Zoiets?Op vrijdag 04 januari 2002 21:38 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
maak jij de babes?
Hmm maten kloppen volgens mij niet..Op vrijdag 04 januari 2002 21:51 schreef Koentje het volgende:
hehe ik vind hem al beter dan die macdonalds mcdrive die ik had gemaakt
[afbeelding]
hijs nog niet klaar![]()
en ja hij past op de template
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Verwijderd
[LoL]Op vrijdag 04 januari 2002 22:02 schreef Koentje het volgende:
uhm dan teken ik hem gewoon over dat kan dan toch welmaar ik ga ff stoppen ga morgen weer verder
zet die auto op jouw huis wil je
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Dan claim ik het merk Moyoto wel 
en het worden: fietsen !
nee.. zal ook eens een paar ootoo's pixelen..
heb ik iig wat te doen.. moet voor de rest van m'n waterpoort naar de waterpoort zelf, maar dan wel bij daglicht.. anders zie ik nog niks
en het worden: fietsen !
nee.. zal ook eens een paar ootoo's pixelen..
heb ik iig wat te doen.. moet voor de rest van m'n waterpoort naar de waterpoort zelf, maar dan wel bij daglicht.. anders zie ik nog niks
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Volgens mij zijn ze nu wel redelijk...
De trailer is inderdaad nog vrij kaal, maar dat is met opzet gedaan zodat eenieder die deze truck wil gebruiken, zelf kan bepalen wat erop komt...
Suggesties zijn welkom.
btw: met de achteraanzichten ben ik nog bezig...
=( Protected by witchcraft )=
Nope, helaas dat mag niet... Misschien dat het in een later stadium wel kan, maar nu nog niet...Op vrijdag 04 januari 2002 22:05 schreef mophor het volgende:
mag animated gif ook als ik de filesize binnen de perken houd (wat zijn die perken)? kan e nog eens iets met reclame doen
Mag ik de truck misbruiken om mijn auto's in te vervoeren?Op vrijdag 04 januari 2002 22:11 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij zijn ze nu wel redelijk...
De trailer is inderdaad nog vrij kaal, maar dat is met opzet gedaan zodat eenieder die deze truck wil gebruiken, zelf kan bepalen wat erop komt...
Suggesties zijn welkom.
btw: met de achteraanzichten ben ik nog bezig...
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
Vraag je dat nu alweer? Dat vroeg je ook al op IRCOp vrijdag 04 januari 2002 22:12 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
Mag ik de truck misbruiken om mijn auto's in te vervoeren?
ik heb een slecht korte termin geheugenOp vrijdag 04 januari 2002 22:16 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[..]
Vraag je dat nu alweer? Dat vroeg je ook al op IRC
niceOp vrijdag 04 januari 2002 22:20 schreef __MiCH__ het volgende:
mun treintje nu ook van de achterkant:
[afbeelding]
Nu nog een autowagen
Verwijderd
kun je hem op een rail zetten het lukt mij nietOp vrijdag 04 januari 2002 22:20 schreef __MiCH__ het volgende:
mun treintje nu ook van de achterkant:
[afbeelding]
mmh shit, ik was al een tijdje bezig met een supermarkt die 4 percelen in gebruik neemtOp vrijdag 04 januari 2002 21:34 schreef Spiney het volgende:
xLerator, ik heb je eens beloofd dat je een perceel bij de boot mocht maken dus geef je dat maar liever niet omdat we dan makkelijker met ons systeem kunnen werken maar allah. maar 3 of zelfs zes is gewoon teveel.
Dat mensen meerdere templates mochten gebruiken is in het melige begin gebeurd maar die tijd is nu helaas voorbij.
Ik vind trouwens wel dat er een Mc Donalds moet komen aangezien elke redelijke stad zo'n ding heeft
Uhm..... is 2 percelen alla de achtbaan ook te veel....
Ach ja was pas een 2dagen bezig
.
Ach ja was pas een 2dagen bezig

WOW dit is echt masterlijk, good job !!!Op vrijdag 04 januari 2002 22:33 schreef __MiCH__ het volgende:
All aboard!
[afbeelding]
Ik kap ermee voor vandaag..
Stage 2

Alleen nog de juiste kleuren, de schaduw en nog wat een paar andere kleine 'cosmetische' veranderingen.
Alleen nog de juiste kleuren, de schaduw en nog wat een paar andere kleine 'cosmetische' veranderingen.
Dit topic zet echt aan tot het spelen van SimCity (3000, in mijn geval)...
Heb vandaag een stad zitten bouwen, momenteel 130.000 inwoners...
Afijn, on-topic: een print-functie voor TweakTown zou wel gaaf zijn. Dan zou je de hele stad kunnen printen... :) Net zoals vroeger in SimCity, lekker muurgrote plattegronden afdrukken...
Heb vandaag een stad zitten bouwen, momenteel 130.000 inwoners...
Afijn, on-topic: een print-functie voor TweakTown zou wel gaaf zijn. Dan zou je de hele stad kunnen printen... :) Net zoals vroeger in SimCity, lekker muurgrote plattegronden afdrukken...
Verwijderd
Dit is het dan. The yard. Aangezien de eerste brokken in tweaktown al gemaakt zijn, en auto's meer en meer populairder worden, kun je ze hier kwijt als ze brak zijn.
(Let op hoeveel ruimte je aan de boven kant kunt over houden voor je mede bewoners.
)

Naambordje.

Naambordje.

Dat is natuurlijk niet zo leuk voor mij. Dan kan ik geen spoor langs m'n huis leggen. Misschien kan ik Spiney en Joost nog overtuigen?...Op vrijdag 04 januari 2002 21:34 schreef Spiney het volgende:
Over het gebruik aan de spoorlijn; Daar kunnen ook niet zomaar gebouwtjes worden neergedumpt. De gebouwen daar moeten worden opgebouwt uit een kwart van templates. Hiervoor wordt ook een rating systeem gemaakt (al zal de platsing niet erg denderend zijn; aan het spoor) maar er zijn alleen uitzonderingen op de vierHoekpunten van het spoor. als je in je gebouw een hoek wil maken is da prima maar het moet op een kwart gebeuren (template volgt)
Waarom ook een rating voor gebouwen naast de spoorweg? Die liggen in feite toch buiten het echte centrum. Als ik nu eventjes kijk, mijn huisje staat op de 13e plaats, dus zou het nu in het centrum (30 percelen) te staan.
Als ik nu genoegen neem met een (half) stuk buiten de spoorcirkel, kan het mijne dan niet geplaatst worden zoals de stations? Ik verzorg dan de beplanting langs mijn stukje spoorweg.

Sorry voor de grote ruimte die ik inneem, maar dit is nu eenmaal de officiële template.
Ziet er goed uit, nu alleen nog hopen dat he eindresultaat net zo goed, zoniet beter wordt...Op vrijdag 04 januari 2002 23:22 schreef handige_harrie het volgende:
Stage 2
[afbeelding]
Beetje erg hoog. Neemt niet weg dat ie (irl) erg mooi isOp vrijdag 04 januari 2002 20:03 schreef mr10 het volgende:
Mooi gebouw, maar ik heb geen tijd ;-(
Mocht iemand inspiratie zoeken: 7 star hotel in Dubai.
[afbeelding]
...
Beetje erg hoog vindt je niet (lees de discussie tussen mij en Spiney eens door een paar bla terug, je creatie is nu nog in de fase waarin die makkelijk (totaal) veranderd kan worden)? Ziet er verder wel mooi uit btw.Op vrijdag 04 januari 2002 21:29 schreef mophor het volgende:
rechtsboven aan het spoor, het gebouw komt over het spoor heen te staan, kan dit?
[afbeelding]
Erg netjesOp vrijdag 04 januari 2002 21:29 schreef handige_harrie het volgende:
[afbeelding]
Dát kan volgens mij wel, maar gebouwen aan het spoor mogen (als ik het goed begrepen heb tenminsteOp vrijdag 04 januari 2002 21:36 schreef mophor het volgende:
als er een trein gaat rijden gaat dat dan wel goed (hij moet wel achter die pilaren door, maar voor het gebouw langs, zegmaar)
Daar wil ik btw nog wat over opmerken:
Is het niet een beetje onzinnig en onhandig om daar een apart stemsysteem voor te maken, namelijk:
-het zal niemand boeien of zijn gebouwtje nou juist linksonder of rechtsonder staat omdat het toevallig iets hoger is beoordeeld dan iemand anders gebouwtje
-mochten de makers hun creaties toch graag beoordeeld zien dan kan je de creaties gewoon opnemen in het gewone stemsysteem, maar laat je ze (in tegenstelling tot de andere gebouwen) niet plaatsen aan de hand van de stemmen (oftewel, vaste plekken)
-als de gebouwen maar uit een kwart template mogen bestaan betekent het dus dat er een kwart template per template onbebouwd blijft (of je moet 2 creaties per template plaatsen maar dan heb je nog al wat bouwers/creaties nodig zeg)
-als je gebouw zowel linksonder, rechtsonder, linksboven als rechtsboven in de template geplaatst kan worden betekent het dus dat je geen voor- en achterkant, geen voordeur, geen achtertuin, geen zijmuur, enz kan maken aangezien je niet weet wat de voor-, achter- en zijkanten worden. Oftewel, je zou een volledig symetrisch gebouw moeten maken (lekker saai ook)
Oftewel, waarom niet gewoon iedere template met rails een vaste plek geven (net als de hoeken met rails en de stations)?
Volgens mij voorzie ik toch wel een probleempje met die vrachtwagen van Dryw.Filtiarn. Dat ding is 24 pixels hoog (dat is 4,8 meter!) Zeker als je het met de trein vergelijkt lijkt het nergens op.
Dryw.Filtiarn, niet dat de vrachtwagen lelijk is hoor, alleen te groot.
Idd, alleen de trein is misschien ook wel wat aan de lage kantOp zaterdag 05 januari 2002 01:39 schreef DasH het volgende:
Volgens mij voorzie ik toch wel een probleempje met die vrachtwagen van Dryw.Filtiarn. Dat ding is 24 pixels hoog (dat is 4,8 meter!) Zeker als je het met de trein vergelijkt lijkt het nergens op.
Verwijderd
WoW goed idee dat moet vast bedacht zijn door een coole gast...Op vrijdag 04 januari 2002 19:43 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
GoT kleuren
Het geel zoals in de balk die "Index / Webdesign & Graphics / [PS] GoT(ham) City in Pixels ;)" bevat, en het donkerpaars in de topics. Dat zijn de kleuren van mijn trein ook
Hier ben ik het nu compleet mee eens. Ik ben nu ook bezig met mijn autofabriek. Die komt ook aan het spoor te liggen en heeft zelfs al een speciaal zijspoor enzo. Lijkt me ook niet zo leuk als ik dan al het werk enzo voor niets heb gedaan (en __MiCH__ ook) Dus gewoon vaste plaatsen langs het spoor is het handigst.Op zaterdag 05 januari 2002 01:03 schreef nelis het volgende:
Is het niet een beetje onzinnig en onhandig om daar een apart stemsysteem voor te maken, namelijk:
-het zal niemand boeien of zijn gebouwtje nou juist linksonder of rechtsonder staat omdat het toevallig iets hoger is beoordeeld dan iemand anders gebouwtje
-mochten de makers hun creaties toch graag beoordeeld zien dan kan je de creaties gewoon opnemen in het gewone stemsysteem, maar laat je ze (in tegenstelling tot de andere gebouwen) niet plaatsen aan de hand van de stemmen (oftewel, vaste plekken)
-als de gebouwen maar uit een kwart template mogen bestaan betekent het dus dat er een kwart template per template onbebouwd blijft (of je moet 2 creaties per template plaatsen maar dan heb je nog al wat bouwers/creaties nodig zeg)
-als je gebouw zowel linksonder, rechtsonder, linksboven als rechtsboven in de template geplaatst kan worden betekent het dus dat je geen voor- en achterkant, geen voordeur, geen achtertuin, geen zijmuur, enz kan maken aangezien je niet weet wat de voor-, achter- en zijkanten worden. Oftewel, je zou een volledig symetrisch gebouw moeten maken (lekker saai ook)
Oftewel, waarom niet gewoon iedere template met rails een vaste plek geven (net als de hoeken met rails en de stations)?
Verwijderd
Luitjes,
Ik ben op zoek naar één moderator voor het Tweaktown forum.
Dat betekent dat je lekker andermans posts mag editten >:)(waar dringend noodzakelijk), threads mag locken, users mag beheren en je recht hebt om gebouwtjes (af) te keuren.
Op dit moment zijn er 3 moderators te vinden op Tweaktown en wel: Spiney, Dryw.Filtiarn en kjoe (oftewel ik zelf).
Voel je je geroepen, schrijf dan hier, op het tweaktown forum of per e-mail de redenen waarom juist jij de vierde moderator moet worden van Tweaktown.
Kleine update:
Ik heb een manier gevonden om binnenkomende plaatjes automatisch te screenen op grootte. Voorlopig wil ik dat alleen nog loslaten op binnenkomende tags omdat die altijd 90*60 pixels zijn. Als ik een goed systeem heb bedacht waarin ik de uitzonderingen van mensen die 2, 3 of meer percelen mogen hebben, kan verwerken, wil ik het ook loslaten op de upload van huisjes.
Op deze manier zijn trouwens bijna alle specs van een plaatje te checken zoals het aantal kleuren dat bekend is binnen een gif (het getal 64 spookt door mijn hoofd
).
Genoeg gezwetst, ik hoor het wel
Dat betekent dat je lekker andermans posts mag editten >:)(waar dringend noodzakelijk), threads mag locken, users mag beheren en je recht hebt om gebouwtjes (af) te keuren.
Op dit moment zijn er 3 moderators te vinden op Tweaktown en wel: Spiney, Dryw.Filtiarn en kjoe (oftewel ik zelf).
Voel je je geroepen, schrijf dan hier, op het tweaktown forum of per e-mail de redenen waarom juist jij de vierde moderator moet worden van Tweaktown.
Kleine update:
Ik heb een manier gevonden om binnenkomende plaatjes automatisch te screenen op grootte. Voorlopig wil ik dat alleen nog loslaten op binnenkomende tags omdat die altijd 90*60 pixels zijn. Als ik een goed systeem heb bedacht waarin ik de uitzonderingen van mensen die 2, 3 of meer percelen mogen hebben, kan verwerken, wil ik het ook loslaten op de upload van huisjes.
Op deze manier zijn trouwens bijna alle specs van een plaatje te checken zoals het aantal kleuren dat bekend is binnen een gif (het getal 64 spookt door mijn hoofd
* GeniusDex soliciteert (en let ff op zijn spellingOp zaterdag 05 januari 2002 10:23 schreef joostvl het volgende:
Luitjes,
Ik heb al ervaring als modje op een paar kleine(re) forums. Scheelt toch weer wat inwerken
Als je meer redenen nodig hebt hoor ik het wel
Verwijderd
Neu, ik sla de afgelopen redenen even op in mijn knowledge baseOp zaterdag 05 januari 2002 10:35 schreef GeniusDex het volgende:
Als je meer redenen nodig hebt hoor ik het wel
okOp zaterdag 05 januari 2002 10:39 schreef joostvl het volgende:
[..]
Neu, ik sla de afgelopen redenen even op in mijn knowledge base
Verwijderd
is dat zo?Op zaterdag 05 januari 2002 01:43 schreef nelis het volgende:
Idd, alleen de trein is misschien ook wel wat aan de lage kant
Effe muggenziften: het is solliciteren, dus dubbel l...Op zaterdag 05 januari 2002 10:35 schreef GeniusDex het volgende:
[..]
* GeniusDex soliciteert (en let ff op zijn spelling)
[..]
* Wildfire kan het gewoonweg niet laten om toch even dwars te zitten...
ik heb nog nooit ge solliciteerd hiervoorOp zaterdag 05 januari 2002 11:23 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Effe muggenziften: het is solliciteren, dus dubbel l...
Ik wil helemaal niet vervelend doen hoor, maar die truck is gewoon gebouwd volgens 5 pixels is 1 meter(Ik heb gecheckt op de Peterbilt site, de trekker die ik heb gebouwd is irl, 4,7m ongeveer). Als je dat vergelijkt met de auto's klopt het ook wel. Als de treinen vervolgens dusdanig klein worden gebouwd dat zelfs een aantal auto's nog groter is, moet dat probleem niet op mij afgeschoven gaan worden.Op zaterdag 05 januari 2002 01:39 schreef DasH het volgende:
Even voor de duidelijkheid:

ik ga ook ff iets maken ... iemand een voorkeur?
Verwijderd
Ik zou graag ook iets willen proberen, maar ik ben niet zo goed als jullie, ik zie dat een aantal van jullie echt prof's zijn. Ik kan niet 17 pagina's van 200 reply's gaan doorlezen dus heeft iemand ook een (makkelijke) suggestie voor mij?
Die rabobank in GoT city is wel vet trouwens
Die rabobank in GoT city is wel vet trouwens
Verwijderd
ben ook maar newbie maar oefenen!! template downloaden van de site.. en dan aan de slag gaan..
let wel op 5 pixels is 1 meter..
let wel op 5 pixels is 1 meter..
http://www.tweaktown.nl/Op zaterdag 05 januari 2002 12:48 schreef PhoenX het volgende:
maar , wat was de url again?
Hoever gaan de rechten??Op zaterdag 05 januari 2002 10:23 schreef joostvl het volgende:
Luitjes,
Kleine update:
Op deze manier zijn trouwens bijna alle specs van een plaatje te checken zoals het aantal kleuren dat bekend is binnen een gif (het getal 64 spookt door mijn hoofd).
ook source editing??
zou best wel willen moder-eten.
imho is dat treintje gewoon te klein! kijk s naar die coupés! die zijn net zo kort als zo'n klein rot ototje! denk dat ie toch iets groter moetOp zaterdag 05 januari 2002 11:48 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet vervelend doen hoor, maar die truck is gewoon gebouwd volgens 5 pixels is 1 meter(Ik heb gecheckt op de Peterbilt site, de trekker die ik heb gebouwd is irl, 4,7m ongeveer). Als je dat vergelijkt met de auto's klopt het ook wel. Als de treinen vervolgens dusdanig klein worden gebouwd dat zelfs een aantal auto's nog groter is, moet dat probleem niet op mij afgeschoven gaan worden.
Even voor de duidelijkheid:
[afbeelding]
maar das mijn ho
blup
eehm , ff over die lichtval .. waar moet die precies?
Om de treinen ook op het schuine (recht voor ons, de engine is schuin) stuk te laten passen mogen ze maximaal 21 pixels lang zijn.Op zaterdag 05 januari 2002 12:54 schreef Werkeend het volgende:
[..]
imho is dat treintje gewoon te klein! kijk s naar die coupés! die zijn net zo kort als zo'n klein rot ototje! denk dat ie toch iets groter moet
maar das mijn ho
Verwijderd
Nee, geen source editing. Gewoon zorgen dat de correctheid van posts op het forum gewaarborgd wordt. Huisjes verwijderen die dubbelgepost zijn. Huisjes afkeuren als ze niet voldoen aan de voorwaarden. Threads locken, users bannen. etc etcOp zaterdag 05 januari 2002 12:52 schreef OxiMoron het volgende:
[..]
Hoever gaan de rechten??
ook source editing??
zou best wel willen moder-eten.
Duidelijk??
ejoOp zaterdag 05 januari 2002 12:58 schreef joostvl het volgende:
[..]
Nee, geen source editing. Gewoon zorgen dat de correctheid van posts op het forum gewaarborgd wordt. Huisjes verwijderen die dubbelgepost zijn. Huisjes afkeuren als ze niet voldoen aan de voorwaarden. Threads locken, users bannen. etc etc
Duidelijk??
Heej Spiney, mag ik dan ook echt niet gewoon 3 percelen gebruiken? Voor de allleer laatste keer. Echt, de volgende keer bouw ik op het perceel, maar zo`n boot, daar kan je toch nog wel 1 keer een uitzondering voor maken?
Anders kom je alleen maar in de knoei met de andere kleine bootjes die dan door deze varen enzo
Anders kom je alleen maar in de knoei met de andere kleine bootjes die dan door deze varen enzo

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
MASTAPIECEOp zaterdag 05 januari 2002 13:04 schreef XLerator het volgende:
Heej Spiney, mag ik dan ook echt niet gewoon 3 percelen gebruiken? Voor de allleer laatste keer. Echt, de volgende keer bouw ik op het perceel, maar zo`n boot, daar kan je toch nog wel 1 keer een uitzondering voor maken?
[afbeelding]
?? Wadizda?Op zaterdag 05 januari 2002 13:15 schreef PhoenX het volgende:
[..]
MASTAPIECE
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Kan je die boot niet iets op schuiven naar rechts, dan gebruik je maar 2 percelenOp zaterdag 05 januari 2002 13:04 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
2 dingen over die town he.
- dat achterlijk hoge gebouw (zwart met lift in het midden) overlapt 2 andere percelen, is dat niet een beetje a-sociaal :-/ Kan er niet voor worden gezorgd dat dit gebouw altijd ergens rechtsboven staat (wat nu het geval is)
- Die moskee linksonder, wie heeft die gemaakt
die is echt strak, en die Rabobank ook 
[edit]
Sjeez wat een lange topic, ik ga niet alles nalezen
[edit2]
Er staat "voor een tijdje de laatste" (versie 0.5), wil dat zeggen dat er geen nieuwe gebouwen meer bij komen of dat de stad-engine niet meer veranderd wordt
- dat achterlijk hoge gebouw (zwart met lift in het midden) overlapt 2 andere percelen, is dat niet een beetje a-sociaal :-/ Kan er niet voor worden gezorgd dat dit gebouw altijd ergens rechtsboven staat (wat nu het geval is)
- Die moskee linksonder, wie heeft die gemaakt
[edit]
Sjeez wat een lange topic, ik ga niet alles nalezen
[edit2]
Er staat "voor een tijdje de laatste" (versie 0.5), wil dat zeggen dat er geen nieuwe gebouwen meer bij komen of dat de stad-engine niet meer veranderd wordt
Dat betekend dat joostvl en spiney bezig zijn met een supercoole engine die de stad automatisch opbouwen dmv. de ratings in de gebouwendatabase.Op zaterdag 05 januari 2002 13:21 schreef hicham het volgende:
[edit2]
...
Poll: Moet #tweaktown naar irc.tweakers.net verhuizen?
• Ja
• Nee
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
• Ja
• Nee
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com
Dat past helaas net nietOp zaterdag 05 januari 2002 13:17 schreef blackboarder het volgende:
[..]
Kan je die boot niet iets op schuiven naar rechts, dan gebruik je maar 2 percelen
En waarom maak jij je zorgen voer boten die er doorheen gaan??
dat lijkt me toch Spiney's probleem
dat lijkt me toch Spiney's probleem
Ik wil gewoon heeeeel graag die 3 percelen hebben, heeeel graag, en omdat het hem ook problemen voorkomt, leek het me nuttig om te zeggen
Ik kan geen nieuw topic openen met reden dat ik een titel op moet geven (wat ik toch echt doe). Maargoed, dan maar op deze manier:
Titel: Aantal posts per forum aangeven op de index-pagina
Nou, zie titelScheelt een hoopg geklik en gewacht namelijk als je op de index al kan zien of er nieuwe posts zijn bijgekomen (net als het aantal topics die er al wel op staan).
* Yellow|A denkt dat kjoe maar 's snel moet opschieten
|{ brrr }] |
Verwijderd
ik heb al een gebouw gekozen
aargh, nou heb ik weer dat irritante gedoe van Photoshop (misschien n00b-stijl), maar kan iemand me zeggen waarom er grijs wordt gekozen als ik rood kies? Gebeurd me wel vaker, maar waarom weet ik niet
omdat het indexed colors zijn.. en dat zijn er dus maar 2 (grijs en wit)Op zaterdag 05 januari 2002 16:36 schreef hicham het volgende:
[..]
aargh, nou heb ik weer dat irritante gedoe van Photoshop (misschien n00b-stijl), maar kan iemand me zeggen waarom er grijs wordt gekozen als ik rood kies? Gebeurd me wel vaker, maar waarom weet ik niet
je moet het aantal kleuren gewoon ff naar 6M zetten
Dat komt omdat je kleurpallet nu uit maar 2 kleuren bestaat; nl grijs en wit (die van de template). Gewoon de kleurdiepte aanpassen naar 24 bit ofzow - later wel naar 64 kleuren omtoveren heOp zaterdag 05 januari 2002 16:36 schreef hicham het volgende:
[..]
edit:
Whoops
Whoops
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Verwijderd
Het is me al gelukt,
maar op een vage manier. Ik wist niet echt wat ik deed
Ik zocht eerst bij Color Settings, maar daar kon ik het niet vinden
hoe doen jullie dat...:)
maar op een vage manier. Ik wist niet echt wat ik deed
Ik zocht eerst bij Color Settings, maar daar kon ik het niet vinden
hoe doen jullie dat...:)
Ik ben totaal onbekent met photoshop, maar zoek iets in de richting van 'increase color depth' bij je color-options, en kies voor de hoogste kleurdiepte.
Verwijderd
voor de photoshoppers: het is allemaal veel handiger in imageready, dan kan e al meteen instellen hoeveel kleuren je optimized gifje moet hebben (64 dus), kan je veel beter naar een eindresultaat werken
Verwijderd
dat kan nu dus niet, ik moet eerst naar RGB modeOp zaterdag 05 januari 2002 17:00 schreef mophor het volgende:
voor de photoshoppers: het is allemaal veel handiger in imageready, dan kan e al meteen instellen hoeveel kleuren je optimized gifje moet hebben (64 dus), kan je veel beter naar een eindresultaat werken
Is dit te druk? Die bruggetjes dingen gevallen achter de boot?

Weet iemand hoe ik dit in Paint voor elkaar krijg (_MICH_?Op zaterdag 05 januari 2002 16:46 schreef eddepet het volgende:
[..]
Dat komt omdat je kleurpallet nu uit maar 2 kleuren bestaat; nl grijs en wit (die van de template). Gewoon de kleurdiepte aanpassen naar 24 bit ofzow - later wel naar 64 kleuren omtoveren he
Verwijderd
Leuk verzonnenOp zaterdag 05 januari 2002 17:41 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
maar tis idd beetje druk
ik zou een loopplank doen (die vooraan) zonder 'tafeltje' erboven. En ik zou (maar das persoonlijk) de loopplanken net iets smaller maken.Op zaterdag 05 januari 2002 17:41 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
Ik zou wel aanleg-paaltjes maken met touwen die naar de boot lopen
Maar dan nu:
2 versies, 1 met got-gekleurde achtervleugel, de ander met een grijze (realistischere). Het refriemel op de achtervleugel (roer) is het got-logo, alleen behoorlijk verkleind en ge-'skewed' (-30 graden
Persoonlijk vind ik versie 1 beter, maar jullie mogen het zeggen.
Ow en Eddepet jij was toch met die 747 bezig;
dat ding moet wel Gigantisch worden (ongeveer 2x zo lang, 2.5x zo breed als de mijne) als het binnen de juiste 5pixel=1meter verhouding ligt. Ben benieuwd of dat wel mooi uitziet.
Da's erg mooi. Die 2e klopt denk ik beter met de kleuren. Logo op de staart staat niet echt vind ik (persoonlijke meningOp zaterdag 05 januari 2002 17:59 schreef handige_harrie het volgende:
Maar dan nu:
[afbeelding]
2 versies, 1 met got-gekleurde achtervleugel, de ander met een grijze (realistischere). Het refriemel op de achtervleugel (roer) is het got-logo, alleen behoorlijk verkleind en ge-'skewed' (-30 graden).
dat ding moet wel Gigantisch worden (ongeveer 2x zo lang, 2.5x zo breed als de mijne) als het binnen de juiste 5pixel=1meter verhouding ligt. Ben benieuwd of dat wel mooi uitziet.
Ziet er erg strak uitOp zaterdag 05 januari 2002 17:59 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
ik zou een loopplank doen (die vooraan) zonder 'tafeltje' erboven. En ik zou (maar das persoonlijk) de loopplanken net iets smaller maken.
Ik zou wel aanleg-paaltjes maken met touwen die naar de boot lopen.
Maar dan nu:
[afbeelding]
2 versies, 1 met got-gekleurde achtervleugel, de ander met een grijze (realistischere). Het refriemel op de achtervleugel (roer) is het got-logo, alleen behoorlijk verkleind en ge-'skewed' (-30 graden).
Nou
Ik heb mijn 747 in de prullenbak gegooid omdat ik een structureel foutje had gemaakt

En em horizontaal tekenen is toch een tiet moeilijker dan ik dacht.
Ik denk em dus ook zoals die van jou te tekenen, alleen moettie wel op een andere schaal, aangezien ze een stuk hoger moeten lijken dan de stad. 3 pixels = 1 meter zou beter zijn. En ja dan wordt et een loeigroot apparaat, maar hij is natuurlijk niet constant in beeld.
Verwijderd
kan iemand niet iets aan de verkeersveiligheid doen in tweaktown? (verkeerslichten, politie) Want dit lijkt me een potentieel desastreuze situatie:

Zeker nog niet een tijdje gewachtOp zaterdag 05 januari 2002 18:15 schreef mophor het volgende:
kan iemand niet iets aan de verkeersveiligheid doen in tweaktown? (verkeerslichten, politie) Want dit lijkt me een potentieel desastreuze situatie:
[afbeelding]
Ik zag op die Rotterdamse brug wel een paar mooie stoplichtenOp zaterdag 05 januari 2002 18:15 schreef mophor het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Op zaterdag 05 januari 2002 18:16 schreef eddepet het volgende:
[..]
Zeker nog niet een tijdje gewacht

gruwelijk...
DE oplossing voor het verkeersprobleem:

hmm zonder logo dus?
Dat leek mij eigenlijk wat leeg, want elk vliegtuig heeft een logo van de vliegmaatschappij. Maar goed.
Dan heb ik er gelijk maar een roer in gezet

Dat leek mij eigenlijk wat leeg, want elk vliegtuig heeft een logo van de vliegmaatschappij. Maar goed.
Dan heb ik er gelijk maar een roer in gezet
Die doen et niet echt.Op zaterdag 05 januari 2002 18:19 schreef Quorian het volgende:
[..]
Ik zag op die Rotterdamse brug wel een paar mooie stoplichten
Is wel te animeren hoor
Verwijderd
deze dus :Op zaterdag 05 januari 2002 18:19 schreef Quorian het volgende:
[..]
Ik zag op die Rotterdamse brug wel een paar mooie stoplichten

maar die zijn wel een beetje klein
Verwijderd
Ik heb de Bijenkorf gekozen
ik dacht kmeld het ff zodat we het niet dubbel maken
ik doe me best om er wat van te maken
is iemand anders al bezig met bijenkorf,
zo nee, dies voor mij
ik dacht kmeld het ff zodat we het niet dubbel maken
ik doe me best om er wat van te maken
is iemand anders al bezig met bijenkorf,
zo nee, dies voor mij
Verwijderd
Toch wel de Haagse hoop ik ?Op zaterdag 05 januari 2002 18:43 schreef hicham het volgende:
Ik heb de Bijenkorf gekozen
Ik vond met GoT logo mooier..
GoT = Gathering of Travelers?
LOL, die is goedOp zaterdag 05 januari 2002 18:46 schreef OxiMoron het volgende:
Ik vond met GoT logo mooier..
Maar waarmoet ik m'n vliegtuig nu insturen?
Wit is de kleur voor transparant, dus ik moet het grijs van de template wit maken neem ik aan.
ik vind persoonlijk die vleugels een beetje te onopvallend, gooi daar ook nog ergens een kleurtje in ofzoOp zaterdag 05 januari 2002 18:28 schreef handige_harrie het volgende:
hmm zonder logo dus?
Dan heb ik er gelijk maar een roer in gezet![]()
[afbeelding]
Nee, want het is een vliegtuigOp zaterdag 05 januari 2002 18:57 schreef mr10 het volgende:
misschien een hangaar erbij? ;-)
hij vliegt dus
Wat wil je precies weten? Als je alleen maar grijs en zwart hebt, moet je naar "attributes" in het "image" menu, vervolgens "color" aanklikken i.p.v. "black and White"Op zaterdag 05 januari 2002 17:46 schreef nelis het volgende:
[..]
Weet iemand hoe ik dit in Paint voor elkaar krijg (_MICH_?)?
Als je wilt weten hoe je een kleur moet aanpassen, twee opties:
1.je gaat naar het menu "colors" (niet dezelfde dus als de vorige) en daarna "edit colors". Daarna "Define custom colors."
2.je klikt dubbel op een kleur uit de onderstaande colorbox en dan popt dat "edit colors" schermpje vanzelf op. Daarna "Define custom colors."
Duidelijk?
Over die trein, ik ben genoodzaakt om hem zo kort te maken, omdatie op de schuine stukjes moet passen, waardoor het gewoonweg niet mogelijk is om, hoe graag ik het ook wil, stoomlocomotieven van 10 meter lang plus wagons van dezelfde lengte, te pixelen.
Verwijderd
Ik vind vliegtuig nummer 2 mooier.
Wel "moeten" de vleugels ook nog in een andere kleur. Ze passen nu niet bij het vliegtuig.
Voor de rest ziet het er geweldig uit.
Wel "moeten" de vleugels ook nog in een andere kleur. Ze passen nu niet bij het vliegtuig.
Voor de rest ziet het er geweldig uit.
Die 2e!! Die is mooiOp zaterdag 05 januari 2002 17:59 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
ik zou een loopplank doen (die vooraan) zonder 'tafeltje' erboven. En ik zou (maar das persoonlijk) de loopplanken net iets smaller maken.
Ik zou wel aanleg-paaltjes maken met touwen die naar de boot lopen.
Maar dan nu:
[afbeelding]
Verwijderd
volgens mij klopt het perspectief bij de motoren niet helemaal.. De rechter zit te ver naar achteren (of de linker te ver naar voren) 
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat werkt niet. Als ik bijv de template open en ik ga naar attributes (kenmerken) dan staat hij al op color ipv op black and white (en op ok klikken heeft ook geen effect)Op zaterdag 05 januari 2002 19:27 schreef __MiCH__ het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten? Als je alleen maar grijs en zwart hebt, moet je naar "attributes" in het "image" menu, vervolgens "color" aanklikken i.p.v. "black and White"
Maargoed, dat was het probleem niet echt. Het grootste probleem is nog altijd dat ik maar een beperkt aantal kleuren tot mijn beschikking heb.
Dat wist ik al, maar dan nog heb ik een probleem omdat het plaatje schijnbaar een vast pallet heeft oid.Als je wilt weten hoe je een kleur moet aanpassen, twee opties:
1.je gaat naar het menu "colors" (niet dezelfde dus als de vorige) en daarna "edit colors". Daarna "Define custom colors."
2.je klikt dubbel op een kleur uit de onderstaande colorbox en dan popt dat "edit colors" schermpje vanzelf op. Daarna "Define custom colors."
Als ik bijv bij een nieuwe kleur wil toevoegen dan ga ik dus naar dat venster met zo'n kleurenpallet waar je dan een kleur kan uitkiezen met aan de rechterkant een "schuifbalk" om de helderheid oid aan te passen.
Stel nou ik kies in dat vierkant de kleur helemaal links bovenin (dat is rood/oranje). Vervolgens wil ik met de schuifbalk 15 nieuwe kleuren instellen door middel van de schuifbalk telkens een stukje naar onder te plaatsen (beginnend aan de bovenkant van de schuifbalk).
Tot dan toe gaat het allemaal goed, maar dan komt het. Ik heb 15 aparte kleuren geselecteerd, maar als ik met 2 kleuren aan de slag ga die dicht bij elkaar in het pallet zitten geeft paint ze allebei als eenzelfde kleur weer
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik zou met ps de kleurinstellingen kunnen veranderen om vervolgens weer in paint verder te gaan maar ik weet niet of dat gaat lukken (of paint dat accepteert), en daarnaast moet het volgens mij ook anders kunnen
Ohja, hoe kon je btw ook alweer een aangepast pallet opslaan?
Verwijderd
ik zie het niet hoor....Op zaterdag 05 januari 2002 20:17 schreef __MiCH__ het volgende:
volgens mij klopt het perspectief bij de motoren niet helemaal.. De rechter zit te ver naar achteren (of de linker te ver naar voren)
[afbeelding]
ik ze wel dat ie vet mooi is
Verwijderd
Ik weet precies wat je bedoelt. Gebeurt soms ook bij mij, maar alleen als ik een .gif verander naar .bmpOp zaterdag 05 januari 2002 20:18 schreef nelis het volgende:
[..]
Dat werkt niet. Als ik bijv de template open en ik ga naar attributes (kenmerken) dan staat hij al op color ipv op black and white (en op ok klikken heeft ook geen effect)
Maargoed, dat was het probleem niet echt. Het grootste probleem is nog altijd dat ik maar een beperkt aantal kleuren tot mijn beschikking heb.
[..]
Dat wist ik al, maar dan nog heb ik een probleem omdat het plaatje schijnbaar een vast pallet heeft oid.
Als ik bijv bij een nieuwe kleur wil toevoegen dan ga ik dus naar dat venster met zo'n kleurenpallet waar je dan een kleur kan uitkiezen met aan de rechterkant een "schuifbalk" om de helderheid oid aan te passen.
Stel nou ik kies in dat vierkant de kleur helemaal links bovenin (dat is rood/oranje). Vervolgens wil ik met de schuifbalk 15 nieuwe kleuren instellen door middel van de schuifbalk telkens een stukje naar onder te plaatsen (beginnend aan de bovenkant van de schuifbalk).
Tot dan toe gaat het allemaal goed, maar dan komt het. Ik heb 15 aparte kleuren geselecteerd, maar als ik met 2 kleuren aan de slag ga die dicht bij elkaar in het pallet zitten geeft paint ze allebei als eenzelfde kleur weerOftewel, het lijkt of ik met een apart (afgebakend) pallet werk waarmee je slechts met "sprongen" een kleur verder kan gaan. Dus als ik een kleur selecteer die vlak bij een andere kleur zit (bijv lichtrood en iets lichter rood) dan worden beiden kleuren hetzelfde weergegeven
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik zou met ps de kleurinstellingen kunnen veranderen om vervolgens weer in paint verder te gaan maar ik weet niet of dat gaat lukken (of paint dat accepteert), en daarnaast moet het volgens mij ook anders kunnen
Ohja, hoe kon je btw ook alweer een aangepast pallet opslaan?
Dan treedt dat verhaal van jouw idd in werking. Als ik dan alles selecteer, kopieer en vervolgens in een nieuw bestand plak, kan ik wel weer met alle kleuren werken.
ik denk eigenlijk niet dat dit bij jou zal werken..

maar probeer het eens.
Dit topic is gesloten.