Verwijderd
OUT!
Verwijderd
Hierin heb je eigenlijk ook wel gelijk, DOEN!Op dinsdag 18 december 2001 17:12 schreef Spiney het volgende:
Die gebouwen zijn juist op deze template gebouwt...
Wat er nu gebeurd is het volgende:
iedereen krijg een compleet 4x4 perceel waar je op kan bouwen wat je wilt. Wil jij alleen maar een vuilnis emmer dan plaats je die op dat grijze vlak en post je hem, maar je kan ook een gebouwtje met een grote tuin maken, 4 gebouwtjes, 2 grote, noet het maar op.
Voordelen:
- Scheelt mij een hoop werk
- iedereen kan zijn of haar plekje inrichten
- niemand heeft meer last van andere gebouwen die vlak naast de zijne staan en dus ziet het geheel er beter uit.
Maar die wijken? Is dat een idee, om te gaan doen?
Wat bedoel je precies met jouw wijken? die vat ik geloof ik nie helemaal
Wat is dat nou weer voor onzin? Ik denk dat de meeste W&G'ers normaal gesproken geen mensen zijn die een rommeltje maken van hun werk.Op dinsdag 18 december 2001 17:32 schreef Rmon het volgende:
en kleuren afspraken boeit niet...het is GOTtown.[Rommeltje dus!]
OUT!
Daarnaast is het dus een vereiste dat je 64 kleuren gebruikt. Het is en inherent aan de stijl die we hier hanteren (pixelfucking) en daarnaast ook nog eens een vereiste voor de tweaktown-engine. Gewoon niet moeilijk doen, en houdt die 64 kleuren aan.
Verwijderd
Nou misschien is het leuk om met teams te gaan werkenOp dinsdag 18 december 2001 17:40 schreef Spiney het volgende:
Over die wijken, je kan nu zo'n beetje je eigen wijk samenstellen. Als je wilt dat je naast iemand anders kan is dat ook prima, daardoor kan je bijvoorbeeld bruggen over de weg bouwen naar elkaar toe. Ook wel een kloek idee.
Wat bedoel je precies met jouw wijken? die vat ik geloof ik nie helemaal
ja, commercieel, gewoon woningen / en andere (industrie / speeltuin etc.)Op dinsdag 18 december 2001 17:41 schreef erikotten het volgende:
[..]
Nou misschien is het leuk om met teams te gaan werkenals je dan bijvoorbeeld meerdere percelen naast elkaar kunt aanvragen, dan kun je je eigen wijk bouwen...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Ja, daardoor wordt het minder rommelig = netter = mooierOp dinsdag 18 december 2001 17:42 schreef Rmon het volgende:
niet die 64 maar dat van elk gras zelfde kleur en beton enz enz!
Het is niet mijn bedoeling om iedereen hetzelfde gras aan te smeren ofsow maar dat is volgens mij ook niet nodig.
Niet zoveel lullen maar pixels vullen mensen, ik heb al in geen tijden een nieuwe gebouw gezien
alle kleuren komen van Rood Blauw en geel... en da's 3...Op dinsdag 18 december 2001 17:59 schreef Spiney het volgende:
Die 64 kleuren moeten prima genoeg zijn om plaatjes mee te maken. Heb je er meer nodig dan doe je gewoon iets fout. Gras is prima te maken met minder dan 4 kleuren hoor.
Het is niet mijn bedoeling om iedereen hetzelfde gras aan te smeren ofsow maar dat is volgens mij ook niet nodig.
Niet zoveel lullen maar pixels vullen mensen, ik heb al in geen tijden een nieuwe gebouw gezien
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

we kunnen nu ook een potje gaan voetballen
Verwijderd
naja...het ligt alweer in de prullenbak
Als er meerder zijn (nu 5 geloof ik) dan ga ik de engine omgooien. Moet ook nog iets bedenken dat je kan scrollen door de muis naar de zijkanten te bewegen maar daardoor wordt de plaat te groot. We gaan eens kieken.
Ik heb nóg niet zoveel verstand van director, maar je kan toch gewoon een sprite van de stad maken, en dan met een doorzichtige button met on mouseover en 'sprite(1).locH/V = sprite(1).locH/V + xx' ofzo?Op dinsdag 18 december 2001 18:21 schreef Spiney het volgende:
Kijk, dat ziet er stukken beter uit dan dat je achte wat meuk verstop staat
Als er meerder zijn (nu 5 geloof ik) dan ga ik de engine omgooien. Moet ook nog iets bedenken dat je kan scrollen door de muis naar de zijkanten te bewegen maar daardoor wordt de plaat te groot. We gaan eens kieken.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Voor de volledigheid: hoeveel px is 1 meter bv.
Verwijderd
Verwijderd
5 pixels = 1 mOp dinsdag 18 december 2001 18:36 schreef evaarties het volgende:
Spiney, ik mis nu de verhoudingen op je website...
Voor de volledigheid: hoeveel px is 1 meter bv.
1 pixel = 20 cm
13/14 pixels = 1 verdieping
Verwijderd
Een vice-burgemeester even groot als de kerk?Op dinsdag 18 december 2001 18:44 schreef Rmon het volgende:
http://users.anytimenow.com/rmon/manrmon.bmp mag ik de eerste zijn als Vice burgemeester die rond loopt?
Verwijderd

(OhWhen?, inderdaad, ook Phusion
[edit]Lol, iemand was me voor (great minds think alike
Verwijderd
lolOp dinsdag 18 december 2001 18:58 schreef nelis het volgende:
Dat poppetje is te groot maar wat eventueel wel een leuk idee is dat wanneer je op een huisje/perceel klikt een popupje te voorschijn komt met info over de maker ervan (en dan ook zo'n poppetje erbij)
[edit]Lol, iemand was me voor (great minds think alike), was net ff weg wat eten halen tijdens het tikken van mun reply
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| - <a href="../resources.php" target="content">geenKaas resources</a><br> - <a href="http://www.habbo.com" target="_blank">Habbo Hotel</a><br> - <a href="http://www.setPixel.com" target="_blank">setPixel</a><br> - <a href="http://www.setpixel.com/content/demo.php?ID=10" target="_blank">setPixel's most excellent Isometric document</a><br> - <a href="http://www.netbabyworld.com" target="_blank">netBabyWorld</a><br> - <a href="http://www.eboy.com" target="_blank">E-boy</a><br> - <a href="http://www.physics.wm.edu/~steiner/front/simcity.htm" target="_blank">Simcity houses</a><br> - <a href="http://freelandrealty.50megs.com/" target="_blank">More houses</a><br> - <a href="http://www.flipflopflyin.com" target="_blank">FlipFlopFlyin, father of pixelated celebrities</a><br> - <a href="http://www.director-online.com/buildArticle.cfm?id=952" target="_blank">Isometry; theory and application</a><br> - <a href="http://24.70.255.173/tutorial/default.htm " target="_blank">Pixel Turorial</a><br> - <a href="http://www.quickhoney.com" target="_blank">more isometric stuff</a><br> - <a href="http://www.jailbitch.com" target="_blank">Isometric game engine tutorial</a> |
Verwijderd
/me meld zich ook ff, met n museum (!) van mijzelf
alleen moet dan wel iemand zo vrij zijn dat voor mij te hotsen
//notice: this piece of pixelpushing labour may be subject to changes (quite frequenty perhaps)
Verwijderd
zet m hier op zou ik zeggenOp dinsdag 18 december 2001 19:09 schreef denki_akira het volgende:
eey doeds!!
/me meld zich ook ff, met n museum (!) van mijnzelf
Verwijderd
http://picserv.mediamonks.netOp dinsdag 18 december 2001 19:09 schreef denki_akira het volgende:
eey doeds!!
/me meld zich ook ff, met n museum (!) van mijnzelf
Ik wil wel hosten hoor op mun @home-accountjeOp dinsdag 18 december 2001 19:09 schreef denki_akira het volgende:
eey doeds!!
* Oefening meld zich ook ff, met n museum (!) van mijnzelf
He, dat gaat een stuk makkelijker
Hier dan mijn legerbasis in zijn allereerste stadium:
Dat links daar moet een vliegveldje met hangar voorstellen, daar rechtsboven een barak/legertent en daar rechts onderin wordt een ingang met wachtershuisjes
Todo:
-kleuren
-diepte/schaduw
-straaljager
-weg
-gras
-meer barakken/legertenten
-klimbaan
-eventueel fontijd/rotonde/plantsoen
-buitenmuur/prikkeldraad
-hondenhokken
-verhoudingen beter maken
-heliplatform
-legerauto
-tanks
-schietbaan
Eigenlijk heb ik ruimte te kort
Verwijderd
chill, dan zet ik m eerst op t nieuwe template en dan load ik m wel up...Op dinsdag 18 december 2001 19:12 schreef SpiritX het volgende:
[afbeelding]
Een versie op de nieuwe template is onderweg....
Jij = goedOp dinsdag 18 december 2001 19:12 schreef SpiritX het volgende:
[afbeelding]
Een versie op de nieuwe template is onderweg....
Edit:
[afbeelding]
Vraagje: Welk programma en welke tools (like gradient oid)?
Verwijderd
Ik gebruik Photoshop.Op dinsdag 18 december 2001 19:27 schreef nelis het volgende:
[..]
Jij = goed
Vraagje: Welk programma en welke tools (like gradient oid)?
Standaard 2 vensters open, 1'tje rond de 600% ingezoomd en de ander gewoon op 100%. Verder alleen met een Pencil, die line-tool zuigt namelijk, is vaak niet helemaal recht kwam ik achter.
De enige tool die ik heb gebruikt is voor de ondergrond (dus het zand) een Pattern van 6*6 pixels omdat je daar toch geen herhaling inziet en het allemaal onder de rest van de zooi op je perceel verdwijnt.
Verwijderd
duz ik ga r n park omheenpleuren..
Verwijderd
V 0.0.2.1.3.4 beta
Ik weet dat een [agode eigenlijk 5 verdiepingen heeft dus hoef je dat al niet op te merken
Verwijderd
ff een voorbeeldje inmekaar geknutseld:Op dinsdag 18 december 2001 19:35 schreef nelis het volgende:
Dus die bomen zijn 100% gepixelneukt?
Netjes hoor, wordt al gek als ik er naar kijk![]()

Resultaat:

[Detail mode]
Tevens post 650...
[/Detail mode]
=( Protected by witchcraft )=
Ik kan wel kijken of ik een pop upje kan maken van gegevens van makers ofsow. eens zien of dat gaat, dan maak ik daar een templaatje voor die je dan mag invullen.
links naar websites en/of e-mail adressen moet ik even bekijken of dat haalbaar is.
Bedankt voor de link-update, was eigenlijk zelf te lui om er aan te zitten
anyhoe, ik ga weer aan de slag, laters
Zow, das een flinke verandering, maar waarom is de straat nu ineens blauwOp dinsdag 18 december 2001 19:56 schreef Spiney het volgende:
Okee de nieuwe Engine is af en klaar om gevuld te worden. Er staan al wat gebouwtjes in etc. Je kan nu scrollen door naar de zijkant te bewegen.
Ik kan wel kijken of ik een pop upje kan maken van gegevens van makers ofsow. eens zien of dat gaat, dan maak ik daar een templaatje voor die je dan mag invullen.
links naar websites en/of e-mail adressen moet ik even bekijken of dat haalbaar is.
Bedankt voor de link-update, was eigenlijk zelf te lui om er aan te zitten
anyhoe, ik ga weer aan de slag, laters
Verwijderd
eventueel X-waarde en Y-waarde van je positie ten opzichte van de stadskern.
Of een ZOOM-OUT-functie inbouwen misschien om een uitzicht te hebben over de hele stad ??
Dat zou inderdaad geen slecht idee zijn, gewoon een knopje back to center ofzo...Op dinsdag 18 december 2001 20:07 schreef noculam het volgende:
Zou het soms mogelijk zijn om daar op de een of andere manier iets op te zetten zodat je kan weten waar het centrum van de stad ligt want als je wat te ver hebt gescrolld vind je het bijna onmogelijk nog terug
eventueel X-waarde en Y-waarde van je positie ten opzichte van de stadskern.
Volgens mij is dat vrij pittig, wordt denk ik ook niet echt mooi het scalen van de pixelhuisjes...Op dinsdag 18 december 2001 20:07 schreef noculam het volgende:
Of een ZOOM-OUT-functie inbouwen misschien om een uitzicht te hebben over de hele stad ??
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
hijs nu wat verder af, en ben bezig met het gras ed.

Thanks, zo leer ik ook nog eens watOp dinsdag 18 december 2001 19:51 schreef SpiritX het volgende:
[..]
ff een voorbeeldje inmekaar geknutseld:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Resultaat:
[afbeelding]
Die uitzoom optie wordt wat lastig... Het makkelijks is dan om over te springen naar een screenshotje. Die kan ik wel maken denk ik.
Die wegen zijn blauw omdat dat het windows pallete is
Als iemand anders een stratenplan wilt bouwen is dat prima, maar daar moet ik dan wel even kontakt mee hebben via meel want dat is niet zomaar te doen. deze is nu namelijk niet oneindig maar springt precies zo terug als je aan het einde bent dattie herhaald word
Anyhoe, Je kan naambordjes maken en die poppen dan up als je over het gebouw begweegt met je muis. Klikken gaat wat lastiger omdat ze dan aan blijven staan.
Wat je moet doen is het volgende platje invullen:

en die naar mij toesturen samen met je gebouw. noem het plaatje jouwnaam.gif en laat die zwarte lijn eromheen staan. al het witte mag je invullen en, jaja, zelfs wit in je plaatje gebruiken

Dit is overigens de uitzondering op de regel dat je de twee witte vlakken onderin niet mag gebruiken. Je mag wel bijvoorbeeld een stuk stoep gebruiken om je paadje netjes te laten aansluiten op de weg, maar hou alles wat gewoon blijft wit.
Laters
Nelis, bedenkt een template zal ik zeggen

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Nou, ik zat zo te denken aan die van jou en dan voor diegenen met poppetje rechts daarvan nog wat ruimte (zelfde hoogte, alleen wat breder dus), toch?Op dinsdag 18 december 2001 20:39 schreef Spiney het volgende:
...
Nelis, bedenkt een template zal ik zeggendoe het wel snel, anders is iedereen al weer klaar, Succes
[edit]Ohja, nog een idee voor later stadium dat wanneer je in de buurt van een bepaald gebouw komt dat er een bepaald geluid afspeelt (like sirenes bij de brandweer), en naarmate je verder weg van het gebouw zit wordt het geluid zachter

Die is goed zo
F5Op dinsdag 18 december 2001 20:08 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Dat zou inderdaad geen slecht idee zijn, gewoon een knopje back to center ofzo...

Hiero is de mijne...
Errug mooi!!!!Op dinsdag 18 december 2001 21:33 schreef W1LL3M het volgende:
gebouw update:
naambordje:
[afbeelding]
Verwijderd
ik weet niet of iemand t opviel, maar het vrachtautootje rijt bij mij soms door het stadhuis(ofzo) heen...
verder heel cool!, ik zal es kijken of ik ooit mee doe
ik ben nie zo handig met pixels denk ik
De versie die in de kaart komt:

En de voorbeeld versie van het eindresultaat:

En nog maar een keer het naambordje:

Ik ga nu nog even werken aan een paar spoorbomen...
[update]
Zoals te zien is zijn de spoorbomen ook geplaatst... Nu nog animeren, maar niet meer vandaag denk ik...
[/update]
Verwijderd

Greetz,
Paul
Ziet er best cool uit hoor...Op dinsdag 18 december 2001 22:05 schreef pbirkoff het volgende:
Helaas dat net iemand met hetzelfde idee zijn creatie gepost heeft, maar goed: hier mijn voetbalstadion.
[afbeelding]
Greetz,
Paul
Verwijderd
Dit is gewoon exact kopie van diegene die J-roen hier net gepost had...Op dinsdag 18 december 2001 22:05 schreef pbirkoff het volgende:
Helaas dat net iemand met hetzelfde idee zijn creatie gepost heeft, maar goed: hier mijn voetbalstadion.
[afbeelding]
Greetz,
Paul

Verwijderd
WAT???Op dinsdag 18 december 2001 22:11 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Dit kan er bij mij niet in, dit is gewoon gekopiëerd en zwaar lame dat je überhaupt probeert dit als eigen werk voor te doen. Heb je een plaat voor je hoofd?
:?ik heb hier 2 dagen aan gewerkt!!! Vraag J-roen maar ff
Dit is juist zo leuk
Verwijderd
Euj, excuses, uit je eerste bericht is niet op te maken dat dit samen gemaakt was...Op dinsdag 18 december 2001 22:14 schreef pbirkoff het volgende:
[..]
WAT???
:?ik heb hier 2 dagen aan gewerkt!!! Vraag J-roen maar ff
nog ff je weg aanpassen aan de kleur van de straat!Op dinsdag 18 december 2001 21:33 schreef W1LL3M het volgende:
gebouw update:
[afbeelding]
naambordje:
[afbeelding]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Schat, ik had dat voetbalstadion gemaakt, en J-roen de tennisbaan, en dat samengevoegd. Maar hij vond zijn tennisbaan niet zo mooi, dus heb ik alleen mijn stadion maar gepost..Op dinsdag 18 december 2001 22:11 schreef SpiritX het volgende:
[..]
Dit is gewoon exact kopie van diegene die J-roen hier net gepost had...![]()
en bedankt...
Verwijderd
WOW! Das vetOp dinsdag 18 december 2001 22:17 schreef Clay het volgende:
beta beta checkis nog lang niet af, en moet ook nog checken hoe die in de template eruit gaat zien, maar ik denk dattie wel ok wordt, al is die wel aan de hoge kant:
[afbeelding]
Wil je mijn buurman worden?
voor je signatureClay = dHTML god & master pixelneuker
Verwijderd
woooooooooo[enz..]oooooooooooow!!!Op dinsdag 18 december 2001 22:17 schreef Clay het volgende:
beta beta checkis nog lang niet af, en moet ook nog checken hoe die in de template eruit gaat zien, maar ik denk dattie wel ok wordt, al is die wel aan de hoge kant:
[afbeelding]
diez
Nu is de layout vern**kt door die wooo.....000w van jou
Verwijderd
wie wil um ffiez maken?
mun fabriek..[update]

Deze komt naast die van Clay!!...
Verwijderd
niks niet gaan hakken, zou zonde zijn. d'r is vast wel een leuk plekje vrij voor zo'n strak bouwwerk. m'n complimenten!Op dinsdag 18 december 2001 22:23 schreef Clay het volgende:
Hmm ja, ff gechecked in ps, en hij pakt zowat het hele veld erbovenerm, daar kan ik wel een parkje voor maken ofzo dan
of ik hak er een paar verdiepingen af, hij's wel erg hoog ja
Waar??? Boven op het dak??? Kan ik niet zo goed zienOp dinsdag 18 december 2001 22:32 schreef XLerator het volgende:
Jezus!!!!
Just kidding....ziet er allemaal heel erg goed uit. Keep the buildings coming zou ik zeggen.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Dit topic is gesloten.