken, wil je nieuw neem dan de RA-931mk2 voor fl. 695,-.
2de hands of ingeruild bij een dealer misschien wel een type hoger.
2de hands of ingeruild bij een dealer misschien wel een type hoger.
Verwijderd
Tja ik ben van mening dat als je een knappuh versterker hebt(Cambridge, Rotel en bijv MacintoshOp woensdag 19 december 2001 21:11 schreef B_FORCE het volgende:
Persoonlijk raad ik een A500 van Cambridge(www.cambridgeaudio.com) aan.
Zelf heb ik een C500 voorversterker en een P500 eindversterker(2X85W@8ohm) maar dat is waarschijnlijk buiten jouw budget. Cambridge is gewoon heel muziekaal en hoog,midden en laag zijn allemaal goed in balans en het is ook nog eens niet zo duur. Maar uiteindelijk moet je toch met je oren beslissen
lol, je bedoeld zo'n kleintje McIntosh:Op zaterdag 22 december 2001 23:28 schreef IO_Error het volgende:
[..]
Tja ik ben van mening dat als je een knappuh versterker hebt(Cambridge, Rotel en bijv Macintosh) dat een versterker vaak muziekaler klinkt als hij minder vermogen heeft als bijv z'n grotere broer in de serie.

2*200 watt 33,8 Kg
Geloof niet dat ze ooit wat kleiners gemaakt hebben (misschien een simpel 2*100 wattje voor in de auto)
Edit o nee, zelfs die is al 2*300 watt
Dat ding is wel butt-uglyOp zondag 23 december 2001 00:26 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
lol, je bedoeld zo'n kleintje McIntosh:
[afbeelding]
2*200 watt 33,8 Kg
Geloof niet dat ze ooit wat kleiners gemaakt hebben (misschien een simpel 2*100 wattje voor in de auto)
Edit o nee, zelfs die is al 2*300 watt
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
liefde is blind (maar niet doof
)
VU meters zijn tof!Op zondag 23 december 2001 15:53 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Dat ding is wel butt-ugly
Die serie die technics heeft (had??), die vond ik zó ontzettend mooi!
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Op zondag 23 december 2001 17:17 schreef Zeepoog het volgende:
[..]
VU meters zijn tof!
Die serie die technics heeft (had??), die vond ik zó ontzettend mooi!

argh, nee. Dat is mijn vijand versterker
Tot zover mijn technics frustraties
edit: deze heet su-a
<font size=1 color=green>Disclaimer: deze post is geheel niet-rationeel en dient door serieus in technics geinteresseerde mensen genegeerd te worden</font>
Een neef van mij heeft nog zo'n oude Audiosonic versterker(ja die hebben zo ook gemaakt!) van 2x 8Watt @ 8Ohm. Helemaal verrot ding van 10 jaar oud, bass regeling met een bereik van +20dB en -20dB ofzo.
Hij had er speakers (zelfbouw van zijn pa-pa) op aangesloten.
Met 12" woofer, 4" mid en 1" hoog. Toen we het volume op 50% zetten konden we onze ingewanden letterlijk al mee voelen trillen. En de versterker bleef rustig doorgaan enkel met wat koelingblokjes. (had geen fan)
Ik wil hiermee zeggen dat je absoluut geen hoog vermogen versterker nodig hebt bij de grotere speakers. Kijk eens naar de gevoeligheid. Als die 91dB spl bij 1watt @ 8Ohm is, heb je meestal aan een 2x 20 of 30Watt versterker ZAT. Heel belangrijk dus de gevoeligheid van je speakers tweak-allica
Check die es als je wilt
offtopic: Wist trouwens nieteens dat Rotel in deze prijsklasse amp's maakte:
Rotel RA-971mk2 fl. 995,00
Geintegreerde versterker 2 x 70W @ 8Ohm
Hij had er speakers (zelfbouw van zijn pa-pa) op aangesloten.
Met 12" woofer, 4" mid en 1" hoog. Toen we het volume op 50% zetten konden we onze ingewanden letterlijk al mee voelen trillen. En de versterker bleef rustig doorgaan enkel met wat koelingblokjes. (had geen fan)
Ik wil hiermee zeggen dat je absoluut geen hoog vermogen versterker nodig hebt bij de grotere speakers. Kijk eens naar de gevoeligheid. Als die 91dB spl bij 1watt @ 8Ohm is, heb je meestal aan een 2x 20 of 30Watt versterker ZAT. Heel belangrijk dus de gevoeligheid van je speakers tweak-allica
Check die es als je wilt
De gevoeligheid is nu al 4 x lansgekomenOp zondag 23 december 2001 17:46 schreef Yokozuna het volgende:
Check die es als je wilt
Maar wat zou het verschil tussen die twee rotels zijn, behalve het vermogen? Voor de rest vind ik die Marantz ook nog steeds een leuke, maar die site van Rotel is een beetje brak, dus ik probeer het later nog wel.
Alleen het vermogen is anders, de opbouw is het zelfde...
Waar woon je dan btw?
Waar woon je dan btw?
Ik woon in driebergen, zie profile, bij Zeist en Utrecht, in alle 3 is er 1 goede audiozaak. In driebergen ben ik geweest en die heeft de marantz wel, maar voor de rest bijna niks... In zeist ga ik een luisterafspraak maken, en ik ga volgend jaar (
) naar Utrecht, naat Staffhorst. Maar veel verder dan utrecht wil ik niet gaan. Via internet is dan ook nog een keuze, alleen doe ik dat met dit soort dingen liever niet.
Oh sry. Maar dan heb je zat aan 2x 50Watt aan 8 Ohm. Moet je die Rotel MKII es proberen (zal VAST wel beter zijn dan die Marantz, tenminste dat zegt men.) Ik heb alleen de PM4000 gehoordDe gevoeligheid is nu al 4 x lansgekomen Maar boeie... 92 dB/Wm. Goed aanstuurbaar dus. Die Rotel is idd wel kicken, de opvolger (grote broer) van de 931 mk2
In utrecht zit ook wilbert, dat schijnt een geweldige zaak te zijn, die hebben vast wel rotel.Op zondag 23 december 2001 22:04 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik woon in driebergen, zie profile, bij Zeist en Utrecht, in alle 3 is er 1 goede audiozaak. In driebergen ben ik geweest en die heeft de marantz wel, maar voor de rest bijna niks... In zeist ga ik een luisterafspraak maken, en ik ga volgend jaar () naar Utrecht, naat Staffhorst. Maar veel verder dan utrecht wil ik niet gaan. Via internet is dan ook nog een keuze, alleen doe ik dat met dit soort dingen liever niet.
Die marantz is niet slecht, ik vind mrantz,rotel,nad zeker mooie versterkers maken, maar als je echt veel metal draait is die rotel echt een lekkertje, heerlijk neutraal zonder saai te worden...
Wat zijn de voor- en nadelen van een voor- en eindversterker tov van een geintegreerde, zit nameljk te kijken naar die Cambridge C500-P500, zit er wel
uit, maar zou het zin hebben?
Dat snap ik ook nog steeds niet. Gewoon omdat het stoerder is? Of omdat je bij upgraden van je amp niet ALLES hoeft te upgraden?Op zaterdag 29 december 2001 21:47 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Wat zijn de voor- en nadelen van een voor- en eindversterker tov van een geintegreerde, zit nameljk te kijken naar die Cambridge C500-P500, zit er weluit, maar zou het zin hebben?
Ja, het zal wel met makkelijke vervanging, en betere kwalitiet te maken hebben denk ik. Maar het staat natuurlijk wel heel profi, zo op je kamer, voor-en eindeversterker op elkaar
Ik zou nog graag van een kenner een advies/uitleg krijgen over die voor- en nadelen...
Voordelen:
-Door de scheiding van voor en eindversterker hebben de magnetische velden minder invloed op elkaar
-Je kan bij een voortrap een passende eindversterker kopen, of later upgraden, of later er 1 bij kopen om te bi ampen.
-je kan bv de eindversterkers naast je speakers zetten zo heb je minder lange ls kabel nodig en langere interlink.
Nadeel:
-DUUR (door de 2 kasten,voeding etc etc)
(ff vrij vertaald uit de stereo van deze maand, staat een prachtige test in van voor/eind combo's van o.a audio analogue,meridian,quad,ROTEL
,tag mclaren)
Ter verduidelijking, een plaatje van een oudere opstelling van me (deze amps,cd speler zijn alweer anders)
http://hervaz.freeservers.com/Rack.jpg
-Door de scheiding van voor en eindversterker hebben de magnetische velden minder invloed op elkaar
-Je kan bij een voortrap een passende eindversterker kopen, of later upgraden, of later er 1 bij kopen om te bi ampen.
-je kan bv de eindversterkers naast je speakers zetten zo heb je minder lange ls kabel nodig en langere interlink.
Nadeel:
-DUUR (door de 2 kasten,voeding etc etc)
(ff vrij vertaald uit de stereo van deze maand, staat een prachtige test in van voor/eind combo's van o.a audio analogue,meridian,quad,ROTEL
Ter verduidelijking, een plaatje van een oudere opstelling van me (deze amps,cd speler zijn alweer anders)
http://hervaz.freeservers.com/Rack.jpg
Verwijderd
ga voor de marantz pm4000. ik heb hem zelf ook en hij klinkt echt super. meestal zie je hem voor 600 piek maar bij correct in rotterdam heb ik hem nieuw gekregen voor fl407,- moet je ff bellen naar ze als je hem wilt bestelle
Nog een niet genoemd voordeeltje : gescheiden voedingen voor/eind (geen beinvloeding).Op zaterdag 29 december 2001 21:47 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Wat zijn de voor- en nadelen van een voor- en eindversterker tov van een geintegreerde, zit nameljk te kijken naar die Cambridge C500-P500, zit er weluit, maar zou het zin hebben?
Sommige geintegreerde versterkers hebben dat ook (of links/rechts). Of kunnen voor/eind versterker scheiden (pre out/in achterop)
Maar tot zeg 500 euro heb je weinig aan losse voor/eind amps. Er gaat dat m.i. te veel geld zitten in dubbele kasten, dubbel verpakking/assemblage, dubbele transport kosten etc. Maw tot die prijs mag je hopen dat er bij een geintegreerde versterker meer budget in kwaliteits onderdelen is gaan zitten ipv in "overhead".
Edit, en de echte audio freak (met poen) kiest natuurlijk de voor en eindversterker beide op klank etc. dwz ze hoeven dan helemaal niet van hetzelfde merk te zijn. De eindversterker is meer een combinatie met de te gebruiken speakers. De voorversterker heeft zijn eigen kwaliteiten. Bv een Audio Note 8 watt single ended eindversteker met een Array voorversterker oid.
Of 2dehands, dit zijn de versterkers uit mn 2de set, daar speel ik op die chario's mee...400 piek kostte deze voor/eind uit 1981!! 
Zijn dat de Syntar Tower 100 speakers? Ik heb deze beluisterd en vond er geweldig geluid uit komen. Ruimtelijker dan de Tannoy R2 en 3 serie waar ik iets miste toen ik de Chario er naast gehoord had. Ze staan nu dan ook op mijn lijstje.Op zondag 30 december 2001 15:51 schreef hervaz het volgende:
Of 2dehands, dit zijn de versterkers uit mn 2de set, daar speel ik op die chario's mee...400 piek kostte deze voor/eind uit 1981!!
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Cambridge gebruikt alleen europese onderdelen, maar laat de versterkers bouwen in china. Daarom hebben hun versterkers een goede prijs-prestatie verhouding. Cambridge is ongeveer 40 jaar geleden begonnen met medische instrumenten dus ik denk dat de kwaliteit ook wel goed zitOp zondag 30 december 2001 15:42 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Maar tot zeg 500 euro heb je weinig aan losse voor/eind amps. Er gaat dat m.i. te veel geld zitten in dubbele kasten, dubbel verpakking/assemblage, dubbele transport kosten etc. Maw tot die prijs mag je hopen dat er bij een geintegreerde versterker meer budget in kwaliteits onderdelen is gaan zitten ipv in "overhead".
Heb nu een lijstje opgesteld, met mogelijkheden, waren er eerst 10, maar langzamerhand een antal geelimineerd 
Graag jullie mening/commentaar hierover...
Heb uiteindelijk besloten niet voor een voor- en eindversterker combi te gaan, mede nav de post van Duck-Twacy. Ook heb ik gekeken naar NAD, maar besloten dat die toch te dure dingen maakt voor mij. Liever een iets goegkoper merk met een iets duurdere uitvoering dan een basisuitvoering van een duur merk. Heb je ook wat opties en zo. thnks alvast
code:
1
2
3
4
| Marantz PM4200 650,= Audio Zeypfeld Marantz PM7000 999,= Hifi Team Cambridge A500 799,= Rikstoet Rotel RA-931mk2 675,= Rikstoet |
Graag jullie mening/commentaar hierover...
Heb uiteindelijk besloten niet voor een voor- en eindversterker combi te gaan, mede nav de post van Duck-Twacy. Ook heb ik gekeken naar NAD, maar besloten dat die toch te dure dingen maakt voor mij. Liever een iets goegkoper merk met een iets duurdere uitvoering dan een basisuitvoering van een duur merk. Heb je ook wat opties en zo. thnks alvast
[sociale mode]Op zondag 30 december 2001 18:04 schreef IO_Error het volgende:
[..]
Cambridge gebruikt alleen europese onderdelen, maar laat de versterkers bouwen in china. Daarom hebben hun versterkers een goede prijs-prestatie verhouding. Cambridge is ongeveer 40 jaar geleden begonnen met medische instrumenten dus ik denk dat de kwaliteit ook wel goed zitMijn zet staat nu 4 maanden aan en ik heb totaal geen problemen
Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn setje en ik hoor en lees alleen maar goede dingen over hun spullen.
Datzelfde doet Vincent ook, geloof ik. Ik heb overigens een beetje bedenkingen hierbij. Kinderarbeid is in China vrij normaal (weet dus niet of Cambridge of Vincent hier aan mee doen en zo ja op welke wijze). Iig betaal ik liever iets meer als ik daarmee zeker weet dat er geen kinderen uitgebuit worden. (overigens denk ik dat het heel goed mogelijk is dat in arme landen (niet te jonge) kinderen er beter van zouden kunnen worden, als bv de werktijden niet extreem zijn, er opleiding bij zit en natuurlijk goede omstandigheden)
[/sociale mode]
Het vervelende is dat goede versterkers in Europa of America gebouwd vaak meteen zo belachelijk duur zijn. Bijvoorbeeld ik vind de Bryston B60 (Canada) een hele fraaie (verder beschaafte 60 watt) amp, maar daar mag je dus zo'n fl 4300 voor neerleggen..
voor dit dus :

btw Creek is ook erg mooi
Verwijderd
Ik zie niet in waarom er geen NAD bij kan:
NAD C320 697,- Zwolsman
NAD C340 849,- Stassen(prima ding , staat hier ook)
NAD C350 1043,- Stassen
Bij Zwolsman is er trouwens ook een Marantz PM7000 in de aanbieding te vinden voor 899,-
Verder heeft die Rotel een mooi geluid alleen mist deze een AB. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben erg lui wanneer ik lekker luister naar muziek
NAD C320 697,- Zwolsman
NAD C340 849,- Stassen(prima ding , staat hier ook)
NAD C350 1043,- Stassen
Bij Zwolsman is er trouwens ook een Marantz PM7000 in de aanbieding te vinden voor 899,-
Verder heeft die Rotel een mooi geluid alleen mist deze een AB. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben erg lui wanneer ik lekker luister naar muziek
Zou er veel verschil in kwaliteit zitten tussen de NAD C320/340 en de Maranntz PM7000? Dat zijn idd ook nog twee goede keuzes volgens mij. De andere Marantzen vallen dan iig af. Ook dat die Rotel geen AB heeft vind ik wel
en ook
. Voor de opvolger betaal je 1050 dacht ik. Het enige verschil van 250,= is iets meer vermogen en een AB
Dus denk ik dat overblijft:
NAD C320/C340 850,=
Marantz PM7000 899,=
Cambridge a500 799,=
aanmerkingen?
NAD C320/C340 850,=
Marantz PM7000 899,=
Cambridge a500 799,=
aanmerkingen?
Verwijderd
Lijkt me prima..
Ik heb trouwens die C340 voor 700,- piek gescoord.
Verder is deze advertentie wel aardig, wel met wat kleine beschadigingen maar daar wordt het geluid nie minder van
en met een jaar garantie...
Deze ad komt al twee weken voorbij en hij is het nog nie kwijt, nie te hoog bieden dus...
Ik heb trouwens die C340 voor 700,- piek gescoord.
Verder is deze advertentie wel aardig, wel met wat kleine beschadigingen maar daar wordt het geluid nie minder van
Deze ad komt al twee weken voorbij en hij is het nog nie kwijt, nie te hoog bieden dus...
Ja die was een tijdje terug ook al genoemd, maar toen ik vier dagen terug keek was-ie weg, en er was daarvoor al 3 keer geboden, dus zal er wel nog eentje zijn
Maar toch koop ik hem liever in de winkel nieuw, al zijn het maar een paar kleine krasjes. That's me
Maar als je uit dat lijstje zou moeten kiezen, wat zou jij nemen (excl NAD vd beurs)?
edit: die c340 staat niet op de site. Heb jij een linkie of doet die niet aan inet?
edit: die c340 staat niet op de site. Heb jij een linkie of doet die niet aan inet?
OK dan laat ik vanaf nu mijn oren beslissen. Heel erg bedankt allemaal voor het helpen met mijn Keuze. Ik post nog wel ff welke ik heb gekocht als ik hem heb...
Thanx BIG TIME, YOU RULE!!!
Thanx BIG TIME, YOU RULE!!!
Ja, ik ook. Ik lees al zolang topics hier over de mening over versterkers/receivers/speakers etc. Ik zit zelf ook in het zoek&aankoop-proces. Wat ik hierdoor weet is dat je er veel tijd voor uit moet trekken en uiteindelijk zelf een keuze moet maken door je eigen smaak te volgen. Erg moeilijk is het wel als je ziet wat er allemaal op de markt is. Begin dan ook met een budget. Combineren tijdens luistersessies kan tot verassende resultaten leiden. Tips van medeforum-ers kan een voorgenomen keuze helemaal teniet doen. Maakt het wel interessant.
Succes en posten wat het is geworden graag.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
"Gedwongen kinderarbeid is gewoon fout, klaar" Maar vind maar eens het bewijs dat dat gebeurt en dan komt er nog bij dat de gemiddelde nederlander uiteindelijk toch met z'n knip denkt als het om grote aankopen gaat. Wat niet weet wat niet deert zeg maar. Zelf werk ik al fulltime sinds m'n 15e maar dat was mijn keuze en daar gaat het om KEUZE en dat heb die kinderen daar vaak niet....Op zondag 30 december 2001 18:30 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
[sociale mode]
Datzelfde doet Vincent ook, geloof ik. Ik heb overigens een beetje bedenkingen hierbij. Kinderarbeid is in China vrij normaal (weet dus niet of Cambridge of Vincent hier aan mee doen en zo ja op welke wijze). Iig betaal ik liever iets meer als ik daarmee zeker weet dat er geen kinderen uitgebuit worden. (overigens denk ik dat het heel goed mogelijk is dat in arme landen (niet te jonge) kinderen er beter van zouden kunnen worden, als bv de werktijden niet extreem zijn, er opleiding bij zit en natuurlijk goede omstandigheden)
[/sociale mode]
Het vervelende is dat goede versterkers in Europa of America gebouwd vaak meteen zo belachelijk duur zijn. Bijvoorbeeld ik vind de Bryston B60 (Canada) een hele fraaie (verder beschaafte 60 watt) amp, maar daar mag je dus zo'n fl 4300 voor neerleggen..
voor dit dus :
[afbeelding]
btw Creek is ook erg mooi
Maar ik denk dat bij het bouwen van versterkers enige opleiding cq ervaring vereist is dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar je weet maar nooit.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Mijn "intuitie" zegt ook dat dit soort Hifi fabrikanten (Camebridge, Vincent) niet zo'n "big money" mentaliteit hebben als bijvoorbeeld Nike en gewoon met volwassenen arbeiders werken (waarschijnlijk veel vrouwen). Die verdienen daar ook erg weinig (verhoudingsgewijs). Global economy heet dat.Op maandag 31 december 2001 02:39 schreef IO_Error het volgende:
[..]
Maar ik denk dat bij het bouwen van versterkers enige opleiding cq ervaring vereist is dus ik denk dat het allemaal wel meevalt, maar je weet maar nooit.
Echt waar? Van wanneer tot wanneer geldt die actie? Dat brengt wel een nieuwe wending in mijn keuze, al neeg ik heel erg naar die PM7000, dus als ie 799 is, en hij is nog in de actie, dan ga ik bijna zeker voor die...Op maandag 31 december 2001 00:45 schreef wiebe het volgende:
de marantz pm7000 kan je bij de correct voor fl 799 meenemen
Ben zelf toevallig ook een beetje op zoek en ik ga de Cambridge A5 eens beluisteren komend weekend (Richersounds).
Schijnt ook niet verkeerd te wezen.
Schijnt ook niet verkeerd te wezen.
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul
heb je al eens wat GELUISTERD ipv. op papier vergeleken?
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Verwijderd
Lekker gelezen, niet?Op dinsdag 01 januari 2002 22:04 schreef Heintje het volgende:
heb je al eens wat GELUISTERD ipv. op papier vergeleken?
Tweak-Metallica, laat het ons nog weten...
ff offtopic.
Vind het helemaal niet meevallen om (eind-) versterkers met elkaar te vergelijken (gehoorsmatig). Heb zelf 2 eindversterkers (Audio&Techniek zelfbouw 25 watt klasse A en AVM 80 watt klasse B (= Duits subtop merk)). Heb wel eens thuis beide vergeleken, maar hoorde heel weinig verschil (op CD Hotel California/Eagles en behoorlijk analytische Focal zelfbouw speakers). De zelfbouw klasse A klonk iets "emotioneler", maar was zeer subtiel verschil. Probleem is hoe onthoud je de "klank" van de ene terwijl je naar de andere luistert.
Om in de winkel zo'n sessie te doen lijkt me nog lastiger (als ze alle kandidaat versterkers al uberhaupt hebben staan)
Vind het helemaal niet meevallen om (eind-) versterkers met elkaar te vergelijken (gehoorsmatig). Heb zelf 2 eindversterkers (Audio&Techniek zelfbouw 25 watt klasse A en AVM 80 watt klasse B (= Duits subtop merk)). Heb wel eens thuis beide vergeleken, maar hoorde heel weinig verschil (op CD Hotel California/Eagles en behoorlijk analytische Focal zelfbouw speakers). De zelfbouw klasse A klonk iets "emotioneler", maar was zeer subtiel verschil. Probleem is hoe onthoud je de "klank" van de ene terwijl je naar de andere luistert.
Om in de winkel zo'n sessie te doen lijkt me nog lastiger (als ze alle kandidaat versterkers al uberhaupt hebben staan)
Verwijderd
Volgde thread niet helemaal meer soz... maar wat Marantz dus ook heeft behalve vet goede versterkers is een veel beter prijs/kwaliteit verhouding... veel duurdere versterkers van andere merken hoeven niet per sé beter te zijn .. voorbeeld marantz sr 6200 av/receiver winnaar media totaal award 2001 .... marantz 4100 ose dvd speler beste dvd speler onder de 1500 ... marantz pm 4000 kwam zeer gunstig uit de what hi fi testen marantz sr 4200 av/receiver van het jaar 2001 what hi fi en zo kan ik nog wel even doorgaan .. Rotel krijgt lagere waardes in testen ... waarom ? omdat ze minder bieden voor de bedragen die ze ervoor vragen... mijn ervaring.. denon klinkt ook erg mooi .. maar vergelijk dat dan ook weer eens met marantz ? voor zelfde geld veel hogere specs/ aansluitingen e.d. + marantz heeft standaard 2 jaar garantie... mijn 2 eurocent.
Dat heb ik ook een beetje, het is makkelijk om te zeggen van ga luisteren. Maar als je daar een gehoord hebt, dan pakken ze de volgende (of je moet naar een andere winkel omdat ze hem niet hebben) en dan vergeet je heel veel details al, het is dus heel moeilijk om te vergelijken. Toch vind ik ook zonder heel veel luisteren Marantz heel goed uitkomen, heb veel reviews gelezen, en ook de mening van menig tweakert heeft bij mij een glimlach laten komen wat betreft Marantz. En de Marantz ddie ik heb gehoord klonk goed. Veel beter, vooral warmer geluid dan mijn oude Eagle (Op dinsdag 01 januari 2002 23:39 schreef Duck-Twacy het volgende:
ff offtopic.
En over dat luisteren. Ik doe dit met bijna alles van veel waarde dat ik koop (HiFi, PC, gitaar) ik ga eerst me orienteren op de markt, want er zijn zoveel mogelijkheden voor deze prijsklasse, je kan niet een winkel binnenlopen en daar even alles beluisteren en beslissen, je moet uitkomen op een klein lijstje, die je gaat beluistere. Dan kan je goed kiezen... Maar dan nog. luisteren blijft altijd relatief. Ze hebben niet vaak dezelfde boxen als die jij hebt staan. Daardoor kan er ook veeeel verandering zijn. Ook de ruimte. Ik leef op een kamer van 3x4 (slaapkamer: ik=14 namelijk
Just my €360,=
edit: luchtdichte ruimte?
Goede post. Luisteren is vaak moeilijker dan je denkt. Maar toch uiteindelijk wel waar het om gaat. Als iets voor jou "lekker/mooi/relaxed/indrukwekkend (pas op, kan gaan vervelen)" klinkt is dat op zich al heel wat (maar kan ook aan de CD liggen). Het zou iets makkelijkers zijn als je altijd meteen een hele set in 1 kocht (speakers, versterker, CD speler). maar dan nog heb je je eigen luisterruimte.Op woensdag 02 januari 2002 00:06 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
... een heleboel wijze dingen ...
Ga steeds meer voelen voor luisterruimte correctie via een goede equalizer oid. maar dat moet dan wel geen grote nadelige bijwerkingen hebben.
Als je bij RAF schakelt tussen versterkers hoor je een wereld van verschil, en als je van rock/metal houdt zou ik zeker voor een Rotel gaan, maar is voor andere muziek ook een van de betere keuzes. Krachtig maar niet vermoeidend. Daar trap je makkelijk in bij andere versterkers: klinkt geweldig, maar is uiteindelijk vermoeiend. Neem dat maar aan van een metal-fan die nog voor de eerste elpee van Metallica voor de platenzaak stond te dringen, en die al jaren zoekt naar de perfecte installatie voor rock/metal (en nu een heel eind is)!
-Infinity Omega sp.
-Bryston 4b ST ev.
-Densen Beat B-200 vv.
-Rotel RCD-971 cd.
-Kimber 4TC kabels
Neem de Rotel 971: die kun je laten groeien met extra eindversterkers: goede investering!
suc6
-Infinity Omega sp.
-Bryston 4b ST ev.
-Densen Beat B-200 vv.
-Rotel RCD-971 cd.
-Kimber 4TC kabels
Neem de Rotel 971: die kun je laten groeien met extra eindversterkers: goede investering!
suc6
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Bryston hè, toe maarOp woensdag 02 januari 2002 00:56 schreef Heintje het volgende:
Neem dat maar aan van een metal-fan die nog voor de eerste elpee van Metallica voor de platenzaak stond te dringen, en die al jaren zoekt naar de perfecte installatie voor rock/metal (en nu een heel eind is)!
-Infinity Omega sp.
-Bryston 4b ST ev.
-Densen Beat B-200 vv.
-Rotel RCD-971 cd.
-Kimber 4TC kabels
suc6
Oe hein, ik hoorde laatst van een dealer, een klant van hem had ook de omega met de bryston 4b, in een grote ruimte (60m2) en hij kwam ongezond vaak aan het clippen....hij had er een rotel 1090 voor in de plaats gezet -> weg probleem
Die is me eigenlijk net iets te duur, en heeft geen ABOp woensdag 02 januari 2002 00:56 schreef Heintje het volgende:
Als je bij RAF schakelt tussen versterkers hoor je een wereld van verschil, en als je van rock/metal houdt zou ik zeker voor een Rotel gaan, maar is voor andere muziek ook een van de betere keuzes. Krachtig maar niet vermoeidend. Daar trap je makkelijk in bij andere versterkers: klinkt geweldig, maar is uiteindelijk vermoeiend. Neem dat maar aan van een metal-fan die nog voor de eerste elpee van Metallica voor de platenzaak stond te dringen, en die al jaren zoekt naar de perfecte installatie voor rock/metal (en nu een heel eind is)!
-Infinity Omega sp.
-Bryston 4b ST ev.
-Densen Beat B-200 vv.
-Rotel RCD-971 cd.
-Kimber 4TC kabels
suc6
en als ik muziek luister ben ik lui
[offtopic] Duck-Twacy: Jammer van die PC's voor die kinderen, heb toen nog gestemd
Ik ga over een uur naar Hifi Team om de Marantz PM7000 te beluisteren. Neem uiteraar mijn eigen muziek mee. Alleen jammer dat mijn pa er niet is vandaag, anders had ik mijn speakers mee kunnen nemen.
Maar ja, nu kan ik iig luisteren naar die 7000. Wat Hifi team niet weet is dat ik hem als ik hem koop bij Correct koop
scheelt weer €90 precies... Ik zal als ik terug ben wel ff posten hoe het ging...
edit: 200,= gulden? 90 euro natuurlijk
edit: 200,= gulden? 90 euro natuurlijk
Nou, ik ben wezen luisteren. Hij klonk heel goed. Veel warmer dan mijn huidige. Mooie basweergave. Lang geluusterd. Veel soorten muziek ook. Dus ik ga morgen waarschijnlijk naar de Correct om hem op te halen
Dan had ie een rotte Bryston (ik heb een vrij jonge uit de ST-serie) of een rotte Omega....maar ik geloof graag dat een 1090 minder snel gaat clippen. Tot nu toe gaan mijn oren gelukkkig eerder clippen dan m'n Bryston. Als ik iemand vind die de Bryston wil ruilen voor een Rotel 1090 zal ik het denk ik toch wel doen...Op woensdag 02 januari 2002 11:10 schreef hervaz het volgende:
Oe hein, ik hoorde laatst van een dealer, een klant van hem had ook de omega met de bryston 4b, in een grote ruimte (60m2) en hij kwam ongezond vaak aan het clippen....hij had er een rotel 1090 voor in de plaats gezet -> weg probleem
Oh ja: de Densen Beat B-200 heeft wel een afstandsbediening. Kost alleen 700 piek, tenzij je zo'n all in one neemt bij de MediaMarkt voor 69,-!
Euh vergeet niet dat de soort speakers, cd-speler (iig de bron) en akkoustiek ook heel veel met het geluid doen, je kan niet zomaar oordelen, wat klinkt het beste, eigenlijk alleen in de zelfde winkel, met de zelfde akkoustiek, zelfde bron en kabels (!). En met je eigen, of van de winkel (ingespeelde!) speakers, van jouw type dus. Pas dan kun je echt beoordelen, maar beter zou nog zijn in je eigen kamer.
Ik advieseer rotel nad zeker, verder de cambridge A5 (A500, is het nieuwere model maar die kreeg bij what-hi de beoordeling niet muzikaal te zijn, en "maar" 3 sterren.)
Marantz is ook wle een aanradertje, zeker de nieuwe serie's zijnw ere wat beter dus de (200 ipv 000, bijvoorbeeld de 4200 ipv de 4000)
Ik advieseer rotel nad zeker, verder de cambridge A5 (A500, is het nieuwere model maar die kreeg bij what-hi de beoordeling niet muzikaal te zijn, en "maar" 3 sterren.)
Marantz is ook wle een aanradertje, zeker de nieuwe serie's zijnw ere wat beter dus de (200 ipv 000, bijvoorbeeld de 4200 ipv de 4000)
Luisteren in de ene winkel en dan kopen bij een dozenschuiver is ook vrij laag gedrag vind ik trouwens hoor!
Als je gebruik maakt van de service van een dealer -> koop ook daar.
Als je gebruik maakt van de service van een dealer -> koop ook daar.
Die Rotel 1090 weegt zowat meer dan mijn wasmachineOp woensdag 02 januari 2002 11:10 schreef hervaz het volgende:
En wellicht gebruikt ie ook meer (2*1250 watt trafo's)
Lekker aan't lezen of niet.Op woensdag 02 januari 2002 17:14 schreef FFF het volgende:
Nee, ik heb mijn versterkers gekocht met een kleine korting van mn dealer, in duitsland issie goedkoper, maar ik heb geld over voor service, als iedereen dat zou doen heb je alleen nog maar dozenschuivers ipv echte zaken.
Over de 1090, vergeleken met mm 1070 is het echt een REUS ja
1070:
http://www.avland.co.uk/rotel/rb1070/rb1070.jpg
1090:
http://www.avland.co.uk/rotel/rb1090/rb1090.jpg
1070:
1090:
Ja sorry, maar dit is concurrentie. Al die winkels waar ik heb geluisterd hebben iig een goede indruk achtergelaten bij mij, dus de volgende keer zal ik ook die winkels aandoen.
En service geven als je iets koopt, dat doet iedereen, maar service geven als je niet zeker iets verkoopt aan die klant is veel beter, zo zorg je voor een goede naam.
En dan nog, ik ben niet in de leeftijd en met het budget om zomaar geld te geven voor service. Als ik kan besparen, doe ik dat liever. En natuurlijk als het een paar tientjes of 50 piek ofzo gescheeld had, ha dik hem lekker bij de dealer gekocht, maar 200 gulden. Dat laat ik op mn 14e niet zomaar lopen hoor
En service geven als je iets koopt, dat doet iedereen, maar service geven als je niet zeker iets verkoopt aan die klant is veel beter, zo zorg je voor een goede naam.
En dan nog, ik ben niet in de leeftijd en met het budget om zomaar geld te geven voor service. Als ik kan besparen, doe ik dat liever. En natuurlijk als het een paar tientjes of 50 piek ofzo gescheeld had, ha dik hem lekker bij de dealer gekocht, maar 200 gulden. Dat laat ik op mn 14e niet zomaar lopen hoor
Verwijderd
een weekje of 2 terug was dat nog zo(marantz PM7000 vor fl 799)
die prijs is al een hele tijd zo bij correct, zal nu vast ook nog wel zo zijn. de PM4000 kost daar btw fl 399
suc6 ermee
die prijs is al een hele tijd zo bij correct, zal nu vast ook nog wel zo zijn. de PM4000 kost daar btw fl 399
suc6 ermee
Ja, heb hem (PM7000) idd voor 799 (€365) bestelt, met gratis bezorgen. Scheelt weer 1 uur in de trein.
Gefeliciteerd met je aankoop! De eerste stappen op een lange weg naar audio-nirvana...
395W, 625W, 784W (19.8A) en 762W (27.6A) in 8ohm, 4ohm, 2ohm, en 1ohm loads.
En 20 jaar garantie...ook leuk!
De Bryston trekt 1900 watt uit het stopcontact als het spannend wordt: ook 2 trafo's, en produceert daarmeeOp woensdag 02 januari 2002 17:21 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Die Rotel 1090 weegt zowat meer dan mijn wasmachine
En wellicht gebruikt ie ook meer (2*1250 watt trafo's)
395W, 625W, 784W (19.8A) en 762W (27.6A) in 8ohm, 4ohm, 2ohm, en 1ohm loads.
En 20 jaar garantie...ook leuk!
Ga eens naar de tijdschriftenhandel en bekijk de testresultaten achterin "What's Hi-Fi" eens. Daar staat genoeg leuks tussen 
...Je hebt je keus al gemaakt, veel plezier ermee
...Je hebt je keus al gemaakt, veel plezier ermee
Het kan altijd mooier en beter...
Verwijderd
Wat is nou eigenlijk the big difference tussen de Marantz pm4000 en 4200?
Enneh, ik heb de laatste What Hifi voor me liggen, en daar komt de sony TA-FE570 als best uit de test. 2x110watt met 4 ohm, met AB. 170 pond = 272 euro = 600 ballen.
Kijk daar ook nog ff naar.
Enneh, ik heb de laatste What Hifi voor me liggen, en daar komt de sony TA-FE570 als best uit de test. 2x110watt met 4 ohm, met AB. 170 pond = 272 euro = 600 ballen.
Lees het hele draadje, met name de eerste 20 posts.Op woensdag 02 januari 2002 19:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Wat is nou eigenlijk the big difference tussen de Marantz pm4000 en 4200?
En ik heb mn keuze al gemaakt...
Verwijderd
Gelijk heb je! Maar je kunt 't ook anders doen:Op woensdag 02 januari 2002 17:29 schreef Tweak-Metallica het volgende:
En natuurlijk als het een paar tientjes of 50 piek ofzo gescheeld had, ha dik hem lekker bij de dealer gekocht, maar 200 gulden. Dat laat ik op mn 14e niet zomaar lopen hoor
Ga terug naar de zaak waar je geluisterd hebt, en leg 't probleem voor. "Ik wil die versterker graag hebben, maar daar-en-daar is 'ie 200 piek goedkoper, en ik moet 't van m'n zakgeld/krantenwijk/vakkenvulbaantje/whatever betalen."
Grote kans dat ze je aardig in de prijs tegemoet komen, en zo nee, dan weten ze tenminste dat je met reden misbruik hebt gemaakt van hun tijd en luisterfaciliteiten. En ja, die kosten allebei ook geld.
Ja je hebt gelijk... Maar ik ben nooit goed in afdingen/korting vragen
Maar dat is idd ook een goede manier...
Maar voor iedereen even voor de duidelijkheid dit is hem geworden:

€365 bij Correct Rotterdam
Maar voor iedereen even voor de duidelijkheid dit is hem geworden:

€365 bij Correct Rotterdam
Daarom heb ik ook een aparte groep aangelegd voor m'n audio-spulletjes....Op woensdag 02 januari 2002 19:46 schreef Tweak-Metallica het volgende:
HAHA LOL![]()
Heb je je versterker en PC tegelijk aan. Run je je koe, vliegen de stoppen eruit
![]()
PS. Die Marantz ziet er erg fraai uit. Hun nieuwe lijn die je kunt downloaden van http://www.marantz.com (alleen de US-site werkt bij mij) is ook weer fraai, vooral de SA-14 SACD-speler
euhm, je trapt hiermee wel errug hard op mijn tere bedrijfskunde zieltje.Op maandag 31 december 2001 12:41 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
volwassenen arbeiders werken (waarschijnlijk veel vrouwen). Die verdienen daar ook erg weinig (verhoudingsgewijs). Global economy heet dat.
WIL JE DAT NOOIT MEER ZO ZEGGEN!!!!!
Globalisatie staat compleet los van het uitbuiten van van een bepaalde groep arbeiders. Globalisatie betekend niks meer dat bedrijven niet alleen in hun eigen landje kijken, maar de hele wereld als hun werkterrein beschouwen. Zowel qua afzet van producten als de productie ervan.
Dat er enkele bedrijven zijn die handig gebruik maken van het feit dat je in sommige landen voor drie kwartjes per dag een kind kan afbeulen is een kwalijke zaak, maar heeft niks met de begrippen global economy/globalisatie te maken.
plaatje mag dan wel 1090.jpg heten, maar volgens mij staat er op het apparaat 1080!!Op woensdag 02 januari 2002 17:26 schreef hervaz het volgende:
Nee, ik heb mijn versterkers gekocht met een kleine korting van mn dealer, in duitsland issie goedkoper, maar ik heb geld over voor service, als iedereen dat zou doen heb je alleen nog maar dozenschuivers ipv echte zaken.
1070:
1090:
Het is een 1090, de 1080 heeft geen protection per kanaal.
Ik geloof je, maar dan moet jij het met me eens zijn dat Rotel een flutfont gebruikt op hun ampsOp woensdag 02 januari 2002 22:18 schreef hervaz het volgende:
Het is een 1090, de 1080 heeft geen protection per kanaal.
Daarom heb ik de 1070, is tenminste wel lekker duidelijk te lezen